Enhetschef
Statens Institutionsstyrelse
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ryds brunn tar emot skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter är att i enlighet med uppställda mål leda och utveckla avdelningen med ansvar för omvårdnad och behandling av ungdomarna. Utöver det dagliga arbetet på avdelningen ansvarar du även för dess personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en behandlingssekreterare, en gruppledare, familjebehandlare samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Alla enhetschefer ingår i ett internt nätverk med kollegor i samma yrkesroll som samlas vid regelbundna fortbildningsdagar. SiS har ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig som chef och ledare och du har stora möjligheter att öka din kompetens.  Kvalifikationer Det är ett krav att du har en akademisk examen om minst 180hp som skapar förutsättningar för att på ett fullgott sätt lösa ovanstående arbetsuppgifter. Socionomutbildning, utbildning inom samhällsvetenskap eller beteendevetenskap samt utbildning inom pedagogik med inriktning ungdoms och missbruksvård är meriterande men annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig kan komma ifråga. Det är även ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef/ledare med helhetsansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Samt att du har B-körkort och inställelsetid på max 1,5 h under beredskap. Personliga egenskaper: Arbetet inom SiS kräver att du är strukturerad och tydlig i ditt ledarskap. Uppdraget som enhetschef kräver ett gott samarbete både inom institutionen och med våra samarbetspartners. Du behöver också ha förmågan att engagera din personal och skapa ett arbetsklimat som präglas av delaktighet, utveckling och arbetsglädje. Du har en prestigelös inställning och utövar ett moget ledarskap genom förmågan att balansera myndighetens, personalgruppens och ungdomarnas mål och behov. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har förmågan till helhetssyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår. Meriterande: - Ledarskapserfarenhet från arbete inom ungdomsvård, institutionsvård, socialtjänst eller motsvarande. - Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst, skola eller psykiatri. - Kunskaper om särskilda befogenheter kopplat till LVU och LSU samt erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap.   Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 juli, 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Skolbibliotekarie med inriktning högstadiet
Tingsryds kommun
Bibliotekarier och arkivarier

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Vi söker en initiativrik medarbetare som tillsammans med den pedagogiska personalen vill vara en del i att stödja elevernas utveckling.  Dackeskolan i Tingsryd är kommunens enda högstadieskola och den omfattar 360 elever i årskurs 7-9. En halvtids skolbibliotekarietjänst finns som inriktar sig låg- och mellanstadiet. Biblioteket använder Book-it som system. Man ingår dels i skolans arbetsgrupper och dels i kommunens bibliotekariegrupp. Informationspass på huvudbiblioteket i Tingsryd ingår också. Tjänsten är tillfällig med externa medel men en fortsättning kan komma.  Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER • Sedvanliga skolbibliotekarieuppgifter såsom läsfrämjande, t ex bokcirklar, delad läsning och vägledning. Undervisa i källkritik och källtillit samt MIK övergripande. Medverka i skolans läs- och skrivutveckling. Tillsammans med en kollega arbeta med att fördjupa samarbetet skola-skolbibliotek och driva utvecklingen framåt. KVALIFIKATIONER • Examen från Biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som anses likvärdig.  • Goda kunskaper inom barn- och ungdomslitteratur • Erfarenhet från biblioteksarbete är meriterande ÖVRIGT Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Välkommen med din ansökan!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Undersköterska, kväll- och helgtjänst hemtjänsten Ryd
Tingsryds kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår sedvanliga omvårdnadsuppgifter samt delegerad läkemedelshantering. Du kommer även att ansvara för social dokumentation och genomförandeplaner inom ramen för "Fast omsorgskontakt". Du som medarbetare får möjligheten att stärka din kompetens genom löpande utbildningar tillsammans med kommunens sjuksköterskor samt öva praktiskt på kommunens egna KTC (Kliniskt träningscentrum). Det finns även möjlighet att gå handledar- och språkutbildningar från Vård och omsorgscollege. Erfarenheterna kan du sedan omsätta i praktiken när du handleder studenter som tas emot löpande. Vi har generösa bidrag för skor, friskvård och givetvis fria arbetskläder samt tillgång till jacka och termobyxor. Arbetsbilar & el-cyklar finns och användes efter eget bevåg. Vill du ha ett spännande, roligt, ansvarsfullt och utvecklande jobb? Då är detta jobb för dig! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  B-körkort är ett krav. Rollen kräver att du har god samarbetsförmåga. Du behöver ha förmågan att snabbt ställa om när förutsättningar ändras. Du ska vara trygg med att arbeta självständigt såväl som i grupp utifrån gemensamma principer och beslut. Individens behov är i centrum och du förstår vikten av att agera respektfullt och framåtsyftande. Du har fysisk förmåga att med hjälp av ergonomiska hjälpmedel utföra de arbetsmoment som ingår i uppdraget så som lyft, personlig omvårdnad och förflyttningar. Teknikvana behövs då flera arbetsuppgifter är digitala. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Senior Projekt- & Processutvecklingschef
Flodin Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vi söker en erfaren och drivande Projekt- & Processutvecklingschef till vår anläggning i Tingsryd. I denna strategiska roll ansvarar du för att leda och utveckla projekt- och processarbete inom enheten med ett tydligt fokus på säkerhet, miljö, effektivitet och förbättringar. Du ingår i företagets ledning och har en mängd interna och externa nyckelkontakter för att skapa hållbara lösningar och driva förändringsarbete framåt. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: • Ansvar budget och kostnadskontroll för ditt område. • Ha det dagliga operativa ansvaret för drift, målupprättande och fabriksspecifika projekt. • Leda och genomföra fabriks, produktionsprocess och IT-system, relaterade projekt, samt utveckla och äga långsiktiga projektplaner. • Planera, utveckla och leda investeringar vid verksamheterna kopplade till Tingsrydfabriken och processutveckling inom E2E. Projektledning och processutveckling inom Fazers andra verksamheter i Sverige/Finland kan förekomma. • Genomföra projekt enligt utvecklingsplan, inklusive att säkerställa att processutveckling inom hela E2E flödet genomförs effektivt. • Leda resursplanering, utveckling av kompetenser och etablering av arbetssätt för att stödja verksamheten. • Utveckla och förbättra tekniska lösningar som stöder god tillverkningspraxis samt QEHS-arbete inom området. • Leder organisationsförändringar och förändringsledning för att säkerställa måluppfyllelse. • Bidra till utvecklingen av verksamhetens strategi, inklusive system, verktyg och KPI:er. • Samordna prioriteringar av investeringar och utvecklingsportfölj tillsammans med ledning och andra kollegor. Kvalifikationer För att kvalificera dig till denna roll har du en högskoleexamen inom tekniska områden eller liknande samt erfarenhet från livsmedels- eller processindustrin, gärna inom pappersmassa, mejeri, bryggeri, kemi eller läkemedel. Minst tre års ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av projektledning inom process eller produktion är ett krav. Goda kunskaper i engelska är obligatoriska, för att kunna kommunicera i en internationell kontext, kunskaper i finska ses som meriterande. Du har goda kunskaper i OPEX-principer. Om dig Som person är du en tydlig och inspirerande ledare som kan skapa klarhet och leda förändringar både lokalt och internationellt. Att prioritera, motivera andra och påverka för att skapa engagemang är något du är mycket bra på. Din närvaro på arbetsplatsen bidrar till att styra utvecklingen och förbättringar. Med ett starkt engagemang för att nå mål är du resultatinriktad. Du är duktig på att genomföra uppgifter, leverera resultat och samarbeta i tvärfunktionella team. Dessutom har du goda kommunikativa och påverkande färdigheter. Vi erbjuder Det här är en utmanande och utvecklande roll i ett företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att leda viktiga projekt och utvecklingsarbete som påverkar hela verksamheten. På Fazer i Tingsryd erbjuder vi en arbetsplats som sätter personlig säkerhet högt och goda möjligheter till utveckling. Om du är intresserad av en spännande och varierande tjänst där din kompetens värdesätts, ser vi fram emot din ansökan. Om oss Fazer är en stark Nordisk aktör inom livsmedel och affärsenheten Fazer Plant Based Drinks är en ledande aktör med huvudfokus inom flytande växtbaserade livsmedel. Företaget var först i världen med kommersiell produktion av havredryck för över 30-år sedan och säljer idag sina växtbaserade produkter till stora delar av världen genom både egna varumärken och andra varumärkesägare. Fazer Tingsryd, Trensums Food AB omsatte 2023 över 500milj kr och är en del av Fazer Group. Läs mer om verksamheten i Tingsryd: www.trensums.com I denna rekrytering har Fazer Tingsryd valt att samarbeta med Flodin Rekrytering & Bemanning. Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail. Välkommen med din ansökan

27 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Engagerade personliga assistenter sökes till kille Olofström
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.

36 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
MIG/MAG svetsare till kund i Älmhult
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Vår kund i Älmhult söker nu en erfaren MIG/MAG svetsare. Du blir anställd som konsult på Montico och uthyrd till kundföretaget. Efter sex månader blir du antingen tillsvidareanställd på Montico eller direktanställd av företaget. För rätt kandidat kan det handla om en direkttillsättning hos kunden. Tjänsten är förlagd på dagtid men kan övergå i 2-skift. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande! Om tjänsten Du kommer arbeta ute i produktionen med korta och varierande serier. Förekommande material är svartstål och rostfritt i varierande tjocklek. Vi söker dig som * Minst 3 års erfarenhet av MIG/MAG-svetsning * Kunskap och förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar * Behärskar svenska i tal och skrift * Flexibel och anpassningsbar till olika arbetsuppgifter. * Fokuserad på detaljer och kvalitet i arbetet. Vi förväntar oss att du är praktiskt lagd samt har svetserfarenhet. Du är noggrann och kan hantera ett högt arbetstempo. Vidare har du ett driv och är inte rädd för att ta i. Du är tekniskt intresserad och tycker att det är roligt att utmana dig själv och lära dig nya saker. Som person är du ansvarsfull, noggrann och arbetsvillig. Du har lätt för att ta in instruktioner och har ett stort säkerhetsmedvetande.

44 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Reservdelsansvarig
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar.  Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser.  Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande.  Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

52 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Reservdelsansvarig
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar.  Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser.  Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande.  Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

55 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Långtidsvikarie till Nytida Månstenen Trehörna 5 Villa 4
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Trehörna 5 Villa 4. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett långtidsvikariat med tjänstgöringsgrad på 90% men tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Om Trehörna 5 Villa 4  Trehörna 5 Villa 4 ligger på Trehörna området i Urshult. Gruppbostaden består av 6 lägenheter. Här bor personer med LSS beslut 9;9 bostad med särskild service. Gruppbostaden vänder sig till personer med olika funktionsnedsättningar och tilläggsproblematik så som utåtagerande beteende, självskada och psykiatrisk diagnos. Enheten tar även emot boende med beslut om rättspsykiatrisk vård. Personalgruppen arbetar utifrån ett lågaffektivtförhållningsätt med en tydliggörande pedagogik. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och helger. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten.    Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.   Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör.  Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal  Övrigt Anställningsform: 6 månaders vikariat   Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Snarast dock senast 1/6-25 Sista ansökningsdag: Skicka in din ansökan omgående då vi gör löpande urval.  Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef Maria Axelsson [email protected] eller gruppchef Linus Johansson [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

57 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Reservdelsansvarig
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar.  Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser.  Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande.  Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

63 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025