Lediga jobb i Trelleborg
Sök totalt 76 lediga jobb i Trelleborg
Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar en undersköterska inom Anestesi till operationsenheten i Trelleborg! På operationsenheten arbetar vi tillsammans för att leverera vård av högsta kvalitet med patientens behov och välbefinnande i fokus. Genom ett starkt engagemang och en kontinuerlig strävan efter förbättring samt lärande skapar vi en enhet som är framåtriktad. Vi är i en expansiv fas och utökar vår operationsverksamhet, vilket innebär att vi söker nya medarbetare som delar vår passion och vårt engagemang för att skapa värde för våra patienter. På operationsenheten i Trelleborg erbjuder vi operationer inom ortopedi för vuxna och barn, käkkirurgi, öron-, näs- och halsoperationer samt tand. På avdelningen bedrivs dagkirurgiska ingrepp och slutenvårdsingrepp. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss har du en mycket viktig roll i teamet. Du arbetar bland annat inne på operationssal där du assisterar både läkare och anestesisjuksköterska i deras arbete. Därtill förbereder du och plockar fram relevant utrustning och material till aktuell anestesi samt ansvarar för att rengöra och iordningställa salen inför nästa operation. Som nyanställd erbjuder vi dig ett introduktionsprogram som anpassas till ditt behov och du får en handledare att följa. Vi tar fram en individuell kompetensutvecklingsplan tillsammans med dig och erbjuder kontinuerliga utbildningsdagar samt andra kompetenshöjande utbildningstillfällen. Arbetstiderna är 40 timmar i veckan, endast dagtid och ingen jourtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och uppfyller Socialstyrelsens krav om skyddad yrkestitel oavsett om du läst enligt tidigare eller nuvarande programstruktur. Om du läst den tidigare programstrukturen ser vi gärna att de är med inriktning akutsjukvård/sjukvård. Goda språkkunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som undersköterska på operationsavdelning ser vi det som meriterande. Det här är en tjänst för dig som har en positiv attityd till ditt arbete. Du tar ansvar för din uppgift, har förmåga att själv strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete framåt. Vidare har du ett lyhört och smidigt förhållningssätt - du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även om situationen bli stressig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen att söka! ÖVRIGT Observera att du behöver bifoga intyg/betyg (ej enbart diplom) från din undersköterskeutbildning för att din ansökan ska ses som komplett. Har du fått ditt bevis om skyddad yrkestitel ska även detta bifogas i ansökan. Du behöver visa upp ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller ett intyg att du var tillsvidareanställd den 1 juli 2023. Har du inte detta bevis anställs du som omvårdnadsassistent och anställningen är visstid, i väntan på beviset. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor och vilka övergångsregler som gäller https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Danny Nilsson på 070 77 99 240 eller via mail till [email protected]
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Bildningsförvaltningen är den största förvaltningen i Trelleborgs kommun med ca 1400 medarbetare och ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad grund- och gymnasieskola. På Söderslättsgymnasiet har vi tio nationella program samt introduktionsprogram och anpassad gymnasieskola. Vi vill att eleven ska utveckla självkännedom, självförtroende samt en vilja att söka och ta till sig ny kunskap. I Trelleborgs kommun har vi även möjlighet att erbjuda våra särskilt yrkesskickliga lärare olika karriärvägar som arbetslagssamordnare eller som förstelärare. Du välkomnas av ett gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, karriärmöjligheter och ersättning för friskvård. Från terminsstart kommer vi införa heltidsmentorer på varje program. Arbetsuppgifter Som lärare på Samhällsvetenskapsprogrammet kommer du att undervisa elever i alla kurser/ämne i matematik. I tjänsten ingår även stödtimmar i matematik för elever som är i behov av det. Här skapar du och dina kollegor en utvecklande studiemiljö för eleverna. Du arbetar som en del i ett arbetslag för samhällsvetenskapsprogrammet, utifrån det förtydligade ansvarsuppdrag som står uttryckt i läroplanen för gymnasieskolan. Det innebär att du tillsammans med din närmaste chef och övriga kollegor leder och utvecklar skolans vardag för ökad måluppfyllelse. Vi arbetar med ett coachande förhållningssätt med fokus på den enskilde individens behov och förutsättningar på hans/hennes väg mot arbete eller vidare studier. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig gymnasielärare i matematik. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kreativ och passionerad i ditt läraruppdrag, och tycker att det är roligt att vara lärare och att skapa relationer med eleverna. Du ser helheten i pedagoguppdraget, och kan arbeta med att motivera elever till utveckling både kunskapsmässigt och personligt. Du är utvecklingsinriktad, tar del av aktuell forskning och vågar tänka nytt. Du är kommunikativ och öppen för dialog, och du ger och tar emot feedback från både kollegor och ledning på ett prestigelöst sätt i syfte att förbättra ditt och andras lärarskap. Självklart bemöter och samarbetar du med andra på ett smidigt sätt. Arbetstid/varaktighet 100% tillsvidare Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Kontaktperson Katerina Ackovska, biträdande rektor +46 734-42 27 97 Sista ansökningsdag 2025-07-05 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen I Rektorsområde Skegrie har vi nära till varandra. Vi arbetar tillsammans i gemensamma nätverk, aktiviteter, utbildningsinsatser mellan och inom våra olika verksamheter. Hos oss har vi möjlighet att i verkligheten följa barnen från förskola till högstadiet i ett 1–16 årsperspektiv. Hållbart lärande för livet På rektorsområde Skegrie arbetar vi för att varje barn och elev ska utvecklas till aktiva och engagerade individer med redskap för att möta världen. Våra olika verksamheter innehåller bredd och djup, närhet och engagemang för en hållbar framtid. Vi har höga förväntningar och med detta skapar vi framgångsrika barn och elever. Det finns tydliga rutiner kring våra övergångar mellan våra olika verksamheter och stadier för att öka och bibehålla elevernas motivation och glädje. Med skickliga pedagoger och ett målmedvetet arbete ska varje barn och elev få möjlighet att utveckla ett livslångt lärande fyllt med glädje och lust. Skegrie skola är en skola dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Skolan arbetar med inkluderande lärmiljöer och att alla elever ska mötas utifrån sina egna förutsättningar med ett kunskapsfokus. Kunskap – Gemenskap - Glädje - är ledord som genomsyrar undervisningen på alla avdelningar och i alla årskurser i RO Skegrie. Våra barn i förskolan får undervisning inom hållbarhetsfrågor i ett arbete tillsammans med Grön flagg och på skolan är rörelse ett viktigt inslag i all undervisning. Skolan är medlem i både Pep och rörelsesatsningen. Vårt rektorsområde erbjuder måltider nära barn och elever då alla våra enheter har egna tillagningskök. Skegrie skola är en F-9 skola med tillhörande fritidshem. Vi arbetar aktivt för att vara en skola i tiden och skolans elever lär på många olika sätt, såväl digitalt som med penna och papper, och lärandet sker i samspel. Skolan arbetar aktivt med socialt samspel och har varje skoldag organiserad rast verksamhet. Vi tror på god kontakt mellan skola och hem och informerar regelbundet vårdnadshavare om undervisning och aktiviteter på skolan. På skolan går ca 450 elever i åldrarna 6 till 15 år, och av dessa har drygt 200 fritidshemsplats. Du välkomnas av ett glatt gäng med god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som MA/NO- lärare 7-9 på Skegrie skola arbetar du som en del i arbetslag mot årskurs 7-9. Tillsammans med dina närmsta kollegor planerar, genomför, analyser och följer ni upp er undervisning. Vi tar ett gemensamt ansvar för elevernas kunskapsutveckling och sociala utveckling. Våra prioriterade områden i vår verksamhet är språkutveckling, betyg och bedömning. Vi har ett nära samarbete med vårdnadshavare om elevernas lärande och utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad Ma/No lärare med behörighet att undervisa i årskurs 7-9. Det är meriterande om du dessutom har några års erfarenhet av arbete inom skola. Som person är du utvecklingsinriktad, positiv och har god kommunikativ förmåga samt förmåga att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du bemöter barn och föräldrar på ett respektfullt sätt och samarbetar med övriga vuxna i skolan för en meningsfull och stimulerande verksamhet. Du är kreativ och utvecklar goda lärandemiljöer för eleverna. Du entusiasmerar och får med dig eleverna samtidigt som du ställer höga krav på dem och tror att de kan leva upp till dina förväntningar. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast. Du som blir erbjuden tjänsten ska uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och stöttar kommunens totala organisation och verksamhet utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Inom våra avdelningar arbetar vi med ekonomi, HR, kommunikation, medborgarservice samt planering och tillväxt. Vi har ett starkt fokus på hållbar utveckling, kommunikation och innovation i syfte att möta kommunens framtida behov och utmaningar. Arbetsplatsen Vi söker nu en engagerad och driven controller till controllerenheten. Controllerenheten tillhör kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och har till uppgift att tillhandahålla ett kvalificerat controllerstöd till kommunens förvaltningar i ekonomiska frågor såsom budget, uppföljning, analys och utredningar med mera. På enheten arbetar tio controller, två ekonomer och leds av en enhetschef. Du kommer i denna tjänst jobba gentemot arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans utvecklas och bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Som controller är du ett professionellt stöd till verksamheterna. Du kommer ha en viktig roll i våra ekonomiska processer och arbetar nära våra chefer inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Du kommer agera som en stödfunktion där du kontinuerligt bistår med analyser och uppföljning av den löpande verksamheten. Detta är en möjlighet för dig som trivs med att jobba konsultativt och analytiskt samt vågar ta initiativ i ekonomiska frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta framtagande av budgetar, månadsuppföljning, prognoser och även agera rådgivande till chefer och andra beslutsfattare. Det kan till viss del inkludera uppföljning av investeringar, omvärldsbevakning samt diverse analys, samtidigt som du kommer att bidra till enhetsövergripande uppgifter och/eller kvalificerat utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi från högskola/universitet. Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som controller. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet och kännedom inom kommunal verksamhet och inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. För tjänsten krävs god digital vana inom Officepaketet och särskilt Excel samt även förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget Power BI. För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, har sinne för analys samt är utvecklingsinriktad och handlingskraftig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och kan med lätthet se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt kommunikation. Parallellt med ordinarie arbete trivs du även med att driva utveckling och förbättra processer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Kontakt För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Arta Bucolli, enhetschef Controllerenheten 0410-73 33 04. Övrigt Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt förebyggande enhet. Till den förebyggande enheten söker vi nu en äldrelots för ett vikariat. Äldrelotsen utgår från anhörigcenter på Västergatan i centrala Trelleborg inte så långt från pendlingsmöjligheter med tåg/buss. Lokalen ligger på entréplan och har ett kontor med två arbetsplatser, ett samtalsrum samt kombinerat kök och mötesrum. Arbetsuppgifter Som äldrelots ansvarar du för att stödja och vägleda äldre personer samt anhöriga genom förebyggande insatser och individuella stödsamtal. Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega som är anhörigkonsulent. Målet är att främja hälsa, välmående och självständighet hos äldre. I uppdraget ingår även att arbeta med att identifiera riskfaktorer för ensamhet och isolering hos målgruppen. Kvalifikationer Du har akademisk examen, t ex socionom eller annan utbildnings som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har relevant arbetslivserfarenhet såsom att möta människor i olika livssituationer och att ge stöd genom psykosociala samtal. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i både tal och skrift, samt behärskar det svenska språket. Du har förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med olika aktörer. Du har goda kunskaper om sociala och ekonomiska rättigheter samt erfarenhet av att använda lagstiftning i det praktiska arbetet. Det är meriterande om du har: - Kunskap av myndighetsutövning inom bistånd på socialtjänsten - Erfarenhet av projektledning/-arbete. - Erfarenhet av att genomföra presentationer och information till olika samhällsgrupper. Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper som: - Engagemang, initiativtagande och samarbetsförmåga. - Förtroendeingivande, empatisk och professionell objektivitet. - Vilja att arbeta och göra skillnad utifrån vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar. Övrigt Vi kan komma att tillämpa löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker dig med erfarenhet av svarvning, reparation och underhåll. Som Svarvare kommer du att ingå i ett mindre team som tillsammans skall ta fram och underhålla verktyg till våra kundprofiler. Vi löser även akuta fel, utför förebyggande underhåll samt förbättrar och utvecklar vår produktion. Dina huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter utgörs av Svarvning av verktyg och reservdelar i vår styrda svarv Slipning av detaljer i både plan- och rundslip Mekaniskt underhåll på våra linjer Felsökning av våra linjer i samband med stopp Manuell svarvning och fräsning av reservdelar Svetsning av diverse konstruktioner och detaljer Tillverkning och montage av nya maskindelar efter interna ritningar Truck och fastighetsunderhåll kan även förekomma Kvalifikationer: Verkstadsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet av svarvning från verkstadsindustri eller liknande arbete Erfarenhet av underhållssystem är meriterande Goda kunskaper i svenska är ett krav Du har ett stort intresse av att lösa problem (en fixare) och vill ständigt utveckla dig själv och vår verksamhet. Som medspelare i vårt underhålls-team är samarbetsförmåga och hjälpsamhet viktiga egenskaper. Ansök Du ansöker till tjänsten genom att skicka personligt brev och CV till Lars-Göran Moberg via [email protected] alt Ruukki Sverige AB, Box 7, 231 08 Anderslöv. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ingemar Andersson, 010-787 82 45. Vi arbetar med urvalet löpande och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 juni.
Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com Ruukkis fabrik i Anderslöv firar 75 år i år och här arbetar idag cirka 70 personer. Vi är stolta över vår starka laganda och låga personalomsättning, många medarbetare har varit hos oss länge och vi ser det som ett bevis på vår goda arbetsmiljö. Hos oss får du stort förtroende, tydliga mål och möjlighet att påverka. Om rollen Som Sales Engineer får du en bred och viktig roll i att utveckla våra tekniska erbjudanden och affärsmöjligheter vid fabriken i Anderslöv. Du arbetar nära både sälj- och produktionsorganisationen och fungerar som en brygga mellan kundens behov och våra tekniska lösningar. På vår fabrik i Anderslöv är vi experter på rullformning, en teknik där metall profileras till önskad form i en kontinuerlig process med hög precision. Vår styrka är vår smidighet och hantverksskicklighet, kundens produkter och framgång är vår högsta prioritet. Som Sales Engineer får du en viktig roll i att utveckla dessa tekniska lösningar tillsammans med våra kunder. Här får du möjlighet att bidra i hela processen – från idé till färdig leverans. Du arbetar med produktutveckling, kunddialoger, anbud och lösningsförslag, ofta i nära samarbete med våra operatörer, tekniker och utvecklingsteam. Det här är en roll där din förmåga att bygga relationer, se helheten och skapa värde både tekniskt och affärsmässigt gör stor skillnad. Du kommer bland annat att: Utveckla och bredda försäljningen av produktutbudet från fabriken i Anderslöv Vara tekniskt stöd i kunddialoger och vid anbudsförfrågningar Initiera och driva produktutvecklingsprojekt i samverkan med produktion och R&D Koordinera och utveckla samarbetet mellan försäljning, teknik och produktion Identifiera nya kundsegment och behov på marknaden Arbeta enligt en kundstrategi med fokus på långsiktiga relationer Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst team där kunskap delas generöst, stämningen är hjälpsam och inkluderande och där man har roligt tillsammans samtidigt som man levererar med hög kvalitet. Du introduceras av erfarna kollegor och får delta i mässor och kundresor för att lära känna våra processer och kunder. Rollen innebär kontakt med både svenska och internationella kollegor och du rapporterar till Sales Director. Din profil Vi söker dig med teknisk bakgrund och god affärsförståelse som vill kombinera teknik med kundkontakt i en roll där du får vara med och utveckla både produkter och affärer. Kanske arbetar du idag som tekniker, produktutvecklare eller produktchef och är nyfiken på att ta steget mot en mer kundnära roll. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i ett föränderligt sammanhang där man lär av varandra, delar kunskap och hjälps åt för att nå gemensamma mål. Du har god kommunikativ förmåga och uppskattar både struktur och kreativitet i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har: Teknisk utbildning, t.ex. högskole- eller civilingenjör inom maskin eller bygg 5–10 års erfarenhet från tillverkande industri, teknisk försäljning eller produktutveckling God teknisk förståelse och vana vid att arbeta nära både produktion och kund Erfarenhet av att koordinera utvecklingsprojekt och vara en del av tvärfunktionella team Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder dig Hos Ruukki Sverige AB får du möjlighet att arbeta i en internationell och stabil koncern med stark framtidstro. Här får du stort utrymme att påverka affärsutvecklingen och bidra till nya tekniska lösningar. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av frihet under ansvar, humor och hjälpsamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] (dock ej vecka 28-32 med anledning av semester). Urval och intervjuer för den här tjänsten kommer att påbörjas vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]
Gör skillnad. Varje dag. Är du en legitimerad fysioterapeut med en passion för primärvård? Då ska du söka jobbet hos oss! Vi välkomnar nu en legitimerad fysioterapeut. Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i våra helt nybyggda lokaler, utrustade med en modern rehabenhet, en rymlig gymnastiksal och fräscha behandlingsrum. Hos oss som en av tre fysioterapeuter blir du en del av ett stabilt och kompetent team med engagerade medarbetare och en stark gemenskap. Vårdcentralen Anderslöv består av cirka 30 anställda från olika professioner, inklusive fysioterapeuter, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, läkare, psykologer och medicinska sekreterare. Vi har även en familjecentral med BVC. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter trygg hälsovård av hög kvalitet, alltid med ett varmt och professionellt bemötande. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som fysioterapeut hos oss kommer du att spela en central roll i bedömning och behandling av patienter med besvär från rörelse- och stödjeorganen. Du kommer även att hantera diagnoser som neurologiska tillstånd, långvarig smärta och psykosomatiska besvär. Behandlingar sker både individuellt och i grupp, och du kommer att möta patienter i alla åldrar, vilket ger en stimulerande och varierad arbetsdag. I samarbete med patienten, och vid behov med dina fysioterapeutkollegor samt andra yrkesgrupper, utformar du en skräddarsydd behandlingsplan. Dina arbetsuppgifter inkluderar att initiera sjukdomsförebyggande insatser, genomföra akuta behandlingar vid smärta och/eller skada, samt arbeta med åtgärder som förbättrar och upprätthåller funktion. Målet är att ge patienten verktyg för att självständigt hantera sitt hälsoproblem utifrån bedömd funktionsförmåga. Du kommer också att samarbeta med övriga yrkeskategorier i teamet för att bidra till diagnossättning och utveckling av en behandlingsplan baserad på patientens symtom och individuella behov. På vår enhet strävar vi efter att erbjuda hög tillgänglighet och stegvis vård, vilket gör det möjligt att möta patienter i ett tidigt skede och arbeta nära tillsammans med andra yrkesgrupper. Vårdcentralens medarbetare är indelade i tre team och två gånger i veckan samlas vi för att diskutera komplexa patientärenden. Dessa teammöten ger mervärde både för patienterna och för vår personalgrupp. Det främjar också arbetsglädje, kunskapsutbyte och ger möjlighet att dela den belastning som komplexa vårdärenden kan medföra. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom primärvården. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet eller utbildning inom McKenzie A och B, ortopedi (OMI/OMT/MDT) och akupunktur. Vi söker dig som är initiativrik, engagerad, ansvarstagande och trivs att samarbeta i grupp, men även har en god förmåga att arbeta självständigt. Då du är en del av en uppskattad och trivsam grupp, ser vi gärna att du har lätt för att kommunicera med andra, bidrar till en god arbetsmiljö samt snabbt kan ställa om när situationen kräver det. I ditt möte med patienten har du förmåga att se helheten och förespråkar en hälsosam livsstil. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 76 jobb