Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Genom mod, innovation och handlingskraft skapar vi tillsammans en hemtjänst som möter framtidens behov! Vill du vara med? Verksamhetsbeskrivning Inom hemtjänsten arbetar vi dagligen för att erbjuda en god och nära vård till dem vi är till för. Vårt arbetssätt präglat av omtanke och vi skapar trygghet, självständighet och livskvalitet – ett arbete att känna stolthet över! I vår ledningsgrupp kommer du tillhöra ett team där vi stöttar varandra, bollar idéer, tar vara på varandras olika kunskaper och samverkar över gränserna. Genom engagemang och höga ambitioner driver vi vårt arbete framåt samtidigt som vi har roligt tillsammans. Att arbeta som chef hos oss innebär att du får ett arbete som är både utmanande och meningsfullt. Du erbjuds goda möjligheter till kompetensutveckling genom chefsutbildningar och du har tillgång till en rad olika stödfunktioner. Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via personalföreningen. Arbetsuppgifter Hemtjänsten i Trollhättans stad befinner sig i en spännande tid av utveckling för att möta framtidens välfärd. Detta innebär att leda en föränderlig verksamhet och driva utvecklingsfrågor på kort och lång sikt utifrån nya krav och utmaningar som ställs. Just nu arbetar vi aktivt med införandet av tillitsbaserad styrning och ledning – där förtroende, delaktighet och nytänkande är drivkraften till att nå våra gemensamma mål. Genom detta motiverar du dina medarbetare till att nyfiket vilja testa nya metoder och arbetssätt samt utvecklas tillsammans med verksamheten. Vi arbetar bland annat aktivt med införandet av digitala arbetssätt och trygghetsskapande välfärdsteknik. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för din verksamhet med bland annat personal-, ekonomi-, kvalité- och arbetsmiljöansvar. Kvalifikationer Du som söker ska ha en akademisk examen. Har du dokumenterad ledarerfarenhet ser vi detta som meriterande, gärna ifrån hemtjänsten. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av förändringsledning. Du har goda IT-kunskaper samt behärskar det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Körkort är meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i dig själv och har modet att självständigt prioritera och agera utifrån verksamheten bästa. Du har förmågan att se detaljer samtidigt som du ser till helheten. Du drivs av ständiga förbättringar och arbetar lösningsfokuserat. Att sträva för ett gott samarbete och skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt, är något du värdesätter och ser som avgörande för att nå våra mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Inledande intervjuer beräknas ske vecka 32 - 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Tesia AB är ett auktoriserat vårdföretag som startade år 2000 har verksamhet i Uddevalla, Sotenäs, och startar i april 2025 även upp i Trollhättan. Vi inriktar oss på hemtjänst och personlig assistans där våra primära kunder är kommuner och landsting. Tesia har en stadig kundgrupp och vi ser oss som en trygg arbetsgivare. Vi har som målsättning att göra skillnad för de personer som valt oss som utförare. Till vårt nya team i Trollhättan söker vi dig som vill ha en visstidsanställning (timanställning) och som vill arbeta dagtid, kvällar och/eller helger. Om rollen Som undersköterska och vårdbiträde på Tesia arbetar du med omvårdnadsinsatser och delegerade arbetsuppgifter. Du utför största delen av ditt arbete i våra brukares hemmamiljö där deras goda livskvalitet och välbefinnande står i centrum. Vem söker vi? Vi söker dig som har gymnasieexamen från Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du vill arbeta med människor i miljöer där du kan göra skillnad och tummar inte på kvalitet. Det innebär att du inte räds för att utmana, är serviceinriktad och lyhörd. Du är flexibel och kreativ i situationer med snabba förändringar och kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta i grupp. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst, äldreboende eller liknande. Du är i daglig kontakt med brukare, anhöriga, kollegor och sjukvården. Därmed ställs det krav på goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi ser även att du förstår vikten av ett bra bemötande och är proffsig i dialog och agerande gentemot brukare, anhöriga såväl som kollegor. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning (timanställning) med framtida möjligheter till fast anställning. Rekrytering sker löpande med möjlighet till start omgående. Din ansökan Vi hoppas att det är just dig vi söker och ser fram emot din ansökan. I din ansökan bifogar du CV och personligt brev.
Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Vi söker en ny talang att utöka vårt team med. Hoppas att just du vill växa och utvecklas tillsammans med oss! Verksamhetsbeskrivning Den kommunala primärvården i Trollhättans stad är en sammanhållen verksamhet. Vårt arbetssätt bygger på teamarbete där vi samarbetar och delar kunskap – tillsammans skapar vi en trygg, god och nära vård. Tjänsten innebär att arbeta i vår interna bemanning med placering i kvällspatrullen som består av 6 sjuksköterskor. I kvällspatrullen arbetar man mot alla våra verksamheter inom förvaltningen och utgår Tallbacken. Hos oss får du arbeta i en stimulerande miljö där din insats gör verklig skillnad i våra patienters livskvalitet och välbefinnande. Det finns goda möjligheter till utbildning och utveckling. Som medarbetare hos oss är vi måna om att du ska må bra och erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga träningskort på flera olika träningsanläggningar via personalföreningen Rabatten. Vi ser till att du via olika försäkringar, vid sjukdom och föräldraledighet, har en trygg anställning hos oss. Vi ser även positivt på intern rörlighet. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska leder du omvårdnaden utifrån ett personcentrerat perspektiv och ansvarar för att Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) efterlevs på ett säkert sätt. I kvällspatrullen arbetar du till största del insatsbaserat där behov av din hjälp behövs. Arbetet består av telefonrådgivning, rådgivning via hemsjukvård online, bedömningar och att åka på de uppdrag som krävs. Uppdraget innebär även att arbeta som kvällsamordnare där du att leder, fördelar och samordnar arbetet på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt. Du ansvarar för rutiner gällande jourarbete samt är ett stöd till kollegor. Vi befinner oss i en spännande tid av utveckling och omställningsarbete för att ställa om till framtidens omsorg. I vår utvecklingsresa blir du en viktig del i att nyfiket vilja testa nya metoder och arbetssätt. Vi arbetar även aktivt med införandet av digitala arbetssätt och trygghetsskapande välfärdsteknik. Några exempel på detta är läkemedelsautomater och hemsjukvård online. Arbetstiden är förlagd på kvällstid, måndag – torsdag samt dagtid var 5:e helg, 33h vecka. Kvalifikationer Vi sätter stort värde på personliga egenskaper och ser att du som söker är en empatisk, trygg och lugn person. Du har förmågan att arbeta självständigt men trivs likväl med att samarbeta och strävar alltid efter att skapa förtroendefulla relationer. Du känner dig bekväm med att leda andra och trivs i ett omväxlande arbete där den ena dagen inte är den andre lik. Vidare ser vi att du känner ett stort engagemang för ditt arbete samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. För tjänsten som sjuksköterska krävs att du som söker: - Är legitimerad sjuksköterska. - Innehar körkort med behörighet B. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom kommunal primärvård. Även erfarenhet av telefonrådgivning ses som positivt. Anställningsinformation Tillträde – september eller enligt överenskommelse. För att kunna arbeta hos oss behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. I samband med att du fyller i din ansökan, beställer du ett registerutdrag via polisens hemsida. Beställ gärna belastningsregister till din digitala brevlåda. Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) Rekrytering kan komma att ske löpande under ansökningstiden – så välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning I rollen som provningsingenjör ingår bland annat uppdrag inom stationskontroll gällande produktionsanläggningar, industrianläggningar samt transformator- och kopplingsstationer där vi ofta ansvarar för konstruktion, provning och idrifttagning av kontrollanläggningen. I denna roll kommer du vara specialist inom just provning och idrifttagning, och ha en nyckelroll i att bidra med din kunskap, erfarenhet och vana av att prova olika reläskyddsfunktioner samt att använda nödvändig provningsutrustning. Som provare hos oss är du ofta med hela vägen till idrifttagning och spänningssättning av kraftanläggningar. Vår sektion, Electric Power på AFRY i Trollhättan, är en grupp om 11 kollegor idag. Hos oss är du en del av ett lag som arbetar från idéstadie till avslutat projekt och färdig anläggning inom industri. Med vår breda och djupa kompetens har vi möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas. Vi lär gärna av varandra och hittar på roliga saker tillsammans. Vi driver avancerade elkraftprojekt till våra externa kunder som sträcker sig från tung petrokemisk verksamhet till fordonsutveckling/tillverkning till komplicerade anläggningar på sjukhus. Vi stöttar även de olika divisionerna inom AFRY med vår specialistkompetens inom elkraft. Detta gör att vi är närvarande inom hela AFRY:s kundbas vilket är otroligt spännande. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet i en liknande roll inom reläskyddsprovning och driftsättning, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Det är även positivt om du gått kurser i området, såsom reläskyddsteknik eller liknande. Du behöver också på ett självgående och strukturerat sätt kunna driva ditt arbete framåt i denna roll, då du arbetar självständigt och med ansvar för detta område hos oss. Som person är du ansvarstagande och har en god social förmåga. Som konsult hos oss kommer du i kontakt med kunder dagligen och därför värdesätter vi god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa förtroende hos andra. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då dessa språk är centrala för att kunna ha en dialog med våra kunder. Vidare behöver du ha B-körkort då resor ingår i tjänsten. Har du erfarenhet av ABBs eller Schneiders reläskydd och automationssystem och/eller praktisk erfarenhet som service-/industrielektriker eller på något sätt är van att arbeta med el/elkraft rent praktiskt är det en bonus för oss, men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din nyfikenhet, ansvarsfullhet och ditt engagemang. Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vår personalklubb Club AFRY arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor och körsång till veckovisa yogapass, fiskeaktiviteter och löpning – det finns något för alla. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Dessutom finns det många sätt att vidareutveckla sig hos oss! Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina mål. Vi tror även starkt på filosofin att om du ska kunna prestera på jobbet så måste det finnas en bra och hälsosam balans mellan privat- och arbetsliv. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Kontaktuppgifter för frågor Fredrik Veermets Gruppchef 072 2148 669 [email protected] Anders Kristiansen, Rekryteringspartner 072 2 053 165 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en sju årig flicka med en muskelsjukdom som nyss blivit beviljad personlig assistans. Till vårt nystartade team söker vi nu assistenter som är genuint intresserad av att jobba med barn och som har ett respektfullt och varmt bemötande. Mitt hjälpbehov gäller främst de fysiska bitarna, som ibland kan bli tunga, så vi söker dig som har god fysik. Jag har också en omfattande slemproblematik så det gäller att man är på sin vakt och har lugn till att bemästra stressiga situationer som kan uppstå i samband med detta. Jag kan själv berätta vad jag vill men det krävs ändå att man är lyhörd och kan läsa av mitt kroppsspråk. Det mesta lär vi oss tillsammans då mina behov som precis för alla andra är individuella, men vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller att du har jobbat med något liknande, men viktigast är såklart personkemin. Det är viktigt för mig att mina assistenter är glada, har fantasi och tar egna initiativ så att jag får en rolig och meningsfull vardag med personer som jag kan förlita mig på. På dagarna går jag i skola, då får mina assistenter följa med dit. Där vill jag gärna att mina assistenter främjar till lek med mina kamrater och däremellan håller en låg profil. I dagsläget söker jag en assistent på ca 80%. Arbetstidderna är förlagda både dag och kväll måndag till fredag. Jag ser gärna kvinnliga sökande och önskvärt är att man har körkort. Det är viktigt för mig att du pratar och förstår svenska bra för att kommunikationen mellan dig och mig ska kunna fungera. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ber dig söka tjänsten via söktjänsten men har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kontoret: 010-252 52 50. Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Då hon är minderårig krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister för arbete inom LSS-personlig assistans och det är en fördel om du beställt detta inför en eventuell intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid anställning inleds arbetet med introduktion. Välkommen med din ansökan!
På servicekontoret i Trollhättan är vi åtta medarbetare och ingår i kontorsområde Trollhättan. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kommer även att arbeta på andra servicekontor inom kontorsområdet (Lysekil, Strömstad och Uddevalla), vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 27 i Trollhättan. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning I den här rollen arbetar du som Besiktningsman inom el/elkraft för projekt som AFRY är delaktiga i. Hos oss innebär rollen som be att du kommer att få jobba med entreprenadbesiktningar av elinstallationer 0,4-33kV i kombination med andra elkraftsrelaterade områden som exempelvis förstudier, provningar eller mätningar. Vi stöttar inte bara externa kunder utan även de olika divisionerna inom AFRY med vår specialistkompetens inom elkraft och besiktning, vilket gör att du kommer ha interna så väl som externa samarbetspartners i ditt dagliga jobb. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag vilket kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. Vår sektion erbjuder dig spännande och utmanande arbetsuppgifter i ett trevligt gäng som gärna välkomnar fler elkraftkollegor. Kvalifikationer Vi söker nu en erfaren elektriker eller elkraftsingenjör som är intresserad av att utvecklas inom besiktningsområdet. Har du tidigare erfarenhet av besiktningar är detta mycket intressant, men något vi också ser som möjligt att få utbildning inom och lära dig i rollen. Eftersom du kommer ansvara för att säkerställa elektriska anläggningar och lösningar är det avgörande att du är en noggrann, strukturerad och teknikintresserad person som driver saker från idé och ända till mål – du ger inte upp så snart det tar emot. Vi tänker oss att du värdesätter att samarbeta med andra och skapa engagemang, bygger relationer och är ansvarstagande i det du gör. Utöver detta är du intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder – du tycker det är kul att bygga kontakter både externt och internt. Utöver denna beskrivning hoppas vi att du känner igen dig i nedan: En YH-utbildning eller eftergymnasial utbildning inom elkraft eller el. Arbetat med el under många år, exempelvis som elektriker eller inom elkraft. Har förståelse för entreprenadformer såsom AB04 och ABT06 B-körkort då resor är en naturlig del av din roll. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då detta krävs i dialog med både kunder och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderar din nyfikenhet, ansvarsfullhet och samarbetsfokus högt i denna roll. Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vår personalklubb Club AFRY arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor och körsång till veckovisa yogapass, fiskeaktiviteter och löpning – det finns något för alla. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Dessutom finns det många sätt att vidareutveckla sig hos oss! Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina mål. Vi tror även starkt på filosofin att om du ska kunna prestera på jobbet så måste det finnas en bra och hälsosam balans mellan privat- och arbetsliv. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Kontaktuppgifter för frågor Fredrik Veermets Gruppchef 072 2148 669 [email protected] Anders Kristiansen, Rekryteringspartner 072 2 053 165 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. I rollen som felsökningstekniker består dina huvudsakliga arbetsuppgifter i att lösa problem på våra nyaste och mest moderna produkter. I klartext innebär det att du ena dagen lagar en elmotor och nästa dag en V8. De bilar som hamnar på din plats kräver i många fall en grundlig felsökning och i vissa fall kundkontakt, där din expertis leder fram till en lösning på bilens problem. Som felsökningstekniker hos oss har du alltid tillgång till den senaste utrustningen, både vad gäller verktyg och information. Du kommer löpande att bli utbildad internt samt via våra märken. Som felsökningstekniker så kommer du även att stötta dina kollegor i deras dagliga arbete. Vi söker dig som är utbildad fordonstekniker med flera års arbetslivserfarenhet av felsökning. Det är en stor fördel om du arbetat på en märkesverkstad. Våra märken ligger i framkant när det gäller den tekniska utvecklingen, vi är till exempel drivande inom elektrifieringen. Därför tror vi också att du är tekniskt intresserad och gillar att hålla dig uppdaterad med nya bilmodeller och fordonsteknik. Krav för tjänsten: · Flera års arbetslivserfarenhet som tekniker · Relevant fordonsutbildning · B-körkort Som person tror vi att du är ansvarstagande, problemlösare samt att du på ett professionellt sätt kan kommunicera med våra kunder. Det är meriterande att ha god kunskap i användandet av diagnosinstrument för personbilar. Vi ger dig tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder förmåner i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Trollhättan Omfattning: Heltid Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb in med din ansökan. OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!
Som montör kommer du att arbeta i ett team där ni under en arbetsdag arbetar med varierande monteringsmoment. Arbetet består av att montera komponenter på plastkärl samt montering av elboxar. Vår kund är en av Europas största tillverkare av plastprodukter inom miljö och återvinning. ARBETSPERIOD Uppdraget är ett tidsbegränsat uppdrag, heltid, med start vecka 27 t.o.m. prel. vecka 44. För rätt person finns goda chanser till fortsatt arbete efter projektets slut. Arbetstiderna är måndag-torsdag kl. 7-18. OM DIG Vi söker dig som är en positiv lagspelare med teamkänsla. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är strukturerad och noggrann och mån om att du utför arbetet på rätt sätt. Det är naturligt för dig att ta initiativ och du arbetar gärna mot uppsatta mål och tydliga deadlines. Arbetet som montör innehåller ibland tunga moment och sker i ett högt tempo, därför en god fysik en förutsättning för att klara av arbetet. Arbetsdagarna går snabbt och du kommer att arbeta tillsammans med ett glatt och härligt gäng. KRAV • Du måste ha fyllt 18 år • Utpräglad lagspelare • God fysik • B-körkort och tillgång till bil • Bra svenska i tal och skrift MERITERANDE • Erfarenhet av liknande arbete • Truckkort ARBETSPLATS Arbetsplatsen ligger i fd. Saabfabrikens anläggningar i Trollhättan. Du måste ha tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. ANSÖKAN Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka in din ansökan via länken eller gå in på Anode.se snarast då vi rekryterar omgående. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan! OM OSS Byanode Group AB är en snabbväxande kontraktstillverkare som levererar förstklassig montering och tillverkning till kunder som vill effektivisera sin produktion. Bolaget grundades 2024 med huvudkontor i Huskvarna.
Välj ett jobb för att visa detaljer