Vill du dela med dig av din kunskap och passion för det spanska språket och kulturen? Tycker du om att möta människor och inspirera till lärande? Vi söker nu en engagerad och kunnig kursledare för att undervisa i spanska på distans, Folkuniversitetet erbjuder kurser, föreläsningar och kulturarrangemang inom språk, ekonomi, kreativt skapande, skrivande och hållbar utveckling. Vi tror på alla människors rätt till kunskap och på kraften i att lära för livet. Vår vision är att med kunskap och skapande ge människor möjlighet till ett rikare liv. Om tjänsten Uppdraget omfattar 1-3 kvällar per vecka under vår- och höstterminen. Våra kurser riktar sig till både privatpersoner och företagskunder, och undervisningen bygger på en kommunikativ språksyn där vi sätter samtal och interaktion i fokus. Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som… Har mycket goda kunskaper i spanska, gärna som modersmål. Har ett intresse för kultur- och samhällsfrågor i den spansktalande världen. Kan kommunicera väl på svenska. Har erfarenhet av att undervisa vuxna eller leda grupper – detta är en fördel men inget krav. Anställningsform Timanställning, distans. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-06-30 via vår e-rekrytering. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande. För ytterligare information och frågor Janette Lindforss [email protected] Tfn 0520 - 50 50 69
Personen vi söker kommer ansvara för alla kunder på distriktet samt all nykundsbearbetning. Du kommer jobba med hela vårt breda sortiment av första hjälpen produkter, hjärtstartare, livräddande utbildningar, aktivitetsbaserad ergonomi och säkerhetsprodukter som förebygger arbetsskador. Du kommer i nära samarbet med din regionchef och övriga säljkollegor i landet få guidning så du snabbt kommer in i branschen. Vad erbjuder vi då? Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet Produktsortiment av högsta kvalité Fast lön med bra provisioner och höga bonusar Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning Säljutbildning i toppklass Personliga utveckling med daglig coaching Säljtävlingar med spännande priser Grymma kollegor i hela landet Roliga konferenser Hälsoprofil med fokus på ditt välmående Och vad förväntar vi oss av dig? Självständig person med ett högt driv Stark vilja och motivation att tjäna pengar Brinnande intresse för att göra affärer Mycket energi och positiv inställning Egenskapen att alltid ta ansvar
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning The department Materials Engineering, 9653 is organized within Engineering Operations at GKN Aerospace Engine Systems in Trollhättan, Sweden. The department consists of different areas working with chemical laboratory, Metallographic engineering and Thermal spray engineering. Together we are a total of 20 Materials engineers. Our main responsibilities are to support GKN AES production, Development programs and Research center with Materials Engineering including Laboratory investigations. There is a broad range of tasks within the Materials laboratory, from conducting research programs of new materials and processes to improvements, problem solving and laboratory investigations in current production. Our customers are Value Streams within RnT, Product Development, external customers and Production. We continuously strive towards better performance through continuous improvement work and working close to customers. The roles within “Materials Engineering” are roughly divided within two areas, Materials Application Engineer and Materials Laboratory Engineer. We are seeking a Materials laboratory Engineer with ability to perform Metallurgical investigations and building a good dialog with customers/operators to support of our processes. Key Responsibilities • Sample preparation and evaluation – Thermal spray and Metallography • Documentation of results by writing technical reports • Customer support - we work closely with our internal and external customers to meet customer requirements. Also in shop area with supporting process operators. • Quality system procedures within our accredited approval scope. • Continuous improvement work together with colleagues within the other fields at the Materials Laboratory Kvalifikationer Qualifications / Experience / Skills • You are an Engineer or technician with preferably documented, for the position, relevant technical experience within Materials Engineering, Quality or manufacturing special processes or similar education. • Experience from laboratory, Inspection or manufacturing environment including the standard used equipments is preferred. • Driven person with sense of responsibility for safety and quality. • Ambition to continuously learn and improve. • Ability to take on tasks and deliver according to agreed plans and goals. • Communication skills in Swedish and English, spoken as well as written. • Proficient with our common IT tools (MS Office ) and preferably SAP. Also handy with instruments and equipments such as cutting tools, molding,... • Open minded and flexible person with positive attitude that likes teamwork. • Technical knowledge of our products and their manufacturing processes is valued. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Are you interested in this position? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Som teknisk innesäljare hos oss får du en central roll i vår sälj- och kundprocess. Du fungerar som en länk mellan kund, produktion och beredning, där du ansvarar för offertarbete, orderhantering och teknisk rådgivning. Du kommer att arbeta nära våra kunder inom verkstadsindustrin och vara med och hitta lösningar på komplexa tekniska förfrågningar. Vi söker dig som har: Erfarenhet från verkstadsindustrin (krav) Goda kunskaper i ritningsläsning och förståelse för tillverkningsprocesser Vana att arbeta i affärssystemet Monitor Gärna erfarenhet som beredare eller motsvarande teknisk roll Teknisk förståelse och ett intresse för kundkontakt Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Vi erbjuder dig: Ett omväxlande arbete i ett stabilt företag med stark teknisk kompetens Möjlighet att påverka och utveckla vår försäljningsprocess Ett engagerat team och korta beslutsvägar Goda möjligheter till kompetensutveckling och karriär inom RZ Gruppen
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Trollhättan. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket Mercedes-Benz. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vidare ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, service och människor vore ditt drömjobb. Är du redo att ge dig in i matchen? Vi söker just nu en säljare med driv som kan arbeta extra vid behov, framför allt varannan helg med start i juni. Några arbetspass under sommaren ingår också i tjänsten. Det här innebär rollen Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetförsäljning med de bästa lösningarna! Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar. Vad vi förväntar oss av dig INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Har du tidigare erfarenhet av arbete i sportbutik ser vi det som ett stort plus i kanten. Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Du är ett föredöme i arbetet, skapar förtroende och bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana. På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap. Vi vill alltid vara på plats när våra kunder besöker oss, tjänsten är därför förlagd på främst kvällar och helger, men det finns även möjlighet att arbeta vardagar i perioder (perfekt för dig som vill kombinera arbetet med studier eller annat deltidsjobb). Vi förutsätter flexibilitet och att du gillar att ha många bollar i luften - då vi har som mål att varje säljare ska kunna serva flera kunder samtidigt i hela butiken. Din ansökan Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Vi tillämpar provanställning. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vi söker tig-svetsare till Siemens i Trollhättan. Vi kommer erbjuda ett långsiktigt uppdrag med goda chanser till en anställning direkt hos Siemens. Vi söker dig som är duktig på att samarbeta, är kvalitetsmedveten, detaljorienterad och med erfarenhet av TIG-svets sedan tidigare, gärna i rostfritt eller andra höglegerade material. Skiftgången är 2-skift. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansökningar bearbetas löpande så sök redan idag! Ansvarsområden Som svetsare på detta uppdraget kommer du att växla mellan självständigt arbete och arbete i team. Du kommer växla mellan svetsning och montering. Tjänsten kan komma att innebära många kontakter och det är även därför viktigt med bra samarbetsförmåga samt hög kvalité på det utförda arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara manuell tig-svetsning i nickelbaslegeringar. Kvalifikationer Kvalifikationer Erfarenhet / kunskap av tig-svetsning Goda språkkunskaper i svenska såväl i tal och skrift Flexibilitet för skiftarbete Meriterande Truck & traverskort Om företaget Siemens Energy AB
Om rollen Vi söker en engagerad och kvalitetsmedveten Plåtslagare till vår verkstad i Trollhättan. I denna centrala roll arbetar du med att utföra reparationer och byten av karossdelar samt säkerställa att fordon återställs till högsta standard. Hos Werksta Trollhättan blir du en nyckelperson i vårt team och får möjlighet att utvecklas i en driven och trivsam arbetsmiljö där säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet står i fokus. Kvalifikationer för Plåtslagare hos Werksta TrollhättanVi söker dig som brinner för noggrant hantverk, problemlösning och hög service. Du har erfarenhet av bilskadereparationer, arbetar självständigt och är van att hålla både tempo och kvalitet även under tidspress. Du uppskattar samarbete, tar ansvar för ditt arbete och vill bidra aktivt till teamets gemensamma resultat. Erfarenhet av karossreparationer, riktning, svets, samt byten av skadade plåtdelar. Goda kunskaper om moderna fordon och deras konstruktion. Förmåga att dokumentera och arbeta strukturerat enligt processer och kvalitetssystem. Initiativkraft, noggrannhet och ett lösningsorienterat arbetssätt. God samarbetsförmåga och vilja att utvecklas i yrkesrollen. B-körkort är ett krav. Arbetsuppgifter för Plåtslagare på skadeverkstad Utföra plåtarbeten enligt arbetsorder och tillverkarens riktlinjer. Reparera, rikta, svetsa och byta ut skadade karossdelar. Samarbeta med kollegor inom verkstaden för en effektiv och säker arbetsprocess. Genomföra egenkontroll och dokumentation av utfört arbete. Säkra att arbetet håller högsta kvalitets- och säkerhetsnivå. Delta vid skadebesiktning samt ge tekniskt stöd vid behov. Förmåner och karriärmöjligheter hos Werksta Trollhättan Som medarbetare på Werksta Trollhättan får du arbeta i en modern verkstadskedja med stort engagemang för medarbetarnas utveckling. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, möjligheten att arbeta med den senaste tekniken samt konkurrenskraftiga förmåner och villkor. Upptäck alla våra karriärvägar och möjligheter att växa hos oss på vår karriärsida. Om Werksta Werksta Trollhättan är en del av Nordens ledande skadeverkstadskedja med över 100 verkstäder i Sverige, Norge och Finland. Vår arbetskultur präglas av laganda, respekt och viljan att alltid leverera bästa tänkbara service till våra kunder. För oss är det en självklarhet att arbeta inkluderande och jämställt – vi välkomnar alla som delar vårt engagemang för kvalitet och utveckling. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Anita DeMarco 0520-211 840. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt professionella team på Werksta Trollhättan!
Om rollen Vi letar efter en serviceinriktad och engagerad Skaderådgivare till Werksta Trollhättan. Som Skaderådgivare är du den viktiga länken mellan våra kunder, försäkringsbolag och verkstadsteamet. Du säkerställer att skadeärenden hanteras smidigt, professionellt och med högsta fokus på kundnöjdhet. Din profil – Skaderådgivare hos Werksta TrollhättanVi söker dig som har en genuin känsla för service och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, har lätt för att samarbeta med andra och är lösningsorienterad. Hos oss är rätt inställning och engagemang minst lika viktigt som tidigare erfarenhet. Erfarenhet av kundservice, skadehantering eller administration inom fordonsbranschen är meriterande God kommunikationsförmåga och en förmåga att skapa förtroende hos kunder Strukturerad och noggrann med öga för detaljer God IT-vana och erfarenhet av digitala system Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team B-körkort är ett krav Dina arbetsuppgifter som Skaderådgivare på skadeverkstad Ta emot och registrera skadeärenden för personbilar Vara kontaktperson mot kund under hela processen och ge tydlig och proffsig information Samordna och planera reparationer tillsammans med verkstadspersonal och försäkringsbolag Säkerställa att rätt dokumentation finns för varje skadeärende Bidra till hög kundnöjdhet genom personlig service och snabb återkoppling Följa upp pågående arbeten och säkerställa leverans enligt överenskommelse Förmåner och karriärmöjligheter hos Werksta Trollhättan Hos Werksta Trollhättan erbjuder vi dig en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa inom företaget. Vi satsar på våra medarbetares utveckling genom kontinuerlig utbildning och erbjuder konkurrenskraftiga villkor. Besök gärna vår karriärsida för att läsa mer om våra möjligheter och hur det är att arbeta hos oss. Om WerkstaWerksta Trollhättan är en del av Werksta – en av Skandinaviens ledande kedjor för skadeverkstäder. Med över 100 anläggningar i Norden strävar vi efter högsta kvalitet och service i allt vi gör. Hos oss får du vara med och bidra till trygg och professionell skadeservice för våra kunder och vara en del av ett kunnigt och framåtsträvande team. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Anita DeMarco på 0520-211 840. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och att välkomna dig till teamet på Werksta Trollhättan!
Vill du ta nästa steg i din restaurangkarriär? Vi söker en engagerad och driven Assisterande Restaurangchef till vår snabbväxande kedja – ChopChop! Som Assisterande Restaurangchef är du en nyckelperson i vårt ledningsteam. Tillsammans med restaurangchefen leder du den dagliga driften och motiverar teamet till att nå både högt ställda mål och härlig arbetsglädje. Du kommer att arbeta nära våra gäster och kollegor för att säkerställa att vi varje dag levererar på våra tre ledord: Gott. Snabbt. Enkelt. Om oss ChopChop är Europas första asiatiska drive-thru och grundades 2011. Idag finns vi på 43 platser runt om i Sverige – och fler blir det! Vi erbjuder våra gäster god mat lagad på råvaror av hög kvalitet, och en upplevelse som går bortom det vanliga inom snabbmat. Dina ansvarsområden: Som Assisterande Restaurangchef är du en viktig del av teamet och jobbar tätt ihop med restaurangchefen för att få både människor och resultat att växa. Du leder det dagliga arbetet, planerar scheman och ser till att både gäster och kollegor trivs. Med fokus på service, kvalitet och arbetsglädje håller du restaurangen på topp – varje dag! Tillsammans med teamet kommer du att driva detta: Driva restaurangen mot uppsatta mål genom tydliga handlingsplaner. Leda teamet i det dagliga arbetet och vara ett föredöme i både service och arbetsglädje. Planera personal, schemaläggning och bemanning. Säkerställa en hög nivå av kundbemötande och service. Ansvara för rutiner kring kvalitet, renlighet, underhåll och regelefterlevnad. Bidra till lokal marknadsföring och försäljningsaktiviteter. Aktivt följa upp resultat och driva förbättringar. Vem är du? Du är en naturlig ledare med minst ett till två års erfarenhet av personalansvar, gärna inom restaurang eller servicebranschen. I din roll trivs du med att ta ansvar, fatta egna beslut och påverka resultatet på riktigt. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har ett starkt driv att arbeta mot tydliga mål. Din positiva energi smittar av sig, och du har förmågan att motivera och inspirera andra till att göra sitt bästa. Eftersom vi verkar i en snabb och serviceinriktad miljö är det också viktigt att du har tidigare erfarenhet från restaurang- eller servicebranschen – det ser vi som ett grundkrav. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en utvecklande och fartfylld roll i ett företag som ständigt växer och satsar framåt. Du får möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling, och växa som både ledare och person. Med ett starkt varumärke i ryggen och höga ambitioner för framtiden erbjuder vi en stabil och trygg arbetsplats där du kan känna dig säker i din roll. Samtidigt får du vara en del av ett team som stöttar varandra, inspirerar och har roligt tillsammans varje dag. Redo att ta klivet? Skicka in din ansökan och bli en del av ChopChop-familjen. Tillsammans skapar vi inte bara god mat – utan också framtidens snabbmatsupplevelse.
Välj ett jobb för att visa detaljer