Om tjänsten Vi söker en driven och självständig svetsare för ett välbetalt arbete i Trollhättan. Denna roll innebär att noggrant utföra svetsarbeten i enlighet med givna specifikationer och att spela en viktig roll i vårt tekniska team. Du förväntas vara ansvarstagande och ha förmågan att arbeta självständigt samt att bidra till hela teamets framgång. Arbetsuppgifter Utföra svetsning enligt ritningar och specifikationer. Inspektera och kvalitetssäkra svetsfogar för att uppfylla höga standarder. Samarbeta med andra teammedlemmar för att optimera produktionsprocesserna. Följa säkerhetsföreskrifter och upprätthålla en trygg arbetsmiljö. Din bakgrund Erfarenhet av olika svetsmetoder och arbete med olika material. Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar är meriterande. Erfarenhet från tidigare svetsjobb eller liknande tekniska roller. Krav Minst 2 års erfarenhet av svetsning eller relaterat område. Grundläggande kunskaper i svenska (tal och skrift). Personliga egenskaper Driven och självgående med stark förmåga att ta egna initiativ. Förmåga att arbeta noggrant och effektivt under eget ansvar. Ansvarsfull och engagerad i att nå företagets mål och visioner. Ansökan och urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt för att ta del av denna spännande jobbchans i Trollhättan!
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vi söker en dedikerad och erfaren Zero Defect Capability Leader som vill ansluta sig till vårt globala ME team. I denna roll kommer du att ansvara för att leda och implementera vår Zero Defect-metod för att säkerställa högsta kvalitetsstandard i alla våra processer och produkter. Ditt huvudansvar kommer att vara att supportera våra nordiska verksamheter inom Kongsberg och Trollhättan. Ansvar - Utveckla och implementera strategier för vår Zero Defect strategi. - Bli en del av vår Zero Defect Community of Practice. - Säkerställa att kvalitetsmål uppnås genom att använda metoder som Six Sigma, Lean och andra förbättringsverktyg. - Leda och utbilda team i kvalitets- och förbättringsprocesser. - Analysera kvalitetsdata och identifiera förbättringsområden. - Samarbeta med olika avdelningar för att integrera kvalitetsstandarder över alla produktionsled. - Drive ständiga förbättringsinitiativ för att minska defekter och öka produktiviteten. - Utvärdera och förbättra leverantörernas kvalitetsstandarder d.v.s. APQP/SQAR i nära samarbete med Supplier Quality-organisationen. - Driv specifika ZD-projekt på beslutade fokusprodukter och/eller tillverkningsprocesser tillsammans med Operations and Design Engineering. - Supportera verksamheten med New Product Introduction (NPI)-projekt med ZD-metoden - Utveckla och upprätthålla/underhålla den globala NPI-processen - Supportera programorganisationen med Life Cycle Gate-processen och dess checklista avseende Industrial Reviews (IR) - Samarbeta inom Engineering & Technology och Operations på global nivå Kvalifikationer - Relevant högskoleexamen inom teknik, kvalitetsledning eller ett närliggande område. - Minst 5 års erfarenhet av kvalitetsledning och förbättringsarbete. - Certifiering i Six Sigma (Green Belt eller högre) - Stark analytisk förmåga och erfarenhet av statistiska analysverktyg. - Utmärkt kommunikations- och ledarskapsförmåga. - Förmåga att arbeta självständigt och leda projekt från början till slut. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team. - Goda kunskaper i engelska i både skrift och tal. Personliga egenskaper En detaljorienterad och kvalitetsmedveten person med stark analytisk förmåga och ett proaktivt förhållningssätt. Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med tvärfunktionella team. Resekrav Tjänsten kommer att vara baserad i Sverige eller Norge. Resor till andra platser inom Norden, EU och USA förväntas. Vad erbjuder vi dig? - En utmanande och stimulerande arbetsmiljö. - Möjlighet att påverka och förbättra våra kvalitetsprocesser. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Operatör Blästring och Rengöring till X-verkstaden, IMC-Sector. Värdeflöde IMC-Sector, söker nu medarbetare till vårt team i X-verkstaden. Vi söker en engagerad och kompetent operatör som kan hantera arbetsuppgifter inom maskering, blästring och rengöring av flygmotordetaljer. Om rollen: I denna tjänst kommer du att arbeta med maskering, blästring av IMC samt rengöring av olika produkter som ingår i vårt produktutbud. Avdelningen samarbetar nära med produktionsteknik för att säkerställa effektivitet och högsta kvalitet i vårt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är kommunikativ, serviceinriktad och bidrar till en positiv och öppen arbetsmiljö. - Är ansvarstagande och har ett starkt fokus på säkerhet, kvalitet och leverans i ditt dagliga arbete. - Trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. - Har erfarenhet från verkstadsindustrin eller liknande arbetsuppgifter, gärna inom blästring och rengöring. - Är engagerad i att förbättra arbetsprocesser och aktivt delta i vårt LEAN-arbete för kontinuerlig utveckling och effektivisering. Vad erbjuder vi dig? Vi är ett team där samarbete och gemenskap är viktigt. Vi ser gärna att du kommer med idéer för att bidra till vår ständiga förbättring och vår målsättning att leverera högsta möjliga kvalitet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både inom ditt arbetsområde och genom vårt förbättringsarbete. Låter det intressant? Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Är du i början av din resa inom IT och vill utveckla dina tekniska kunskaper i en dynamisk och stöttande miljö? Har du ett genuint intresse för att hjälpa människor med tekniska lösningar och en vilja att växa i din yrkesroll? Då kan det här vara möjligheten för dig! Vi söker en IT-supporttekniker till Trollhättan som vill vara med och bidra till att skapa en stabil och användarvänlig IT-miljö. Här får du arbeta med varierande arbetsuppgifter, utveckla dina färdigheter och bygga en grund för din framtida karriär inom IT. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att ha en central roll i att hjälpa användare och lösa deras tekniska problem. Du kommer att arbeta både på plats och via fjärranslutning, där du hanterar allt från enklare frågor till mer avancerade tekniska utmaningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar felsökning och problemlösning av datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning för att säkerställa att allt fungerar smidigt i den dagliga verksamheten. En viktig del av rollen innebär att utföra installationer och underhåll av hårdvara och mjukvara. Här ser du till att all utrustning är korrekt installerad och uppdaterad, och att användarna har de verktyg de behöver för att arbeta effektivt. Du kommer även att hantera kontoadministration, där du skapar och administrerar användarkonton och behörigheter inom Microsoft-miljö. Din profil och kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du: - Har ett stort intresse för IT och tekniska lösningar. - Har grundläggande kunskaper inom Microsoft365, Windows och IT-utrustning. - Är serviceinriktad och trivs med att arbeta med människor. - Är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. - Är strukturerad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Meriterande - Har grundläggande kunskaper om nätverk och felsökning. - Har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem. - Har påbörjat eller avslutat en relevant utbildning inom IT. Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och tycker om att hitta lösningar på problem. Du har en vilja att lära dig och ser varje utmaning som en möjlighet att utvecklas. Din serviceinriktade och positiva inställning gör att du skapar goda relationer med kollegor och användare. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Trollhättan är GKN Aerospaces Center of Excellence for Engine Systems och är en del GKN Aerospace Sweden och har ca 2200st anställda. Vår expertis täcker ett brett utbud av motorkomponenter, från mellanhus och kompressoravgashus för civila och militära flygmotorer, till turbiner och munstycken för de mest avancerade rymdraketerna. Vi är också världsledande inom tillverkningsteknologi för lasertrådsavsättningstillverkning GKN Aerospace befinner sig nu i en expansiv fas och planerar betydande investeringar inom vår verksamhet i Trollhättan. Vi planerar omfattande investeringar för att öka vår totala tillverkningskapacitet för att tillgodose framtida kundbehov, samt investerar i ny teknik såsom additiv tillverkning (AM-teknik). Detta kräver både stora maskininvesteringar och anpassningar av befintliga verkstäder samt nybyggnation av industrilokaler Inom avdelningen för Bygg och Anläggningsprojekt hanterar vi företagets samtliga uppdrag inom anläggnings och utrustningsprojekt. Som Projektledare ansvarar du för projekt som varierar från ombyggnad av verkstäder, installationsansvarig vid maskininstallationer till att hålla ihop mindre uppdrag och kostnadsuppskattningar. Du arbetar som BAS P men vid behov även som BAS U Vi söker nu dig som vill var med på vår resa och är intresserad av ett spännande och varierande arbete med möjlighet att vara med i både nya projekt men också vara en del i att förvalta den fantastiska anläggning GKN Trollhättan Ditt ansvarsområde är - Självständigt planera, Leda, styra och genomföra ny- och ombyggnadsprojekt från förstudie och upphandling till slutbesiktning. - Säkerställa efterlevnad arbetsmiljöstiftningen som verksamheten omfattas av. - Ansvara för att dina uppdrag håller budget och tidsplan - Du ansvarar också för att dokumentationen i dina pågående projekt håller hög kvalitet och följer standard. - Projekt omfattar områden som processinstallationer men även maskininstallationer, bygg och anläggning. - Ansvara för Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljöarbeten i projekten - Ansvara för överlämning av projekt till verksamheten - Medverka i verksamhetsutveckling av företagets processer, rutiner och mallar. - Styrning och samordning av Entreprenörer och Projektörer. - Upprätta kostnadsbedömningar inom anläggningsprojekt. Kvalifikationer - Du är lyhörd och tar stort ägandeskap för de uppgifter du ställs inför - Du är orädd och har en handlingskraftig förmåga. - Du är en lagspelare som förstår vikten av flexibilitet, medan du arbetar på ett strukturerat sätt. - Det är viktigt att du förstår internkundens/beställarens behov och att du har en god förmåga att kommunicera kring dina uppdrag. - Du skall med lätthet kunna kommunicera formellt på svenska och engelska, både i tal och i skrift. - En akademisk kandidat examen är önskvärd eller alternativt likvärdig kunskap uppnådd genom erfarenhet - Tidigare dokumenterad erfarenhet av projektarbete/projektledning inom bygg och anläggning - Kunskap/erfarenheter inom BAS-P & BAS-U Meriterande: - Tidigare erfarenheter från processindustrin - Kunskap/erfarenheter i Autocad.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utveckla Tjänstebeskrivning Are you interested to join our team at GKN to create the Digital solutions for the future, together with or team within Global Manufacturing Engineering in Trollhättan? You will be joining the team Digital Solutions Manufacturing Engineering within the global ME function. The department is focusing on developing digital solutions mainly within PLM and MOM/MES. We are in the process of starting an implementation of a strategic MES system Siemens Opcenter at GKN Engines and need to increase our capability in the MES domain. We are looking for a driven and analytical Business Analyst with experience in global Manufacturing Execution Systems (MES) to join our team. As a Business Analyst MES, you will play a key role in improving our production processes and ensuring that our systems effectively support the business. Our systems solution map is: - ERP – S/4HANA - PLM - Teamcenter - MES – Opcenter In this role you are goint to analyze and document business processes and requirements related to MES. Collaborate with various departments to identify improvement opportunities and implement solutions. Analyze, understand and communicate integration need with other systems such as PLM and ERP. Analyze and describe need for integration with shop floor equipment. Develop and maintain system documentation and user manuals. Perform testing and validation of MES functionalities. Provide support and training to MES system users Person Specification; The work will require a self-driven person and that you take ownership and independently progress your tasks. You are open to new ways of working to be able to take the solutions to the next level. You must be very communicative and used to manage change projects. Kvalifikationer - Bachelor's degree in IT, Engineering, or a related field or with equivalent experience. - You are experienced in Siemens MES software Opcenter. - You have experience in integrating PLM, ERP with MES. - You have good social skills, the ability to create effective networks and can take on a Business Analyst role. - At least 3 years of experience working with MES systems. - Strong analytical skills and experience in business process analysis. - Excellent communication skills in English, Swedish, and the ability to collaborate with various stakeholders. - Project management experience is a plus. This position is based in Trollhättan, Sweden, as such, the applicant should be able to gain the right to live and work in Sweden. Travel to other locations within Sweden as well as USA and EU is expected. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vill du vara med och utveckla avancerade och innovativa komponenter till framtidens rymdraketer? Vi ger dig nu möjligheten att uppleva hur en produkt går från koncept, design, tillverkning till provning / flight. Vi har det mesta som behövs för detta inom GKN Aerospace. Vi har interna utbildningar för att bygga kompetens, vi skapar kontinuerligt förutsättningar för att vidareutveckla våra medarbetare och mentorskap är viktig del i att bygga kunskap hos nya medarbetare. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Våra kompetenta designteam har som huvudansvar att designa och utveckla turbiner och munstycken till Europas rymdraketmotorer. Detta inkluderar att stötta våra tillverkningsteam i produktion ur ett designperspektiv, så att kvalitén på våra produkter blir i världsklass. Vi är ett härligt gäng med en bra mix av personer med olika kompetens och bakgrunder som trivs bra tillsammans och har ett stort engagemang och ägarskap och vi behöver en spelare till i laget för att bli kompletta, är du intresserad? För att bli en del av teamet önskar vi att du som person är positiv, nyfiken på att vara en del av gemenskapen samt bidra till trivsel och ha det bra på jobbet. I denna roll kommer du att hantera; • Planering, drivning, och ledning av designarbetet för att leverera i enlighet med våra leveransmål • Hantering av kvarstående avvikelser från vår tillverkning och externa leverantörer • Arbeta tillsammans med Produktion för att bl. a. utveckla reparationsprocedurer • Ge rekommendationer till designförbättringar för att minska avvikelser Kvalifikationer • Ingenjörsutbildning: MSc alternativt BSc, eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Meriterande • Erfarenhet och produktkunskap gällande våra produkter . • Kravställning & tillverkning genom Svets, Gjutning, Smide, AM, CNC-bearbetning etc • Ritningsförståelse och toleranssättning. • Materialkunskap om exempelvis superlegeringar och titan • Jobbat mot CAE-simulering (CAD, FE-analys, eero-simulering incl. CFD) • Erfarenhet av analys genom NDT-metoder som till exempel FPI, röntgen, ultraljud etc • Riskanalyser/root cause analysis/spårbarhet: 8D, FMEA/FMECA, 5W, Ishikawa etc Låter det intressant? Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Våren är äntligen här, vilket innebär att sommarplaneringen inleds. Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Trollhättan sommar 2025. Kommande sommarbehov -Det kommer att tillkomma alla olika sorters uppdrag, där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande. redan nu ligger flertalet olika sjukhusuppdrag ute. - Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. intensivt korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska -Adekvat svenska i tal såväl som skrift Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.
Vi söker nu en maskinoperatör till träindustrin med inriktning Cnc för uppdrag omgående. Så skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta som maskinoperatör med inriktning cnc på ett väletablerat företag i Trollhättan. Vi söker dig som vill börja arbeta omgående i ett trevligt arbetslag på 7 personer. De kommer börja med en provanställning där stora möjligheter finns att fortsätta anställningen hos kunden. Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du har en positiv inställning och en attityd att alltid göra ett bra jobb. Det är viktigt att du är en bra lagspelare, samarbetsvillig och kommunikativ. Du behöver ha vana att läsa och förstå ritningar och produktionsunderlag. Krav Erfarenhet av träindustrin Programmeringskunskap Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: Dagtid Omfattning: Heltid Lön: Enligt avtal Start: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på Tranpenad 076-867 45 80. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning We are searching for a new Commercial Officer to strengthen our Commercial team. Repair Solutions is one of GKN Aerospace’s four Business Areas, consisting our Parts Repair side for component repairs and Industrial Gas Turbine side for full maintenance and overhaul. We have full responsibility for our area, which for example includes sales, delivery performance, forecasting and contracts within the aftermarket organization in Sweden. The goal is to continue to grow substantially in both business areas within the next few years, and a key person in this is the Commercial Officer. Someone who sees the potential in new affairs, but also takes care and develop our existing contracts. Builds customer relationships and works closely with our technical team to make our affairs more profitable. Someone who appreciates analyzing, negotiating, and challenging our field. Key Responsibilities - Ensure the management and resolution of commercial issues on a day to day basis - Know the contract and ensure GKN interests - Commercial change management - Build strong customer relationship - Support/prepare bids and proposals - Participate in negotiations - Inform the Program Management team of contractual obligations and boundaries - First point of escalation for customer purchase order or contractual issues - Identifying and mitigating risk and assessing opportunities - Supporting the business to manage change and deliver upon its financial commitments - Member of the Repair Solutions management team Kvalifikationer Qualifications/Experience/Skills: - BSc in Engineering or Economics or equivalent experience - Ability to easily communicate in English, spoken as well as written - Ability to understand and run financial business models - Understand a variety of contract/agreement types such as Non-Disclosure Agreement Personal Skill: You have strong analytical capabilities and a customer-focused approach, allowing you to effectively understand and meet customer needs. With solid knowledge in contracting and a flexible, team-oriented mindset, you actively contribute to achieving shared goals. You also have the ability to clearly and effectively communicate customer requirements, even in complex and dynamic situations. You adapt quickly and can negotiate both individually and as part of a larger team, making you a valuable asset in various work contexts. Låter det intressant? Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer