Sommaruppdrag i Trollhättans kommun! Säbo/korttidsboende Perioden: vecka 26-31 med intro helst mån-tis vecka 25. Arbetstider: Dagtid och helgtjänstgöring. Journalsystem är LifeCare HSL. Andra arbetsredskap är MCSS, SAMSA och NPÖ samt Pascal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter i nära samarbete med olika professioner. Du kommer att vara omvårdnadsansvarig för patienter som bor på särskilt boende. I ansvarsområdet för omvårdnadsansvarig sjuksköterska ingår att ha ett primärt ansvar för den allmänna och specifika omvårdnaden. De grundläggande arbetsuppgifterna är att bedöma, besluta, sätta mål för omvårdnaden, dokumentera, planera, delegera och att leda insatser upp till sjuksköterskenivå. Flexibilitet, trygghet och bättre lön – jobba som konsult med oss! Anmäl dig nu! 070-302 12 20 [email protected] Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.
Trollhättans FK söker en kanslist på deltid! Ta chansen och jobba i vårt fantastiska och unika föreningsliv! Om tjänsten Då den ordinarie kanslisten går på föräldraledighet till sommaren söker nu klubben en kanslist på deltid. Tjänsten är på deltid ca 50-75% och startar i maj då upplärning kommer ske ihop med nuvarande kanslisten. Du kommer jobba på Stavrelunds IP där klubbens anläggning finns med kansli och flertalet fotbollsplaner. Arbetsuppgifter Administrativt arbete Planering efter ett års-hjul Kontakter med ledare, medlemmar och intressenter Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en person som ser det som ett privilegium att jobba i en fotbollsförening. Du är en ansvarsfull person och trivs med ett varierande arbete där både administrativt arbete och mycket sociala möten äger rum. Du gillar att jobba i händelsernas centrum och trivs med människor omkring dig då idrottsplatsen varje eftermiddag fylls med hundratals av ungdomar och föräldrar. Du har ett genuint idrottsintresse och vet innebörden av laganda, samarbete och att ställa upp för varandra vilket skall genomsyras i föreningslivet. Ansvarsfull Administratör Social Flexibel Idrottsintresserad Krav Föreningsbakgrund Körkort Svenska i tal och skrift Meriterande Engelska i tal och skrift Arbetat i Svenskalag.se Övriga villkor Arbetstider: Varierande tider, förmiddag och vissa eftermiddagar/kvällar Omfattning: deltid 50-75 % Lön: Enligt avtal Start: Maj 2025 och fram till mars 2026 Om Trollhättans FKTrollhättans FK är en breddfotbollsförening belägen i området Sandhem i stadens östra delar. Föreningen har verksamhet på vår anläggning Stavrelunds IP (STIP) för killar och tjejer från våra boll-och lekgrupper hela vägen upp till våra seniorverksamheter. Flickverksamheten drivs tillsammans med vår grannklubb Halvorstorps IS där vi då går under namnet TFK/HIS. Totalt har TFK tillsammans med TFK/HIS runt 560 aktiva fotbollsspelare i våra lag. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på Tranpenad, 076-867 45 80. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag. Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag. -- Om rollen Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterade frågor och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Arbetsuppgifterna inkluderar: – Se till att IT-utrustning fungerar – Tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chatt – Support av både hård- och mjukvara – Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer) – Instruera användare i hur olika program används. -- Vi söker dig som har För att lyckas i rollen ser vi att du har: – Gymnasieutbildning eller motsvarande IT-kunskaper – Minst 6 månaders erfarenhet från arbete inom helpdesk, IT-support eller liknande – Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt – Kunskap om ärendehanteringssystem, t.ex. Easit GO eller ServiceNow – Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM) – Flytande svenska i tal och skrift -- Vi erbjuder Detta är ett konsultuppdrag där du får: – En trygg start med onboarding och introduktion – Lokalt stöd genom hela uppdraget – Avlastning i administration, t.ex. rese- och tidsredovisning – Möjlighet att utvecklas inom en stabil och viktig sektor – Erfarenhet från uppdrag med struktur, säkerhet och tydliga processer -- Ansökan Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval. Märk din ansökan med orten du söker från, t.ex. Göteborg, Borås, Uddevalla eller annan ort i Västra Götaland eller Halland. Vi ser fram emot att höra från dig!
Då vår nuvarande kollega går i pension söker vi en ny erfaren och engagerad regional medicinsk chef (RMC) som vill vara med och säkerställa och utveckla den medicinska kvalitén inom primärvården för ett av våra affärsområden. Vill du jobba på strategisk nivå där du påverkar den medicinska kvaliteten över flera enheter så är detta jobbet för dig! Våra medicinska chefer ansvarar för varsitt av våra affärsområden. Tätort och Storgöteborg finns inom Västra Götalandsregionen och Skåne är ett affärsområde. Här får du möjlighet att spela en nyckelroll i implementeringen av den övergripande strategin och säkerställa att medicinska mål uppnås. Vi söker nu en RMC för affärsområde Tätort. Om tjänsten Du är ett bollplank till MAL och verksamhetschefer i deras medicinska frågor på enheterna. Du är en del av vår ledningsgrupp i ditt område. Tillsammans med den centralt medicinska chefen (CMO) och dina RMC-kollegor driver ni den medicinska utvecklingen i koncernen. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att Säkerställa aktivt förbättringsarbete mot Medtankenmodellen samt aktivt utvecklingsarbete av modellen Följa upp och granska resursanvändning och säkerställa kloka kliniska val Följa upp arbetssätt för kvalitetsronder och tillgänglighet Samarbeta med affärsområdeschef och controller avseende månatlig uppföljning av medicinska nyckeltal, så som medicinkostnader, diagnossättningsgrad, användning av lab, röntgen etc Sammanställa kvalitetsrapporter som sker månatligen tillsammans med affärsområdeschef och VD. Du rapporterar till affärsområdeschef och CMO. Vi söker dig som Har bred medicinsk erfarenhet och ett starkt intresse för patientsäkerhet och kvalitetsutveckling Är en god kommunikatör och trivs med att samarbeta tvärfunktionellt Är analytisk och har erfarenhet av att följa upp medicinska nyckeltal och resultat. Varför välja oss? Som regional medicinsk chef hos oss får du en unik möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av primärvården på regional nivå. Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där ditt ledarskap är avgörande för vår gemensamma framgång. Ansök idag och var med på resan att skapa en ännu bättre primärvård! Vi erbjuder Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete Tydlig och närvarande ledning Fortlöpande erfarenhetsutbyte Ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper Fortlöpande utbildning och individuell utveckling En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling Omfattning: 40% Förmåner: Friskvårdsbidrag och förmånliga friskvårdserbjudanden, tjänstepension, fri primärvård (3 besök/år) Arbetstid: Flexibel Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Snarast Vi hoppas att du tycker det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan! Medpro Clinic - en del av Medtanken Group Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor. Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens. Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.
Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 7 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping och Värnamo. I Skövde och Trollhättan finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus. Lindströms Bil vinner "Ichiban 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och “An employer of choice” som tilldelas den Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa. Nu letar vi efter en ny kollega att förstärka vårt professionella serviceteam och ta dig an rollen som Servicerådgivare vid vår fullserviceanläggning i Trollhättan. Om jobbet Som Servicerådgivare på Lindströms Bil har du daglig kontakt med våra gäster och välkomnar gästen med ett vänligt leende och vägleder i tekniska frågor som rör bilanvändandet samt bokar tider för service och verkstadsjobb, du hanterar telefon/mail/chatt, garantifrågor, reservdelar och din uppgift är att alltid se till att gästen blir fullständigt nöjd med sitt besök hos oss Rollen innebär ett arbete där du är vårt ansikte utåt mot gästen både fysiskt och digitalt samt att du är med och planerar dagligverksamheten på serviceverkstaden. Du ingår i ett nära team med tekniker, servicerådgivare / reservdelsansvarig och servicechef där vi tillsammans arbetar för att överträffa våra gästers förväntningar på kvalitet och kundservice samt skapa långsiktiga relationer. Om dig Vi söker dig som får energi av att leverera kundservice med kvalitet i världsklass och du är alltid beredd att göra det lilla extra för att ge gästen ett minnesvärt omhändertagande och göra Lindströms Bil till det självklara valet. Du har inga problem med att strukturera ditt arbete och omprioritera om situationen skulle kräva det samt har lätt för att följa satta processer och rutiner samt hanterar stress på ett professionellt och lösningsorienterat sätt och du har ett stort engagemang för ditt arbete, våra gäster och en vilja att utveckla dig själv och din arbetsplats Du drivs av att uppnå målsättningar på ett konsekvent och effektivt sätt, öppen och ärlig kommunikation är självklart för dig. Som person är du prestigelös, öppen och omhändertagande i ditt bemötande samt har lätt för att skapa och bibehålla långsiktiga kontakter, både med kunder och dina medarbetare. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt gillar hålla ordning och reda. Tidigare yrkeserfarenhet från kundservicearbete med kundkontakt gärna med erfarenhet från liknande roll med teknisk kompetens i bilbranchen är önskvärt. Övriga kvalifikationer: B-körkort för manuellt växlad bil Utåtriktad personlighet med hög social kompetens Datorvana och administrativ kompetens Obehindrat kunna uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift Vill du veta mer än tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Patrick Engman Vi erbjuder dig En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan. Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid. Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt. Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag. Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig. Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension. Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Vi har R-licens R-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag.
Join Our Team VIPAS AB as a Configuration Management Engineer Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our Configuration Management Engineer About VIPAS: Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: As a Configuration Management Engineer, you have primary responsibility for running and supporting one or more of our customer's projects with configuration management, i.e. planning, development, production, delivery and modification of our products. You ensure that product data is complete, updated in the configuration management system and traceable throughout the product's life cycle. The role is central and important for our projects and products to meet the requirements for order and order of safety-critical products in the industry we operate in. Product data is used in relationships with various customers both internally and externally. Key Responsibilities: Lead and oversee configuration management for one or more customer projects, encompassing planning, development, production, delivery, and modifications. Ensure that all product data is accurate, up-to-date, and traceable throughout the product lifecycle. Collaborate with various departments, including manufacturing, product development, customers, and suppliers, to maintain seamless communication and data alignment. Uphold compliance with industry standards and internal processes for safety-critical products. Requirements: Bachelor’s degree in computer science, Engineering, or a related field, or equivalent experience. Proficiency in Swedish and English, both written and spoken (essential for this role). Experience in configuration management or quality assurance. Familiarity with PLM tools such as SAP or Teamcenter is highly desirable. Strong problem-solving skills, adaptability, and a solution-oriented mindset. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested, we recommend that you apply immediately.
Till vår enhet i Trollhättan söker vi nu sommarpersonal med C-körkort som vill vara en del av vårt viktiga arbete. Som chaufför hos oss hämtar du återvinningsbart material från våra kunder och tillsammans med våra produktionsarbetare se till att verksamheten flyter på, på anläggningen. Här erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete och för rätt person så finns det goda möjligheter att utvecklas internt hos oss. Du utgår från Flygfältsvägen 19 och arbetar i regel vardagar mellan 07-16. Som miljöarbetare hämtar du återvinningsbart material från våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och sker i högt tempo. Tjänsten innefattar bl.a.: • Insamling med baklastare eller skåpbil • Hantering av fordonsdator och rapportering av avvikelser • Daglig kontroll av fordonet Du får ett socialt jobb där du har mycket kontakt med våra kunder, och gör det där lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • C-körkort och giltigt YKB • ADR är meriterande Som person är du ansvarsfull, flexibel, duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer. Du har daglig kontakt med kunder vilket ställer krav på dig att ha god social förmåga, vara serviceinriktad och hantera kunder på ett professionellt sätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Allra viktigast är att du, precis som vi, vill jobba säkert - tillsammans. Om REMONDIS Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt. REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.
Join Our Team VIPAS AB as a Configuration Management Engineer Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our Configuration Management Engineer About VIPAS: Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: As a Configuration Management Engineer, you have primary responsibility for running and supporting one or more of our customer's projects with configuration management, i.e. planning, development, production, delivery and modification of our products. You ensure that product data is complete, updated in the configuration management system and traceable throughout the product's life cycle. The role is central and important for our projects and products to meet the requirements for order and order of safety-critical products in the industry we operate in. Product data is used in relationships with various customers both internally and externally. Key Responsibilities: Lead and oversee configuration management for one or more customer projects, encompassing planning, development, production, delivery, and modifications. Ensure that all product data is accurate, up-to-date, and traceable throughout the product lifecycle. Collaborate with various departments, including manufacturing, product development, customers, and suppliers, to maintain seamless communication and data alignment. Uphold compliance with industry standards and internal processes for safety-critical products. Requirements: Bachelor’s degree in computer science, Engineering, or a related field, or equivalent experience. Proficiency in Swedish and English, both written and spoken (essential for this role). Experience in configuration management or quality assurance. Familiarity with PLM tools such as SAP or Teamcenter is highly desirable. Strong problem-solving skills, adaptability, and a solution-oriented mindset. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested, we recommend that you apply immediately.
Som väktare inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet samt värna för en tryggare miljö. En ronderande väktare arbetar med förebyggande säkerhet. Man är bilburen och besöker kunder i sitt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Ronderande bevakning utförs både inom- och utomhus, oftast natt och man arbetar i skift. Arbetet är självständigt och rörligt. Vid stationär bevakning arbetar man hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till rondering och bemanning av bevakningscentraler.En ordningsvakt medverkar tillsammans med polisen, till att upprätthålla ordning på allmän plats. Vanliga arbetsplatser är idrottsevenemang, kollektivtrafiken, sjukhus och köpcentrum där de säkerställer laglydighet och ordning. En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt till att avvisa, avlägsna eller tillfälligt omhänderta den som stör den allmänna ordningen, utgörs ett hot mot denna eller om det behövs för att avstyra en straffbelagd handling. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Vill du jobba på ett modernt säkerhetsföretag som skapar trygga miljöer för företag, myndigheter och människor? Vi söker nu en engagerade ordningsvakter och väktare för arbete vid behov. Tjänsteställe: Trollhättan och Uddevalla med omnejd Arbetstider: Tiderna ligger på ett rullande schema där helger, dag/kväll ingår Varaktighet: Behovsanställning, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Som medarbetare på Avarn Security kommer du att medverka till att skapa trygghet och service för våra kunder. Kvalifikationer: Vi söker utbildade ordningsvakter och väktare som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, stresståliga med en inre trygghet samt en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska känna dig trygg i din roll som ordningsvakt/väktare. Det är även av stor vikt att du är flexibel för varierande arbetsuppgifter och att du har en hög kommunikations- och samverkansförmåga. Vi söker dig som är ansvarstagande och empatisk och som tycker att hänsyn och ärlighet är viktigt. Ett gott kamratskap gör det lätt att ha roligt medan vi arbetar! Erfarenhet av yrket ser vi som positivt, men är inget krav. Våra allmänna krav är att du som söker ska ha: - vara ostraffad (innan anställning blir aktuell genomförs en laglydnadsprövning) - drogfri - gymnasiekompetens (svenska 1 & 2) - god svenska och engelska i tal och skrift - god hälsa och fysik - ordnad ekonomi - körkort B För de här tjänsterna krävs att du redan är utbildad ordningsvakt med ett aktivt ordningsvaktsförordnande och/eller utbildad väktare med aktivt godkännade. Som medarbetare på Avarn Security bidrar du till att förverkliga vår vision – säkerhet och ansvarstagande i världsklass. Gemensamt för oss som jobbar på Avarn Security är att vi bygger förtroende genom samarbete, ansvar och omtanke. Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida (ej via mail) där du bifogar ditt CV, Betyg och besvarar ett antal urvalsfrågor. Sista ansökningsdag 2025-08-31 Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.
Även om vi funnits i 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns. Vi vill satsa på den fysiska handeln och ge tillbaka livet till stadskärnan! Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Nu söker vi en Varuhuschef till vår nyetablering av Åhléns i Trollhättan! Vi erbjuder dig Som Varuhuschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du kommer komma in i ett skede där vi bygger upp Åhléns Trollhättan och en del av ditt arbete blir att skapa ditt team. Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus - Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna - Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset - Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål I rollen som Varuhuschef samarbetar du framförallt med Säljare, Säljledare och Visual Merchandiser i ditt varuhus och centralt till din hjälp har du även HR Business Partner och Regionchef. Vem är du? Som Varuhuschef på Åhléns Trollhättan blir du en del av en nyetablering. Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig: - Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln - Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra och utveckla team - Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi ser att du är initiativrik och har förmågan att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Varuhuschef hos oss på Åhléns i Trollhättan blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Välj ett jobb för att visa detaljer