Upplev en sommar full av äventyr och meningsfulla möten med VTD!Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial iTrollhättan och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass klockan 01:00 på en filial, satellitfilial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras med bil eller Paxster (eldriven fyrhjuling). Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. AM- ellerB-körkort. Svenskt eller Europeiskt för bil (internationellt körkort är inte giltigt) Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Tjänsten är ett vikariat där det finns 4 perioder. Dessa är de olika perioderna under sommaren: Period 1:lördag 7 juni – söndag 13 juli (5v) Period 2:lördag 14 juni – söndag 13 juli (4v) Period 3:måndag 14 juli – söndag 17 augusti (5v) Period 4:måndag 21 juli – söndag 17 augusti (4v) Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Denna annons avser att man utgår från vår filial i Trollhättan eller vid vår satellitfilial i Vänersborg. Ett vanligt schema på VTD är att manjobbar måndag till lördag. Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet.Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] medier: @vtd.seKarriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Som ERP-specialist får du en central roll i företagets digitaliseringsresa. Du kommeratt arbeta med systemutveckling, förbättringsarbete, analyser och utbildning. Ditt fokus ligger på att anpassa och förvalta systemen för att optimera verksamheten och säkerställa ett effektivt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i implementationsprojekt som MES, S4E och PLM. Genomföra tester och analysera konsekvenser vid systemförändringar. Driva utbildningar och stötta användare med ett pedagogiskt perspektiv. Fungera som problemlösare i systemrelaterade frågor och stötta operativa utmaningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team med blandad erfarenhet. Teamet ansvarar för inköp och planering av produktionsmaterial och samarbetar nära med flera avdelningar, såsom teknik, kvalitet, logistik och produktion.Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du: Har flera års erfarenhet av SAP inom produktion, logistik och inköp, och en god helhetssyn på processer och system. Haren högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller IT/systemutveckling. Är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Kommunicerar tydligt på svenska och engelska. Har erfarenhet av ERP-utveckling, digitaliseringsprojekt och BI-verktyg som Qlik, Tableau eller liknande. Ansökningsförfarande Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected].
Vi söker nu vår nästa stjärna till teamet i Trestad/Skaraborg. Skicka in din ansökan redan idag för att kunna följa med på en spännande resa! Om tjänsten Som Konsultchef på Tranpenad får du möjligheten att vara med där de händer, ingen dag är den andra lik.I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder samtidigt som Du arbetar resultatinriktat och lösningsfokuserat. Du har eget ansvar för dina kunder samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter Rekrytering och on-boarding av nya konsulter Daglig kund- och konsultuppföljning i industri- ochproduktionsmiljö Personalplanering och personalvård Nyckeltals- och leveransuppföljning Personaladministration Försäljning med nya och befintliga kunder Till tjänsten som Konsultchef söker vi Dig som trivs i en snabb och ständigt föränderlig miljö med många kontaktytor, ofta samtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet, prioriteringsförmåga och ansvarstagande hos Dig. Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Du kommer att tillhöra vår region Trestad/Skaraborg vilket ställer höga krav på självständighet samt kommunikativ förmåga. Resor ingår i tjänsten då vår region har kontor både i Trollhättan och Skara samt kunder i och runt dessa kontor. Profil vi söker efter Har erfarenhet av bemanning/personalplanering Gillar att jobba med försäljning och vara ett ansikte utåt mot våra kunder Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt Gillar och vara därute där de händer Har B-körkort Övriga villkor Arbetstider: KontorstiderOmfattning: 100 %Lön: Marknadsmässig lönStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson, 076-8674580. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Beskrivning: Vi söker personlig assistent till timvikariatmed möjlighet till förlängning i Trollhättan. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är pålitlig, engagerad och varm som person. Du bör vara flexibel och tillgänglig för arbete både dag-och kvällstid samt helger. Arbetsuppgifter: Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera Krav: Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ B-körkort God förmåga att planera och prioritera uppgifter Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare Vi erbjuder: En meningsfull och givande roll En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov Kollektivavtal Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Beskrivning: Vi söker nu personliga assistenter för olika uppdrag i Trollhättan. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du ärpålitlig, engagerad och en varm person. Du bör vara flexibel och tillgänglig att arbeta både dagtid och kvällstid. Arbetsuppgifter: Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera Krav: Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ B-körkort En god förmåga att planera och prioritera uppgifter Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare Vi erbjuder: En meningsfull och givande roll En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov Kollektivavtal Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida,utdraget heter kontrollera egna uppgifter.
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en Materialplanerare som kommer att spela en central roll i att säkerställa att produktionsplanen följs och att rätt material finns på plats vid rätt tidpunkt. Du blir en viktig del av teamet som håller produktionen i gång och ser till att vi levererar högsta kvalitet till våra kunder. Som Materialplanerare kommer du att: Exekvera och följa upp produktionsplanen i SAP samt säkerställa materialtillgänglighet. Leda och delta i taktmöten för att visualisera och förbättra produktionsläget. Hantera avvikelser i produktionsflödet och omplanera vid behov. Samarbeta med olika avdelningar som produktion, inköp, kvalitet och teknik för att lösa problem och förbättra processer. Aktivt arbeta med att minimera förseningar och maximera effektivitet i produktionsplanen. Säkerställa att överblivet material omdisponeras till nya behov. Delta i förbättringsarbete. Din profil För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, kommunikativ och har en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du trivs i en roll där samarbete och problemlösning står i fokus. Kvalifikationer: Minst en 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med en yrkeshögskole- eller högskoleutbildning inom produktion eller logistik. Erfarenhet av arbete inom produktion och planering. Gedigen kunskap i SAP:s planeringsmoduler är ett krav. Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel. Erfarenhet av att kommunicera och koordinera med olika intressenter inom en organisation. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Som ERP-specialist får du en central roll i företagets digitaliseringsresa. Du kommeratt arbeta med systemutveckling, förbättringsarbete, analyser och utbildning. Ditt fokus ligger på att anpassa och förvalta systemen för att optimera verksamheten och säkerställa ett effektivt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i implementationsprojekt som MES, S4E och PLM. Genomföra tester och analysera konsekvenser vid systemförändringar. Driva utbildningar och stötta användare med ett pedagogiskt perspektiv. Fungera som problemlösare i systemrelaterade frågor och stötta operativa utmaningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team med blandad erfarenhet. Teamet ansvarar för inköp och planering av produktionsmaterial och samarbetar nära med flera avdelningar, såsom teknik, kvalitet, logistik och produktion.Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du: Har flera års erfarenhet av SAP inom produktion, logistik och inköp, och en god helhetssyn på processer och system. Haren högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller IT/systemutveckling. Är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Kommunicerar tydligt på svenska och engelska. Har erfarenhet av ERP-utveckling, digitaliseringsprojekt och BI-verktyg som Qlik, Tableau eller liknande. Ansökningsförfarande Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected].
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Som ERP-specialist får du en central roll i företagets digitaliseringsresa. Du kommeratt arbeta med systemutveckling, förbättringsarbete, analyser och utbildning. Ditt fokus ligger på att anpassa och förvalta systemen för att optimera verksamheten och säkerställa ett effektivt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i implementationsprojekt som MES, S4E och PLM. Genomföra tester och analysera konsekvenser vid systemförändringar. Driva utbildningar och stötta användare med ett pedagogiskt perspektiv. Fungera som problemlösare i systemrelaterade frågor och stötta operativa utmaningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team med blandad erfarenhet. Teamet ansvarar för inköp och planering av produktionsmaterial och samarbetar nära med flera avdelningar, såsom teknik, kvalitet, logistik och produktion.Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du: Har flera års erfarenhet av SAP inom produktion, logistik och inköp, och en god helhetssyn på processer och system. Haren högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller IT/systemutveckling. Är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Kommunicerar tydligt på svenska och engelska. Har erfarenhet av ERP-utveckling, digitaliseringsprojekt och BI-verktyg som Qlik, Tableau eller liknande. Ansökningsförfarande Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 331 till 338 av 338 jobb