Innesäljare till GIK Turbo AB Om GIK Turbo AB GIK Turbo AB är en ledande leverantör av turbokomponenter och har länge varit en aktör på marknaden som kännetecknas av hög teknisk kompetens och starkt kundfokus. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder marknadsledande produkter och förstklassig service. Nu söker vi en innesäljare som vill vara med och driva vår försäljning till nästa nivå! Tjänstebeskrivning: Som innesäljare på GIK Turbo AB kommer du att vara en viktig del av vårt säljteam. Ditt huvudansvar kommer att vara att aktivt bearbeta våra befintliga kunder samt identifiera och skapa nya affärsmöjligheter. Du kommer att arbeta nära både kunder och tekniska avdelningar för att säkerställa att rätt produkter och lösningar erbjuds, samt för att ge förstklassig service och support. I tjänsten ingår också ansvar för lagerhantering, inklusive mottagning av ankommande produkter och hantering av avgående leveranser. Arbetsuppgifter: Bearbeta och utveckla befintliga kundrelationer. Ta emot inkommande kundförfrågningar och lämna offerter. Aktivt söka upp nya potentiella kunder. Ansvara för orderhantering och uppföljning av försäljningsprocesser. Ansvara för lagerhantering, inklusive mottagning av ankommande produkter samt hantering och packning av avgående leveranser. Hålla dig uppdaterad på marknadens utveckling och våra produkters tekniska fördelar. Arbeta med våra CRM-system och andra administrativa verktyg för att säkerställa effektiv och korrekt hantering av kunddata. Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning, gärna inom tekniska produkter eller liknande bransch. Har god teknisk förståelse eller ett intresse för att lära dig om våra produkter. Är lösningsorienterad och har förmågan att sätta kundens behov i centrum. Är en kommunikativ och relationsbyggande person. Har ett starkt intresse för motorsport och förståelse för de tekniska krav och komponenter som används i denna bransch. Har goda IT- och datorkunskaper, inklusive erfarenhet av att arbeta med CRM-system och andra administrativa verktyg. Är van att arbeta i ett högt tempo och hålla flera bollar i luften samtidigt. Är noggrann och strukturerad i lagerhantering och produktadministration. Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift. Innehar B- körkort. Vi erbjuder: Ett omväxlande och utvecklande arbete i ett framgångsrikt företag. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Tjänsten är på heltid med arbetstid förlagd till dagtid, kl. 07.00–16.00. Konkurrenskraftiga villkor. Så ansöker du: Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och CV till oss på [email protected] senast 2025-06-30. Märk din ansökan med "Innesäljare". Obs! Endast via Mejl. Rekryteringen sker löpande, och endast de kandidater som går vidare i urvalsprocessen kommer att kontaktas. Vi ser fram emot att höra från dig!
En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang: Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad. Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd. Det är viktigt att du är flexibel och har möjlighet att med kort varsel täcka upp vid behov utöver din fasta sysselsättningsgrad. Om dig: Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur. Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad). En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen? Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar. Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra. Omfattning: Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en framåt person som har erfarenhet från snickeri- eller produktionsarbete? Gillar du att arbeta praktiskt och vill vara en del av tillverkningsprocessen? Då söker vi dig! Till vår samarbetspartner i Tanumshede söker vi nu produktionsmedarbetare för tillverkning av kundanpassade takstolar. Arbetet utförs i moderna produktionslokaler med delvis automatiserade arbetsprocesser, men även manuella stationer. I rollen kommer du, tillsammans med dina kollegor, att montera och tillverka takstolar utefter ritning. Du ansvarar även för kvalitetskontroller av färdigproducerade produkter samt övervakar produkt när de körs i maskin. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa att produkterna håller högsta kvalitet och du blir en viktig del i produktionsflödet. Start: Omgående. Ansök redan idag, urval sker löpande Ort: Tanumshede Omfattning: Heltid, dagtid Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det på sikt finnas möjlighet till anställning hos vår samarbetspartner förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Behärska svenska i tal och skrift • Erfarenhet från snickeri- eller produktionsarbete • Ritningsläsning Meriterande: • Truckkort A + B För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du är en framåt person som lägger ner stort engagemang i ditt arbete. Du är ansvarsfull och noggrann som person samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har arbetat ett par år inom snickeriyrket eller med någon form av produktionsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, anslutna till Almega och med kollektivavtal som garanterar att du får rätt lön, försäkringar och arbetsvillkor. Vi finns lokalt i Västsverige och samarbetar med attraktiva arbetsgivare inom flera olika branscher. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
En av våra kundservicemedarbetare har tagit chansen och ska axla en annan roll inom Västvatten. Nu söker vi dig som också är ansvarstagande, gillar utveckling och har en fenomenal känsla för kundservice. Drivs du av att skapa en bra upplevelse för våra kunder – och vill ha ett jobb som gör skillnad för samhället? Då har vi tjänsten för dig! En del av något större Västvatten är ett bolag med stora ambitioner och mycket energi – och i en bransch i ständig utveckling. Vi är strax över 120 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag Möt våra kunder i alla kanaler Hos oss har du många kontaktytor, både internt och externt, och har en helhetssyn över kundresan inom vår organisation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kundservice/ärendehantering via telefon och dator, med arbete och dokumentation i olika system. Här förväntas du ta en aktiv och drivande del i vårt gemensamma arbete att vässa och utveckla våra processer och digitala tjänster. På ditt bord hamnar bland annat felanmälningar, ägarbyten och frågor om vattenmätare och avgifter. Du trivs med att ha flera ärenden igång samtidigt och kan lätt växla mellan olika frågor, samtidigt som du tar ansvar för att ingen fråga lämnas obesvarad. Även receptionsbesök, posthantering och andra administrativa uppgifter ingår i rollen. Självgående och strukturerad Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom kundservice och administrativa uppgifter och är nyfiken på en ny utmaning. Vi söker dig med driv, som har en vana av att själv ta initiativ och söka upp information, till exempel i kundsystem. Du är strukturerad och noggrann, bra på att planera och följa upp ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta i team och – såklart – lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Dina nya kollegor På HR, Kund och Verksamhetsstöd är vi, tillsammans med dig, nio personer med olika kompetenser. Vi arbetar alla nära verksamheten, med korta beslutsvägar, och hjälps åt för att avlasta varandra när det behövs. Vill du tillföra nya idéer och bidra till fortsatt utveckling? Sök! Vi söker dig som har: - gymnasieutbildning - några års erfarenhet av kundservice - god dator- och systemvana - lätt för att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift - B-körkort Det är meriterande om du har: - relevant eftergymnasial utbildning - erfarenhet av VA-branschen eller liknande verksamhet - erfarenhet av EDP Future eller annat kund-/ärendesystem Välkommen till oss! Vänta inte med din ansökan – tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare jobbannonser.
Semestervikariat med chans till förlängd anställning. 2-6 timmar per dag måndag till fredag. lördagar kan före komma. 25-75% anställning Du skall: Ha ett Körkort. Vara bosatt i staden/orten. Uddevalla Mejla in foto, meritlista i form av vilka utbildningar och tidigare arbetsplatser. De ansökningar som inte är kompletta kommer ej att granskas. Tjänsten innebär att utföra daglig lokalvård som att torka golv, städa toaletter, lunch rum, kontor, putsa fönster, stor städning, hemstäd, flyttstäd, kontorsstädning, butiksstädning, trappstädning m.m. hos våra kunder. Tristar Clean AB Erbjuder kundunika lösningar för alla branscher. Familjeägt företag med huvudkontoret i Vänersborg ca 100 anställda med kunder i hela södra Sverige. Från Västerås till Malmö. Tjänster vi erbjuder: hemstäd, flyttstäd, företagsstäd, golvård, fönsterputs, frukt och material leveranser, uthyrning av entrémattor och kaffe maskiner. Vill du läsa mer om oss gå till: http://www.tristarab.se Söker ansvarsfulla medarbetare som lokalvårdare. Du är en gladlynt person som tycker om att städa och hålla ordning. Är noggrann, engagerad, lyhörd, ärlig samt har en hög servicenivå och stor ansvarskänsla. Du har blick för kvalitet och lätt för att kommunicera. Arbetet kan kräva högt tempo, varför du bör vara stresstålig, tycka om att arbeta självständigt, kunna planera, och ej vara rädd för förändringar i dagens arbete. Du ser möjligheter istället för problem. För att kunna läsa och förstå arbetsinstruktioner, säkerhetsdatablad samt kommunicera med våra kunder, skall du ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. SRY- el PRYL utbildning ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness – Uddevalla Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer på vår klubb i Uddevalla! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig: Utbildning – vi står för den! En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Vill du veta mer? Kontakta vår gruppträningskoordinator Maya på: [email protected] Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!
Pilkasens gård är ett litet HVB-hem beläget i vacker miljö på en hästgård i utkanten av Uddevalla. Vi riktar oss mot flickor och pojkar 14-18 år med psykosocial problematik och destruktiva beteenden. Vi söker nu en biträdande föreståndare till verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande föreståndare kommer du att ha ett operativt ansvar för den dagliga verksamheten avseende såväl placerade ungdomar som personal. Du ansvarar för en nära samverkan med externa parter som socialtjänst, skola, sjukvård etc. Du kommer ha ett nära samarbete med föreståndare och ni tillsammans arbetar med att planera, leda/genomföra, följa upp och utveckla verksamheten. En viktig del i tjänsten är arbetet med verksamhetens systematiska kvalitetsledningssystem där bland annat arbetet med avvikelsehantering ingår. KVALIFIKATIONER Du som söker är socionom, beteendevetare eller har likvärdig utbildning och du har flera års erfarenhet av arbete på HVB (alternativt på SIS, Statens institutionsstyrelse) gärna som både behandlare och i arbetsledande position. Du är engagerad i ditt arbete och har god samarbetsförmåga. Vidare är du mycket flexibel gentemot verksamhetens behov. I rollen ingår jour. Meriterande om du har utbildning i BBIC, KBT, MI, DBT, Lösningsfokus (Solutionfokus), lågaffektivt bemötande. ÖVRIGT Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning 6 månader). Arbetstiderna är först och främst förlagda dagtid vardag men kan utifrån verksamhetens behov och i överenskommelse med dig även delvis förläggas kvällstid (ev. med sovande jour) och helg. Intervjuer hålls fortlöpande under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts snarast . Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi har endast möjlighet att svara de sökanden som kommer att bli aktuella för tjänsten. Vi tackar er andra på förhand för er ansökan. Läs mer om vår verksamhet på www.pilkasensgard.se
Vi söker sig som vill jobba på timmar, deltid eller heltid (tillsvidare) som behandlingsassistent hos oss på HVB Pilkasens gård. Som behandlingsassistent arbetar du med att stötta, motivera och vägleda ungdomarna i deras behandlingsprocess. Du stöttar dem känslomässigt, socialt och praktiskt. Du har såväl strukturerade samtal som stödjande i vardagen. Du stöttar och motiverar till skolgång, praktik, sommarjobb och till en aktiv och meningsfull vardag. Du har nära samverkan med ansvarig socialtjänst, vårdnadshavare, skola, vård samt andra aktörer i den unges liv. Insatserna styrs utifrån socialtjänstens uppdrag vilket definieras i vård- och genomförandeplaner. Ditt arbete genomförs i enlighet med verksamhetens upprättade policys och rutiner och du tillämpar givna evidensbaserade metoder och förhållningssätt som KBT, MI och Lågaffektivt bemötande. En viktig del av arbetet som behandlingsassistent är att dokumentera, att föra löpande journal, sammanfatta månadsrapporter, upprätta genomförandeplaner etc. I arbetsuppgifterna ingår även delaktighet i verksamhetens systematiska kvalitetsarbete som definieras i verksamhetens ledningssystem. I detta arbete ingår bland annat riskbedömningar, avvikelsehantering, egenkontroller etc. KVALIFIKATIONER Du som söker har ett genuint intresse av att vilja arbeta med ungdomar. Du är lyhörd och inkännande och har förmåga att skapa ärliga och tillitsfulla relationer. Du har förmåga att visa genuin omsorg samtidigt som du genom ett lågaffektivt förhållningssätt kan hålla struktur och sätta gränser på ett pedagogiskt sätt. Du har förmågan att inom givna ramarna ta eget ansvar i det vardagliga arbetet och har samtidigt god samarbetsförmåga. Flexibilitet värderas högt. Du som söker har högskoleutbildning med inriktning socialt arbete eller minst en 2-årig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete. Kunskap och erfarenhet inom följande områden är meriterande: KBT, MI, DBT, ART, Lösningsfokus (solution fokus), lågaffektivt bemötande, psykisk ohälsa, neuropsykiatriska diagnoser. Vidare är det meriterande om du har intresse för hästar och ridning. ÖVRIGT Tjänsterna är både på timmar, deltid och heltid (tillsvidare) och det är viktigt att du i din ansökan skriver vilken typ av tjänst du söker. Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg (sovande jour). Vi erbjuder även timanställning med ENDAST kväll/natt med sovande jour. Tjänsterna kommer att tillsättas omgående (eller utifrån överenskommelse). Svar kommer endast skickas till dem som bedöms aktuella för tjänsterna men vi tackar på förhand för din ansökan. Läs mer om vår verksamhet på www.pilkasensgard.se Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
I vår pipeline finns många stora, unika och långsiktiga projekt, som märks och gör skillnad i generationer framöver. Vi vill vara bäst på det vi gör – och bäst blir vi tillsammans. Nu söker vi en engagerad projektledare som vill vara med och driva utvecklingen framåt. En del av något större Västvatten är ett bolag med stora ambitioner och mycket energi – och en bransch i utveckling. Vi är strax över 120 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss. Hos oss blir du en i teamet på femton personer på projektavdelningen – ett gäng som hjälps åt i en blandning av teknik, miljö och juridik. Vi arbetar prestigelöst, självständigt och tar egna initiativ - samtidigt som vi stöttar och hjälper varandra när det behövs. Vi utgår från huvudkontoret i Uddevalla men våra projekt innefattar både omläggning och nybyggnad av ledningsnät och verk i alla våra fyra ägarkommuner. Ditt uppdrag Grunden i ditt jobb är att leda entreprenader. Du ser till att jobbet blir utfört på bästa möjliga sätt – som en klassisk spindel i nätet. Du arbetar gränsöverskridande i bolaget och inhämtar den mångåriga kunskap och de idéer som finns bland vår erfarna driftpersonal. Du ser självständigt till att starta upp och leda projekt från start till mål. Från utredning och projekteringsledning till byggnation och dokumentation. Central roll med helhetssyn Som vår projektledare samordnar och koordinerar du arbetet på plats i projekten och från huvudkontoret, för att se till att allt fungerar som det ska och för att smidigt driva processerna framåt. Du har kontakt med projektörer, beräkningsingenjörer, entreprenörer, leverantörer och fastighetsägare. Du är också bekväm med att ta kontakter med myndigheter och leda projekten genom den kommunala beslutsprocessen. Kommunikativ och engagerad lagspelare Vi söker dig som är strukturerad och engagerad. Ansvarskänslan är hög och du är bra på att leda och fördela uppgifter. Eftersom du har en central roll kommer helhetssyn, samarbete och tydlig kommunikation naturligt för dig. Med utbildning inom VA eller erfarenheter från VA-branschen passar du bra in med oss andra. Och med ditt goda omdöme, ekonomiska medvetenhet och stabila sätt att hantera olika situationer, har du alla förutsättningar för att kunna fatta de beslut som krävs i det här jobbet. Krav - Minst 5 år erfarenhet av produktion inom bygg- och anläggning - B-körkort - Datorvana - Behärska svenska i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet från arbete som projektledare eller byggledare - Erfarenhet av ny- eller ombyggnation av ledningsnät eller gator i kommunal miljö - Erfarenhet av kontakt med myndigheter i projekt Då vi är en samhällsviktig verksamhet kan det i framtiden, bli aktuellt med en godkänd säkerhetsprövning för kommande projekt. Välkommen att söka Urvalsprocessen sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstidens slut, så vänta inte för länge med din ansökan. Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare jobbannonser.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om arbetsplatsen Du kommer i rollen som skolpsykolog vara viktig i skolornas elevhälsoteam, tillsammans med rektor och övriga professioner. Du har din anställning på den centrala elevhälsan som är organiserad med olika professioner som psykologer, logopeder, kuratorer, skolsköterskor, skolläkare och skolsocialt team/nätverkslag. Elevhälsoteamets huvudsakliga uppdrag är att arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att skapa en skolmiljö som är bra för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Ditt fokus ska vara att bidra med kunskap om psykiska besvär, skydds- och riskfaktorer kring hälsa, lärande och utveckling. Dina kunskaper om psykologiska frågeställningar såsom specifika svårigheter/ diagnoser, gruppsykologi, ledarskap, normer och bemötande är värdefulla för skolorna. Arbetsuppgifter - Konsultation, handledning och rådgivning till personal i skola. - Bistå med psykologisk kompetens inom elevhälsoarbetet på flertalet skolor. - Ingå i eht på ca fyra skolor. - Kompetenshöjande och fortbildande insatser till interna och externa aktörer i kommunen. - Utredning och bedömning av frågor som rör barn och ungdomars inlärning, beteende och psykiska mående samt rekommendation till åtgärder - Träffa vårdnadshavare och elever. - Journalföring och utlåtanden enligt praxis. Kompetens och kravprofil Vi söker dig som är legitimerad psykolog med intresse och kunskap inom pedagogisk psykologi. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Du är en person som trivs med att arbeta i team, har en stark förmåga till samarbete och ser värdet i att dela med dig av dina kunskaper. I din roll som skolpsykolog hos oss har du nära till kompetenta kollegor. För att lyckas i rollen som skolpsykolog krävs det att du är har en mycket god analytisk förmåga, tar egna initiativ och tillämpar ett evidensbaserat och systematiskt arbetssätt. Du kan arbeta självständigt såväl som tillsammans med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du är relationsskapande och förtroendeingivande. Du bidrar med struktur, problemanalys och helhetssyn i det salutogena elevhälsoarbetet, samt har god kännedom om skolans organisation och styrdokument. Du har god insyn i grupprocesser och kan hantera kris och konflikter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Du ingår i ett nätverk med andra skolpsykologer inom kommunen. Du har tillgång till elevhälsans professionsträffar som ger dig fortbildning, relevant information inom ditt område och ett forum för kollegial utveckling. Vi använder Prorenata som journalsystem. Utgångsplaceringen för tjänsten är från Kanslibacken/I17, förflyttningar till verksamheter inom hela Uddevalla kommun ingår i uppdraget. Tillgång till egen bil är ett krav. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer