Redo att kliva in i en roll där du får vara ansiktet utåt för ett av branschens mest innovativa bolag? Vi på Another Snus Factory letar efter en driven säljare som vill ta våra produkter till nya höjder! Om rollenDet här är ingen vanlig säljtjänst – det är din chans att skapa relationer, driva affärer och vara en central del i vår tillväxtresa. Du besöker kunder och driver försäljningen av våra produkter i butik, samtidigt som du arbetar för att stärka och expandera vår närvaro i deras utbud. Du säkerställer att våra produkter är synliga och tillgängliga, erbjuder rådgivning och hjälper butiker att maximera försäljningen. På så sätt bidrar du till långsiktig tillväxt och bygger starka kundrelationer. Med ett öga för detaljer och en känsla för attraktiv exponering ser du till att våra varumärken lyfts fram på bästa möjliga sätt. Rollen kräver att du arbetar självständigt med stort eget ansvar, men alltid med ett stöttande team bakom dig. Vi söker dig som… …är en social stjärna med ett oslagbart driv. Att bygga relationer är din grej, och du vet att en bra affär handlar lika mycket om förtroende som om siffror. Dessutom är du en doer – du väntar inte på att saker ska hända, du ser till att de gör det. Vi ser gärna att du har: Minst tre års erfarenhet av fältsälj eller uppsökande försäljning. Körkort (det är en fältroll och du behöver kunna ta dig runt). Förståelse för Excel och digitala verktyg. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en säljande roll inom svensk dagligvaruhandel Varför Another Snus Factory? Another Snus Factory grundades 2019 med ambitionen att göra saker på ett annat sätt. Vi skapar fantastiska produkter och inspirerande varumärken med tre vägledande principer: att göra saker vi känner oss stolta över, alltid försöka göra det vi tycker är rätt och inte minst att ha kul medan vi gör det. Vi befinner oss i en stor tillväxt där vårt varumärke LOOP etablerades på marknaden våren 2020 och har sedan dess blivit ett av Skandinaviens ledande bolag inom snusproduktion. Nyligen lanserade vi vårt andra varumärke, LYNX, vilket hjälper oss att ta ytterligare kliv på den svenska marknaden. Som en del av vårt säljteam får du en stimulerande arbetsmiljö med stort eget ansvar. Vi värdesätter samarbete och arbetar Framåt Tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, glädje och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv och utvecklas både professionellt och personligt. START: Enligt överenskommelse PLATS: Uppland, Västerås och Sala OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Senior Software Engineer – Java, AWS, and Microservices Architecture As a Senior Java Developer, you will leverage the latest technologies, including AWS and Microservices, to develop cutting-edge solutions and services. Your role is crucial in ensuring that we stay ahead by offering innovative and relevant services, both now and in the future. Key Responsibilities: Collaborate with your team throughout the entire service lifecycle – from gathering requirements, development, testing, deployment, and maintenance to continuous improvements and new innovations. Develop scalable, secure, and high-performance applications using Java and AWS. Design and implement microservices architectures. Ensure best practices in coding, testing, and deployment are followed. Work in an Agile environment using methodologies such as SAFe and Scrum. Who You Are: A curious, innovative, and analytical problem solver. A team player with an inclusive and collaborative approach. Qualifications: Academic degree in Computer Science, Mathematics, Engineering, or another relevant field. Minimum of 8 years of relevant professional experience. Required Competencies: Fluent in English, both written and verbal. Strong experience working with Agile methodologies (SAFe, Scrum). Expertise in Microservices Architecture. Proficiency in Java (versions 8-11). Experience with Linux environments. Hands-on experience with Spring Boot and Maven. Unit Testing using JUnit. Deep understanding of AWS services, including: AWS CloudFormation AWS Identity and Access Management (IAM) Amazon EC2 Amazon Elastic Container Service (ECS) AWS Lambda AWS API Gateway DynamoDB and/or Aurora PostgreSQL Valuable Competencies: Experience with both relational and non-relational databases. Familiarity with Liquibase for database versioning. Knowledge of ActiveMQ. Experience with AWS CloudFormation. Understanding of certificate management and security best practices. Experience working with Continuous Integration and Deployment (CI/CD) in a microservices architecture. If you are passionate about Java development, cloud computing, and microservices, we encourage you to apply and be part of an innovative and dynamic team!
Join Our Team and Lead Electrical Excellence Across Europe! Are you an experienced leader in Electrical Construction looking for your next challenge? Progressiv AB is seeking a highly skilled Electrical Construction Manager to oversee large-scale industrial projects across Europe. If you're passionate about engineering and project management, we want to hear from you! What You'll Bring Education: Bachelor's or Master's degree in Electrical Engineering. Experience: 15–20 years in site/construction supervision and management. 10–15 years on major industrial projects (Metals, Mining, or Oil & Gas preferred). Key Skills: Strong leadership, communication, and coordination abilities. Expertise in electrical substations, MV, LV, I&C, and telecom infrastructure. Language: Proficiency in English (C1/C2 level). Regulations: Familiarity with Swedish codes and standards. Work Eligibility: Must have European citizenship or a valid work visa for Europe. Your Responsibilities 🔧 Oversee all electrical construction activities from initiation to commissioning. 📋 Manage project schedules, budgets, and ensure milestone achievements. 🤝 Lead diverse teams and coordinate with engineering offices. 🔍 Ensure strict compliance with quality, safety, and environmental standards. 📈 Report progress and drive the successful delivery of high-profile projects. Why Progressiv AB? At Progressiv AB, we value expertise, innovation, and teamwork. You'll have the opportunity to contribute to transformative projects in some of Europe's most dynamic industries. 🚀 Exciting Challenges | Career Growth | Impactful Projects Apply now and be part of a team that builds the future of industrial electrical infrastructure!
Responsibilities: Develop, maintain, and review project schedules to ensure efficient planning and workload distribution. Collect and analyze project data to generate accurate status reports. Evaluate existing planning and scheduling processes, recommending improvements for efficiency and effectiveness. Monitor schedule adherence, identifying deviations and investigating root causes of delays. Work closely with project managers and engineers to track project progress and resolve scheduling conflicts. Coordinate with external contractors and suppliers to align schedules and planning efforts. Prepare and present project updates in internal meetings. Assist in the preparation of project schedules for tender submissions. Support change management processes by assisting in schedule modifications and impact assessments. Apply schedule forecasting techniques and develop detailed Work Breakdown Structures (WBS) for projects. Requirements: Strong problem-solving abilities with a structured and analytical approach. Excellent communication skills, including report writing and presentations. Solid understanding of technical engineering principles. Methodical and detail-oriented approach to planning and scheduling. Proficiency in relevant planning and scheduling software, including MS Project and Primavera P6. Advanced Excel skills, including data analysis, summing functions, and graphing techniques. Ability to manage stress and work effectively under pressure. Strong teamwork skills while also being able to work independently. 2+ to 14 years of experience in project planning (experience in heavy infrastructure or construction is a plus). Competency in applying Critical Path Method (CPM) techniques to develop detailed project networks and schedules.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation.Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen.Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder- Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning -Garantilön + provision -Möjlighet till ren provisionslön -Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar -Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar)Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB. AI svar på annonsen bortsorteras.
Butiksmedarbetare till Brunnby pizzeria och livs Hej! Vi söker en ansvarsfull och serviceinriktad butiksmedarbetare som vill arbeta med kassa och telefonansvar på vår pizzeria och livsmedelsbutik. Du kommer att hantera kassa, svara på inkommande samtal och ge våra kunder en positiv upplevelse. Vi ser gärna att du är självgående har ett vänligt bemötande och kan arbeta under ett högt tempo. Tidigare erfarenhet av kassa och telefonarbetare är meriterande. Krav: körkort Adress: Tunavägen 4, 19 455 Upplands väsby Tjänsten är på deltid/heltid och vi ser fram emot din ansökan. För mer information eller ansökan kontakta oss på telefon eller mail: Telefon- 0763907887 Mail: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
**Scandic Infra City** ligger en kvart ifrån Arlanda och är Nordens ledande kongress- och möteshotell, som dessutom har en egen inomhusträdgård. Vårt främsta fokus är konferens, event och mässor, vilket innebär en stor variation av gäster och besökare. Vi erbjuder våra medarbetare en rolig och utmanande arbetsplats i en unik hotellmiljö. Delar du vår passion för unika upplevelser? Då är du den vi söker! Nu söker vi en kock till Scandic Infra City. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som kock agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som kock? Här får du en mycket viktig uppgift på hotellet genom att säkerställa en gästupplevelse i världsklass när det kommer till våra mat- och dryckesmiljöer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, förbereda och tillaga mat samt att presentera maten på ett tilltalande sätt. Du stöttar även vid behov upp och hjälper teamet i andra delar av hotellet. Vem är du? För att passa i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse och vara uppmärksam på detaljer och gästers individuella behov. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. För den här tjänsten vill vi att du genomgått kockutbildning eller har tillgodogjort dig motsvarande kompetens på annat sätt. Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här rekryteringen. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och om vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Vi söker nu efter dig som sätter kunden i fokus och som kan prata och skriva norska! Om rollen I rollen som innesälj/kundtjänstmedarbetare hos vår kund kommer du att vara deras förste kontakt ut mot kund och samarbetspartners. Det är därför viktigt för oss att du är en person som värnar om varumärket, alltid sätter kunden i fokus och vill hitta en lösning för att få en nöjd kund. Denna roll är central i bolaget och du har en varierande roll där ingen dag är den andra lik. Du kommer bygga långsiktiga relationer genom att ha många kontaktytor, med bland annat säljare, återförsäljare, kunder och kollegor. Arbetsuppgifter i huvudsak; Orderhantering (telefon/mail) Säljsupport (Stöd för fältsäljare via telefon/mail) Aktivt ringa till kunder vid bl.a. kampanjer Produktadministration (prislistor/produktinformation) Hjälpa kunder med allmänna frågor kring produkter och tjänster Ta emot och hantera serviceärenden Vem är du? För denna roll är det viktigt att du gillar utmaningar och att lösa problem, har en förmåga att ta egna beslut samt ser hög servicegrad som en självklarhet. Du behöver vara en driven person, ha ettstrukturerat arbetssätt samt att Du trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Du drivs av att arbeta med människor och att hjälpa till med det som behövs. Du talar och förstår det norska språket.Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, exempelvis som innesäljare, inom kundtjänst och/eller administrativt kombinerat med service. Att du har vana av att haarbetat i affärssystem såsomMS Dynamics AX/SAP eller liknande. Du har en vana att arbeta med Office-paketet, främst Outlook ochExcel, samt CRM-system. Du kan formulera dig på svenska i både tal och skrift. Det är såklart viktigt att du passar in i teamet så vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper. Ansökan Din placering kommer att vara på vår kunds kontori Bredden, Upplands-Väsby. I rollen som innesälj/kundtjänstmedarbetare rapporterar du till teamleader och marknadschef. Dina arbetstider är 0730-1630 med möjlighet till viss flex. Vi ser att du är på plats snarast möjligt. Låterdet spännande att få vara med och bygga vidare på en avdelning, och i ettföretag som strävar framåt.Känner duatt rollbeskrivningen ovan känns som att den är skriven för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan nedaneller maila Mona Wågberg för att få svar på eventuella frågor [email protected]. Ansökningar via email hanteras ej. Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2025-02-21 Varmt välkommen med din ansökan här nedan!
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer