Sjuksköterska för vaccination - Uppsala
Vaccinova AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i . Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen och DOZ Apotek. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

73 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

73 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
Resande Fiber Säljare - Snittlön 50.000 kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Ta din karriär till nya höjder med VIASALES! Bli en del av vårt växande säljteam och sälj för några av Sveriges största varumärken genom personliga möten med kunder. Som en del av vårt resande säljteam kommer du att få möjlighet att resa runt i landet, upptäcka nya platser och bygga starka relationer med kunder face to face. I den här tjänsten kommer du att vara borta hemifrån på veckodagarna och vi står självklart för både resor och boende, så du kan fokusera helt på att göra affärer och skapa minnesvärda kundupplevelser! Vi erbjuder: Attraktiva provisioner utan tak. Trygg start med garantilön. Kontinuerliga utbildningar inom försäljning och ledarskap. Möjlighet till tjänstebil för att göra dina resor smidigare och mer bekväma. Spännande aktiviteter och tävlingar för att hålla motivationen på topp. Vi söker dig som: Är flytande i svenska. Drivs av att uppnå resultat och älskar utmaningar. Är en social person som trivs med att möta nya människor. Har en passion för att resa och utforska nya platser och har möjlighet att bo borta hemifrån på veckodagarna.  Körkort är meriterande, men inget krav. Skicka din ansökan idag då vi rekryterar löpande! För mer information, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Quality Engineer - Analysis Service
Olink Proteomics AB
Laboratorieingenjörer

Who we are Olink, part of Thermo Fisher Scientific, is transforming the understanding of human diseases through advanced proteomics. We are driven by a commitment to innovation, quality, and transparency, providing exceptional solutions and support for human protein biomarker discovery. For many years, the critical role of proteins in human biology has been recognized, but technological constraints limited comprehensive research into their potential across various biological processes and diseases. With our innovative Olink solutions, scientists can now measure thousands of human proteins simultaneously using just a few microliters of blood. Our highly specific and validated assays cover a wide dynamic range, empowering groundbreaking research. Our services include flexible protein biomarker solutions, with a robust library of thoroughly validated assays covering ~5000 proteins. As we expand globally, we continue to play a pivotal role in shaping the future of scientific discovery. To learn more, visit www.olink.com. Position Description The Quality unit, a part of the Analysis Service department, is looking to hire a Quality Engineer. At Analysis Service, protein expression analyses are performed for various customers in academia and the Life Science industry to identify biomarkers. We read out the expression with qPCR or with NGS methodology. The Quality unit is responsible for ensuring quality and that samples, analyses and data are handled in accordance with applicable laws and regulations as well as for managing our quality management system. In this role, you will support the business by maintaining quality throughout the work flow by, for example, reviewing and releasing results to customers and managing governing documentation, SOPs, etc. and being responsible for instrument documentation.  As Quality Engineer, you will also be responsible for managing deviations within the department, participating in customer audits and handle other quality-related issues from our customers. You will report to the Quality Manager at Analysis Service and be located at the head office in Uppsala. Primary Responsibilities Responsible for CAPA, CC, deviations and risk management within the department. Evaluate the effectiveness of the quality management system and investigate trends. Manage, organize and archive controlled documents. Write, update and review SOP/instructions/reports in collaboration with others. Approve data to be delivered to customers. Plan, implement and document quality training for staff. Be supportive in quality issues regarding equipment (qualification, maintenance and control). Represent Analys services at internal as well as customer audits. Qualifications Bachelor's degree or equivalent in the Life Science field. Experience working with quality in a contract laboratory or QC laboratory with a QMS based on ISO17025 or GCP is a strong merit. Experience with LIMS and/or document management systems. Good oral and written communication skills in English are a requirement, good knowledge of Swedish is an advantage. Soft Skills As a person, you are committed, independent and you thrive in a dynamic, fast-paced environment. You are a meticulous problem solver and have a sense of quality, and you can be pragmatic when needed. Finally, you are a team player who is good at communicating and can see things from different perspectives. We place great importance on your personal qualities. The application deadline is 2025.05.11. The role may be filled before the application deadline. If you have experience in ensuring quality assurance systems for production within Life Science or laboratory work, GLP/GMP/GCP/similar and thrive in a fast-paced, dynamic work environment, please do not hesitate to apply!

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Development Engineer Design Transfer QC - Temporary assignment
Olink Proteomics AB
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Who we are Olink, part of Thermo Fisher Scientific, is transforming the understanding of human diseases through advanced proteomics. We are driven by a commitment to innovation, quality, and transparency, providing exceptional solutions and support for human protein biomarker discovery. For many years, the critical role of proteins in human biology has been recognized, but technological constraints limited comprehensive research into their potential across various biological processes and diseases. With our innovative Olink solutions, scientists can now measure thousands of human proteins simultaneously using just a few microliters of blood. Our highly specific and validated assays cover a wide dynamic range, empowering groundbreaking research. Our services include flexible protein biomarker solutions, with a robust library of thoroughly validated assays covering ~5000 proteins. As we expand globally, we continue to play a pivotal role in shaping the future of scientific discovery. To learn more, visit www.olink.com. Position Description The QC team, which today consists of 14 people, is divided into two sub-teams: One with a focus on checking raw materials, components and finished products and one where the focus is on receiving and implementing new QC methods from RnD/ the Design Transfer process. The main purpose of this position is to be responsible for transfer of methods from RnD to Quality Control. The position is based in our Uppsala headquarters and reports to Head of Quality Control. This is a temporary position (from May 2025 to September 2026) to cover for a parental leave.  Primary Responsibilities Be responsible for driving the QC preparation tasks in the Design transfer process, according to internal procedures and routines and act as the Quality Control Preparation Engineer. Write and review instructions and methods. Actively participate as core team member in Product Development projects (NPI). Manage and drive product care activities within Supply Chain including improvements, non-conformities, CAPAs and Change Control activities. Actively participate in the business development of the department, i.e. create and improve work processes and routines. Qualifications MSs within Biotechnology/ Molecular Biology or similar. At least 2 years’ experience from a role as development engineer or similar within Life Science. Experience from a similar role as PM/Member/ Production Preparation Engineer of various Product Development Projects. Experience/ knowledge with ERP systems. Experience from ISO13485 certified or IVD/MD regulated business is highly beneficial. Fluent in (speaking/reading/writing) both Swedish and English is mandatory and necessary to be successful in this role. Soft Skills As a person, you are meticulous and used to following instructions. You are able to see the bigger picture and make suggestions for improvements where needed. You are a solution oriented team player with integrity who can be pragmatic when needed. You are also open towards changes and is motivated by driving improvements together with others. If you want to help to deepen the understanding of real-time human biology and are looking for an exciting new challenge, we encourage you to apply! The last day of application is on the 8th of May 2025.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Nationell Bildelschef till Niemi Bil
Niemi Bil 2 AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om rollen I rollen som Nationell Bildelschef får du det övergripande ansvaret för hela vår bildelsaffär – en nyckelfunktion med stort strategiskt fokus. Du leder arbetet med att säkerställa att vår bildelsverksamhet är lönsam, konkurrenskraftig och framtidssäkrad. Du driver affären från ax till limpa, vilket innebär ansvar för inköp, leverantörsförhandlingar, prissättning, lageroptimering och affärsutveckling. Rollen innebär både ett operativt och strategiskt ansvar, där du också kommer vara en viktig länk mellan våra verkstäder, försäljningsavdelningar och externa partners. Din chef kommer vara Servicemarknadschefen på Niemi Bil. Vi söker en ledare som inte bara vill förvalta – utan som brinner för att utveckla, förändra och förbättra. Dina arbetsuppgifter Leda och utveckla bolagets bildelsstrategi på nationell nivå Driva arbetet med att utveckla digitala lösningar, hållbara logistiksystem och smart lageroptimering Säkerställa rätt inköp, prisstrategi, avtal Säkerställa lönsamhet och tillväxt inom bildelsområdet Bygga starka samarbeten med verkstäder, leverantörer och externa partners Arbeta datadrivet för att mäta, analysera och förbättra resultat, kundnöjdhet och effektivitet Stärka affären både internt och externt – med kunden och framtiden i fokus Vi söker dig som Erfarenhet från bil- eller verkstadsbranschen, alternativt annan närliggande bransch – men viktigast är att du har ett utvecklingsdriv utöver det vanliga Starkt affärssinne och god förståelse för inköp och logistik Du är affärsdriven, analytisk och har ett intresse för teknik och innovation Du har lätt för att se möjligheter där andra ser hinder – och du har modet att testa nytt Du trivs i ett högt tempo, är självgående och har en stark vilja att göra skillnad Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Fler språk är meriterande B-körkort Övrigt Niemi Bil finns över stora delar av landet och placeringsort utgår från antingen Luleå eller Uppsala. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Resor kommer att ingå i tjänsten. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Har du funderingar eller frågor som du inte hittar svaret på här? Vänligen kontakta Servicemarknadschef Tom Niemi, [email protected], +46 70 - 355 38 70 Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Lärare i Spanska

Lärare i Spanska Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Uppsala Skolan ligger centralt i området Luthagen. Skolan är nu inne på sitt tredje läsår och har cirka 260 elever som studerar på Natur-, Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i spanska. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska, engelska, matematik, naturkunskap, idrott, psykologi och kommunikation. Om du önskar kombinera spanska med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum 4 augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i spanska. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/.  Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 april 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Rektor Fredrik Norrström, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Receptionist
Randstad AB
Kontorsreceptionister

Arbetsbeskrivning Är du en serviceinriktad och kommunikativ person som trivs i en dynamisk och internationell arbetsmiljö? För kunds räkning söker vi nu en receptionist för ett långt uppdrag i centrala Uppsala. I rollen som receptionist kommer du vara den första kontakten för besökare, kunder och anställda. Du ansvarar för att hantera reception, svara på telefonsamtal, ta emot besökare, hantera post, städning, fika- och konferensförberedelser, samt andra administrativa uppgifter. Du kommer vara en viktig del i att skapa en välkomnande och professionell atmosfär. Arbetet är på heltid, måndag - fredag. Möjlighet till distansarbete finns ej. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden Ta emot besökare och kunder Svara i telefon och hantera inkommande e-post Hantera post och paket Koordinera mötesrum och resor Städning Konferensförberedelser Utföra administrativa uppgifter som krävs för verksamheten Kvalifikationer Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av reception eller kundservice, gärna från en internationell miljö. Är kommunikativ, serviceinriktad och har ett professionellt bemötande. Är organiserad och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Har flytande kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Är van att använda olika kontorssystem och har god datorvana. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Driftkoordinator Kväll & Helg | Morgongåva, Uppsala
Apotea AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Om rollen Som Driftkoordinator hos oss blir du navet i vårt logistikmaskineri. Du kommer att ha överblick över våra produktionsflöden och säkerställa att varje order går som den ska genom våra system och automationslösningar. Det är en fartfylld och lösningsorienterad roll där kommer spendera mestadels av din tid nära produktionen på golvet och du jobbar nära våra team i Morgongåva och andra delar av Apotea, som Rx, kundservice och teknikteamet. I tjänsten har du inte något personalansvar men du leder däremot chefer. Ditt fokus ligger på att planera produktionen, fördela resurser, identifiera och lösa problem – och se till att vi håller våra deadlines. Du är också med och driver förbättringar för att göra våra flöden ännu smartare och effektivare. Plats: Morgongåva, inget hybridarbete erbjuds Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning Arbetstider: 2 helger i månaden och då jobbar man 06:30-18:30. Övrig tid jobbar man 13:00-01:00 och torsdagar jobbar man 14:00-21:00 Rapporterar till: Logistikchef Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Dina arbetsuppgifter Produktionsplanering och resursfördelning för att maximera flödet Monitorera våra system (Lima, Wamas, Lighthouse m.fl.) och agera snabbt vid avvikelser Vara operativt stöd vid Rx-orderhantering och säkerställa leverans till kund Lösa produktionsutmaningar i både mjukvara och hårdvara, i nära samarbete med IT och serviceteam Leda och stötta personalen mot våra produktionsmål – vi vinner som ett lag! Följa upp och säkerställa att förbättringsprojekt håller hela vägen i mål Fungera som backup i olika ledningsfunktioner vid behov Ge konstruktiv feedback till utvecklingsteam och rapportera avvikelser Vi tror att du har: God systemvana, gärna från Lima, Wamas, Autostore eller liknande Bra koll på logistiska flöden – från plocklista till spedition Stark social förmåga – du trivs med att både ge och ta emot feedback Och vi hoppas att du är: Lyhörd, prestigelös och flexibel En naturlig ledare som gillar att lära ut och motivera andra Självgående, analytisk och lösningsorienterad Stresstålig och trivs i ett högt tempo där dagarna sällan är den andra lik Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Verksamhetskoordinator till logistikcenter | Morgongåva, Uppsala
Apotea AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker en Verksamhetskoordinator till vårt logistikcenter i Morgongåva! Apotea är Sveriges största nätapotek – och bakom varje snabb och smidig leverans finns ett högpresterande logistikteam som hela tiden utvecklar hur vi arbetar. Nu söker vi en Verksamhetskoordinator som vill vara med och ta våra flöden till nästa nivå. Vad innebär rollen? Som Verksamhetskoordinator är du en viktig kugge i att våra logistikprocesser rullar som de ska – varje dag, året om. Du driver förbättringar, utvecklar rutiner och ser till att vi jobbar både smartare och mer hållbart. Du kommer bland annat att - Identifiera förbättringsområden i våra processer – och se till att de blir verklighet - Utveckla och implementera nya arbetssätt för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet - Delta i arbetsgrupper med fokus på våra nyckeltal (KPI:er) och verksamhetsmål - Agera projektledare i initiativ kopplade till logistik, flödesoptimering och intern kontroll - Ansvara för innehållet i vårt egenkontrollprogram Plats: Morgongåva, inget hybridarbete erbjuds Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning Rapporterar till: Logistikchef Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort intresse för logistik och verksamhetsutveckling. Du är analytisk, självgående och har förmåga att se både detaljer och helhet. Du trivs i en dynamisk miljö och har en god förmåga att leda förändring. Vi ser gärna att du har - God erfarenhet av logistik eller liknande arbetsområden - Mycket god systemvana - Förmåga att planera, prioritera och arbeta strukturerat - God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift - Ett prestigelöst och samarbetsinriktat arbetssätt - Stark social förmåga – du trivs med att både ge och ta emot feedback Och vi hoppas att du är - Lyhörd, prestigelös och flexibel - En naturlig ledare som gillar att lära ut och motivera andra - Självgående, analytisk och lösningsorienterad - Stresstålig och trivs i ett högt tempo där dagarna sällan är den andra lik Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 cirka 6,5 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025