Projektör till Telia Field Operations
Telia Field Operations AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Projektör till Telia Field Operations Är du teknikintresserad och vill vara en del av framtidens teletekniska uppdrag? Sök då till oss och bli en viktig del i arbetet med att trygga driften av Sveriges fiber- och IP-nät! Om oss Telia Field Operations är Telias egen entreprenörsverksamhet och vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift och kan bygga ut, även i kris och beredskapstider. Vi arbetar med fiberbyggnation, omkopplingar, nätsäkerhetsarbete, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m. I vårt uppdrag ingår även service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet. Hos oss blir du del av ett nationellt team med våra duktiga medarbetare. Vi finns idag i Örebro, Trollhättan, Göteborg, Sundsvall, Stockholm, Kalmar, Gotland, Luleå och Skåne. Vi är idag ca 55 medarbetare varav 4 är projektörer. Inom enheten Project implementation söker vi en projektör till vårt kontor i Uppsala eller Solna, alternativ placeringsort kan också vara aktuellt. Vi har en kultur inom enheten för projektering, att vi stöttar och hjälper varandra. Vi är mån om varandras hälsa och mående. Beskrivning Som projektör kommer du i första hand projektera och projektleda uppdrag inom Telias nät. Du ansvarar för dina egna uppdrag. Kontakt med beställare, upprätta tid & resursplan, kostnadsuppföljning, resurs och kvalitetssäkra. Beställning av underentreprenörer, materiel beställning, framtagning av teknisk lösning för uppdraget samt dokumentation. Placeringsort: Uppsala, Solna Vem är du? För att trivas i rollen som projektör är du tekniskt intresserad och tycker det är roligt med problemlösning. Som person är du serviceinriktad och ödmjuk med ett stort engagemang och vilja att utvecklas. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort ansvar för att ditt arbete blir väl utfört med god kvalitet och på utsatt tid. Som projektör behöver du även ha en god samarbetsförmåga då tjänsten innebär kontakt och samarbete med beställare slutkunder, tekniker, markägare, underentreprenörer och kollegor. Arbetet kommer att innehålla säkerhetskänslig information och det krävs därför att du kan hantera arbete under hög sekretess. Vi ser gärna kvinnliga sökande. Kvalifikationer - Ska ha jobbat som projektör inom Telecom eller liknande i minst 2 år - B-körkort - Goda kunskaper i svenska och engelska - God PC-vana - God kännedom inom Office-paketet - Erfarenhet att hantera TA-planer och tillstånd. - Läsa och tolka LNS/UTS En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass som kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Meriterande - Erfarenhet från transmission - Erfarenhet av Telias system (SPAN/SPIV, IGS/ARP, Nice/Iview etc.) - Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddskrav - Erfarenhet av IP-baserade tjänster Erfarenhet av Autocad - Erfarenhet av fältarbete inom telecom eller liknande - Kunna utforma TA-planer Vi erbjuder Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen! Intresserad? Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
People & Office Coordinator (Part-Time)
Nitrocapt AB
Löne- och personaladministratörer

About NitroCapt: NitroCapt is a climate-tech innovator revolutionizing one of the world’s largest chemical processes: The nitrogen fertilizer production. Using only air, water, and renewable energy, we create the world’s most sustainable and cost-efficient technology for fixation of nitrogen from the air to make fertilizers. Our award-winning solution offers a rapid pathway to a decarbonized nitrogen fertilizer industry, providing a business model that not only reduces emissions but also increases profitability for our customers compared to fossil-based fertilizers, and contributes to a resilient food production We’re now looking for a People & Office Coordinator to join our team on a part-time basis (around 30%). Ideal for someone in the final year of their HR studies or early in their career looking to grow and gain hands-on experience in both office and people operations. Location: Uppsala, Sweden What you'll do: Coordinate recruitment processes: post job ads, screen candidates, coordinate interviews, and manage contacts with recruitment partners. Keep our office running smoothly — from making sure there is coffee and fruit to  handling accesses and managing contacts with maintenance partners. Be the go-to contact for what the team needs help with (packages, orders etc) Plan and organize team events. What we're looking for: Strong written and spoken English skills. Available to work part-time. Can be on site at our office in Uppsala. A self-driven problem solver who is curious and resourceful. Nice to have: Some experience within recruitment or HR. Familiarity with startup culture or fast-paced environments.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Farmaceut på timmar till DOZ Apotek i Uppsala Centralstation

DOZ Apotek i Uppsala Centralstation söker en serviceinriktad farmaceut på timmar som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apotekets öppettider är: vardagar kl. 09:00-19:00, lördagar kl. 10:00-17:00, söndagar kl. 11:00-17:00. Detta är en behovsanställning, vilket betyder att du jobbar på timme efter behov och när det passar dig. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Svjetlana Milanovic, 0707 60 27 69. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Takmontörer till Uppsala
Vesivek Sverige AB
Takmontörer

Om jobbetVi söker nu duktiga takmontörer till vår depå i Vattholma utanför Uppsala. Som takmontör hos oss jobbar man hårt med möjlighet för ansvar och personliga utvecklingsmöjligheter. Ett fysiskt utmanande jobb med periodvis långa dagar men där du redan som ny kan göra stor skillnad och få en bra lön. Vi jobbar tillsammans i våra arbetslag och har en positiv laganda i våra anläggningar. Vi hjälps åt i med och motvind, i alla väder och har därför en fantastisk företagskultur med mycket skratt och roligt ihop. Vi utbildar dig inom företaget men erfarenhet inom bygg är meriterande. Den viktigaste egenskapen är dock inställning och viljan att lära. Du måste ha körkort Klass B. Körkort klass C är meriterande. Förstå och tala flytande svenska är ett krav. Vesiveks fokus på kundnöjdhet och kvalitet har gjort oss till nordens ledande företag inom takrenoveringar. Som anställd kommer du att vara en del av ett företag med en stark ägare samt extremt god personal- och kundnöjdhet. Frågor besvaras av HR-ansvarig Johan Moberg på 0739-173203, [email protected] Lön: Enligt kollektivavtal Jobbtyp: Heltid, Fast Annan ersättning: Övertidsersättning Bonus Förmåner: Friskvårdsbidrag Schema: Måndag till fredag Övertid

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Uppsala HT25
Einar Sports AB
Fritidsledare m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Medarbetare till Sibylla
Läby Handel AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som älskar att ge service i ett högt tempo och vill vara med och bli en ambassadör i restaurangkedjan Sibyllas utveckling. Din viktiga roll blir att möta våra matgäster med glatt humör och god service. I arbetsuppgifterna ingår matberedning, kassaarbete, servering och att hålla rent och snyggt. Vi vet att du med din positiva grundattityd sprider god stämning bland kunder och kollegorna i teamet. Du är noggrann och klarar att arbeta när det blir stressigt. Det är meriterande, men inget krav att du arbetat inom restaurangområdet eller har tidigare erfarenheter av liknande arbete och/eller kassa vana. Du kan göra dig förstådd på svenska i både skrift och tal. Vi ser fram emot din ansökan redan nu och att hälsa dig välkommen i Sibyllafamiljen. Välkommen Övrigt Rekrytering sker löpande Provanställning 6mån, därefter tillsvidareanställning Tjänsten är på 20-30h/vecka

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Gruppträningsinstruktör seniorträning till Nordic Wellness Uppsala
Sportlife M W AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness – Koncept SENIOR Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer till konceptet senior på vår klubb i Uppsala! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig:      Utbildning i konceptet SENIOR – vi står för den!      En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst      En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bli en en del av vårt skickliga köksteam på Villa Anna
Villa Anna AB
Kockar och kallskänkor

Just nu söker vi en kock för heltid samt en kock för timanställning/extrapass. Vi letar efter dig som har en genuin passion för matlagning och ett brinnande intresse för gastronomi. Du har tidigare erfarenhet från liknande restaurangmiljöer och trivs i en kreativ och ambitiös köksmiljö. Välkommen till Villa Anna, ett varmt och professionellt team där vi varje dag strävar efter att skapa något alldeles extra, både för våra gäster och varandra. Villa Anna är en av Sveriges och Nordens bästa restauranger och dessutom Sveriges 11e bästa hotell. Personligt i liten skala och stor hemma hos-känsla. Matsal med 36 sittplatser, vinkällare, festvåning och 11 hotellrum. Villa Anna startades 2009. Vi erbjuder ett spännande arbete med nytänk och möjligheten att vara med att påverka och utveckla arbetsområdena. Du är en engagerad person som blir en av våra teamspelare i köket. Du brinner så klart för mat och upplevelser. Är smaksäker och har ett stort driv och ansvarskänsla. Du kommer att få arbeta med matlagning från grunden med fina råvaror och spännande menyer. Välkommen till ett fantastiskt gäng på en av Nordens bästa restauranger. Tillträde till tjänsterna är i augusti.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Farmaceut till Apotea | Morgongåva, Uppsala
Apotea AB
Apotekare

Apotea i Morgongåva Vår enhet i Morgongåva genomsyras av innovation och en stark teamkänsla. Här jobbar vi tätt ihop med vår farmaceutiska kundservice, vilket skapar en dynamisk och samarbetande arbetsmiljö. Vi är ett nytt team med bred kompetens där alla bidrar till att våra kunder får sina läkemedel snabbt och säkert. Om du älskar att lära dig nya saker och vill vara en del av vårt växande team, då är det dig vi söker! Din roll som farmaceut hos oss På Apotea arbetar du med recepthantering i Sveriges modernaste expeditionssystem, där din farmaceutiska kompetens bidrar till en trygg och säker läkemedelsanvändning. Du erbjuder professionell rådgivning och individuell service baserat på varje kunds behov. Vår verksamhet är unik då du får många kundkontakter varje dag utan fysiska möten, vilket låter dig fokusera på ditt farmaceutiska arbete. Genom mejl och telefoni håller vi kontakten med våra kunder. Arbetet är självständigt men du är alltid en del av ett större team med gemensamma mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter Receptexpedition Säkerställa trygg och säker läkemedelsanvändning för våra kunder Utföra farmaceutisk kontroll av order innan utleverans Bidra till kvalitetsarbete och utveckling av verksamheten Vem är du Legitimerad receptarie eller apotekare Mycket goda kunskaper i svenska Ett par års arbetslivserfarenhet är meriterande Mycket god datorvana För att trivas hos oss behöver du vara ansvarstagande, effektiv och engagerad. Du tar egna initiativ, lär dig gärna nya saker och delar med dig av din kunskap. Samarbete och ansvar för bästa möjliga kundservice är viktigt för dig. Vår kultur och vad vi erbjuder Apotea präglas av en familjär kultur där alla hjälps åt och beslutsvägarna är korta. Vi är nyfikna och redo att hjälpa varandra över avdelningsgränserna, tillsammans driver vi företaget framåt. Hos oss får du en utvecklande och rolig arbetsplats där du kan använda dina farmaceutiska kunskaper. Du blir en del av ett engagerat team på ett företag i stark expansion. Placeringsort och arbetstider Du arbetar på vår moderna anläggning i Morgongåva, där cirka 70 farmaceuter. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag, med möjlighet till kvälls- och helgarbete. Vi har kollektivavtal och erbjuder generöst friskvårdsbidrag, kompetenstid och personalrabatter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 27 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Nikita Hair Uppsala Gränby söker frisör

Vill du vara med på Nordens största Hair & Beauty-äventyr? På Nikita Hair Gränbystaden arbetar ett härligt team som du nu har möjlighet att bli en del av! Vi söker både frisörer och trainees som vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss! Vem är du? • Utbildad frisör (gymnasial eller privat utbildning) • Serviceinriktad med kunden i fokus • Stor passion för frisöryrket Vad erbjuder vi dig? • God arbetsmiljö med stort fokus på trivsel och teamkänsla • Goda lönevilkor och personalförmåner (OB, sjuklön och semesterersättning enligt kollektivavtal) • Vi hjälper dig med del-och gesällprov och står dessutom för kostnaden! • Personalrabatter och Friskvårdsbidrag • Karriärmöjligheter i Sverige och Norge • Utbildningar och personlig utveckling • Teamaktiviteter och gemenskap! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! #Sverigesbästafrisörarbetsplats

29 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025