pizzabager
Kristersson, Robin
Pizzabagare m.fl.

Pizzabagare - erfarenhet efterfrågas Vi söker en Pizzabagre till våran restaurang rimini pizzeria vi se gärna att du som söker har rätt till anställningsstöd Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 december 2025
Verksamhetsledare för kontaktpersoner, vikariat
Vänersborgs kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Beskrivning Verksamhetsledare för kontaktpersoner inom Personligt stöd och omsorg. Vi söker dig som vill ha ett spännande och varierat uppdrag som verksamhetsledare för kontaktpersoner. Uppdraget innebär att ansvara för verkställighet av kontaktpersonbeslut, enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt enligt socialtjänstlagen (SoL). Syftet med insatsen är att bryta social isolering och öka delaktigheten för personen som får insatsen. Insatsen bidrar till att hen får möjlighet till fritidsaktiviteter utifrån sina egna önskemål, förmågor och behov. Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som verksamhetsledare ingår det att rekrytera och handleda uppdragstagare. I verkställighet av kontaktpersonsbeslut ingår även att du har kontakt med biståndsberättigad person och utifrån dennes önskemål och behov matcha och rekrytera lämplig kontaktperson. Tillsammans med kollega och enhetschef kommer du arbeta enligt de mål, riktlinjer och lagstiftning som gäller för uppdraget. Du arbetar med dokumentation, handledning och utvecklingsfrågor såsom omvärldsbevakning. I uppdraget ingår även olika administrativa arbetsuppgifter, så det är en förutsättning att du har god datavana samt är trygg med det digitala arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har genomgått det socialpedagogiska programmet, sociala omsorgslinjen/programmet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har en positiv människosyn och kan se individens behov. Du är flexibel och lyhörd samt har förmåga att arbeta självständigt. Du kommer också ha ett nära samarbete med en kollega som verkställer andra individuella insatser enligt LSS, där ni två ersätter varandra vid frånvaro eller vid behov av stöd. För att lyckas i uppdraget ska du vara strukturerad och ha god förmåga till att planera, organisera och följa upp. Det ingår i uppdraget att kunna samarbeta med anhörig, god man, förvaltare och andra viktiga personer/professioner kring individen. Du ska ha förmåga att fatta beslut utifrån verksamhetens och individernas behov, samt vara kommunikativ gentemot kollega och chef i besluten som tas. Du ska ha förmåga att reflektera över dig själv och ditt arbete i förhållande till uppdraget samt vara ett gott stöd till din kollega i detsamma. Till det ska du ha en personlig mognad, vara stabil, tydlig och ha självinsikt. Erfarenhet av arbetet och kunskap om personer med intellektuella funktionsnedsättningar är ett krav. Kunskap och erfarenhet av socialpsykiatri är meriterande samt tidigare arbete med ledaruppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Schemalagd arbetstid kvälls- och dagtid. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Villkor Vikariat 1 år under perioden 2025-09-01 - 2026-08-31, med möjlighet till förlängning.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personliga assistenter sökes hos kvinna i Vänersborg!
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Vänersborg. Det handlar om timanställning vid behov under sommaren, vilket innebär att du arbetar när ordinarie personal är frånvarande. Därför söker vi dig som är flexibel och kan arbeta med kort varsel. Arbetspassen är fördelade enligt följande tider – både på vardagar och helger: Kl. 09:00–19:00 Kl. 19:00–09:00 (med väntetid under natten) Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som använder rullstol. Som personlig assistent kommer du att stötta henne i det dagliga livet – allt från hushållssysslor och matlagning till personlig hygien och fritidsaktiviteter. Hjälpmedel, såsom mobil lyft, finns i hemmet för förflyttning. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd för kundens behov. Eftersom arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du är handlingskraftig, så behöver du vara trygg i dig själv samt kunna ta egna initiativ. Arbetet kan vara både fysiskt krävande och intensivt, så vi söker dig som har god fysisk hälsa och ser en utmaning som något inspirerande. Tidigare erfarenheter inom vård och omsorg är meriterande, men störst betydelse har dina personliga egenskaper, då personkemin mellan dig och kunden är avgörande för en god assistans. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Personlig assistent till aktiv tjej i Vänersborg
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu en engagerad och pålitlig personlig assistent till en av våra kunder i Vänersborg. Tjänsten är ett vikariat på cirka 50 % och arbetstiden förläggs mellan kl. 08:00-21:00, både vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion snarast möjligt. OM KUNDEN Kunden är en tjej på 13 år som bor i Vänersborg med sin familj. Hon har inget tal utan kommunicerar via kroppsspråk samt tecken som stöd. Hon kan gå själv och använder rullstol när det behövs. Vidare har hon PEG och ett stort omvårdnadsbehov. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa henne med de vardagliga momenten såsom exempelvis personlig hygien, blöjbyten, av- och påklädning, matning och medicinering.  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som kan följa kundens rutiner och schema. Det är viktigt att du är stresstålig, bestämd och kan sätta gränser. Du behöver även vara pedagogisk, flexibel, närvarande och ansvarsfull. Arbetet utförs både i hennes hem och i skolmiljö, vilket innebär att du bör känna dig trygg i olika typer av miljöer och kunna anpassa dig efter kundens behov. Vår kund ser gärna kvinnliga sökande och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tala god svenska Ha ett giltigt utdrag ur belastningsregistret MERITERANDE Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete med barn som har funktionsnedsättning Erfarenhet av epilepsi, PEG, medicinering samt tecken som stöd Utbildad undersköterska, pedagog eller liknande Erfarenhet av positivt beteendestöd (PBS) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Säljare – Fast timlön och marknadens bästa bonusprogram!
Key Solutions AB
Företagssäljare

Är du redo för nya utmaningar och vill utvecklas inom försäljning? Vi har nu öppnat upp fler kontorsplatser! Är du vår nästa talang? Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 200 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Årets innovativa partner 2020 & 2021 (Global Connect) - En av Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Goda chanser att klättra inom företaget Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Tjänstebil och andra förmåner Hjälp med att ta körkort Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Inga tidigare erfarenheter krävs. Vi hjälper dig med personlig utveckling och att växa inom din karriär! Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Biståndshandläggare SoL till Biståndsenheten
Vänersborgs kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Beskrivning En av våra handläggare väljer att gå vidare till uppdraget som 1:e socialsekreterare hos oss och därför söker vi nu en ny kollega. Hos oss arbetar sammanlagt 25 kollegor i roller som 1:e socialsekreterare, biståndshandläggare inriktade mot äldreomsorg, handläggare LSS/ socialpsykiatri, samt färdtjänsthandläggare, avgiftshandläggare, boendesamordnare och platskoordinator. Vi är en arbetsgrupp med stort engagemang och samlad kompetens som värdesätter att ha nära till varandra, och lär och utvecklas varje dag i våra uppdrag.  Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare arbetar du på ett rättssäkert sätt med utredning, beslut samt uppföljning avseende behov och insatser främst enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du kommer arbeta som en viktig länk mellan våra invånare som har behov av hjälp samt stöd i vardagen och vår övriga Socialförvaltning då du verkställer politiska beslut och kommunicerar våra uppdrag. Som handläggare ansvarar du för att möten med brukare och anhöriga håller en god kvalitet samt att samverkan med både interna och externa aktörer leder framåt. Du kommer arbeta enskilt i många ärenden men är en del av en arbetsgrupp där dialog och samråd med dina närmaste kollegor och 1:e socialsekreterare är en naturlig del av det dagliga arbetet. Hos oss startar din anställning med en anpassad introduktion baserad på din tidigare kunskap och erfarenhet. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant akademisk utbildning. Exempelvis utbildad socionom eller utbildning arbetsgivaren anser likvärdig och värdefull. Erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänstlagen är meriterande. Du har kunskaper om gällande lagstiftning och dokumentation, samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Rättssäkerhet och god kvalitet är en självklarhet för dig. För att bli framgångsrik i arbetet krävs det att du är stabil och trygg i dig själv. Du har en hög grad av flexibilitet, kan hantera en stor variation av ärenden och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Du är empatisk och tydlig i mötet med brukare samt har god förmåga att samarbeta med dina kollegor. Genom gott omdöme driver du ditt arbete strukturerat och självständigt. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av målgruppen äldre inom myndighetsutövning samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare och Samsa. B-körkort är ett krav, då resor förekommer i tjänsten. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. När du söker tjänst inom socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Konsult uppdrag!! 2 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende om det behövs. Start omgående 2 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 2 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende om det behövs. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Byggnadsantikvarier till kulturmiljöenheten

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Kort om oss: Kulturmiljöenheten består av funktionen för kulturmiljöprövning och funktionen för kulturmiljöförvaltning och ingår som en av fem enheter i samhällsavdelningen. Kulturmiljöenheten har drygt 20 medarbetare med placering på kontoren i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi söker nu två byggnadsantikvarier för placering på någon av våra kontorsorter, men hela länet kommer vara ditt arbetsfält. Anställningen är tidsbegränsad fram till 2025-12-31, men kan komma att förlängas. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta tillsammans med enhetens handläggargrupp inom byggnadsvård. Rollen passar dig som är relativt ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Exempel på arbetsuppgifter är enklare handläggning av ärenden, registerföring, dokumentation och sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Placeringsort: Mariestad, Göteborg eller Vänersborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Krav: - Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning mot bebyggelse/byggnadsvård. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från arbete med byggnadsvård. - B-körkort. Personliga egenskaper - Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. - Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. - Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Sist men inte minst: du har en positiv grundinställning och öppet sinne gentemot andra i din omgivning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:838497/ Bra att veta Anställningsform: Visstid Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vänersborgs tingsrätt söker en eller flera domstolshandläggare
Sveriges Domstolar
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Tingsrätten är en modern arbetsplats med centralt och vackert belägna lokaler i Vänersborg. Under 2027 kommer tingsrätten att få nya och ändamålsenliga lokaler i centrala Vänersborg. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och som arbetsgivare är vi måna om att våra medarbetare mår bra, trivs och finner meningsfullhet i sitt arbete för att på så sätt kunna bidra till domstolens utveckling. Tingsrätten är indelade på tre dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Avdelning 1 är en allmän avdelning som handlägger brottmål, tvistemål, konkurser, allmänna domstolsärenden och utsökningsärenden. Avdelningarna 2 och 3 är mark- och miljödomstol som handlägger bl.a. frågor om tillstånd till miljöfarlig verksamhet och vattenverksamhet samt överprövar beslut från länsstyrelse och kommun i bl.a. frågor som rör miljöbalken och plan- och bygglagen. Domstolen handlägger också fastighetsmål som har överklagats till domstolen från Lantmäteriet samt VA-mål. Vid tingsrätten tjänstgör rådmän, tekniska råd, fiskaler, beredningsjurister, notarier, domstolshandläggare och administrativ personal. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete tillsammans med engagerade kollegor? Vi söker nu domstolshandläggare till tingsrätten med placering i första hand på den allmänna avdelningen – en viktig roll där du får vara med och bidra till rättssäkerheten! Arbetsbeskrivning Som domstolshandläggare erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Tjänsten som domstolshandläggare är både givande och omväxlande, och tillsammans med dina kollegor bidrar du till den samhällsfunktion som tingsrätten utgör. Du kommer att ansvara för att sköta den administrativa handläggningen i samtliga typer av mål som tingsrätten hanterar, från de att de kommer in fram tills de är avgjorda och avgörandena har vunnit laga kraft. I rollen som domstolshandläggare hanterar du flera olika mål och ärenden parallellt, ofta görs detta i ett högt tempo på grund av de tidsfrister som finns. Du kommer också delta i tingsrättens kvalitets- och utvecklingsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • registrera nya mål och handlingar, • sköta skriftväxling, bevaka frister, planera rättegångsdagar, kalla till förhandling, • bereda mål fram till förhandling och avgörande, • expediera domar och beslut. Vi har mycket kontakt med allmänhet, parter och ombud, både via telefon och e-post.  Här (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/)kan du läsa mer om hur det är att jobba som domstolshandläggare inom Sveriges Domstolar. Kvalifikationskrav • Du har avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. • Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna från domstol eller annan myndighet. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. • Du har goda datorkunskaper, inklusive Officepaketet och andra dokumenthanteringssystem. Meriterande • Eftergymnasial utbildning som är relevant för arbetet, tex Paralegalutbildning eller annan juridisk handläggarutbildning. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du skapar goda relationer till kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. Därtill är du kommunikativ och har god självinsikt.För att lyckas i rollen som domstolshandläggare är det avgörande att du är ansvarstagande, serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Som person samarbetar du bra med andra och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt.  Du värdesätter att jobba i ett team och du värnar om dina kollegor men du jobbar bra även individuellt. Du gillar att jobba i ett högt tempo och har god förmåga att vara flexibel, kunna prioritera och lösa problem. Vidare har du god förmåga att planera och organisera ditt arbete och uppnå resultat. Dessutom kommunicerar du på ett tydligt sätt i både tal och skrift och hanterar IT-system på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.  Vi erbjuder • En anställning där du kan utvecklas och växa • Ett generöst flextidsavtal • Friskvårdsbidrag 3 500 kr • Pulsade medarbetarundersökningar via verktyget Winningtemp Ta gärna del av Förmåner och villkor (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/varfor-jobba-hos-oss/formaner-och-villkor/)inom Sveriges Domstolar.  Anställningsvillkor Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Domstolen tillämpar individuell lönesättning. Ansökan Sista ansökningsdag: 27 juli 2025. Intervjuer kommer att hållas under vecka 33 och 34.  Vi önskar att du bifogar ditt CV och personligt brev. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering och kan därför komma att använda oss av tester som en del i urvalsprocessen. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Tingsrätten eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.  Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Besöksintervjuare Vänersborg/Trollhättan - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Att du har körkort och tillgång till bil Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025