Om arbetsplatsen Välkommen till oss på Frändeskolan! Vi är en skola med lite mer än 200 elever fördelade från förskoleklass till åk 6 som ligger i Frändefors. Tillsammans arbetar vi för en trygg och lärande skola. Hos oss är ”alla elever, allas ansvar” och vi vet att vi kan göra så mycket mer genom att arbeta med samsyn, delaktighet och engagemang. Ett tryggt klimat med respekt och gemenskap är goda byggstenar för viljan att lära, utvecklas och kan ge drivkraft till att ta ansvar. Vi vill skapa en tillgänglig lärmiljö både inom- och utomhus som stimulerar och skapar möjlighet för att pröva nytt och samtidigt ta vara på den erfarenhet och kunskap vi har med oss. På vår skola har vi även fritidsverksamhet. Fritids är öppet från kl. sex på morgonen och stänger kl. halv sex på kvällen. Fritids ger utrymme för lek, lärande och omsorg. Tillsammans arbetar vi alla för att tillgängliggöra vår verksamhet för alla elever. Arbetsuppgifter Du kommer ansvara för undervisning i förskoleklass och även ha arbetsuppgifter i fritidshem. Du arbetar nära tillsammans med kollegor i arbetslag kring eleverna, där vi är flera vuxna för att möta våra elevers behov och förmågor tillsammans i klassrummet. I arbetet får du möjlighet att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper och mötas i ett nära tillitsfullt samarbete. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare för förskoleklass med god insikt i språk-, läs- och skrivutveckling och har behörighet att undervisa i förskoleklass. I arbetet behöver du ha stor förmåga att utveckla tillitsfulla, goda och ödmjuka relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Det innebär att du har god samarbetsförmåga, är flexibel, lösningsorienterad och kan anpassa ditt förhållningssätt utifrån olika situationer. Vi önskar att du har ett brinnande intresse för den pedagogiska verksamheten, vågar anta utmaningar och ser vikten av det kompensatoriska uppdraget. Vi vill att du ser varje elev utifrån ett helhetsperspektiv och har en positiv elevsyn som innebär att du vet att varje elev presterar utifrån sina förutsättningar och att det är din uppgift som lärare att möta varje elevs behov. På vår skola arbetar vi tillsammans! Det innebär att vi hittar lösningar och ser möjligheter genom att hjälpas åt. Du behöver alltså tycka om att arbeta med stor flexibilitet, öppenhet och ha lätt för att utveckla tillitsfulla relationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet och driv för att utveckla språkutvecklande undervisning, stor vilja att sprida läs- och skrivglädje och har god förmåga att strukturera och organisera utifrån elevgruppens behov och förutsättningar. Du behöver också att en stor vilja att se helhetsuppdraget med undervisning och omsorg i både förskoleklass och fritidshem. Rekrytering sker löpande. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Semestervikariat med chans till förlängd anställning. 2-6 timmar per dag måndag till fredag. lördagar kan före komma. 25-75% anställning Du skall: Ha ett Körkort. Vara bosatt i staden/orten. Vänersborg/ trollhättan Mejla in foto, meritlista i form av vilka utbildningar och tidigare arbetsplatser. De ansökningar som inte är kompletta kommer ej att granskas. Tjänsten innebär att utföra daglig lokalvård som att torka golv, städa toaletter, lunch rum, kontor, putsa fönster, stor städning, hemstäd, flyttstäd, kontorsstädning, butiksstädning, trappstädning m.m. hos våra kunder. Tristar Clean AB Erbjuder kundunika lösningar för alla branscher. Familjeägt företag med huvudkontoret i Vänersborg ca 100 anställda med kunder i hela södra Sverige. Från Västerås till Malmö. Tjänster vi erbjuder: hemstäd, flyttstäd, företagsstäd, golvård, fönsterputs, frukt och material leveranser, uthyrning av entrémattor och kaffe maskiner. Vill du läsa mer om oss gå till: http://www.tristarab.se Söker ansvarsfulla medarbetare som lokalvårdare. Du är en gladlynt person som tycker om att städa och hålla ordning. Är noggrann, engagerad, lyhörd, ärlig samt har en hög servicenivå och stor ansvarskänsla. Du har blick för kvalitet och lätt för att kommunicera. Arbetet kan kräva högt tempo, varför du bör vara stresstålig, tycka om att arbeta självständigt, kunna planera, och ej vara rädd för förändringar i dagens arbete. Du ser möjligheter istället för problem. För att kunna läsa och förstå arbetsinstruktioner, säkerhetsdatablad samt kommunicera med våra kunder, skall du ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. SRY- el PRYL utbildning ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vill du vara en del av en meningsfull satsning och påverka företagskulturer på djupet med fokus på mental hälsa? Brinner du för att förbättra arbetsmiljö och alla medarbetares välmående? Vill du arbeta självständigt, skapa långsiktiga relationer och påverka hur företag ser på hälsa? Då är detta rätt roll för dig! Vi har ett tydligt uppdrag – att vara en trygg plats där individer, familjer och företag får kvalificerat stöd för att utvecklas och må bra genom livet. Vi tror på att varje människa är ett spektrum av möjligheter, och vårt team med både ambassadörer och terapeuter är här för att hjälpa dig utforska och förstå dem. Med omtanke, hjärta och odelad uppmärksamhet erbjuder vi en plats där det känns okej att vara precis den du är – och en stadig grund för den du vill bli. Som ambassadör hjälper du företag att förstå värdet av professionellt psykologiskt stöd för sina medarbetare. Genom utbildning, nätverkande och strategisk rådgivning skapar du affärsmöjligheter och bidrar till att bygga en starkare arbetskultur med fokus på förbättrad mental hälsa. Vi erbjuder: ✔ Frihet att styra ditt arbete ✔ Gedigen utbildning och mentorskap ✔ Konkurrenskraftig ersättning baserad på resultat Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet inom HR, ledarskap eller personalansvar ✅ Är målmedveten, självgående och lösningsorienterad ✅ Är bosatt i Stockholmsområdet eller Skåne Tillsammans för välmående Du behöver ingen anledning för terapi. Utveckling är för alla. Vi utbildade i att lyssna, se, förstå och skapa förändringar. Det som gör Levamottagningen unik är att vi inte bara fokuserar på ett problem som ska lösas – vi ser en hel människa. Därför ger vi rådgivning som är både kvalificerad och personlig; vi hjälper dig att hitta rätt yrkeskategori (psykolog, psykoterapeut eller psykiater), den mest effektiva metoden. En personlig matchning som känns trygg och rätt för dig. Vi hjälper dig att reda ut om det finns flera faktorer som påverkar din utmaning – och i vilken ordning de bör hanteras, allt för att skapa en trygg väg framåt för dig. Om oss Levamottagningen grundades av Åsa Hedrén Videbaek, legitimerad psykoterapeut sedan 2006. Med en lång bakgrund som ledare och entreprenör inom privata vårdbolag tog Åsa år 2024 steget att öppna Levamottagningen. Idén var enkel men viktig; att samla ett engagerat team av psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, coacher och psykiatriker, med fokus på medkänsla och kvalificerad omsorg från första kontakt.
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till våra kontor i Uddevalla och Vänersborg. När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är de som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb. Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning. Arbetsuppgifter Som jobbkonsult kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter: - Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning - Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc. - Rapportering i intern och extern dataserver - Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar Kvalifikationer Vi söker dig som är social och tycker om att ha mycket olika kontakter med både arbetsgivare och deltagare .Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete. Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska. Du som söker tjänsten ska även uppfylla följande krav: Alternativ 1 -Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Anställningen kan ev.Förlångas.
Är du en driven person med industrivana som gör det lilla extra? I sådana fall kan detta vara tjänsten för just dig!! Arbetet är ett konsultuppdrag vilket innebär att anställningen är hos oss på Adecco och arbetet utförs hos vår kund. *Utföra olika moment i en lackavdelning såsom maskering, upphängning av detaljer samt packetering av detaljerna. *Arbeta i ett litet lag bestående av flera personer *Uppfylla höga krav från kunderna *Kunna planera och organisera arbetet effektivt *Förstå vikten av att leverera i tid *Kunna anpassa sig till varierande arbetsbelastning För att trivas i tjänsten behöver du vara ansvarstagande och kunna arbeta i en grupp där höga krav ställs från kunderna. Att kunna planera och organisera arbetet är viktigt. Dessutom behöver du förstå vikten av att leverera i tid och kunna anpassa dig till olika arbetsbelastningar. Om du har de nödvändiga kvalifikationerna och egenskaperna för detta jobb, är det här en utmanande och varierande roll där du kan vara en värdefull del av teamet. Om dig Vi söker dig som har industrivana sedan tidigare. Truck och traverskort är ett krav. Du bör ha en positiv inställning och god fysik. Som person är du driven och initiativtagande som är beredd på att hugga i om det krävs. Du bör även ha en god förmåga att analysera, planera och genomföra ditt arbete på ett framgångsrikt sätt. Då du jobbar nära dina kollegor bör du ha en god samarbetsförmåga. Du talar flytande svenska och någorlunda hantera engelska. B-körkort och tillgång till bil är ett krav. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående eller så snart som möjligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marianne Johansson via mail: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Beskrivning Är du intresserad av ett inspirerande och varierat uppdrag som behandlingssekreterare på Vuxenenheten, Individ- och familjeomsorgen i Vänersborg? I så fall ska du söka denna tjänst! Enhetens primära målgrupp är vuxna personer med olika former av skadligt bruk och beroende inkl. spelproblematik. Vi arbetar även med våld i nära relation, övrigt våld/hot samt avhoppare från kriminella verksamheter och brottsoffer. Vuxenenheten består av ett utredningsteam och ett utförarteam samt en enhetschef. Det dagliga arbetet i respektive team leds och fördelas av en 1:e socialsekreterare och två 1:e behandlingssekreterare som också ansvarar för metodhandledning. På vår enhet är vi måna om att ha ett gott, utvecklande och trivsamt arbetsklimat där vi är stolta över det kvalificerade arbetet vi bedriver för att kunna möta upp våra brukares behov. Vi erbjuder dig en tjänst med väl genomtänkt introduktion, kontinuerlig intern metodhandledning av 1:e behandlingssekreterare samt extern processhandledning. Hos oss finns även flertalet förmåner för dig som anställd och bl.a. har alla behandlingssekreterare möjlighet till fyra förtroendagar per år i syfte att stärka möjligheten till reflektion och återhämtning. Då vi i Vänersborg vill ha en tillgänglig öppenvårdsverksamhet och då vi vet att många av de brukare vi möter har ett behov av insatser även utan för ”kontorstid” arbetar alla våra behandlingssekreterare på schemalagd arbetstid. För oss är det därmed viktigt att du har ett genuint engagemang för de brukare vi möter och ser vikten av att kunna ge samtalsstöd även på kvällar och helger samt att du har förutsättningar att arbeta enligt schema. Arbetsuppgifter Vuxenenhetens utförarteam ansvarar bl.a. för utförandet av olika former av öppenvårdsinsatser riktade mot målgruppen vuxna personer med skadligt bruk/beroende samt i viss mån insatser gällande våld i nära relation. Grunden i arbetet är psykosocialt stödjande och pedagogiska samtal/metoder och som behandlingssekreterare hos oss kommer du tillsammans med övriga medarbetare på enheten arbeta metodiskt för att göra skillnad i våra brukares vardag och liv. Arbetet som behandlingssekreterare utgår för närvarande främst från biståndsbeslut gällande insatser, på uppdrag från enhetens utredningsteam och det är uppdragens och insatsernas karaktär som styr hur arbetet planeras och genomförs. Vi förväntar oss att du tar ett stort ansvar för arbetets upplägg, genomförande och kvalitet. Du kommer också att arbeta enligt de mål, riktlinjer samt den lagstiftning som gäller för verksamheten och din tjänst som behandlingssekreterare. I vår organisation är vi är också mycket måna om att IFO:s och enhetens relationsmål samt socialförvaltningens medarbetarprinciper efterlevs. Som behandlingssekreterare arbetar du klientnära och det är därmed viktigt att du har ett tydligt brukarfokus samt förmåga att skapa goda möten och samtal med våra brukare. På vår enhet arbetar vi aktivt med genomförandeplaner och måluppföljning utifrån uppdrag och vi prioriterar också uppföljningar av beviljade insatser tillsammans med brukare, socialsekreterare/utredningsteam och ev. andra utförare/aktörer. Kvalifikationer För att vara kvalificerad till tjänsten behöver du ha en treårig högskoleutbildning som socionom, socialpedagog eller beteendevetare (alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten). Om du har erfarenhet av arbete med skadligt bruk och beroende, våld i nära relation alt. myndighetsutövning och ex. utbildning i MI, ÅP, HAP, CRA eller andra stöd-/behandlingsmetoder är det meriterande, men inget krav. Du behöver kunna arbeta på ett strukturerat sätt, ha ett genuint engagemang för våra målgrupper samt ett flexibelt och lösningsfokuserat förhållningssätt. De främsta egenskaper och förmågor som är viktiga för detta arbete är ansvarstagande, självständighet, mod samt nyfikenhet och tjänsten kräver att du har en mycket god förmåga att självständigt prioritera samt att samarbeta i team. Något som är grundläggande i arbetet som behandlingssekreterare hos oss är att du kan uttrycka dig väl och nyanserat i både tal och skrift samt att du tycker om att dokumentera och att du är införstådd med vikten av dokumentationen. Du måste också kunna komplettera och bidra till fortsatt utveckling och dynamik i teamet och på enheten i övrigt, så vi kommer därmed att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Låter detta intressant så tveka inte på att söka tjänsten! Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Om företaget Dahlbergs – Svenskt hantverk och kvalitet sedan 1888 Dahlbergs är ett svenskt familjeföretag med stolta traditioner som sträcker sig ända tillbaka till 1888. Beläget i natursköna Dalsland har vi gjort oss kända för vår passion för kvalitet och genuint hantverk. Vi levererar köttprodukter av högsta kvalitet, inte bara över hela Sverige utan även internationellt. Som en del av vårt team kan du känna stoltheten i att vara med och skapa förstklassiga köttdetaljer som når både butiker och restauranger i världsklass. Dahlbergs är en del av en stark företagsgrupp tillsammans med Signal & Andersson Charkuterifabrik AB i Göteborg och Rybergs Kött och Chark AB i Uddevalla. Med våra moderna produktionsanläggningar – från slakt och styckning i Brålanda till charktillverkning i Göteborg och Uddevalla – garanterar vi en produktionskedja som sätter kvalitet i fokus i varje steg. Med ca 400 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder SEK är vi en kraft att räkna med i branschen. Vi är stolta över vårt arv, vårt engagemang för kvalitet och vår förmåga att möta våra kunders höga förväntningar. Om jobbet Nu söker vi fler stjärnor till vårt team på expedition och utlastning. Är du intresserad av lager och logistik ? Är du resultatfokuserad, driven och redo för heltidsarbete ? Vi söker lagermedarbetare med erfarenhet av truckkörning och affärssystem. Tjänsten innebär orderplock av varor till kund samt hantering av lager och truckkörning. Du kommer att arbeta i ett team där noggrannhet och samarbetsförmåga är ett måste för ett effektivt flöde. Du bör ha god fysisk kondition eftersom arbetet kan vara krävande och innebär en del lyfte. Arbetsuppgifter i urval Plock och skanning Truckkörning Lastning och lossning Inventering av lager Bokning av transporter Genomföra kontroller kopplat till livsmedelsäkerhet Krav Att du är noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter Är snabblärd och öppen för att lära dig nya saker Att du kan arbeta i grupp likväl som självständigt Tål kyla, blod och dofter Talar och skriver svenska Truckkort Datorvana Placeringsort: Brålanda Lön och anställningsvillkor: Vi har och följer kollektivavtal med Livsmedelsarbetarförbundet. Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 30 Juni2025. För mer information om tjänsten kontakta Cristina Nan; [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsförfarandet kontakta HR Sarah Mollberg; [email protected] Anställning: Heltid, tillsvidare, dagtidsarbete måndag - fredag. Vi tillämpar provanställning. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Beskrivning Vi söker dig som vill ha ett spännande och varierat uppdrag som Verksamhetsledare på Enebacksgatan 13-15 i Vänersborg. Verksamheten är en servicebostad enligt LSS 9:9, där vi stödjer tio brukare med varierade funktionsnedsättningar. Vi kan erbjuda dig att arbeta i en verksamhet där kvalitetsarbetet för brukarna har fokus, och möjligheten till att göra skillnad är stor! Verksamhetsledarrollen hos oss bjuder ständigt på nya utmaningar som utvecklar och ger nya erfarenheter. På flera av våra tjänster erbjuds du som en förmån förkortad arbetstid i förhållande till de centrala kollektivavtalen. Kontakta gärna rekryterande chef om du vill veta vad som gäller på just denna tjänst. Välkommen till oss! Arbetsuppgifter Du kommer att ha ett arbetsledande ansvar genom att leda och fördela det dagliga arbetet på boendet. Du kommer också att arbeta med brukarna i det dagliga arbetet. Du kommer även att ha ett övergripande ansvar för det pedagogiska innehållet i verksamheten. Tillsammans med stödassistenter, stödpedagog och enhetschef kommer du arbeta enligt de mål och riktlinjer som gäller för verksamheten samt handleda och stödja personalen i metodarbete och bemötande. Du arbetar med dokumentation, kompetens och utvecklingsfrågor. Du har också ansvar för de individuella genomförandeplanerna. Arbetet kan även komma att innefatta arbete mot andra enheter och/eller utvecklingsarbete inom avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har genomgått det socialpedagogiska programmet, sociala omsorgslinjen/programmet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har en positiv människosyn och att du kan se individens behov. Du är flexibel och lyhörd samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att lyckas i uppdraget ska du vara strukturerad och ha god förmåga till att planera, organisera och följa upp. Det ingår i uppdraget att kunna samarbeta med anhörig, god man, förvaltare och andra viktiga personer/professioner kring individen. Du ska ha förmåga att fatta beslut utifrån verksamhetens och individernas behov, samt vara kommunikativ gentemot kollegor och chef i besluten som tas. Du ska ha förmåga att reflektera över dig själv och ditt arbete i förhållande till uppdraget samt vara ett gott stöd till dina kollegor i detsamma. Till det ska du ha en personlig mognad, vara stabil, tydlig och ha självinsikt. Erfarenhet av arbetet och kunskap om personer med intellektuella funktionsnedsättningar är ett krav. Kunskap och erfarenhet av tydliggörande pedagogik är meriterande samt tidigare arbete med ledaruppdrag och förändringsprocesser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Schemalagd arbetstid, kväll- och helgtjänstgöring förekommer. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Sportservice Media AB ingår i CMG-koncernen med nära koppling till svensk idrott. Företaget finns i Uddevalla sedan 1997 och ansvarar för försäljning av marknadsföringstjänster till företag och andra organisationer runt om i Sverige. Vi söker nu ytterligare 4st innesäljare med start i augusti eller efter överenskommelse. Vi söker dig som är glad, positiv med ett starkt inre driv och som vill förstärka vårt team av underbara kollegor. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar dig. Så är du en positiv och nyfiken människa med massor av energi så är detta en arbetsplats för dig! Som säljare arbetar du heltid, mån-fre 08,00-16,15 på vårt kontor i centrala Uddevalla där vi för närvarande är 25 st anställda. Du kommer att arbeta via telefon och mail med både nya och befintliga företagskunder. Vi arbetar i en positiv miljö med målmedvetna och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. På Sportservice Media AB får du de bästa förutsättningarna att utvecklas som säljare men även som människa. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande samt erbjuder en intern säljutbildning, så tidigare erfarenhet av försäljning är alltså inte nödvändigt. Hos oss arbetar du vardagar mellan 08,00-16,15 med fast lön. Provision och bonus tillkommer. Vi erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter och har trygghet i en stark och framgångsrik organisation där alla har möjlighet att vara med och bidra, påverka och utveckla. Vi är även övertygade om att man som medarbetare växer, utvecklas och inspireras av en stark teamkänsla, därför tycker vi att det är viktigt att ha kul tillsammans - ibland även utanför arbetstid.
Om Leaseright Vi är ett marknadsledande konsult- och SaaS bolag inom optimering av leasing- och hyresavtal. Sedan starten 1992 har vi hjälpt företag, kommuner och regioner att effektivisera sina avtal och förbättra sina finansiella villkor genom tydliga processer, stark analys, robusta systemstöd och långsiktiga relationer. Vi är idag drygt 20 personer och har kontor i centrala Vänersborg, och våra kunder finns över hela Sverige. Vi kombinerar specialistkompetens med praktiskt genomförande och är stolta över att vara en uppskattad partner för några av Sveriges största organisationer. Sedan 2025 är vi även en del av Nordtech Group. Om rollenSom senior affärskonsult hos Leaseright får du en nyckelroll i våra uppdrag. Du ansvarar för hela kundresan, från inledande analys till lösningsförslag, genomförande och uppföljning. Våra uppdrag innebär ofta ett nära samarbete med kundens finans-, ekonomi/redovisnings-, inköps- och IT-chefer och rollen kombinerar strategiskt tänkande med operativt arbete, och du axlar rollen som både rådgivare och projektledare i samarbetet med kunden. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Analysera kunders leasing- och hyresåtaganden och identifiera förbättringsmöjligheter Leverera redovisningsunderlag och årsnoter enligt gällande regelverk Driva förändringsarbete i samarbete med kundens verksamhet Ge stöd vid upphandlingar inom leasing och hyra Följa upp och kvalitetssäkra leveranser Över tid bidra till utvecklingen av både Leaserights erbjudande och våra interna arbetssätt Tjänsten innebär från tid till annan resor då våra kunder är spridda över hela landet. Vem söker vi?På Leaseright värdesätter vi initiativkraft, ansvarstagande och en naturlig känsla för god service. Vi söker därför en person som trivs i en självständig roll, har lätt för att ta ägarskap och uppskattar att få vara med och påverka – både lösningarna vi levererar och hur vi arbetar som team. För att lyckas i rollen tror vi att du har: En akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Flerårig erfarenhet från konsultverksamhet eller annan rådgivande roll Vana att ta ansvar för kunduppdrag och leda förändringsinitiativ Ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt Förmåga att skapa förtroendefulla relationer med kunder och kollegor God kommunikativ förmåga i både tal och skrift (svenska och engelska) Det är även meriterande om du har: Erfarenhet inom inköp och finansiering Erfarenhet inom projektledning Vad vi erbjuder dig Leaseright ett litet men marknadsledande och stabilt bolag som erbjuder en avslappnad och pragmatisk arbetsmiljö där vi värderar samarbete och frihet under ansvar. Vi erbjuder bra förmåner och möjligheter till personlig utveckling och hos oss blir du en central person i ett engagerat och ambitiöst team där kommunikationsvägarna är korta och där vi är stolta över vad vi presterar tillsammans! Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Leaseright? Ansök idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer