Verkstadsmekaniker - Varberg
WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Har du passion för tung mekanik, svets och maskinbearbetning? Vill du jobba i en roll där du både får vara i verkstaden och ute på resande fot? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vi söker en verkstadsmekaniker som trivs med att jobba praktiskt – en problemlösare med känsla för detaljer och verktyg. Du kommer arbeta både i vår verkstad och ute hos kunder, vilket innebär att resor ingår som en naturlig del av jobbet. Om rollen: Som verkstadsmekaniker kommer du att: Utföra mekaniskt underhåll och reparationer av maskiner och komponenter Arbeta med svetsning (MIG/TIG/pinne beroende på behov) Bearbeta detaljer i svarv och fräs, både manuella och CNC-styrda maskiner Göra fältarbeten och resor för installationer och service Arbeta nära tillsammans med tekniker, ingenjörer och andra mekaniker i ett tajt team Vi tror att du har: Erfarenhet som servicetekniker, maskintekniker eller resemontör Goda kunskaper i svetsning, svarvning, fräsning och montering Vana av att jobba med ritningar och teknisk dokumentation Förmåga att ta ansvar, arbeta självständigt och fatta beslut på plats B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat inom svets eller CNC Erfarenhet av hydraulik och pneumatik Vana av internationella resor eller arbete på fältet Vad vi erbjuder: Ett omväxlande jobb med frihet under ansvar Möjlighet att utvecklas inom avancerad mekanik och teknik Ett härligt gäng kollegor och en arbetsplats där kvalitet och yrkesstolthet står i centrum Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan idag – vi intervjuar löpande!

63 dagar sedan
Sista ansökan:
11 oktober 2025
kock
dell Amore AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker efter en passionerad och erfaren kock med god kunskap inom det italienska köket. Du är noggrann, har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta i team. Du bör kunna arbeta flexibelt, inklusive kvällar och helger. Hos oss får du chansen att vara en del av ett engagerat köksteam där kvalitet och smak står i fokus. Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
service personal
dell Amore AB
Hovmästare och servitörer

Vi söker servitris/servitör! Är du serviceinriktad, stresstålig och trivs i en snabb miljö? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som talar flytande svenska, gillar att arbeta i team och sprider positiv energi omkring dig. Du är flexibel, glad och har ett naturligt driv att ge gästerna den bästa upplevelsen. Hos oss får du arbeta i en dynamisk och trivsam arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas. Skicka gärna in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

64 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Automationsingenjör
Yangi AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om rollen Vi söker en automationsingenjör med ansvar för att utveckla och optimera vår maskinpark, driva utvecklingen av vår teknologi med underleverantörer och ge teknisk support till kunder. Rollen kombinerar teknisk praktisk expertis inom PLC-styrning, HMI, Datainsamling och analys, Motion Control och SCADA med projektledning, där du både leder egna projekt och deltar i större initiativ. Huvudsakliga ansvarsområden Projektledning & utveckling av automationslösningar – Leda och driva projekt kopplade till maskinutveckling och processförbättring. Programmering & systemutveckling – Programmera och konfigurera PLC, Motion Control (inkl. dynamiska CAM-profiler), HMI och SCADA. Dataanalys & KPI-visualisering – Samla in och analysera produktionsdata med hjälp av datainsamlingssystem, skapa datavisualiseringar för exempelvis Statistisk Process Control (SPC) för att övervaka och förbättra produktionsprocesser. Maskinoptimering & samarbete med underleverantörer – Utveckla maskiner, krav ställa och driva teknisk utveckling med externa partners. Felsökning & fjärrsupport – Ge teknisk support, analysera och lösa kundproblem på distans och hos kunder. Standardisering, inköp & dokumentation – Definiera tekniska krav, ansvara för upphandling av el- och automationskomponenter samt dokumentera lösningar. Utbildning & kunskapsdelning – Stödja och utbilda kollegor och kunder i automationslösningar. Kravprofil Civilingenjör eller motsvarande teknisk utbildning. 5–10 års erfarenhet av PLC, motion control och HMI (gärna Siemens). Erfarenhet av styrteknik, SCADA, IT/OT-system och kontrollteori. Erfarenhet av el, felsökning, komponentdimensionering och dataanalys är meriterande. Strukturerad och analytisk problemlösare, gärna med erfarenhet av Six Sigma eller liknande kvalitetsmetoder. Flytande engelska i tal och skrift.

64 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Biträdande biolog
Universal Kraft Nordic AB
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Universal Kraft-gruppen har aktivt utvecklat förnybara energilösningar i över 20 år. Våra projekt sträcker sig från små vattenkraftverk till vindkraft och solenergi. Samt energiåtervinning, vattenrening och energilagringslösningar, inklusive grön vätgas och grön ammoniak. Med kontor i Storbritannien, Spanien, Portugal, Kanada och Sverige expanderar vi kontinuerligt tillsammans med vårt team. Just nu rekryterar vi en Assistant Biologist. Om rollen Som Assistant Biologist kommer du att vara en del av vårt svenska projektutvecklingsteam och arbeta nära Länsstyrelserna och andra intressenter för att säkerställa efterlevnad av regler för biologisk mångfald, vatten- och habitatsskydd. Du kommer också att samarbeta med vårt tekniska team i Portugal för att genomföra förstudier, platsplanering och miljökonsekvensbedömningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra fältinspektioner och markinventeringar för solparkprojekt, både med hjälp av digitala verktyg och platsbesök. Utföra Naturvärdesinventeringar (NVI) i enlighet med svenska miljöstandarder. Identifiera och dokumentera växt- och djurarter i projektområden och bedöma potentiella effekter. Bedöma biotoper, miljörisker och åtgärdsstrategier för projektområden. Stödja miljökonsekvensbedömningar (EIA), inklusive planering för skydd av biologisk mångfald och strategier för bevarande av livsmiljöer. Genomföra livscykelbedömningar (LCA) för att utvärdera långsiktig hållbarhet för solparker. Tillhandahålla GIS-kartläggning och markanalyser för att stödja förstudier och ansökningar om tillstånd. Förbereda dokumentation för miljömyndighetsprocesser och regulatoriska godkännanden. Stödja projektaktiviteter genom administrativa uppgifter, inklusive rapportförberedelser och kommunikation med intressenter. Krav: Akademisk bakgrund inom biologi, ekologi eller miljövetenskap. Stark förståelse för svenska miljöregleringar relaterade till solenergi och bevarande av biologisk mångfald. Flytande svenska och engelska (tal och skrift). Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt bidra till multifunktionella team. Kunskaper i Microsoft Office och rapportskrivning. Giltigt körkort. Erfarenhet av GIS och digitala kartläggningsprogram (t.ex. QGIS, ArcGIS) är en fördel. Kunskap om miljötillståndsprocesser i Sverige är önskvärt. Detaljorienterad med starka analytiska färdigheter. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att engagera sig med myndigheter och intressenter. Proaktiv och bekväm med schemaläggning och digitala möten. Vad vi erbjuder: Kollektivavtalsanslutning. Tjänstepension. Sjukvårdsersättning. En dynamisk och mångkulturell arbetsmiljö. Karriärutvecklingsmöjligheter i en snabbt växande sektor. Integration i ett motiverat och framåtblickande team.

65 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025
Medarbetare till tvätteri i Varberg
Arena Personal Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker medarbetare till CWS Tvätteri i Varberg  CWS Tvätteri i Varberg söker nu nya medarbetare till sitt team! CWS är ett företag som erbjuder tvätt och hantering av arbetskläder, textilier och hygienprodukter. Hos CWS får du vara med och bidra till en hållbar framtid genom återanvändning och professionell tvätthantering. Om tjänsten: Som medarbetare på CWS Tvätteri kommer du att arbeta med industriell tvätt av bland annat arbetskläder, lakan, handdukar och mattor. Du kommer att använda olika maskiner för sortering, tvätt, registrering och märkning av textilier för att säkerställa rätt leverans. Arbetet innebär både maskinell och manuell tvätt samt kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering.Arbetet är fysiskt krävande och därför är det viktigt att du är i god form. Ingen tidigare erfarenhet krävs då du får all utbildning på plats, men vi ser gärna att du har för intention att vara långsiktig hos oss. Arbetsuppgifter kan inkludera: Sortering och hantering av textilier Maskinell och manuell tvätt Registrering och märkning av textilier för korrekt leverans Kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering Vi söker dig som: Är noggrann och effektiv och trivs i en fartfylld arbetsmiljö Har en positiv inställning och vill bidra till ett bra arbetsklimat Kan arbeta i ett högt tempo och gillar att jobba i team Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har ett intresse av att bidra till hållbarhet och en bättre framtid Arbetstider: Arbetet är ett deltidsjobb och därför är arbetstiderna varierande och det krävs att du är flexibel. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal: Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Teamledare sökes till kund i Varberg
Arena Personal Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Du kommer även vara med och arbeta i den dagliga driften.  Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb.  Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

72 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Butikssäljare Intersport Varberg
Intersport AB
Butikssäljare, fackhandel

På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, sport och människor vore ditt drömjobb. Är du redo att ge dig in i matchen? Tjänsten är tillsvidare på 75% och du förväntas kunna arbeta såväl dagtid som vissa kvällar och helger. (Vi tillämpar 6 mån provanställning) Det här innebär rollen Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetsförsäljning med de bästa lösningarna! I den här rollen ligger fokus på att ta ansvar inom våra sportkategorier, med särskild tyngdpunkt på skor, skidor och verkstad. Vi söker därför dig som har god kunskap och ett starkt intresse för sportartiklar kopplade till just skidor och skor. Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar. Vad vi förväntar oss av dig INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i butik. Har du tidigare bakgrund inom sport/träning eller erfarenhet av arbete i sportbutik ser vi det som ett stort plus i kanten. Vi hoppas att du som söker är en gladlynt lagspelare, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Vi ser gärna att du är en person som bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana. På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap. Det här tror vi på Vi tycker det är viktigt att alla våra medarbetare utmanas och utvecklas. Vi har därför flera intressanta utbildningar gällande allt från försäljning och service till produktkunskap och ledarskap. Vi tycker att passion och inspiration inte bara är till för våra kunder, det är till för alla som arbetar hos oss. Din ansökan Vill du bli en av oss? I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansök redan idag Välkommen med din ansökan!

72 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Fordonstekniker Mercedes-Benz
Hedin Göteborg Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår nybyggda anläggning i Varberg. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket Mercedes-Benz. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 12 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Vem är du? Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder.  Vidare ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning  Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

73 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Teamledare sökes till kund i Varberg
Arena Personal Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

79 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025