Senior Elkonstruktör till Harju Elekter!
We are Skills Mälardalen AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Senior Elkonstruktör till Harju Elekter i Västerås Vill du vara med och bidra till utvecklingen av infrastrukturen för eldistribution i Sverige? Hos oss på Harju Elekter får du möjligheten att arbeta med spännande projekt i en toppmodern anläggning i Västerås. Vi tillhör en stabil koncern och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom eldistribution, inklusive låg- och mellanspänningsprodukter, transformatorer, teknikhus, fiberbodar, nätstationer och övervakningslösningar. Bli en del av vårt dynamiska team och bidra till framtidens energilösningar! Välkommen till oss på Harju Elekter. Som Elkonstruktör hos oss får du jobba i ett framåtlutat team där du får möjlighet att bidra med din erfarenhet och vi värdesätter nya idéer och initiativ. Tillsammans med både erfarna och juniora kollegor får du jobba i olika projekt främst mot kunder i Sverige. Våra kunder finns inom energibolag, industri och infrastruktur, tex Vattenfall och Eon. Då vi tillhör en internationell koncern, Harju Elekter Group i Estland, finns det även möjlighet att få jobba i internationella projekt. Vårt erbjudande till dig? Kul arbetsuppgifter: Spännande projekt i ett företag med egen produktion och närhet till test av din design på plats. En modern arbetsplats: Vår nya anläggning i Västerås är designad för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att trivas och utvecklas. Stora möjligheter att växa och det värderas: Hos oss får du ta ansvar, utvecklas inom din profession och jobba i projekt från idé till leverans. Då vi är ett mindre bolag (72 i Sverige) har vi korta beslutsvägar och din arbetsinsats syns och värderas. Vi är ett team som hjälps åt. Arbetsuppgifter: Utföra elkonstruktion och dokumentation enligt specifikationer från projektledare och kundens krav. Du kommer även att upprätta materialspecifikationer och göra materialberedningar.  Hålla dig uppdaterad om gällande standarder och föreskrifter för ritningar, dokumentation och dimensionering. Du följer även utvecklingen av produkter från våra tillverkare och underleverantörer. Ge teknisk support till produktionspersonalen och delta i slutprovning samt testning av elutrustning, både på våra produktionsenheter och hos kund. I vissa projekt agera som tekniskt ansvarig, där du leder samarbetet med våra partners och underleverantörer, samt ansvarar för att projektet levereras enligt budget, tidsplan och specifikationer. Vem är du? Vi söker dig som har en relevant ingenjörsutbildning och gedigen erfarenhet inom elkonstruktion, mellanspänning och kontrollutrustning. Du trivs med att arbeta i team och ser värdet i att vara delaktig i både stora och små beslut. Du uppskattar frihet under ansvar och har en stark drivkraft att ta egna initiativ, fatta beslut och självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en skarp känsla för kvalitet och noggrannhet, samtidigt som du ser till att hålla deadlines. Din långsiktighet och förmåga att skapa en helhetsbild är något vi värdesätter högt. Meriterande är om du har erfarenhet av provning/drifttagning, anläggningskalkyler, nätstationsprojekt samt arbetat med verktyg som EPLAN och AutoCad. Goda kunskaper i svenska språket är också en fördel då det används i det dagliga arbetet. Varmt välkommen till oss på Harju Elekter – en växande organisation med en spännande framtid som bidrar till bra energilösningar i Sverige och internationellt. Vi ser fram emot din ansökan. Vi samarbetar i detta uppdrag med Skills Rekrytering. Ansök till tjänsten på www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb senast den 24 augusti. Vid frågor kontakta Annika Frii, 070 – 335 52 90 eller Cornelia Karlsson, 070-23 84 884, på Skills Rekrytering.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Mälardalens universitet söker enhetschef till Grants Office
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Övriga chefer inom samhällsservice

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Vill du vara med och skapa framtidens forskningsstöd inom ett växande universitet? Mälardalens universitet söker en strategisk och relationsskapande ledare till den nybildade enheten Grants Office – med uppdrag att stärka universitetets externa forskningsfinansiering och bidra till excellenta forskningsmiljöer. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning  Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-24 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Forsknings- och samverkansstöd Om uppdraget Grants Office, som ingår i avdelningen för forsknings- och samverkansstöd, har en central och strategisk roll i universitetets arbete för stabila och resursstarka forskningsmiljöer med god andel extern forskningsfinansiering. Enheten har en förutsättningsskapande roll i att stärka forskande lärare att söka externa medel, både nationellt och internationellt, öka ansökningarnas konkurrenskraft samt i att stödja vid genomförande av forskningsprojekt. Grants Office uppdrag omfattar stöd för projektportföljshantering samt stöd före och efter att forskningsbidrag beviljats. Som del av avdelningen för forsknings- och samverkansstöd stödjer enheten i strategiskt arbete för utveckling av forskning, forskningsmiljöer och -grupper. Stöd till planering och genomförande av forskningsprojekt omfattar stöd för att initiera, identifiera finansiärer och utlysningar, rådgivning och vägledning vid ansökningar samt riktat projektstöd såsom ekonomi, administration, juridik, exportkontroll och forskningskommunikation. Uppgifterna förutsätter nära samverkan med universitetets övriga forskningsstöd. Du rapporterar till avdelningschefen för forsknings- och samverkansstöd, deltar i avdelningens ledningsarbete och har en aktiv roll i universitetets utveckling av forskningsstöd. Din profil Vi söker dig som: • är disputerad och med lång erfarenhet (minst 3 år) från kvalificerade stöduppgifter som anses relevant för enhetens verksamhetsområde och roll • har god kännedom om forskning och med gedigen erfarenhet av och kunskap om dess finansiering • har god administrativ förmåga och god egen handläggarkompetens • har chefserfarenhet med verksamhets-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiskt ansvar • är trygg arbetsgivarföreträdare • har hög verksamhetsförståelse för högre utbildning och forskning inom universitet och högskola samt vikten av nära samband mellan utbildning, forskning, samverkan och innovation • har ett strategiskt förhållningssätt med god förmåga till samskapande • har förmåga att utveckla processer och arbetssätt • har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med förmåga att skapa engagemang och bygga starka team. Du är strukturerad, modig och lyhörd – någon som inger förtroende och skapar goda relationer genom ett kommunikativt, prestigelöst och samarbetsinriktat förhållningssätt. Ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningssätt där du stöttar, utvecklar och motiverar dina medarbetare att nå gemensamma mål. Meriterande är om du: • har egen erfarenhet av att söka forskningsmedel och genomföra beviljat forskningsprojekt • har erfarenhet av EU-projekt • har chefserfarenhet från universitet, högskola, myndighet, forskningsfinansiär/-institut eller motsvarande, gärna på stödverksamhets- eller strategisk nivå • har verkat i forskningsstödjande roll, utöver stöd till extern forskningsfinansiering • besitter ett väl utvecklat nationellt och internationellt kontaktnät av betydelse för universitetet • har förmåga att facilitera större forskningsprojekt med betydande internationella partners • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och av processutveckling Välkommen till MDU Det här är en möjlighet att sätta avtryck i en ny struktur i ett ungt och växande universitet. Som enhetschef för Grants Office blir du en nyckelperson i att stärka Mälardalens universitets forskningskapacitet och bidra till samhällsutveckling genom forskning. Ansökan Handlingar som inkommer direkt till Mälardalens universitet blir allmänna handlingar. I denna rekrytering samarbetar MDU med AS&B Executive. För en inledande konfidentiell dialog kring anställningen eller om du har har frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Veronika Otterborg, rekryteringskonsult AS&B Executive, 070-568 82 66 alt Ingrid Estrada Magnusson, rekryteringskonsult AS&B Executive, 070-872 96 74 Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Personlig assistent sökes i Västerås
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som är intresserad av att jobba som timvikarie, som personlig assistent till en kvinna i 70-års åldern, som har reumatism. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälper till med fritidsaktiviteter m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dygnets alla timmar. Dagar, kvällar, nätter och helger. Vi söker just nu vikarier som kan leda till mer fastare pass. Vi ser gärna att du kan arbeta med kort framförhållning vid sjukdom, ledighet eller annan vakans i gruppen. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Ange VIK25 i ämnesraden. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Teknisk Säljare till innovativt industriföretag

För vår kunds räkning i Västerås söker vi nu en duktig Teknisk Säljare. Är du en relationsbyggande person med teknisk förståelse och ett öga för affärer? Vill du vara med och utveckla försäljningen hos ett företag som ligger i framkant inom hållbara bygglösningar? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om rollen Som Teknisk Säljare blir du en viktig del av företagets fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att driva och utveckla försäljningen av prefabricerade byggkomponenter till både nya och befintliga kunder. Ditt fokus ligger på att skapa långsiktiga kundrelationer genom att förstå kundernas behov och kunna erbjuda tekniskt välgrundade lösningar. Du arbetar nära både produktion och projektledning och blir en viktig länk mellan kundernas önskemål och företagets tekniska kapacitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla befintliga kundrelationer Ansvara för offertarbete, tekniska lösningsförslag och avtalsförhandlingar Fungera som teknisk rådgivare och kravställare i säljprocessen Samarbeta med interna funktioner som konstruktion, produktion och projektledning Aktivt bidra till företagets strategiska utveckling inom försäljning Vi söker dig som har: Erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom bygg, industri eller tillverkning God teknisk förståelse, t.ex. inom byggteknik, konstruktion eller liknande Stark kommunikativ förmåga och ett affärsmässigt driv Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Vi tror att du är: En självgående och lösningsorienterad person som trivs i en roll med mycket kundkontakt och frihet under ansvar. Du är nyfiken, strukturerad och trivs med att jobba både strategiskt och operativt. Ansökan: Tjänsten innebär en heltidsanställning med en inledande provanställning. Vi önskar att rätt person börjar så snart som möjligt och enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Tim Nilsson. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Distriktssköterska/Sjuksköterska till Närvården City i Västerås
REGION VÄSTMANLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du intresserad av ett varierat arbete på en nyrenoverad vårdcentral med en samlad yrkeskompetens och trevliga arbetskamrater? Då ska du söka till oss där teamarbete och god stämning genomsyrar vardagen! Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som distriktssköterska eller sjuksköterska är dina arbetsuppgifter bland annat telefonrådgivning, tids-bokning, distriktssköterskemottagning samt digital chatt via 1177 direkt. I din roll möter du patienter i alla åldrar och med olika behov. Ingen dag är den andra lik och arbetet innebär en variation mellan arbetsuppgifter under dagen. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i team med övriga personalkategorier på vårdcentralen och utvecklingsarbete tillsammans ingår som en viktig del i det dagliga arbetet på vårdcentralen. Om arbetsplatsen De 11 regiondrivna vårdcentralerna samt Jourmottagningarna i Västmanland drivs som en intraprenad med en tjänstemannastyrelse och Region Västmanland som ägare. Vi har ett gemensamt namn, Närvården Västmanland och vi arbetar tillsammans för att ge våra patienter den bästa primärvården i länet. Vi satsar kontinuerligt på utveckling av våra arbetsplatser för att möta framtidens primärvård. Närvården City är en av 11 vårdcentraler med drygt 15 000 listade patienter. Vi erbjuder arbete på en stor och toppmodern vårdcentral centralt i Västerås med gångavstånd till Resecentrum. Till verksamheten finns också en filialmottagning i Skultuna. Då samtliga yrkeskategorier för en vårdcentral är samlade i samma byggnad så kan vi erbjuda våra patienter ett professionellt omhändertagande och gott bemötande. Vi vill att våra medarbetare ska trivas, må bra och utvecklas med oss på Närvården City och därför verkar vi för att erbjuda trygga anställningar med bra förmåner och schyssta villkor. Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se) Kvalifikationer Du som söker är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska alternativt sjuksköterska med gedigen erfarenhet eller har annan utbildning som kan vara relevant för tjänsten. Meriterande är erfarenhet av arbete på vårdcentral samt om du har kunskap och erfarenhet från diabetesmottagning. Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift och du har gärna erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Vi ser att du är trygg och stabil i din yrkesroll och har en vilja och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med såväl patienter som kollegor. Du lyssnar och du samarbetar väl med andra och tar ansvar för det du gör. Arbete i team innebär att vi hjälps åt, kommunicerar och ständigt utvecklar vår kompetens tillsammans. Vi uppmuntrar drivna och utvecklingsinriktade medarbetare som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla vår arbetsplats och våra rutiner på bästa sätt! Vi fäster stort avseende på personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 31 juli 2025  Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: https://www.instagram.com/regionvastmanland/ Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Engelmanns söker säljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker säljare till Stockholm/mälardalsregionen – kom och väx med oss på Engelmanns!   På Engelmanns älskar vi Delibrickan – med riktigt god ost, chark, marmelader, kex och alla dess tillbehör. Vi är en svensk grossist som har valt att specialisera oss helt på att hitta och leverera det bästa till Delibrickan från Europas bästa leverantörer och till butiker och kunder över hela Sverige.   Vi väljer våra produkter med omsorg – smak, kvalitet och hantverk står alltid i fokus. Med bas i Kungsängen utanför Stockholm och ett härligt gäng på ca 50 personer, samarbetar vi tätt mellan sälj, lager och kontor. Trots att vi växer snabbt har vi kvar vår familjära känsla och starka teamkultur. Våra kunder är matbutiker och dess deliavdelning – där vi är en pålitlig och kunnig partner som verkligen brinner för det vi gör.   Vi söker dig som är: • Ny i karriären och pepp på nästa steg • Har jobbat i matvarubutik i några år • Har ett extra gott öga till deli-/delibrickan och alla dess former • Vill vara ute och träffa våra kunder i butik i Stockholm med omnejd/mälardalsregionen – och som älskar försäljning i butiksmiljö Om rollen Som säljare på Engelmanns ansvarar du för våra butikskunder. Det innebär att du varje vecka är ute på butiksturné – träffar butiksanställda, bygger relationer, fyller på hyllor, gör säljdrivande exponeringar och tar order direkt i butik.   Rollen kräver både energi och fingertoppskänsla – du är Engelmanns ansikte utåt och en nyckelspelare i att få våra produkter att synas och säljas.   Dina huvudsakliga uppgifter: • Träffa kunder i butik – från livsmedelskedjor till enskilda handlare • Ta order på plats och säkerställa god produktplacering • Visual merchandising – skapa säljande och inspirerande exponeringar • Aktiv nykundsbearbetning – hitta och vinna nya butiker • Sälj och "klipp" – agera snabbt, ta tillfällen och driva resultat • Delta i interna utbildningar och inspirationsresor – du utvecklas med oss Vi tror att du: • Har jobbat några år en matbutik, gärna i deliavdelningen och är redo och pepp för nästa steg • Trivs i butiksmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller kavla upp ärmarna • Har ett intresse för mat – extra plus om du gillar ost och delibrickan • Har en positiv, självgående och resultatinriktad inställning • Innehar B-körkort och har grundläggande datorvana (Office) Vi erbjuder: • Ett fritt, rörligt och självständigt jobb där du utgår hemifrån • En tjänstebil och allt du behöver i form av telefon, dator och surfplatta • Ett starkt varumärke och riktigt bra produkter som är lätta att vara stolt öve • En varm arbetskultur, korta beslutsvägar och engagerade kollegor   Redo att kliva in i osthyllan med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Engelmanns!   Ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Engelmanns med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.     Allt gott från oss på Engelmanns! Sveriges delikatessleverantör med smaken i fokus! Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder – så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker. Vi vill inspirera dig med vårt fantastiska sortiment och erbjuda en helhetslösning för er delikatessavdelning. Vi är väldigt stolta över vårt breda urval av noga utvalda ostar, marmelader, chark, antipasti och kex. Välkommen att upptäcka en ny värld av fantastiska smaker tillsammans med oss! Krav: Körkort: * B (Personbil)

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Gillar du makeup och är en händig merchandiser? Se hit! Västerås v.36-40
Srb Gruppen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Västerås Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 20h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fastighetscontroller
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Övriga ekonomer

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Avdelningen för Infrastruktur och säkerhet ska verka för och tillhandahålla en öppen, säker och hållbar fysisk och digital utbildnings- och forskningsmiljö för universitetets studenter, anställda och samverkanspartners.     Vi söker nu en engagerad och analytisk fastighetscontroller till avdelningen för infrastruktur och säkerhet. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar:1 Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/avdelning: Infrastruktur och säkerhet Arbetsuppgifter I rollen som fastighetscontroller vid Mälardalens universitet får du en nyckelposition där du aktivt bidrar till verksamhetens utveckling, med särskilt fokus på fastighetsekonomi och investeringar i infrastruktur. Med helhetsperspektivet över universitetets fastigheter analyserar du resultat och ser till att resurserna används på optimalt sätt. Med ett drivande och proaktivt arbetssätt initierar och leder du förbättringsinitiativ i linje med våra strategier och stöttar organisationen i att nå våra långsiktiga mål. Vidare arbetar du bland annat med analys, rapportering, bokslut, prognos- och budgetarbete för två områden inom avdelningen för infrastruktur och säkerhet. I rollen ansvarar du även för fastighetsekonomin för universitetets inhyrda lokaler och däri befintlig fysiska och digital resurser, så som inventarier och IT-utrustning. I rollen ingår att: • Upprätta bokslut, budget, prognos och uppföljningar och stötta verksamheten med korrekt och relevant ekonomisk information • Följa upp och analysera resultat och nyckeltal och vidta åtgärder vid behov, samt stötta verksamheten i ekonomiska frågor • Aktivt delta i och utveckla budget- och prognosprocesser i samarbete med planerings-och ekonomiavdelningen • Hantera, upprätta och följa upp hyresavtal för de lokaler universitetet förhyr • Ansvara för internhyra och ritningar för fastigheterna och vara systemförvaltare för fastighetssystemen Faciliate och FM Access • Ta fram relevant statistik för utveckling av verksamheten • Ansvara för inventering och anläggningar • Hantera kund- och leverantörsfakturor • Följa upp projekt tillsammans med projektledare • Dokumentera interna processer, följa redovisningsregler och bistå revisorer med underlag • Bidra till förbättringsarbete, samarbeta med verksamheten och verka enligt organisationens värderingar. Arbetet erbjuder hög grad av flexibilitet och självständighet, kombinerat med periodvis intensiva arbetsinsatser. Tillsammans med övriga kolleger vid avdelningen får du möjlighet att utvecklas både i din yrkesroll och som medarbetare - i en stödjande och social arbetsmiljö som främjar kontinuerlig och individanpassad kompetensutveckling. Universitetet har många nationella och internationella samarbeten och nätverk med möjlighet till erfarenhetsutbyten. Vi vill att du engagerar dig i omvärldsbevakning och att du deltar i den sektorsgemensamma utvecklingen av området. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning eller annat som arbetsgivaren bedömer är relevant för anställningen. Du har tidigare arbetat i en liknande roll och har god erfarenhet av bokslutsarbete, ekonomisk planering, uppföljning och analys. Du är van att driva budget- och prognosprocesser samt har även deltagit i projektarbete i olika former. Du har ett analytiskt förhållningsätt och kan dra slutsatser från ekonomiska underlag utan att fastna i detaljer samtidigt som du har en stor vilja och förmåga att se lösningar. Du har lätt för att samarbeta och det är bra om du har erfarenhet av utvecklingsarbeten som syftar till att förbättra arbetssätt och processer. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa förtroende i dialoger så att du når fram med ditt budskap. Du behöver också vara lyhörd för att ta in andra perspektiv. Du har gedigna kunskaper i Excel och övriga program inom MS Office-paketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Meriterande För denna anställning är det meriterande om du har: - har erfarenhet av statlig verksamhet, gärna från universitet eller högskola.   - tidigare erfarenhet av att genomföra projekt. - vana att arbeta i Unit4/ERP (Agresso) och BI-system. Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är prestigelös, lyhörd och van vid att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ när arbetet kräver det. Du behöver vara pedagogisk, lösningsinriktad och kvalitetsmedveten med ett starkt engagemang och förmåga att skapa förståelse, helhetssyn och delaktighet för fastighetsfrågor. Du är bra på att bygga relationer samtidigt som du har en stark integritet. Du har lätt för att kommunicera, samverka och bemöta andra personer på ett professionellt och trevligt sätt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. #LI-AE1 Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Städfirma söker personal
Städosan AB
Städare

Rekryteringsannons: Städpersonal sökes till Västerås Vi på Städosan AB söker engagerade och pålitliga medarbetare med erfarenhet av både hemstädning och företagsstädning. Vi erbjuder en möjlighet att bli en del av vårt professionella team där kvalitet och noggrannhet står i fokus. Placeringsort: Västerås Kvalifikationer: Erfarenhet av hemstädning och/eller företagsstädning är meriterande. Utdrag från polisens belastningsregister krävs. B-körkort är meriterande. Du ska kunna svenska eller engelska och ha förmåga att förstå skriftliga instruktioner. Vi söker dig som: Är noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov. Vi erbjuder: En trevlig arbetsmiljö med stöttande kollegor. Möjlighet till utveckling inom företaget. Trygga anställningsvillkor enligt gällande avtal. Ansökan: Skicka din ansökan med CV och referenser till [email protected] eller [email protected]. Glöm inte att bifoga ett aktuellt utdrag från polisens belastningsregister. Välkommen med din ansökan till Städosan AB – där vi gör skillnad med noggrannhet och kvalitet!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Gymnastikinstruktör på Lilla Gympastjärnan
Perfect Nanny in Sweden AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Gör små krabater till akrobater! Vill du vara med och skapa rörelseglädje för barn – och ge kullerbyttagaranti på köpet? Lilla Gympastjärnan är premiumgymnastik för de minsta, där vi kombinerar lek, motorik och akrobatik i en energifylld gemenskap. Om rollen Var? Gymnastikhallar i Västerås. Vem? Barn 2–6 år i små grupper. När? 8 veckor med start v. 36 – minst 2 terminer. Hur? Du inspirerar, undervisar & formar nästa generations små stjärnor. Vad du får 250 kr/h – vi erbjuder branschens bästa villkor. 800 kr i start up-lön varje termin. Snygga kläder – du representerar en premiumverksamhet. Betalda personalträffar & fortbildning – vi växer tillsammans. Oslagbar gemenskap – du blir en del av ett kreativt & passionerat team. Är du vår gympastjärna? ✔️ Du älskar att jobba med barn och rörelse. ✔️ Du har bakgrund inom gymnastik, dans, cheerleading eller idrott. ✔️ Du kan inspirera, leda & skapa glädje i en grupp. Om Lilla Gympastjärnan & Perfect Activity Lilla Gympastjärnan är en del av Perfect Activity, där vi skapar magi inom gymnastik, dans, fotboll och simning för barn. Redo att sätta fart på gymnastikresan? Läs mer & ansök på www.lillagympastjarnan.se Meriterande: gymnastiktränare, idrottsledare, pedagogik, dans eller annan rörelsebakgrund.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025