Är du en erfaren utvecklare som trivs där lösningarna du bygger faktiskt gör skillnad? Nu söker vi på Nexer en senior systemutvecklare till ett uppdrag i säkerhetsklassad miljö, där du får arbeta långsiktigt med modern webbutveckling i Microsoft Azure och Microsoft Dynamics. Om uppdraget Du blir en del av ett utvecklingsteam som förvaltar och vidareutvecklar webbapplikationer – både lokalt (on prem) och i molnmiljö. En viktig del av uppdraget är att bidra med din erfarenhet av Microsoft Dynamics 365, eftersom teamet håller på att bygga upp sin kompetens inom området. Uppdraget är i Enköping och omfattar heltid. Fysisk närvaro är en viktig del av uppdraget, då du blir en naturlig del av teamets dagliga arbete och samverkan. Denna tjänst är säkerhetsklassad, vilket innebär att du behöver vara svensk medborgare och genomgå en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Dina arbetsuppgifter Systemutveckling i .NET för webbapplikationer on prem och i Azure Utveckling och förvaltning av lösningar inom Microsoft Dynamics 365 Bygga och anpassa funktionalitet i Power Platform Hantera krav, utveckling och test med hjälp av Microsoft Azure DevOps Stärka teamets kompetens inom Dynamics genom kunskapsdelning Bidra aktivt i ett agilt teamarbete och i den kontinuerliga förbättringen av arbetssätt och lösningar Din profil Du är en nyfiken och lösningsfokuserad utvecklare med lång erfarenhet av systemutveckling och van att arbeta i tvärfunktionella team. Du har ett helhetsperspektiv, strävar efter kvalitet i allt du gör och trivs i ett samarbetsdrivet arbetssätt där du får bidra med din kompetens. Du har minst nio års erfarenhet som systemutvecklare, där en stor del av ditt arbete har varit inom .NET. Du är van vid ett agilt arbetssätt och har minst tre års erfarenhet av kravhantering och test i Azure DevOps. Under dessa år har du också hunnit bygga erfarenhet av både Microsoft Azure och Microsoft Dynamics 365. Vi tror att du är ansvarstagande, prestigelös och trivs i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad – och där du får vara med och skapa något hållbart på riktigt. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka!
Är du i början av karriären och vill ta dig an uppgiften att leverera service i toppklass? Toppen, då har vi en perfekt roll för dig! Nu har du nämligen möjlighet att bli en del av ett härligt kundserviceteam på ett av våra omtyckta kundföretag som öppnar ett nytt kontor i Västerås.Du blir en del av ett snabbväxande företag som just nu bygger upp sin nya kundserviceavdelning. Som kundservicemedarbetare hanterar du inkommande samtal och bokningar. Din uppgift blir attge professionell service och vägledning till företagets kunder via bland annat telefon och mail. Startdatum för rollen är 1a september 2025. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: Ta emot inkommande samtal och ge kunder rätt information och stöd. Boka tider och guida kunder baserat på deras behov. Arbeta lösningsorienterat för att säkerställa en positiv kundupplevelse Besvara allmänna frågor om verksamheten, så som öppettider och placering av kontor. Vem är du? Vi söker efter dig som är i början av din karriär och vill växa in i rollen som kundservicemedarbetare. I denna roll kommer du att ha flera kontaktytor, både med kunder och kollegor, och det är därför viktigt att du trivs i en social och serviceinriktad roll. Det är även viktigt att du kan bemöta människor på ett professionellt och lyhört sätt. Vidare tror vi att du är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att ge det där lilla extra. Stämmer det in på dig? Eller har du andra kvalitéer som gör dig till en proffsig kundservicemedarbetare? Vi är nyfikna på dig! Kvalifikationer: Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Är strukturerad, självgående och har god förmåga att lösa problem. Drivs av att arbeta mot mål och skapa goda kundupplevelser. Har en positiv och lösningsorienterad inställning. Placering: Västerås Omfattning:Heltid.Arbetstiderna är schemalagda mellan 07:00–19:00, med 8-timmarspass per dag. På sikt kommer även kväll- och helgarbete vara aktuellt. Anställning:Du blir initialt anställd som konsult av oss på The Place i 4 månader, med goda möjligheter till att sedan bli direktanställd av kundföretaget. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – ni som lyckas knipa platserna blir en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor (inklusive kollektivavtal). I The Place har du en Worklife Partner som vill följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: HR Business Partner Your Role: Own the Challenge As a valued member of the HR team within the Large Motors & Generators Division, you will play an important role in ensuring that HR adds real value in a production-driven environment. You’ll collaborate closely with production leaders to understand both operational and strategic needs, and help drive HR initiatives that support manufacturing excellence, employee development, and long-term business success. At the heart of our vision is a strong belief: every individual should be empowered to reach their full potential at work. In a production setting, that means creating a safe, inclusive, and engaging workplace - while also ensuring our workforce has the skills needed to meet the changing demands of the industry. As an HR Business Partner, you’ll lead initiatives that improve productivity, foster strong employee relations, and support effective talent management in a heavy industrial environment. Key responsibilities Supporting production leadership by aligning HR strategies with business goals to ensure a skilled and engaged workforce Partnering with production managers to cultivate a high-performing and supportive work environment Driving workforce planning and skills development to meet current and future operational needs Leading safety and compliance initiatives tailored to a manufacturing setting Using HR analytics to anticipate trends, optimize staffing, and enhance efficiency Leading and supporting key HR projects and initiatives Contributing to annual HR processes and activities What it takes to Run what runs the world We’re seeking someone who brings a combination of education, experience, and a collaborative mindset to help us grow and succeed together A bachelor’s or master’s degree in a relevant field Solid experience in Human Resources, with a passion for supporting people and driving positive change Previous experience in a production or manufacturing environment, along with a good understanding of how such operations work The ability to handle multiple priorities and work cross-functionally, especially in close partnership with production leadership Familiarity with annual HR processes and activities and a proactive and solution-oriented mindset when facing HR challenges Strong communication skills in both Swedish and English, written and spoken Why ABB? We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. More about us ABB Large Motors and Generators´ division is a global leader in technology that powers all industries towards an energy efficient, productive future. For 140 years we have been trusted by industry leaders worldwide to develop solutions that solve their engineering challenges. Our factory in Vasteras, Sweden designs, manufactures and delivers large synchronous motors, generators and condensors, from standard to highly specialized designs. Our global footprint within ABB ensures delivery of dependable and robust solutions to diverse industries worldwide, even in the most challenging environments. Visit new-abb.com/motors-generators Recruiting Manager Wian Ismail, +46 724 61 29 42, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +46 703 96 00 02; Ledarna: Mats Wahlund, +46 767 69 80 80; Unionen: Katja Saari, +46 730 77 05 02. All other questions can be directed to Talent Partner Linda Lundstedt, +46 722 05 65 54. We look forward to reading your application in PDF format. Last day to apply is August 24. Please note that the interview process is ongoing, apply now to secure your spot in the recruitment process! Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.
Vi söker en administratör / ledningsstöd 100% Är du en strukturerad och engagerad person som gillar att ha många bollar i luften? Vill du vara spindeln i nätet på en arbetsplats där ungdomar står i centrum? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en flexibel administratör med ledningsstödsfunktion. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition i vår verksamhet – en blandning av praktiska, administrativa och utvecklingsinriktade uppgifter. Din tjänst kommer vara delad mellan Designgymnasiet 25% och Klara gymnasium 75% som huserar vägg i vägg med varandra. Arbetsuppgifter • Administrativa uppgifter såsom inköp, studieplanshantering, betygshantering, beställningar, datoransvar och schemaläggning m.m. • Ansvar för ronder (t.ex. städ), struktur och förbättringsarbete • Vara ett stöd i vikariesituationer och själv känna dig bekväm med att hjälpa till i klassrummet. • Vara en del av, eller arbeta nära, ledningsgruppen • Delaktighet i kvalitets- och utvecklingsarbete. På Klara kommer du bland annat vara aktiv medlem i vår likabehandling- och värderingsgrundsgrupp. • Skapa goda relationer med ungdomar och kollegor Vem är du? • Du har god administrativ förmåga och gillar att skapa struktur • Du har lätt för att samarbeta och trivs med ansvar • Du har intresse för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete • Du är lösningsorienterad och serviceinriktad • Du har en varm och professionell relation till ungdomar Meriterande verktygskunskaper Det är en fördel om du har erfarenhet av: • Schoolsoft • Opto (ekonomiprogram) • Skola24 • Kommunala system Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder alla våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även ett generöst friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Provanställning om 6 månader tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Ansökan och kontakt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem eller Platsbanken då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-10. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag då ny terminsstart närmar sig och vi gärna ser att vi har ny medarbetare på plats till dess. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Emma Hellberg, [email protected]. Under sommaren svarar jag sporadiskt på mail och är inte tillgänglig via telefon men du kan maila förslag på tid om du vill ha telefonkontakt. Välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Godsmottagare sökes till industrikund i Västerås! Uppdraget Vi söker dig som arbetat med truckkörning tidigare och har god erfarenhet från just godsmottagning. Du kommer att arbeta hos vår kund med godsmottag men även lasta och lossa vid in- samt utleveranser med hjälp av trucken. Här kommer du främst använda dig av motviktstrucken, men det kan även innefatta andra truckar. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Truckkörning i terminal och utlastning, lasta/lossa lastbilar Stämma av leverans mot följesedel Arbeta med inkommande gods, interna trucktransporter, plock av order Vem du är Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse truck och industri. Du är en fena på hantera olika typer av truckar och vill utmanas i den tyngre sektorn. Du är pigg och trevlig och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från lager, industri eller godsmottagning. Vi ser gärna att du kört tyngre truckar tidigare. Krav B-körkort Truckkort A1-A4 + B1-B4 Arbetstider: Dagtid måndag-fredag 7-16 Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka med ditt personnummer godkänner du att vi utför ett sådant moment vid anställning. Välkommen med din ansökan!
Jobbeskrivning Som elektriker får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och felsökning. Du får egen servicebil och åker mellan dina kunder emellanåt arbetar man i lag men oftast självständigt. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på dem olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder och analysera samt dokumentera arbetet för att säkerställa kvalité och en trygg miljö. Du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Rotationsgång Måndag-Torsdag (Restid på måndagar under arbetstid) Måndag-Måndag (7/7 rotation). Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Felsökning av elmätare Byte av tygkablar Installation av mätare Driftsättning Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 2 års erfarenhet som elektriker. Körkort B, Manuell. Meriterande: Kurser och certifikat såsom liftkort, fallskydd, ESA etc. Snöskoter körkort Tidigare erfarenhet av arbete som serviceelektriker mot privatkunder. Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat.Här ges möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät inom branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor i ett ungt och dynamiskt gäng, med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
Är du legitimerad tandhygienist och vill ta nästa steg i din yrkeskarriär? Inom Specialisttandvården får du möjlighet att arbeta med komplexa patientfall i ett erfaret och engagerat team där kvalitet och samarbete står i fokus. Hos oss erbjuds du ett intressant och utvecklande jobb på en trivsam arbetsplats som värnar om god arbetsgemenskap, trivsel och hjälpsamhet. Arbetsuppgifter Som tandhygienist medverkar du i första hand i behandlingen av patienter med parodontal sjukdom. Arbetet sker i team kring patienten där du är delaktig i planering av den fortsatta behandlingen. Utöver behandling av patienter med parodontal sjukdom kommer du även att arbeta med patienter inom protetik och pedodonti. För att patienterna ska få bästa vård har vi även ett nära samarbete med folktandvård, privattandvård och andra medicinska enheter. Möjligheter till kompetensutveckling finns för alla våra medarbetare. Arbetsplatsen Oral Rehabilitering är en enhet inom Specialisttandvården som i sin tur är en del av Västmanlands Sjukhus. Oral Rehabilitering omfattar Protetik, Endodonti, Bettfysiologi, Parodontologi, Pedodonti. Hos oss arbetar nio specialister inom samtliga ämnen, en resurstandläkare, två tandhygienister, två ST-tandläkare och 16 tandsköterskor - totalt 30 stycken engagerade och kunniga medarbetare. För oss är det otroligt viktigt att ha kul och trivas på jobbet, vi är därför väldigt måna om att ta väl hand om varandra och att tillsammans skapa en positiv och trivsam arbetsmiljö. Inom Specialisttandvården finns också Tandreglering, Käkkirurgi, Orofacial medicin, Radiologi och en central steril. Specialisttandvårdskliniken är belägen i moderna lokaler inom Västmanlands Sjukhus i Västerås. Förutom specialisttandvård bedriver vi olika former av utbildning internt och externt och det finns möjlighet till klinisk forskning. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig: • anpassat introduktionsprogram för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll • möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar • en arbetsplats för livets olika skeden, möjlighet till flexibel arbetstid inom vissa ramar • gratis träning på vårt fullt utrustade gym • friskvårdsbidrag 3000kr/år Mer om dina förmåner finner du här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/ Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist och som som är väl förankrad inom tandhygienistyrket. Det är meriterande om du har kunskap i journalsystemet T4 och tidigare har arbetat med parodontologiska patientfall. Då du kommer att följa patienter över tid och arbeta motivationsinriktat utifrån ordinerad behandling behöver du kunna kommunicera obehindrat i det svenska språket, både i tal och skrift. Som person är du trygg, stabil och lyhörd. Du arbetar bra tillsammans med andra och har en förmåga att väga samman olika typer av hänsynstaganden. I din kommunikation med andra är du tydlig och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskap utifrån människors olika förutsättningar. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete samtidigt som du värdesätter god kvalitet och förstår de fackmässiga aspekterna av ditt arbete väl. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillsvidare, heltid. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 33. Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Bli en del av Connect Bus – ett starkt växande kollektivtrafikföretag! Vi söker dig som är ansvarsfull, omsorgstagande och har en stor servicekänsla och vill vara med och transportera människor med särskilda behov. Arbetsbeskrivning Vi söker förare till rollen som chaufför för Serviceresor i Västerås. Chaufför för serviceresor innebär arbete inom service, det är du som chaufför som blir Connect Bus ansikte utåt och som ansvarar för dina medpassagerare. Serviceinriktad och ansvarstagande blir således två viktiga egenskaper inom denna roll. Du arbetar självständigt där egen initiativförmåga, personligt ansvar och prestation är av största vikt. Vem är du? Kanske är du en person som söker något helt nytt arbete eller så finns du redan i branschen men söker efter ett företag som verkar för en trygg och säker arbetsplats och som vill driva hela branschen framåt. Vi ser att du är ansvarstagande person med stark servicekänsla. Det krävs att du är lyhörd och respektfull mot människor som du möter. Kvalifikationer Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och ansvarsfull Du har god körförmåga Du har god svenska i tal och skrift Krav Du har taxiförarlegitimation Du har B-körkort Anställningens omfattning: Timanställning med möjlighet till tillsvidareanställning Ansökan/kontaktperson Vi går igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan snarast. Skicka in CV till [email protected] Välkommen med din ansökan Vilka är vi på Connect Bus? Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken! Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Med över 3 700 medarbetare och en imponerande flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi stolta över att vara den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vårt team består av högt kvalificerade och erfarna individer, som arbetar tillsammans för att säkerställa högsta kvalitet och tillförlitlighet i alla våra tjänster. På Connect Bus är det viktigt att varje anställd delar vår vision och våra värderingar. Med visionen att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare, strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ känner sig delaktig och engagerad i att uppnå våra gemensamma mål. Vår värdegrund: Ansvarstagande: Vi tar hand om människor och miljö genom säkra och hållbara prioriteringar Engagerade: Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar Inkluderande: Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: Deltid 20% Antal anställningar:2 Sista ansökningsdag: 2025-08-25 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) Arbetsuppgifter Vill du bidra till att minska studieavbrott och förbättra studenters studiemiljö? Vi söker nu två amanuenser till ett projekt som syftar till att kartlägga och analysera varför studenter lämnar sitt program och vad vi kan göra åt det. Uppdraget kombinerar administrativa arbetsuppgifter med medverkan i forskning och passar dig som är analytisk, ansvarsfull och trivs med självständigt arbete. Arbetsuppgifterna inkluderar: • Insamling av data om studieavbrott via registerutdrag och intervjuer med studenter som lämnat utbildningen. • Analys och kategorisering av orsaker till studieavbrott samt statistisk analys för att identifiera mönster och trender. • Benchmarking mot andra utbildningsprogram genom kontakter med programansvariga vid MDU och andra lärosäten. • Utformning och genomförande av enkätundersökning bland nuvarande studenter för att identifiera upplevda utmaningar. • Sammanställning av resultat och rekommendationer i en rapport som stöd för framtida retentionstrategier samt eventuella omedelbara insatser. Behörighetskrav/Kvalifikationer Bara den som är antagen till utbildning på grund eller avancerad nivå vid MDU kan anställas som amanuens. En anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap § 8-12. Kompletterande krav • Antagen till ett ingenjörsprogram, gärna med god förståelse för energiteknikprogrammets struktur och innehåll. • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska. • God samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Meriterande • Erfarenhet av att samla in och analysera kvantitativa och kvalitativa data. • Kännedom om studentrelaterade frågor eller erfarenhet av enkätverktyg och statistikprogramvara. • Dokumenterad förmåga att skriva tydliga och strukturerade rapporter. • Erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell akademisk miljö. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. • Tidigare erfarenhet av datainsamling, enkätmetodik och/eller grundläggande statistisk analys. Personliga egenskaper Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen bör du ha: • Hög ansvarskänsla och integritet • Analytisk förmåga och god problemlösningsförmåga • Initiativförmåga och ett proaktivt arbetssätt • Flexibilitet och anpassningsförmåga • Förmåga att samarbeta och ett respektfullt bemötande gentemot kollegor och studenter #LI-DNI Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer