Vårdcentralerna Alvesta/Moheda söker dig som är specialist i allmänmedicin!
REGION KRONOBERG
Specialistläkare

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Vill du vara med och forma framtidens primärvård? Nu har du chansen att bli en del av vårt engagerade team i Alvesta och Moheda! När en av våra erfarna kollegor går i pension söker vi två specialister i allmänmedicin som vill vara med och utveckla våra vårdcentraler i linje med visionen om en god och nära vård. Hos oss får du arbeta i en miljö där samarbete, delaktighet och utveckling står i centrum. Tjänsterna är placerade vid våra vårdcentraler i Alvesta och Moheda, som har ett nära och dynamiskt samarbete – något som skapar både trygghet och variation i vardagen. Om vår verksamhet • Moheda vårdcentral har cirka 3 000 listade patienter. • Alvesta vårdcentral har cirka 10 000 listade patienter och är en utbildningsvårdcentral. • Vi har gemensamma APT och läkarmöten som stärker samarbetet mellan enheterna. • Våra team är välbemannade med sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare. • Vi arbetar mot målet 1 100 listade patienter per läkare för att säkerställa hög kontinuitet och god arbetsmiljö. Varför ska du välja oss? • Engagerade kollegor – arbetsglädje och samarbete genomsyrar vår vardag. • Tryggt ledarskap – närvarande chefer som stöttar och lyssnar. • Stark sammanhållning – vi ställer upp för varandra och löser utmaningar tillsammans. • Tvärprofessionellt samarbete – alla yrkeskategorier är viktiga för helheten. ARBETSUPPGIFTER Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst - att vara specialist i allmänmedicin men också handledare till våra utbildningsläkare en viss del av din tjänst. Utöver det vanliga arbetet som specialist inom allmänmedicin kommer du att: • vara drivande i att utveckla och bygga upp framtidens vårdcentral • få en viktig roll i att utveckla och integrera förebyggande och hälsofrämjande insatser i vården Hos oss finns stora möjligheter till individuell utveckling! Vi är beredda att satsa på dig och din kompetensutveckling. Läs mer här: Region Kronoberg - Specialist i allmänmedicin Vill du hellre prata med någon i vår organisation? Kontakta gärna Ann Damkilde och Peter Hellström, avdelningschefer. Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Du är engagerad, samarbetsinriktad och vill vara med och utveckla primärvården tillsammans med oss. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt ett personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Montörer för omgående uppdrag
Eterni Sweden AB
Montörer, träprodukter

MONTÖRER FÖR OMGÅENDE UPPDRAG ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag i Lenhovda söker vi ett par duktiga montörer med start omgående. Uppdraget handlar främst om manuell montering där både kvalitet och noggrannhet står i fokus. Du jobbar självständigt men har nära till dina kollegor och teamledare. Arbetstiderna är förlagd kvällsskift 14:00-23:40, måndag till torsdag eller förmiddagsskift 06:00-14:00, måndag till fredag.  PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som söker denna utmaning har troligen någon form av praktisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom trä- eller metallindustrin. Du är praktiskt lagd, har positiv inställning och är en god lagspelare. Som person har känsla för ordning och reda och vill alltid leverera med hög kvalitet. OM TJÄNSTEN Tjänsten som montör är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Omsorgsassistent till Vallhagen Öster och Nyhemsgatan
VÄXJÖ KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en kombination av arbete på en daglig verksamhet och arbete i en gruppbostad vilket innebär att du kommer att arbeta varannan helg i gruppbostad och vissa vardagar på daglig verksamhet. Arbetet innebär att ge stöd till personer med intellektuell och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade LSS. Syftet med daglig verksamhet är att erbjuda den enskilde en meningsfull sysselsättning, bidra till den personliga utvecklingen och främja delaktighet i samhället. Vallhagen är en individuellt anpassad daglig verksamhet där deltagarnas mål, intressen och behov är styrande. Att arbeta på Vallhagen innebär att på ett strukturerat och förutsägbart sätt handleda deltagarna i sin sysselsättning. Du är genuint intresserad av att möta deltagarna med värme och engagemang och att skapa förutsättningar för att utvecklas utifrån egen motivation och vilja. Du kommer ha en viktig roll i att hitta lösningar på utmaningar och att anpassa och erbjuda meningsfulla aktiviteter som passar den enskilde. Utmanande beteende förekommer. Nyhemsgatan är en gruppbostad där det bor fem personer som du kommer att stötta utifrån den enskildes behov och önskemål i deras hemmiljö för att skapa en meningsfull vardag. Du behöver skapa förutsägbarhet för omsorgstagarna samtidigt främja självständighet och delaktighet. Ditt engagemang och entusiasm är viktig för att bidra till utveckling av verksamheten. Övriga uppgifter som ingår i uppdraget är exempelvis att vara fast omsorgskontakt, kontakter med företrädare och anhöriga, upprätta genomförandeplaner, social dokumentation, städning, och HSL-insatser. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, till exempel beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 HP. Det är ett krav att du är simkunnig, kan cykla, kan gå långa promenader och tycker om att ha ett aktivt arbete samt har B-körkort. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om intellektuell funktionsnedsättning, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Samt om du har erfarenhet av arbete med utmanande beteende och arbeta med ett lågaffektivt förhållningssätt. Vi söker dig som är säker och stabil i utmanande situationer och har förmåga att sprida lugn och trygghet. Förmågan att individ- och situationsanpassa sitt bemötande är viktig. Viktiga egenskaper är att kunna vara ödmjuk och fokusera på det som fungerar hos individen samt att kunna vara kreativ för att hitta lösningar när det du tidigare provat inte längre fungerar. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du har förståelse för vad olika förhållningssätt och agerande kan ge för resultat. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och mognad. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Områdesansvarig för sociala och humanitära insatser på Växjö rödakorskrets
VÄXJÖ RÖDAKORSKRETS
Lednings- och organisationsutvecklare

Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 300 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Växjö rödakorskrets är en av de större lokala kretsarna i landet, med ca 300 volontärer, 10 anställda och en bred och omfattande social och humanitär verksamhet. Röda Korset är ett stöd när samhällets övriga resurser inte räcker till och behöver förstärkas. Vi ger stöd till grundläggande humanitära behov, bidrar till minskad ofrivillig ensamhet och arbetar för en ökad inkludering. Vi söker dig som har ett stort intresse för att arbeta med människor och som vill engagera dig själv och andra i idéburen verksamhet. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med både medarbetare och volontärer för att skapa en positiv och trivsam atmosfär. Växjö Rödakorskrets arbetar inom tre verksamhetsområden: - Sociala och humanitära insatser - Secondhand och café - Kris och beredskap Exempel på aktiviteter inom verksamhetsområdet sociala och humanitära insatser är: -Arbete med grundläggande humanitära behov -Hembesök hos ofrivilligt ensamma äldre, trivselträffar och medföljarstöd -Häktesbesök -Rödakorsvärdar på sjukhuset -Träffpunktsgrupper, trivselkvällar, språkcafé och läxhjälp -Asyl- och migrationsrådgivning -Specifika samarbetsprojekt i eftersatta områden, t.ex. ”Plan Araby" Du kommer tillsammans med kollegor inom verksamhetsområdet utgöra ett team på fyra medarbetare som arbetar direkt under vår verksamhetschef och samverkar i de sociala insatserna med ett hundratal volontärer. Växjö Rödakorskrets söker nu en engagerad och initiativrik person med stort socialt engagemang som dels ska ansvara för verksamhetsområdet, men också ansvara för rekrytering, introduktion och utbildning av nya volontärer inom hela kretsen tillsammans med övriga i verksamhetsområdets team. Som områdesansvarig samt ansvarig för vår volontärs-organisation, kommer du att: -Ansvara för att verksamheten drivs i linje med Svenska Röda Korsets värdegrund -Samordna och samverka med verksamhetsutvecklare och volontärer inom verksamhetsområdet -Utveckla aktiviteter inom verksamhetsområdet tillsammans med övriga i teamet -Rapportera den löpande verksamheten och ekonomin till verksamhetschefen och ingå i ledningsgruppen för Växjö Rödakorskrets -Ansöka om medel och redovisa resultat av dessa inom verksamhetsområdet -Omvärldsbevaka lagförändringar inom området -Synliggöra kretsens sociala och humanitära verksamheter och vara kontaktperson för externa aktörer såsom myndigheter och andra organisationer -Ta fram förslag till verksamhetsplaner inom området och sammanställa verksamhetsuppföljningar tillsammans med övriga i teamet -Ansvara för rekrytering, introduktion och utbildningar av volontärsledare och volontärer inom hela kretsen tillsammans med övriga i teamet -Bygga upp kontaktnät och utveckla nya sätt att exponeras i sammanhang som kan generera nya volontärer -Planera och genomföra volontärsträffar i samråd med övrig personal -Samverka med kollegor inom andra verksamhetsområden där så krävs Kvalifikationer och egenskaper som vi söker: -Universitets-/högskoleexamen med samhälls-/social inriktning eller motsvarande -Erfarenhet av arbetsledning och verksamhetsutveckling -Kännedom om lagar och riktlinjer som berör ansvarsområdet -Erfarenhet av arbete inom idéburen sektor och en god kännedom om frivilligorganisationer, föreningar och andra samhällsaktörer inom verksamhetsområdet -Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av digitala system och verktyg samt sociala medier -Analytisk och strategisk förmåga -Förmåga att inspirera och skapa ett gott arbetsklimat gärna med erfarenhet av att leda volontärer och ideella team. Kunna tillvarata olikheter och mångfald -Vara en teamspelare och kunna lösa eventuella problem och konflikter på ett konstruktivt sätt -Kunna möta människor i olika livssituationer, med olika utmaningar och behov, på ett professionellt och medmänskligt sätt Det är meriterande om du utöver svenska, förstår och talar andra språk, samt att du har B-körkort Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder: -En rödakorskrets i stark utveckling -Ett team med stort engagemang. -Ett meningsfullt arbete där du bidrar till en bättre värld -Möjlighet att utveckla ditt ledarskap i en unik och stimulerande miljö -En chans att vara del av en global organisation med stark lokal förankring Praktisk information: Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning sex månader Placeringsort: Växjö Tjänstegrad: Heltid Kollektivavtal: Tjänstemän inom civilsamhället - Fremia - Unionen och Akademikerförbundet. Utdrag från belastningsregistret kommer att efterfrågas

17 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Servicerådgivare till Växjö
AB Kronobergs Bilaffär
Övriga förmedlare

Vill du jobba i en härlig arbetsmiljö och ha ett varierande arbete? Då har vi jobbet för dig! Som servicerådgivare är du ansiktet utåt och en viktig länk mellan kund och verkstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer samt hantera garantier. Vidare svarar du i telefon, tar emot och lämnar ut bilar samt tar fram prisuppgifter, upprättar offerter och hanterar försäkringsfrågor. Din dag kommer att vara varierande med många kundmöten i en stundtals tempofylld miljö, samt en del reservdelsförsäljning kan också förekomma. Din profil Vi söker dig som brinner för service med ett positivt och lösningsorienterat sätt. Du bör ha en god administrativ förmåga och behärska svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet från service och eller sälj är meriterande. Stor vikt läggs vid din personliga egenskaper B-körkort är ett krav. Ansökan Känner du att detta stämmer in på dig är du välkommen med din ansökan senast den 31/7 Ansökan hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan till [email protected] Vid frågor kontakta VD Håkan Fransson [email protected] Tel. 0470-719152. Välkommen med din ansökan!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Orderadministratör till välkänt IT-företag i Växjö
Inpeople Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad orderadministratör till vår expansiva kund i Växjö. I rollen som orderadministratör kommer du att vara en viktig del i företagets produktleveransprocess. Teamet strävar efter att erbjuda förstklassig service till företagets kunder, som finns inom både offentlig och privat sektor. Som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta orderläggning, kundkontakt och övriga administrativa uppgifter därtill. Detta uppdrag är en långsiktig tjänst där du till en början är anställd av Inpeople för att på sikt erbjudas en anställning hos kundföretaget. Uppdraget är tänkt att starta i början av september, men tillsättning kommer ske under sommaren. Tjänsten är på heltid med placeringsort Växjö, och arbetstiderna är förlagda mellan kl. 08:00 – 17:00, måndag till fredag. Din profil Vi söker dig som trivs med administrativt arbete och värdesätter struktur och ordning och reda. Din noggrannhet i arbetsutförandet kombineras med effektivitet, och du är en utmärkt lagspelare som har gedigen erfarenhet av att arbeta i en miljö präglad av framåtanda, samarbete och humor. Vi ser gärna att du är social och flexibel person som kan ta dig an nya arbetsuppgifter som är utanför den beskrivna arbetsrollen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativa uppgifter och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program. En gymnasieutbildning är ett krav, och du behärskar Office-paketet obehindrat. Meriterande är erfarenhet av Dynamics 365, Navision eller SAP4 Hana. Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, är också önskvärt. Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Städare / Lokalvårdare i Växjö

Om jobbet Hem och kontor AB söker nu städare för anställning minst 65 till 100%. Du måste ha körkort B Vår vision är att du är ambitiös och noggrann, samt att du verkligen tror att du kommer att trivas inom städ och lokalvård. Städyrket är ett av världens mest fascinerande jobb då du får möjlighet att utnyttja dina kreativa egenskaper samtidigt med din känsla för noggrannhet och estetik. Städjobbet kräver att du är planerande, effektiv, uppmärksam och mycket noggrann. Vi erbjuder en grundutbildning samt löpande vidareutbildningar. Vi anpassar även ditt arbetsschema så du kan fortsätta och fullfölja eventuell annan yrkesutbildning, SFI, eller dylikt. Efter en period med provanställning så är det vår ambition att erbjuda tillsvidareanställning. Därför söker vi i dig som inte ser detta som ett korttids jobb, utan vi söker dig som ser möjligheter och vill utvecklas inom städbranschen. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal. Om du söker detta jobb: Presentera dig själv och berätta vem du är Var ärlig - det är dig vi ska anställa, inte den du låtsas vara Våga skryta om dina egenskaper och förmågor OBS! Läs genom hela annonsen innan du söker tjänsten eller kontaktar oss. Tack för att du är intresserad av att jobba med oss. Hem och kontor AB Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Servicetekniker till Service Klimat
OnePartnerGroup Sydost AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

I över 40 år har vi levererat energismarta ventilationslösningar till bostadsrättsföreningar, kontorsfastigheter, industrin, byggsektorn och kommunala bolag. Vårt mål är att vara en långsiktig partner som bidrar med engagemang, kunskap och kreativitet i alla projekt. Service & Klimat är en oberoende aktör och i dag jobbar ett 20-tal personer här. Vi tror på att stötta och stärka varandra och som medarbetare har du stora möjligheter att göra skillnad för kunderna, utvecklas och påverka din arbetsplats.   Har du ett brinnande intresse för ventilationsteknik och gillar att lösa tekniska utmaningar? Vill du dessutom arbeta på ett företag med mycket trivsam stämning och i en roll där du får ta ett stort ansvar? Då ska du definitivt läsa vidare! Som servicetekniker hos oss kommer du att arbeta med service, underhåll, reparationer och nyinstallationer av ventilationssystem. Ditt arbete syftar till att säkerställa att inomhusklimatet är bra och att ventilationssystemen fungerar optimalt. Våra kunder finns inom varierande branscher så som fastighetsbolag, byggföretag, kommuner och industrier i Växjö med omnejd.   Vi är ett prestigelöst team som hjälper varandra och strävar efter att utvecklas tillsammans. Vi välkomnar dig till en organisation med högt i tak, korta beslutsvägar och där du genom dina kunskaper och erfarenheter får vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling och tillväxt.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Felsökning, service och underhåll av ventilationssystem Uppföljning och återrapportering Skapa och bibehålla goda kundkontakter Tjänsten är tillsvidare med placering på Service & Klimats kontor i Växjö.   Vem är du? För att bli framgångsrik hos oss bör du trivas med att arbeta i en innovativ miljö med tydligt affärsfokus. Du har ett genuint servicetänk, trivs med att ha kontakt med kunder och känner dig lika bekväm med att arbeta självständigt som i nära samarbete med dina kollegor. Ditt teknikintresse är stort och du har en förmåga att hitta kreativa lösningar på de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. För att vara aktuell för tjänsten har du:  Några års erfarenhet av arbete som servicetekniker inom ventilation Utbildning inom aktuellt område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet God förmåga att kommunicera i tal och skrift. Körkort B Vi ser det som meriterande om du:Har kunskap inom styr och reglerteknik OVK behörighet Arbetat med injustering och driftsättning   Din Ansökan Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Service & Klimat som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Fransson på telefonnummer 070-149 70 60. Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fysioterapeut/sjukgymnast Kommunrehab Växjö kommun
VÄXJÖ KOMMUN
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Kommunrehab är den avdelning i Omsorgsförvaltningen som ansvar för rehabilitering och förebyggande arbete i omsorgen och vi söker nu en ny medarbetare till vår enhet för fysioterapeuter. Som fysioterapeut i Kommunrehab arbetar du med rehabilitering av patienter, direkt och genom handledning till närstående och omsorgspersonal, samt genom ett vardagsrehabiliterande arbetssätt. Vi fyller en viktig och spännande del i rehabiliteringsprocessen vid utskrivning från sjukhus där vi tillsammans med patienten jobbar problemlösande för högsta möjliga grad av självständighet. Vi sätter upp målsättningar i patientens vardagliga miljö genom aktivitet och delaktighet. Vår huvudsakliga målgrupp är äldre personer i eget boende. Du som söker är intresserad av att arbeta med kommunal rehabilitering i såväl ordinärt boende som särskilt boende. Vi arbetar i team i nära samarbete med arbetsterapeut, rehabassistent, hjälpmedelstekniker samt övrig omsorgspersonal och du behöver även vara trygg med att göra självständiga hembesök hos patienter. Vår fysioterapeutgrupp består av 20 medarbetare med god kompetens inom yrkesområdet. Vi är ett gott gäng som stöttar varandra, delar kunskap, och det finns alltid någon att bolla sina frågor med. Vi ser gärna att du går HMC utbildning, manuella förflyttningar, under första året på Kommunrehab. Vi arbetar dagtid måndag-fredag med goda möjligheter att påverka arbetstiden genom flextidsavtal. Vi utgår ifrån nya och moderna lokaler på Mejselgatan 4 i Växjö. Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete där din roll är betydelsefull för invånarna i Växjö kommun. Varmt välkommen att bli en del av Kommunrehab! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som fysioterapeut/sjukgymnast inom kommunal verksamhet. Vi lägger stor vikt vid god samarbets- och planeringsförmåga, hög social kompetens samt flexibilitet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, samt grundläggande datorkunskaper. För anställningen krävs körkort. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Sommarpersonal - Butiksplock Växjö
Retail24 Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Retail24 söker nu sommarpersonal till butiksplock i Växjö. Jobbet är en deltidstjänst med möjlighet till mer jobb inom Retail24! Vi söker dig som brinner för serviceyrket och gillar att arbeta både självgående och vara en del av ett team med högt tempo. Att jobba som merchandiser för Retail24 kan innebära att du jobbar i flera olika butiker under samma dag. Som merchandiser besöker du butiker för att hjälpa till med varuplock på uppdrag av våra kunder. Du kommer endast plocka upp våra kunders produkter i hyllorna, inget annat. Ditt jobb är att se till att vår kunds hylla i butiken är välfylld och fin! Du ansvarar också för att fylla upp respektive kunds exponeringar och gavlar under butiksbesök. Vi söker dig med hög arbetsmoral är en positiv lagspelare, utåtriktad och noggrann i ditt arbete. I denna roll kommer du få arbeta under eget ansvar. Retail24 erbjuder dig: • Lön enligt handelskollektivavtal + milersättning. • Utvecklingsmöjligheter hos Retail24. • Arbeta med stora kända varumärken. • Självständigt och flexibelt arbete. Krav är följande: • Svenska, flytande. • Körkort & Bil Du behöver i denna tjänst ha körkort samt egen bil, detta då du kan komma att besöka flera olika butiker under samma arbetsdag. Hos Retail24 finns även möjlighet att jobba med fler uppdrag för våra kunder, b.la. har vi uppdrag inom elektronikhandeln. Har du tekniskt intresse har vi möjligheter till uppdrag inom denna kategori. Vi utvecklar gärna under intervju.  Rekrytering sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Om Retail24: Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder. https://retail24.se/om-oss/

17 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025