Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: deltid 25% Plats: Växjö Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: heltid med tillträde enligt överenskommelse Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Vi vill utöka vårt HR team med en helt ny roll och söker dig som vill vara med och direkt bidra till vår tillväxtresa. Mer om rollen Rollen innebär att ansvara för våra interna rekryteringar, det vill säga allt från hur processen ska se ut till utförandet (i tätt samarbete med rekryterande chefer). Det är av största vikt att vi håller en hög kvalitet och att vi växer med rätt personer på rätt plats. Rollen innebär även att ansvara för vårt arbete kopplat till employer branding. Det är viktigt att vi på ett bra sätt kommunicerar vilka vi är både extern och internt. Du kommer att jobba nära vår säljledning och du kan komma att stötta dem lite extra i vissa HR relaterade arbetsuppgifter. Du kommer ingå i HR avdelningen där vi jobbar teambaserat. Idag består HR avdelningen av vår HR-chef Caroline och vår administratör Lina. Även fast vi har olika ansvarsområden samarbetar och bollar vi mycket för att på bästa sätt navigera oss framåt. En av de bästa delarna med att jobba med HR på Blinto är att få jobba så nära verksamheten och människorna i den. Vi utvecklas hela tiden och du kommer att ha stor påverkan på hur vi kommer att forma HR och rekryteringsarbetet framöver. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med rekrytering. Du har god förståelse för vad som krävs för en proffsig och lyckosam kandidathantering samt hur man bygger och genomför en bra utvärderingsprocess. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter och tycker om att interagera med olika människor via telefon, text och i olika möten. För att axla rollen behöver du vara driven och självgående. Vi uppmuntrar gärna till att ta egna initiativ och att tänka utanför boxen. Samtidigt är samverkan och kommunikation viktiga byggstenar för att arbeta hållbart över tid och med kvalitet. Det är tillsammans vi lyckas! För att trivas på Blinto tror vi att du trivs i en föränderlig miljö med ett ständigt "framåt tänk". Vi på HR vill stå för kvalitet, det vill säga att vi är en attraktiv och seriös arbetsgivare. Men vi vill också stå för framåtanda och utveckling. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från huvudkontoret i Växjö Omfattning: 100% Lön: Månadslön Välkommen med din ansökan!
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor. En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor. Friskvård. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: 75% tillträde 1/4-25 Plats: Växjö Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Vikariat heltid from 2025-04-01 tom ett år fram med möjlighet till förlängt Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Annonsrubrik Tandsköterska eller undersköterska sökes. Kommun: Växjö Omfattning: Heltid (kan anpassas) Varaktighet: Tidsbegränsad anställning, 6-12 månader med möjlighet till förlängning. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning fr om 2025-08-01 Yrke: Tandsköterska/ Undersköterska Arbetsplats: Dream Tandvårdskliniken AB Mörners Väg 56 A, 35238 Växjö Annonstext: Vill du arbeta i en modern och trevlig tandvårdsklinik med fokus på god service och ett tryggt bemötande? Vi på Dream Tandvårdsklinik söker dig som är utbildad tandsköterska eller undersköterska. Du som söker bör: Tycka om att arbeta med människor Ha god samarbetsförmåga Vara noggrann, stresstålig och ansvarstagande Tala och förstå svenska Tidigare erfarenhet inom vård eller tandvård är meriterande men inte ett krav, vi kan lära dig på plats. Ansök senast: 2025-07-31 Ansökan skickas till: [email protected] Kontaktperson: Tamadur Al-Taher Telefonnummer: 072-858 85 07
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Växjö. Om rollen I rollen som Team Manager i Växjö kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Vi söker dig som redan har ett C-körkort och YKB. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare. Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice. KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS Körkortsbehörighet C och YKB Goda fordonskunskaper Intresserad av teknik och har en hög digital kompetens Serviceinriktad, ansvarsfull och stresstålig Trivs med att arbeta självständigt men att vara en del av ett team God svenska i tal och skrift God förståelse för engelska VI ERBJUDER Helt ny klimatvänlig fordonsflotta Digitala verktyg för att eliminera administration, allt sker digitalt En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat Självständigt arbete med frihet under ansvar God lön och förmånliga villkor. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. ARBETSTIDER Arbetstider med skift både dagtid och nattetid med jour. LÖN Vi erbjuder fast lön. Varmt välkommen in med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Är du på jakt efter ett jobb där du får chans att göra skillnad i människors vardag? Vi på Securitas letar just nu efter dig som vill bli en del av oss och arbeta med att öka säkerheten bland våra butikskunder. Om du letar efter en tjänst med stor variation där du får arbeta med mycket frihet under ansvar – läs mer om rollen som butikskontrollant hos oss här nedan! Som butikskontrollant kommer du arbeta med att förhindra och förebygga snatteri, stöld och svinn i butiksmiljö. Rollen är en varierad roll där den ena dagen inte är den andra lik, då du kommer att besöka flera olika butiker under ditt arbetspass. Vid eventuellt brott ingriper du, för att sedan tillkalla polis till platsen. Du kommer till exempel att: Genomföra kontroller hos våra butikskunder. Samarbeta tillsammans med polis vid eventuella brott. Arbeta förebyggande genom att kontrollera butikernas säkerhetsarbete. Tjänsten passar dig som är beslutsam och inte räds att arbeta i utsatta miljöer. Ofta är rollen som butikskontrollant flexibel vilket gör att du kan, om behov finns, kombinera arbetet som butikskontrollant med andra arbetsuppgifter inom Securitas. Hos oss får du möjlighet att arbeta med att skapa ett tryggare samhälle. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Giltig Väktargrundutbildning (VU1 samt VU2) Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Butikskontrollantsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Tjänsten är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är den 30/5 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Sågtjänst är en icke vinstdrivande inköpsorganisation där överskottet går tillbaka till våra ägare. Våra avtal omsätter idag drygt 600 miljoner kronor. Teamet består idag av 5 personer vilket medför en familjär företagskultur och korta beslutsvägar. Som inköpare på Sågtjänst tillhör du en väl sammansvetsad arbetsgrupp där vi tillsammans utvecklar organisationen. Vi på Sågtjänst i Växjö söker en driven och utåtriktad person som vill vara med på Sågtjänst framgångsresa och axla rollen som inköpare. Välkommen till en engagerad arbetsplats där du som medarbetare får vara med och påverka din arbetsdag. Dina Arbetsuppgifter Som Inköpare hos oss på Sågtjänst spelar du en avgörande roll i vår fortsatta framgång. Du arbetar nära våra medlemmar och leverantörer med målet att skapa maximal lönsamhet och kvalitet i varje affär. I din roll kommer du att: Genomföra inköp och inköpsanalyser för att ge våra medlemmar bästa möjliga villkor. Stötta i förhandlingar av kontrakt och avtal med fokus på att säkra konkurrenskraftiga priser och hög kvalitet. Skapa och vårda relationer med både befintliga och nya leverantörer. Driva utveckling och förbättringar av våra nuvarande leverantörsavtal. Din Profil Du är nyfiken, positiv och drivs av att ständigt utvecklas i din yrkesroll. Noggrannhet och analytisk förmåga är en självklar del av ditt arbetssätt, likaså ditt öga för detaljer och din förmåga att se helheten. Du tycker om att förhandla och har ett stort intresse för tekniska produkter och lösningar. Vi ser gärna att du trivs i en mindre arbetsgrupp där teamkänslan är stark och beslutsvägarna är korta. Rollen kan innebära resor i tjänsten för att besöka våra medlemmar och leverantörer – därför behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Goda kunskaper i Excel samt grundläggande kunskaper i övriga Office-paketet Talar och skriver obehindrad svenska och engelska Meriterande om du har erfarenhet av sågverksbranschen och materialen som sågverk använder till sin drift Övrig Information Placeringsort: Växjö Arbetstid: Vardagar, dagtid Omfattning: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Start efter överenskommelse Tycker du att beskrivningen passar in på dig ansök då till tjänsten redan idag. Vi kommer lägga stor vikt vid din sociala kompetens, kommunikationsfärdigheter, samt analytiska förmåga. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan skickar du till [email protected] och [email protected], märk ansökan med Inköpare.
Välj ett jobb för att visa detaljer