Lediga jobb i Vilhelmina

Sök totalt 29 lediga jobb i Vilhelmina

Enhetschef till äldreomsorgen i fjällen

Vilhelmina kommun söker nu en enhetschef till äldreomsorgen i våra fjälldalar. I våra två fjällbyar Dikanäs och Saxnäs bedriver Vilhelmina kommun äldreomsorg och hemtjänst. Hos oss får du ta del av fjällvärlden under arbetstid. Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Under tre månader får du bidrag till bostaden i fjället upp till 4 000 kr/mån, fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina.  Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du främst för din egna enhet men du ingår också i vård- och omsorgssektorns ledningsgrupp där du är med och ansvarar för utvecklingen av hela verksamheten. Du har ett övergripande ansvar för ditt tilldelade område vilket innebär att du kommer arbeta med strategisk planering, utveckling och uppföljning av verksamheten i nära samverkan med de andra cheferna inom ledningsgruppen.  Tjänsten som enhetschef har stort fokus på ett närvarande ledarskap. Detta för att säkra att området jobbar aktivt med kvalité och utveckling samt en budget i balans. Vidare ansvarar du för att områdets bedrivs med utgångspunkt från kommunens övergripande mål och visioner för verksamheten och i enlighet med gällande lagstiftning. För att säkerställa att samtliga medarbetare förstår vilka förväntningar som ställs och mot vilka mål ni ska jobba mot så arbetar du kontinuerligt med uppföljning. Du är trygg i din roll som ledare och skapar delaktighet och engagemang hos personalen.  Vidare ger du medarbetarna de befogenheter som krävs för att ni tillsammans ska arbeta för en ännu bättre och effektivare arbetsplats. I förvaltningens chefsforum och genom kommunledningsgruppens program för ledarutveckling, ges du möjlighet att utveckla dig i ditt chefs- och ledaruppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har, för verksamhetsområdet, en lämplig högskoleutbildning inom socialomsorg och arbete eller annan lämplig utbildning. Du har erfarenhet av ledarskap och chefsrollen som innefattar personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du ser arbetet och organisationen ur sin helhet men har även en blick för detaljer. Ditt arbetssätt är mål- och resultatinriktat. Vidare är du är intresserad av att arbeta med både strategiska utvecklingsfrågor och vardaglig problemlösning.  Som person är du prestigelös, lyhörd, noggrann och strukturerad. Du kan se olika frågor ur olika perspektiv. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och med en god förmåga att kommunicera skapar du en levande dialog kring vision och uppdrag i vilken alla kommer till tals. Du inspirerar dina medarbetare till kreativitet och utveckling. Att kunna fatta beslut är viktigt. Du ska vara lojal mot de beslut du och verksamheten fattar. Du har erfarenhet av verksamhetsområdet och är medveten om förutsättningarna för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs till personlig lämplighet. Villkor  Tillträde 1 Oktober 2024 eller efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort ett krav.  Om Vilhelmina Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorten hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåret, och äta på någon av ortens caféer och restauranger. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://vilhelmina.se/kommun-och-politik/flytta-till-vilhelmina/ Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Ekonomiadministratör till Vilhelmina Fastighetsförvaltning AB

Vilhelmina Fastighetsförvaltning har som uppdrag att förvalta Vilhelmina Bostäder AB och Vilhelmina kommuns fastigheter. Vifab har tre affärsenheter att rapportera. Vi behöver förstärka vår organisation med en Ekonomiadministratör och du kommer att vara en viktig del av Vifabs administrativa team. Du kommer att ha en varierad tjänst inom den löpande redovisningen med särskilt ansvar för leverantörsreskontra, kundreskontra och del av fakturering. Arbetet innebär stort eget ansvar med självständiga arbetsuppgifter samtidigt som du ingår i teamet utifrån ett helhetsperspektiv. Vidare kommer du stötta upp med övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. De arbetsuppgifter som du i huvudsak kommer att arbeta med är: - Ansvar för leverantörsreskontra - Del av företagens kundfakturering samt ansvar för kundreskontra - Bistå i arbetet med anläggningsregister och komponenthantering - Bistå i arbetet med löpande ekonomisk redovisning, månadsavstämningar, rapporter och uppföljning - Bistå i arbetet med budget, bokslut, prognoser och årsredovisning - Stöd till kollegor gällande redovisning och system - Övrigt förekommande arbetsuppgifter Du bör ha relevant utbildning för tjänsten och tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med ekonomi och administration är ett krav. Du har förståelse och erfarenhet av ekonomisystem och övriga tillhörande system. Har du arbetat inom fastighetsbranschen är detta ett plus. Att arbeta effektivt och samtidigt leverera god kvalitet är viktigt för oss. Vi arbetar ständigt med att utveckla befintliga rutiner och arbetssätt, du kommer att vara en aktiv del av detta viktiga arbete tillsammans med dina kollegor. En del av förbättringsarbetet är att hitta sätt att automatisera och förbättra våra processer. För att lyckas i rollen är du skicklig på att hantera stora mängder data i olika system samt har kunskap om och intresse för digitala lösningar inom ekonomiadministration. Som person är du stresstålig, driven, självgående, lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du är noggrann med ett stort intresse för siffror och ekonomi och är ordningsam med ett tydligt och strukturerat arbetssätt. Du trivs i en fartfylld miljö och gillar att arbeta i en företagskultur där det händer mycket. Arbetstid/Varaktighet Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100 % med provanställning de första sex månaderna. Lön Individuell lönesättning. Kontaktpersoner Maria Rickardsson, ekonomichef 0940-140 91, eller André Dackmo, VD 0940-140 90 Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2024-06-24. Din ansökan skickas till [email protected]

21 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Sommaruppdrag 2024

Är du en legitimerad Sjuksköterska som vill ha en trygg anställning med bra villkor? Perfekt! Då har du kommit helt rätt. Just nu söker vi Magnifiqa Sjuksköterskor & Specialistsjuksköterskor till spännande uppdrag under Sommaren 2024! Vi har välbetalda och flexibla uppdrag som väntar på dig. Sommaruppdragen pågår från Juni till och med Augusti, med möjlighet till förlängning. Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Sjuksköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga regioner samt ett stort antal kommuner och privata vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. - En personlig kontakt som alltid finns tillgänglig för dig - En konkurrenskraftig lön - Försäkringar, ITP tjänstepension och sjuklön - Reseersättning och boende utanför hemorten Vi tillhandahåller intern HLR-utbildning med våra egna instruktörer och samarbetar även med externa partners. Skicka in din intresseanmälan idag, så återkommer en av våra bemanningsansvariga med uppdrag som passar dig. Varmt Välkommen!

21 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

20 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Timvikarie sökes till man i Åsele

Vi söker dig som vill arbeta sompersonlig assistent till en man i Åsele. Du ska gilla att vara ute i skog och mark då det är ett intresse som vår kund har. Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Om du ska trivas att arbeta hos vår kund bör du även gilla att arbeta med många olika aktiviteter. Vi söker både män och kvinnor till denna tjänst. Du bör vara en rökfri person som är engagerad i sitt arbete och har en förmåga att vara aktiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare jobbat som personlig assistent, men du kommer att få en intern utbildning skräddarsydd för jobbet. Det är bra om du förstår det svenska språket, men går bra att kompensera med engelska. Man har varierande arbetstider så som dag, kväll och helg med sovande jour. Efter introduktion/inskolning så blir du tillgänglig som vikarie hos kunden. Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal.Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon, eller mail.Ansök via extern länk med ditt CV/personliga brev. Rekrytering sker löpande så vi mottager gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss innehållande ett cv samt ett personligt brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Sommarjobba i butik!

Söker du ett roligt och varierande sommarjobb där du får ta stort eget ansvar? Se hit! Vi söker nu en rutinerad sommarvikarie i Vilhelmina. KORT OM FÖRETAGET: Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin. HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER: I rollen kommer du under en arbetsdag, besöka olika butiker inom dagligvaruhandeln, och främst arbeta med dryckesplock och påfyllning. Rollen innefattar även andra typer av varuplock som kolonial och godis. Du kommer få ta stort eget ansvar över din arbetsdag och genomför butiksbesöken självständigt. Denna erfarenhet kommer ge dig goda erfarenheter inför kommande åtaganden i arbetslivet! Introduktion med kollega sker enligt överenskommelse. VI SÖKER DIG SOM: - Är självgående, är en problemlösare och är serviceinriktad - Är social och vågar söka upp och prata med nya personer i olika butiker för att snabbt förstå hur just de vill ha din hjälp - Har arbetat med varuplock i dagligvaruhandel/fackhandel och kan hantera en handtruck - Har god fysik då arbetet innebär en del tyngre lyft - Har körkort och tillgång till bil. INFORMATION OM TJÄNSTEN: Tjänsten är en visstidsanställning under juni och juli, cirka 10/h i veckan. Arbetstid är förlagd dagtid och vardagar. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. ANSÖKAN: Skicka in din ansökan till världens roligaste sommarjobb redan idag! Rubricera din ansökan med "Sommarjobb Vilhelmina". Orubricerade ansökningar behandlas inte. Vi behåller dina ansökningshandlingar max 2 år för att kunna komma i kontakt med dig även för framtida rekryteringar där du har en aktuell profil.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vi söker nu hjältarna att drifta vårt nyrenoverade Hotell Kittelfjäll

Arrendator till Hotell Kittelfjäll. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och fjällhotell. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna, trygga och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Vårt skidområde består av naturligt formade raviner, glesa björkskogar och böljande åsar. Ett skidberg med utmanande och varierande skidåkning, så lättillgänglig offpist att du bara behöver kliva av liften för att hitta den, men även med flertalet pistade backar, alltifrån snälla till mer utmanande, barnområden och fun-park med en blandning av hopp och features. Vi har flera längdspår, ett draget fjällspår och milslånga skoterleder i alla väderstreck. Nu söker vi er/dig som ska drifta hjärtat invid backen, Hotell Kittelfjäll. En komplett hotellanläggning med nyrenoverade rum, konferensutrymmen, lounge del, bar/afterski/nattklubb, gym och restaurang Borkan i sitt serviceutbud. Vårt nyrenoverade hotell har en historik som navet invid backen sedan 1956 och är en klassiker iden svenska fjällvärlden. Våra målgrupper är många och vi har ett gott rykte. Såklart är det balansen i läget invid liftarna, bemötandet och atmosfären som skapar vår attraktion, och såklart har du som intressent samma balans, det är outdoor och indoor i harmoni, men det där vet och kan du redan. Hotelldrift på destination med olika reseanledningar är meriterande. Förutom själva driften av anläggningen är paketering viktigt. Samverkan med alla andra aktörer som har Kittelfjäll som bas för sin verksamhet är också avgörande för framgång. Det finns en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Vi kunde ju skriva mängder om Kittelfjäll som vi älskar, men... Ring mig så får du sanningen direkt. Per Mellström 070/609 33 98! Vi tycker det är ett drömuppdrag för en klok entreprenör med hospitality i blodet. Tillsammans är vi hjältar. Hotell Kittelfjäll är hjärtat i vår by. Vill du veta mer om Kittelfjäll, hotellet och hur en resa tillsammans med oss skulle se ut, så kontaktar du någon av våra rekryterare på Besöksverket enligt nedan. Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] Lena Detter tel 070/744 00 79 [email protected] Du kan även göra en intresseanmälan här så kontaktar vi dig

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kittelfjällsliftarna söker Driftschef till vår legendariska skidort

Vi söker nu en Driftschef för vårt skidområde. Du har såklart en känsla för snö men älskar alla säsonger, som hos oss ibland är åtta. Det är en resa vi startar nu, tillsammans med dig. Vi erbjuder en bred, rolig och operativt nära roll i fantastisk miljö och med engagerade kollegor. Vi söker en stark ledare med känsla för affären och förmåga att entusiasmera såväl ledare, säsongspersonal och andra aktörer på destinationen. Vi strävar efter att hela tiden utveckla, förbättra och vid behov förändra, där du i nära samarbete med driftsgrupp och ledningsgrupp, kommer få goda chanser att påverka verksamheten. Tjänsten kan komma att omarbetas i samverkan med dig för att löpande anpassas till verksamhetens uppdaterade mål och visioner. Samverkan med andra aktörer i vår by är viktigt. Kittelfjällsliftarna är del i en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Går du igång på skidberg med naturligt formade raviner, glesa björkskogar, lättillgänglig offpist och champagnepudertorr snö, men är också intresserad av att utveckla sommarverksamheten? Då är detta platsen för dig! Läs gärna vidare så ser vi om rollen lockar! Vår verksamhet Kittelfjällsliftarna omfattar driften av liftar, pister, barnområden, längdspår, Skidboden, skidskola och aktiviteter i skidområdet. Vi driver även Camp Kittelfjäll med reception och butiken Kittelfjäll Outdoor på Fjälltorget. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och tryggaste skidanläggning. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för Driftsgruppen, utvecklar, organiserar och följer upp verksamheten med stöd av ett antal dagliga ledare. Områden som rör denna roll är: Ekonomi Drift Marknad/försäljning Personal Värdskap Arbetsmiljö Investeringsbehov Hållbarhetsfrågor Om dig Vi tänker oss att ditt hjärta hör hemma i besöks/turismnäringen, gärna från tidigare personalledande roll och hoppas att du har ett eget starkt nätverk inom alpin/outdoor/event. Du jobbar ofta i samverkan med andra lokala aktörer vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och ett genuint, ödmjukt intresse för människor. Du är en person som har bra kraft och förståelse för det operativa, som naturligt lyfter blicken och ser framåt. Och som förstår att planering, närvaro och att initiera nytt med våra kollegor och andra aktörer på destinationen är viktigt. Vi är i utveckling och det är inte bara snö som ger oss fart. Du är van vid, och tycker om, mixen att balansera kultur, kommers och operativt med annat fokus och får här ta ansvar för både egna och bolagsstyrda mål. Du känner dig själv, vet att du är driven, gillar framgång och du vet hur man når den. I din ledande roll är du motiverande och gillar team, det handlar om samordning, inspiration och effektivitet. Vidare tänker vi att du är kreativ, tydlig, strukturerad, ödmjuk, men måste vi välja EN egenskap så blir det nog prestigelös. Här hugger vi alla i var än det behövs! Välkommen, vi hittar varandra! Vi ser gärna att du ansöker med ett personligt brev och vi är nyfikna på hur du ser på denna roll i vår organisation. Välkommen! Vill du veta mer om Kittelfjäll och denna roll direkt? Kontakta någon av våra rekryterare enligt nedan: Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] eller Jessica Blomgren tel 073/682 85 77 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE DISTRIKT VILHELMINA

Diax produktion utvecklar och tillverkar innovativa, högkvalitativa underhålls-produkter för industrier och professionella användare. Vår målsättning är att förenkla och effektivisera våra kunders underhåll genom att producera de bästa möjliga produkterna. Vi reducerar våra kunders driftskostnader genom att optimera energiförbrukning, öka produktionen, förlänga maskiner och utrustningars driftstid och livslängd, minimera miljöbelastningen och förbättra arbetsmiljön. Våra kunder finns inom många olika branscher, t.ex. tillverkande industri, tunga fordon och logistik, skogsindustri, fastighetsbolag, entreprenad, gruvor samt statlig och kommunal förvaltning. VI SÖKER EN SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE TILL DISTRIKT VILHELMINA Vi tror du har följande egenskaper: Stark egen drivkraft. God arbetsmoral. Önskan att arbeta under stor frihet med möjlighet att planera din tid självständigt. Förmåga att skapa långsiktiga seriösa kundrelationer. Stark motivation att utvecklas som person och professionellt. Vi erbjuder dig: Att vara med att utveckla ett snabbt växande företag med korta beslutsvägar. Ett unikt koncept med marknadsledande innovativa produkter. En dynamisk miljö med goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation. Kontinuerlig utbildning som täcker alla aspekter inom försäljning av våra produkter. Möjlighet till tjänstebil. Vi erbjuder omfattande utbildning som gör att du inte behöver erfarenhet från vår bransch. Viktigare än kön eller ålder är att du har en stark och säljande personlighet och att du är en fokuserad och målinriktad person som kan arbeta under stor frihet och eget ansvar och att du vill utvecklas med oss. Pensionär som söker deltidssyssla är välkommen att söka tjänsten. God Svenska i tal samt att behärska Svenska i skrift på gymnasienivå krävs för denna tjänst. Körkort för personbil samt tillgång till egen bil är ett krav. Vänligen skicka oss inte ansökan per mejl, vi vill att du tar inledande kontakt personligen under kontorstid på telefon 076-037 55 89. Annonssäljare, rekryteringskonsulter och andra som ej söker jobbet personligen undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Vilhelmina!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? - Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning? Vi behöver förstärka våra team med ytterligare arbetsterapeuter till Vilhelmina! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!  Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor. Vad är mina arbetsuppgifter? Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet. Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a. motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten - Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning. - Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen. - Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC) - Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång. - Övrig redovisning och administration. Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet. Vem passar för tjänsten?  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten: - Model of human Occupation screening Tool (MOHOST) - Dialog om arbetsförmåga (DOA) - Assessment of work Characteristic (AWC) - Assessment of work Performance (AWP) - Worker role interview (WRI) Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten.  Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten kan förekomma. Ytterligare information Tjänsten är på heltid/deltid. Placeringsort: Vilhelmina.  Resor i stjäntsen kan förekomma. Vi har också tillgång till övernattningslägenheter vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-13 För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Per Lundgren, [email protected], +46 765 399 043, eller Susanna Flamborg på [email protected], +46 262 805 364 Varmt välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024