Villa MY består av två montessoriskolor i Ystad för barn mellan 1 och 12 år. Här erbjuds förskola, förskoleklass, grundskola och fritidshem i en varm och stimulerande miljö. Skolorna är en del av Montessori Mondial, som i sin tur ingår i AcadeMedias grundskolor. På Villa MY står närhet, glädje och individuell utveckling i fokus. Vi arbetar utifrån ett holistiskt synsätt, där alla delar samverkar och stärker varandra, för att ge varje barn de bästa förutsättningarna att växa och utvecklas. Lärare i fritidshem till Villa MY Sjöstaden Är du genuint nyfiken på elevers naturliga drivkrafter och höga potential? Vill du arbeta i en skola där elevernas perspektiv värdesätts? Då är vi rätt skola för dig. Vi lyssnar in samhällets utveckling och anpassar alltid undervisningen efter eleven och inte tvärtom. Vi vet att struktur ger trygghet, att arbetsro skapar möjligheter och att respekt bygger självkänsla. Med beprövad Montessoripedagogik och moderna metoder ser vi till att eleverna når sina mål samtidigt som de lär sig att ta ansvar och lita till sin egen förmåga. Ditt uppdrag Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem och trivs med att arbeta tillsammans i ett arbetslag samt har elevens bästa i fokus. Din profil Vi ser gärna att kan arbeta självständigt men också ha lätt för att samverka med kollegor. Du är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tryggt och tydligt ledarskap och är väl förtrogen med LGR 22. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap kring montessoripedagogiken. Vi erbjuder Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Omfattning 100%. Tillträde enligt överenskommelse, inför höstterminen -25. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Karin Kärnefelt mailadress [email protected] Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida Villa MY. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Montessori Mondial bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor. Vi söker en kurator som kommer arbeta med våra elever i nära samarbete med lärare, vårdnadshavare och personal i elevhälsoteamet. Kuratorn bidrar med psykosocial och social kompetens inom elevhälsans arbete på olika nivåer. Handledning och konsultation inom det psykosociala området innebär ett indirekt stöd i verksamheten både till enskilda och till grupper. Arbetet på en övergripande nivå omfattar ett strukturellt arbete i syfte att stärka skolan som miljö för lärande, hälsa och utveckling. Som kurator hos oss har du fokus på förebyggande och främjande arbete. I samverkan med hela skolans personal arbetar du kring och för att utveckla skolans gemensamma elevhälsoarbete. - Socialt utrednings/kartläggnings- och åtgärdsarbete • I skolans elevhälsoteam och i samverkan med övriga arbeta med att utveckla skolans arbetsmiljö för eleverna. • Tillsammans med lärare arbeta med värdegrundsarbete och relationsbyggande. • Föräldrasamtal och nätverksmöten. • Handledning och konsultation av skolpersonal. • Driva och implementera planer och processer för värdegrundsarbete och arbete mot mobbning och kränkande handling. • Arbeta med krishantering och konfliktlösning. • Systematiskt arbeta med samtal med elever enskilt och i grupp. • Samverka med socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri, habilitering, fältassistenter och polis etc. Kvalifikationer Du har ett salutogent förhållningssätt och förmåga att hantera flera perspektiv i både det direkta elevarbetet och det indirekta förebyggande arbetet. Du innehar ett brett register av arbetsmetoder och djupa kunskaper om barn och ungdomar i allmänhet och den elevgrupp skolan riktar sig till i synnerhet. Du har djupa kunskaper i beteende- och samhällsvetenskap, sociallagstiftning och socialt behandlingsarbete. Du har kunskap inom den lagstiftning som styr skolverksamhet. Vidare förutsätts en bred och fortlöpande uppdaterad omvärldskunskap. Du besitter goda kunskaper om NPF. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I dialog med rektor förmår du att själv leda och organisera ditt arbete. Du tar ansvar för att bibehålla och fördjupa din yrkeskompetens och sitt omvärldskunnande. Du har goda erfarenheter av att handleda kollegor och coacha vårdnadshavare. Du är en stabil och trygg person som skapar förtroende och lugn hos elever och kollegor. Du har socionomexamen/beteendevetarexamen eller likvärdig utbildning samt att du har erfarenhet av att arbeta som skolkurator och/eller erfarenhet av arbete i relevant verksamhet. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att arbeta systematiskt med beteendeförändring.
Om oss Bli en del av Bredablicks team! Vi är ca 670 entusiastiska medarbetare som levererar toppkvalitet inom förvaltning och facility services runt om i landet. Hos oss får du inte bara en karriär, utan en språngbräda mot en spännande framtid. Med vår snabbväxande kultur och entreprenörsanda blir varje dag en ny möjlighet till utveckling. Tillsammans strävar vi efter nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Vill du vara med på vår resa att bli kundernas förstahandsval när det kommer till Facility Services? Bredablick Facility Services storsatsar och växer så det knakar. Vi behöver stärka upp teamet med lokalvårdare placerade i Malmö. Om tjänsten I tjänsten som lokalvårdare hos Bredablick Facility Services ingår daglig städning av våra kunders kontor, hygienutrymmen och industrier. Städning utförs enligt fastställda scheman där du växlar mellan arbete enskilt och i team. Vi söker dig som... • Har minst ett års erfarenhet från arbete med lokalvård eller andra serviceyrken. • Har utbildning och är certifierad med inriktning på städservice enligt Servicebranschens yrkesnämnd, SRY-utbildning eller annan likvärdig utbildning. • Förstår och kan behärska svenska i både tal och i skrift. • B-körkort för manuell växellåda För att trivas i rollen tror vi att du som person är: • Serviceinriktad och har en yrkesstolthet utöver det vanliga – du tar ansvar och är en lagspelare! • Du har lätt för att skapa kontakt med både kunder och kollegor och motiveras även av detta. Tillsammans med dina kollegor på Bredablick samt kunden kommer du ständigt att arbeta med utveckling och förbättring av våra tjänster. Det viktigaste är dock din attityd och vilja att lära dig – om du ger oss ditt engagemang kommer vi att ge dig utveckling! Vi erbjuder Bredablick Facility Services erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. Vi arbetar med kompetens- och karriärutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas som individ. Då Bredablickgruppen är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av vår verksamhet. Övrig information • Placering: Ystad • Omfattning: 80-100% Måndag- lördag. 6 månaders provanställning • Start: Snarast Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Sydkust Mekaniska AB är ett familjeföretag med starka rötter och stora framtidsplaner. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsfas – både vad gäller vårt företag och vår framtida arbetsmiljö. Vi utvecklas, och till början av nästa år flyttar vi till nya, större lokaler – bara ett stenkast från där vi är idag. Vi söker ännu en erfaren CNC-svarvare som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Om oss: Vi är en platt organisation där beslutsvägarna är korta och dialogen är rak. Här hjälps vi åt, delar med oss av kunskap och har nära till både skratt och problemlösning. Nästa generation har klivit in i företaget och är med och driver utvecklingen framåt – med respekt för traditionen och nyfikenhet på framtiden. Vi har ett fint och stabilt nätverk av kunder och samarbetspartners och jobbar aktivt med att utveckla både våra tjänster och oss själva. Du kommer att vara en viktig del av det arbetet. Vi tror att du: Har erfarenhet av CNC-svarvning och känner dig trygg i din roll. Är noggrann, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för yrket. Trivs i en miljö där alla är delaktiga och där varje person räknas. Har kunskap i GibbsCam och/eller Fusion 360 – det är ett stort plus! Vad vi erbjuder: En familjär arbetsmiljö där du blir sedd och uppskattad. Möjlighet att påverka och vara med i utvecklingen av både arbetssätt och framtida investeringar. En stabil arbetsplats med långsiktiga mål och en ljus framtid. Fin balans mellan arbete och privatliv. Företagshälsovård Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Vi söker dig som är registrerad mäklare eller befinner dig i slutskedet av din fastighetsmäklarutbildning och som vill utmana dig själv i mäklarrollen. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, utmanas och arbeta i en kollegial miljö som främjar din professionella tillväxt. DIN NÄSTA UTMANING Vi på Svensk Fastighetsförmedling i Ystad letar efter en engagerad mäklare som vill vara med och fortsätta stärka vår närvaro i regionen. I vårt område Ystad med omnejd blir du en del av ett härligt team som är en mix av kollegor med lång erfarenhet av mäkleri och även kollegor som är tidigare i sin karriär. Vi söker dig som är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att hitta nya vägar till framgång. Du är självgående och trivs med att ta stort eget ansvar. Som mäklare hos oss behöver du ha en stark passion för försäljning och ett genuint engagemang för att skapa en smidig och positiv kundupplevelse. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer samtidigt som du levererar resultat här och nu. KRAVPROFIL - Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare - Bor i Ystad med omnejd Meriterande: - Har lyckats att driva igenom lyckade försäljningar. VI ERBJUDER - Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners - Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system - Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor - En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt Vi ger dig dessutom goda förutsättningar och verktyg för att du ska lyckas som mäklare. Detta genom att vi ligger i framkant vad gäller förändringar för att möta framtidens barriärbrytande mäklartjänst. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Sofia Sjöberg på 076 829 37 78 eller [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32 eller skicka in din ansökan via knappen "Skicka ansökan". Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Om tjänsten Vi söker nu efter en resande Servicetekniker till en av våra kunder i Ystad. Är du en tekniskt kunnig person med ett stort intresse för att hjälpa kunder och lösa problem? Vill du vara en del av ett sammansvetsat team där du får möjlighet att resa och arbeta med spännande uppdrag på olika platser? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! I rollen som resande servicetekniker utgår man hemifrån med servicebil, man reser ensam eller tillsammans med kollega detta beroende på omfattningen av de olika jobben. Du kommer att arbeta i hela Sverige och Danmark. Uppskattningsvis rör det sig om 100 nätter om året som man är på resandefot. Oftast sker detta måndag till fredag, men även helger kan förekomma. I övrigt bör man trivas att arbeta till stor del ensam och vara självgående i sitt arbete. Som resande Servicetekniker kommer du arbeta med service, reparation, installation och montering av nya maskiner. I ditt arbete kommer du bland annat att: - Utföra installation, service och underhåll på våra produkter och lösningar ute hos kunder. - Felsöka och åtgärda tekniska problem snabbt och effektivt. - Ge teknisk support till kunder på plats. - Dokumentera och rapportera arbetet. Start: enligt överenskommelse. Om företaget Företaget är Europas ledande tillverkare av balpressar, specialiserad på design och tillverkning av högpresterande balpressar och ytterligare enheter. Din profil Vi söker efter dig som trivs i en spännande och varierande arbetsdag där ingen dag är den andra lik. Du erbjuds en varierande arbetsmiljö, där du till stor del arbetar självgående. Du som person behöver därför vara ansvarstagande och strukturerad. För att trivas i rollen som servicetekniker har du: - tidigare erfarenhet av service och felsökning. - erfarenhet av mekanik och hydraulik. - erfarenhet av att byta komponenter och grundläggande felsökning. - kunskaper inom svetsning. - en god problemlösningsförmåga och ett stort kundfokus. - Är flexibel och trivs med att resa samt arbetar självständigt. - Talar och skriver svenska flytande. Engelska är meriterande. - Trivs med fysiskt arbete. - Har B-körkort (krav) I övrigt ser vi att du som söker bor i Skåne då man med jämna mellanrum behöver komma in till kontoret. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan, Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en arbetsledare för Ystad Arena bad i Ystad kommun. Tillsammans med Badchef och övriga medarbetare som idag arbetar på Ystad Arena Bad, ingår det i tjänsten att utveckla innehållet inne på Ystad Arena Bad och friluftsbadet Nybrostrandsbadet. Arbetsledaren ska tillsammans med medarbetarna operativt driva och utveckla verksamheten genom fattade beslut från politiken, förvaltningen och inom verksamheten för att säkerställa en trygg och välkomnande badanläggning för alla våra besökare. Ansvar och befogenheter • Planera och utveckla verksamheten i samarbete med badchefen • Delta och ingå i styrgruppen och arbetsmiljögruppen • Ta fram och följa upp rutiner, ansvarsområden, värdegrund, ordningsregler och egenkontroll • Ansvarig för städ och egenkontroll i Senovic Personal och arbetsmiljö • Coacha och leda medarbetarna samt fördela arbete, för att skapa gott samarbete och effektiv kommunikation • Samordna schemaläggning, lång- och kortsiktigt tillsammans med schemaläggare och badchef • Handleda, utbilda och introducera nyanställda • Säkerställa att personal är informerad om arbetsrutiner, utrustning, kemiska hälsorisker och övriga arbetsmiljöföreskrifter • Riskbedömning och åtgärdsplaner i samarbete med badchef och skyddsombud Övrigt • Samarbete över förvaltningsgränserna och med föreningar • Inköp till verksamheten • Bistå och leda projekt och evenemang • Se över och göra felanmälningar på arbetsplatsens lokaler och inventarier • Digitalisering; vara ambassadör för att använda digitala system • Arbeta i verksamheten, skift och helgtjänstgöring enligt schema Att ha rollen som arbetsledare kräver att man behöver, ofta med kort varsel, ta viktiga beslut. Arbetsledaren ska fungera som en förlängd arm till badchefen med ett operativt ansvar att leda och fördela arbetet. En viktig del i arbetsledarens uppdrag är att ha en kontinuerlig och verksamhetsnära dialog med medarbetarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning, med inriktning mot fritid, hälsa, ledarskap eller badmästarutbildning, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av arbete i badverksamhet, annan publik verksamhet eller serviceyrke • Tidigare erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning • Erfarenhet av administrativt arbete som exempelvis fakturahantering och schemaläggning av personal, gärna erfarenhet av Raindance och TimeCare • Erfarenhet av schemaläggning av bassängutrymme och biljetthantering i processtödsystem, helst från systemet Vitec (Actor SmartBook) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Giltigt livräddningsintyg, enligt guldbojen Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en positiv och engagerad stämning i teamet. Samtidigt har du en god kommunikativ förmåga och har ett coachande förhållningssätt. Du är trygg i ditt ledarskap, du är lyhörd och kan stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett genuint intresse för andra människor. Du är trygg, empatisk och står för kommunens värderingar. Du gillar att jobba i en organisation som utvecklas och genomför förändringar med en lösningsorienterad inställning tar du dig an utmaningar med fokus på resultat och kvalitet för ett ökande besöksantal. Du trivs i rollen där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en person som är självgående och kan strukturera upp dina arbetsuppgifter. Meriterande: • Utbildning inom ledarskap (arbetsledning eller coachande ledarskap) • Erfarenhet som simlärare, babysiminstruktör eller vattengympainstruktör • Erfarenhet från offentlig sektor eller ideell föreningsverksamhet • Erfarenhet av lokalvård Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. ÖVRIGT Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 30. De kandidater som blir kallade till intervju kommer att få ett case som ska besvaras inför intervjun. Kontaktpersoner: Mia är tillgänglig 9 juni-18 juni och Riccard är tillgänglig 9 juni 27 juni. Lina är tillgänglig hela ansökningsperioden men kontaktas i de fall då ovanstående är på semester. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om Praktiska Gymnasiet Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Ystad Praktiska gymnasiet är skolan mitt i arbetslivet och vi är störst i Sverige inom gymnasial lärlingsutbildning. Vi vet att bra yrkesutbildning gör att ungdomar får jobb direkt efter gymnasiet och därmed får en chans att etablera sig som unga vuxna i samhället. Vi är en liten skola som idag har ca 300 elever och beräknas växa med ytterligare något dussin de kommande åren, men inte mer än så då vi vill behålla närheten mellan elever och lärare. Det skapar trygghet och möjligheter för våra ungdomar att utvecklas i en bekräftande och familjär miljö. Vi har idag programmen; Bygg- och anläggningsprogrammet, El- och energiprogrammet, Försäljning- och serviceprogrammet Frisör- och Stylistprogrammet (Frisör, Barber, Stylist), VVS- och Fastighetsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Ditt uppdrag Vi söker en lärare till VVS- och Fastighetsprogrammet, med inriktning kyla. Tjänsten är på 80 - 100 %, med start 11/8. Det är en tillsvidaretjänst om man har lärarlegitimation, och annars visstidsanställning ett år medan man genomgår intern pedagogisk utbildning. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom kurser inom VF-programmets VVS-inriktning. Vissa kurser delar man med en kollega och vissa har man eget ansvar för. Då mycket av undervisningen är förlagt ute på APL-företagen så blir samarbetet med dem också väldigt viktigt. Tillsammans med kollegorna kommer du att utgöra arbetslaget VF. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. I uppdraget ingår också att vara mentor för elever för en grupp elever som man också har i undervisning. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker i första hand dig som är legitimerad yrkeslärare inom VF-ämnen med certifiering som kyltekniker. Utöver din formella kompetens lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov. I arbetsuppgifterna ingår nära kontakt med näringslivet eftersom en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är ett brett kontaktnät och en god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi erbjuder Vi erbjuder alla våra nyanställda yrkeslärare en introduktionskurs som löper under ett år och som ger dig en grundläggande pedagogisk utbildning. Kursen hjälper dig även att hitta i relevanta styrdokument som är nödvändiga i din yrkesroll, såsom skollag samt gymnasieförordning och läroplan. Efter att du gått kursen ges du möjlighet att bli tillsvidareanställd som yrkeslärare. På Praktiska Gymnasiet jobbar vi som ett team och säkerställer att du får rätt förutsättningar för att utvecklas in i lärarrollen. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Bra att veta är att vi har 40h arbetsvecka på skolan och ytterligare 5h per vecka i förtroendetid, som innebär att man är ledig på de allra flesta skolloven. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30 juni. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie Halenius via mail på [email protected] Kontakt per telefon undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia, Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Läs gärna mer på www.academedia.se
Fastighetsservice Lars-Inge Andersson AB är ett familjeföretag beläget i Ystad som grundades 2003. Vi arbetar sedan dess på uppdrag åt ägare av hyresfastigheter och kommersiella fastigheter. Vi behöver nu utöka vårt team med ytterligare en fastighetsskötare. Vi erbjuder dig ett varierat, fritt arbete med mycket eget ansvar. Du kommer främst att arbeta med tillsyn, reparationer och underhåll av fastigheter. Det förekommer även en del arbetsuppgifter kring fastighetsteknik. Tjänsten kräver att du har god initiativförmåga och att du kan arbeta självständigt. Du kommer främst att arbeta i området kring Malmö. Du är vårt ansikte utåt i fastigheterna och kommer att ha kontakt med hyresgäster och samarbetspartners, därav är det viktigt att du har god social kompetens. Vi vill att du har någon form av erfarenhet av arbete med fastigheter sedan tidigare. Då vi arbetar på uppdrag åt myndigheter kräver tjänsten att du inte förekommer i register hos varken polisen eller kronofogden. Tjänstens omfattning är halvtid med möjlighet till utökning. Vi inleder anställningen med 6 månaders provanställning. Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected]. Märk ansökan "Fastighetsskötare halvtid". Eventuella frågor besvaras också via denna mail. Urval sker löpande.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Placeringsenheten, som är en av sju enheter inom Individ-och familjeomsorgen söker nu en barnsekreterare. Placeringsenhetens uppdrag är att följa upp, kvalitetssäkra och arbeta för att våra placerade barn växer upp under trygga, stabila och kärleksfulla förhållanden. Vi arbetar med barn som är placerade i jourhem, familjehem, HVB-hem, SIS samt stödboende. På enheten arbetar 12 medarbetare; enhetschef, administrativ assistent, fem barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare och en jourhemssekreterare. Kopplat till enheten har vi en umgängeslägenhet och på öppenvården arbetar en familjebehandlare riktat mot umgänge och familjebehandling till de placerade barnen och deras familjer. Till hösten påbörjas också ett projekt tillsammans med Utbildningsförvaltningen med en anställd skolsamordnare som kommer ha det övergripande ansvaret för en bra och välfungerade skolgång för de placerade barnen. Vi har ett tydligt barnfokus och därför är en av de viktigaste uppgifterna för våra barnsekreterare att lära känna barnet för att skapa en relation. Vi är övertygade om att en god relation till barnet resulterar i att vi har de bästa möjliga förutsättningarna för att hjälpa det enskilda barnet på bästa sätt. På enheten arbetar både kvinnor och män med lång erfarenhet av placerade barn. Vi är en sammansvetsad grupp som arbetar mycket nära varandra. Som medarbetare hos oss får du introduktion med mentor, extern handledning, friskvårdsbidrag, flexavtal, utbildningar via Yrkesresan men framförallt en grupp som skrattar mycket och är inkluderande. Enheten arbetar mycket med utveckling och utvecklar just nu arbetet med backa barnet och placerade barn. ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare ansvarar du bland annat för att följa upp det placerade barnet och var sjätte månad överväga/ompröva vården enligt SoL/LVU, I arbetet ingår också att utreda enligt BBIC i exempelvis frågor som rör oro för barnet, ytterligare insatser runt barnet samt umgängesfrågor. Begäran om vårdens upphörande utreds av våra kollegor på Barn- och familjeenheten och utredningar om vårdnadsöverflytt utreds av våra kollegor på Familjerätten. Du arbetar ofta enskilt utifrån våran arbetsmodell men har en medhandläggare som du kan vända dig till i alla ärenden. Du arbetar också nära med handledande familjehemssekreterare i ärendet. Barnsekreterarens främsta och viktigaste uppgift är att ha barnet i fokus och genom att skapa en relation till barnet kunna följa barnets utveckling och hjälpa barnet att växa upp under trygga förhållanden. I dina arbetsuppgifter ingår även kontakt med barnets föräldrar och andra viktiga personer/myndigheter runt barnet som exempelvis förskola/skola, BUP, tandläkare och Mariamottagningen. Vi arbetar aktivt med SAMS-modellen. Du har också mycket kontakt med vår öppenvård som arbetar med barnet och barnets föräldrar med målsättningen att barnet ska kunna återförenas med sina föräldrar, om det är möjligt. Vi arbetar utifrån Backa barnet, se vidare www.backabarnet.se KVALIFIKATIONER Som barnsekreterare behöver du vara en trygg och stabil person. Du behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med de barn som vi arbetar med. I arbetet behöver du vara lugn, stabil och ha förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer att möta många människor i kris och/eller med komplexa livssituationer, vilket gör att du själv måste kunna se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du behöver också ha en problemlösande analysförmåga samt lätt för att bedöma och komma fram till beslut eftersom du arbetar med komplexa frågor. Arbetet kräver också att du är bekväm i att göra skyddsbedömningar på barn och unga. Tjänsten kräver att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Eftersom vi är en grupp som arbetar tillsammans och stöttar varandra så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i grupp och dela med dig av dig själv. Krav: Socionomexamen B- körkort Meriterande: Arbetar/eller har arbetat som barnsekreterare Arbete med barn och unga inom socialtjänsten Kunskap i att arbeta med SAMS Arbetat i verksamhetssystemet Lifecare Personlig lämplighet kommer att tillämpas. ÖVRIGT Urvalet kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och intervjuer kommer att hållas 15-16 juli. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Välj ett jobb för att visa detaljer