Industrirobotoperatör
Sök bland 8 lediga jobb som Industrirobotoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Toyota Material Handling Manufaturing Sweden AB utvecklar och producerar truckar och materialhanteringslösningar i världsklass. Trivs du med ett strukturerat och metodiskt arbetssätt samt brinner för att anta nya utmaningar med fokus på att ta problem till lösningar? Då kan du vara den vi söker till rollen som Issue Manager! Som Issue Manager på Toyota kommer du att arbeta med: * Att driva utredningar och avställa kvalitetsbrister på levererade produkter. * Leda och engagera tvärfunktionella team. * Skapa tidplaner och genomföra beslutade aktiviteter. * Problemlösning, weak-point, riskbedömningar, rotorsak- och felträdsanalyser mm. * Ständiga förbättringar och bidra till process- och verksamhetsutveckling. Som Issue Manager är din huvudsakliga uppgift att initiera och aktivt driva tekniska utredningar avseende kvalitets- och produktsäkerhetsbrister på levererade produkter. Baserat på avvikelserapporter och reklamationer från våra säljbolag och kunder, kartlägger och koordinerar du arbetet tillsammans med berörda interna funktioner. Uppdragen varierar i omfattning och komplexitet, men stort fokus ligger på att hitta grundorsaker och ta problem till lösning i enlighet med vår problemlösningsprocess. Vid behov ansvarar du för att leda och engagera tvärfunktionella team med representanter från främst produktutveckling, inköp, produktion, eftermarknad och våra leverantörer. Tillsammans med teamet planerar och skapar du tidplaner med tydliga leveranser samt genomför beslutade aktiviteter. Tjänsten finns inom avdelningen Quality and Safety Assurance som är en del av vår kvalitetsfunktion. Du ingår i ett team om 8 medarbetare med god dynamik som präglas av hjälpsamma och stöttande medarbetare. Tillsammans bistår ni organisationen med metodstöd inom problemlösning och ärendehantering. Som Issue Manager ställs krav på din förmåga att kommunicera med såväl interna funktioner som externt med säljbolag, leverantörer och samarbetspartners. Vi förväntar oss också att du utmanar befintliga arbetssätt genom att arbeta med ständiga förbättringar - Kaizen - i syfte att effektivisera verksamheten samt att i samarbete med chefer och kollegor utveckla och implementera processer och rutiner. Till tjänsten som Issue Manager söker vi dig som har/är: * Relevant teknisk eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet tex inom kvalitet, produktionsteknik, projektledning, problemlösningsmetodik, ärendehantering eller motsvarande. * Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. * Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella grupper. * Produktkännedom om TMHMS produkter och TPS är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och agerar ansvarsfullt. Som person är du uthållig, noggrann och har god analytisk förmåga samt kan se övergripande samband. Du förväntas vara drivande och vågar utmana traditionella metoder. Du gillar att ha igång många olika uppgifter samtidigt och är engagerad samt duktig på att skapa delaktighet genom framgångsrik kommunikation på alla nivåer inom verksamheten. Vilka är Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhantering och vi gör stora investeringar för att möta framtidens behov. På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från manuella handtruckar till självkörande fordon och innovativa energilösningar. Hållbar arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamheten och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag.
We are using and creating technology to transform operations at sea to enable people and the planet to thrive. We are open-minded and fearless in our approach to innovation and don't believe in boundaries. We challenge everything and have massive ambitions to drag aging industries into the tech era. We take safety, equality and education very seriously, and our responsibilities don't stop at our front door. Our business is built on the belief that there's definitely a more environmentally responsible way to operate at sea. We employ people who share our core values. We expect our people to be courageous, trustworthy, and conscientious, driven by a desire to do the right thing. We strive for excellence, work collaboratively, and are genuinely excited by our work. We offer opportunities for our people to develop beyond their role and span a multitude of disciplines. These are open to all, regardless of background and experience level. Working with us means being part of a team that is harnessing technology and creativity to disrupt a traditional industry. We are not your average workplace. Ready to launch your career? We're on the lookout for driven and ambitious trainees to join our growing survey operations team as we expand with the game-changing delivery of our state-of-the-art Armada fleet! Ocean Infinity is seeking multiple Trainee Remote Survey Operators. This will involve learning a completely revolutionary way to acquire data within the industry and be at the forefront of marine technology. Remote operators will control vessel survey systems from the comfort of the office in Gothenburg enabling discovery of the marine world through interactions with vessels operating all over the globe. Our vessels work for a wide range of clients, and we pride ourselves on looking to lead the way in green solutions. As a trainee, you will be led through the various tasks that we perform offshore. These include interactions with subsea robotics and state of the art remote solutions. The main task of a remote operator is to manage and monitor the collection of data from survey payloads. This enables us to create a complete picture from the surface to the seabed and below. You will become a key member of the remote team helping to plan and implement day to day operations of the vessels initially under the supervision of senior operators. What will you do: Be trained in all the survey systems that are currently used by the company; Introduced to our innovative remote setup; Remotely operate and co-ordinate offshore survey activities for a vessel under the supervision; Support of the remote operation team; Logging and monitoring of all data acquired by the vessel. This ranges from monitoring vessel position, underwater positioning for subsea robotic, real-time view of 3D seabed sonar data, live underwater video streams and more; Responsible to follow outlined project plans and keep to client requirements; Being central to the communication between all departments and co-ordinating the survey plan; Work with a team in our Gothenburg based operations centre that follows a shift pattern to cover 24 hour operations. Who you are: Degree level education; Competent level of English; Strong understanding of quality management such as standards, regulations, applicable policies and procedures; Good practical experience with office tools: MS Office, Google Drive, Teams, e-mail, among others; Strong communication skills; Driven, proactive and able to work autonomously with little supervision towards the company's purpose; Critical thinking and ability to show initiative; Open and receptive to new and different ideas. Desirable: Understanding of the marine environment through hobbies or work e.g. sailing, diving, surfing; Strong interest in technology and computing. Salary for the position: 360,000 SEK per year Number of positions available: 15 Salary: The salary varies for this position as we are recruiting in multiple regional locations and job grades. The salary process is based on skills, abilities, and experience required. What you can expect: At Ocean Infinity, we believe in creating equal opportunities for all, celebrating each and everyone’s differences. We are driven by transforming the industry, through our technology, thoughts, behaviours and actions. Being inclusive and respectful to all is fundamental to who we are. It is the right thing to do and enables innovation and creativity to thrive. There is more work to be done, and we know that we aren’t perfect, but our commitment to these values is unwavering. They are central to our mission and the impact we have on the industry, meaning, we cannot live without them.
Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö. Enheten Insamling står inför många spännande utmaningar och behöver därför förstärka teamet med en driftövervakare. Detta för att möta de krav som ställs från bland andra fastighetsägare, driftentreprenörer och andra aktörer inom avfallshantering. ARBETSUPPGIFTER I rollen som driftövervakare kommer du följa upp de avtal som är tecknade med våra driftentreprenörer. Det är viktigt att vi har kontroll över våra beställningar och att vi för dialog med våra samarbetspartners för utveckling och förbättring. Vidare kommer du ansvara för att ärenden som inkommer till oss alltid tas omhand, utreds och besvaras snabbt och professionellt. Många ärenden är av samma karaktär och teamet arbetar aktivt för att utveckla rutiner och arbetssätt för att nå en så smidig och effektiv handläggningsprocess som möjligt. Tjänsten är tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Ulvsunda, Bromma. I tjänsten ingår viss beredskap. Det innebär att man under vissa tider utanför kontorstid har ansvaret för en beredskapstelefon kopplad till frågor gällande vår verksamhet. Exempel på arbetsuppgifter: • Entreprenörskontakter och platsbesök • Uppföljning av avtal ur operativ synvinkel på t ex fordon, personal och arbetsmiljöärenden • Kontroll av registreringar/avvikelser/reklamationer utifrån krav i avtalen • Stickkontroller i fält • Delta i driftsmöten och driftprojekt • Delta i utveckling av verksamhetssystem samt produktionssystem för entreprenörer KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid din personlighet då arbetet kräver god samarbetsförmåga, struktur och drivkraft. Avfallsbranschen förändras och utvecklas ständigt, därför vill vi att du är öppen för förändringar, motiverad och initiativrik. Eftersom arbetet innebär kontroll och uppföljning är det också viktigt att du är noggrann och systematisk i ditt arbete. Har du dessutom ett brinnande miljöengagemang som du vill sprida är detta jobbet för dig! För att lyckas i tjänsten har du: • Eftergymnasial utbildning, gärna med miljöinriktning • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom avfall- och återvinningsbranschen • Mycket god kunskap om arbetsmiljölagstiftning • Mycket god kunskap om olika insamlingssystem, särskilt storbehållare och bottentömmande insamlingssystem • Erfarenhet av driftuppföljning av upphandlande entreprenader • Erfarenhet från andra kommuner/kommunala bolag är meriterande • Kunskap om LOU • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket • Erfarenhet av transponderinstallation med tillhörande uppföljning • Grundläggande datorvana • B-körkort ÖVRIGT Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-02-28 och bli en del av Stockholm Vatten och Avfalls framtid! Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du teamledare Klas Berglund, via mejl [email protected]. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon 08-522 120 00. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb Vi ser fram emot din ansökan!
Är du tekniskt intresserad och gillar att lösa problem i en modern och automatiserad produktionsmiljö? Press Kogyo Sweden AB söker nu drifttekniker som vill bidra till att hålla verksamheten i världsklass! Om rollen Som drifttekniker på Press Kogyo Sweden AB har du en central roll i att säkerställa att produktionens maskiner och processer fungerar optimalt. Vardagen är varierad och fartfylld där du utför planerade och akuta underhållsinsatser. Arbetsuppgifterna kan innebära allt från mekaniska underhållsinsatser till automationsinsatser. Du arbetar förebyggande genom att utföra rutinunderhåll, exempelvis byte av oljefilter, smörjning av maskiner och komponentbyten, samt genom att planera och följa upp underhållsåtgärder i systemet MaintMaster. Arbetet sker i nära samarbete med driftteamet, andra avdelningar och externa experter. Om Press Kogyo Sweden AB Press Kogyo Sweden AB är en underleverantör av fordonsdetaljer, konstruktionsdetaljer, truckdetaljer och entreprenadmaskinsdetaljer med fokus på plåtbearbetning, hydraulpressning och svetsning. Man är en av landets äldsta underleverantörer till Volvo och i kundskaran finner man bland annat Scania, Toyota och Xylem. Man ingår i den internationella koncernen Kogyo och strävar konstant mot att vara en kvalitativt inriktad och heltäckande leverantör. Med sina 185 anställda är man ett välmående företag som fortsatt växer och nu behöver utöka med fler kunniga och kompetenta medarbetare. Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har praktisk erfarenhet inom underhåll i den tillverkande industrin. Du är bekväm med de moderna lösningarna inom industrin, men du har även en fallenhet för de mekaniska och praktiska arbetsuppgifterna. Du har tidigare haft roller som underhållstekniker, servicetekniker eller motsvarande. Dessutom är du en nyfiken och driven person som besitter ett stort tekniskt intresse. Du är också prestigelös och kommunikativ och är inte rädd för att ta initiativet att förbättra. Skallkrav för tjänsten •Praktisk erfarenhet inom den tillverkande industrin som underhållstekniker, servicetekniker eller motsvarande, alternativt relevant YH-utbildning, t.ex automationsingenjör •Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten •Kunskap/erfarenhet av hydralik •Kunskap/erfarenhet av PLC •Kunskap/erfarenhet av el •Kunskap/erfarenhet av robotik Hur du ansöker För att söka tjänsten som drifttekniker, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare William Henriksson: [email protected] alt. 070-015 13 85. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som drifttekniker kommer du vara anställd direkt hos Press Kogyo Sweden AB. Villkor Start: Enligt överenskommelse Placeringsort: Oskarshamn Arbetstid: 2-skift. Dagtid: mån-tors, 06:15-15:00, fre 06:15-12:15. Kvällstid: mån-tors 15:00-00:00, fre 12:00-19:50 Omfattning: Heltid
Om kundföretaget Den ledande leverantören av sprängämnen på den nordiska marknaden. Vi tillhandahåller ett brett utbud av tjänster inom sprängnings- och brytningsarbeten genom hela projektets livscykel. I Sverige ligger huvudkontoret i Karlskoga. Vi är även lokaliserade i Härryda, Karlskoga, Bro, Enköping, Gällivare, Lycksele, Pajala och Liden. Dina arbetsuppgifter I arbetet ingår huvudsakligen att leverer produkten från laddtruckarna och utföra laddservice till våra kunder. Truckarna är rullande fabriker så vid tillverkningen ingår viss processteknik. Mottagningskontroll av råvaror samt löpande underhåll förekommer. Din profil Vi ser gärna att du är noggrann, social och har ett intresse för teknik. Som laddoperatör är man ansiktet utåt och en viktig del i kontakten med kunderna, en god service är en stor del av att jobbet . Att arbeta som laddopperatör kan vara krävande så en god fysik är en viktig del. Du ska ha C körkort, YKB och ADR-S. Släpkort, Maskinförarbevis på andra fordon så som traktor, samt vana från bergspräning eller processarbete är meriterande. Övrig information Vi erbjuder tjänster både i Gällivare och Pajala men även arbete på andra stationer kan bli aktuellt. Tjänsterna innebär dagtid men förskjuten tid förekommer. En bakgrundskontroll i belastnings- och misstankeregister genomförs enligt företagets branschregler. Om oss Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Tjänsterna kommer tillsättas löpande, så ta därför tillfället att söka direkt. Ni som går vidare i processen kommer att arbeta via oss som uthyrd medarbetare hos Kundföretaget. För frågor gällande våra tjänster kontakta ansvarig Erik Brolenius 0705172605 [email protected] För mer information om oss besök gärna Konsultia.se
Är du en driven och engagerad ledare med känsla för kvalitet och säkerhet? Är du flexibel och kan arbeta 55h/vecka för att sedan vara ledig minst en vecka? För kund i Ludvikas räkning söker vi nu två stycken Quality & Operation Excellence Testing Specialist för uppdrag med placering på kundens logistikcenter i Vålberg i Karlstad, för att sedan fortsatt placering hos kunden i Ludvika. Som Quality & Operation Excellente Testning Specialist kommer du, tillsammans med en kollega att övervaka och stödja ett team om 20 personer som utför kondensatorbyten. I rollen ingår det att säkerställa att säkerhets och kvalitetsstandarder efterlevs, att tidsplanen följs och rapporterar du till projektledningen. Tjänsten erbjuder: * Ett varierande och utvecklande jobb som ger möjlighet att leda och coacha ett team * En dynamisk arbetsmiljö då rollen innebär ett roterande i ett team om fyra personer. * En möjlighet till att kombinera arbete i Vålberg Karlstad med stationering i Ludvika, där du efter rotationen får ta dela av andra spännande monteringsuppdrag. * En möjlighet att arbeta 55h/vecka för sedan ha längre ledighet. Vi söker dig som: * Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. * Har ett inspirerande ledarskap och god kommunikation. * Har goda datorkunskap och erfarenhet av Office-paketet. * Har B-körkort. Om tjänsten: Tjänsten sträcker sig från 2025-02-03 till 2025-06-30 (med möjlighet till förlängning) Detta är en god möjlighet att få vara med och bidra i ett framgångsrikt team och bidra med att höja kvalitet och säkerhet i vår verksamhet. Är du redo för nya utmaningar?
1. Cooperate with industrial robot application, external axis and bus configuration, programming, teaching, linkage and other work; 2. Complete the connection guidance and communication configuration of cables and safety equipment of industrial robots and their auxiliary equipment as required; 3. Complete debugging of related equipment and industrial robots and optimization of process timing and process quality according to process documents and technical requirements; 4. Complete fault handling of industrial robots and their auxiliary equipment and training of Party A's personnel during the project; 5. Collected and sorted out the problem points in the project process, summarized and completed the report; 6. Complete other tasks assigned by superiors Job Requirements: 1. College degree or above in automation related field; 2. More than 2 years of robot debugging experience in body-in-white industry; 3. Be familiar with at least one makers, parts, new energy, such as VW, CJLR, BMW, Daimler, TESLA, VOLVO, CHERY, GESTAMP, CATL standards such as robot, Proficient in commissioning and configuration of at least one robot such as ABB/KUKA/FANUC/MOTOMAN. 4. Have good English speaking and reading ability; 5. Strong logical thinking ability, good language expression and organization ability; 6. Proficient in office automation software, familiar with Auto-CAD and other software; 7. Upright, honest, good at communication, serious and responsible work, rigorous and meticulous, have a good team spirit. 8. Adapt to long-term business trips and can work under pressure
1. Cooperate with industrial robot application, external axis and bus configuration, programming, teaching, linkage and other work; 2. Complete the connection guidance and communication configuration of cables and safety equipment of industrial robots and their auxiliary equipment as required; 3. Complete debugging of related equipment and industrial robots and optimization of process timing and process quality according to process documents and technical requirements; 4. Complete fault handling of industrial robots and their auxiliary equipment and training of Party A's personnel during the project; 5. Collected and sorted out the problem points in the project process, summarized and completed the report; 6. Complete other tasks assigned by superiors Job Requirements: 1. College degree or above in automation related field; 2. More than 2 years of robot debugging experience in body-in-white industry; 3. Be familiar with at least one makers, parts, new energy, such as VW, CJLR, BMW, Daimler, TESLA, VOLVO, CHERY, GESTAMP, CATL standards such as robot, Proficient in commissioning and configuration of at least one robot such as ABB/KUKA/FANUC/MOTOMAN. 4. Have good English speaking and reading ability; 5. Strong logical thinking ability, good language expression and organization ability; 6. Proficient in office automation software, familiar with Auto-CAD and other software; 7. Upright, honest, good at communication, serious and responsible work, rigorous and meticulous, have a good team spirit. 8. Adapt to long-term business trips and can work under pressure
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb