Konferenschef

Sök bland 2 lediga jobb som Konferenschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vikariat Arrangemangs och studiochef

Föräldravikariat, Subtopia söker chef för arrangemang och studior. Söker du ett spännande jobb med ledningsansvar inom arrangemang, scenkonst, film, TV och event? Som vikarierande chef för arrangemang och studior får du jobba mot en mångfald av branscher med införsäljning av våra lokaler för event och studioverksamhet. Du kommer att ha självständigt budgetansvar. Om Subtopia Subtopia är en 15 000 kvm stor produktionsplats för kultur, upplevelser och möten lokaliserat i Botkyrka, Alby. Hos oss hittar du bl.a. artister, filmproducenter, cirkuskompanier, dekormakare, ideella föreningar, sociala entreprenörer och andra kreativa företag. Tillsammans med aktörerna i området gör vi världen bättre. Subtopia är en del av det kommunala aktiebolaget Upplev Botkyrka AB och fungerar som utförare av Botkyrka kommuns satsning inom kultur och kreativa näringar. Subtopias mål är att möjliggöra kulturell och samhällsbyggande kulturproduktion på alla nivåer, såväl ideellt som kommersiellt. Subtopia erbjuder lokaler med tillhörande tjänster för kommersiella korttidsuthyrningar och vi hyr även ut lokaler till fasta hyresgäster. En av Stockholmsområdets mest flexibla multiarena är Hangaren där eventbolag och produktionsbolag till exempel arrangerar event och konserter, repeterar inför turnéer, producerar TV-program och spelar in film. Hangaren används även för vår egen verksamhet som kan vara allt från internationella mässor till cirkusföreställningar. Om tjänsten Vi erbjuder dig en kreativ och omväxlande arbetsplats där du får arbeta inom flera branschområden. Du leder ett team som tar emot och genomför allt ifrån föreställningar, arenarepetitioner och TV-inspelningar till konferenser och evenemang för såväl företag, ideella organisationer och privatpersoner. Tjänsten innebär både strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar självständigt för våra studiokunder i Hangaren från offert och förhandling till genomförande och avetablering. Som chef för arrangemang och studior leder du ett roligt och kreativt team med kollegor som har service i ryggmärgen. Teamet har primärt i uppdrag att hyra ut Subtopias inspirerande lokaler med tillhörande tjänster. Våra lokaler rymmer 10-2500 personer. Lokalerna fylls med allt ifrån företagsevent, kreativa workshops och konferenser till TV-sändningar, filminspelningar och scenkonst. Du arbetsleder teamet med kunden i fokus samtidigt som du har det övergripande ansvaret för utbudet av lokaler och tjänster, att uppfylla intäktsbudget och avdelningens uppsatta mål. I tjänsten ingår det även att vara delaktig i projektering och etablering av en ny studio i området. Du arbetar nära Subtopias serviceavdelningar fastighet, teknik och marknad och ansvarar för samarbetet. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och planera försäljningsarbete av befintligt och nytt utbud Planering av marknadsföringsinsatser på kort och lång sikt Utveckling av utbud Förhandling med leverantörer Budgetering och efterlevnad av intäktsbudget Följa och utveckla rutiner tillsammans med fastighet och teknik Delta i ledningsgruppsarbete Leda teamet i riktning mot uppställda mål Boka in och ta emot kunder inom film, tv och scenkonst Medverka i utvecklingsprojekt Behandla ansökningar om arrangörsstöd Kvalifikationer, egenskaper och krav Vi söker dig som är utåtriktad och som trivs med kundkontakter och försäljningsarbete. Du är kreativ, resultatinriktad, lösningsorienterad samt organiserad. Du gillar att leda och arbeta i team och kan självständigt leda ett projekt från början till slut. Vi ser att du har 2-3 års dokumenterad erfarenhet av ledande befattning i minst en av branscherna avdelningen jobbar mot – event, konferens/möten, film, TV och scenkonst. För tjänsten behöver du behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift. Vi ser att du är: Driven och målfokuserad Brinner för försäljning Lösningsorienterad Flexibel och kundorienterad Är självgående men också en lagspelare Är en god relationsbyggare med stor social kompetens Krav: Körkort B* (Manuell) Svenska och engelska i tal och skrift 2-3 års erfarenhet av ledande befattning i minst en av branscherna som avdelningen jobbar mot - event, konferens/möten, film, TV och scenkonst. Tjänsten och ansökan Tidsbegränsad, Föräldravikariat, ca 16 månader på 100%. I dagsläget ser vi att vikariatet sträcker sig mellan augusti 2024-december 2025. Kvälls- och helgarbete förekommer. Tjänsten är på plats (ej distans). Tjänsten innebär en tidsbegränsad anställning på Subtopia, en del av Upplev Botkyrka AB som är ett av Botkyrka kommun helägt bolag. Tjänsten kan innefatta resor med övernattning. Upplev Botkyrka AB har kollektivavtal via Fremia och är medlemmar i riksorganisationen Folkets hus och parker, FHP. Denna tjänst omfattas av Handels tjänstemannaavtal. Skicka din ansökan och CV till [email protected] Märk mejlet med rubriken ”Vikariat arrangemang”. Vi vill ha din ansökan senast 30 april 2024. Tillträde under augusti 2024, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och kan ske före sista ansökningsdag. Arbetsgivare Upplev Botkyrka AB är arbetsgivare och vår riksorganisation är Folkets hus och parker – Fremia. Ytterligare information om Subtopia och tjänsten www.subtopia.se Kontaktpersoner Kristina Hagos, chef arrangemang och studior [email protected] 0739607046 Cathrine Zander, chef Subtopia [email protected] Arbetsplats Subtopia Rotemannavägen 10 145 57 Norsborg Övrigt Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekrytering.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Meeting & Event Manager - Hjortviken Country Club (ESS Group)

Meeting & Event Manager till Hjortviken Country Club (ESS Group) Ett stenkast från Göteborg, där bygger vi Hjortviken Country Club. En plats där avkoppling och upplevelser går hand i hand. Konferenser, möten och event är ett av våra största affärsben. Vi söker nu en passionerad Mötes- & Eventmanager som med kreativitet och noggrannhet kan skapa oförglömliga evenemang för våra gäster och vara en trygg ledare för teamet. Är det här nästa kapitel i din karriär? Hjortviken Country Club Öppning sker i januari 2025 och då kommer Hjortviken Country Club erbjuda en ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Din roll som Mötes- & Eventmanager Som Mötes- & Eventmanager hos oss blir du spindeln i nätet för allt som rör konferens och evenemang och på anläggningen. Du ansvarar för att själv planera, koordinera och genomföra event från start till slut. Detta inkluderar allt från första kundkontakt till fakturering, med målet att varje evenemang ska bli en framgång som stärker vårt varumärke och gästernas upplevelse. Din förmåga att nyskapande och lösningsorienterat hantera projekt kommer vara avgörande. Du är också ledaren och närmsta chef för koordinatorerna och värdarna på avdelningen. Du rapporterar till Jens, vår Hotel Manager, och du är en del av avdelningschefsgruppen på vår destination. Kvälls och helgarbete förekommer då våra kunder och medarbetare besöker oss alla dagar i veckan. Huvuduppgifter - Ansvara för den dagliga driften på konferensavdelningen och dess medarbetare. - Rekrytering, schemaläggning och personalansvar. - Ansvara för hela kedjan i planeringen och genomförandet av möten och event. - Samarbeta internt med alla avdelningar och externt med kunder och gäster för att säkerställa högsta möjliga kvalitet och service. - Utveckla och implementera kreativa och unika eventkoncept. - Ekonomisk uppföljning och budgetering av event. - Proaktivt arbeta med försäljning och marknadsföring av mötes- och event - Säkerställa att rutiner utvecklas och efterföljs. Vem söker vi? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med möten och event, gärna inom hotell-, konferens-, eller eventbranschen. Du är en driven person med stark projektledningsförmåga och en kreativ ådra som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Med ett öga för detaljer och förmåga att hantera flera projekt samtidigt, är du redo att ta vår eventavdelning till nya höjder. Som ledare är du trygg, tydlig och coachande. Kunden och arbetsglädje är viktigt för dig samt samarbetet mellan alla avdelningar som skall fungera med många stafettpinnar att lämna över. Du är en duktig kommunikatör och tar stort ansvar. Vad erbjuder vi? - En central roll i att utveckla och forma mötes- och eventavdelningen från grunden. - Arbete i en inspirerande miljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. - Att bli del av ett passionerat team med höga ambitioner. Ansökningsprocess Är du personen vi söker för att bli vår Mötes- & Eventmanager på Hjortviken Country Club? Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev via länkarna nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra varför just du är rätt person för oss. Sista ansökningsdag är 7/5 2024. Tillträde sker efter överenskommelse med lön enligt överenskommelse. Länk till Hjortviken Country Club (http://www.hjortviken.se/) Länk till ESS Group (https://www.essgroup.se)

20 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024