Konferenschef
Sök bland 3 lediga jobb som Konferenschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du arbeta i ett prisat arkitektoniskt mästerverk? Vill du vara med och bidra till att Eslövs och Skånes invånare får ett brett och intressant kulturutbud? Nu söker vi en vikarierande enhetschef för Medborgarhuset i Eslöv fram till augusti 2026. Ditt uppdrag Som enhetschef för Medborgarhuset ansvarar du för att verksamheten bedrivs effektivt och i linje med kommunens mål och riktlinjer. Du leder och stöttar ditt team i det dagliga arbetet, vilket inkluderar: • personalansvar för medarbetare inom verksamheten • operativt och närvarande ledarskap som synliggör och stöttar medarbetarna i deras arbete • budget- och ekonomiansvar • planering och utveckling av verksamheten för att möta besökarnas behov • säkerställande av att Medborgarhuset fortsätter vara en attraktiv och uppskattad mötesplats Din erfarenhet För att lyckas i rollen ser vi att du har: • relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet • förmåga att engagera och motivera medarbetare Det är meriterande om du har: • erfarenhet av ledarskap, gärna inom kultur- eller eventverksamhet • god förståelse för budget- och ekonomihantering • erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter och evenemang Är det här du? Du är en trygg och tydlig ledare som trivs med att arbeta i en kreativ miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera, samtidigt som du är lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov. Du har en naturlig närvaro i det dagliga arbetet och är skicklig på att bygga tillit och skapa en positiv arbetsmiljö. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang bidrar till att skapa en arbetsplats där både medarbetare och besökare trivs. Vi erbjuder • ett spännande uppdrag i en unik och inspirerande miljö • möjligheten att utveckla och leda en värdefull verksamhet • engagerade och kompetenta kollegor • vikariat fram till augusti 2026 Om Medborgarhuset i Eslöv Medborgarhuset är ett prisat arkitektoniskt mästerverk som lockar besökare från när och fjärran. Huset erbjuder en unik miljö där kultur, möten och evenemang samsas under ett och samma tak. Här möter du besökare som förundras över byggnadens utsökta detaljer, barn som leker innan barnteatern börjar och konferensdeltagare som ivrigt diskuterar dagens föreläsningar. Allt detta är möjligt tack vare det engagerade teamet som arbetar med att laga mat, rigga teknik, duka, möblera och hålla rundvandringar. Välkommen med din ansökan! Övrigt Vi kommer att hålla inledande intervjuer 28 februari och den 3 mars. Vi uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ (https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/) För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Om tjänsten: Har du ett driv för försäljning, en förmåga att skapa långsiktiga samarbeten och en passion för att ge gäster en förstklassig upplevelse? Vi söker en engagerad och strukturerad Konferenskoordinator och säljare som vill bli en del av vårt team på Destination Apelviken. I rollen som Konferenskoordinator kommer du att ansvara för den operativa driften samt bygga långsiktiga relationer med samarbetspartners. Du får möjlighet att kombinera din förmåga att skapa minnesvärda konferenser med ett affärsmässigt fokus för att utveckla vår konferensavdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Planering och genomförande av konferenser: Säkerställa att varje gästs upplevelse överträffar förväntningarna Sälj och nätverkande: Aktivt utveckla samarbeten och göra oss synliga på relevanta plattformar där vi kan öka konferensbeläggningen hos oss Ekonomi och uppföljning: Budgetarbete, fakturering, och uppföljning av konferenser Marknadsföring och försäljning: Utveckla paketerbjudanden, säljmaterial och nya kanaler för att attrahera fler gäster Samarbeten och relationer: Bygga långsiktiga relationer samarbetspartners samt etablera nya Hållbarhetsarbete: I samråd med hållbarhetsgruppen implementera mer hållbara processer och arbetssätt Vem är du? Vi söker dig som är mycket strukturerad och som trivs med att organisera och planera för att uppnå bästa möjliga resultat. Du har erfarenhet av försäljning och är van vid att skapa nya affärsmöjligheter. Din lösningsorienterade inställning och naturliga känsla för service gör att du hanterar komplexa uppgifter med precision och effektivitet. Du har även en stark förmåga att bygga och upprätthålla relationer samt att nätverka framgångsrikt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Låter detta som en möjlighet för dig? Ansök nu och bli en del av vårt fantastiska team!
Sabis öppnade i oktober 2019 en ny verksamhet i det nybyggda huset Solna United nära Mall of Scandinavia. Vi driver en restaurang och ett café samt sköter många av husets servicetjänster; såsom reception, städ, posttjänst och konferens. Vi handhar även servicetjänsterna hos flera hyresgäster i huset såsom Arla, Fortum, Knightec, Ranstad mfl. Sabis levererar också all catering till konferensanläggningen på Solna United men även till många av hyresgästerna. På taket finns en VIP-våning som Sabis sköter och det kommer även att byggas en takterrass under 2025.Om rollenVi söker en engagerad och driven Facility Manager till vår enhet Solna United! I denna roll blir du en nyckelperson i vår ledningsgrupp, tillsammans med Platschefen och Köksmästaren. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för receptionen och fungera som en central kontaktpunkt för våra kunder. Rollen innebär också personalansvar, inklusive schemaläggning, samt ett ansvar för att driva både operativa och strategiska initiativ som utvecklar och förbättrar våra tjänster.I rollen ingår också att aktivt sälja in våra mertjänster och event, både inom och utanför huset. Din profilVi söker dig som är flexibel, social och har en stark förmåga att bygga relationer och hantera olika kontakter på ett professionellt sätt. Du är självgående och initiativtagande, vilket innebär att du snabbt identifierar vad som behöver göras och tar ansvar för att få det gjort. Erfarenhet av försäljning är ett plus, eftersom du kommer att arbeta med att sälja in våra mertjänster och arrangera event. Det är också meriterande om du har erfarenhet från servicetjänster eller Facility Management och känner dig trygg i både operativa och strategiska arbetsuppgifter. Vi söker dig som vill växa med oss och bidra med energi och engagemang i vårt team! Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Stina Råstenpå[email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb