Leveransbevakare

Sök bland 5 lediga jobb som Leveransbevakare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Leveransansvarig för uppdrag till Skånetrafiken!
Poolia Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Vi söker nu en erfaren och självgående leveransansvarig till ett interimsuppdrag hos Skånetrafiken. Uppdraget gäller som vikarie för en leveransansvarig inom det mellersta området, där bland annat Lund stad ingår. Du blir en del av ett team med fem leveransansvariga inom Affärsområde Buss och får en nyckelroll i att följa upp kollektivtrafikens genomförande, hantera vägarbeten och bidra till förbättringsarbete. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå tills årsskiftet 2025/2026 under tiden permanent ersättningsrekrytering är klar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som leveransansvarig kommer du att: • Bemanna rollen som leveransansvarig för området Lund stad med omnejd. • Hantera TA-planer och trafikomläggningar enligt uppsatta processer. • Arbeta i planeringsverktygen Rebus och RKM för hantering av omläggningar. • Säkerställa god informationsöverföring från Lund stad och andra väghållare kring kommande störningar. • Följa upp kollektivtrafikens dagliga leverans och agera kravställare mot trafikföretagen. • Driva förbättringsåtgärder i samverkan med trafikföretag. • Ansvara för veckomöten och andra forum för dialog med trafikföretagen. • Hantera särskilda händelser enligt rutin. • Samverka i ett tvärfunktionellt team inom Affärsområde Buss. Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, lyhörd och lösningsorienterad, med god vana att samarbeta med både interna och externa parter. Du har ett starkt ansvarstagande och trivs i en roll med många kontaktytor där din analytiska och pedagogiska förmåga får komma till sin rätt. Nedan punkter är skallkrav på tidigare erfarenheter: • Mycket goda kunskaper i Rebus och RKM. • Goda kunskaper om Affärsområde Buss och trepartsamverkan med Lund stad. • Gedigen erfarenhet av kollektivtrafik och mycket god kännedom om Skånetrafiken. • God kännedom om tidtabells- och avvikelseprocesser inom Skånetrafiken. • Erfarenhet från liknande uppdrag inom Affärsområde Buss (som anställd eller konsult). • Goda kunskaper i Instant Control och om Skånetrafikens avtalsmodeller. • Minst 4 års erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. • Dokumenterad erfarenhet av att driva kollektivtrafikfrågor med Lund stad de senaste 2 åren. • Avslutad högskoleutbildning inom t.ex. samhällsvetenskap, logistik, ekonomi eller civilingenjör inom väg och vatten. • Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Obligatoriskt att bifoga: CV (max 4 sidor, endast relevant erfarenhet)

22 april 2025
Sista ansökan:
5 maj 2025
Sommarjobba som Leveransstyrare hos Coop Logistik i Eskilstuna!
Arena Personal Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Coop är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för sin hållbarhetsprofil och bygger för framtidens mest effektiva och hållbara varuflöden. Terminalen i Eskilstuna har vunnit pris som årets logistiketablering 2022 och kommer vara en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll där du tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt Coop Logistiks mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Tjänsten är primärt en sommaranställning som sträcker sig under perioden 12 maj till och med 25 juli. Arbetstiderna är förlagda söndag till torsdag samt är nattetid 23:30 till 07:00. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta är en del av Arena Personals uthyrningsverksamhet där uppdragsperioden initialt sträcker sig över sommaren med start i maj för att löpa augusti ut. Möjlighet till förlängning av uppdraget finns. Du får i den här rollen möjlighet att vara med och bygga det vinnande teamet på Coop. Hos dem väntar en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!

7 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Sommarjobba som Leveransstyrare hos Coop Logistik i Eskilstuna
Libera i Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Coop är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för sin hållbarhetsprofil och bygger för framtidens mest effektiva och hållbara varuflöden. Terminalen i Eskilstuna har vunnit pris som årets logistiketablering 2022 och kommer vara en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll där du tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt Coop Logistiks mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Tjänsten är primärt en sommaranställning som sträcker sig under perioden 12 maj till och med 25 juli. Arbetstiderna är förlagda söndag till torsdag samt är nattetid 23:30 till 07:00. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta är en del av Liberas uthyrningsverksamhet där uppdragsperioden initialt sträcker sig över sommaren med start i maj för att löpa augusti ut. Möjlighet till förlängning av uppdraget finns. Du får i den här rollen möjlighet att vara med och bygga det vinnande teamet på Coop. Hos dem väntar en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!

4 april 2025
Sista ansökan:
27 april 2025
Leveransansvarig lokuthyrning
Nordic Re-Finance AB
Lager- och terminalpersonal

Nordic Re-Finance söker leveransansvarig för utlämning och återlämning av uthyrda lok Om jobbet Nordic Re-Finance fortsätter att utveckla verksamheten och nu söker vi en leveransansvarig till vårt team. Som leveransansvarig är du en nyckelspelare för att förbättra våra processer och generera nöjdare kunder. Du jobbar nära erfarna kollegor och rapporterar direkt till COO. Nordic Re-Finance hyr ut lok till operatörer i hela Skandinavien. Som leveransansvarig är din huvuduppgift att säkerställa att våra lok är i förväntat skick vid utlämning respektive återlämning, i enlighet med vad som anges i hyresavtalet. Detta sker genom dialog med kunder och verkstäder, men även genom faktiska besiktningar tillsammans med hyrestagare där loken befinner sig, både inför hyresstart och vid återlämning. Då denna roll inte finns idag kommer du få stor frihet att tillsammans med ett erfaret team utveckla rollen för att den ska bidra så mycket som möjligt både till vår verksamhet men också till våra kunders nöjdhet. Arbetsuppgifter Koordinera så att återleverans från tidigare kund och utleverans till nästa görs enligt tidsplan, och att fordonet är i avsett skick vid från- och tillträde. Genomföra besiktningar vid utlämning och återlämning av lok i samråd med hyrestagare. Dokumentera skick och eventuella skador på fordonen. Kommunicera och föra dialog med hyrestagare och verkstäder gällande hantering av avvikelser och förändringar i tidsplaner. Administrera besiktningsprotokoll och uppföljningar i vårt skräddarsydda system Railkeep. Samarbeta med kollegorna för att optimera och förbättra utlämnings- och återlämningsprocesser. Vi söker dig som Har god administrativ förmåga och noggrannhet i dokumentation. Är social och trivs med kundkontakt samt gillar att resa i tjänsten Har ett affärsmässigt sinne och förståelse för hyresaffärer. Har teknisk förståelse och gärna erfarenhet av besiktning eller underhåll av fordon eller maskiner. Tidigare erfarenheter från järnvägsfordon är meriterande men inget krav. Har god datorvana och erfarenhet av system för dokumentation och administration. B-körkort krävs då kontoret ligger utanför tätort och tjänsten innefattar resande med bil Vårt erbjudande Hos Nordic Re-Finance blir du en del av ett engagerat team där vi arbetar tätt tillsammans för att leverera hög kvalitet och service till våra kunder. För den här tjänsten erbjuder vi: Konkurrenskraftig lön och pensionsavsättning. Friskvårdsbidrag. Sex veckors semester. En dynamisk och varierad roll där du får möjlighet att utvecklas och påverka vår verksamhet. Tjänstefordon för att kunna utföra nödvändiga resor Om Nordic Re-Finance AB Nordic Re-Finance AB grundades 2006 och hyr ut samt förvaltar spårbundna fordon i Sverige och Norge. Vi har över 200 lok och arbetsmaskiner och utökar ständigt vår flotta. Våra kunder arbetar med godstransporter, infrastrukturarbeten och industriell växling. Kontoret ligger i Klerebo utanför Jönköping, där vi även har lager för reservdelar. Sedan 2025 är franska infrastrukturfonden Infranity majoritetsägare i Nordic Re-Finance. Infranity har stora tillväxtambitioner och här erbjuds du möjligheten att vara med på en spännande resa. Intresserad av tjänsten? Skicka din ansökan med CV och personligt brev direkt. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

25 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Project SCM Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

The Opportunity Join HVDC as a Project SCM Specialist! Bring your expertise to our innovative team at Hitachi Energy and help create a greener future with world-leading technology. HVDC (High Voltage Direct Current) develops and sells DC transmission systems globally, used for long-distance electricity transmission and submarine cables. As part of our Global Supply Chain Management, you'll contribute to major infrastructure projects worldwide, working closely with end customers and enjoying vast career opportunities. If you thrive on complex projects and have a problem-solving and curious mindset, this role is for you! We value diversity and collaboration, ensuring everyone feels respected and included. Join us and make a difference! #diversity #genderequity #inclusion. How you´ll make an impact As Project SCM Specialist you will be the focal point between HVDC and our suppliers during the execution phase of our projects. You will work closely with Project SCM Managers, Logistic Planners, Engineers, Documentation Control and Suppliers follow up and secure that the equipment and documentation deliveries from our Suppliers is according to agreed time, cost and quality. You work in a team with other Project SCM Specialists and will take on equipment’s or project responsibility. During the project execution you need to ensure relentless execution with proactive planning and follow-up on all equipment deliveries with our suppliers and internal stakeholders. During project execution you will also drive, attend and provide information to kick-off and clarification meetings with suppliers. You will work closely with the Project SCM Manager to solve upcoming quality constraints or deficiencies with the supplier equipment deliveries. Living Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You have an academic degree in a relevant field: Supply Chain Management, Business & Administration, or Engineering (or equivalent work experience). Preferably you have a couple years of relevant experience as working in close interaction with suppliers, negotiation and/or in commercial discussions. On a personal level, you are a collaborative and reliable team player with an independent and results oriented working style. You are communicative and good at building networks internally as well as externally. You should also have the ability to stay structured and organized even under pressure and when dealing with many tasks and stakeholders in parallel. You are fluent in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Our flexible working practices help you optimize personal and business performance while creating an environment where all employees can develop their skills and grow. This is a hybrid position where you will be based at the Ludvika or Västerås Hitachi Energy office, with the possibility of working from home up to a couple times per week. Recruiting Manager Maria Hedlund, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, + 46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Partner Renée Lundgren [email protected]

29 november 2024
Sista ansökan:
27 maj 2025