Områdesförvaltare, fastighet
Sök bland 2 lediga jobb som Områdesförvaltare, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!
Delar du vår vision att vara bäst på att vara kommun och vill arbeta med utveckling inom området fastigheter? Vill du utveckla dig själv och våra välfärdsfastigheter i en snabbväxande kommun? Välkommen till oss att söka ett vikariat! Ditt uppdrag I rollen som vikarierande teknisk förvaltare ingår du i lokalgruppen inom enheten för fastighetsförvaltning. Vi består av idag ca 20 personer av olika kompetenser som exempelvis fastighetsförvaltare, tekniska förvaltare, verksamhetsutvecklare, projektledare, systemförvaltare, fastighetsjurist, samordnare teknisk drift, fastighetstekniker med flera. Tillsammans med dina kollegor i gruppen kommer arbeta med teknisk förvaltning och felavhjälpande. Verksamheten leds av chef för lokalförvaltning. - Du medverkar i tekniska utredningar, hyresgästanpassningar, beställningar av mindre underhållsprojekt och följer upp garantiärenden - Du ansvarar för besiktningar och tillsyn av egenägda fastigheter och har en tät dialog med förvaltare, tekniker och entreprenörer samt hyresgäster för att säkerställa drift, underhåll och felavhjälpande. Rollen omfattar, men är inte begränsad till: - Hantering av felanmälningar - Myndighetskontakter - Hyresgästkontakter - Medverka vid upphandlingar - Underhållsplanering (förvaltningsplaner) - Brandskydd och systematiskt brandskyddsarbete Är det här du? Vi tror att du har en hög social kompetens som trivs i att arbeta i team. Du är flexibel, ansvarstagande och kommunicerar obehindrat på svenska. Din erfarenhet - Erfarenhet och utbildning inom teknisk förvaltning eller motsvarande. - Gymnasiekompetens inom fastighet/teknik. - Kunskap om LOU. - Erfarenhet från systematiskt brandskyddsarbete (SBA). - B-körkort är ett krav. - Erfarenhet att arbeta i en politisk organisation är meriterande. - Har du även arbetat med styr och övervakning ser vi även det som meriterande. Vi erbjuder dig I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Du kommer få stor möjlighet att delta och driva samarbeten och projekt tillsammans med hyresgäster, andra enheter inom kommunen och privata fastighetsägare. Välkommen till en kommun som växer snabbt och som nu bygger stad. Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Bergsman, chef lokalförvaltning 070-431 90 16, [email protected]. Vikariatet löper till 30/9 - 2024. Vi ser fram emot att få din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 2023-12-10. Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! En bekräftelse på detta är att vi vunnit Kundkristallen och utsågs i fjol till GREAT PLACE TO WORK! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 39 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Besök www.victoriahem.se för mer information om oss. Om tjänsten Vi är indelade i 6 regioner, 32 områdeskontor på 31 orter med drygt 500 medarbetare. Du kommer tillhöra region Mälardalen och ansvara för vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna och Strängnäs. Du leder ett team som består av Förvaltningsansvarig, förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker, bocoach och miljövärdar och har tillgång till specialister i form av stödfunktioner. Du rapporterar till Regionchef och är en av tre områdeschefer som tillsammans med Regionchefen leder Region Mälardalen. I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning, bosocialt arbete och underhåll av fastighetsbeståndet. Du leder och fördelar arbetet och ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbetet med att förbättra fastigheternas driftnetto. I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, det ekonomiska resultatet samt att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten. Huvudsakliga ansvarsområden Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader och investeringar. Utveckla förvaltningsfilosofin där vårt arbete med lägenhetsrenoveringar och social hållbarhet är en viktig ingrediens Ansvara för budget, affärsplan och prognosarbete Övergripande personalansvar och ansvar för att verksamheten har rätt bemanning Upprätta flerårig fastighetsplan Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter och förverkliga beslutade projekt Ansvara för månatliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Arbetsmiljöansvar Ansvara för upphandlingar av t ex entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitét mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar, tillsammans med hyresförhandlingschefen Tillsammans med övriga i teamet utveckla bostadsområdet på flera nivåer Driva förändrings- och förbättringsarbete Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen Agera som förebild och representera Victoriahem Vem söker vi? Vi söker dig som idag arbetar som områdeschef eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av bostadsförvaltning. Din utbildningsbakgrund är relevant högskoleutbildning. Du har flerårig erfarenhet från en ledande roll och förmågan att leda och inspirera dina medarbetare mot uppsatta mål. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Som person tar du aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du sätter du upp höga mål för dig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål och gör vad som krävs för ett gott resultat. Vidare anpassar du dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendeingivande relationer. Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra. Kvalifikationer Erfarenhet av att ha arbetat med förvaltning av bostadsfastigheter Erfarenhet av att agera som beställare och hantera leverantörer professionellt Arbetat med budget och prognoser Ledarerfarenhet Kunskap om hyressättningssystem Goda kunskaper i Officepaketet, utmärkta Excelkunskaper i synnerhet Erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt meriterande med ytterligare språkkunskaper Placering Eskilstuna Övrigt B-Körkort är ett krav i denna roll Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Vad kan Victoriahem erbjuda dig? Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som områdeschef får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner. Kontaktuppgifter och ansökan För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. I denna rekrytering samarbetar Victoriahem med People360. För mer information är du välkommen att kontakta, Judith Kovacs på tel. 0705-111 466. Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2023 men intervjuer och urval kommer att ske löpande, under hela processen. Det innebär att beslut om anställning kan tas tidigare än sista ansökningsdag så skicka gärna din meritförteckning så snart som möjligt märkt Områdeschef Victoriahem. Varmt välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 2 av 2 jobb