Redaktör
Sök bland 4 lediga jobb som Redaktör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Utdrag Brinner du för kommunikation och hållbarhet? Vill du jobba i ett familjärt företag där beslutsvägarna är korta och som verkar för ett hållbart samhälle? Nu hjälper vi Sollentuna Energi och Miljö (SEOM) att hitta en vass Projektkommunikatör. Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid i 6 månader med goda chanser till anställning/förlängning för rätt person. Start så snart som möjligt, arbetstider är mellan 07:45-16:30. Arbetsplatsen är flexibel men vi ser att du jobbar mer från kontoret än hemma. Kontoret är beläget i Sollentuna och enklast att ta sig hit är med bil. Rollen Vi söker en strukturerad och kreativ kommunikatör för våra anläggnings- och underhållsprojekt. I rollen kommer du att arbeta både strategiskt och operativt genom att planera och genomföra interna och externa kommunikationsinsatser. Du kommer bland annat att hålla dialog med allmänheten och våra samarbetspartners, organisera informationsmöten samt ansvara för att ta fram kommunikationsmaterial för våra olika kanaler. Vi söker dig som är lösningsorienterad, kan anpassa budskap efter olika behov och bidra till att skapa tydlig och effektiv kommunikation i våra projekt. Du har även förmågan att skräddarsy kommunikationen för olika målgrupper och säkerställer att projektens budskap når ut på bästa möjliga sätt! Till stöd har du kollegor på marknadsavdelningen där ett tätt samarbete är A och O. Du ingår i gruppen Marknad och försäljning som utöver kommunikationen ansvarar för försäljning och kundtjänst. Exempel på arbetsuppgifter • Stötta projektorganisationen i kommunikationsfrågor genom att ta fram kommunikationsplaner och genomföra dessa för våra olika anläggningsprojekt • Skriva texter till webb, nyhetsbrev, presentationer och pressmeddelanden • Producera rörligt och grafiskt material för både digitala och tryckta kanaler som byggskyltar, informationsmaterial och inlägg till sociala medier • Hantera intern och extern kommunikation i olika projekt och med olika samarbetspartners • Samordna och delta på externa byggmöten Kommunikationsavdelningen består av 5 personer och du rapporterar till Marknads- och försäljningschef. Din profil Vi söker dig som delar våra värderingar – Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet. Du trivs med att arbeta långsiktigt, är målmedveten och organiserad i ditt arbetssätt. Du planerar ditt arbete noggrant och tar ansvar för att leverera resultat. Samtidigt är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändringar när något oförutsett händer. Du är samarbetsvillig och prestigelös, och hjälper gärna till där det behövs en extra hand och tycker att det är roligt att komma med olika lösningar. Du är nyfiken och ser utveckling i din yrkesroll som en självklarhet. Din bakgrund · 3-5 års erfarenhet inom en kommunikatörsroll inom liknande bransch (Energi, fiber, VA, Transportbyggbolag) · Relevant högskoleutbildning, till exempel inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller journalistik · Goda kunskaper i EPIServer, Officepaketet och Teams · Goda kunskaper i Meta och InDesign · Grundläggande kunskaper i Illustrator och Photoshop · Mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper i engelska Om SEOM Sollentuna Energi & Miljö AB, är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun. Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, fiber, TV, vatten och avfallshantering. Våra olika verksamheter kräver en bra mix av människor med olika erfarenheter och kompetenser. Vi har ett genuint miljöfokus och är drivande i omställningen till ett hållbart Sollentuna. Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet är våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete. I vår familjära miljö blir du en del av ett sammansvetsat team på ca 110 medarbetare som tillsammans verkar för ett hållbart Sollentuna. Här finns närvarande ledarskap, hjälpsamma kollegor och en flexibel miljö där du kan växa. Här finns gemenskap i ett viktigt syfte. Ansökan Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Sculac på [email protected]. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi slutför bakgrundskontroll på slutkandidat. Välkommen med din ansökan! Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KiMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen. Vi ser fram emot att höra från dig!
Företagspresentation Till vår kund Albinsson & Sjöberg söker vi nu en reporter/redaktör till tidskrifterna Trailer & Trucking och dess tillhörande evenemang med omgående uppstart Förlags AB Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ger idag ut 7 olika tidskrifter som distribueras i Norden. Dessutom arrangeras årligen ett drygt 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även motorsportbanan Mantorp Park samt ett delägande i Emmaboda Flygbana, där arrangeras några av förlagets årliga event. Koncernen har runt 60 medarbetare och omsätter ett normalår cirka 170 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum. För att få mera information om verksamheten, gå gärna in på www.fabas.se Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som reporter/redaktör arbetar du tätt ihop med övriga kolleger vid förlaget och frilansjournalister. Förutom att du skriver egna texter och notiser samt fotar jobbar du även med att bearbeta andras texter, sätter passande och slagkraftiga rubriker. Du kommer vara delaktig både innan, under och efter några av våra evenemang; Trailer Trucking Festival, Elmia Lastbil, Oslo Motor Show samt Skog & Traktor. I samband med dessa event kommer du träffa såväl åkare och yrkeschaufförer som representanter för lastbils-/maskintillverkare, påbyggare och andra branschföretag för att skapa intresse för tidskrifterna och för att hålla dig uppdaterad inom branscherna. I rollen är en central uppgift att hålla ihop och koordinera vissa delar i våra evenemang, främst fordonsutställningar. Din profil Din Profil För rollen behöver du som lägst ha en gymnasieexamen och B-körkort, du har erfarenhet av att samarbeta brett och att självständigt jobba med administrativa uppgifter. Du är en ansvarstagande person som har god insyn i och ett stort intresse för lastbils- och åkeribranschen, gärna även med ett ben i entreprenadbranschen. Det är en roll som innebär mycket kommunikation med såväl interna som externa parter, vilket ställer krav på en god språklig förmåga i svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Det är en fördel om du har kunskaper inom fotografering. Du utbyter erfarenheter, information och idéer med andra och inkluderar dem i beslutsfattande, du skiljer tydligt på fakta och egna åsikter. Som person är du en tydlig lagspelare som både kan ge och ta. Arbetsintensiteten är varierande och du har förmågan att även under press arbeta konstruktivt med bibehållen positiv inställning. Ett genuint intresse för lastbilar och gärna också entreprenadbranschen är en förutsättning för att trivas i rollen. Uppdraget inleds med en inhyrning men kommer för rätt person leda till en anställning. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Madeleine Sandberg och nås på 0704 10 63 98 eller [email protected] Johansson och nås på 0700 91 14 03 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite,
Enheten för samverkan och utveckling Vill du vara med och påverka utvecklingen av framtidens städer? Är du en driven journalist och/eller redaktör med stort intresse för gröna frågor och hållbar stadsutveckling? Vi söker nu en engagerad redaktör för att leda och utveckla kommunikationsarbetet. SLU Tankesmedjan Movium arbetar för att stärka hållbar stadsutveckling genom att inspirera och kommunicera såväl som att främja utvecklingen av vetenskapligt baserad kunskap. Om jobbet Som redaktör på SLU Tankesmedjan Movium kommer du tillsammans med kollegor att delta och bidra till den övergripande verksamheten med särskilt fokus på redaktionella och journalistiska uppgifter. Dessa uppgifter innebär att ansvara för innehållsproduktion och redaktionellt arbete för Moviums återkommande publikationer, samt att skriva och redigera artiklar för olika kanaler. Centralt för arbetet är att bevaka aktuella frågor som rör hållbar stadsutveckling, samt delta i och utveckla nätverk bestående av forskare och aktörer från offentlig, privat och ideell sektor. Det kan även ingå att söka externa medel för projekt som genomförs i samarbete med forskare. Du förväntas också bidra till övergripande utvecklingsarbete, med fokus på forskningskommunikation och kunskapsutveckling. Du kommer att delta i kommunikationsnätverk inom SLU. Du rapporterar till verksamhetsledaren för SLU Tankesmedjan Movium. Din chef är enhetschefen på enheten för samverkan och utveckling. Din bakgrund Vi söker dig med relevant examen från universitet/högskola eller motsvarande kompetens, gärna inom journalistik, kommunikation, stadsutveckling eller liknande. Du ska ha minst fem års dokumenterad erfarenhet av redaktionellt arbete, meriterande är inom områden som stadsutveckling eller samhälls-/landskapsplanering i den svenska och/eller europeiska kontexten. Du har utmärkt förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska och engelska, och du har en god stilistisk förmåga. Vidare är det ett krav att du har stor vana att arbeta självständigt och inkluderande såväl som flexibelt, och kan uppvisa förmåga att självständigt skapa och underhålla nätverk. Det är meriterande om du har erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier. Du har stark analytisk förmåga och ett stort intresse för hållbar stadsutveckling. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Om oss Movium är en del av enheten för samverkan och utveckling vid fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap, SLU med säte campus Alnarp. Läs mer om SLU Tankesmedjan Movium på hemsidan: Movium SLU På SLU tar du dina walk-and-talk-möten och lunchpromenader i den enastående Alnarpsparken. Se filmen om vårt campus på https://www.slu.se/alnarpsfilmen Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU tillämpar 6 månader provanställning. Omfattning: 40-70% enligt överenskommelse Tillträde: Tjänsten är planerad att tillsättas under första halvåret 2025. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-10-16. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Redaktör med digital kompetens och kreativ ådra sökes! Vi är ett dynamiskt mediebolag som specialiserar oss på att producera tematidningar i samarbete med Expressen. Nu söker vi en driven och mångsidig redaktör som brinner för innehållsskapande och vill vara med och utveckla vårt varumärke både i print och digitalt. Om rollen Som redaktör hos oss kommer du att: Ansvara för att skriva engagerande och kvalitativa texter för våra tematidningar. Planera och koordinera innehåll tillsammans med redaktionen. Ha ett öga för detaljer och se till att allt publicerat material håller hög standard. Vara delaktig i digitala produktioner och anpassa innehåll för webb och sociala medier. Ett plus i kanten om du har: Erfarenhet av art direction och grafisk design. En stark förståelse för digitala plattformar och SEO. Erfarenhet av att hantera och skapa innehåll för sociala medier. Vi söker dig som: Har en bakgrund inom journalistik, kommunikation eller liknande. Är en fena på att skriva både kreativt och informativt. Är självgående och trivs i ett kreativt team. Har erfarenhet av webbutveckling, digital publicering eller sociala medier. Om du dessutom har en känsla för visuell kommunikation och kan kombinera redaktörsrollen med uppdrag som art director, är det ett stort plus! Vad vi erbjuder: En kreativ och spännande arbetsmiljö i mediebranschen. Möjligheten att utveckla både print- och digitala projekt. Flexibla arbetstider och möjligheten att arbeta både på kontoret och på distans. Är du den vi söker? Skicka ditt CV, personliga brev och gärna arbetsprover till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!--
Visar 1 till 4 av 4 jobb