Sektionschef, gruva

Sök bland 3 lediga jobb som Sektionschef, gruva och börja ditt nya yrkesliv idag!

Section manager

Job Posting End Date / last application date: 2024-05-05 Vill du planera för nästa generations LKAB med hållbarhet och arbetsmiljö i fokus? Välkommen till en viktig roll som sätter medarbetaren i fokus. Sektionen El/Automation och medias uppdrag är att säkerställa en hög tillgänglighet och driftsäkerhet i våra el/automation- och mediaanläggningar. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Till LKAB Malmberget söker vi nu en erfaren och driven sektionschef för El/Automation/Media. Här ska du tillsammans med dina medarbetare säkerställa anläggningarnas tillgänglighet både på kort och lång sikt, samt verka för samarbete mellan yrkesroller, sektioner och avdelningar. Vidare kommer du som sektionschef bland annat arbeta med att utveckla, driva och förbättra underhållsmetoder och strategier. Befattningen som sektionschef innebär ansvar för en stor organisation med många kompetenser och många spännande teknikområden, där du blir chef över chefer. Hela sektionen består av närmare hundra kollegor. I rollen som chef förväntas du leda och motivera hela avdelningen att ständigt utvecklas. Du kommer att ingå i Malmförädlingens ledningsgrupp och bidrar därigenom till hela LKAB Malmbergets utveckling och framgång. Ansvarsområdet omfattar samtliga el- och automationsanläggningar ovan jord samt 20 kV i gruvan. Sektionen ansvarar även för styrsystemen både ovan och under jord samt underhåll och drift av anläggningar för produktion och distribution av tryckluft, värme, ventilation samt processvatten, dricksvatten och avlopp. Det här har du med dig Vi ser gärna att du har erfarenhet från process och/eller tillverkningsindustrin. Vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personlighet. Vi söker någon med eget driv samt viljan och förmågan att leda och engagera dina medarbetare prestigelöst och ödmjukt.  Det är även viktigt att du kan kommunicera tydligt med såväl kollegor inom koncernen som med externa intressenter. Förutom detta behöver du ha: Eftergymnasial utbildning inom el, automation, media eller motsvarande. Flerårig relevant erfarenhet från ledande befattning inom underhåll Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Start: Tillträde enligt överenskommelse  Plats: Malmberget Omfattning: Heltid Kontakt: Per-Erik Hjerpe, Avdelningschef 070-3196209 Facklig kontakt: Malmberget/Luleå Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98 Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32 Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

9 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Sektionschef el- och teleteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. AFRY med affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Här får du möjlighet att vara med och påverka och skapa byggnader och boenden där människor ska vistas och trivas. För oss är säkerhet, hållbarhet och ett välmående samhälle viktiga faktorer och där vi på ett framgångsrikt vis är med och bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger. Jobbeskrivning Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande. Våra kunder finns inom bl.a fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning samt arbeta med alla installationssystem inom el och teleteknik. Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar att nå lyckade och hållbara affärer. Du leder hela sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, resultat, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Du ser och hör dina medarbetare och får dem att växa. Som sektionschef kommer du även arbeta tillsammans med övriga ledare inom affärsområdet för att utveckla vår samlade verksamhet. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid i projekt, som uppdragsledare eller specialist. Du rapporterar till marknadsområdeschef och sitter med i regionens ledningsgrupp där du är en del av att utveckla regionens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Enheten i Stockholm med flertalet medarbetare har ambitionen att växa och expandera in i nya marknadsområden. Detta arbete sker såklart i samarbete med övriga enheter inom regionen. Att leda och vidareutveckla dina medarbetare är viktiga delar i ditt arbete, där du förväntas utöva ett modernt och coachande ledarskap som bygger team och tydliggör de gemensamma målen för verksamheten. Vi har kontor både i Solna och Marievik, det är fritt för dig att välja vart du vill jobba ifrån. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. Kravspecifikation För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd i teknikområdets frågeställningar. Du har erfarenhet från rollen som uppdragsledare eller likvärdig roll från el och teletekniska installationer inom byggbranschen eller infrastruktur. Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Du har förmodligen tidigare arbetat som konsult, entreprenör eller har erfarenhet från beställarsidan. Du har visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du är relationsbyggande och det är en stor fördel är om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. I denna rekrytering lägger vi stor vikt på dina personliga kompetenser, med fokus på din affärsmässighet, relationsbyggande, kommunikation och service. Du förstår och tillämpar verksamhetens strategier och prioriteringar, samt fokuserar på värdeskapande projekt och tar kalkylerade risker för att uppnå verksamhetens mål. Att kunna bygga och vårda professionella kontakter, både internt och externt, är en viktig del av vårt samarbete. Visar en effektiv förmåga att lyssna, genom att först sträva efter att förstå och sedan bli förstådd i retur. Håller sina kollegor väl informerade och ger konstruktiv feedback som är detaljerad och givande. Hjälper till att lösa kunders problem - även innan du ombeds göra det av kunden. Ytterligare information Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-04-21. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för frågor: Daniel Hultman, Market Area Manger [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Sektionschef projekt och fastighet till Anrikningsverket i Boliden

Är du intresserad av projektledning, ledarskap och vill vara med i Anrikningsverkets utveckling? Vill du vara med och ansvara för att ta fram och utveckla vårt program för projekt och uppdrag? Då vill vi veta mer om dig, ansök nu! Din roll Som sektionschef för projekt och fastighet på Anrikningsverket får du förtroende att ansvara för vårt program för styrning av våra projekt och uppdrag. Genom programansvaret får rollen delvis en ny inriktning och du får möjligheten vara med att forma och utveckla den. Du har en central roll på Anrikningsverket där du får ett övergripande och strategiskt ansvar för våra investeringar och projekt. Du får även till viss del arbeta som projektledare och sektionen ansvarar också för fastighetsunderhåll, exempelvis ventilation, portar, brandlarm och sprinkleranläggning. Du har i dagsläget två direktrapporterande seniora projektledare och en servicearbetare i organisationen. Här jobbar vi tillsammans och samarbetar med interna och externa parter och du får vara med i en verksamhet där vi jobbar med ständiga förbättringar, har ett produktionsfokus och prioriterar hälsa, miljö och säkerhet. Du blir en viktig del i vår utvecklingsresa där du får möjlighet att bidra och påverka. Du får bland annat: Leda och utveckla medarbetare Planera, budgetera, projektleda och följa upp projekt och investeringar Utveckla programmet mot uppsatta mål och rapportera framdrift Jobba med resurstillsättning, både internt och externt Ta fram och sammanställa investeringsärenden Du rapporterar till anrikningschefen och är en viktig del i ledningsgruppen. Vi är placerade på Anrikningsverket i Boliden och du jobbar dagtid. Vi söker dig Vi ser fram emot att jobba med dig som är engagerad, strukturerad och har en vilja att driva frågor framåt. Du har ett intresse för ledarskap och utveckling och tycker om att jobba med strategiska frågor. Du värdesätter tydlighet och gillar att samarbeta och kommunicera med andra. Vi ser att du har en universitets- eller högskoleutbildning gärna med inriktning mot teknik, ingenjör eller liknande. Du har jobbat med projektledning och det är meriterande om du jobbat med projektportföljer och strategiska investeringar. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och teknikfrågor inom processindustri. Du kan kommunicera på svenska och engelska och har B-körkort. Ansök nu Varmt välkommen att ansöka med ditt CV till och med onsdag 1 maj 2024. Varje resa på Boliden är unik, hur kommer din se ut? Vi erbjuder dig Vi hjälper gärna till och välkomnar dig till Boliden. Vi prioriterar att ge våra nya medarbetare en bra onboarding och introduktion till vårt team och företagskultur som kännetecknas av omsorg, mod och ansvar. Du får bra förmåner och goda möjligheter att utvecklas. Jobba med oss på Boliden och hjälp till att bygga framtiden för metaller! Nyfiken att veta mer Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta mig som rekryterande chef, Markus Hedlund, anrikningschef, 0910-70 56 35, [email protected]. Frågor angående din ansökan besvaras av vår Talent Acquisition Partner Nellie Örnberg, 070-202 19 57. Facklig information får du av Giovanni Cibrario, SACO, 070-225 67 53, Andreas Mårtensson, Unionen, 070-541 83 93 eller Peter Markström, Ledarna, 0910-77 40 09. Anrikningsverket tillhör Bolidenområdet tillsammans med tre gruvor och spelar en central roll i att utvinna och producera metaller. Till oss kommer malmen från gruvorna för att förädlas till koncentrat som kan säljas till våra kunder, smältverken. Hos oss genomgår malmen ett antal olika processteg, bland annat malning, flotation och lakning av ädelmetaller. En viktig del i vår verksamhet är också skötsel av vårt sandmagasin och rening av processvatten innan det släpps ut i omgivningen. Läs gärna mer här Välkommen med din ansökan! För din kännedom: Om tjänsten du ansökt till innefattar hantering av sprängämnen, kommer du i enlighet med lagen om brandfarliga och explosiva varor (2010:1011) att genomgå en bakgrundskontroll för godkännande hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) under rekryteringsprocessen. Sökord: anrikningsverk, Boliden, chef, gruva, gruvindustri, hållbarhet, industri, jobba i Boliden, leadership, ledare, ledarskap, lediga jobb, Norrbotten, produktion, projekt, projektledare, projektportföljer, Skellefteå, vacancies, Västerbotten Kontakter från externa bemannings- och rekryteringsföretag undanbedes.

5 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024