Servicechef, bilverkstad

Sök bland 7 lediga jobb som Servicechef, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Servicechef till Scania Sverige, Region Väst

Scania går från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vill du vara med och utveckla Scanias serviceaffär till nästa nivå? Vi vill göra skillnad, vill du vara delaktig på resan? Vi söker vår nästa servicechef i Arendal som tillsammans med våra kunniga och engagerade medarbetare får representera ett av världens starkaste varumärken, där stolta och krävande kunder är din vardag. Scania Sverige AB, Region Väst har ansvar för marknaden i norra Halland, Sjuhäradsbygden och Göteborgsregionen. Vi har driftställen i Göteborg, Borås och Himle. Vi erbjuder våra kunder förstklassiga produkter med tillhörande service och tjänsteutbud. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga ansvar är att utveckla och leda verkstadens verksamhet och aktiviteter för att maximera kund- och medarbetarnöjdhet. För Servicechefen är vård och utveckling av kundrelationer en naturlig del av vardagen och där vår service ska inge stort förtroende hos våra kunder. Du är ansvarig för att forma din arbetsledning, rekrytera och personalplanera samt utveckla ett starkt hållbart team som tar sig mot uppsatta mål. Du äger det affärsmässiga resultatet och ansvarar för verksamhetsstyrning; prognos, resultat och uppföljning. Servicechefen är ansvarig för verksamhetens säkerhet, hälsa och arbetsmiljö. I uppdraget ingår att delta i en driftsledning tillsammans med representanter från fordonsförsäljning och du kommer att ingå i Scania Region Västs ledningsgrupp där du bidrar till regionens totala affär och utveckling. Driftstället Arendal har idag 25 anställda, både kollektivanställda och tjänstemän. Din profil Vår övertygelse ligger i att resultat uppnås genom människor och ett närvarande ledarskap. Du är därmed en lagspelare som besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt driv och intresse för god kundservice och affärer. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt där tyngdpunkten ligger i det operativa. För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av servicemarknad, med ett intresse för helhetsaffären. I detta uppdrag ingår att leda och coacha såväl verkstadspersonal som administrativ personal. Stort fokus ligger i att utöka serviceförsäljningen och växa servicetjänster på exempelvis släp och påbyggnationer samt reservdelar. Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet: * Dokumenterad chefs-/ledarskapserfarenhet * God kännedom om den tunga lastbils- och bussbranschen * Erfarenhet från återförsäljare inom tung fordonsindustri är starkt meriterande * Kunskap om skadeverksamhet är meriterande * Kommunicerar väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska * B-körkort är ett krav, C- och/eller D är meriterande Ytterligare information Vill du veta mer? Kontakta gärna återförsäljarchef Katarina Tham, 070-0814502 Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval, intervjuer och tillsättning kan ske under ansökningsperioden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras. Sista ansökningsdag är den 9 maj 2024. Välkommen med din ansökan! Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.

11 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Servicechef till Möller Bil Bro

Möller Bil söker servicechef till Bro. Om du gillar människor och att lära dig nya saker, samt har intresse av ledarskap, så tror vi att den här tjänsten kan vara något för dig! Hos Möller Bil får du en möjlighet att arbeta med några av marknadens ledande varumärken. Vi värdesätter våra medarbetare och du får kontinuerligt utbildning för att lyckas och utvecklas i din roll som ledare. För rätt person finns goda möjligheter att växa inom företaget. Vi är ett familjeägt företag med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Öppen och ärlig, Initiativrik, Omtänksam och Tydlig. Som servicechef ansvarar du för att säkerställa att verkstadens verksamhet leds och utvecklas på ett bra sätt. Din roll innebär ett ständigt förbättringsarbete gällande rutiner och processer där ditt närvarande ledarskap ger förutsättningar för hela gruppen att nå uppsatta mål. Du ansvarar för personal, kundnöjdhet, produktivitet och resultat. Du leder ett team på 13 medarbetare som består av såväl mekaniker/tekniker som servicerådgivare/administrativ personal. Du arbetar kontinuerligt med olika analyser och uppföljningar av marknaden och kundernas behov. Du företräder serviceverksamheten både internt och externt och du ser till att organisationen hela tiden är anpassad efter den föränderliga marknaden. I rollen som servicechef har du även ett samarbete och erfarenhetsutbyte via regelbundna tvärgruppsmöten med dina servicechefskollegor inom Möller Bil på andra orter och du rapporterar till platschef i Bro. Kvalifikationer • B-körkort med behörighet för manuell växellåda • Gymnasial utbildning • Goda ledaregenskaper med förmåga att inspirera och motivera andra • Förmåga att uppnå både kvantitativa och kvalitativa affärsmål • Erfarenhet av att utveckla, förbättra och implementera processer/rutiner för verksamhetens utveckling. • Några års erfarenhet från en ledande roll med erfarenhet av personal- och ekonomiskt ansvar med dokumenterat goda resultat är meriterande • Om du har yrkeserfarenhet från vår bransch och har tidigare arbetat med våra varumärken är det en fördel. • Dator- och systemvana Om dig Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för människor och gillar att lära dig nya saker. I rollen som servicechef har du mycket kontakt med interna och externa kunder, därför är det viktigt att du har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga med fokus på helheten. Du är ambitiös, målinriktad och arbetar systematiskt med stor noggrannhet samt ett affärsmässigt förhållningssätt för att nå uppsatta mål. Som ledare har du ett coachande förhållningssätt med mycket god förmåga att bygga effektiva team. Du är handlingskraftig, tydlig och du löser olika uppgifter med engagemang och övertygelse. Det är viktigt att du är modig och vågar fatta beslut. För mer information om tjänsten kontakta Platschef Stefan Jansson 0171-855 07. Du är välkommen att registrera din ansökan senast den 5 maj. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen passerat. Möller Bil Bro ingår i Möller Bil Sverige som är återförsäljare med fullserviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda och VW Transportbilar. Vi har idag verksamhet på 13 orter i Mälardalsområdet samt Göteborg och ca 700 medarbetare. Möller Bil ägs av norska Møller Mobility Group, ett familjeägt företag och ett av nordens största bilföretag. Företaget har verksamhet inom import, återförsäljning och finansiering. MMG har ca 4300 medarbetare i Norge, Sverige och Baltikum. Under 2023 omsatte Möller Bil Sverige drygt 4,9 miljarder SEK.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Servicechef

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Servicechefär du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: Fordonsteknisk utbildning B-körkort fordras Några års erfarenhet från fordonsbranschen Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap Goda allmännadatakunskaper Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 9 000 bilar per år. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 490 medarbetare och finns på 15 orter i Norra Sverige. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som kännetecknas av omtanke, tillgänglighet och kompetens. Varmt välkommen att söka för att bli en del av vår familj! Är du sugen på att lära dig något nytt och ta nästa steg i karriären? Har du ledaregenskaper och vill arbeta i en roll där du får leda andra och organisera en effektiv och lönsam verksamhet? Då har vi en intressant och spännande tjänst för dig! Vi söker nu en Skadeverkstadschef till Bilbolaget i Östersund. I den här rollen kommer du ansvara för Bilbolaget Östersunds skadeverkstad och ditt uppdrag är att arbetsleda, stötta och utveckla våra skadereparatörer samt att tillse att vi har system och arbetssätt på plats för att säkerställa lönsamhet och nöjda kunder. Du har en nära kommunikation med försäkringsbolagen och arbetar för god efterlevnad gällande exempelvis ledtider och reparationstider. Rollen är både strategisk och operativ. Du har fullt budget-, resultat- och personalansvar för din verksamhet. Du arbetar tillsammans med övriga chefer på orten för att vi ska driva mot gemensamma mål. Samtidigt som du leder och fördelar arbetet i skadeverkstaden med ett närvarande ledarskap. Skadeaffären är av stor strategisk vikt för vårt företag och som Skadeverkstadschef rapporterar du direkt till den övergripande Servicemarknadschefen för Bilbolaget Nord. Du arbetar nära övriga chefer lokalt på orten för att nå våra gemensamma mål. Kvalifikationer - Tidigare ledarroller, gärna från tekniska eller producerande verksamheter - Grundläggande kunskaper i ekonomi, målstyrning och uppföljning - Som person är du tydlig, strukturerad, drivande och coachande. Detta är en roll som ställer krav på din förmåga att arbeta över flera områden och att både hantera detaljer och strategiska frågor. Vi söker därför dig som har arbetat i en ledande roll inom produktionsinriktade verksamheter. Har du erfarenhet från bilbranschen är det meriterande. Vad vi erbjuder: Mångfald och Trivsel - Vi välkomnar mångfald och strävar efter en jämn könsfördelning. På Bilbolaget är medarbetarnas engagemang nyckeln till vår framgång. Här har du möjlighet att påverka och trivas. En stabil arbetsgivare - Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnade bilar med 15 anläggningar i norra Sverige. Bilbolaget ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932. Bli en av oss du också! Riktigt bra personalförmåner – Hos oss får vi alla ta del av goda resultat i koncernens genom vinstandelsstiftelsen Årsringen samt möjlighet att hyra lägenhet i Åre och stuga i Hemavan. Givetvis har vi också tjänstepension, personalvårdsförmåner och rabatter hos våra bolag. Ansökan Ansökan sker löpande med urval och intervjuer så sök gärna redan idag. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Servicemarknadschef Anders Gillblad på 063-14 94 05 alternativt via [email protected].  Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Servicechef Haninge Ford

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Haninge Ford består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Vi söker nu en Servicechef till vår anläggning Haninge Ford! Som Servicechef är du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. På anläggningen Haninge Ford arbetar idag 12 medarbetare fördelat inom samtliga affärsområden. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö. Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: - Fordonsteknisk utbildning - B-körkort fordras - Några års erfarenhet från fordonsbranschen - Erfarenhet från ledande roller - Goda allmänna datakunskaper - Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten - Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut - Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke - Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se (http://www.hedinbil.se)

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Servicemarknadschef Kia

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. Arbetsuppgifter Som Servicemarknadschef är du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö. Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: - Fordonsteknisk utbildning - B-körkort fordras - Några års erfarenhet från fordonsbranschen - Erfarenhet från ledande roller - Goda allmänna datakunskaper - Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten - Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut - Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke - Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se (http://www.hedinbil.se/)

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verkstadschef Bilverkstad Önnestad, Kristianstad

Ny verkstadschef till Apex Bilservice i Önnestad sökes! Här har du chansen att få ett jobb med stor variation och massor av frihet (under ansvar) där ingen dag är den andra lik! Du kan också välja att driva vår verkstad i egen regi med eget bolag i våra lokaler med mycket fördelaktiga villkor och garanterad inkomst. Till att börja med är det nog viktigt att du själv är beredd på att göra mycket av det handgripliga jobbet men en ytterligare medarbetare finns det behov av om man är effektiv med planeringen. Du driver själv vår verkstad och har även möjlighet att utveckla denna i valfri riktning! I dagsläget utgör ca 50% arbete med egna fordon där våra bilar/bussar/lastbilar ska hållas i fungerande skick samt byggnation av diverse specialbilar med exempelvis montering av burbågar är ganska vanligt. Den andra halvan av tillgänglig tid läggs på kundbilar. Utöver din roll som verkstadschef kan arbete ute på tävlingar komma att behövas hjälp med och då är även C- eller CE-körkort en merit, men inget krav! Normalt är då att vi lämnar Önnestad Torsdag eller Fredag och kommer tillbaka Lördag kväll. Vi tror att du varit anställd som mekaniker i några år och är nu redo för nästa steg i karriären där du får ett större ansvar och bredare arbetsuppgifter. Verksamheten bedrivs i Önnestad utanför Kristianstad. Vi är idag 8st heltidsanställda som jobbar med Bilsport. En stor del av verksamheten består av webbhandel men vi har även ett stort ansvar för Pirelli Motorsport som ensam agent för dess tävlingsdäck i Sverige. Ingångslönen sätter vi tillsammans och baseras på din lämplighet och ambitionsnivå. I slutändan är det väldigt viktigt att man har förståelse för att vi måste tjäna pengar på det vi gör. Endast ansökningar med tillhörande personligt brev skrivet för detta specifika jobb beaktas. Inga ansökningar via tjänster som "Indeed" läses så förvänta dig bara svar om du följer dessa väldigt enkla instruktioner! Skicka din ansökan omgående till [email protected]. Tjänsten tillsätts så fort rätt person är funnen.

9 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024