Servicechef, bilverkstad

Sök bland 9 lediga jobb som Servicechef, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Servicechef Scania Sverige AB Region Stockholm/Uppland - Uppsala
Scania CV AB
Övriga förmedlare

Scania går från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vill du vara med och utveckla Scanias serviceaffär till nästa nivå? Vi vill göra skillnad, vill du vara delaktig på resan? Vi söker vår nästa servicechef i Uppsala som tillsammans med våra kunniga och engagerade medarbetare får representera ett av världens starkaste varumärken, där stolta och målmedvetna kunder är din vardag. Scania Sverige AB, Region Stockholm/Uppland har ansvar för marknaden i norra Stockholm, samt Uppsala och Enköping. Vi erbjuder våra kunder förstklassiga produkter med tillhörande service och tjänsteutbud. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga ansvar är att utveckla och leda verkstadens verksamhet och aktiviteter för att maximera kund- och medarbetarnöjdhet. För Servicechefen är vård och utveckling av kundrelationer en naturlig del av vardagen och där vår service ska inge ett stort förtroende hos våra kunder. Du är ansvarig för att forma din arbetsledning, rekrytera och personalplanera samt utveckla ett starkt hållbart team som tar sig mot uppsatta mål. Du äger det affärsmässiga resultatet och ansvarar för verksamhetsstyrning; prognos, resultat och uppföljning. Servicechefen är ansvarig för verksamhetens säkerhet, hälsa och arbetsmiljö. I uppdraget ingår att delta i en driftsledning tillsammans med representanter från fordonsförsäljning och du kommer att ingå i Region Stockholm Upplands ledningsgrupp där du bidrar till regionens totala affär och utveckling. Din profil Vår övertygelse ligger i att resultat uppnås genom människor och ett närvarande ledarskap. Du är därmed en lagspelare som besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt driv och intresse för god kundservice och affärer. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt där tyngdpunkten ligger i det operativa. För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av servicemarknad, förändringsarbeten och har ett intresse för helhetsaffären. I detta uppdrag ingår att leda och coacha såväl verkstadspersonal som administrativ personal. Samarbetet inom regionen är viktigt mellan både försäljning och med dina kollegor på de övriga serviceverkstäderna, därför ser vi gärna att du är öppen, flexibel och tycker om att bredda vyn. Stort fokus ligger i att utöka serviceförsäljningen och växa servicetjänster på exempelvis släp och påbyggnationer samt reservdelar. Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet: * Minst 3 år chefs-/ledarskapserfarenhet * God kännedom om den tunga lastbils- och bussbranschen är starkt meriterande * Erfarenhet från återförsäljare inom tung fordonsindustri är starkt meriterande * Kommunicerar väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska * B-körkort är ett krav, C- och/eller D är meriterande Vi erbjuder En trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som kan bidra till att du växer med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt goda utvecklingsmöjlighet till vidareutveckling inom Scania. Ytterligare information Tjänsten är på heltid. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, relevanta intyg/betyg och CV. Urval, intervjuer och tillsättning kan ske under ansökningsperioden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. Sista ansökningsdag är den 30 november 2024. Välkommen med din ansökan! Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.

30 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Servicechef - Motala (fd. Wahlstedsts Bil AB)
Toveks Personbilar AB
Övriga förmedlare

&lt;p&gt;Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 800 anställda inom koncernen och omsätter ca 4,6 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. <p>Vi söker nu en ledare för att driva utvecklingen av Toveks eftermarknadsorganisation i Motala. <p>Rollen innebär fullt ansvar för serviceverkstad, skadeverkstad och reservdelshantering. Rollen innefattar personal-, budget- och resultatansvar. Stort fokus ligger på ledarskapet och att utveckla våra arbetsprocesser och rutiner i syfte att skapa en effektiv verkstad med hög personal- och kundnöjdhet. Utöver uppdraget som servicechef ligger också att verka som platsansvarig för personbilsanläggningen i Motala. Vi söker dig som drivs av att skapa starka team och som eftersträvar, att tillsammans med dina chefer och medarbetare skapa kontroll över hela arbetsprocessen. Vi tror att du genom tydligt kommunicerade mål, delegering av ansvar och uppföljning skapar delaktighet och entusiasm kring uppdraget. Allt för att nå organisationens högt uppställda mål rörande kundnöjdhet, arbetsmiljö, lönsamhet och kvalitet.    Du ansvarar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling och lönesättning - till att upprätthålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö. Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Att verka för hög delaktighet kring mål och arbetsprocesser är centralt för att lyckas med uppdraget. <p>Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar från bilbranschen eller närliggande teknisk verksamhet. Du är kundorienterad, ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut.  <p>Du kommer att rapportera till Servicemarknadschefen för Toveks Personbilar AB. <p>Känner du igen dig i detta? Vänta då inte med din ansökan. Urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.    <p> <h3>  <p> &lt;p&gt;OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.

29 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Servicechef till Helmia Lastbilar
Qtym AB
Övriga förmedlare

Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet. Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen. Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag. Om tjänsten Vi söker nu en engagerad och resultatorienterad Servicechef som vill leda och utveckla vår servicemarknad och dess verksamheter inom verkstad och bildelar. I rollen får du möjlighet att skapa kundnöjdhet och driva framgång genom strategiskt ledarskap, effektiv processutveckling och en passion för kundrelationer. Du har ett helhetsansvar för att säkerställa att verksamheten uppfyller kvalitets- och lönsamhetsmål i linje med vår budget, våra policys och rådande lagkrav. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att: • Leda och utveckla verksamheten: Skapa en dynamisk arbetsmiljö där medarbetare kan trivas och utvecklas. • Driva marknadsbearbetning: Bygga och vårda kundrelationer och utveckla vår marknadsposition genom att lyfta fram våra produkter och tjänster. • Utveckla interna processer: Säkerställa effektiva arbetsflöden som leder till hög kundtillfredsställelse och en effektiv verksamhet. • Säkerställa ekonomiska mål: Analysera och följa upp kostnader och intäkter för att nå våra lönsamhetsmål. • Personalansvar: Ansvara för personalens arbetsmiljö, kompetensutveckling och fördelning av arbetsuppgifter. Vem är du? Du har ett genuint intresse för ledarskap och erfarenhet av att leda en personalgrupp. Du har även en utpräglad kundorientering och förmåga att bygga långsiktiga relationer. För oss är det viktigt att du har en förmåga att prioritera, fatta beslut och inspirera dina medarbetare samtidigt som du har en stark ansvarskänsla, drivkraft och fokus på resultat. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning och erfarenhet av att driva en verksamhet med budgetansvar. Har du tekniskt kunskap inom tungafordon/branscherfarenhet är det meriterande. Vad erbjuder vi? • En anställning med konkurrenskraftig lön och förmåner. • Möjlighet till fortbildning och utveckling inom företaget. • En trivsam arbetsmiljö med trevliga och engagerade kollegor. • Ett stabilt och väletablerat företag med lång erfarenhet inom branschen. Övrigt Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofia Kyrk på [email protected] alt. 072-146 11 64 Varmt välkommen med din ansökan!

29 oktober 2024
Sista ansökan:
29 november 2024
Servicemarknadschef Skadeverkstad till Volvo Car Tuve, Göteborg
Maquire Group AB
Övriga förmedlare

Volvo Car Retail är en del av Volvo Cars och har som uppdrag att driva innovation, vara ett föredöme inom hållbarhet och erbjuda en kundnöjdhet utöver det vanliga. Volvo Car Retails ambition är att ligga i absolut framkant och skapa en hållbar vardag för människor på väg. Volvo Car Retail finns representerade på 16 anläggningar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Enköping samt består av ca 750 medarbetare. Volvo Car Retail erbjuder nya och begagnade bilar samt verkstad- och servicetjänster av Volvo och Polestar.  För mer info se volvocars.se/retail Som Servicemarknadschef för Skadeverkstaden i Tuve ansvarar du för att leda en verksamhet som hanterar cirka 4 500 skador per år. Du kommer att ha övergripande ansvar för en avdelning med 50 medarbetare, däribland verksamhetsnära chefer, som arbetar i tvåskift. Du blir en central ledare på anläggningen och arbetar nära andra chefer för att skapa en positiv och förändringsinriktad kultur. Ditt uppdrag blir att säkra lönsamhet, optimera arbetsflöden och öka effektiviteten. Med ditt engagerade och inspirerande ledarskap skapar du förutsättningar för att nå uppsatta mål, alltid med kunden i fokus. En viktig del av ditt arbete är att driva kontinuerligt förbättringsarbete och utveckla processer som förbättrar både kund- och medarbetarnöjdhet samt bidrar till en hållbar och lönsam verksamhet. Du rapporterar till platschefen för Tuve och ingår i den lokala ledningsgruppen där du bidrar strategiskt till att uppfylla affärsplanen. För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av ledarskap. Du är nytänkande, positiv och nyfiken på hur framtidens servicemarknad kan utvecklas. Som ledare är du öppen, prestigelös och involverande, med förmåga att motivera ditt team och bygga en stark organisation. Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt är bekväm med att arbeta i Excel. Du är handlingskraftig och har ett naturligt sätt att bygga förtroende, och du drivs av att skapa värde i samarbete med andra. Varmt välkommen med din ansökan, CV och personligt brev senast den 10 november via maquire.se. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Daniel Ågren på 0735-19 40 50 eller [email protected].

22 oktober 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Servicechef | Norrlands Bil Tunga Fordon | Kiruna
Lernia Bemanning AB
Övriga förmedlare

Norrlands Bil Tunga Fordon söker nu en driven och resultatorienterad Servicechef till sin verkstad i Kiruna. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill leda ett starkt team och vara med och utveckla en verksamhet i en expansiv fas. Notera! I denna rekrytering tar vi bort alla praktiska hinder att flytta till Kiruna genom att vi stöttar dig och eventuella familjemedlemmar med fullt inflyttningsstöd. Detta innebär stöd att hitta bostad, koordinera flyttlasset samt eventuellt att hitta skolor och sysselsättning till medföljande. Detta gör vi tillsammans med vår relocationpartner Lernia Workforce Mobility Om Norrlands Bil Norrlands Bil är en auktoriserad återförsäljare och servicepunkt för Scania, med verksamhet på 7 orter i norra Sverige. Koncernen har totalt 400 anställda, varav 100 arbetar inom tunga fordon. I Kiruna driver de en toppmodern och växande verkstad för tunga fordon med ett gott rykte i regionen. Teamet i Kiruna består idag av cirka 10 personer, men målet är att växa till 15-16 medarbetare i takt med verkstadens expansion. Om rollen som Servicechef Som Servicechef hos Norrlands Bil Tunga Fordon i Kiruna har du en nyckelroll i att leda och utveckla verkstaden. Du ansvarar för att säkerställa att arbetsprocesserna fungerar effektivt, att personalen trivs och presterar på hög nivå, samt att kunderna får en service av världsklass. Rollen innebär också budgetansvar och ett nära samarbete med andra servicechefer i koncernen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla ett team bestående av mekaniker och tjänstemän. • Ansvara för rekrytering och personalutveckling. • Hantera den övergripande driften av verkstaden, inklusive budget och ekonomisk uppföljning. • Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer, med fokus på att leverera effektiv och högkvalitativ service. • Samarbeta med interna stödfunktioner såsom HR och ekonomi samt rapportera direkt till servicemarknadschefen. Kvalifikationer och erfarenhet För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Ledarskapserfarenhet, gärna från en teknisk eller verkstadsrelaterad verksamhet. • Erfarenhet av budget- och ekonomiskt ansvar. • God förståelse för eller intresse av tekniska processer inom fordonsbranschen. • Förmåga att bygga starka relationer och inspirera medarbetare. • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska. Andra nordiska språk är meriterande. • B-körkort är ett krav. Det viktigaste för oss är dock att du har rätt inställning och kapacitet att lära dig. Tidigare erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men det viktigaste är att du är en person med driv och engagemang som kan växa in i rollen. Dina egenskaper Vi söker dig som är: • Resultatorienterad och gillar att uppnå tydliga mål. • Trygg i ditt ledarskap och kan inspirera andra. • Relationsskapande och hänsynstagande, med en förmåga att bygga förtroende både internt och externt. • Vetgirig och intresserad av att lära dig tekniska aspekter av verksamheten. Verkstaden i Kiruna är helt inriktad på tunga fordon och hanterar stora och komplexa projekt, främst relaterade till Scanias tunga lastbilar som används i områdets gruvindustri. Här pågår en spännande expansion med fler anställda och nya arbetsprocesser. Det är ett arbetsklimat med högt tryck där den som gillar att tävla mot sig själv och konkurrenterna kommer att trivas. Övrigt Placeringsort: Kiruna Typ av anställning: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: heltid 40h i veckan Lön: enligt överenskommelse Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Notera inflyttningsstödet som står beskrivet i början av annonsen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan! Forma framtiden med oss! Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

21 oktober 2024
Sista ansökan:
18 november 2024
Servicechef

Är du en erfaren yrkesperson som är redo att ta en ledarroll i en dynamisk, serviceorienterad miljö? Trivs du i en snabb, kundcentrerad miljö med en teknisk inriktning? Om du är känd för ditt proaktiva tillvägagångssätt och motiverande ledarskapsförmåga vill vi höra från dig! På Haulotte Group, en världsledare inom mobila arbetsplattformar (MEWPs), är vårt uppdrag enkelt: Att ta hand om människor. Med över 1 500 anställda i 21 länder designar, tillverkar och marknadsför vi branschledande lyftutrustning. Vårt skandinaviska dotterbolag, Haulotte Scandinavia AB, är baserat nära Landvetter flygplats i Göteborgsområdet och söker för närvarande en enastående Servicechef att ansluta till vårt team. Om rollen: Rapporterande till den skandinaviska General Manager och den europeiska Service Manager kommer du att leda vår serviceavdelning över åtta länder, spela en nyckelroll i att säkerställa smidiga operationer och förstklassig kundnöjdhet. Du kommer att leda ett team på 10 personer och övervaka dagliga operationer, strategiskt förbättra och driva framgång. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda, motivera och samordna serviceteamet för att säkerställa topprestanda och effektivitet. Överse dagliga verksamheter, inklusive reparationer, underhållsavtal, säkerhetskampanjer, garantiansvar, försäljning och leverans av reservdelar, telematiksövervakning, teknisk utbildning och all typ av kundsupport. Utveckla och implementera strategier för att optimera serviceleveransen och förbättra kundnöjdheten. Besöka nyckelkunder och distributörer regelbundet och dela med dem servicens prestations-KPI. Detta innebär att du kommer att resa över Sverige, Norge, Danmark och ibland flyga till Finland och Baltikum. Hantera budgetar, resurser och KPIför att uppnå företagets mål, inklusive säkerställande av efterlevnad av processer, policys och värderingar. Driva team- och individuell utveckling genom karriärutveckling, utbildning och regelbunden feedback. Identifiera nya affärsutvecklingsmöjligheter för att öka företagets intäkter. Upprätthålla våra kärnvärderingar: Respekt, Engagemang och Prestation. Om dig: Du är en positiv, nyfiken och tekniskt kunnig chef som brinner för att leverera exceptionell service till både dina kunder och ditt team. Du har även: 5+ års erfarenhet i en serviceledningsroll, helst inom tung utrustning, MEWP eller liknande teknisk industri. Stark ledarskapsförmåga med förmågan att inspirera, motivera och effektivt leda ett team. Utmärkta problemlösningsförmågor och ett kundfokuserat tänkesätt. Flytande svenska och engelska (kunskap i norska, danska eller finska är ett plus). Hydraulisk drift, elektrisk drift, svängande axlar, telematik, sprängskisser, effektiv reservdelsleverans är alla termer som låter som musik i dina öron. Utmärkta kommunikationsförmågor—både skriftliga och muntliga—och ett proaktivt tillvägagångssätt för kundengagemang. Hög nivå av skicklighet i Microsoft 365 (Excel, Teams) och en fallenhet för att lära sig nya system (vårt ERP är M3). Visad förmåga att hantera budgetar, leverera resultat enligt uppsatta mål och upprätthålla företagets värderingar. Förmåga att skapa förtroende och partnerskap med både interna och externa kunder. Analytiskt tänkande, uppmärksamhet på detaljer och förmågan att fatta kloka beslut och effektivt hantera prioriteringar. Övrigt I denna rekrytering samarbetar Haulotte Scandinavia AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected]

21 oktober 2024
Sista ansökan:
29 november 2024
Servicechef Lund Ford
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Servicechef på vår anläggning i Lund Ford. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Servicechefär du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: Fordonsteknisk utbildning B-körkort fordras Några års erfarenhet från fordonsbranschen Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap Goda allmännadatakunskaper Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

21 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Servicechef Ängelholm
Finnvedens Lastvagnar AB
Övriga förmedlare

Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,7 miljard kronor och har ca 300 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som är en familjeägd bolagsgrupp som omsätter cirka 19 miljarder kronor och har ca 1 500 anställda. Läs mer på http://www.finnvedenslast.se. Vi söker nu en Servicechef till vår anläggning i Ängelholm. Som person drivs du av att skapa starka team och som eftersträvar, att tillsammans med dina medarbetare, skapa kontroll över hela arbetsprocessen.  Rollen kräver sin insats av engagemang, kreativitet och handlingskraft men ger också mångfalt tillbaka av personlig utveckling och positiva erfarenheter.  Om jobbet Vår ambition är att ligga i den absoluta framkanten av Volvos servicenätverk, och vi söker dig med rätt driv och verktyg för att ta vara på det vi redan idag gör mycket bra samt vidareutveckla verksamheten och vårt servicekoncept.  I vardagen står du kunder och medarbetare nära, och är engagerad i verksamhetens alla delar. Ditt team består av 20-talet engagerade medarbetare inom verkstad, reservdelar och administration.  Vi tror att du genom tydligt kommunicerade mål, delegering av ansvar och uppföljning skapar delaktighet och entusiasm kring uppdraget. Allt för att nå organisationens högt uppställda mål rörande kundnöjdhet, arbetsmiljö, lönsamhet och kvalitet.  Du har budget- och resultatansvar samt fullt personalansvar för ditt team. Du rapporterar direkt till Servicemarknadschef. Om dig Du har med dig erfarenhet av ledarskap på operativ nivå och vet hur du ska bygga team samt omsätta handlingsplaner i praktiken. Det är en fördel att ha god kännedom om vår bransch och eftermarknadsledet, men det viktiga är att du har det som krävs för att utveckla affären, kan leda människor och vet hur du bygger starka relationer inom och utom organisationen. Vi tar för givet att du behärskar svenska i tal och skrift och känner dig bekväm med att använda din engelska om så krävs. Du har goda kunskaper i MS Office och är en van systemanvändare. B-körkort är ett krav, C-behörighet är meriterande. Om oss Vi är ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. Vi är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas. Vår värdegrund är den som genomsyrar allt vi gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet. Hos oss värdesätter vi ett entreprenöriellt förhållningssätt och ger dig utrymme att tillsammans med ditt team hitta vägarna framåt. Ansökan Sista ansökningsdatum är 30 november 2024. För mer information om tjänsten, kontakta Servicemarknadschef Åsa Gustavsson tel. 070‑557 47 71. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

15 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Din Meko Bilvård söker en Chef till vår Plåt & Lack verkstad

Vi på Din Meko Bilvård söker dig som är en ambitiös och driven plåtslagare med en passion för kvalité och service. Som medarbetare hos Din Meko Bilvård i Sverige Ab får du möjligheten att jobba i en härlig arbetsgrupp där du får utveckla dina färdigheter och bli en viktig del av vår verksamhet. Som plåtslagare hos oss har du ansvar för vår plåtverkstad, inklusive personal, produktivitet, drift, kvalitet, budget och resultat. Du kommer att samarbeta med en platschef, en tekniker, en servicerådgivare och fyra bilvårdare och tillsammans arbeta för att ge våra kunder branschens bästa service. Du erbjuds en lärorik och fartfylld arbetsplats där du får möjligheten att delta i utbildningar för att ständigt förbättra våra arbetsmetoder. Har tidigare haft Chef roll inom Plåt & Lack. Vi söker dig som är en serviceinriktad person med lätt för socialisering och som har en stark känsla för service. Du besitter kunskap i affärssystemen, planeringsverktygen och kalkyleringsprogrammen och har en fordonsutbildning eller motsvarande erfarenhet. Som anställd hos Din Meko Bilvård i Sverige Ab får du en utvecklingsresa där du får bli en del av en organisation med engagerade medarbetare. Vi ser fram emot att höra från dig!

13 oktober 2024
Sista ansökan:
31 december 2024