Servicechef, bilverkstad

Sök bland 10 lediga jobb som Servicechef, bilverkstad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef, Västerås

Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Är du en trygg och engagerad ledare som värdesätter öppenhet, samarbete och laganda? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Platschef på vår serviceanläggning i Västerås kommer du att leda och samordna verksamheten som idag består av 21 medarbetare inom verkstad, reservdelar och butik. Ditt ansvar blir att driva, förbättra och effektivisera vår verksamhet för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet och produktivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat - Planera och leda det dagliga arbetet på anläggningen. - Arbete med budget och uppföljning av resultat. - Upprätthålla och förbättra rutiner och säkerställa en god arbetsmiljö. - Motivera och utveckla dina medarbetare genom ett coachande ledarskap, delaktighet och tydlighet. - Säkerställa att alla medarbetare är väl informerade om företagets mål och verksamhetsidé. - Säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagar, avtal, företagspolicys och arbetsmiljöregler. Du kommer att ha många interna kontakter och samarbeta med olika supportfunktioner inom företaget, såsom kvalitet, produktsupport och andra avdelningar. Din placeringsort är Västerås, och du rapporterar direkt till den regionala servicemarknadschefen. Vem är du? Vi söker dig som med ditt ledarskap sprider trygghet, glädje och tydlighet. Du har flera års erfarenhet av en arbetsledande roll i en teknisk miljö, och av att leda minst ett tiotal medarbetare Du har haft budget- och resultatansvar och är van vid ledningsgruppsarbete. Givetvis har du ett kunnande och genuint intresse av att utveckla både medarbetare och verksamhet. Vi ser gärna att kommer från fordonsbranschen eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet av anläggningsmaskiner, lastbilar eller personbilar. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi tror att de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen. Därför värdesätter vi att du är öppen, kommunikativ och lyhörd, och att du trivs med att arbeta nära dina medarbetare. Det är viktigt att du är en prestigelös ledare, som är trygg i ditt ledarskap och har ett coachande förhållningssätt för att motivera och utveckla dina medarbetare. Dessutom trivs du med att arbeta i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö där tempot är högt och beslutsvägarna korta. Välkommen till oss! Här får du stort ansvar och en central roll i den fortsatta utvecklingen av Swecons serviceverksamhet och företagskultur. Så här ansöker du Du ansöker till tjänsten online via vår samarbetspartner. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-06-30 Kontaktuppgifter Dennis Andersson, Servicemarknadschef region öst, 010-556 87 17 Peter Gäreskog, fackligt kontaktombud Ledarna, 010-556 20 29 Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr.

12 juni 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Servicechef Sollentuna Volvo Truck Center

Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, Sverige, och vår aktie är noterad på Nasdaq i Stockholm, Sverige. Volvo Truck Center är ett helägt dotterbolag till Volvo Lastvagnar AB. Vi är Sveriges ledande återförsäljare av Volvolastbilar. Du hittar våra 17 anläggningar i och runt storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder service och reparation av lastbilar och bussar, försäljning av nya Volvolastbilar, begagnade lastbilar och bussar samt tilläggstjänster som uthyrning av transport- och lastbilar samt försäljning av nya och begagnade reservdelar. För oss är det medarbetarna som gör skillnad och gör oss till ett framgångsrikt företag. Precis som du gör skillnad för oss, kan vi göra skillnad för dig. Hos oss är dina karriärmöjligheter i stort sett oändliga. Vill du utvecklas inom Volvokoncernen, lokalt eller globalt, så ligger alla vägar öppna för dig som vågar ta steget. Vad du kommer att göra Är du en engagerad person som gillar att arbeta tillsammans med andra för att skapa goda kundrelationer ? Är du sugen på att driva vår största anläggning i regionen ? Läs vidare ! Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete i en organisation som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Hos oss kommer du arbeta med kunniga och engagerade medarbetare. Som Servicechef hos oss har du ett omväxlande arbete med både frihet och ansvar samt stora möjligheter till personlig utveckling. Vi söker en resultatdriven ledare med stort kundintresse för att utveckla serviceaffären i vår fullserviceanläggning i Sollentuna. Som Servicechef ansvarar du för all övergripande verksamhet på anläggningen samt arbetar aktivt för att förbättra hälsa och arbetsmiljö, lönsamhet och kundtillfredsställelse. Detta innefattar både verkstad och reservdelar för lastbilar och bussar. Du förväntas initiera och leda utvecklingen av verksamheten där vi utgår ifrån Lean metodiken. Du har fullt resultatansvar, vilket innefattar kundnöjdhet, medarbetarengagemang, fastighet, intäkter och kostnader. Som Servicechef ansvarar du för att coacha och utveckla din personal och skapa förutsättningar för gruppen att tillsammans arbeta mot gemensamma mål. Vem är du? Vi söker dig som har: - Mycket god branschkännedom med kommersiellt - och affärsdrivet mindset. - Dokumenterade goda ledaregenskaper och förmåga att samarbeta internt och externt. - Goda kommunikations- och presentationsegenskaper. - Kan utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. - God vana kring processtyrt arbete. - God datakunskap. - B-körkort är ett krav, C/D/E-kort är meriterande Då du har daglig kontakt med kunder är det viktigt att du har en hög servicenivå, att du är förtroendeingivande samt att du aktivt arbetar med att utveckla och vårda kundrelationer. Vi söker dig som har ett inkluderande och inspirerande ledarskap samt strävar efter att vara en förbild och ett stöd för de anställda. Vad får du ut av det? VI HAR RIKTIGT BRA FÖRMÅNER Volvo företagspension Tjänstepension Friskvårdsbidrag Förmånsportal Tjänsteårspremiering Vinstdelning Ytterligare upplysningar lämnas av servicemarknadschef Stefan Lindquist på telefon 08-625 55 15. Fackliga ombud är Marcus Bolin Unionen 08-623 32 83 samt Thomas Edvall Ledarna 08-608 99 30. Välkommen med din ansökan!

4 juni 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Verkstadschef

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för attarbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs, samt att uppsatta kvalitetsmål nås. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal och lönesättning.Nyckelkompetenser/förmågor: Ett par års erfarenhet av bilbranschen och en chefsroll, meritande är om du har tidigare erfarenhet som verkstadschef Fordonsteknisk utbildning är också meritande Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra B-körkort Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och stimuleras av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar Förmåga att entusiastiskt driva andra och att skapa en bra teamkänsla Du har ett intresse av att arbeta med utveckling av processer och rutiner samt utveckling av dina medarbetare Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

4 juni 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Area Service Manager Servicemarknad, Scania Sverige AB

Scania Sverige söker en ny Area service manager (ASM) till vår Servicemarknadsavdelning. Rollen innehåller både arbete med säljstrategi och med operativ stöttning i serviceförsäljningen. Uppdraget innebär arbete på fältet, att utveckla, driva och följa upp beslutade servicemarknadsaktiviteter inom ett utvalt geografiskt område. Du har även ett operationellt ansvar för styrning av verkstäderna och dess aktiviteter, avseende den faktiska driften, tjänsterna samt coachning av servicecheferna – detta i samråd med ÅF chef för regionen. Dina arbetsuppgifter Huvudfokus är att i ett nära samarbete med ledningen för återförsäljaren samt återförsäljarens servicekår utarbeta en individuell plan och utvärdering av specifika verkstäder och kunders behov, att planera aktiviteter samt eventuella punktinsatser samt att driva och följa upp enligt satta kommersiella mål i marknadsplan och affärsplan för området. I rollen ingår att coacha, stödja och utbilda medarbetare inom serviceorganisationen och den alltmer konsultativa serviceförsäljningen. En annan viktig del i arbetet är samarbetet med ASM för Sälj och Scania Finans där ni tillsammans säkrar paketering och försäljning av tjänster och produktmix som ger bäst kundnytta. Arbetsmetodiken som nyttjas för säljstyrningen benämns Retail Sales Management - Service. Det är ett utarbetat tvärfunktionellt arbetssätt inom servicemarknad som alla Scaniadistributörer i Europa arbetar efter. Grunden i RSM är mötes- och uppföljningsstrukturen och den kundsegmentering som vi infört på alla våra kunder samt vilka KPI:er vi följer per vecka/månad/kvartal/år. I rollen som ASM rapporterar du direkt till Servicemarknadsdirektören och är representant i ledningsgruppen för servicemarknad Sverige. Din profil Du har troligen högskoleexamen med inriktning industri, logistik och/eller ekonomi (eller liknande erfarenhet). Du behöver ha en bred kompetens inom Servicemarknad. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Att du har kommersiell erfarenhet både operativt och strategiskt samt ett stort tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Kunskap inom förnyelsebara bränslen och affären kopplad till detta är av stor vikt i denna roll. Har du arbetat som chef/ledare är det ytterligare en kompetens vi värdesätter. Vi ser att du behöver gedigen kunskap inom produktområdet lastbilar och/eller servicemarknadsmarknadsaffären. Har du några års erfarenhet från Scanias återförsäljarnätverk är det klart meriterande. För att lyckas i rollen som ASM krävs att du är strukturerad, engagerad och lyhörd. Du har en pedagogisk och retorisk förmåga att få med dig och påverka beslutsfattare, i detta fall ledningen hos återförsäljarna, i arbetet med att utveckla deras verksamhet mot satta mål. Innovationsförmåga och nytänkande är andra viktiga egenskaper för att möta en marknad i förändring. Minst B-behörighet är ett krav då du kommer vara på resande fot och kan vara bortrest flera dagar i månaden. Vi erbjuder Trivsam arbetsmiljö med duktiga och engagerade kollegor inom servicemarknad. Stimulerande, utvecklande och intressanta arbetsuppgifter i en utpräglad dynamisk marknadsmiljö där vi står inför en spännande framtid med omställning till en elektrifierad framtid. Ytterligare information Välkommen att kontakta Mikael Eriksson, Servicemarknadsdirektör, 010 – 7808 91 eller [email protected] Ansökan Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer sker löpande och Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 16 Juni.

31 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Platschef

Är du en trygg ledare som söker en ny utmaning där du får möjlighet att påverka och utforma våra arbetssätt och rutiner? Har du dessutom koll på servicemarknaden för maskiner? Då är rollen som Platschef på Lantmännen Maskin något för dig! Här får du arbeta i en värderingsdriven, stor koncern som gör skillnad på riktigt. Vår organisation är på en spännande förändringsresa med en flytt till nya, moderna lokaler, och vi strävar efter att växa och utvecklas. Du kommer att vara en nyckelperson i denna resa, med möjlighet att arbeta med affären, ledarskap och värderingar samt med nya processer. Det här kommer du att göra I rollen som Platschef på Lantmännen Maskin i Kristianstad kommer du att fokusera på att driva och utveckla den lokala servicemarknaden tillsammans med servicetekniker och reservdelspersonal samt den lokala ledningen. I rollen ingår budget-, resultat- och personalansvar och du följs upp mot uppsatta KPI:er såsom debiteringsgrad, faktureringsgrad och kundnöjdhet. Du kommer att ha personalansvar över tekniker, verkmästare och butikspersonal vilket innebär att utveckla och motivera dina medarbetare, följa upp på resultat och ansvara för både den fysiska och psykosociala arbetsmiljön. Det är av stor vikt att våra medarbetare får stöttning och utveckling i både det dagliga och mer långsiktiga arbetet för att skapa säkra och trygga arbetsplatser. I och med en kommande flytt till en ny anläggning så kommer du arbeta mycket med processer och att skapa struktur och ordning i arbetet på anläggningen för att säkerställa att verksamheten fungerar effektivt och att vi arbetar mot samma mål och resultat. Vid behov kommer du att stötta även i de mer operativa uppgifterna i den dagliga driften. I rollen rapporterar du till Regional Operativ Chef och är placerad på anläggningen i Kristianstad. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: - Erfarenhet från arbete inom servicemarknad, troligtvis från fordons- lantbruks- eller entreprenadbranschen. - Tidigare erfarenhet av en chefsroll där du framgångsrikt har lett team genom förändring. - Tidigare innehaft ett budget- och resultatansvar. - Goda erfarenheter från förändrings-/förbättringsarbete med stort fokus på effektivisering av processer. - Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i tal och skrift. - B-körkort. Du är: - En trygg ledare med förmåga att skapa motivation och engagemang hos dina medarbetare för att tillsammans nå resultat. Du drivs av att utveckla andra och att bidra till teamets framgång. - Resultatorienterad med en drivkraft att nå och överträffa uppsatta mål. - Samarbetsinriktad där du främjar en god atmosfär inom gruppen samt bidrar till effektivt teamarbete. - Strukturerad med en utmärkt förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter. Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vad vi erbjuder dig Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain! Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt senast den 23/6 2024. Urval sker löpande. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. I rekryteringsprocessens sista steg ingår referenstagning och bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Då arbetsmiljö och säkerhet är av högsta prioritet för oss utför vi även drogtest innan kontraktsskrivning. Detta utförs på anläggningen genom salivprov där ett test som visar positivt för icke receptbelagda narkotikaklassade substanser utgör hinder för anställning. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Tilde Westerberg, Talent Acquisition Student Assistant på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

31 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Servicechef Norrtälje

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. NorrtäljeI Norrtälje bedriver vi verksamhet på två anläggningar varav den ena har faciliteter för servicemarknad. Där servar, reparerar och underhåller vi bilar dagligen. Vi har även däckhotell, rekond samt försäljning av nya och begagnade bilar. Nu behöver vi en driven Servicechef till vårt redan fantastiska team! ArbetsuppgifterSom Servicechefär du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. I din roll som Servicechef i Norrtälje ingår du i den lokala ledningsgruppen ochrapporterar till Platschef lokalt på anläggningenoch kommer att ha eget personalansvar för servicerådgivare, tekniker, rekonditionerare, montörer samt reservdelspersonal. Tillsammans ska ni gagna för en fantastisk kundupplevelse för våra besökare och verkstadskunder samt säkerställa en lönsam affär. Nyckelkompetenser/förmågor: Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet som givitmotsvarande kunskap Kundtjänstarbete eller tjänst där du givit personlig service till besökare och/eller kunder B-körkort för manuellt växlad bilfordras Några års erfarenhet från fordonsbranschen och eftermarknad Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap Förståelse för eller egen erfarenhet av ledningsgruppsarbete Goda allmännadatakunskaper Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke Drivs av att entusiasmera andra människor och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Servicechef Akalla Ford

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. I april 2024 slog vi upp portarna för en helt ny toppmodern Ford-anläggning i Akalla. Anläggningen är på drygt 11 000 kvm och fördelat på tre våningar.En stor del av anläggningen är serviceverkstad och omfattar 34 verkstadsplatser med tillhörande verksamhetsytor samt parkeringsplan för fordon som ska till eller från serviceverkstaden. ArbetsuppgifterSom Servicechefär du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: Fordonsteknisk utbildning B-körkort fordras Några års erfarenhet från fordonsbranschen Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap Goda allmännadatakunskaper Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

30 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Däcktekniker och Arbetsledare

Däcktekniker och Arbetsledare Plats: Florettgatan 14, Helsingborg (Brooklands). Om Företaget: Autopara Däckservice är ett av Sveriges äldsta däckföretag. Vi erbjuder högkvalitativa tjänster och produkter till våra kunder. Vi strävar efter att ge våra kunder bästa möjliga service och har en lång historia av nöjda kunder. Arbetsuppgifter: - Ansvar för däckservice och hjulinställningar. - Arbetsledning av teamet. - Planera och genomföra arbetsuppgifter för att säkerställa effektivitet. - Säkerställa hög kundnöjdhet genom professionell service och kundbemötande. - Felsökning och reparation av däck och fälg. Krav: - Lång erfarenhet inom däckservice och kunskap om olika däcktyper. - Djup kunskap om hjulinställningar och relevant utrustning. - God ledarskapsförmåga och erfarenhet av arbetsledning. - Förmåga att arbeta självständigt och i team. - God kommunikationsförmåga och servicekänsla. Anställningsform: Heltid Tillträde: Omgående Om Brooklands: Brooklands är specialister på Jaguar och Land Rover, med en modern och välutrustad verkstad. Vi erbjuder förstklassig service och reparationer för dessa och andra bilmärken. Brooklands har en lång erfarenhet och är kända för sin expertis och kundservice.

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Servicechef

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Servicechefär du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad, reservdelar och vår kundmottagning på anläggningen. Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för vår servicemarknad och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner. Nyckelkompetenser/förmågor: Fordonsteknisk utbildning B-körkort fordras Några års erfarenhet från fordonsbranschen Erfarenhet från officiellt/inofficiellt ledarskap Goda allmännadatakunskaper Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten Du är ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut Tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

21 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Verkstadschef

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för attarbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs, samt att uppsatta kvalitetsmål nås. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal och lönesättning.Nyckelkompetenser/förmågor: Ett par års erfarenhet av bilbranschen och en chefsroll, meritande är om du har tidigare erfarenhet som verkstadschef Fordonsteknisk utbildning är också meritande Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra B-körkort Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och stimuleras av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar Förmåga att entusiastiskt driva andra och att skapa en bra teamkänsla Du har ett intresse av att arbeta med utveckling av processer och rutiner samt utveckling av dina medarbetare Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024