Trafiksamordnare
Sök bland 4 lediga jobb som Trafiksamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!
X-trafik är en verksamhet inom Region Gävleborg och är kollektivtrafikmyndighet i Gävleborgs län. Uppdraget är att utveckla och samordna kollektivtrafiken för så många människor som möjligt för en hållbar framtid. Avdelningen X-trafik består av fem enheter som organiserar både den regionala allmänna kollektivtrafiken och den särskilda kollektivtrafiken i länet. Beställningscentralen är en av två enheter som ansvarar för den särskilda kollektivtrafiken. Här arbetar 8 trafikledare och 16 beställningsoperatörer. Nu söker vi engagerade beställningsoperatörer till sommarvikariat. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som beställningsoperatör hos oss kommer du bland annat att • ta emot bokningar för bland annat färdtjänst, sjukresor och andra samhällsbetalda resor • registrera information i våra system för att säkerställa korrekt hantering • ge kundservice kring frågor som rör sjukresor och färdtjänst. Du har din arbetsplats i våra lokaler i centrala Söderhamn och arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Hos oss får du • en individuellt anpassad introduktion • ett varierande arbete • vara en del av ett engagerat team där det alltid finns någon att rådfråga Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar strukturerat och effektivt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du har ett genuint intresse och drivs av att ge god service och du uppskattar att arbeta med varierande uppgifter där du smidigt kan växla fokus efter behov. Vidare ser vi att du har en analytisk förmåga och kan fatta välgrundade beslut baserade på relevant information och tillgängliga resurser, alltid med verksamhetens och kundens bästa i åtanke. I rollen som beställningsoperatör ska du ha • data- och systemvana • förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete med kundservice via telefon är detta meriterande för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Förvaltningen Trafik, kultur och folkhögskolor samlar vårt arbete med länets kollektivtrafik, kultur samt utbildning och folkbildning. Vi som arbetar här ser till att tåg och bussar rullar, att Gävleborg har ett aktivt kulturliv och att den som vill, kan utbilda sig, växa och utvecklas. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vi söker nu en TA konsult för fast tjänst till ett framstående framgångsrikt företag som ligger i spetsen inom säkerhet, trafik anordningar och avspärrningar. Vi söker även drivna unga kvinnor som vill göra karriär inom vår organisation för jämlikhet och trivsel. Om ossVi skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag över hela Norden och Baltikum. Vill du vara med på vår framgångs resa! Vi söker nu en TA-konsult till vårt kontor i Södra Stockholm. Om tjänstenSom TA-konsult är din uppgift att analysera, planera och utforma lösningar för arbeten på offentliga platser som påverkar trafiken, det görs genom en Trafikanordningsplan (TA-plan). Du ansöker om tillstånd, förbereder nödvändigt underlag, håller kontakt med kunden och genomför besök på arbetsplatserna vi arbetar med. I rollen genomför du även riskanalyser och hanterar tillståndsprocesser tillsammans med berörda parter som kan vara kunder, väghållare, kollektivtrafik eller räddningstjänst. Du ansvarar även för att utfört arbete faktureras. Vi erbjuder tillsvidareanställning med provanställning. Placering på vår depå i Södra Stockholm. Om digVi ser att du som söker är lösnings orienterad och har en mycket social kompetens och har en god känsla för service. Du söker feedback från kunder och använder den för att förbättra kvaliteten i ditt arbete. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer krävs det att du har en mycket god social kompetens, har lätt för att samarbeta och är en problemlösare. Vidare är du strukturerad och ansvarstagande. Vi kommer att välja dig som har drivet, som har en positiv approach, som är en problemlösare och en doer som är beredd att göra det där lilla x tra när det behövs. Vi önskar även att få unga kvinnliga sökande till tjänsten, som vi kan utbilda och forma i organisationen. Krav på tjänsten är att du har B-körkort, goda administrativa kunskaper, datavana och goda kunskaper i Svenska i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet inom Cad ritning och att rita TA-planer samt har gått kursen Arbete på väg ser vi det som mycket meriterande men är inte avgörande. VÅRA KÄRNVÄRDENNära, drivna och omtänksamma Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder. DETTA ERBJUDER VI DIGSom vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av all personal. Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for Health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen i vårt teamoch leva hälsosammare. Som medarbetare hos oss kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Rekrytering Stockholm. Frågor om tjänsten samt villkor och besvaras av Rekryterings specialist inom Infrastruktur Thomas Hellström Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Rekrytering StockholmRekrytering Stockholm Byrå AB har över 25 års erfarenhet av specialist rekryteringar inom Bygg Infra och arbetar rikstäckande från Hk Stockholm Globen med filial i Malmö-Göteborg. Vi erbjuder mindre till större företag en ökad kompetens och produktion genom kostnadseffektiva rekryterings lösningar och professionella processer. Ledord för Rekrytering Stockholm Byrå AB är: "MÄNNISKAN FRAMFÖR ALLT"
Vi söker nu ytterligare en samordnare till SSAM där du har möjlighet att får vara med på en spännande utvecklingsresa. Är du en naturlig ledare som brinner för att skapa effektiva arbetsflöden och hållbara resultat? SSAM söker nu en driven samordnare med fokus på att leda och fördela arbetet inom produktionen på flera återvinningscentraler. Rollen innebär också att arbeta med administration och statistik för att säkerställa en strukturerad och datadriven arbetsprocess. Detta är en möjlighet för dig som vill kombinera din ledarskapsförmåga med din passion för miljöfrågor och hållbarhet. Södra Smålands avfall och miljö (SSAM) är en kommunal samverkansorganisation som ansvarar för avfallshanteringen i fem ägarkommuner i Småland: Markaryd, Lessebo, Tingsryd, Älmhult och Växjö. SSAM har en stark vision om att skapa ett hållbart Småland där allt material återanvänds eller återvinns på ett effektivt sätt. Som samordnare hos SSAM får du en nyckelroll där du ansvarar för att leda och utveckla den dagliga verksamheten på deras återvinningscentraler. Dessutom kommer du att spela en central roll i att hantera och utveckla arbetet kring statistik och ekonomisk uppföljning. Du kommer att vara med och skapa struktur och rutiner i en ny roll med stort ansvar, där du har möjlighet att vara med och forma. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera att vara en sammanhållande kraft som säkerställer att medarbetarna har tydliga mål, verktyg och resurser för att lyckas i sitt arbete. Rollen innebär även att arbeta med viss administration, men huvuddelen av ditt fokus kommer att ligga på ledarskap, produktionsledning och att driva förbättringar genom data och uppföljning. DETTA SÖKER VI Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Leda och fördela arbetet inom produktionen på våra återvinningscentraler. • Säkerställa att verksamheten fungerar effektivt och att arbetsmiljölagar samt SSAM:s riktlinjer följs. • Stötta och coacha medarbetare för att främja trivsel, engagemang och utveckling. • Bidra till och leda förbättringsprojekt för att optimera arbetsflöden och verksamhetsmål. • Arbeta med viss administration, statistikuppföljning och rapportering som stöd för ledningsarbetet. * Arbete på de olika kommunerna som man ansvarar över förekommer veckovis Vi söker dig som: Är en trygg och tydlig ledare med förmågan att skapa struktur och inspirera ditt team. Du är handlingskraftig, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med strategisk överblick. Du är van vid att arbeta självständigt och har ett stort engagemang för hållbarhet och miljöfrågor. Följande kvalifikationer och egenskaper är viktiga: • Erfarenhet av att leda team eller produktion, gärna inom logistik, återvinning eller liknande verksamhet. • God förmåga att planera och organisera arbete samt följa upp resultat. • Stark kommunikationsförmåga och vana vid att hantera människor i olika roller. • Erfarenhet av administrativa uppgifter och arbete med statistik är meriterande. • Gymnasieutbildning är ett krav. Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ledarskap, logistik eller miljö är meriterande. • B-körkort och tillgång till bil. • Du är initiativrik, strukturerad och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. • Erfarenhet av att produktionsledning eller likande arbete är meriterande Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Luleå Hamn kommer inom några år att ta emot fyra gånger så mycket fartygstrafik som i dag. Därför utökar vi vår verksamhet inom hamnledning. Som hamntrafiksamordnare blir du en viktig del i uppstart och utveckling av Luleå Hamns trafikcentral Port Control. Om Luleå HamnLuleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vår arbetsplats sträcker sig från hamn, kontor och kajer till skärgården och havet. Just nu formar vi framtidens hamn och på den resan vill vi vara en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra, på land och till sjöss. Om rollen som hamntrafiksamordnareUppdraget innebär att hantera ankomster och avgångar, avseende både land- och sjötrafik samt löpande kommunicera med involverade parter i processen. Det kan även innebära granskning, utfärdande av tillstånd, planering och kommunikation med involverade parter som exempelvis hamnoperatörer, agenter, rederier eller myndigheter. Parallellt med det löpande arbetet är du med och utvecklar Luleå Hamns anlöpsprocess för en framtida Port Control. Hamnens organisation är under förändring så både arbetsinnehåll och den organisatoriska placeringen kan förändras över tid. Det finns goda möjligheter att påverka uppdraget beroende på bakgrund och intresseområde. Du har även stora möjligheter att utvecklas inom sjötrafiksamordning och arbetet inom trafikplanering. Rollen innebär skiftgång och beredskap på sikt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera ankomster och avgångar av fartyg samt samordning av service och logistik utifrån hamninnehavarens roll i processen. Arbeta i samverkan med sjötrafiksamordnare och projekt Malmporten för att stötta vid genomförandefas men även för att kunna utföra delar av sjötrafiksamordnarens arbetsuppgifter vid dennes frånvaro. Tillsammans med teamet utreda och besvara inkommande ärenden till allmän brevlåda för hamnledningsfunktionen. Vara en del i utvecklingen och det löpande arbetet i vårt nya hamnsystem Port och har du tidigare erfarenheter av systemimplementering så är det en fördel. Uppdatera och utveckla styrande dokument inom ansvarsområdet Stöd till bogserbåtsverksamheten och övriga anlöpsaktörer avseende ankomster och avgångar av fartyg till Luleå Hamn Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom hamn eller sjöfart alternativt logistikplanering eller trafikplanering som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Kanske har du en bakgrund som fartygsagent, logistiker eller motsvarande. Goda kunskaper i svenska och engelska (arbetsspråk är svenska men många kunder och externa parter är engelsktalande). B-körkort. Meriterande Nautisk kunskap. Kunskap om regelverk och föreskrifter inom sjötrafik. Erfarenheter av systemimplementering. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, strukturerad, arbetar systematiskt ochhar en god samarbetsförmåga. Du har en positiv inställning, är flexibel och problemlösande när det gäller de förändringar och utmaningar som kan uppstå i ditt uppdrag inom hamntrafikledningen. Du bör därför vara självständig, initiativstark och kan agera snabbt när situationen kräver det. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi verkar i en miljö med höga säkerhetskrav och en omvärld där säkerhetskraven ständigt ökar. Du utgör därmed en viktig spelare i vårt gemensamma uppdrag att tillmötesgå de behoven. VillkorAnställningsform: Tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader.Arbetstid: HeltidTillträde: Enligt överenskommelsePlacering: Luleå Sista ansökningsdag: 31 januari 2025 Urval och intervjuer kan komma attske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi genomför bakgrundskontrollersamt beroende på tjänst inplacering i säkerhetsklass. KontaktFör mer information om tjänsten kontakta Anna Josefsson, chef Säkerhet och hamnledning, 076-105 32 48, eller via e-post [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb