Trafiksamordnare

Sök bland 8 lediga jobb som Trafiksamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafikledare/transportledare till företag inom logistik

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills minst 2024-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Företaget verkar inom logistik och är specialiserat sig på att erbjuda integrerade transport- och logistiktjänster för företag över hela världen, med fokus på effektivitet och kundservice. Arbetsuppgifter: I din roll innebär det att du hanterar en rad olika arbetsuppgifter inom transport- och logistikområdet. Det inkluderar att registrera transportinformation i företagets datasystem och säkerställa att bokade sändningar planeras och levereras enligt kundernas specifika krav. Du tar också hand om olika administrativa uppgifter inom trafikledningen och har kontakter med kunder, samverkande åkerier både internt och externt samt med andra avdelningar som produktion och övriga inom trafikenheten. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Generell system och datorvana • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis trafikledning • Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska Vi söker dig som är lugn, trygg och har förmåga att snabba sätta dig in i nya arbetsuppgifter. I den här rollen är du del av ett team men arbetar självständigt med dina uppgifter varför vi söker dig som är självgående och ansvarstagande. Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Då den här rollen initialt uteslutande innefattar administrativa moment är du som söker ytterst noggrann och strukturerad. Därtill förstår du värdet av att jobba i team och trivs med att hjälpa dina kollegor. Slutligen är du som person flexibel och prestigelös samt ser positivt på förändringar. Övrig information: Start: Omgående Plats: Norrort Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Quality Coordinator till Cabonline

Drömmer du om att varje dag gå till en arbetsplats där du, genom nära samarbete och stark dialog, säkerställer bästa möjliga service och partnerskap med Cabonlines förare och åkare? Tillsammans med ditt team strävar du efter ständig förbättring och utveckling för att ligga i framkant inom transportbranschen. Vi letar efter dig som vill ta ett stort ansvar för att öka kundnöjdheten och förarnöjdheten genom att fungera som den primära kontaktpersonen för Cabonlines förare och åkare i Umeå och Sundsvall, när det gäller deras utmaningar, frågor och behov, och säkerställa snabb och effektiv hantering av alla frågor. Arbetsbeskrivning I din roll som Quality Coordinator kommer du att: Säkerställa kundnöjdhet gällande produkt och service. Hantera administrativa uppgifter, såsom rättning av köruppdrag och kontroll av avvikelser, enligt etablerade rutiner. Ansvara för informationsflödet och kontinuerligt kommunicera aktuell information till Cabonlines förare. Bygga starka och långsiktiga relationer med våra förare och åkare genom att visa engagemang, empati och professionalism. Ta initiativ för att säkerställa att våra förare och åkare upplever hög kvalitet i sina interaktioner med förarservice och att deras behov tillgodoses på bästa möjliga sätt. Fungera som den primära kontaktpersonen för våra förare och åkare när det gäller deras utmaningar, frågor och behov, och säkerställa snabb och effektiv hantering av alla frågor. Du kommer att rapportera till Area Manager och arbeta från Cabonlines kontor i Umeå. Rollen utgår från Umeå men behöver röra sig i hela region norr vid behov. Din profil För att passa in i rollen ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av att leda andra inom transportbranschen eller liknande roller, exempelvis som konsultchef, gärna från en mångkulturell organisation. Du är initiativtagande, relationsbyggande, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du är en skicklig relationsbyggare som skapar tillit och förtroende både internt och externt. Vidare har du ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du behärskar andra språk. Du är även en van användare av Office-paketet och innehar B-körkort. Om CabonlineCabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 900 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. För mer information: www.cabonlinegroup.com Ansök enkelt med ditt CV Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från Cabonlines kontor i Umeå. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen. I de här rekryteringen samarbetar Cabonline med Inhouse AB. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Förman Schenker Åkeri Visby - Hämtning/Distribution

Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vi finns på 21 orter i landet och transporterar årligen 8 miljoner paket och godssändningar . Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB har ca 1100 fordonsenheter och 1100 anställda över hela landet. Be one team with one goal är en av våra grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Just nu är vi också mitt uppe i ett spännande omställningsarbete till fossilfria transporter. Vill du spela i det vinnande laget och vara med oss i vår utveckling av framtidens transporter? Tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Lunchsubventionering, Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Personlig utveckling * Trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat Vi söker just nu en Förman till vår Hämtning/Distributionsverksamhet i Visby. Din primära uppgift är att samordna, planera och optimera det dagliga operativa arbetet i tätt samarbete med transportledaren. Arbetsuppgifter: * Administrativa arbetsuppgifter i affärssystem * Lastning, lossning & truckkörning * Paketbilskörning/Lastbilskörning * Hantering av handdator Din profil: I din roll kommer du att hantera Åkeriets fordon och gods vilket kräver respekt, noggrannhet och stort ansvarstagande. Vi har stor tillit till våra medarbetare. Har du vad som krävs? * C/CE-behörighet * Yrkeskompetensbevis (YKB) * Digitalt förarkort * ADR-intyg * Truckkort * Behärskar det svenska språket obehindrat För att lyckas i rollen som Förman ser vi gärna att du har ledaregenskaper, antingen med erfarenhet av ledande roll i arbetslivet eller privat. Du har ett positivt förhållningssätt, är målinriktad och har lätt för att motivera och engagera både dig själv och andra i din omgivning.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Transportkoordinator

Vi söker en Transport Koordinator till vår funktion Local Supply Chain på Perstorp Oxo AB i Stenungsund. Vill du vara en del av ett engagerat gäng och ett världsledande företag inom specialkemi. Fortsätt läsa! I rollen som Transport Koordinator är du ansvarig för våra relationer med de transportörer Perstorp Oxo använder samtidigt som du arbetar i nära samarbete med Försäljning, Kundservice, Business Managers, Globalt inköp och teamet på Perstorp Oxo. Ansvarsområden: Skapa och bibehålla starka relationer med befintliga transportörer. Adressera, lösa och arbeta för att minimera kvalitetsproblem tillsammans med kundservice, säljare och övriga logistik kollegor. Utreda kundklagomål relaterade till leveranser och hitta samt implementera lösningar för att säkerställa en bra leveranssäkerhet till våra kunder. Utreda interna incidenter/risker och hitta samt implementera lösningar som eliminerar/minimerar upprepade incidenter/risker. Identifiera kostnadsbesparingar och möjligheter till värdehöjande aktiviteter tillsammans med våra affärskollegor. Inköp och upphandling inom transportområdet i samråd med global transportinköp. Integrera säkerhet som en naturlig del av det dagliga arbetet. Kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning på logistik eller motsvarande Arbetserfarenhet inom logistikområdet Kunskap rörande olika transportsätt Förmåga att nätverka internt och externt samt att arbeta effektivt med kollegor på distans. Kunna kommunicera både både svenska och engelska i tal och skrift Kunskaper i Officepaketet, bl.a MS Excel och Power BI Meriterande med erfarenhet av SAP, Transporeon eller andra TM system En bakgrund inom kemisk eller teknisk industri är en fördel För att lyckas väl i rollen bör du ha social kompetens och förmåga att bygga och utveckla relationer med olika intressenter. Du har en förmåga att identifiera möjligheter, prioritera och vidta åtgärder vid behov samt arbetar mot uppsatta deadlines. Du är öppen för att lära och utveckla nya kunskaper och har ett visst mått av analytiskt tänkande. Tjänsten innehåller sporadiskt resande så bör även detta fungera för dig. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss erbjuds ett intressant och utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats med god laganda. Du blir en nyckelspelare inom en av de viktigaste portföljerna inom Inköp, där din framgång har en direkt påverkan på vår förmåga att leverera till kund. Låter det spännande? Du är välkommen med din ansökan, senast 2024-04-30. Kontaktpersoner Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Broberg, Local Supply Chain Manager, på tel 0303-383317 eller 0734 274 540. Fackliga kontaktpersoner är: Heidi Waleniussen-Englund, Unionen, tel. 0303 383379 och Jenny Karsberg, Akademikerna, tel. 0303 383277 samt Gerry Ackert, IF Metall, tel. 0303 383327.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Trafikplanerare

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på www.nobina.se Just nu söker en erfaren trafikplanerare för att ytterligare förstärka vårt fantastiska trafikplanerarteam! Vi erbjuder Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Om rollen I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den vi söker! För att lyckas i den här rollen är du van vid att arbeta i projektform och kan ta ledande och drivande roller. Du levererar i tid med hög kvalitet. Som person har du lätt för att samarbeta med andra. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har:  • Relevant högskoleutbildning/logistikutbildning alt. tillgodosett likvärdigt bedömd kunskapsnivå. • Erfarenhet av att ha arbetat som trafikplanerare. • God praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet • Behärskar svenska i tal och skrift Erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller är meriterande. Om tjänsten Tjänsten är på heltid med individuell lönesättning. Placeringen är framförallt på huvudkontoret i Västra skogen, Solna men det finns även möjlighet till placering på något av våra andra kontor i Sverige såsom, Göteborg, Landskrona, Örebro, Borlänge, Karlstad eller Umeå om det skulle passa bättre. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast den 12 maj 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta trafikplaneringschef Ann-Sofie Siljekvist på [email protected] eller Marit Pettersson på [email protected]   Facklig företrädare: Thomas Edmark [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Taxiansvarig

Vill du vara en del av ett företag som värdesätter din kompetens och ger dig möjligheten att utvecklas inom fordonsbranschen? Då har du kommit rätt! Transperts AB är ett större åkeri med ett flertal taxibilar som kör i Stockholm-området och idag söker vi nu en erfaren taxisamordnare. Som taxisamordnare kommer du hantera all kontakt med Transportstyrelsen gällande tillstånd för att säkerställa att företaget förhåller sig till gällande lagar och förordningar. Företaget betalar sjukförsäkring, trygghetsförsäkring, livförsäkring och tjänstepensionsförsäkring för alla anställda. Kvalifikationer Vi söker dig som genomfört Transportstyrelsens prov i yrkeskunnande för taxitrafiktillstånd med godkänt resultat. Provet i yrkeskunnande för taxitrafiktillstånd består av fyra delprov. Delprov 1 Rättsregler Delprov 2 Företagsledning och ekonomisk ledning av ett företag Delprov 3 Tekniska normer och trafiksäkerhet Delprov 4 Fallstudier (tillämpningsprov) Om dig Vi söker dig som är serviceinriktad med ett stort intresse för att lösa dina uppdrag med god kvalitet och noggrannhet. Du är van vid att ha många kontaktytor och i den här rollen är det viktigt att du kan skapa förtroende och har lätt för att samarbeta. Som person är du också lyhörd och tar sedan initiativ till de olika aktiviteter som krävs för att utföra arbetet. Skulle det uppstå problem har du en god förmåga att hitta bra sätt för verksamheten att lösa dom. Låter tjänsten intressant? Tveka då inte att ansöka redan idag. Vid frågor om tjänsten är ni välkomna att kontakta oss via mail, [email protected].

6 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Jobba deltid inom logistik? Se hit!

Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 50%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-2 dagar i veckan. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta deltid med logistikadministration och logistikplanering. Tjänsten kan innebära varierande arbetsuppgifter kopplat till terminalens logistik. Exempel på arbetsuppgifter kan vara administrationen av transporter, utredning kring avvikelser, förberedelse av lastlistor och planering av lastningar. Om dig - Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och har god datavana. - Har tidigare erfarenhet som speditör, transportledare, tulladministration eller annat relevant arbete inom logistik. - Har pågående studier inom logistik eller annan relevant utbildning. - Är noggrann och lösningsorienterad. - Uttrycker dig väl på svenska såväl som engelska i tal och skrift. För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, önskvärt vore om du har minst ett år kvar av dina studier. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik | Extrajobb | Extraarbete |

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Speditörer för framtida uppdrag!

Om oss: DFDS Professionals specialiserar sig på rekrytering och bemanning, både inom DFDS bolagen och hos externa kunder inom logistikbranschen. Vi förser flertalet bolag med talanger inom logistik. Med hjälp av vårt starka varumärke och stora kontaktnät vill vi hjälpa dig att hitta ditt drömjobb, den här chansen vill du inte missa! Just nu söker DFDS Professionals speditörer till framtida uppdrag hos våra kunder inom och runt omkring Göteborg. Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Göteborg. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Om tjänsten Som speditör kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att planera och styra flöden som våra kunder tillhandahåller. Du ansvarar för att avtalade tjänster sköts på ett tillfredsställande vis gällande kvalité och kostnadseffektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att löpande planera och administrera logistiska flöden. Du har mycket god kommunikationsförmåga i din regelbundna kontakt med kollegorna samt med kund. Du behåller din positiva inställning och har förmågan att prioritera när mycket händer samtidigt. Din förmåga att se helheten gör att du löser problem som uppstår på ett genomtänkt sätt. Om dig Vi ser din ordningsamma sida och problemlösningsförmåga som de främsta egenskaperna som speditör. Som person är du noggrann och strukturerad, har social kompetens, är analytisk och initiativtagande. Vi ser gärna dig ha god datavana för att kunna navigera smidigt och lätt i olika logistikprogram. Excel är meriterande om du känner dig bekväm i programmet. Du har erfarenhet av arbete som speditör, transportledare eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förutsätter att du som söker rollen är mån om att bidra till ett gott arbetsklimat. Krav för tjänsten - Erfarenhet inom spedition. Sjö, väg, flyg eller tåg. - Noggrann och strukturerad - Flytande i både tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Direktrekrytering: Under vissa rekryteringsprocesser samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten kan vara en direktrekrytering till ”kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Forwarder |

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024