Trafiksamordnare

Sök bland 4 lediga jobb som Trafiksamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Transportbokare - vikariat
REGION STOCKHOLM
Transportledare och transportsamordnare

MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Vill du bli en viktig pusselbit i MediCarriers livsviktiga uppdrag med att möjliggöra för vården i Stockholmsregionen? Då är jobbet som transportbokare hos oss något för dig! Som anställd på MediCarrier får du möjlighet att delta i en spännande utvecklingsresa, i november förra året lanserade vi vår nya transportledningscentral och tog in verksamheten med turbilar i egen regi. Nu får du chansen att vara med och fortsätta forma och utveckla verksamheten och bidra till att skapa effektiva och pålitliga transportlösningar för vårdsektorn. Om tjänsten  Transportledningscentralen (TLC) på MediCarrier hanterar dagligen över 2000 sändningar, från laboratorieprover, internpost till akuta bud inom Region Stockholm. Som transportbokare spelar du en nyckelroll och fungerar som en viktig representant utåt mot bolagets kunder och leverantörer. Rollen är en central del av vår transportavdelning och fokuserar på att säkerställa en effektiv och smidig transportbokning som möter kundernas behov och önskemål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter vid transportledningscentralen är att ta emot och registrera order på budbilar och blåljustransporter via telefon och e-post från kunder. Utöver detta ansvarar du för trafikövervakning, enklare trafikledning, support för handdatorer och temperaturövervakning. Arbetet innebär också administrativa uppgifter såsom att hantera förekommande kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrera och hantera ändringar i transportsystemet Opter, sammanställa och bereda fakturering samt göra avräkningar och prissätta kundorder. Kvalifikationer Krav: Ca 2 års arbetslivserfarenhet inom service med kundkontakt God datorvana och erfarenhet av att använda dator som arbetsredskap Goda kunskaper i svenska och du behärskar engelska i tal B-körkort Meriterande: Erfarenhet inom kundtjänst, ordermottagning eller transportbokning Erfarenhet av transportplaneringsverktyget Opter Lokalkännedom i Stockholmsområdet Personliga egenskaper  För att lyckas i rollen som transportbokare behöver du vara mycket serviceinriktad och ha ett professionellt bemötande gentemot kunder, kollegor. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan tydligt och snabbt förmedla lösningar. Vi värdesätter lojalitet och vill ha en kandidat som är engagerad och villig att bidra till vårt teams framgång. Du utför ditt arbete på ett metodiskt, noggrant och effektivt sätt och känner ett stort ansvar för att leverera ett gott slutresultat som skapar mervärde för våra kunder. Du är en positiv och initiativrik person som ser möjligheterna i att börja på en ny arbetsplats och bidrar med nya idéer. Du är lösningsorienterad och har förmågan att hitta lösningar på problem och kommunicera dem på ett sätt som involvera andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har både vilja och förmåga att leva upp till MediCarriers medarbetarskap; kompetens, öppenhet, pålitlighet och samverkan. Vi erbjuder dig Som ny medarbetare hos oss får du ett omsorgsfullt utformat introduktionsprogram för att du ska få en förståelse för hela bolaget och Region Stockholm. Som en hälsofrämjande arbetsplats erbjuder vi friskvårdsbidrag på 5000 kr och friskvårdstimme. Dessutom har du möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter. Vi erbjuder också Edenreds lunchförmånskort och subventionerade friskvårdsaktiviteter via Benify. Hälso- och sjukvården är en bransch i fokus, varuförsörjningsfrågan blir en allt viktigare angelägenhet och därmed har vi många spännande utmaningar och möjligheter framför oss. Då MediCarrier är ett bolag inom Region Stockholm arbetar vi utifrån regionens värdeord; samverkan, kompetens, pålitlighet och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. Många av våra medarbetare har mångkulturell bakgrund vilket berikar vår arbetsplatskultur. Villkor Placeringsort: Spånga Omfattning: 100%, mån-fre, vikariat under ca 12 månader Arbetstider: Rullande schema med arbetspass kl. 07:30-16:00, 08:30-17:00 Start: Omgående eller enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen  I rekryteringsprocessen ingår följande delar; Intervju Bakgrundskontroll Säkerhetsintervju Referenstagning Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

12 maj 2025
Sista ansökan:
26 maj 2025
Fordonssamordnare till Aleris Närsjukvård
Aleris Sjukvård AB
Transportledare och transportsamordnare

Vi söker nu en Fordonssamordnare till oss på Aleris Närsjukvård för en visstidsanställning under perioden 1 september - 31 december 2025. Här får du en viktig roll i att säkerställa att våra fordon är trygga, tillgängliga och i bästa skick så att våra vårdteam kan fokusera fullt ut på att sätta patienterna i fokus. Om oss Aleris Närsjukvård är det största affärsområdet inom Aleris och omfattar ASIH och Basal hemsjukvård, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Uppsala Närakut och Rehab Station. Vi utgår från flera enheter i Stockholms län och har en omfattande bilflotta som varje dag möjliggör vård i hemmet. Som fordonssamordnare blir du en nyckelperson i det dagliga flödet och bidrar till att vården når fram. Rollen Som fordonssamordnare hos oss spelar du en viktig roll i att säkerställa att våra tjänstebilar är i gott skick, trafiksäkra och tillgängliga för verksamhetens behov. Du arbetar nära fordonschef och enhetschefer och är både praktiskt och administrativt ansvarig för bilparken.  I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: Planera och samordna besiktningar, rekond, däckbyten och enklare reparationer Utföra enklare underhåll som lampbyte, batteribyte och kontroll av vätskenivåer Hantera felanmälningar, skadeärenden och kontakt med försäkringsbolag Fungera som kontaktperson mellan verksamheten och verkstäder Det här är en perfekt roll för dig som gillar struktur, har koll på detaljer och tycker att ett välfungerande fordon är minst lika viktigt som en god vårdmiljö. Du är självgående, lösningsfokuserad och har ett genuint tekniskt intresse. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på Aleris Närsjukvård blir du en del av ett sammansvetsat team som brinner för att göra skillnad även bakom kulisserna. Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete med stor betydelse för hela vårdflödet. Hos oss erbjuder vi dig: En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Att få vara med och utveckla vår bilorganisation Om dig Vi söker dig som har: Som lägst gymnasieexamen  Relevant arbetslivserfarenhet, helst från fordonsbranschen  B-körkort God teknisk kännedom om bilar och erfarenhet av enklare servicearbeten Datorvana och god förmåga att sätta dig in i och hantera administrativa system Goda kunskaper i svenska Du har en serviceinriktad inställning och tycker om att ha många kontaktytor. Du är noggrann, lösningsorienterad och har lätt för att växla mellan olika uppgifter. I en vardag där tempot kan skifta och förutsättningarna snabbt förändras trivs du med att vara den som håller ihop trådarna och får saker att flyta. Du tar ansvar, är initiativrik och uppskattar en arbetsmiljö där du verkligen gör skillnad i det dagliga flödet. Anställningsvillkor  Anställningsform: Visstidsanställning 1 september-31 december 2025 Omfattning: Heltid Tillträde: 1 september Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Låter det här som ett uppdrag för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Sommarjobba som schemaläggare / administratör!
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du student och letar efter ett jobb där tempot är högt och dagarna varierande? Trivs du med att ha en central roll där du får koordinera och hålla koll på många delar samtidigt? Då kan det här vara den perfekta möjligheten för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag. Uppdraget kommer vara på timmar fram till sommaren och heltid över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kyl- och Frysexpressen. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Kyl- och Frysexpressen är ett logistikföretag som erbjuder rikstäckande helhetslösningar inom tempererad logistik. Transporter, lagring och hantering av livsmedel är deras signum. De ser till att kundernas varor kommer fram till deras kunder – till rätt plats, i rätt tid och i rätt skick. Logistikterminalerna finns i Luleå, Umeå, Östersund, Sundsvall och Årsta. Därifrån täcker de hela Sverige. De vill att hela Sverige ska leva – inte bara storstadsregionerna, utan även de platser där bussen bara går en gång om dagen och det är långt till närmaste granne. De vill att alla, oavsett var de bor, ska kunna köpa färska matvaror i sin butik varje dag, ha möjlighet att äta gott på restaurang då och då samt ha tillgång till läkemedel när de behöver. Genom sina transport- och logistiklösningar bidrar de till just det. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha en central funktion i att planera och schemalägga chaufförer samt säkerställa en smidig linjeuppfyllnad. Du ansvarar för att det alltid finns tillgängliga ersättare eller extra personal som kan täcka upp vid sjukdom, frånvaro eller andra oväntade bortfall i schemaläggningen och arbetar i enlighet med transportavtalets regler och riktlinjer. För att säkerställa en effektiv drift krävs en god framförhållning och förmåga att snabbt hantera förändringar i planeringen. Utöver schemaläggningen kan dina arbetsuppgifter även innefatta olika administrativa uppgifter, såsom att granska och hantera ordrar, scanna fakturor samt identifiera och korrigera eventuella avvikelser. Rollen innebär även arbete på söndagar under sommaren och kräver att du är tillgänglig för att snabbt lösa problem vid akuta förändringar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Annan pågående huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier. • God datavana • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift • Erfarenhet från serviceyrke • Meriterande med kunskap inom transportavtalet/erfarenhet av logistik Vi tror att du som söker denna roll är skicklig kommunikativt som trivs med att arbeta över telefon och inte tvekar att ta kontakt med människor. Du har en naturlig initiativförmåga och drivs av att hitta lösningar och skapa goda relationer. Med ett starkt servicetänk sätter du alltid kundens behov i fokus och strävar efter att leverera en högkvalitativ upplevelse. Din förmåga att vara både självgående och samarbetsvillig gör att du snabbt anpassar dig till olika situationer och ser till att arbetet flyter på smidigt. Övrig information Start: Omgående Plats: Sundsvall Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-03. #Nextgen

24 februari 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Hamntrafiksamordnare
Luleå Hamn AB
Transportledare och transportsamordnare

Luleå Hamn kommer inom några år att ta emot fyra gånger så mycket fartygstrafik som i dag. Därför utökar vi vår verksamhet inom hamnledning. Som hamntrafiksamordnare blir du en viktig del i uppstart och utveckling av Luleå Hamns trafikcentral Port Control. Om Luleå HamnLuleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vår arbetsplats sträcker sig från hamn, kontor och kajer till skärgården och havet. Just nu formar vi framtidens hamn och på den resan vill vi vara en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra, på land och till sjöss. Om rollen som hamntrafiksamordnareUppdraget innebär att hantera ankomster och avgångar, avseende både land- och sjötrafik samt löpande kommunicera med involverade parter i processen. Det kan även innebära granskning, utfärdande av tillstånd, planering och kommunikation med involverade parter som exempelvis hamnoperatörer, agenter, rederier eller myndigheter. Parallellt med det löpande arbetet är du med och utvecklar Luleå Hamns anlöpsprocess för en framtida Port Control. Hamnens organisation är under förändring så både arbetsinnehåll och den organisatoriska placeringen kan förändras över tid. Det finns goda möjligheter att påverka uppdraget beroende på bakgrund och intresseområde. Du har även stora möjligheter att utvecklas inom sjötrafiksamordning och arbetet inom trafikplanering. Rollen innebär skiftgång och beredskap på sikt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera ankomster och avgångar av fartyg samt samordning av service och logistik utifrån hamninnehavarens roll i processen. Arbeta i samverkan med sjötrafiksamordnare och projekt Malmporten för att stötta vid genomförandefas men även för att kunna utföra delar av sjötrafiksamordnarens arbetsuppgifter vid dennes frånvaro. Tillsammans med teamet utreda och besvara inkommande ärenden till allmän brevlåda för hamnledningsfunktionen. Vara en del i utvecklingen och det löpande arbetet i vårt nya hamnsystem Port och har du tidigare erfarenheter av systemimplementering så är det en fördel. Uppdatera och utveckla styrande dokument inom ansvarsområdet Stöd till bogserbåtsverksamheten och övriga anlöpsaktörer avseende ankomster och avgångar av fartyg till Luleå Hamn Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom hamn eller sjöfart alternativt logistikplanering eller trafikplanering som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Kanske har du en bakgrund som fartygsagent, logistiker eller motsvarande. Goda kunskaper i svenska och engelska (arbetsspråk är svenska men många kunder och externa parter är engelsktalande). B-körkort. Meriterande Nautisk kunskap. Kunskap om regelverk och föreskrifter inom sjötrafik. Erfarenheter av systemimplementering. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, strukturerad, arbetar systematiskt ochhar en god samarbetsförmåga. Du har en positiv inställning, är flexibel och problemlösande när det gäller de förändringar och utmaningar som kan uppstå i ditt uppdrag inom hamntrafikledningen. Du bör därför vara självständig, initiativstark och kan agera snabbt när situationen kräver det. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi verkar i en miljö med höga säkerhetskrav och en omvärld där säkerhetskraven ständigt ökar. Du utgör därmed en viktig spelare i vårt gemensamma uppdrag att tillmötesgå de behoven. VillkorAnställningsform: Tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader.Arbetstid: HeltidTillträde: Enligt överenskommelsePlacering: Luleå Sista ansökningsdag: 31 januari 2025 Urval och intervjuer kan komma attske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi genomför bakgrundskontrollersamt beroende på tjänst inplacering i säkerhetsklass. KontaktFör mer information om tjänsten kontakta Anna Josefsson, chef Säkerhet och hamnledning, 076-105 32 48, eller via e-post [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

19 december 2024
Sista ansökan:
7 juni 2025