Webbredaktör

Sök bland 12 lediga jobb som Webbredaktör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Reporter Bil & Motor

Bilsajten Carup.se växer och nu söker vi fler webbredaktörer/motorjournalister som kan ta fram engagerande reportage om bilar och motorbranschen. Vi är en oberoende sajt med de senaste bilnyheterna och vill inspirera och guida läsarna i bilarnas förtrollande värld. Har du ett stort intresse för bilar och bilbranschen och erfarenhet av att skriva journalistiskt kan du vara vår blivande motorjournalist/webbredaktör. Du bör ha erfarenhet av redaktionellt arbete och får gärna vara utbildad journalist. Om rollen: Som webbredaktör/motorjournalist hos Carup kommer du bland annat att Hitta och skriva nyheter kopplade till bil och motorbranschen Göra spännande reportage om olika bilar Göra vissa biltester Göra artiklar om ekonomi och frågor runt bilägandet. Publicera artiklar på webben och hitta engagerande bilder . Skriva engagerande rubriker och dela inlägg i sociala medier. För att lyckas i rollen tror vi att du är en kreativ person som har lätt för att hitta spännande historier och kan berätta dem på ett engagerande sätt. Du bör vara noggrann och stresstålig. Vi tror att du har: Erfarenhet av skrivande och redaktionellt arbete Intresse och kunskap om bilar Mycket goda språkkunskaper i svenska engelska Kunskaper i vanliga program som t ex Photoshop Kunskaper om och vana av webbpublicering. Om oss Vi erbjuder ett spännande arbete med frihet under ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Våra publiceringsplattforrmar växer snabbt och du får vara med på en tillväxtresa. Vi jobbar mestadels med distans- och hybridarbete. Skicka din ansökan till: [email protected] Dela på Facebook

28 november 2023
Sista ansökan:
12 december 2023
Webbredaktör

Är du en skicklig webbredaktör som vill arbeta med att kommunicera skolfrågor? Vill du vara en viktig del i vårt arbete med att utveckla innehållet på vår webbplats? Var med och bidra till skolans framtid. Om jobbet Som webbredaktör arbetar du med att driva redaktionsarbetet på skolverket.se tillsammans med andra. I arbetsuppgifterna ingår allt från att redigera texter till att skriva egna och publicera dessa på ett tillgängligt och hittbart sätt. Tillsammans med andra redaktörer och vår redaktionssamordnare ansvarar du för att innehållet på skolverket.se alltid ska vara tydligt, tillgängligt och stöttande för våra målgrupper inom framför allt skolprofessionen. ***** ”Som chef leder jag med tillit och frihet under ansvar, tillbaka förväntar jag mig ett tydligt ansvarstagande från mina medarbetare.” Dennis Larsson, enhetschef ***** Du kommer tillhöra enheten Redaktion och evenemang. Utifrån kompetens och intresse finns det utrymme för dig att utvecklas inom allt från att producera text, bild, ljud och film till att arrangera stora mässor. ”Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business park. Du har också möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.”. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden, och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • högskoleexamen inom journalistik, kommunikation eller eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet inom kommunikationsområdet, • minst tre års erfarenhet av att skriva för webben och av att arbeta som webbredaktör, • erfarenhet av att arbeta i ett eller flera webbpubliceringsverktyg, till exempel sitevision, • kunskap om bildredigering. Det är meriterade om du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier, erfarenhet av att kommunicera skolfrågor och kunskap om det svenska skolsystemet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en statlig myndighet och har kunskap om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (DOS- lagen). Som person behöver du • vara en skicklig skribent, • vara kreativ, initiativtagande och flexibel, • ha god förmåga att skapa relationer och att samarbeta, • ha ett genuint intresse av att skapa användar- och verksamhetsnytta. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är den 11 december. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann Linnarsson (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522. Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

27 november 2023
Sista ansökan:
11 december 2023
Digital Redaktör till Svensk Fastighetsförmedling!

Svensk Fastighetsförmedling söker nu en digital redaktör till vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Som digital redaktör har du det övergripande ansvaret för innehållet i våra centrala digitala kanaler, webb, MA och SMS kommunikation. Du kommer löpande att arbeta med att säkra att innehållet engagerar och uppfyller de behov som användarna har samt att informationen som publiceras är aktuell, relevant, korrekt. I rollen kommer du även att: - Genom analyser och insikter ansvara för att förbättra webbplatsernas innehåll och struktur för att säkra att kundresan är fylld med intressant och relevant innehåll. - Planera, producera och publicera innehåll för webb, MA och SMS kommunikation. - Ta fram kampanjsidor tillsammans med Digital tillväxt ansvarig med syfte att driva tillväxt (A/B Test, UX writing mm)) - Arbeta kreativt och självständigt och i team med innehåll från idé till publicering samt kontinuerligt med SEO som driver mot uppsatta mål - Tillsammans med MA-specialist planera och producera innehåll för vår planerade och triggade relationsmarknadsföring (e-post och SMS). Både för spekulanter och säljare. - Bidra till utveckling samt driver effektiva arbetsprocesser för innehållsproduktion mot det direkta teamet men även mot övriga inom SFAB - Löpande stötta och rådge våra bobutiker i Sverige och Spanien I rollen rapporterar du till Marketing manager och arbetar i ett nära samarbete med Tech, UX; Brand & Content Manager och Digital Growth Lead för att bidra till effektiva och transparanta arbetsprocesser och leveranser inom Growth och Content teamet. Om dig I denna roll söker vi dig som har god erfarenhet av att formulera texter, skapa innehåll och är van att jobba med SEO. I rollen kommer du att ha stor nytta av din journalistiska eller copywriter bakgrund, din nyfikenhet för att utveckla och testa nytt. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet i liknande roller, inhouse eller på byrå och är van att jobba med olika digitala verktyg som Epi . Kan du Simplify så är det ett plus, men inte ett måste. Det kan vi lära dig. När det gäller AI ser vi gärna att du intresse och erfarenhet av olika verktyg i sin skapandeprocess. Som person är du en teamplayer med känsla för det skrivna ordet och ett driv till att förbättra och effektivisera. Du är van vid att agera rådgivande och samtidigt tydligt rekommendera best practice utifrån dina erfarenheter och kompetenser. Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja med 1250 medarbetare. Vårt huvudkontor är beläget i centrala Stockholm på Vasagatan 28. Här arbetar 40 kollegor tillsammans för att stötta våra 230 bobutiker. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas i din roll och vi har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare hos oss har du bra förmåner och du erbjuds delägarskap i koncernen. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till TA Manager Anna Liljegren Rassing [email protected]. Notera att alla ansökningar sker via annonsen av GDPR-skäl. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då urvalet kommer att ske löpande. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Välkommen in med din ansökan!

27 november 2023
Sista ansökan:
15 maj 2024
Content Specialist / webbredaktör

Letar du efter en utmanande roll inom Content Marketing där du kan ha roligt på samma gång? Vill du arbeta och lära dig i en av de mest konkurrensutsatta branscherna som finns att hitta online? Då är det dig vi letar efter! Content Specialist Sverige (6 månaders visstidsanställning) Vad gör en Content Specialist egentligen? Som Content Specialist kommer du att hantera innehållet på vår svenska webbplats. Du kommer dock även att göra uppdateringar på våra danska och norska webbplatser (men mer sällan). Detta innebär att du uppdaterar webbplatserna enligt vår MarCom (med din erfarenhet bör du veta vad detta innebär), skapar vårt veckovisa nyhetsbrev och driver trafik via SEO genom att optimera on-page SEO-element. Saker du kommer att göra: Uppdatera innehåll på våra webbplatser via vårt CMS (hotellinfo och destinationsinfo) SEO-optimering på sidan Skapa och skicka nyhetsbrev (via Mailchimp) Analysera webbanalysdata och översätta dessa till operativa och handlingsbara förändringar för dina kanaler; Vad vi vill att du har? En avslutad kandidatexamen i kommunikation, marknadsföring eller liknande 1 till 3 års relevant arbetslivserfarenhet som Content Specialist; En analytisk och datadriven inställning; Du talar och skriver flytande svenska och kan enkelt kommunicera på engelska. Idealiskt är du. Älskar att skriva och lära dig nya saker; Är en utmärkt kommunikatör; Bidrar till en rolig arbetsmiljö; Är en doer och avslutar saker du påbörjat; Redan vet vad SEO, bounce rate, GA4, Search Console, CTR och SERP betyder, och om du känner till Panda, Bert och EEAT är du nästan redan anställd. Detta är en roll inom vårt Content Marketing Team. Det betyder att det är ett team som älskar innehåll och kommunikation. Deras färdigheter och resultat är en nyckel till hela företagets framgång. Det innebär viss press (du bör vara okej med viss press) att leverera resultat. Det som är bra är att de vanligtvis levererar enastående resultat! Vad erbjuder vi dig? Förutom att det är roligt att arbeta hos oss erbjuder vi följande: En konkurrenskraftig lön, beroende på din utbildning och erfarenhet; 25 dagars betald semester + de vanliga helgdagarna; Pensionsplan; Bärbar dator; Flexibla arbetstider och plats; Bra kaffe, bordsfotbollstävlingar och introduktionsprogram; OBS: Det här jobbet är en 50% deltidsanställning. Det är en tillfällig 6-månaders position som täcker för mammaledighet. Goda chanser till en förlängning.

24 november 2023
Sista ansökan:
24 december 2023
Webbredaktör - Eskilstuna/Stockholm

Fortifikationsverket söker en engagerad, flexibel och kreativ webbredaktör för att stärka vår digitala närvaro. Som webbredaktör kommer du att spela en viktig roll i arbetet med vårt intranät och vår webb med fokus på att skapa en positiv, användarvänlig och tillgänglig webbupplevelse. Hos oss får du bidra till en totalförsvarsmyndighet i tillväxt, med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Är du vår nya webbredaktör? Ansök idag! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - bidra till Sveriges försvarsförmåga Som webbredaktör tillhör du kommunikationsenheten som är en del av HR- och kommunikationsavdelningen. Enheten består av sex personer och har det övergripande ansvaret för den interna och externa kommunikationen på Fortifikationsverket. Våra digitala kanaler är navet för myndighetens kommunikation och vi befinner oss i en spännande tid av utveckling med en ny webb och ett nyligen uppdaterat intranät. Nu utökar vi vårt kommunikationsteam med en webbredaktör som ska hjälpa oss att utveckla innehållet på intranätet och den externa webben tillsammans med oss. I rollen som webbredaktör består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att löpande uppdatera, förbättra och skapa innehåll till Fortifikationsverkets intranät och webb. Du säkerställer att innehållet är användarvänligt, tillgängligt och enkelt att förstå.  Du är van vid att anpassa innehåll till olika format i olika kanaler och för olika målgrupper. Arbetet innebär också att du gör enklare videoproduktioner. Som webbredaktör kommer du arbeta tillsammans med och nära verksamheten och kollegor på kommunikationsenheten med att uppdatera och ta fram nytt innehåll. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer lämplig för tjänsten. Du har minst tre års erfarenhet av arbete i liknande roll med webbpublicering. Utöver detta vill vi att du har: • Dokumenterad erfarenhet av webbredigering i webbpubliceringsverktyg (CMS). • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i enlighet med webbtillgänglighetsdirektivet (WCAG). • Erfarenhet av att arbeta med Adobe Creative Cloud och arbetar obehindrat i Adobe Photoshop. • Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska. • Körkort klass B. Det är meriterande med erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO), arbete i SiteVision samt statistikverktyget Matomo. Även erfarenhet från försvars- eller fastighetsområdet ser vi positivt på. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som webbredaktör på Fortifikationsverket behöver du vara strukturerad, lösningsorienterad och relationsskapande samtidigt som du har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du uppnår hög kvalitet i ditt arbete genom att vara ansvarstagande och du har även förmågan att följa upp samt genomföra uppgifter inom givna tidsramar. Vi är ett sammansvetsat gäng och det är viktigt att du är en lagspelare och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi söker dig som vill bli en del av vårt team samtidigt som du kan vara självgående och är intresserad av utvecklingsfrågor kring kommunikation. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar och utvecklar allt från bergsanläggningar, flygfält och kulturarv till moderna och teknikintensiva byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Eskilstuna eller Stockholm. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 6 december 2023. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Greta Stridsman på 010-44 44 672 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010-44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

21 november 2023
Sista ansökan:
6 december 2023
Webredaktör

Vill du jobba för ett mer hållbart Göteborg? På Göteborg Energi gör vi just det när vi varje dag, året om försörjer hela Göteborg med ljus, kraft, värme och uppkoppling. Och nu söker vi dig som tillsammans med oss vill skapa ännu bättre kundresor med bra och relevant kommunikation i alla våra kanaler. Är du noggrann, duktig på att samordna och att skapa kommunikation som driver mot satta mål? Då hoppas vi att du inte tvekar en sekund med att skicka in din ansökan till oss Din uppgift För att lyckas i rollen som webbredaktör har du förmågan att kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och flexibelt sätt. Du tycker om att arbeta i grupp samt är bekväm med att skapa kontakter och samarbeta med personer både i det egna teamet och tillsammans med andra parter i verksamheten. Som person är du bra på att se andras behov och på ett serviceinriktat sätt hitta lösningar på deras kommunikativa utmaningar. Det är också viktigt att du vågar vara bestämd och kan sätta gränser. Vi ser gärna att du är en snabb och driven person som gillar att ta initiativ, hålla struktur och bolla idéer. I rollen ingår att: • se till att webben hålls aktuell och uppdaterad i dialog med produktägare och kravställare • dela ansvar för innehållsstruktur, förvaltning och arkivering av inaktuellt innehåll • analysera och presentera resultat, insikter och rekommendationer • bygga och publicera innehåll på vår externa webbplats • framtagning av marknadsmaterial som broschyrer och annonser Ditt team Marknad ansvarar för marknadskommunikation genom hela kundresan till både privat- och företagskunder i alla kanaler. Vi driver också arbetet med att skapa och förmedla kundinsikter som hjälper hela organisationen att skapa positiva kundupplevelser.  Karin Aadland som leder marknadsavdelningen: Med högt engagemang, vilja och driv tar vi oss an utmaningar tillsammans. Jag känner att alla i teamet vill bidra med sin kunskap och energi för att vi ska nå våra mål och ha roligt på jobbet. Välkommen till ett team med högt i tak och nära till skratt! Din kompetens Detta är en möjlighet för dig som har relevant medie- eller kommunikationsutbildning från högskola  eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktyg (CMS) • erfarenhet av att strukturera och webboptimera andras texter (SEO) • erfarenhet av att förvalta innehåll på webbplatser • goda kunskaper i Adobe Suite – primärt Photoshop men gärna även InDesign och Illustrator • erfarenhet av annons-, print- samt grafisk produktion • mycket god kommunikativ förmåga på svenska i såväl tal som i skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med UX och har arbetslivserfarenhet från en marknads- eller kommunikationsavdelning i en stor organisation som inneburit många kontaktytor. För att passa i rollen … du har en känsla för färg och form … du är noggrann och gillar ordning och reda … du är van vid snäva tidsramar och löpande feedback … du tar gärna egna initiativ och har lätt att samarbeta med andra … du älskar att jobba med att utveckla dina ansvarsområden och ta dig an nya utmaningar Ansökan Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag. Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

20 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Översättare Svenska till Finska - Distans/Deltid 3h/v - Vikariat

Dina arbetsuppgifter består i att översätta texter från Svenska till Finska. Exempelvis produkttexter, reklammaterial och inspirationsartiklar till vårt Magazine. Vi satsar mycket på vårt skrivna innehåll där vi ser dig som översättare som en förlängning av vår skribent som skriver på Svenska. Tjänsten är ett vikariat 1 februari 2024 - 31 november 2024. Vi söker dig som gillar att skriva texter och har korrekt Finska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i språken är ett måste. Ett intresse för design och form är en fördel. Perfekt för dig som studerar eller har annan huvudsaklig inkomst. Finska som modersmål är ett krav för arbetet. BGA är marknadsledande i Europa på tavelramar, speglar & posters Varaktighet, arbetstid Distansarbete (du behöver bara en dator och internetuppkoppling) ca 3 timmar per vecka. Vi vill att du har möjlighet att göra arbetet uppdelat på minst 2 dagar i veckan (Så att vi kan få relativt snabba svar på översättningar)

18 november 2023
Sista ansökan:
18 december 2023
Webbredaktör - Eskilstuna/Stockholm

Fortifikationsverket söker en engagerad, flexibel och kreativ webbredaktör för att stärka vår digitala närvaro. Som webbredaktör kommer du att spela en viktig roll i arbetet med vårt intranät och vår webb med fokus på att skapa en positiv, användarvänlig och tillgänglig webbupplevelse. Hos oss får du bidra till en totalförsvarsmyndighet i tillväxt, med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Är du vår nya webbredaktör? Ansök idag! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - bidra till Sveriges försvarsförmåga Som webbredaktör tillhör du kommunikationsenheten som är en del av HR- och kommunikationsavdelningen. Enheten består av sex personer och har det övergripande ansvaret för den interna och externa kommunikationen på Fortifikationsverket. Våra digitala kanaler är navet för myndighetens kommunikation och vi befinner oss i en spännande tid av utveckling med en ny webb och ett nyligen uppdaterat intranät. Nu utökar vi vårt kommunikationsteam med en webbredaktör som ska hjälpa oss att utveckla innehållet på intranätet och den externa webben tillsammans med oss. I rollen som webbredaktör består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att löpande uppdatera, förbättra och skapa innehåll till Fortifikationsverkets intranät och webb. Du säkerställer att innehållet är användarvänligt, tillgängligt och enkelt att förstå.  Du är van vid att anpassa innehåll till olika format i olika kanaler och för olika målgrupper. Arbetet innebär också att du gör enklare videoproduktioner. Som webbredaktör kommer du arbeta tillsammans med och nära verksamheten och kollegor på kommunikationsenheten med att uppdatera och ta fram nytt innehåll. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer lämplig för tjänsten. Du har minst tre års erfarenhet av arbete i liknande roll med webbpublicering. Utöver detta vill vi att du har: • Dokumenterad erfarenhet av webbredigering i webbpubliceringsverktyg (CMS). • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i enlighet med webbtillgänglighetsdirektivet (WCAG). • Erfarenhet av att arbeta med Adobe Creative Cloud och arbetar obehindrat i Adobe Photoshop. • Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska. • Körkort klass B. Det är meriterande med erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO), arbete i SiteVision samt statistikverktyget Matomo. Även erfarenhet från försvars- eller fastighetsområdet ser vi positivt på. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som webbredaktör på Fortifikationsverket behöver du vara strukturerad, lösningsorienterad och relationsskapande samtidigt som du har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du uppnår hög kvalitet i ditt arbete genom att vara ansvarstagande och du har även förmågan att följa upp samt genomföra uppgifter inom givna tidsramar. Vi är ett sammansvetsat gäng och det är viktigt att du är en lagspelare och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi söker dig som vill bli en del av vårt team samtidigt som du kan vara självgående och är intresserad av utvecklingsfrågor kring kommunikation. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar och utvecklar allt från bergsanläggningar, flygfält och kulturarv till moderna och teknikintensiva byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Eskilstuna eller Stockholm. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 6 december 2023. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Greta Stridsman på 010-44 44 672 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010-44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 november 2023
Sista ansökan:
6 december 2023
Content Producer

Hej! Nu söker Let’s deal en ny medlem till content-avdelningen som kan bidra med skapandet av erbjudanden till alla våra produktsidor. En roll med stor påverkan på flera delar av köpresan och med stor impact på affären. Som Content Producer ansvarar du för att producera och publicera deal-erbjudanden på vår webbplats. Du jobbar på tvärs i olika affärssystemen där du administrerar och skapar engagerande och SEO-optimerade annonser för Let's deal-erbjudanden. Du koordinerar och stämmer av med våra många samarbetspartners som erbjuder upplevelser och produkter på letsdeal.se samt hur deras erbjudande presenteras. På ett kreativt, lättsamt och tydligt sätt skapar du de bästa förutsättningarna för bästa möjliga försäljning och känslan av en bra deal. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Goda kunskaper inom SEO - Har ett öga för grafisk layout och kunskaper av bildhantering, gärna Photoshop - Lätt för att sätta sig in i nya system - Kommersiell förståelse - Har förmåga att prioritera och hålla deadlines - Har känsla för detaljer och är noggrann - Erfarenhet av liknande arbete Vi tror att du är nyfiken och har förmågan att.. - Jobba lika bra individuellt som i team - Kontinuerligt granska och utveckla ditt arbetssätt för att bli mer effektiv i det dagliga arbetet - Leverera med rätt kvalitet och innehåll enligt uppsatta riktlinjer - Söka utvecklingsmöjligheter och lösningar - Se hela bolagets kedja och vilka ringar på vattnet du kan skapa Varmt välkommen med din ansökan för att bli en del av ett litet och mysigt content-team på Göteborgskontoret. Vi ser fram emot att läsa ditt cv och personliga brev! Alla ansökningar är såklart konfidentiella och har du frågor under processen är det bara att skicka iväg ett mail till mig (Lisa) eller skriva på LinkedIn. Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden. De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt. Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa. I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS. På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender. Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål. Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen. Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

13 september 2023
Sista ansökan:
30 november 2023
Internkommunikatör till Arbetsmiljöverket

Är du en duktig skribent med minst tre års erfarenhet av att arbeta med intern kommunikation? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Om uppdraget Vi söker nu en internkommunikatör till Arbetsmiljöverket. Start sker så snart som möjligt enligt överenskommelse med kund. Uppdraget sker på heltid och förväntas pågå i 4 månader (september till december/januari) med möjlighet till förlängning. Arbetet sker på plats i kundens huvudkontor i Solna, med möjlighet att arbeta på distans i viss mån. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos vår kund. Dina arbetsuppgifter Som internkommunikatör hos vår kund kommer du arbeta strategiskt och operativt med intern kommunikation samt utveckla internkommunikationen tillsammans med kollegor inom och utanför avdelningen. Ytterligare kommer du vidareutveckla och genomföra internkommunikationsaktiviteter samt analysera specifika behov hos olika avdelningar internt. Du kommer även arbeta med att aktivt fånga in, analysera och omvandla verksamhetens interna kommunikationsbehov till tydliga budskap och målgruppsanpassade aktiviteter. Dina kvalifikationer Krav för tjänsten: - Minst två års universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation alternativt annan relevant högskoleutbildning kompletterad med minst ett års utbildning inom kommunikation. - Minst tre års aktuell erfarenhet av yrkesmässigt arbete med intern kommunikation - Vana vid att arbeta strategiskt och operativt med internkommunikation i förändringsarbete och verksamhetsutveckling - Arbete med kommunikation i en organisation med många kontaktytor och olika behov av internkommunikation - Mycket god förmåga i svenska språket i tal och skrift samt mycket god förmåga att skriva snabbt, begripligt och intresseväckande - Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande - Erfarenhet av att jobba i grupp/team Det är meriterande om du har erfarenhet och förståelse för hur intern och extern kommunikation samspelar samt erfarenhet av att ta fram och förankra kommunikationsplaner. Vidare är det meriterande med erfarenhet av att utvärdera kommunikationsinsatser och kunskap inom klarspråk. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 28/8. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jaqueline Shafig, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

22 augusti 2023
Sista ansökan:
8 februari 2024