Webbredaktör

Sök bland 9 lediga jobb som Webbredaktör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Webbredaktör

Skolforskningsinstitutet söker en webbredaktör Skolforskningsinstitutet är en statlig myndighet som verkar för att undervisningen i förskolan och skolan bedrivs på vetenskaplig grund. Det gör vi genom att sammanställa forskningsresultat och att finansiera praktiknära skolforskning. Målgruppen för institutets verksamhet är förskollärare och lärare samt andra verksamma i förskolan, skolan och vuxenutbildningen. En viktig del av vårt uppdrag är att kommunicera forskning och tillgängliggöra ny kunskap. Utökat anslag gör att vi ska växa och vi behöver nu rekrytera en webbredaktör. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter, en kreativ arbetsmiljö och möjlighet att förlägga delar av arbetstiden på distans. På institutet i Solna strand är vi i dag 16 medarbetare, varav cirka hälften är disputerade forskare. Arbetsuppgifter Som webbredaktör har du en självständig roll, i nära samarbete med kollegor inom kommunikationsfunktionen och övriga medarbetare på institutet. Uppgifterna som webbredaktör innebär bland annat att · underhålla och utveckla institutets båda webbplatser · organisera och strukturera innehåll · anpassa och publicera innehåll · arbeta med webbanalys, sökoptimering, digital tillgänglighet och GDPR · andra vanligt förekommande kommunikatörsuppgifter. Utbildning och arbetslivserfarenhet Du ska ha relevant högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik eller annan utbildning, med minst kandidatexamen, och du ska ha flerårig erfarenhet av arbete med liknande uppgifter. Du ska vidare ha goda erfarenheter av · CMS-verktyg, vi använder Word Press · webbanalysverktyget Matomo · hantering av foto, illustrationer och rörlig bild i Adobe Creative Cloud, framför allt Photoshop, Illustrator och Premiere Pro. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska och erfarenhet av klarspråksarbete. Erfarenhet av att arbeta med forskningskommunikation på en myndighet eller i en kunskapsorganisation värderas högt. Det är även meriterande om du har erfarenheter av att skapa innehåll i sociala medier. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde efter överenskommelse. Skolforskningsinstitutet tillämpar sex månaders provanställning för denna tjänst. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta kanslichef Maria Edenholm Oscarson tel: 08-523 29 823, kommunikationschef Eva Grönlund: tel: 08-523 29 802 eller forskningsredaktör/kommuni­katör Anna Hedman (SACO): tel: 08-523 29 816. Skolforskningsinstitutet strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Ansökan Ansökan ska vara Skolforskningsinstitutet tillhanda senast 14 maj 2024. Mejla din ansökan till [email protected], bifoga personligt brev och CV. Ange Dnr Skolfi 2024/52 Ansökan webbredaktör i ämnesraden. Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Kommunikatör till Alecta Fastigheter

Om uppdraget Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals hos Alecta Fastigheter. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt fram till årsskiftet, med chans till förlängning. Om rollen                                                                                              Nu söker vi en Kommunikatör för extern kommunikation inklusive projektledning. Fokus är webb och sociala medier samt kommunikation till våra hyresgäster. Du rapporterar till Chef Hållbarhet & Kommunikation. Vi sitter i fina lokaler på Regeringsgatan mitt i Stockholm city. Du kommer till en energifylld och omtänksam arbetsplats med högt i tak. Arbetsuppgifter Skapa digitalt och rörligt content till våra kanaler Projektleda kommunikationsinsatser Stötta i projektkommunikation Ta fram förslag på manus Utveckla webben och hålla i textproduktion Om dig För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är hungrig och vill utvecklas, är snabb och strukturerad. Du fångar lätt upp information som du omsätter till intresseväckande content. Du drivs av nätverkande och bygger goda relationer. Vi tror att du har: Några års erfarenhet från en liknande roll Erfarenhet av Wordpress eller liknande Kunskap inom sociala medier inklusive rörligt media Erfarenhet av Projektkommunikation/Projektledning Bra copy - gärna utbildad copy Arbetat som kommunikationsstöd till ett specialistområde Om Alecta Fastigheter Vi är ett helt nytt fastighetsbolag. Med 52,6 miljarder i fastighetsvärde är vi dessutom bland de största i Sverige – och vi ska växa. Just nu står vi i startgroparna för att skapa lyftkraft åt platser, företag, verksamheter och människor. Låter det intressant? Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Konsultchef Maggie Klingenstierna på [email protected]. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.  Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Webbredaktör

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang? Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat. Ansvar och arbetsuppgifter Som webbredaktör skapar och publicerar du material på Utbetalningsmyndighetens externa och interna webbplats och sociala medier. Du värderar och tar fram eget innehåll, men redigerar även andras texter. Filmning, fotografering och bildhantering förekommer. Tillsammans med kommunikationsansvarig på myndigheten ansvarar du för den långsiktiga innehållsstrategin och strukturen både för den interna och externa webben. Andra arbetsuppgifter inom kommunikationsområdet kan förekomma. Vi söker dig som har • relevant eftergymnasial utbildning inom webb- och kommunikationsområdet, eller har arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • minst 2 års aktuell erfarenhet av operativt arbete med webbpublicering vilket innebär att du är van användare av webbpubliceringsverktyg • erfarenhet av att jobba datadrivet och utvärdera innehåll och insatser i digitala kanaler • erfarenhet av redaktionellt och målgruppsanpassat skrivande • god kännedom om tillgänglighetsanpassning av redaktionellt innehåll Det är meriterande om du även har • erfarenhet av att arbeta med Sitevision • erfarenhet av att arbeta med produktion för sociala medier • erfarenhet av programmen Adobe Photoshop och Illustrator • kunskaper i digital bildhantering Efterfrågade förmågor och färdigheter För att lyckas i rollen och trivas på Utbetalningsmyndigheten ser vi att du har personlig mognad och är självgående i ditt arbete. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga. Som person har du gott omdöme och är kvalitetsmedveten. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Övrigt Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.  I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Arbetsprover kan förekomma och bli aktuellt i urvalsprocessen. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Henrik Engström på telefon 010-5727506 eller kommunikationsansvarig Niklas Kjellberg på telefon 072-1488311. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Helen Thornberg (Seko) telefon 08-7914132 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
WEB EDITOR

Job Description We are now looking for a Web Editor with knowledge in Artificial Intelligence! For this role, you will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of our clients developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. Moreover, this role is part of our clients Developer Program that involves three areas of responsibility. 1. Technical editing of API conceptual documentation. 2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. 3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures). Main responsibilities in this role: - Generate and edit engaging, informative content for websites, ensuring alignment with the organization's goals and SEO optimization. - Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines. - Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates. - Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs. - Work collaboratively with tech writers, designers, and developers to execute editorial plans effectively. Company Description Our client is a Japanese multinational technology company that is a leader in its industry. They create innovative products while expanding their business by entering new markets. Here you work in a dynamic environment where you are stimulated and grow together. The head office is in the Stockholm area. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You are a skilled writer and have strong editing skills. - You are experienced in working with technical content creation, especially AI technologies and editing it for an external target group. - You are experienced in working with branding and writing guidelines. - You are experienced in working with Content Management System (like WordPress). - You are completely fluent in English, both written and spoken. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Personal qualities To thrive in this role as Web Editor, we believe you are service minded, flexible, self-directed and responsible. We also believe that you are a team player who easily adapts and drives improvements in a positive way. Salary By agreement. Admission and Application Full time, office hours. Our client want the consultant to start 01-may-2024 and the assignment is expected to run until 30-sep-2024, with possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Lund. For this assignment, the consultant will have to be on-site at least 3 days/week. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Technical Writer & Web Editor

We are looking for a Technical Writer & Web Editor for an international company in Lund. Start ASAP, 5 months contract to begin with, possibility of extension after that. Background: At the company's Technology Promotion Department we work with different company business units developing AI technologies and help them to publish and create business via SDK development and API integration. Our mission also includes to envision and synthesize future technologies and to help Sony bringing them to life. This requires people with strong technical capabilities and a sense of self-driven technical leadership. You will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of the company's developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. About the position: This role is part of the company's Developer Program that involves three areas of responsibility. 1. Technical editing of API conceptual documentation. 2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. 3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures). Main Responsibility: A skilled writer, completely fluent in English (in both UK and US English). You should have a deep interest in text creation in different formats. Generate and edit engaging, informative content for websites, ensuring alignment with the organization's goals and SEO optimization. Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines. Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates.  Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs.  Work collaboratively with tech writers, designers, and developers to execute editorial plans effectively. Requirements for the position: Strong editing skills with attention to details Experienced in working with technical content creation, especially AI technologies and editing it for an external target group. Experienced in working with branding and writing guidelines. Experienced in working with Content Management System (WordPress). Web-editing experience with basic UX/UI understanding to be able to rearrange web content to fit the needs of the target audience. Interested in, and have knowledge about, AI technologies, software and hardware programming, IoT, developer tools, community build or similar. Comply with company branding and guidelines Service minded, flexible, self-directed and with a drive to take responsibility. A team player that easily adapts and drives improvements in a positive way. Eager to deliver the best quality experiences possible. Social and positive. This role requires at least 3 days/week onsite in Lund, no relocation is possible for this role. This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is ASAP and the contract period is 5 months to begin with, possibility to extension after that. Please submit your CV and cover letter in English as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Webbredaktör

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Är du en engagerad och nyfiken webbredaktör? Vill du vara en del av ett arbete för en bättre miljö för invånarna i Stockholm? Då kan det här vara en tjänst för dig. Välkommen till oss Miljöförvaltningen övervakar den inre och yttre miljön i Stockholm och arbetar för att alla i Stockholm ska leva i en frisk och hälsosam miljö nu och imorgon. Du kommer vara anställd på kommunikationsavdelningen som idag har 13 medarbetare. Genom kommunikationsinsatser underlättar vi för stadens verksamheter, näringsliv och invånare att agera i linje med gällande regelverk och för att uppnå stadens miljö- och klimatmål. Vi erbjuder Miljöförvaltningen är en trivsam arbetsplats med god gemenskap och blandade åldrar. Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats med bred expertkunskap. Vi sitter centralt på Kungsholmen i nyrenoverade, ljusa lokaler med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central. Vi erbjuder generös användning av flextid och möjlighet att arbeta hemifrån någon dag per vecka och vi satsar på hälsa och friskvård. Du blir en del av en framåtsträvande verksamhet där vi arbetar för en frisk och hälsosam miljö. Läs mer om våra förmåner. Din roll Som webbredaktör skapar och publicerar du material på stadens externa och interna webbplatser och sociala medier. Arbetet inkluderar i första hand faktainsamling/intervjuer, skrivande och publicering. Du värderar och tar fram eget innehåll, men redigerar även andras texter. Även filmning, fotografering och bildhantering förekommer, liksom enklare översättning till engelska. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: relevant utbildning inom webb- och kommunikationsområdet, eller har arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig aktuell erfarenhet av operativt arbete med webbpublicering vilket innebär att du är van användare av webbpubliceringsverktyg, gärna Episerver/Optimizely mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska, inklusive erfarenhet av redaktionellt skrivande kunskaper i digital bildhantering. Det är meriterande om du har: grundläggande kunskaper inom fotografering och filmning erfarenhet av att arbeta med produktion för sociala medier goda kunskaper i engelska arbetat på eller i nära samarbete med en kommunikationsavdelning arbetat i offentlig sektor. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: Du är självgående vilket innebär att du strukturerar, tar ansvar för och driver dina arbetsuppgifter framåt. Du stimuleras av snabba leveranser vilket innebär att du är van med ständiga omprioriteringar och nöjd med tillräckligt bra resultat. Vidare har du lätt för att samarbeta med människor inom olika professioner. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning fram till 31/12, 2024, men med eventuell möjlighet till förlängning. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Kommunikatör/webbredaktör till Ringhals

Just nu söker vi en Webredaktör/Redaktionsassistent till Ringhals i Väröbacka. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och sträcker sig ca 3 månader fram. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Webbredaktör/Redaktionsassistent till kommunikationsenheten i Ringhals för stöd i migreringsarbete av intranätet med fokus på ledningssystem. Fokus i uppdraget är att: Bygga sidor och mappstrukturer i Vattenfalls intranät för att migrera Ringhals ledningssystem. Migrera texter, länka till dokument Länka processbilder Du kommer jobba tillsammans med intranätprojektet och kommunikationsavdelningen på Ringhals och kommer ha ett kontor i kommunikationsavdelningens lokaler och jobba fysiskt på plats på Ringhals. Vem är du? För uppdraget relevant utbildning kunskaper i MS Office eller likvärdigt För uppdraget önskas erfarenhet av att jobba med publiceringsverktyg för intranät, gärna Episerver. kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Om verksamheten Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

10 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Reporter/webbredaktör Nu.se

Nu.se är en ny spännande redaktionell satsning på webben som skriver om ekonomi, bostad, teknik, mat och hälsa. Vi söker nu fler reporter / webbredaktör som kan skriva och publicera inspirerande och spännande nyheter inom olika ämnesområden. Det är en stark merit om du har erfarenhet från att arbeta inom media eller på en webbtidning. Du bör vara dokumenterat duktig på att skriva och ha erfarenhet från webbpublicering. Vi arbetar i ett högt nyhetstempo och dagarna kan börja tidigt, så det är en klar fördel om du är stresstålig.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Kommunikatör till Bildas förbundskansli, vikariat

Är du en digital kommunikatör med intresse av samhällsfrågor, kultur och folkbildning? Vi söker dig som är van att arbeta i många olika kanaler och har lätt för att hantera de verktyg som behövs i vardagen som digital kommunikatör. Är du självgående och gillar utmaningen i att vara med och utveckla en bred och mångkulturell verksamhet? Studieförbundet Bilda söker nu en kommunikatör. Tjänsten är placerad i Stockholm. Om tjänsten Du arbetar med att planera, koordinera och producera innehåll, framför allt för våra digitala kanaler, PR men även trycksaker. Du är van att skriva längre och kortare texter, bildbehandling och formgivning och har gärna erfarenhet av sökbarhet och tillgänglighet i kommunikationsarbetet. Du arbetar på Bildas förbundskansli, ingår i ett team om tre och har ett nära samarbete med våra sex regionkommunikatörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Planerar, koordinerar och skapar engagerande innehåll samt publicerar i digitala kanaler, som webbplats, nyhetsbrev och sociala medier. - Publicerar, annonserar, följer upp och optimerar i sociala medier. - Producerar kortare och längre texter och formger trycksaker. - Enklare foto- och filmproduktion, främst för sociala kanaler. - Tillsammans med övriga kommunikatörer planera, utföra och följa upp kommunikationsinsatser i såväl digitala kanaler som evenemang, fysiska möten med mera. Kvalifikationer - Du har eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation, gärna med inriktning sociala medier eller PR. - Hög digital mognad och erfarenhet av att skapa, publicera o anpassa relevant och målgruppsanpassat innehåll i digitala kanaler. - God skribent med stilistisk förmåga. - Goda kunskaper i Office365 och Adobe Creative Suite. Meriterande - Erfarenhet av arbete inom idéburen verksamhet. - Kännedom om Bildas medlemsorganisationer. - Erfarenhet av pr-arbete. Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2025-01-31 Omfattning på tjänsten: 60 % Önskat tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2024-03-25. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Maria Ekelund, IT- och kommunikationschef 070-642 17 30. Facklig företrädare Fredrik Wallstedt, tfn: 0730-70 17 32. Registrera din ansökan via knappen "Skicka ansökan" eller via länken "Ansökan via webb" som du hittar längre ned. OBS! Vi har gjort våra val beträffande rekryteringsstöd och val av mediekanaler för annonsering i rekryteringsprocessen och vill inte bli kontaktade av säljare via telefon eller mejl. Tack! Om Bilda Studieförbundet Bilda är ett av Sveriges tio studieförbund, som med kristen livsåskådning som grund bedriver folkbildningsarbete och erbjuder kurser, studiecirklar och kulturprogram. Verksamheten vilar på folkbildningens grundsyn och är fri och frivillig och öppen för alla oavsett bakgrund och utbildning. Med stöd och inspiration från oss får människor med olika bakgrund möjlighet att mötas, skapa fritt och utvecklas. Vi har erfarenhet, kunskap och nätverk kopplat till kultur, samhällsfrågor, tro, religion och existentiella frågor. Vi är organiserade i sex regioner med verksamhet i hela landet och ett studiecenter i Jerusalem. Vi tror att det är i mötet med andra som vi får nya perspektiv på tillvaron och växer som människor. Vår övertygelse är varje människas rätt att söka kunskap, och att få uttrycka sig, och tillsammans med andra bilda mening - oavsett vem man är eller var man bor. Tillsammans med våra medlemsorganisationer, samverkansparter och deltagare skapar vi verksamheten. Våra medlemsorganisationer finns främst inom frikyrkorna, ortodoxa kyrkorna och katolska kyrkan. Våra samverkansparter verkar inom kultur, kyrka och samhälle. Läs gärna mer på Bilda.nu.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024