Lediga sommarjobb i Falun
Här kan du söka totalt 19 lediga sommarjobb i Falun hitta ditt nästa feriejobb här
Är du en social och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som säljare i Kappahl Falun! Tjänsten är sommarvikariat på 20 h/veckan, med start under juni. På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som säljare i en av våra butiker ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Med ett varmt bemötande och god initiativförmåga guidar du kunden till långlivade köp och erbjuder en unik kundupplevelse. Målet är att lyssna, känna in och hjälpa dem hitta det där nya favoritplagget som kan användas om och om igen. Kanske har du tidigare jobbat inom service, eller har ett stort intresse av mode och kläder. Du trivs med att jobba i team med härliga kollegor och att stötta andra för att tillsammans nå uppsatta försäljningsmål. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl exists to celebrate diversity in everyday life. We want to broaden the definition of diversity to include many different ways of living life – empowering people to always stay true to themselves. Founded in 1953 in Gothenburg, Sweden, the Kappahl Group is a leading fashion chain in the Nordics, with around 360 Kappahl and Newbie stores in Sweden, Norway, Finland, Poland and the UK, and online in more than 20 markets throughout Europe. The Kappahl team consists of some 4,000 colleagues in nine countries, all with different backgrounds, ages, skills and styles. Our common motivation is to offer fashion fit for life to a wide variety of people and lifestyles. A Responsible Fashion that that feels right, for the bearer and for the world we live in. A Responsible Fashion that that feels right, for people and for the world we live in. Today, 80% of our products are made with certified and/or preferred materials. The goal is 100% by 2025 and Kappahl's overall climate goal is to halve the value chain's climate emissions by 2030. More information at www.kappahl.com.
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Vi söker upp till åtta säsongsarbetare till Enheten för Vatten där vi arbetar med vattenförvaltning, miljömål, miljöövervakning, restaurering av vattenmiljöer och fiske. Vi arbetar långsiktigt med vattenvård för att återställa livsmiljöer för vattenlevande djur och växter och därmed öka den biologiska mångfalden. Enheten för Vatten är en av fyra enheter på Avdelningen för miljö- och samhällsplanering. Övriga enheter arbetar med vattenverksamhet och miljöprövning, miljötillsyn och efterbehandling av förorenade områden samt kulturmiljö och samhällsplanering. Vår verksamhetsstyrning kännetecknas av ett gott ledarskap och ett förhållningssätt som skapar delaktighet och engagemang Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter blir främst att delta i fältverksamheten men även dataläggning och sammanställningar av utfört fältarbete kan ingå. Tjänsten kan omfatta allt från sex veckor upp till fem månaders anställning. En eller flera av nedanstående arbetsuppgifter kan bli aktuella: - Planera och leda arbetet med att restaurera vattendrag tillsammans med grävmaskinförare i ett arbetslag. - Åtgärdsinventering/biotopkartering av vattendrag med hjälp av digitala verktyg - Manuell restaurering av vattendrag - Musselinventering enligt standardiserad metodik - Elprovfiskeinventering - Nätprovfiske Alla arbetsuppgifter genomförs tillsammans med en eller flera kollegor i arbetslag. Majoriteten av fältarbetet sker på platser i länet utanför Falu kommun och en del arbetsuppgifter utförs på ett avstånd från Falun som gör att man måste övernatta på annan ort. Omfattningen på antalet övernattningar kan variera. I huvudsak arbetar vi heltid med fyradagarsveckor. Arbetet är periodvis fysiskt krävande och innebär både att gå och vistas i obanad terräng samt vada i vattendrag. Utrustning såsom skyddsutrustning, vadarbyxor och kängor tillhandahålls av Länsstyrelsen under inventeringarna. Länsstyrelsen ansvarar även för utbildning och introduktion till arbetsuppgifterna. Ange i din ansökan under vilken period du är tillgänglig för säsongsarbete. Vi kommer att behandla ansökningar och inleda intervjuer löpande. Kvalifikationer Krav Du har erfarenhet av att röra dig ute i naturen och har förmåga att arbeta självständigt och lösa problem som uppstår. Du måste ha fysiska förutsättningar för att orka gå i terräng, vada i rinnande vatten och bära fältutrustning en stor del av dagen. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera på ett tydligt och lättbegripligt sätt. Du har B-körkort Meriterande Naturvetenskaplig utbildning med relevant inriktning. Erfarenhet av fältarbete inom de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Erfarenhet att använda digitala verktyg som Survey 123 eller Field maps. Kunskap i att analysera och utvärdera vattendrag enligt den nya biotopkarteringsmetodiken för hydromorfologi (Jönköping 2017). Personliga egenskaper Du har lätt för att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt samt har en förmåga att se helhet och löpande planera, utvärdera och kvalitetssäkra arbetet. Du är driftig, initiativrik, kan självständigt prioritera och ansvara för ditt arbete. Du är intresserad av att arbeta med miljövårdande åtgärder i vatten och av att lära dig nya saker. Du är flexibel då arbetsuppgifterna snabbt kan växla. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
Vill du ha ett arbete där du gör skillnad för andra varje dag? Där du bidrar till trygghet, glädje och livskvalitet för människor som behöver extra stöd? Falu kommun söker nu engagerade och omtänksamma sommarvikarier till våra verksamheter i inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatrin. Oavsett vilken roll du väljer blir du en viktig del av våra brukares och omsorgstagares liv. Här får du möjlighet att använda dina styrkor och göra sommaren 2025 till en tid som både du och de du stöttar kommer att minnas. Om du är ny vikarie kommer du att få en introduktionsutbildning på 5 dagar innan du börjar, för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Arbetsuppgifter Vad innebär jobbet? Inom LSS och socialpsykiatrin: Du hjälper personer med funktionsvariationer, psykisk ohälsa eller särskilda behov att klara sin vardag och nå sina mål. Arbetet är varierande och anpassat efter individens unika behov och kan innebära: - Personlig omvårdnad och vardagsstöd: Hjälpa till med personlig hygien, påklädning, måltider och andra dagliga rutiner. - Praktiska sysslor: Stötta vid städning, tvätt, matlagning och inköp till hemmet. - Socialt stöd: Motivera till sociala aktiviteter och skapa en meningsfull fritid för brukarna. - Hälsofrämjande arbete: Stärka den psykiska och fysiska hälsan genom att ge stöd som bidrar till ett självständigare liv. - Dokumentation och medicinhantering: Dokumentera insatser samt hantera mediciner enligt delegering. Arbetsplatserna kan vara i grupp- eller servicebostäder, kottidsverksamheter, daglig verksamhet, socialpsykiatrin eller boendestöd som utgår från individers hem. Inom äldreomsorgen: Arbetet innebär att stödja äldre människor i deras vardag och skapa en trygg, värdig och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassade efter individens behov, och du bidrar till både praktisk hjälp och social gemenskap: - Personlig vård: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och medicinering. Genom att bemöta omsorgstagarna med respekt och lyhördhet skapar du trygghet och förutsättningar för en god livskvalitet. Vissa omsorgstagare har stort vårdbehov, vilket innebär att hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår som en del av arbetet. - Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor som städning, tvätt och inköp för att underlätta vardagen. Ditt arbete bidrar till att omsorgstagarna kan känna sig självständiga och bekväma i sina hem eller på boendet. Arbetet kan också innebära att hjälpa till med förflyttningar för att säkerställa trygghet och bekvämlighet i deras dagliga liv. - Socialt stöd: Genom att delta i promenader, samtal och olika aktiviteter skapar du trivsel och en meningsfull vardag. Du arbetar för att bryta ensamhet och stärka omsorgstagarnas välmående, både fysiskt och mentalt. Du kan arbeta inom hemtjänst, på vård- och omsorgsboenden eller korttidsboenden, där fokus kan ligga på rehabilitering efter sjukhusvistelse. Kvalifikationer För rollen krävs: Att du har ett stort engagemang för att hjälpa andra och tycker om att arbeta nära människor. Du är lyhörd och trygg i mötet med andra, och med ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt skapar du både trygghet och glädje i vardagen. Samarbete är en självklarhet för dig, och du bidrar till en stark teamkänsla samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar. Du är flexibel och anpassar dig smidigt efter olika situationer och förändrade förutsättningar. Med din ansvarsfullhet och professionalism säkerställer du att varje individ får det stöd de behöver. Som person är du serviceinriktad och ser till varje individs unika behov, samtidigt som du bygger förtroendefulla relationer med brukare, kollegor och anhöriga. - Att du fyllt 18 år. - God dator- och mobilvana. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Att du är EU-medborgare eller har giltigt uppehålls- och arbetstillstånd. Meriterande kvalifikationer: - Utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg eller socialt arbete. - Erfarenhet av delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. - B-körkort och cykelvana (krav i vissa hemtjänstgrupper). - Kunskap inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande. Anställningsvillkor Under sommaren erbjuder vi tidsbegränsade anställningar på 1–3 månader, där du arbetar enligt ett färdigställt schema. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dag-, kvälls-, natt- och helgpass. Du har även möjlighet att önska sysselsättningsgrad i samband med schemaläggningen. För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Polismyndigheten Äldreomsorg: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)| Polismyndigheten Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] Hannah Wallin, 023-82631 Maria Ljungqvist, 023-82661 Paula Westin, 023-86284 Fackliga företrädare Kommunal Bergslagen: 010-442 81 69, [email protected] Var med och skapa trygghet och glädje för andra – samtidigt som du växer som person. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består till huvuddel av skötsel av fornvårdslämningar, på uppdrag av länsstyrelsen. Övriga arbetsuppgifter som kan bli aktuella är uppmärkning, gränsrenovering och naturvårdande skötsel i skyddade områden samt röjning av leder och annat röjningsarbete på Skogsstyrelsens fastighet i Rankhyttan. Arbetet innebär resor och uppdrag i större delen av Dalarna. Kvalifikationer Vi ser att du ska inneha förmåga att arbeta självständigt och i arbetslag. Röj-/motorsågskörkort är meriterande och likaså erfarenhet av röjningsarbete. Meriterande är även erfarenhet av skötsel, däribland erfarenhet av arbete utifrån traktdirektiv, arbete inom forn- och kulturlämningar samt arbete inom områdesskydd. B-körkort är ett krav. Villkor Säsongsanställning 100% från och med 1 maj 2025, eller enligt överenskommelse dock längst till och med den 31 oktober 2025. Kollektivavtal VISST. Stationering i Falun eller Hedemora Arbetet kan ibland innebära att du behöver övernatta på annan ort. Inkomna ansökningar kommer hanteras löpande. Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss. Vi erbjuder bland annat förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta del av tid på distans. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!
Vill du ha ett arbete där du gör skillnad för andra varje dag? Där du bidrar till trygghet, glädje och livskvalitet för människor som behöver extra stöd? Falu kommun söker nu engagerade och omtänksamma sommarvikarier till våra verksamheter i inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatrin. Oavsett vilken roll du väljer blir du en viktig del av våra brukares och omsorgstagares liv. Här får du möjlighet att använda dina styrkor och göra sommaren 2025 till en tid som både du och de du stöttar kommer att minnas. Om du är ny vikarie kommer du att få en introduktionsutbildning på 5 dagar innan du börjar, för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Arbetsuppgifter Vad innebär jobbet? Inom LSS och socialpsykiatrin: Du hjälper personer med funktionsvariationer, psykisk ohälsa eller särskilda behov att klara sin vardag och nå sina mål. Arbetet är varierande och anpassat efter individens unika behov och kan innebära: - Personlig omvårdnad och vardagsstöd: Hjälpa till med personlig hygien, påklädning, måltider och andra dagliga rutiner. - Praktiska sysslor: Stötta vid städning, tvätt, matlagning och inköp till hemmet. - Socialt stöd: Motivera till sociala aktiviteter och skapa en meningsfull fritid för brukarna. - Hälsofrämjande arbete: Stärka den psykiska och fysiska hälsan genom att ge stöd som bidrar till ett självständigare liv. - Dokumentation och medicinhantering: Dokumentera insatser samt hantera mediciner enligt delegering. Arbetsplatserna kan vara i grupp- eller servicebostäder, kottidsverksamheter, daglig verksamhet, socialpsykiatrin eller boendestöd som utgår från individers hem. Inom äldreomsorgen: Arbetet innebär att stödja äldre människor i deras vardag och skapa en trygg, värdig och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassade efter individens behov, och du bidrar till både praktisk hjälp och social gemenskap: - Personlig vård: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och medicinering. Genom att bemöta omsorgstagarna med respekt och lyhördhet skapar du trygghet och förutsättningar för en god livskvalitet. Vissa omsorgstagare har stort vårdbehov, vilket innebär att hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår som en del av arbetet. - Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor som städning, tvätt och inköp för att underlätta vardagen. Ditt arbete bidrar till att omsorgstagarna kan känna sig självständiga och bekväma i sina hem eller på boendet. Arbetet kan också innebära att hjälpa till med förflyttningar för att säkerställa trygghet och bekvämlighet i deras dagliga liv. - Socialt stöd: Genom att delta i promenader, samtal och olika aktiviteter skapar du trivsel och en meningsfull vardag. Du arbetar för att bryta ensamhet och stärka omsorgstagarnas välmående, både fysiskt och mentalt. Du kan arbeta inom hemtjänst, på vård- och omsorgsboenden eller korttidsboenden, där fokus kan ligga på rehabilitering efter sjukhusvistelse. Kvalifikationer För rollen krävs: Att du har ett stort engagemang för att hjälpa andra och tycker om att arbeta nära människor. Du är lyhörd och trygg i mötet med andra, och med ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt skapar du både trygghet och glädje i vardagen. Samarbete är en självklarhet för dig, och du bidrar till en stark teamkänsla samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar. Du är flexibel och anpassar dig smidigt efter olika situationer och förändrade förutsättningar. Med din ansvarsfullhet och professionalism säkerställer du att varje individ får det stöd de behöver. Som person är du serviceinriktad och ser till varje individs unika behov, samtidigt som du bygger förtroendefulla relationer med brukare, kollegor och anhöriga. - Att du fyllt 18 år. - God dator- och mobilvana. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Att du är EU-medborgare eller har giltigt uppehålls- och arbetstillstånd. Meriterande kvalifikationer: - Utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg eller socialt arbete. - Erfarenhet av delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. - B-körkort och cykelvana (krav i vissa hemtjänstgrupper). - Kunskap inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande. Anställningsvillkor Under sommaren erbjuder vi tidsbegränsade anställningar på 1–3 månader, där du arbetar enligt ett färdigställt schema. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dag-, kvälls-, natt- och helgpass. Du har även möjlighet att önska sysselsättningsgrad i samband med schemaläggningen. För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Polismyndigheten Äldreomsorg: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)| Polismyndigheten Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Fackliga företrädare Kommunal Bergslagen: 010-442 81 69, [email protected] Var med och skapa trygghet och glädje för andra – samtidigt som du växer som person. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Semestervikariat på varierande timmar under sommaren 2025. Vi ser gärna att du har möjlighet till intro och extrajobb under våren. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Var ser du dig själv i sommar? Vid havet eller på Willys? De flesta svarar nog havet, vilket är helt okej. Men vi ser gärna dig hos oss i sommar! När du jobbar på Willys får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Falun Svalan! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du tar ansvar för ditt jobb, är punktlig och pålitlig. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Du har de förutsättningar och personliga egenskaper som gör att du passar för att jobba hos oss. Om du söker jobbet kommer du att få göra ett test som visar detta. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Magnus Graf, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-02-17. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Studerar du juridik eller ekonomi och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar med inkomstdeklarationer för löntagare och näringsidkare. Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör personbeskattningsavdelningen och arbetar på personbeskattningsenhet 2. Din placering är i Falun. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål - ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor - arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna - kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: - en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik. - Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av service i form av kundkontakt, där du bemött människor via exempelvis telefon, mail och/eller fysiskt möte. Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad från och med 14 april 2025 till och med 15 augusti 2025. Under april och maj är omfattningen 50% och därefter är anställningen på heltid 100%. Det finns under april och maj därför möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare. Det kommer förekomma gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under april och maj månad. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha bifogat ditt studieintyg/betyg vid sista ansökningsdag. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetspsykologiska tester. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Hurra! Nu börjar vår sommarrekrytering! Men varför ska du välja Clockwork i sommar? Oavsett om du är student och söker ett sommarjobb i linje med din utbildning eller om du vill vidga dina vyer med nya erfarenheter så kanske vi har just ditt sommaruppdrag. Som anställd konsult på Clockwork har du möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder även möjlighet till förlängning efter sommaren. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren. Dina arbetsuppgifter Vi jobbar med en mängd olika kunder inom olika branscher, och flera av dem kommer att behöva fylla på med nyfikna och drivna kollegor under sommaren. Vår erfarenhet säger att våra kunder ofta eftersöker ekonomiassistenter, kundtjänstmedarbetare, administratörer och produktionsnära tjänstepersoner – men vi tar gärna emot din ansökan om du har andra erfarenheter än dessa också. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och arbetsplats men ofta arbetar du med dator och telefon som dina främsta arbetsredskap. Uppdragen sträcker sig i olika omfattningar från maj till augusti. Din profil Oavsett uppdrag och kund är den gemensamma nämnaren att vi söker dig som är flexibel, har förmågan att ge det lilla extra och alltid är nyfiken på nya kunskaper. Du tar dig an dina arbetsdagar med en positiv inställning och är mån om att göra ditt allra bästa. Det är alltid en fördel att ha goda datorkunskaper och systemvana, på så sätt kan du snabbt komma in i arbetet. Vi ser gärna att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift – kan du dessutom prata fler språk är det meriterande. Till vissa av våra tjänster är påbörjad eftergymnasial utbildning ett krav, såsom ekonom, kommunikatör, HR och produktionsnära tjänster. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Omfattning och längd på uppdragen varierar, men arbetstiderna är generellt förlagda till dagtid. Ansökan Genom att söka tjänsten anmäler du ditt intresse för våra kommande sommarjobb. Processen pågår fram till sommaren och intervjuer sker löpande under urvalsprocessen. Ange gärna i din ansökan vilka typer av tjänster du är intresserad av. Återkopplingen kan dröja, men vi hör av oss så fort vi har något besked. Om du har frågor kring vår sommarrekrytering får du gärna höra av dig till Casper Backby via [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Hurra! Nu börjar vår sommarrekrytering! Men varför ska du välja Clockwork i sommar? Oavsett om du är student och söker ett sommarjobb i linje med din utbildning eller om du vill vidga dina vyer med nya erfarenheter så kanske vi har just ditt sommaruppdrag. Som anställd konsult på Clockwork har du möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren. Dina arbetsuppgifter Vill du vara den som ser till att en produktion kan hållas i gång när det behövs som mest? Då är det kanske dig vi letar efter! Vi söker nu ansvarstagande och nyfikna sommarjobbare till våra industrikunder i Falun med omnejd! Arbetsuppgifterna varierar men vår erfarenhet säger att våra industrikunder ofta eftersöker montörer, operatörer, truckförare, lager och logistikmedarbetare. Uppdragen sträcker sig i olika omfattningar från maj till augusti och arbetstiden kan vara förlagd till dagtid eller skift. Din profil För oss på Clockwork är din bakgrund inte det viktigaste; vi tror att det du kan inte sitter i dina tidigare yrkestitlar, utan i vad du vill och vad du har för ambitioner. Men det kan vara en fördel om du är praktiskt lagd och lösningsorienterad för att snabbare komma in i arbetet. Du är en riktig lagspelare som drar dig för att hjälpa dina kollegor och du sprider positiv energi i gruppen. Att hålla hög kvalitet är alltid din första prioritet samtidigt som du utför ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du som söker har gått ut gymnasiet, studerar på högskolan eller är redo för nya utmaningar i arbetslivet. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder under sommaren. Ansökan Genom att söka tjänsten anmäler du ditt intresse för våra kommande sommarjobb. Processen pågår fram till sommaren och intervjuer sker löpande under urvalsprocessen. Ange gärna i din ansökan vilka typer av tjänster du är intresserad av. Återkopplingen kan dröja men vi hör av oss så fort vi har något besked. Om du har frågor kring vår sommarrekrytering får du gärna höra av dig till Emma Gällstedt via [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Would you like to join us for the summer as a Planner at Dellner Couplers in Vika/Falun? This is a great opportunity for a student who wants to gain experience in planning as well as working in an international company. We are looking for summer backups from June to August 2025. Dellner Couplers in Vika south of Falun are looking for one Supply and one Production Planner, the roles might also be combined during the period. We are an expansive and international company that delivers sustainable, innovative, and high-quality products and services to train operators and builders worldwide. Our product line consists of couplers, gangways, and crash management systems for the rail industry. The Supply Chain organization, with Operation and Planning departments, is responsible for analyzing, understanding, and controlling the complete flow from sub suppliers of material, transport to stock and assembly of finished products. Task could include order handling, analyzing delays and communicating consequences or need for rescheduling. Our suppliers and customers are both internal and external. The work involves close collaboration with all Dellner's functions, including subcontractors. At Operations and Planning we offer an environment of brave professionals with a genuine desire to collaborate and help people explore their capabilities. Your role The roles as Production and/or Supply Planner include monitoring needs and placing orders on materials according to production needs and ensuring timely deliveries. The responsibility also includes analyzing inventory levels, ensuring that the ERP system is properly configured and set up with the right master data - and thus enabling intelligent planning. We think • That you are studying to get a university degree equal to a BSc or MSc. • You speak both Swedish and English and have good communication skills. • You have easy to learn, are driven, service-oriented and flexible with a very good collaboration ability. • You have a great sense of responsibility and take ownership. Success factors • In this role, you need a large work capacity and be able to plan your work by yourself. • You enjoy taking actions and you prioritize quickly and adjust your level of ambition according to the current needs of the business. • It is important that you have a good numerical and analytical ability including good knowledge in MS Excel for data processing. • Knowledge of M3 or other ERP system is a merit. What can we offer you If you desire to work in a flexible global company that is colored by openness, entrepreneurial atmosphere and professionalism, then Dellner is the right choice. You become part of a great team of driven people who are happy to share their knowledge and experience. There is no doubt that social interaction is important, and we are actively working with our core values: Respect, Action, Joy and Team. We offer an exciting workplace in a modern sustainable company. Our headquarters in Vika, Falun, are located next to the Vika lake and offers the possibility to do some lunch-workout, either outside or in our gym, or a nice lunch outside. Application Welcome with your application no later than February the 28th, 2025. Interviews can be held ongoing. We look forward to hearing from you!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb