Lediga sommarjobb i Hudiksvall

Här kan du söka totalt 30 lediga sommarjobb i Hudiksvall hitta ditt nästa feriejobb här

Personliga assistenter

Personliga assistenter till 14-årig tjej i Hudiksvall Vi söker sommarvikarier med möjlighet till förlängning! Sommarvikariaten riktar sig till dig som vill vara med och göra skillnad! Du kommer att arbeta under juni-augusti på en tjänstgöringsgrad motsvarande ca 50–75%, med möjlighet till förlängning under hösten. Arbetstiderna är under sommaren kombinerade dag-, kvälls- och helgtider. All nödvändig introduktion sker under maj och juni. Jag som söker vikarier är en glad tonårstjej som bor tillsammans med min familj i Hudiksvall. Mina största intressen är dans, ridning och bad men även pyssel, mys och shopping är roligt. Jag gillar att hitta på olika aktiviteter och att vara med där det händer saker. Du som söker måste därför gilla fart och fläkt lika mycket som jag gör, och gärna ha barnasinnet kvar. Att vara min personliga assistent är ett ansvarsfullt och utvecklande arbete. För att lyckas och trivas med jobbet ska du vara en trygg, ansvarsfull och lyhörd person. Du ska tycka om att jobba med människor och ha förmågan och viljan att skapa en meningsfull vardag. Du får gärna vara en påhittig person med mycket fantasi och humor och ha förmågan att hitta tillfällen för både lek och bus, men även för avslappning och mys. Din arbetsplats är där jag befinner mig och dina arbetsuppgifter inkluderar allt från personlig omvårdnad till att möjliggöra delaktighet i samhället. Du kommer att ingå i ett arbetslag med härliga kollegor där det gemensamma målet är att tillgodose alla mina behov samtidigt som jag får möjlighet att leva ett liv som alla andra. Inom arbetslaget är det viktigt med ett nära samarbete och bra kommunikation. Vi har alltid nära till skratt och omsorgen om varandra är en självklarhet. Erfarenhet inom vård och omsorg eller av barn är meriterande, men personkemin är allra viktigast. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att få träffa dig och välkomna dig till vårt team. Sök jobbet: Du söker jobbet genom att skapa ett konto och fyller i din profil. Där kan du ladda upp CV och personligt brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Du kan också mejla in din ansökan till nedan angiven mejladress. Märk din ansökan med 325. Vi rekryterar löpande så vänta inte med att söka! Vi erbjuder all nödvändig introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Om A-Assistans: A-Assistans LeiMir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Göteborg, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner. #jobbjustnu

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent i sommar till kvinna utanför Hudiksvall

Vi söker nu 1-2 kvinnor som vill arbeta som personlig assistent i lantlig miljö under vår och sommar som vikarie vid ordinarie personals semester. Du skall arbeta som personlig assistent till en kvinna som styr sin dag själv, hon har endast fysisk funktionsnedsättning. Hon behöver hjälp med på- och avklädning, personlig hygien, hushållssysslor och annat som förekommer. Du skall vara van vid hästar och hundar. Viss del av ditt arbete kommer att vara sysslor kring djuren tillsammans med kunden. Du måste ha körkort och bil för att ta dig till jobbet, hon bor 2,5 mil öster om Hudiksvall och du kör också kunden i hennes egen bil vid behov. Du som söker bör vara en kvinna som är framåt och har humor. Du behöver ha ett genuint engagemang i att vilja hjälpa människor vilket gör dig lyhörd för kundens olika behov och kunna anpassa dig efter att arbeta i en familj. Ditt jobb är ett service- och omvårdnads yrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Arbetstiderna varierar mellan 7-17 och 7-22 det är viktigt att du kan svara i telefonen tidigt på morgonen för att kunna arbeta från kl 7 om passet är oplanerat. Intervjuer sker löpande så vänta ej till sista dag. A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 560 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du får introduktion hos kunden och grundutbildning i personlig assistans, vi har friskvårdsbidrag som förmån.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Sommarpersonal till Hudiksvall

Gillar du att möta människor och ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss i sommar!   Till butiken i Hudiksvall söker vi nu dig som vill ge våra kunder bästa tänkbara service. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 25 timmar i veckan.     Vad du kommer att göra    Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.   Vi söker dig som     • har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.    • gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.   • har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.   • kan arbeta varierande arbetstider där både morgonpass och kvällspass förekommer i juni, juli och augusti.   Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Talar du fler språk än svenska, är det en tillgång.    I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.     Du utvecklas tillsammans med oss   Systembolaget utvecklas ständigt och det kommer du också att göra. I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Du hjälper oss att utvecklas som företag. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.   Vad vi står för och hur vi arbetar   Systembolaget finns till för alla i Sverige – även de som inte handlar hos oss. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag att göra skillnad för människor och miljö.   Kontakt    Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennie Kihlberg, butikschef, på telefonnummer: 0650-17497.    Känns rollen rätt för dig   Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast den 2024-04-27, och flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!   I ansökningsformuläret laddar du upp din ansökan och svarar på ett antal frågor som ligger till grund för det första urvalet vi gör. Webbaserade tester är en del av rekryteringsprocessen i nästa steg. Vi gör urval och intervjuer löpande.    Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!   -------   Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

26 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska i Mellansverige I rollen som sjuksköterska inom SÄBO har du ett nära samarbete med de boende, deras anhöriga, omvårdnadspersonal samt övriga kollegor och chefer. Som sjuksköterska fungerar du också som coach och arbetsledare för omvårdnadspersonalen. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet från SÄBO, geriatrik eller liknande. Var: Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod: 2024-06-24 till och med 2024-08-18 Beställaren har rättighet att förlänga uppdraget i en eller flera perioder, dock som längst till och med 2025 -01-31. Arbetstider: måndag till fredag dagtid 8-16:30 Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: Löpande Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska i Mellansverige I rollen som sjuksköterska inom hemsjukvård arbetar du med patienter i deras hemmiljö och du arbetar med varierande arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att vara att sköta normala ansvarsområden för en sjuksköterska/distriktssjuksköterska såsom medicinska bedömningar, utförande av läkarordinationer, delegeringar, dokumentera, telefonrådgivning, hemsjukvård, förskrivningar, apodoskontroller m.m. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet från hemsjukvård. - B-körkort. Var: Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod: med 2024-06-24 till och med 2024-08-18. Beställaren har rättighet att förlänga uppdraget i en eller flera perioder, dock som längst till och med 2025 -01-31. Arbetstider: Dag/kvällspass måndag, Helg: fredag kl 08.00-20.00, lördag och söndag kl 7.00-20.00, Natt Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: Löpande Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska i Mellansverige I rollen som sjuksköterska inom SÄBO har du ett nära samarbete med de boende, deras anhöriga, omvårdnadspersonal samt övriga kollegor och chefer. Som sjuksköterska fungerar du också som coach och arbetsledare för omvårdnadspersonalen. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet från SÄBO, geriatrik eller liknande. Var: Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod: 2024-06-24 till och med 2024-08-18 Beställaren har rättighet att förlänga uppdraget i en eller flera perioder, dock som längst till och med 2025 -01-31. Arbetstider: måndag till fredag dagtid 8-16:30 Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: Löpande Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

22 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska i Mellansverige I rollen som sjuksköterska inom hemsjukvård arbetar du med patienter i deras hemmiljö och du arbetar med varierande arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att vara att sköta normala ansvarsområden för en sjuksköterska/distriktssjuksköterska såsom medicinska bedömningar, utförande av läkarordinationer, delegeringar, dokumentera, telefonrådgivning, hemsjukvård, förskrivningar, apodoskontroller m.m. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet från hemsjukvård. - B-körkort. Var: Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod: 2024-06-24 till och med 2024-08-18 Beställaren har rättighet att förlänga uppdraget i en eller flera perioder, dock som längst till och med 2025 -01-31 Arbetstider: Dag/kvällspass måndag - fredag, Helg fredag kl 08.00-20.00, lördag och söndag kl 7.00-20.00, Natt Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: Löpande Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

22 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Sommarvikariat Ekonomiassistent

Om du söker en pulserande vardag och vill arbeta med en produkt som gör skillnad i människors liv – varmt välkommen till MYoroface! Vi söker dig som vill hoppa in under semesterperioden och vikariera som ekonomiassistent. Du är kanske student inom ekonomi, eller har sedan tidigare erfarenhet från bokföring. I ditt dagliga arbete kommer du arbeta brett och självständigt med ekonomiarbetet med fokus på leverantörsreskontra. I din roll som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära: Leverantörsfakturahantering Leverantörsbetalningar (förberedande, bokföring) Löpande bokföring Månatliga avstämningar Allmänt ekonomiarbete samt månadsbokslutsarbete Behjälplig inom kundreskontra Allmänt administrationsarbete Kvalifikationer Vi tror du har några års erfarenhet av ekonomi antingen i och med en eftergymnasial utbildning eller från en liknande tjänst. Du har en relevant ekonomisk utbildning. Du lär dig nya system snabbt och känner dig trygg med dina kunskaper inom bokföring. Som person är du flexibel och utvecklingsinriktad. Samtidigt kräver rollen noggrannhet, affärsmässighet och viljan att ta ansvar. För att passa in värdesätter vi en positiv, prestigelös samt samarbetsinriktad inställning. Att du kan svenska och engelska i tal och skrift samt har god Excel kunskap, är krav för att klara av rollen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Låter detta spännande? Vi ser fram emot att höra av dig! Placering: Hudiksvall Ansökan Sök rollen redan idag då vi jobbar med löpande urval. Tilltänkt start på tjänsten efter överenskommelse.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Personliga assistenter till trevlig kvinna

Till denna trevliga kvinna söker vi nu assistenter som dagtid kan tjänstgöra som tim- och semestervikarier. Kvinnan, som är i 70-årsåldern, är bosatt i lantlig miljö strax utanför Hudiksvall tillsammans med hennes make. Det är i denna miljö som du kommer att utföra den personliga assistansen. Arbetstiderna är i huvudsak förlagda dagtid 8-16 under vardagar. Vem är du som vi söker? Vi tror att du är en tjej/kvinna som ser det som inspirerande att förgylla kvinnans tillvaro och hjälpa henne med hennes intressen i hemhushåll och trädgård. Du behöver ha en viss grundfysik då du ska ersätta en fysisk funktionsnedsättning. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från jobbet. Du förväntas även vara bekväm med att framföra kvinnans privata bil. Du behöver ha förståelse för att personlig assistans är ett serviceyrke som har som mål att göra det möjligt för huvudpersonen att leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sin ålder. De praktiska arbetsuppgifterna består bland annat av att hjälpa kvinnan med hennes grundläggande behov. Där det behövs finns det liftar till hjälp för att utföra förflyttningar. Vi erbjuder all nödvändig introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Sök jobbet: Du söker jobbet snabbt och enkelt genom att skapa ett konto via länken nedan. I ditt konto kan du sedan ladda upp ditt CV och personliga brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om A-Assistans: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Göteborg, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, fika på arbetet och andra förmåner.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Sommarvikarier sökes till Addera Assistans i Hudiksvall

- Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp. Addera assistans har kontor i Hudiksvall och Ljusdal. www.adderaassistans.se Vill du göra en meningsfull insats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet? Vi på Addera Assistans söker engagerade sommarvikarier för att stödja och hjälpa våra kunder under sommarmånaderna. Addera Assistans är ett företag inom personlig assistans för personer med olika typer av funktionsvariationer. Vi strävar efter att ge våra kunder det bästa möjliga stödet för att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina ansvarsområden: • Ge personlig assistans och stöd i vardagliga aktiviteter såsom personlig hygien, måltider och förflyttningar. • Skapa en trygg och stödjande miljö för våra kunder. • Samarbeta med ditt team för att säkerställa att varje kund får individuellt anpassad assistans och stöd. Vi erbjuder: • En meningsfull och givande arbetsmiljö. • Möjlighet att utveckla dina färdigheter inom personlig assisteans. • Konkurrenskraftig lön och goda arbetsvillkor. • Stöd och handledning från erfarna kollegor och ledare. Ansökan: Intervjuer kommer att hållas löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ta chansen att göra en positiv skillnad i sommar och bli en del av Addera Assistans!

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024