Lediga sommarjobb i Ludvika

Här kan du söka totalt 4 lediga sommarjobb i Ludvika hitta ditt nästa feriejobb här

Vill du jobba extra i butik? - Ludvika

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba inom dagligvaruhandeln? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - Srb Butikservice Som Merchandiser kommer du jobba med ett brett produktutbud från flera välkända varumärken inom dagligvaruhandeln. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för påfyllnad och skötsel, kontrollera skyltning, skylta om vid behov, lägga beställningar samt ser över lagerstatus. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är intresserad av ett uppdrag om ca 1h vart 4e vecka Framför allt är intresserad av att jobba med rengöring och påfyllning av butikens räkbox Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Bor i eller i närheten av Ludvika Har körkort och tillgång till egen bil är meriterande Vidare ser vi gärna att du: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person som kan starta upp runt 08.00 i butik Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Långsiktigt samarbete med ev. fasta timmar framöver Möjlighet att ingå i vikariepoolen och jobba extra vid behov ex. arbetstoppar, kampanjer, sjukdom eller semester Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi granskar ansökningar allt eftersom och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarvikarie till Ludvika kommuns växel

Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.Växeln söker en sommarvikarie. Våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp. kommunikation -och växel är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning. Där ligger ansvaret för kommunens växel och telefoni samt kommunikationsfrågor, både operativt och strategiskt. Detta sker bland annat genom arbete i olika nätverk, genom stöd till förvaltningarna i kommunikation både internt och externt. Ansvaret för utveckling och drift av hemsidan och intranät ligger på enheten. Kommunens officiella sociala mediekanaler drivs av kommunikatörerna efter inspel från verksamheterna. Tillsammans med alla andra medarbetare i Ludvika arbetar vi tillsammans utifrån Lagandan som är vår värdegrund. Hörnpelarna består av relationer, glädje, lärande och driv. Genom vår värdegrund skapar vi tillsammans en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning. Arbetsuppgifter  Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på enklare frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Finska är meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande. Då arbete kan förekomma i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden. Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann. Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet. Anställningsvillkor Vikariat, heltid/dagtid fr.o.m v 23 t.o.m. v 35. Tillträde efter överenskommelse. Kontaktperson Chef, Jessica Rosengren 0240-866 56 Facklig kontaktperson Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 26 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Sommarvikarie 50% Ludvika

Direkt Optik är en del av nexeye och har 40 butiker i Sverige. Nexeye består utöver Direkt Optik av märkena Hans Anders i Nederländerna och Belgien (400 butiker) samt Eyes+More med inte mindre än 170 butiker i Tyskland, Nederländerna, Belgien och Österrike. Nexeye-gruppen står för tillväxt och expansion och har ambitionen att öppna ännu fler nya butiker i Europa. Butiksmedarbetare DirektOptik Som medarbetare hos oss på Direkt Optik så ska du ha ett öga för färg och form och kunna ge råd i vilka situationer vilka glasögon eller bågar passar bäst. Väx och utvecklas med oss på DirektOptik Exempel på ansvarsområden Utföra den dagliga driften i butiken i samråd med kollega Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål. Arbeta enligt de rutiner som finns framtagna för butiken Montera glasögon och utföra lättare reparationer Ordning och reda Hjälpa kunder att hitta sina bågar och glas Boka in kunder via telefon Kvalifikationer Erfarenhet från arbete inom butik är meriterande Du har en god kommunikationsförmåga och tycker om försäljning Du har ett estetiskt öga där du på ett proffessionellt sätt kan sälja in bågar för alla tillfällen. Erfarenhet från optikbranschen är meriterande och även om du har arbetat inom handel tidigare. Personliga egenskaper Du är en ordningsam, glad ochpositiv person som gillar att ge råd, sälja och arbeta med människor. Du drivs av försäljning och tycker det är kul. Att sprida energi och god stämning omkring dig tycker du om. Du har mycket stor social kompetens och är lyhörd för kundernas behov . Vad erbjuder vi? Som butiksmedarbetare har du lön enligt Handels avtal. Tjänsten är ett sommarvikariat på 8 veckor och vi ser gärna att du kan arbeta hela tiden. Tjänsten är endeltidstjänst på ca 20 tim/v, med fasta schematider. Flytt av arbetspass kan förekomma. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan senast 30/5

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Vi söker vårdbiträden med egna EPA-traktorer!

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vi söker dig som kan arbeta inom hemtjänst i ytterområdet som innefattar Sunnansjö, Grängesberg och Fredriksberg. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Ditt uppdrag Du åker hem till brukare och hjälper dem med bland annat inköp, bädda sängen, diska, matberedning och social aktivitet. Inga omvårdnadsuppgifter förekommer. Utsedd handledare finns som vägleder och stöttar dig under hela perioden. Varje period är det två stycken med A-traktor som arbetar och ni har möjlighet att hjälpa varandra. Ytterområdet har ett stort geografiskt område och du behöver en egen godkänd A-traktor att transportera dig i. Du behöver även ha ett godkänt AM körkort. Vi förutsätter att bilen inte har några olämpliga dekaler. Självklart får du milersättning för att du använder din A-traktor.    Dina kvalifikationer och meriter   Vi har inget krav på utbildning utan ser till personlig lämplighet. Vi vill att du är ansvarsfull, håller tider och tar ditt uppdrag seriöst och självklart är det viktigt att du tycker om människor och trivs med sociala kontakter. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Du får introduktion i verksamheten innan du börjar på din tjänst I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsvillkor Sommarjobb/säsongsanställning. Heltid/Deltid. 4 eller 8 veckor. Tillträde efter överenskommelse. Timavlönad samt milersättning. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering av kandidater sker löpande, ansök därför redan idag! Sista ansökningsdag är 2023-04-30 Vi läser alla ansökningar och en första kontakt sker via mail. Upplysningar Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Bemanningsenheten på tel. 0240-869 80 Facklig kontakt Kommunal, tel. 0240-860 00

12 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024