Lediga sommarjobb i Ludvika
Här kan du söka totalt 6 lediga sommarjobb i Ludvika hitta ditt nästa feriejobb här
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar främst med handläggning av olika punktskatter. Arbetet är av varierande omfattning och komplexitet där du gör bedömningar med stöd av gällande lagar och regler och det kan innebära kontakt med företag och privatpersoner. Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör företagsbeskattningsenhet 7 och arbetar på någon av sektionerna 5-7. På kontoret är vi ca 70 medarbetare. Din placering är i Ludvika. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål - ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor - arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna - kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: - en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik. Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad från och med juni till och med augusti. Anställningen är på heltid. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha bifogat ditt studieintyg/betyg vid sista ansökningsdag. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetspsykologiska tester. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vi söker dig som kan arbeta inom hemtjänst antingen i de centrala delarna av Ludvika eller i ytterområdet som innefattar Sunnansjö, Grängesberg och Fredriksberg. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Ditt uppdrag Du åker hem till brukare och hjälper dem med bland annat inköp, bädda sängen, diska, matberedning och social aktivitet. Inga omvårdnadsuppgifter förekommer. Utsedd handledare finns som vägleder och stöttar dig under hela perioden. Varje period är det två stycken med A-traktor som arbetar och ni har möjlighet att hjälpa varandra. Ytterområdet har ett stort geografiskt område och du behöver en egen godkänd A-traktor att transportera dig i. Du måste även ha ett godkänt AM körkort. Vi förutsätter att bilen inte har några olämpliga dekaler. Självklart får du milersättning för att du använder din A-traktor. Dina kvalifikationer och meriter Vi har inget krav på utbildning utan ser till personlig lämplighet. Vi vill att du är ansvarsfull, håller tider och tar ditt uppdrag seriöst och självklart är det viktigt att du tycker om människor och trivs med sociala kontakter. Vi behöver dig under perioden vecka 25-32 och antingen jobbar du 4 eller 8 veckor. Du får introduktion i verksamheten innan du börjar på din tjänst I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsvillkor Sommarjobb/säsongsanställning. Heltid/Deltid. 4 eller 8 veckor. Tillträde efter överenskommelse. Timavlönad samt milersättning. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering av kandidater sker löpande, ansök därför redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-04-30 Vi läser alla ansökningar och en första kontakt sker via mail. Ange tydligt i din ansökan vilket område du önskar. Upplysningar Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Bemanningsenheten på tel. 0240-869 80 Facklig kontakt Kommunal, tel. 0240-860 00
Vill du ha ett aktivt utearbete i vacker miljö? Då har du chansen nu! Ludvika Församling söker Kyrkogårdsarbetare för säsong 2025 Vi söker dig som tycker om att arbeta ute i alla väder med ibland fysiskt krävande arbetsuppgifter. Du behöver ha god samarbetsförmåga, men ska även kunna arbeta självständigt. Du är pålitlig, ansvarsfull och har god social kompetens både mot medarbetare, besökare och församlingsbor. Alla ska bemötas med värdighet och respekt. Du bör ha god serviceförmåga och vara flexibel. Alla arbetar med klippning av gräs/häckar, trimning, ogräsrensning, blomplantering, lövhantering, rensning av grusgångar och mycket annat som tillkommer löpande. Du är 18 år eller äldre och har b körkort. Har du tidigare vana av trädgårds-/parkarbete och maskinvana är det ett plus. Rekrytering och tillsättning pågår fortlöpande och kan ske innan ansökningstiden löper ut. Tjänsterna är heltid 100% vardagar 7.00-16.00 maj-oktober Lön enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag 16 februari 2025 Ansökan skickas till [email protected] Mer information kan lämnas av: Arbetsledande vaktmästare Anders Eriksson 0240-66 90 40 och Els-Marie Mjörnander 0240-66 90 72 Kyrkogårds- och fastighetschef Jonas Engvall 0240-66 90 15
Vill du ha ett aktivt utearbete i vacker miljö? Då har du chansen nu! Ludvika Församling söker Kyrkogårdsarbetare för sommarjobb 2025 Vi söker dig som tycker om att arbeta ute i alla väder med ibland fysiskt krävande arbetsuppgifter. Du behöver ha god samarbetsförmåga, men ska även kunna arbeta självständigt. Du är pålitlig, ansvarsfull och har god social kompetens både mot medarbetare, besökare och församlingsbor. Alla ska bemötas med värdighet och respekt. Du bör ha god serviceförmåga och vara flexibel. Du är född 2007 eller tidigare. Alla arbetar med klippning av gräs/häckar, trimning, ogräsrensning, blomplantering, lövhantering, rensning av grusgångar och mycket annat som tillkommer löpande. Rekrytering och tillsättning pågår fortlöpande och kan ske innan ansökningstiden löper ut. Tjänsterna är heltid 100% vardagar 7.00-16.00 juni-augusti enligt överenskommelse Lön enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag 16 mars 2025 Ansökan skickas till [email protected] Mer information kan lämnas av: Arbetsledande vaktmästare Anders Eriksson 0240-66 90 40 och Els-Marie Mjörnander 0240-66 90 72 Kyrkogårds- och fastighetschef Jonas Engvall 0240-66 90 15
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Vi behöver nu en vikarierande socialsekreterare till vår grupp som arbetar med barn- och familj. Gruppen socialsekreterare som arbetar med barn, unga och deras familjer har under de senaste åren upparbetat bra och tydliga rutiner avseende hur vi dokumenterar och utredningstekniskt arbetar med Förhandsbedömningar/barnavårdsutredningar. Parallellt har enheten också på ett ambitiöst och seriöst sätt arbetat med hur vi på ett respektfullt sätt bemöter och kommunicerar med klienter. Vi har utvecklat möjligheten att arbeta med både utredningsuppdrag och olika behandlingsalternativ på hemmaplan – vilket är gynnsamt för både klienter och socialsekreterare. Vikariatet kan innehålla delar av både mottagningsarbete samt utredningsarbete. Vi jobbar framförallt med stöd av SoL, barnkonventionen och LVU-lagstiftningen. I de allra flesta ärenden arbetar vi två och två, tillgång till nära arbetsledning finns, vi avsätter tid för reflektion och värnar om vår arbetsmiljö. Välkommen till oss! Arbetsplatsen På enheten arbetar 21 socialsekreterare fördelade på mottagning, utredning- och insatsarbete avseende barn och unga, utredning- och insatsarbete avseende vuxna med beroende/missbruksproblematik, två 1:e socialsekreterare (arbetsledare) samt en enhetschef. På IFO i Ludvika arbetar vi aktivt för att genom god samverkan mellan socialtjänstens fyra enheter hitta fullgoda och bra hemmaplanslösningar. Kvalifikationer Krav på Socionomexamen, kunskap om aktuell lagstiftning. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, bra samarbets- och initiativförmåga. B-körkort krävs då du behöver kunna ta dig till och från klientbesök och andra tjänsteresor. Meriterande är erfarenhet från myndighetsutövning inom IFO, kunskap och erfarenhet av BBIC, systemiskt förhållningssätt, MI, Signs of safty och våld i nära relationer. Vi söker dig som har ett intresse av människor och som gillar utmaningar, samverkan och socialt arbete. Du är flexibel, nyfiken, ansvarstagande och rustad med tålamod. Du har lätt att samarbeta men kan även ta egna initiativ och vara drivande. Då inflödet på ärenden varierar är det en fördel om du är stresstålig, trygg och gillar ett tempofyllt arbete. Du är bekväm med att arbeta självständigt men bör även ha lätt att samverka med kollegor i arbetsgruppen, på enheten men även med externa samverkansparter. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsvillkor Visstidsanställning fro m omgående/efter överenskommelse t o m 2026-03-31. Heltid (40 tim/v). Antal platser: 1 Kontaktperson Enhetschef Sandra Jansson Perälä, [email protected], tel 0240-0240-862 58 1:e socialsekreterare Johanna Johansson, [email protected], tel 0240-862 67 Facklig kontaktperson SSR, nås via växeln 0240-860 00 Vision, nås via växeln 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 9:e februari. Intervjuer kommer att ske löpande. I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du, liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju tillsammans med ditt utbildningsbevis. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
INFORMATION Är du i början av din socionomkarriär eller i slutfasen av dina socionomstudier? Se hit! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande sommarjobb där du får möjligheten att stötta och hjälpa Ludvikas invånare. Vi sätter service och rättssäkerhet högt och vi drivs av att vi kan göra skillnad för de människor vi möter i arbetet. Ta chansen och sök våra tjänster inom Individ- och familjeomsorgen! De verksamheter vi erbjuder sommarjobb inom är följande: • Ekonomiskt bistånd • Familjehem • Utredning barn och familj • Boendepedagog När du söker något av våra sommarjobb, var vänlig och ange vilken/vilka verksamheter du är intresserad av. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna varierar utifrån vilket område du arbetar inom. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: • Utreda och handlägga ärenden enligt gällande lagstiftning • Dokumentation och administrativa arbetsuppgifter • Möta och stötta klienter. KOMPETENSKRAV • Socionomexamen 210 hp alternativt socionomstuderande med slutförd termin 4 (för boendepedagog kan du vara på en tidigare termin). • B-körkort För att lyckas hos oss behöver du ha en förståelse för andras situation, vara lyhörd och visa hänsyn. Att anpassa din kommunikation till olika situationer, syften och mottagare är självklart för dig. Du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Som person har du ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Dessutom har du förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du har god kunskap i svenska, i både tal och skrift samt har god förmåga att använda dator och telefon i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGA MERITER • Erfarenhet av myndighetsutövning • Erfarenhet av verksamhetssystem Lifecare • Erfarenhet av BBIC OM ARBETSPLATSEN Individ- och familjeomsorgen är en del av Social- och utbildningsförvaltningen i Ludvika kommun. Vi har ca 90 medarbetare som är organiserade i fyra enheter: Utredningsenheten, Stöd- och försörjningsenheten, Familjehem- och familjerättsenheten samt Öppenvårdsenheten. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. ANSTÄLLNING Anställningsform: Särskild visstidsanställning sommaren 2025 (250615-250831), möjlighet till timanställning under hösten 2025. Sysselsättningsgrad: 100 % Tillträde: enligt överenskommelse UPPLYSNINGAR KONTAKTPERSONER Britt Larsson, enhetschef Familjehem- och familjerättsenheten, [email protected], 0240-860 67 Sandra Jansson Perälä, enhetschef Utredningsenheten, [email protected], 0240-862 58 Jill Ekberg-Johansson, enhetschef Stöd- och försörjningsenheten, [email protected], 0240-869 55 Therese Lidholm, enhetschef Öppenvården, [email protected], 0240-56 54 48 FACKLIG KONTAKT Akademikerförbundet SSR, Vision och kommunal nås via kommunens växel 0240-860 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Urval, intervjuarbete samt anställning kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Om du erbjuds anställning inom området barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb