Lediga sommarjobb i Lund

Här kan du söka totalt 51 lediga sommarjobb i Lund hitta ditt nästa feriejobb här

Teknikinformatör - skribent

Vår avdelning för produktinformation i Lund växer och vi söker nu en ny medarbetare som kan bidra med sin kunskap och erfarenhet av teknikinformation inom försvarsbranschen. Som anställd hos Etteplan kommer du i en trygg miljö jobba som konsult mot våra kunder inom försvar med deras produktinformation. Du får en självklar plats hos oss i vårt kontor på Scheelevägen. Vi värderar vår kultur, omtanke för varandra, möjligheten att dela kunskap och erfarenheter, och att samskapa till en skön arbetsmiljö där vi tycker om att ha kul. Vi värderar medarbetare som är hjälpsamma, lätta att jobba med och är prestigelösa. Vi har högt i tak och värderar våra olikheter. Vi spendera ungefär 50% av vår arbetsid på kontoret i Lund, då vi har goda möjligheter för hybridarbete. Din roll Hos oss blir du en värdefull teamplayer som bidrar till ett positivt arbetsklimat samtidigt som du driver självständiga projekt. Vi utför konsultuppdrag där du som enskild konsult från Etteplan jobbar ute hos kund i deras arbetsgrupp, men utför också gruppleveranser där vi som en intern arbetsgrupp levererar till kunden från vårt kontor i Lund. Arbetet är flexibelt och vi söker dig som också är flexibel och öppen för förändringar.  Du kommer arbeta nära våra kunder som finns inom flera olika branscher och många är också branschledande inom sina respektive områden. Vi arbetar i både nationella och internationella projekt där vi leder och fördelar arbetet, men även på uppdrag hos våra kunder. Som teknisk skribent är din huvudsakliga arbetsuppgift att skapa olika typer av teknisk dokumentation och digitaliseringsprojekt åt våra kunder. Du kommer att ha kontakt med kund för informationsöverföring och ansvarar sedan för processen från start till klart. Din profil Vi letar efter olika typer av individer och kompetenser och kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Viktigt är att du vet vad som krävs inom konsultbranschen och att du är en driven teknisk skribent. Du är en person som tycker om att anta nya utmaningar, är nyfiken och självgående, har en positiv attityd och gillar att ta ansvar. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska för en effektiv dialog med kunder och medarbetare och har en genuin känsla för text och struktur. För att kunna möta våra kunders förväntningar behöver du:  • Ha en lämplig eftergymnasial utbildning, som ger dig en bra grund som teknisk skribent • Ha erfarenhet från tekniskt arbete, exempelvis konstruktion eller support • Kunna förstå nya produkter och sätta dig in i slutanvändarens informationsbehov • Vara bekväm med att jobba i något XML-baserat CMS samt kunna skriva topic-baserat Vi förutsätter att du är van vid att arbeta med verktygen inom Adobe Creative Cloud och Microsoft Office. Det är meriterande om du har kunskap inom STE (Simplified Technical English), DITA och/eller S1000D. Vi erbjuder  Hos oss får du ett jobb som är meningsfullt. På Etteplan har vi turen att få arbeta med intressanta och viktiga projekt som bidrar till samhällsnyttan och att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Många människor får nytta och glädje av de utvecklingsprojekt som vi är delaktiga i - och det är någonting som vi vet att våra medarbetare är stolta över.   Vi erbjuder dig en intressant och internationell arbetsmiljö, samt stöd från både kollegor och företaget i helhet. Vi stödjer work-life balance, inte bara genom riktigt bra förmåner, utan även genom möjligheten till hybridarbete. Ansök idag och gör skillnad med oss!   Om du har några funderingar får du gärna kontakta Lina Dekan. Läs mer om hur det är att jobba på Etteplan och träffa dina framtida kollegor här.

26 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Undersköterska - semestervikariat

Om oss Välkommen till härliga Veberöd! Mitt i detta dynamiska samhälle omgiven av natursköna områden finns vi - Capio Vårdcentral Veberöd. Vi är ett team med god sammanhållning och en stark laganda. Vårt välutvecklade teamarbete innebär att vi arbetar tvärprofessionellt kring våra patienter vilket både främjar en god arbetsmiljö och gör att vi kan erbjuda våra 5 200 listade patienter bästa möjliga vård. Din roll Vi söker en undersköterska för sedvanliga undersköterskearbetsuppgifter. Du kommer att alternera mellan mottagningsarbete, labb och vid behov reception. Rollen som undersköterska är varierande och du kommer att arbeta med både planerade och oplanerade besök med patienter i alla åldrar. Vi erbjuder en engagerande och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vi är en lärande organisation som arbetar utifrån tydliga mål där kvalitet och service prioriteras. Tjänsten är en visstidsanställning under semesterperioden. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra. Alla medarbetares lika värde är viktigt för oss och vi är mycket måna om att vi har roligt tillsammans. Du bjuds på enklare frukost varje dag och fredagar blir det lite extra. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har ett par års erfarenhet av primärvård. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, både med patienter och med kollegor, samt ett professionellt förhållningssätt. Att vara lösningsfokuserad och att alltid arbeta för att ge ett gott bemötande är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande är primärvårdserfarenhet, och att du har kunskap om system som PMO, Lissy och Pasis. Sista ansökningsdag: 2024-04-05 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

25 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Fältassistenter vid INES

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Arbetet omfattar fält- och laboratoriearbete i samband med ett forskningsprojekt om fjärranalys inom jordbruk, som genomförs i samarbete med Sveriges lantbruksuniversitet och internationella partners. Fältarbetet kommer att utföras i jordbruksområden i södra Sverige. Arbetsdagarna kommer att tillbringas utomhus för provtagning av biomassa på utvalda fältlokaler. Assistenten kommer att hjälpa till med att samla växter, organisera dem i påsar och utföra olika mätningar relaterade till grödor (växthöjd, LAI, klorofyll, vattenhalt, etc.) på fältplatserna. Utomhuskläder för att skydda mot regn, vind eller sol är nödvändiga för detta arbete. Laboratoriedelen består av sortering av växter i olika delar (rot, stam, blad, ax), torkning och vägning av dem samt uppskattning av vissa växtspecifika egenskaper. Data kommer att användas i analyser av fjärranalysdata för grödövervakning, och all insamlad data kommer att göras tillgänglig för assistenten för vidare användning i BSc/MSc-arbete. Krav på kvalifikationer - Inskriven i eller avslutad universitetsutbildning inom fysisk geografi, miljövetenskap, biologi, geologi eller liknande. - Arbetet kräver förmågan att gå och arbeta utan fysiska begränsningar. Övriga meriter - Körkort är en fördel. - Tidigare erfarenhet och intresse för fält- och laboratoriearbete är en fördel. - Kunskap relaterad till växtvetenskap, jordbruk eller fältbiologi är en fördel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Assistenten kommer att arbeta i ett team och behöver anpassa sig till arbetsrutinerna, noggrannheten och samarbetsandan i teamet. Villkor Tidsbegränsad 20% anställning under maj, juni och juli 2024 Instruktioner för ansökan Ansökningar bör inkludera ett 1-2 sidors personligt brev där du motiverar varför du är intresserad av tjänsten och på vilket sätt anställningen motsvarar dina kvalifikationer. Lägg även till information om hur många dagar per vecka som kan ägnas åt arbetet. Ansökan bör också innehålla ett CV, ett utdrag från LADOK som detaljerar de tagna kurserna, samt eventuella tillgängliga rekommendationsbrev. Välkommen att ansöka.   Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Senior teknisk skribent med fokus på medicinteknik i Skåne

Vår avdelning för produktinformation i Lund växer och vi söker nu en ny medarbetare som kan bidra med sin kunskap och erfarenhet av teknikinformation inom den medicintekniska branschen. Som anställd hos Etteplan kommer du i en trygg miljö jobba som konsult mot våra medcintekniska kunder med deras produktinformation. Du får en självklar plats hos oss i vårt kontor på Scheelevägen som är beläget i ett av Sveriges mest bubblande område för medicinteknisk forskning. Du blir en värdefull teamplayer som bidrar till ett positivt arbetsklimat samtidigt som du driver självständiga projekt. Vi utför konsultuppdrag där du som enskild konsult från Etteplan jobbar ute hos kund i deras arbetsgrupp, men utför också gruppleveranser där vi som en intern arbetsgrupp levererar till kunden från vårt kontor i Lund. Arbetet är flexibelt och vi söker dig som också är flexibel och öppen för förändringar. Vi värderar vår kultur, omtanke för varandra, möjligheten att dela kunskap och erfarenheter, och att samskapa till en skön arbetsmiljö där vi tycker om att ha kul. Vi värderar medarbetare som är hjälpsamma, lätta att jobba med och är prestigelösa. Vi har högt i tak och värderar våra olikheter. Vi vill spendera 50% av vår arbetsid på kontoret i Lund, samtidigt som vi har stor respekt för att privatlivet ska fungera. Varmt välkommen med din ansökan!   Dina arbetsuppgifter Som teknisk skribent hos oss skapar du teknisk information till olika kunder inom medicinteknik. Detta kan vara manualer, produktbeskrivningar, och instruktioner men även uppdateringar av diverse olika dokument enligt gällande medicintekniska regelverk och standarder. Det dagliga arbetet kan vara projektplanering, samla in information, målgruppsanalyser, analys och strukturering av information, skriva och illustrera, korrekturläsning, implementera system, koordinera tryck och översättningar, ha kundkontakt, delta i  och driva möten med projektgrupper.   Din profil Du kommer ha kontakt med många olika människor i olika roller och du trivs med det. Du är bra på att bygga relationer och är nyfiken som person. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är ”konsultig”. Vi ser gärna att du är självdriven, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är en flexibel och serviceminded person som är positiv, prestigelös och har en vänlig attityd, samt att du har ett starkt tekniskt intresse. För att kunna möta våra förväntningar behöver du ha: • Minst 3-års erfarenhet som teknisk skribent inom medicintekniska produkter • Kunskap om MDR, ISO 13485 och ISO 9001 • Erfarenhet av att producera dokumentation i DITA baserade CMS system som bygger på taggar och topics • Erfarenhet av att jobba med single soure information • Förståelse av XML • Förmåga att tolka, strukturera, förtydliga komplex teknisk information till användarvänlig dokumentation • En mycket god förmåga att uttrycka dig och skriva dokumentation på både svenska och engelska • Erfarenhet av bildhantering i Adobe Photoshop, InDesign och Illustrator Det är meriterande om du har erfarenhet av: Standard Technical English (STE), Adobe Framemaker, Projektledning, S1000D. Det är även meriterande om du har en akademisk utbildning inom teknik eller life science, eller en YH utbildning inom teknikinformation, men detta är inget krav då senior arbetslivserfarenhet inom teknikinformation kan vara lika meriterande.   Vi erbjuder Hos oss får du ett jobb som är meningsfullt. På Etteplan har vi turen att få arbeta med intressanta och viktiga projekt som bidrar till samhällsnyttan och att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Många människor får nytta och glädje av de utvecklingsprojekt vi är delaktiga i - och det är någonting som vi vet att våra medarbetare är stolta över. Etteplan har ett globalt initiativ som skapar medvetenhet och förståelse kring mångfald, inkludering och rättvisa inom företaget. Vi har en plattform för öppna diskussioner och nätverkande, som skapar intresse och möjligheter för lärande. Tillsammans gör vi framsteg och skapar en trygg arbetsmiljö för alla. Vi erbjuder dig en intressant och internationell arbetsmiljö, samt stöd från både kollegor och företaget i helhet. Vi stödjer work-life balance, inte bara genom riktigt bra förmåner, utan även genom möjligheten för hybridarbete. För ditt välmående erbjuder vi alla medarbetare ett maxat friskvårdsbidrag. Hos oss har även alla medarbetare en chans till att påverka sin arbetsmiljö och kultur genom tipsrekryteringar, där tips som leder till anställning ger medarbetaren en bonus på 15 000 SEK, vilket är väldigt uppskattat. Ansök idag och gör skillnad med oss!   Om du har några funderingar får du gärna kontakta Lina Dekan. Läs mer om hur det är att jobba på Etteplan och träffa dina framtida kollegor här.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Handläggare till enheten för färdtjänst - sommarvikariat

Om rollen och dina arbetsuppgifter Inför sommarperioden söker vi en vikarierande handläggare till enheten för färdtjänst. Dina arbetsuppgifter innebär att utreda och fatta enklare beslut om personers rätt till kommunal färdtjänst. Vi arbetar utifrån gällande lagstiftning, regelverk och rättspraxis. Besluten grundas på ansökningshandlingar, samtal med den sökande eller dennes företrädare samt i möten. I arbetsuppgifterna ingår även att vara administrativt stöd till enheten- posthantering, registrering i verksamhetssystem, svara på frågor via telefon, osv.   Vi söker dig Vi söker dig som har avslutad eller pågående socionomutbildning eller har motsvarande högskole-/universitetsutbildning med beteendevetenskaplig/samhällsvetenskaplig inriktning. Du har god datavana och kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation, administrativt arbete samt har erfarenhet av att bemöta människor i olika situationer.  Meriterande för tjänsten är arbetslivserfarenhet av handläggning och/eller utredningsarbete i offentlig verksamhet, erfarenhet av Lifecare samt förmåga att ta till sig ny information om använda den i yrkesutövandet. Tjänsten innebär heltidsarbete under veckorna 24-31 samt timmar enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Enheten för färdtjänst ingår i gatu- och trafikverksamheten som ansvarar för kommunens gator, torg, gång- och cykelvägar och broar. Vi ser till att Lund har ett väl fungerande och hållbart transportsystem för alla trafikanter. Färdtjänstenheten ansvarar för färdtjänst, riksfärdtjänst samt parkeringstillstånd för rörelsehindrade. På enheten arbetar tre handläggare och en enhetschef. Arbetsplatsen är belägen centralt i Lund precis bredvid järnvägsstationen. Vi arbetar i aktivitetsbaserad kontorsmiljö och har flextid. På tekniska förvaltningen blir du en del av samhällsbyggnadsprocessen. Vi hanterar kommunens markinnehav och arbetar strategiskt med exploatering och fastighetsutveckling. Våra medarbetare utvecklar, bygger och sköter stadens gator, torg, parker och naturområden. Vi skapar förutsättningar för hållbart resande och plats för möten, lek och fritid, och vi ansvarar även för kommunens färdtjänstverksamhet. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

22 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Bemanningssjuksköterska till sommaruppdrag inom hemsjukvård, LSS samt SÄBO

Som bemanningssjuksköterska spelar du en viktigt roll i den svenska sjukvården. Ditt uppdrag går ut på att stötta våra kunder under perioder då de behöver bemanna upp med extern personal. Som bemanningssjuksköterska kommer du att ha sedvanliga sjuksköterskeuppgifter för den verksamhet du jobbar i. Din målsättning är att ge patienter god vård i tid, avlasta dina kollegor och bidra till en hållbar arbetsmiljö.  Centric Care har varit en trygg och stabil arbetsgivare för bemanningssjuksköterskor sedan starten 2000. Vi tror på långsiktiga relationer både med våra anställda, underleverantörer och kunder. Som anställd kommer du att få en dedikerad kontaktperson som i dialog med dig söker upp och matchar dig med uppdrag utifrån din kompetens och tillgänglighet. Vi finns här för dig före, under och efter uppdraget.  Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg. OM UPPDRAGET Uppdraget innebär arbete som bemanningssjuksköterska hos en kund som bedriver kommunal sjukvård med hemsjukvård, LSS samt SÄBO.  Som bemanningssjuksköterska kommer du att ha sedvanliga arbetsuppgifter för en sjuksköterska inom kundens verksamhet. Du väljer själv om du vill bli presenterad för uppdrag inom hemsjukvård, LSS, korttidsboende eller LSS.  Period: Sommarperioden. Du kommer få veta exakta veckor och kunna välja period inför presentation till kund.  Tjänstgöringsgrad: 70-100 % Arbetstider: Varierar beroende på uppdrag, det finns möjlighet att jobbar dagar, kvällar eller nätter.  Vårdadministrativa system: Procapita  DIN PROFIL Legitimerad Sjuksköterska Minst 2 års erfarenhet från arbete inom kommunal sjukvård (hsv, säbo och/eller lss) Kunna lämna 2 referenser varav minst 1 chef från dina senaste uppdrag och/eller anställningar B-körkort (endast krav för uppdrag inom hemsjukvård och LSS) Cykelfärdighet (endast krav för uppdrag inom hemsjukvård och LSS) Du bör ha kunskap och erfarenhet av journalsystemet Procapita, men det är inte ett krav Personliga kvalifikationer: Självgående i ditt arbete och trygg i din profession, mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation.  HOS OSS FÅR DU Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Nedan kan du läsa om ett urval av de förmåner som ingår i kollektivavtalet samt förmåner som är unika för Centric Care. Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. Arbetsskadeförsäkring.   Tjänstepension enligt ITP  Extra hög semesterersättning Förmånligt friskvårdsbidrag och rabatterade friskvårdstjänster Årlig HLR-utbildning Självfakturering för dig med eget företag OM CENTRIC CARE  Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagen. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder.  Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar jag kontakt med dig.  Annsofie Axelsson  0725-98 22 08 [email protected] Hanna Löfbom 0725-98 22 07 [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Rotikock

ROTIKOCK till LUND omgående Vi söker dig som kan rotiköket och har erfarehet av MATABA. Vill du ha ett bra jobb och klarar av arbete i ett högt tempo med positiv anda så är du välkommen Du ska ha ansvar, snabbtänkt, flexibel, glad, positiv, utåtriktad samt har lätt för att hantera människor och vill arbeta med ett familjeföretag på Norra fäladen i Lund.

20 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Uthyrare – semestervikariat 2024

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem”. Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss – ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter. Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag?  Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.   Uthyrare – semestervikariat 2024 Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill bli en del av LKF denna sommar. Tjänsten är ett sommarvikariat från juni – augusti 2024. Med din hjälp kan vi ge ledigt till vår ordinarie personal som går på välförtjänt semester. Rollens huvudsakliga uppgifter: Uthyrning av bostäder, bilplatser samt mindre lokaler, hantera lägenhetsbyten och andrahandsansökningar inom fastighetsområdet samt en nära kommunikation med våra kunder. Din profil: Du trivs i en serviceroll och har lätt för att sätta dig in i nya system. Som person är du kommunikativ, självgående och samtidigt uppskattar du även samarbeten med andra. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet, ansvarstagande och flexibilitet. Vi ser även att du har en välutvecklad förmåga att kunna möta och ge service till våra kunder. Krav i rollen: Pågående eller avslutade eftergymnasial utbildning inom service management, facility management, fastighetsföretagande eller motsvarande där du kan dra nytta av dina teoretiska kunskaper i praktiken. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av Vitec och/eller Lime CRM och mycket god IT-systemvana och förmåga att navigera i informationskanaler. Kan du flera språk och har erfarenhet av arbete inom bostadsuthyrning, fastighetsmäklare/assistent eller hyresjuridik, ser vi även detta som meriterande. LKF erbjuder: Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum. LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF. LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats – 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet. ”Varje möte räknas” är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun. Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2024. Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

20 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Sommarvikariat Varuplock Ica Kvantum i Södra Sandby

Tjänsten Till sommaren söker Ica Kvantum Anderssons i Södra Sandby förstärkning till golvet. Veckorna som ska bemannas är v 25-34. De söker dig som har tidigare erfarenhet av plock på de flesta avdelningar då butiken arbetar med teamplock. Egenskaper Som person är du engagerad i det du gör och strävar alltid åt högsta kundnöjdhet. Du arbetar snabbt och effektivt. Du ser till att butikens hyllor och gavlar alltid är inspirerande och välfyllda. Du är en god lagspelare och arbetar bra i ett team. Du tar egna intiativ och är självgående. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat på Ica. Du hanterar AOB, Storeoffice och Min Butik. Du har tidigare erfarenhet av plock på avdelningar som kolonial, frukt & grönt, chark/färskvaror, mejeri, frys, bröd, drycker, godis mm. Bil och körkort är ett plus. Anställning Tjänsten är på ca 35 h/v och varannan helg. Butikens öppentider är kl 06:00-22:00 Semestervikariat Lön enligt avtal Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast! Rekrytering Tjänsten avser ett semestervikariat hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säsongsarbetare inom trädgård på JTF Markentreprenad

Söker du ett varierande arbete där du får möjlighet att jobba utomhus? Har du ett stort trädgårdsintresse och vill lära dig mer? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Vi på JTF Markentreprenad har fått in mer jobb inför säsongen och behöver därför utöka vår personalstyrka med ytterligare medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta hos oss som säsongsarbetare på trädgårdssidan och kan starta i april eller senast under början av maj månad. Säsongen sträcker sig till november men kan du jobba kortare än så går det också bra. Efter denna period finns det eventuellt möjlighet att förlänga sin anställning hos oss för den som är intresserad. Arbetstiderna är förlagda på vardagar 07:00-16:00. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna varierar under säsongen och skiljer sig åt beroende på vilka kunder du arbetar hos. Detta gör att du får möjlighet att utvecklas inom flera områden. Vanliga arbetsuppgifter som förekommer är: · gräsklippning · klippning av häck · plantering av rabatter · rensning av ogräs · maskinkörning · gatusopning · snö- och halkbekämpning · diverse arbetsuppgifter i anslutning till fastigheterna Vårt kontor ligger i Kävlinge men du utgår hemifrån och åker runt till olika fastigheter för att utföra arbete inom Skåne. Vi försöker fördela arbetena utifrån var du bor för att restid dit ska bli så kort som möjligt. Du arbetar oftast tillsammans med en kollega men ensamarbete kan också förekomma. Krav för tjänsten För att söka denna tjänst ser vi att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är högst meriterande om du tidigare arbetat med trädgårdsarbete eller har erfarenhet av att köra maskiner. Hos oss på JTF Markentreprenad sätts kunden alltid i fokus. Det är därför viktigt att du kan ta initiativ och se vad som behövs göras samt har lätt för att kommunicera med våra kunder. För att passa in i vår arbetsgrupp tror vi att du, precis som vi, har ett intresse för trädgård samt är prestigelös i ditt sätt att arbeta. Vi är ett litet familjärt företag och just nu är vi ett härligt gäng på fem personer som arbetar på trädgårdssidan. Vi är måna om att du får en bra introduktion samt stöttning och hjälp på vägen under din upplärning hos oss. För oss är det viktigt att bidra till en bra arbetsmiljö och har därför investerat i nya batteridrivna maskiner och hjälpmedel för att både förbättra ergonomin och minska miljöutsläpp. Ansökan Låter detta som ett intressant jobb för dig så hoppas vi på att få in just din ansökan till oss! Du söker tjänsten genom att mejla ditt CV till oss på [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock är den sista ansökningsdagen den 5 april.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024