Lediga sommarjobb i Öckerö
Här kan du söka totalt 3 lediga sommarjobb i Öckerö hitta ditt nästa feriejobb här
Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Påfyllning och skötsel av varor, t.ex. konfektyr (lösvikt och förpackat) Kontroll av skyltning och omexponering vid behov Beställning av varor och uppföljning av lagerstatus Kontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behov Arbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dag I denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi söker Vi söker dig som vill arbeta under sommaren veckorna 31, 32, 33. Tjänsten är på ca 3h/vecka. För att trivas i rollen ser vi att du: Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbete Är lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempo Trivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagen Är morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonen Har körkort och tillgång till egen bil (krav) Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad vi erbjuder Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning - start och slut vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariat Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Vill du vara med och driva en charmig sommarbutik och café i hjärtat av Bohus-Björkö? Vi söker nu en verksamhetsansvarig som vill ta helhetsansvaret för drift, inköp och personal. Hos oss får du ett varierat arbete i en gemytlig och familjär miljö. Läs mer om företaget längre ner. OM ROLLEN: Brinner du för caféverksamhet, service och ledarskap? Har du erfarenhet från café eller restaurangbranschen och vill ta helhetsansvar för både drift, inköp och personal? Då kan du vara den vi söker! Vi söker en engagerad och driven person för att ansvara för vårt café och butik, beläget centralt i hamnen på Bohus-Björkö, en vacker ö i Öckerö kommun i Göteborgs skärgård. Ditt huvudsakliga fokus blir caféverksamheten, men du har även övergripande ansvar för butiken. Du säkerställer att caféet är välfungerande och inspirerande, att kunderna får en fantastisk upplevelse och att vårt utbud håller hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar inköp (främst cafédelen), rekrytering och personalledning samt att skapa effektiva rutiner för drift och service. Som person är du snabb, flexibel, lyhörd, ansvarsfull, strukturerad. På Balders Hage eftersträvar vi en gemytlig och familjär känsla, i alla led, från kontor till butik och lager! Dina ansvarsområden: ☕ Driva och utveckla caféet – menyplanering, kvalitetssäkring och kundupplevelse 🛍 Ansvara för caféets inköp – säkerställa rätt sortiment och lönsamhet 👥 Personalansvar – rekrytering, schemaläggning och ledarskap 📊 Ekonomi och resultat – uppföljning av försäljning och effektivisering av verksamheten 🌟 Skapa en inspirerande miljö där både gäster och medarbetare trivs Vi söker dig som: ✔ Har erfarenhet av att driva eller ansvara för en café-, restaurang- eller butiksverksamhet ✔ Är en naturlig ledare med förmåga att coacha och engagera personal ✔ Har god förståelse för inköp, planering och lönsamhet inom cafébranschen ✔ Är kreativ, lösningsorienterad och brinner för service Meriterande kvalifikationer: – Erfarenhet från butik, café eller restaurang – Ledarerfarenhet – Erfarenhet inom handel – Intresse för inredning, matlagning och/eller bakning – Social förmåga och serviceinriktad personlighet – Gillar att arbeta i ett högt tempo Omfattning & placering: – Tillträde: Vår 2025 (efter överenskommelse) – Omfattning: Heltid under sommaren och eventuella helger längre fram – Plats: Skarviksvägen 26, 475-37 Bohus-Björkö (ca 20 min från Göteborg med bil) – Begränsad kollektivtrafik till arbetsplatsen Vi är öppna för dialog kring att driva verksamheten under eget bolag (franchising) i förlängningen (kommande år). Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Intervjuer sker löpande. (OBS! Ange "Verksamhetsansvarig Björkö" i ämnesraden vid ansökan.) Om oss: Vi är ett familjedrivet företag med rötter i Alingsås och har varit verksamma sedan 1973, då Karl-Johan och Kerstin öppnade sin första butik i Alingsås. Balders Hage var namnet på butiken, som senare funnits i Göteborg och på Marstrand. Idag drivs Balders Hage i Alingsås av andra ägare, medan vi fokuserar på vår onlinebutik baldershage.se. Vår nyöppning på Björkö är ett resultat av saknaden till att driva sommarbutik på västkusten i kombination med personlig anknytning till Björkö. 2010 föddes Strömshaga som är vårt produktvarumärke inom heminredningsbranschen med fokus på inredningsdetaljer. Strömshaga återfinns i ett stort antal återförsäljare i Sverige, Frankrike, Tyskland och Norden men även i övriga länder i Europa och världen. Försäljningen sker dels på mässor, men också via vår webshop för återförsäljare på stromshaga.se och mot konsument på baldershage.se Vi på Balders Hage och Strömshaga har en stark passion för inredning och vill erbjuda kunden en härlig och inspirerande upplevelse med familjär känsla både i vår butik och online. Vårt huvudsäte med kontor, lager, showroom m.m. ligger på Skallsjövägen 36 i Floda. Läs mer om Balders Hage Butik & Café på baldershage.se/balders-hage-bjorko
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Vill du arbeta på våra underbara öar i sommar?🌞 Nu är vi snart där igen, vid vår allra bästa tid på året! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor, har ett gott bemötande, en positiv inställning, 18år fyllda och vill bli vår kollega i sommar. Här arbetar vi dag, kväll, helg samt natt. Vår semesterperiod är veckorna 26 - 33. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Ange önskemål om var du vill jobba och om du har körkort. Äldreomsorgen: *Solhöjden (Äldreboende, korttidsboende, demensboende) *Bergmans (Demensboende) *Hemtjänst Funktionsstöd: *Gruppbostad BmsS *Personligt stöd För att känna dig trygg i dina arbetsuppgifter kommer du att få en grundlig introduktion, läkemedels delegering och förflyttningsteknik innan du börjar jobba. Titta gärna på vår film om kommunens värdegrund! https://youtu.be/FOEKLBE1BhQ Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! KVALIFIKATIONER För att arbeta inom LSS krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Utdraget: Barn med funktionsnedsättning kan beställas elektroniskt via Polisens hemsida, för snabbare handläggning och skickas till din digitala brevlåda -Kivra. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb