Lediga sommarjobb i Piteå

Här kan du söka totalt 29 lediga sommarjobb i Piteå hitta ditt nästa feriejobb här

Sommarvikarier livsmedelsproduktion

Om jobbet Vi är familjeföretaget med en 120 år lång historia. Vi tillverkar med flera generationers erfarenhet och kunskap i branschen, Norrländska delikatesser efter egna omtyckta recept. Vi söker dig som vill arbeta inom livsmedelsindustri med uppgifter som tillverkning, paketering & orderhantering. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet och att du har en vilja att utvecklas. Det är en fördel om du vill arbeta under båda semesterperioderna, det vill säga från vecka 26 i till och med vecka 33. Vi har ytterst begränsad möjlighet att bevilja vikarier ledigt under semesterperioderna. Villkor: Lön enligt gällande kollektivavtal

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Administratör med inriktning hos hus och besiktning i Piteå

Förebygger och skyddar sedan 1934. Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Just nu söker vi på Lernia dig som är intresserad av ett sommaruppdrag som administratör med inriktning mot hus och besiktning. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Om företaget Anticimex har sedan 1934 arbetat mot skadedjur. Det är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Besök gärna Anticimex hemsida anticimex.se för att få reda på mer om deras verksamhet. Om jobbet Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att boka överlåtelsebesiktningar. Det innebär att du kommer koordinera information med kunder och mäklare samt skapa arbetsordrar för besiktningarna. Du kommer vara involverad i olika typer av besiktningspaket, energideklarationer och överlåtelsebesiktningar. Att bygga och upprätthålla starka kundrelationer är avgörande för rollen. Du kommer att vara den främsta kontaktpersonen för våra mäklare när det gäller besiktningar. Därför är det viktigt att du har en serviceinriktad inställning och förmåga att kommunicera effektivt. Det är även en fördel om du har förståelse för olika typer av fastigheter och varför besiktningar är viktiga. Du kommer också att hjälpa till att marknadsföra våra tjänster till mäklarna. Formell kompetens • God systemvana Meriterande (men ej krav): • Erfarenhet från administration • Erfarenhet från servicearbete • Erfarenhet från fastighetsbranschen • Flerspråkighet Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en problemlösande person som inte är rädd att arbeta i olika högt tempo, mån om att ge gott kundbemötande och vara trygg i att hantera alla typer av kunder. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia, heltid, Piteå Tillträdesdag V 23-V 31 Arbetstider 07:30-16:30 Information Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan så redan idag! Observera att alla ansökningar ska ske via vår hemsida, lernia.se. Forma framtiden med oss! Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarvikarie som Jobbcoach

Kompetenso är det lilla bolaget med det stora hjärtat, vi är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och strävar efter att erbjuda våra deltagare skräddarsydda lösningar för att hjälpa dem nå sina individuella karriärmål genom utbildning eller arbete. Nu söker vi en engagerad sommarvikarie som brinner för att stödja andra i deras professionella utveckling. Rollbeskrivning: Som jobbcoach hos Kompetenso kommer du att arbeta nära våra klienter för att identifiera deras mål, utveckla personliga strategier och stödja dem genom arbetsmarknadsprocessen. Du kommer att vara en viktig länk mellan våra klienter och arbetsgivare och ge dem den vägledning och coachning de behöver för att nå framgång. Meriterande är om du behärskar ytterligare språk än svenska detta är dock inte ett krav. För att vara aktuell förtjänsten behöver du tala och skriva god svenska, du behöver även uppfylla 1 av nedan 2 Kvalifikationskrav. Kvalifikationer (Alternativ 1): Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, eller sammanräknad deltid som motsvarar heltid under 2 år. Kvalifikationer (Alternativ 2): Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar. Omställningsarbete för arbetssökande. Rekrytering. Studie- och yrkesvägledning. Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Arbete med social- och grupp-psykologi. Karriärvägledning. Dina egenskaper: Stark kommunikationsförmåga. Empatiskt och lyhört bemötande. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Flexibilitet och anpassningsförmåga. Intresse för och kunskap om arbetsmarknadsfrågor. Ansökan: Skicka in ditt CV och personliga brev där du beskriver varför du är lämplig för rollen som sommarvikarie jobbcoach hos Kompetenso. Märk din ansökan med "Sommarvikarie Jobbcoach" Deadline för ansökan: 2024-05-17 Vi ser fram emot att höra från dig och att få möjligheten att välkomna dig till vårt team hos Kompetenso! Skicka din ansökan till: [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Vi söker en ekonomiassistent till Nelab Invest i Piteå

Är du utbildad ekonomiadministratör eller har erfarenhet av att jobba med dessa arbetsuppgifter? Nu kan vi erbjuda ett roligt sommarjobb med varierande arbetsuppgifter hos våran kund Nelab Invest i Piteå. Nelabkoncernen en trygg och kunnig aktör inom elinstallation, larm och säkerhet, IT-kommunikation, hiss och vitvaror. Med basen i Piteå men med verksamhet i hela Norr- och Västerbotten ger dom personlig service till företag, offentlig verksamhet och privatpersoner. Nelab behärskar allt från stora entreprenader till serviceuppdrag. Verksamheten startade 1948, har idag cirka 150 medarbetare och omsätter ungefär 230 Mkr. Vi söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent för att bli en värdefull del i teamet. Som ekonomiassistent kommer du att spela en central roll i organisationen genom att stödja och underlätta olika ekonomiska processer och rutiner. Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos Nelab. Arbetet som konsult hos StudentCosnulting ger dig ett brett kontaktnät och goda karriärmöjligheter. Arbetsuppgifter för tjänsten - Växel och reception - Fakturering - Kundinbetalningar - Leverantörsinbetalningar - Bokföring dagskassor från butiken - Bokföring övriga in- och utbetalningar - Posthantering - Beställning av kontorsmaterial - Skötsel av personalrum (kaffemaskin m.m) Tjänsten är på heltid från V26-32, vardagar dagtid. Din profil Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område. Du ska ha goda kunskaper i MS Office-program samt god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du ska ha förmåga att arbeta självständigt och i team Erfarenhet av liknande arbete som ekonomiassistent eller inom ekonomiadministration är meriterande. Som person är du noggrann och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är ansvarstagande och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är självgående och tar initiativ, du är social och har god samarbetsförmåga. Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Forsbäck via e-post: [email protected] Tjänsten är på heltid under sommaren med start omgående då vi hittat rätt kandidat. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
BUTIKSSÄLJARE - SOMMARJOBB - PITEÅ

Söker du efter ett sommarjobb där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en särskild visstidsanställning på 3h/veckan under perioden 1/6 t.o.m 31/8 2024 men under veckorna 28-32 kommer det att bli fler timmar p.ga. semestrar Placering: Piteå OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/5 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Servicebiträden till hemtjänsten, sommaren 2024

Är du redo för ett sommarjobb som gör skillnad? Bli en del av vårt team och gör skillnad för våra äldre! Vi söker 4 sommarvikarier som vill arbeta som Servicebiträde i hemtjänsten i sommar. Arbetet kräver att du är 18 år och har körkort.  Arbetsuppgifter  I sommar letar vi efter engagerade personer för Servicetjänster på våra äldreboenden, Hemtjänsten samt Trädgårdens äldrecentra. Du kommer arbeta nära vårt vårdteam för att säkerställa att våra boende/brukare får den service de behöver. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera städning, tvätt, inköp, ledsagning samt assistans vid måltider. Genom att avlasta vårt vårdteam med dessa uppgifter kan de fokusera mer på själva vårdarbetet och höja kvaliteten på vården för våra boende/brukare. Vi söker dig som: • Är 18 år eller äldre • Har en serviceinriktad och ansvarsfull attityd med ett bra bemötande • Söker ett roligt och varierande arbete och vill göra skillnad för våra äldre • Har B-körkort Mer om tjänsterna Arbetstiden vardagar, dagtid. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-12. Kontaktpersoner: Rekryterarna på Socialtjänstens bemanningsenhet Telefon: 0911 – 69 62 59, 69 69 68, 69 71 21 Fackförbundet Kommunal Veronica Öhlund Telefon: 010-442 99 04 Vill du veta mer? Skicka ditt namn och telefonnummer till [email protected] för att bli kontaktad. Om arbetsplatsen  Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Socialtjänsten Socialtjänsten - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)   Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommarjobba på Swedbank, OTF!

Inledning: Vill du ha ett meriterande sommarjobb på en arbetsplats med spännande arbetsuppgifter, bekväma arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Swedbank medarbetare till avdelningen Operation Task Force för en meriterande och samhällsnyttig roll inom bankvärlden där du får arbeta med att motverka penningtvätt. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är inget krav utan som ny i rollen ges du den utbildning du behöver.  Information om tjänsten Swedbanks avdelning Operation Task Force (OTF) fortsätter växa och behöver därmed ytterligare medarbetare som vill vara med på resan framåt. Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där bekväma arbetstider, friskvårdstimmar och personlig utveckling är en självklarhet! Som medarbetare inom OTF kommer du att sitta i Swedbanks kontor i Furunäset, Piteå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank. Det finns goda möjligheter till förlängning därefter. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected]  Arbetsuppgifter Du arbetar med datorn som främsta verktyg och hjälper banken att motverka penningtvätt. Avdelningen OTF arbetar uppdragsbaserat vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Kundkännedom är avdelningens främsta uppdrag och innebär bland annat att digitalt samla in samt granska information om bankens kunder. Beroende på uppdrag kan kundkontakt förekomma genom mail eller över telefon. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till: Professionals Nord, Ellen Söderholm Smedjegatan 10, 972 33 Luleå Observera att en kreditupplysning kommer göras på kandidater som går vidare för anställning. Vi söker dig som: Vill ha ett meriterande arbete inom administration med bekväma arbetstider. För denna tjänst kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. För att bli framgångsrik i rollen hos OTF behöver du besitta en god samarbetsförmåga och arbeta lösningsfokuserat. Då OTF är en uppdragsbaserad avdelning är det av stor vikt att du som person är flexibel och nyfiken på att testa nya uppgifter. Om du identifierar dig med Pippi Långstrumps talesätt "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!" är du sannolikt den vi söker. Tidigare erfarenhet av administration, service eller ett intresse för bank/finans är meriterande, men inte ett krav för tjänsten. OBS. För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet, så tveka inte på att ansöka. START:  Maj alt. juni OMFATTNING: Heltid STAD: Piteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Ellen Söderholm Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

29 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Vill du ha ett roligt sommarjobb? Vi söker personliga assistenter i Roknäs

Vi på Inre Kraft söker nu personliga assistenter som vill arbeta på sommarvikariat hos vår kund i Roknäs. Samt även dig som vill arbeta extra vid behov. Vår kund är en trevlig kille som tycker om när det händer saker, han gillar bl a musik, fotboll, friluftsliv, djur. Han är i 50-års åldern och har en multifunktionsvariant sedan barn. Du som söker behöver kunna lära dig sondmatning, lyft, elrullstol och "hantera läkemedel". Man ska kunna leka och busa med kunden men ändå vara ordningsam och strukturerad för att hålla fokus på kundens behov. Då han enbart kommunicerar via enstaka ljud och kroppsspråk är det viktigt att du som assistent är lyhörd och på ett positiv sätt uppmuntrar honom att vara delaktig i sin vardag. Han har epileptiska anfall och sondmatas vilket gör att du behöver medicindelegering och den tar du under introduktionsdagarna. Vi söker alltså dig som är glad, påhittig, lyhörd och uppmärksam! Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent, men absolut inget krav. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil om du bor tex i Piteå (Busstiderna stämmer inte alltid med arbetstiderna). Väljer du att ta buss till arbetsplatsen så är Sjulnässkola närmsta busshållplatsen (ca 1,2 km att gå). Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig och arbetstiderna kan vara förlagda både dag och natt. Passen är förlagda kl 08.00-20.00, samt 20.00-08.00. Tillträde: Söker du arbete som timvikarie så har du möjlighet till att få börja arbeta omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vill du ha ett meningsfullt jobb i sommar? Vi söker personliga assistenter!

Vi på Inre Kraft i Piteåsöker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vill du jobba som personlig assistent i Piteå under sommaren?

Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Piteå som vill jobba under sommaren 2024!  Om tjänsten  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.  För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda på mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där.   Alla våra assistenter får introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos.   Vem är du?  Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Som sommarvikarie kommer du arbeta på schema hos någon eller några av våra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemål om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas.   Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  Tillträde: Enligt överenskommelse.   Vad händer nu?  Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  Vikariepool  Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.  Att tänka på inför din ansökan  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.   Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning//   För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  Vad erbjuder Humana?  Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi finns i hela Sverige så om du flyttar så finns det stora möjligheter för dig att fortsätta jobba hos oss på din nya ort.   Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent under sommaren hos oss: https://www.humana.se/personligassistent_sommar  Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!  Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024