Lediga sommarjobb i Söderhamn
Här kan du söka totalt 5 lediga sommarjobb i Söderhamn hitta ditt nästa feriejobb här
Om oss Kraton Chemical är ett världsomspännande företag inom området talloljebaserade specialkemikalier med bioraffinaderier i Europa och USA samt försäljningsenheter runt om i världen. Våra produkter av förnyelsebara råvaror från skogen tillverkas utan kompromisser och bidrar till en hållbar framtid för kommande generationer och gör att våra kunder kan producera vardagsnära och miljövänliga slutprodukter. Vi bidrar till en renare, ljusare och säkrare omvärld. Hos oss jobbar vi som ett team, vår arbetsmiljö präglas av god stämning - vi pratar öppet med varandra och trivs tillsammans. Vi tar ansvar för våra uppgifter men får också stöd när det behövs. Nu ser vi fram emot att ta in sommarvikarier. Som semestervikarie ersätter du ordinarie personal på olika avdelningar. Kraton värdesätter en säker arbetsmiljö och våra enheter är alkohol- och drogfria arbetsplatser. Vi drogtestar alla vi avser att anställa. Om tjänsten Är du en engagerad lagspelare som trivs bland trevliga kollegor? Vill du få en inblick i hur det är att jobba inom industrin i sommar? Då kan du vara den vi söker inför sommaren 2025! För att kunna söka våra sommarjobb behöver du vara 18 år när sommarjobbet börjar. Två sommarjobbare till rollen som Materialhanterare, tidsperiod: maj - augusti En av dessa tjänster behöver tillsättas redan från den 15 mars för att täcka upp en längre ledighet. För den andra tjänsten är tillträde i mitten av maj då vi går in i en högsäsong under sommaren. I rollen som Materialhanterare lastar du enheter med färdig produkt, lastbilar och lastbärare av flytande material. Arbetet innefattar även daglig tillsyn av utrustning kopplad till lastning och lossning. Du är noggrann, har bra samarbetsförmåga och är positiv och flexibel som person. Din svenska såväl som engelska är god och du har inga problem att kommunicera med chaufförer från utländska åkerier. Truckkort är meriterade men inget krav. B-körkort är ett krav. Om dig För våra sommarjobb söker vi dig som trivs med ett rörligt arbete där du sällan rullar tummarna. Då säkerhet är något som värderas högt inom Kraton ser vi att du är noggrann, har stort ordningssinne och lägger stor vikt vid säkerhetsfrågor. Dessutom är du är positiv och flexibel som person, trivs med att samarbeta och har ett eget driv. Att få ta eget ansvar för dina uppgifter är något du gillar, samtidigt är du inte rädd för att fråga när du behöver stöd i något. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Ansökan Du är varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, sista ansökningsdag är 2025-03-01. Vill du veta mer? Kontakta gärna Hans Andersson, Arbetsledare, telefon: 0270 62573 Fackliga kontaktpersoner: IF Metall: Lars Johan Karlsson [email protected]
Kraton Chemical är ett världsomspännande företag inom området talloljebaserade specialkemikalier med bioraffinaderier i Europa och USA samt försäljningsenheter runt om i världen. Våra produkter av förnyelsebara råvaror från skogen tillverkas utan kompromisser och bidrar till en hållbar framtid för kommande generationer och gör att våra kunder kan producera vardagsnära och miljövänliga slutprodukter. Vi bidrar till en renare, ljusare och säkrare omvärld. Hos oss jobbar vi som ett team, vår arbetsmiljö präglas av god stämning - här talar vi öppet med varandra och trivs tillsammans. Vi tar ansvar för våra uppgifter men får också stöd när det behövs. Nu ser vi fram emot att ta in sommarjobbare. Om tjänsten I sommarjobbet som Supply Chain Coordinator hanterar du både inkommande och utgående transporter. Det är stort fokus på både säkerhet och kvalitet. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, har bra samarbetsförmåga och är positiv och flexibel som person. I denna roll kommer du att vara stationerad i vaktstugan där du hantera de dagliga sysslorna. Kunskaper i Office paketet och SAP fördelaktigt men inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet inom logistik och speditionsarbete. Om dig Då säkerhet är något som värderas högt inom Kraton ser vi att du är noggrann, har stort ordningssinne och lägger stor vikt vid säkerhetsfrågor. Du trivs med att samarbeta men har också en egen motor att driva ditt arbete framåt. Du är stresstålig och har en förmåga att hålla många bollar i luften. Att få ta eget ansvar för dina uppgifter är något du gillar, samtidigt är du inte rädd för att fråga när du behöver stöd i något. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Kraton värdesätter en säker arbetsmiljö och våra enheter är alkohol- och drogfria arbetsplatser. Vi drogtestar alla vi avser att anställa. Vi ser gärna att du kan börja din visstidsanställning i början av maj och till och med vecka 32 i augusti. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning. Arbetstider är dagtid, 07:00-15.30. Urval sker löpande, sista ansökningsdag är 2025-03-01. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka din ansökan till [email protected] Vill du veta mer? Susanne Ek, Supply Chain-chef, telefon: 0270 62535 eller Veronica Nordell Pettersson, HR-chef, telefon: 070-233 18 77. Facklig kontaktperson Unionen: Peder Elffors [email protected] Läs mer om företaget på: kraton.com
Bli en del av vårt team! PASS-Team är Bollnäs Kommuns största privata arbetsgivare. Vi utför personlig assistans åt runt 40 assistansanvändare runt om i Hälsingland. Nu söker vi efter dig som kan hjälpa oss i sommar då våra duktiga assistenter ska ha en välförtjänt semester! Behovet finns i Bollnäs, Ovanåkers och Söderhamns kommun. I arbetet som personlig assistent ger du stöd och hjälp till en person i hans/hennes dagliga liv, i hemmet samt ute på olika aktiviteter. Assistenter rekryteras utifrån brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna varierar och kan handla om allt från att stötta och ge ramar i vardagen hos någon till att sköta hygien, förflyttningar och mera omvårdande sysslor hos en annan assistansanvändare. Arbetsuppgifterna varierar utifrån personliga intressen, specifik diagnos och hur den enskilde vill leva sitt liv. Vi söker assistenter som är flexibla, lugna, trygga och lyhörda. Arbetstiden variera. Beroende på kan den vara förlagd på dag, kväll, natt eller som dygnspass beroende på vilken assistansanvändare man arbetar hos. Vi jobbar uttalat med en process kring personlig matchning där just du matchas in mot de specifika uppdragen som passar bäst. Den som får hjälpet är alltid en del av processen och är den som har sista ordet kring rekrytering. Du som nyanställd inleder med en förberedande introduktion under våren och kan därefter få hoppa in även innan sommaren vid behov och möjlighet. Förlängd anställning efter semesterperioden kommer i vissa fall finnas. Timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar som OB och jourersättning enligt kollektivavtal (Vårdföretagarna-Kommunal). Friskvårdsbidrag på 2100 kr (för helår, vilket innebär 175 kr/månad). Välkommen med din ansökan vi vår karriärsida senast den 15 maj. Rekrytering pågår fortlöpande, lämna gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vad menar vi med sommarrekrytering? Vi tillsätter både korta och längre uppdrag inom många branscher, vissa kräver mer erfarenhet medan andra är bra för dig som inte varit på arbetsmarknaden så länge. Uppdragen sträcker sig i olika omfattning från april till september och arbetsuppgifterna varierar. Vi söker dig som vill bidra med engagemang och positiv energi till våra kunder. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på vilket uppdrag just du blir aktuell för. Exempel på uppdrag kan vara ett fysiskt krävande lagerarbete med högt tempo, extrajobb som receptionist på ett kontor eller montering av både små och stora komponenter tillsammans med ett härligt skiftlag. Din profil Som person är du arbetsvillig och engagerad. Du blir anställd som konsult och för att trivas i rollen som konsult bör du vara flexibel då du ska vara beredd på att hoppa in och arbeta med kort varsel. Vi ser gärna att du som söker har gått ut gymnasiet, studerar på högskolan eller är redo för nya utmaningar i arbetslivet. Ansökan Genom att söka tjänsten sommarjobb anmäler du ditt intresse för våra kommande sommarjobb. Processen pågår fram till sommaren och intervjuer sker löpande under urvalsprocessen. Ange gärna i din ansökan vilka typer av tjänster du är intresserad av. Återkopplingen kan dröja men vi hör av oss så fort vi har något besked.
Om Rottneros Vi är specialister på pappersmassa Rottneros är ett av världens ledande specialistföretag inom utveckling och produktion av massa. Med kunniga medarbetare, attraktiv service och ständig produktutveckling jobbar vi för att optimera våra kunders produkter och processer. Värdekedjan, miljö- och hållbarhetsansvar Det perfekta kaffefiltret, ett mjukt hushållspapper eller en kartong som håller maten varm har en sak gemensamt – produktionen börjar i skogen. Vår värdekedja börjar i skogen och vedråvaran är vår viktigaste insatsvara. För att minimera transport och miljöpåverkan är ambitionen att alltid köpa så stor del av veden som möjligt från brukens närområden. Om tjänsten I rollen som transportplanerare kommer du att ingå i ett skickligt och sammansvetsat team. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ansvara för billeveranserna ut från Vallviks bruk. Du bokar biltransporter, aviserar kunder, transportörer och agenter. I rollen ingår även att planera lagringen av massa i magasinen samt vara behjälplig inom avdelningen med övriga logistik relaterade arbetsuppgifter. Din profil Du tar stort ansvar för ditt arbete och dina framgångsfaktorer är samarbetsförmåga, stresstålighet och sinne för ordning och reda. Tidigare erfarenhet från att utfärda tull- och fraktdokument, fakturahantering och fraktsedlar är ett plus. Datorvana och erfarenhet från Officepaketet och B-körkort är ett krav. Din utbildning finns inom logistik eller vad företaget bedömer som likvärdigt. Övrigt Tjänsten är mellan juni och augusti. Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vallviks Bruk AB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb