Lediga deltidsjobb i Ale

Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Ale

Personlig assistent sökes till 7 årig flicka i Älvängen

Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en sju årig flicka med en muskelsjukdom som nyss blivit beviljad personlig assistans. Till vårt nystartade team söker vi nu assistenter som är genuint intresserad av att jobba med barn och som har ett respektfullt och varmt bemötande. Mitt hjälpbehov gäller främst de fysiska bitarna, som ibland kan bli tunga, så vi söker dig som har god fysik. Jag har också en omfattande slemproblematik så det gäller att man är på sin vakt och har lugn till att bemästra stressiga situationer som kan uppstå i samband med detta.  Jag kan själv berätta vad jag vill men det krävs ändå att man är lyhörd och kan läsa av mitt kroppsspråk. Det mesta lär vi oss tillsammans då mina behov som precis för alla andra är individuella, men vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller att du har jobbat med något liknande, men viktigast är såklart personkemin.  Det är viktigt för mig att mina assistenter är glada, har fantasi och tar egna initiativ så att jag får en rolig och meningsfull vardag med personer som jag kan förlita mig på.  På dagarna går jag i skola, då får mina assistenter följa med dit. Där vill jag gärna att mina assistenter främjar till lek med mina kamrater och däremellan håller en låg profil.  I dagsläget söker jag en assistent på ca 80%. Arbetstidderna är förlagda både dag och kväll måndag till fredag.  Jag ser gärna kvinnliga sökande och önskvärt är att man har körkort. Det är viktigt för mig att du pratar och förstår svenska bra för att kommunikationen mellan dig och mig ska kunna fungera.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ber dig söka tjänsten via söktjänsten men har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kontoret: 010-252 52 50. Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Då hon är minderårig krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister för arbete inom LSS-personlig assistans och det är en fördel om du beställt detta inför en eventuell intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid anställning inleds arbetet med introduktion. Välkommen med din ansökan!

17 mars 2025
Sista ansökan:
16 april 2025
Sommarjobbare - Coop Surte
Coop Väst AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara just den vi söker! Vi söker nu sommarvikarier till vår butik i Coop Surte. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Dina arbetsuppgifter kommer variera och du kommer att få arbeta med alla arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik t.ex. kundservice, kassaarbete och varuplock. Kunden ska alltid mötas av en fräsch och välfylld butik och få ett bemötande i absolut toppklass. Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och känner dig trygg i att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande, men personlig lämplighet är allra viktigast för oss. Tjänsterna är 2 stycken sommarvikariat på deltid (ca 10h/v) under veckorna 25-33 i juni, juli och augusti. Arbetstiderna varierar mellan dagtid, kvällstid och helger. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Butikschef Andreas Carlander på mejl: [email protected] eller telefon; 010-741 52 41 Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - 18 år fyllda är ett krav då du behöver kunna arbeta självständigt i kassan - God svenska i tal och skrift är ett krav - Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

13 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Timvikarie till Albo- och Garnvindeskolorna
Ale kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Alboskolan och Garnvindeskolan ligger beläget i centrala Skepplanda är skolor som präglas av god sammanhållning, hög kompetens och en stark tro på att vi gör varandra bättre. På Alboskolan 4-6 har vi idag cirka 200 elever och på Garnvindeskolan F-3 samt fritidshem har vi cirka 300 elever. Skolorna har ett nära samarbete, gemensam rektor och har ett avstånd på cirka 500 m. Arbetsuppgifter Som timvikarie behöver du vara flexibel och initiativtagande eftersom du med kort notis kan bli placerad i olika sammanhang - ibland på flera olika platser samma dag. I största möjliga mån kommer du att få tydliga instruktioner att följa när du ansvarar för en grupp eller en elev, men i vissa situationer kan det ställas krav på dig att själv komma med förslag och idéer på vad som kan göras.  Det kan innebära vikariat både under skoldagen och under fritidsverksamheten, vilket skiljer sig åt på många sätt. Du får givetvis själv uttrycka vilka arbetsuppgifter du är bekväm med att utföra, och vi kommer att försöka ta hänsyn till det i den utsträckning som verksamheten tillåter. Kvalifikationer Du har fullgjorda gymnasiestudier och är trygg i din vuxenroll. Du är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer. Du vågar ta egna initiativ och kan vara självgående när du behöver det. För att lyckas som timvikarie är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation med elever och personal. All erfarenhet av arbete med barn och unga är meriterande. Övrigt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med att söka. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

10 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Kommunvägledare, timvikarie
Ale kommun
Backofficepersonal m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om Ales tjänster för boende, besökare och företagare med uppdrag att i så hög grad som möjligt lösa kundens ärende i första kontakten. Nu söker vi en timvikarie som vill dela vardagen med oss! Som kommunvägledare spelar du en central roll i att leverera god service till Aleborna. Tillsammans arbetar vi för att ge snabb, tillförlitlig och god service. Våra främsta service- och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök. Vi erbjuder en arbetsplats i ständig utveckling där ett gott bemötande och hög servicekänsla står i fokus. Vi finns på Ale Torg i Nödinge, nära pendelstationen. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierande och du behöver vara flexibel och kunna prioritera och omprioritera dina arbetsuppgifter. Du kommer att svara på frågor från boende, besökare och företagare om hela kommunens verksamhet. Majoriteten av frågorna kommer via telefon och du besvarar cirka 50-70 telefonsamtal under en dag. Du tar även mot besökare i vår reception och besvarar mejl. Du arbetar i ett team av kommunvägledare och använder telefon och dator som huvudsakliga arbetsverktyg. Under samtalen registrerar du uppgifter och söker information i olika system. Det ingår även vissa administrativa uppgifter. Som timanställd i Kontaktcenter förväntas du kunna arbeta mellan 20 och 50 % per vecka. Under perioden 16 juni till 15 augusti 2025 förväntas du kunna arbeta minst 75 % per vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, en genuin servicekänsla och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs med att vara kommunens ansikte utåt och att möta Alebor med olika frågor under arbetsdagen. Du har en relevant utbildning inom service, kommunikation eller ett annat område som arbetsgivaren bedömer som passande. Du har erfarenhet av kundtjänst och att hantera många kundkontakter via telefon. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal verksamhet och har intresse för samhällsfrågor. Som person är du en lagspelare och du trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik, där förändringar, flexibilitet och utveckling är en naturlig del av vardagen. Du har en hög IT-mognad och har förmågan att snabbt hitta och ta till dig information i olika verksamhetssystem, databaser och på webben, samt att förmedla denna information på ett tydligt och begripligt sätt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

10 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Sommarjobba med serviceinsatser inom hemtjänsten!
Ale kommun
Vårdbiträden

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Bemanningsplaneringen förser verksamheterna inom socialförvaltningen med timvikarier. Vikarierna arbetar inom hemtjänst, äldreboende och funktionsstöd i hela Ale kommun. Tillsammans med andra medarbetare skapar du goda förutsättningar för våra medborgare som är i behov av stöd. Arbetsuppgifter Vi söker en sommarvikarie som ska arbeta med serviceinsatser hos våra omsorgstagare i Bohus och Nödinge centrums hemtjänst. Kan du arbeta hela sommaren, har B- körkort och vill arbeta vardagar med serviceinsatser? Då är detta det perfekta arbetet för dig!  I dina dagliga arbetsuppgifter kommer du att stödja kommuninvånare i Ale med serviceinsatser. Du kommer att gå/åka hem till omsorgstagare och hjälpa dem med exempelvis tvätt, städ, frukost eller handla online. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på behovet. Du kommer inte utföra någon omvårdnad. Eftersom du arbetar i någons hem, är det viktigt att du respekterar den privata miljön och har förmågan att arbeta självständigt, noggrant och ansvarsfullt!  Arbetet är uppdelat på två verksamheter och du arbetar måndag till onsdag i Bohus hemtjänst och torsdag samt fredag arbetar du i Nödinge centrums hemtjänst. Arbetstiderna är vardagar mellan kl 10-16, viss schemaändring kan förekomma gällande arbetstiderna utefter behovet. Sommarschemat gäller vecka 25–34, men det finns möjlighet att börja som vikarie redan under våren!  Vi erbjuder sommarbonus! Kan du arbeta hela sommaren på schema då har du även möjlighet till sommarbonus och retursommarbonus hos oss!   Sommarbonusen ligger på minst 3 000 kr upp till 6 000 kr, bonusen växer 500 kr per vecka och bonusen gäller om du arbetar minst fyra sammanhängande veckor på schema under sommarperioden. Retursommarbonusen på 2 000 kr gäller om du uppfyller kraven kring sommarbonusen och har arbetat minst fyra sammanhängande veckor på schema tidigare somrar hos oss. Båda bonusarna gäller med ett visst närvarokrav och tjänstgöringsgrad på minst 75% på schema. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!  Kvalifikationer För att klara av detta arbetet är det viktigt att du som person är flexibel och klarar av högt tempo. Du ska även vara en ansvarsfull person som har lätt för att samarbeta och brinner för att hjälpa människor!  För att kunna arbeta hos oss krävs det att;  - Du som söker ska ha fyllt 18 år. - Du behöver kunna kommunicera och dokumentera på god svenska. - B-körkort.  - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd. Detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. - Du kan arbeta hela sommarperioden vecka 25-34. - Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av serviceinsatser, lokalvård eller liknande.  Övrigt Hur ser rekryteringsprocessen ut? När vi gått igenom ansökningarna gör vi ett urval där vi väljer ut vilka som får komma på intervju. Vid kontakt mejlar vi från Varbi, så dubbelkolla din mejl och sök på Varbi för att inte missa meddelanden. Vi har alltid teamsintervjuer. Innan intervjun får du information samt tillgång till vår rekryteringsportal där du fyller i steg för steg. Senare under intervjun får du mer information. Om du går vidare i rekryteringsprocessen sker följande;  - Rekryteringsportalen måste vara korrekt ifylld och inskickad - Teamsintervju - Kandidaten ska göra språktest eller uppvisa godkända betyg i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 - Digital referenstagning (senaste chef och en kollega) - Giltigt utdrag från belastningsregister ska visas upp, via digital brevlåda via mejl eller till ansvarig rekryterare när ni träffas i slutfasen (utdraget ska vara giltigt inom 1 år) Ansökningsblanketten hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du ytterligare funderingar kan du alltid ställa frågor under rekryteringsprocessens gång! Vi ser väldigt mycket fram emot din ansökan! Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

10 mars 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Sommarvikarier inom personlig assistans till Ale kommun
Ale kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Bemanningsplaneringen förser verksamheterna inom socialförvaltningen med timvikarier. Vikarierna arbetar inom hemtjänst, äldreboende och funktionsstöd i hela Ale kommun. Tillsammans med andra medarbetare skapar du goda förutsättningar för våra medborgare som är i behov av stöd. Arbetsuppgifter Just nu söker vi sommarvikarier som brinner för att arbeta inom personlig assistans! Vi erbjuder ett glädjefyllt och omväxlande arbete inom personlig assistans och letar efter dig som har entusiasm och intresse för att arbeta med människor!  Som personlig assistent stödjer och hjälper du individer i deras vardag. Det är viktigt att du tycker om att ta ansvar och egna initiativ. I arbetsuppgifterna ingår det att skapa goda förutsättningar för individen, arbeta utifrån den enskildes behov och vara en del av hens miljö i vardagen samt följa med på olika aktiviteter. Uppdraget är väldigt roligt och varierande!  I arbetet ingår det även att ge medicin utifrån delegation från sjuksköterskorna samt annan typ av medicinering och hjälp. Därför är det en stor fördel om du har erfarenhet av detta sen innan och känner dig bekväm i din arbetsroll. Du får såklart även gedigen utbildning och introduktion hos oss som ger det bästa förutsättningarna för arbetet!  Sommarjobb Vi söker främst dig som kan arbeta flexibla arbetstider och arbeta sovande jour under sommarperioden vecka 25-34. Vi arbetar med 37-timmarsvecka som heltidsmått men mindre tjänstgöring kan förekomma på vissa scheman, tjänstgöringen sker oftast även varannan helg. Vill du arbeta som timvikarie innan och efter sommaren finns det även stor möjlighet till det. Vi erbjuder sommarbonus! Kan du arbeta minst fyra sammanhängande veckor under sommarperioden på schema då har du även möjlighet till sommarbonus och retursommarbonus hos oss!   Sommarbonusen ligger på minst 3 000 kr upp till 6 000 kr, bonusen växer 500 kr per vecka och bonusen gäller om du arbetar minst fyra sammanhängande veckor på schema under sommarperioden. Retursommarbonusen på 2 000 kr gäller om du uppfyller kraven kring sommarbonusen och har arbetat minst fyra sammanhängande veckor på schema tidigare somrar hos oss. Båda bonusarna gäller med ett visst närvarokrav och tjänstgöringsgrad på minst 75% på schema. Det glädjefyllda arbetet som personlig assistent är både betydelsefullt och varierat! Känner du att detta arbetet är något för dig? Ansök redan idag, vi rekryterar löpande under våren!  Kvalifikationer Lyhördhet och ett flexibelt förhållningssätt är viktigt i arbetet som personlig assistent. Du ska ha en personlig mognad och ha förmåga att motivera och möta varje människa utifrån hens förutsättningar. Det är viktigt att du har ett stort intresse att hjälpa människor som är i stort behov av stöd!  För att kunna arbeta hos oss krävs det att;  - Du har fyllt 18 år. - Du ska kunna kommunicera och dokumentera på god svenska. - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området är det krav på arbetstillstånd. Detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd.  Meriterande:  - Det meriterande om du har en godkänd eller pågående utbildning från omvårdnadsprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Det är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Det är meriterande att ha B-körkort, då vissa verksamheter kräver det i tjänsten.  Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och vi prioriterar dig som kan arbeta hela sommaren!  Övrigt Hur ser rekryteringsprocessen ut? När vi gått igenom ansökningarna gör vi ett urval där vi väljer ut vilka som får komma på intervju. Vid kontakt mejlar vi från Varbi, så dubbelkolla din mejl och sök på Varbi för att inte missa meddelanden. Vi har alltid teamsintervjuer. Innan intervjun får du information samt tillgång till vår rekryteringsportal där du fyller i steg för steg. Senare under intervjun får du mer information. Om du går vidare i rekryteringsprocessen sker följande;  - Rekryteringsportalen måste vara korrekt ifylld och inskickad - Teamsintervju - Kandidaten ska göra språktest eller uppvisa godkända betyg i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 - Digital referenstagning (senaste chef och en kollega) - Giltigt utdrag från belastningsregister ska visas upp, via digital brevlåda via mejl eller till ansvarig rekryterare när ni träffas i slutfasen (utdraget ska vara giltigt inom 1 år) Ansökningsblanketten hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du ytterligare funderingar kan du alltid ställa frågor under rekryteringsprocessens gång! Vi ser väldigt mycket fram emot din ansökan! Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

9 mars 2025
Sista ansökan:
26 maj 2025
Vaken natt på rullande schema - Tjuvkil
Move & Walk Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa omtänksamma nattuggla som vill skapa trygghet och trivsel? Jag är en glad och sprudlande tjej som älskar att leva livet fullt ut. Men för att kunna rocka dagarna som jag vill, behöver jag sova tryggt och gott på natten - och det är där du kommer in! Jag söker en pålitlig och omtänksam personlig assistent som kan hjälpa mig att få mina nätter så behagliga och trygga som möjligt. Om mig: Mina intressen är att shoppa, titta på film, gå på promenader, ha spa-kvällar och umgås med vänner och familj. Min vardag varierar, oftast sover jag hemma men det händer att jag sover på sjukhus, hotell under semestrar, och du får hänga på dit jag är! jag har epilepsi och använde rmedicinska hjälpmedel som PEG och stomi. Det är därför viktigt att du är uppmärksam och lugn, samt att du känner dig trygg med att agera vid behov. Under natten behöver jag din närvaro för att säkerställa att jag sover gott.   Arbetsuppgifter: - Övervaka och skapa en trygg miljö under natten - Agera vid behov i samband med epilepsi, PEG eller stomi - Puffa mina hotellkuddar och se till att min natt är såbekväm som möjligt - Dokumentation av natten och efterregistrering i systemet ViewMe (utbildning erbjuds vid behov) Arbetstider: - Vi har ett rullande grundschema där du varannan vecka arbetar 5 nätter (fördelat på 2 vardagsnätter och 3 helgnätter) och varannan vecka 2 nätter (vardag). Arbetstiderna är klockan 22.00-09.00   Vi erbjuder dig: - Ett meningsfullt arbete där du gör verklig skillnad - Introduktion (cirka 2 veckor dagtid) och utbildning för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter - En plats i mitt engagerade och stödjande team som värdesätter samarbete och omsorg   Vem söker vi? - Du är en trygg, ansvarsfull och lugn person - Du är uppmärksam och har lätt för att hålla en låg ljudnivå under natten - Du är flexibel och anpassningsbar, då mitt liv ibland för med sig nya miljöer - Jag ser gärna att du som söker är kvinna   Tjänsten utgår från Tjuvkil Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa trygghet, lugn och goda nätter för mig. Företagsinformation Move & Walk Personlig assistans som  är en del av Move & Walk-koncernen. Vi är specialister på Konduktiv Pedagogik; en pedagogiskt baserad re/habilitering för personer som har olika typer av neurologiska funktionsnedsättningar. Genom vår assistansverksamhet ser vi till att våra kunder, utöver den självklara personliga assistanssamordningen, får tillgång till Konduktiv Pedagogik i vardagen. Vi erbjuder dig som personlig assistent fortlöpande kompetensutveckling och trygg anställning genom kollektivavtal mellan Almega/Vårdförbundet och Kommunal. Läs mer om oss på www.movewalk.se .

5 mars 2025
Sista ansökan:
19 mars 2025
Jobba som lärarvikarie på anpassad skola inom Stockholmstad!

Vi på Lärarpoolen arbetar med rekrytering och bemanning av vikarier till skolverksamheter och nu söker vi personer som har erfarenhet eller ett stort intresse för att arbeta inom anpassad grundskolaskola!  Inom anpassad grundskola jobbar man oftast i mindre grupper med mer personal och får all information om uppgifterna på plats.  Som vikarie hos oss får du ett flexibelt och roligt jobb där du får träffa mycket nya människor. Antalet arbetspass kan variera utefter skolornas behov där det till exempel är mindre pass under lovveckor. Det är en perfekt tjänst att kombinera med eget företagande, annat arbete på 50% eller studier.  Vi söker vikarier som kan ta sig inom en timme till samtliga områden nedan: • Bromma • Enskede • Årsta • Farsta • Hägersten • Älvsjö • Hässelby • Vällingby • Järva • Innerstan • Kungsholmen • Södermalm • Skarpnäck • Skärholmen   Arbetsuppgifter: • Ansvara för undervisningen • Följa ordinarie lärares planering • Utföra aktiviteter med barnen enligt planering • Att vara rastvakt utomhus • Stötta vid måltider • Kvalifikationer: • Du ska ha en vilja för att jobba i skolan och med barn/ungdomar. • Giltigt och godkänt utdrag från belastningsregistret • Över 18 år • Behärskar svenska i tal och skrift • Vi söker dig som är flexibel, nyfiken och anpassningsbar  Det är ett plus om du har en pågående utbildning eller är utbildad för arbete med barn/ ungdomar.    Att jobba hos oss Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där vi på Lärarpoolen alltid är tillgängliga för dig som vikarie. Du erbjuds arbetspass med kortvarsel, ofta samma morgon. Hos oss jobbar du tryggt med både försäkringar och kollektivavtal. Som vikarie förväntas du vara tillgänglig för arbete minst 2 dagar i veckan, men du väljer själv vilka dagar och tider du är tillgänglig för arbete. Detta gör du smidigt via vår app där du enkelt kommer kunna lägga dig icke tillgänglig och tidrapportera. Vi erbjuder friskvård till våra vikarier i form av rabatterat pris hos Nordic Wellness.   Kontaktperson Linnea Bergkvist Konsultchef   [email protected]

4 mars 2025
Sista ansökan:
5 april 2025
Personlig Assistent till aktiv 11-årig kille sökes!

GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. Vi söker nya stjärnor till vårt team! Är du intresserad av en timanställning med möjlighet till en deltidstjänst i framtiden? Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov och som kan hoppa in på pass under dagtid, kvällar och nätter. Vi ser även ansökningar från dig som kan hoppa in vid ordinarie personals sjukfrånvaro, semestrar, vab och föräldraledigheter. Om tjänsten: ● Timanställning, för rätt person finns även möjlighet för en visstidsanställning så länge uppdraget varar. ● Arbetet sker både i hemmet, skolan och utanför. ● Nära samarbete med skola, pedagoger, habilitering, sjukhusskolan samt vårdpersonal på Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus. ● Vi söker i dagsläget 2–4 timanställda, med prioritet för dig som har planer på en långsiktig anställning. Stabilitet och långsiktiga relationer är viktiga för M:s personliga utveckling och trygghet. Hos oss: Det viktigaste är att du trivs med oss som familj och med dina arbetskollegor. Vi lär gärna upp den som passar bäst in i vår kombinerade familje- och assistansdynamik. Vi erbjuder alla våra assistenter möjlighet till vidareutbildningar via GIL, samt den obligatoriska assistansutbildningen. Alla nya assistenter hos oss får även en grundlig upplärning och bredvidgång av ordinarie assistenter samt arbetsledare. Krav: ● B-körkort. ● Egen bil (ingen körning krävs i tjänsten). ● Ingen päls- eller fågelallergi, eller rädsla för hundar. ● Fysisk och psykisk förmåga att hålla jämna steg med M. Kort om M: M är en aktiv, glad och busig kille med mycket energi och ett unikt sätt att se världen. Han har följande diagnoser: ● Svår nutritionsproblematik (två inopererade knappar för sondmatning via matpump nästan dygnet runt). ● TACI (immunologisk sjukdom). ● Autism nivå 1 & ADHD Om familjen: Familjen är en aktiv barnfamilj som bor på en liten, äldre gård på landet med hund, katt och höns. Hästar och andra djur är också en del av vardagen. Önskvärda kunskaper hos dig som söker: ● Kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). ● Tidigare erfarenhet av sondmatning. ● Pedagogisk erfarenhet och/eller arbete inom barn och ungdom. ● Erfarenhet av arbete med bildstöd. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson vid frågor om tjänsten: Arbetsledare Emilia Bengtsson, [email protected] - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa.  - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!

3 mars 2025
Sista ansökan:
24 mars 2025
Butikssäljare - Coop Älvängen
Coop Väst AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara precis den vi söker! Vi söker nu en ny medarbetare till vår butik Coop Älvängen, en väletablerad och uppskattad butik med bra sortiment och en tydlig ekologisk profil. Våra öppettider är 6-23 alla dagar i veckan för att erbjuda en god tillgänglighet för våra kunder. Butiken har 30-tal anställda och ett antal extrajobbare. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Du kommer att få arbeta med alla arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik, exempelvis; - Arbeta i kassan - Fylla på varor i hyllorna och fronta - Bygga exponering på säljtorg och gavlar - Arbeta med fys och svinn - Arbeta med egenkontroller - Hålla städat och snyggt i butiken Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du trivs med att vara på språng och att arbeta kroppen. Arbetet i en butik erbjuder dig ett varierande arbete i emellanåt högt tempo och det är viktigt att du känner dig trygg med att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande, men personlig lämplighet är minst lika viktigt för oss på Coop. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 35 h/vecka med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och helg. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar provanställning. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Butikschef Sari Laesker tfn: 010-747 07 01 e-post: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - God svenska i tal och skrift är ett krav - 18 år fyllda då du ska kunna arbeta självständigt i kassan - Erfarenhet och kompetens från detaljhandel och/eller andra serviceyrken är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

27 februari 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025