Lediga deltidsjobb i Ale
Det finns totalt 4 lediga deltidsjobb att söka i Ale
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen Vi växer och söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale! Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Enheten för flerspråkighet (EFF) är en central enhet inom utbildningsförvaltningen och levererar elevbehovsstyrda tjänster utifrån rektorsbeslut enligt Skollag 2010:800, inom modersmålsundervisning och studiehandledning. Nu växer vi vi och behöver utöka med nya språk. Inom enheten finns bland annat IKT-pedagoger, kvalificerat administrativt stöd, ämnesansvarig i studiehandledning samt specialpedagog för att stödja modersmålslärarnas arbete med elevernas kunskapsutveckling Arbetsuppgifter Som modersmålslärare och/eller studiehandledare möter du elever med varierande kunskaper och ålder. Det är viktigt att kunna differentiera din undervisning. Du bedriver undervisning av hög kvalitet och har ett inkluderande förhållningssätt. Grupperna består av elever med olika kunskapsnivåer och åldrar. Som pedagog anpassar du din undervisning utifrån elevernas behov och nuläge för att stödja deras kunskapsutveckling. Du samarbetar med dina kollegor och följer och deltar i det utvecklingsarbete som pågår på enheten. Som studiehandledare stödjer du eleverna i deras språk- och kunskapsutveckling med hjälp av modersmålet. Det gör du bland annat genom ett nära samarbete med elevens undervisande lärare och mentor. Ditt arbete är självständigt vilket innebär att du ansvarar för din undervisning, bedömning och betygssättning enligt kursplanen samt övriga uppgifter som kommer att ingå i ditt uppdrag. I tjänsten ingår att planera modersmålsundervisningen utifrån kursplanen i ämnet modersmål, planera studiehandledningen utifrån elevens och ämnets behov, planera din undervisning i samarbete med ämneslärare, mentorer och övrig pedagogisk personal så att den möter elevens individuella behov, använda digitala verktyg för såväl elevernas lärande som planering och dokumentation av undervisningen, ansvara för bedömning och betygssättning samt rapportera närvaro och hantera intern och extern kommunikation. Språk som efterfrågas inför ht 2025 - Spanska 60% (modersmålsundervisning och studiehandledning) - Franska 10% (enbart modersmålsundervisning) - Ungerska 10% (enbart modersmålsundervisning) - Syrianska 10 % (enbart modersmålsundervisning) - Swahili 15 % (studiehandledning) - Kurmanji 10 % (studiehandledning) - Romani 10 % (studiehandledning) Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som är behörig och legitimerad modersmålslärare med erfarenhet av modersmålsundervisning och studiehandledning. Du talar självklart det aktuella språket till vardags. Du har mycket goda kunskaper i svenska och i ditt modersmål i både tal och skrift. Det är meriterande om du har lärarutbildning eller likvärdig pedagogisk utbildning och erfarenhet. Du har god kännedom om den svenska skolans läroplan, styrdokument och skolsystem. Du ingår i ett arbetslag på din enhet och i olika arbetsgrupper på kommunens skolenheter och därmed ställs krav på mycket god samarbetsförmåga. Digital kompetens är ett krav för att hantera information, dokumentation och är en naturlig del av undervisningen. Övrigt Tjänsten innebär resor mellan kommunens skolenheter. Tjänsten kan innebära fjärrundervisning. Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning för höstterminen 2025. Under annonseringstiden sker rekrytering löpande. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Hos oss på anpassad grundskola går det cirka 60 elever i årskurs 1-9. Vi har elever som läser både enligt ämnen och ämnesområde. På anpassad grundskola arbetar flera yrkesgrupper som elevassistent/fritidspersonal, speciallärare och specialpedagoger. Tillsammans arbetar vi för att elevernas hela skoldag ska vara trygg med fokus på kunskapsuppdraget. Arbetsuppgifter Vi söker dig med ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Som elevassistent inom anpassad grundskola arbetar du, under skoltid och fritidstid, utifrån varje elevs individuella utveckling och förutsättningar. Eleverna har ett stort omvårdnadsbehov och behöver stöd i olika situationer under hela den samlade skoldagen. Du genomför och utvecklar elevernas undervisning tillsammans med arbetslaget och du ansvarar tillsammans med kollegor för planeringen och arbetet på fritidshemmet. Arbetet är fysiskt ansträngande och innehåller inslag av omvårdnad. Som personal på anpassad grundskola förväntas du vara ute dagligen, kunna vara med på aktiviteter såsom skogspromenader, golvlekar samt simma och bada i badhus. Du är delaktig i elevens ADL och behöver kunna exempelvis använda liftar, olika fysiska hjälpmedel och sondmatning. Kvalifikationer Vi ser att du har vana av arbete med elever med behov av AKK, alternativt kompletterande kommunikation, samt har en förmåga att tolka sociala interaktioner och signaler hos eleverna. Vidare ser vi att du är en vuxen förebild, samt är trygg och tillitsskapande med ett professionellt och lågaffektivt förhållningssätt. Du har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot barn och fritid eller vård och omsorg, eller annan vad arbetsgivaren bedömer vara likvärdig utbildning eller erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med TAKK. Vi ser det som meriterande om du har gått elevassistentutbildning och du bör ha erfarenhet av arbete med personer med intellektuella och fysiska funktionsnedsättningar. Du har ett stort intresse för människor och förmåga att skapa goda relationer. Du är flexibel, lösningsinriktad och lyhörd för elevernas individuella förutsättningar. Det krävs att du är lugn och pedagogisk med stort tålamod och med förmåga att skapa trygghet för varje elev. Du behöver ha en tydlighet i ditt agerande. Meriterande är erfarenhet av arbete på fritidshem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker personer som kan vara flexibla och arbeta som timvikarier, både när det är inringning på morgonen men även planerat vikariat. Övrigt Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en sju årig flicka med en muskelsjukdom som nyss blivit beviljad personlig assistans. Till vårt nystartade team söker vi nu assistenter som är genuint intresserad av att jobba med barn och som har ett respektfullt och varmt bemötande. Mitt hjälpbehov gäller främst de fysiska bitarna, som ibland kan bli tunga, så vi söker dig som har god fysik. Jag har också en omfattande slemproblematik så det gäller att man är på sin vakt och har lugn till att bemästra stressiga situationer som kan uppstå i samband med detta. Jag kan själv berätta vad jag vill men det krävs ändå att man är lyhörd och kan läsa av mitt kroppsspråk. Det mesta lär vi oss tillsammans då mina behov som precis för alla andra är individuella, men vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller att du har jobbat med något liknande, men viktigast är såklart personkemin. Det är viktigt för mig att mina assistenter är glada, har fantasi och tar egna initiativ så att jag får en rolig och meningsfull vardag med personer som jag kan förlita mig på. På dagarna går jag i skola, då får mina assistenter följa med dit. Där vill jag gärna att mina assistenter främjar till lek med mina kamrater och däremellan håller en låg profil. I dagsläget söker jag en assistent på ca 80%. Arbetstidderna är förlagda både dag och kväll måndag till fredag. Jag ser gärna kvinnliga sökande och önskvärt är att man har körkort. Det är viktigt för mig att du pratar och förstår svenska bra för att kommunikationen mellan dig och mig ska kunna fungera. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ber dig söka tjänsten via söktjänsten men har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kontoret: 010-252 52 50. Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Då hon är minderårig krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister för arbete inom LSS-personlig assistans och det är en fördel om du beställt detta inför en eventuell intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid anställning inleds arbetet med introduktion. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Verksamhetsservice är en del av serviceförvaltningen i Ale kommun. Serviceförvaltningen har uppdraget att ge kvalitativ service till Ale kommuns kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt. Alla som är anställda i Ale kommun är kollegor. Vi drar nytta av att ha nära till varandra, vi vill varandra väl och vi gör varandra bättre. Vi försöker förstå våra kollegors perspektiv och bidrar till att alla trivs på arbetet. Inom verksamhetsservice och de tre serviceenheterna arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet och arbeta kostnadseffektivt utan att tumma på kvaliteten. Verksamhetens mål är att leverera servicenära tjänster för att underlätta vardagen för våra kärnverksamheter. I serviceenheterna ingår servicetjänster (lokalvård och vaktmästeritjänster), fordonshantering och leverans av intern post. Vi anser att kompetens är nyckeln för att lyckas och vill vara en arbetsgivare som främjar utveckling och hög yrkesstolthet hos våra medarbetare. Sammanlagt består verksamheten av cirka 90 objekt och ett 80-tal medarbetare. Som servicemedarbetare kan du ingå i ett serviceteam, arbeta ensam på eget objekt eller i vår bilpatrull. Vi söker nu dig som vill arbeta som timvikarie hos oss! Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet utför du tillsammans med dina kollegor servicetjänster i kommunens olika verksamheter så som förskolor, skolor, idrottshallar, särskilda boenden och administrativa kontorslokaler. Du hör till ett team av kollegor med likvärdiga arbetsuppgifter och chefer med goda kunskaper inom arbetsområdet. Vi kvalitetssäkrar vårt eget arbete och arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling. Det dagliga arbetet utgörs till stor del av ett planerat schema med många varierande arbetsuppgifter. Vi arbetar också utifrån ärenden som inkommer i vårt digitala ärendesystem vilket ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att kunna planera dagen efter behovet som uppstår. Som servicemedarbetare kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande: - Lokalvård - Uppsättning av inventarier - Golvvård - Underhåll/reparation av inventarier - Transport av möbler, grovsopor med mera - Fönsterputs - Flyttstädningar - Höghöjdsstädning - Ommöbleringar - Diverse tjänster i personalutrymmen bland annat tömning av diskmaskin och återvinning Kvalifikationer Har du god samarbetsförmåga, är du serviceinriktad och flexibel samt brinner för serviceyrket. Då är det dig vi söker! Vi söker dig som har ett stort intresse för serviceyrket, är självgående och lösningsfokuserad. Du är flexibel, självgående, trygg i dig själv och inte rädd för att ta snabba beslut inom ramen för ditt uppdrag som servicemedarbetare. Det krävs att du har grundläggande datakunskap och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Då arbetet innebär kontakt med barn krävs att du vid ett erbjudande om anställning kan uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Övrigt Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb