Lediga deltidsjobb i Ale

Det finns totalt 18 lediga deltidsjobb att söka i Ale

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Kvinnlig personlig assistent sökes till Älvängen, 52-100%

GIL står för Göteborgskooperativet för Independent Living. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. GIL har inget vinstintresse. Vi arbetar efter Independent Living-filosofin med personligt anpassad assistans där individens behov och vilja sätts i första hand.Jag är en kvinna på 80 år, bor i Älvängen och söker efter en kvinnlig personlig assistent. Arbetstiden är 09-22, med rast mellan 14-16, alla dagar i veckan enligt ett rullande schema. Tjänsten börjar som en timanställning för att sedan övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar, med en tjänstgöringsgrad från 52%-100%, eventuellt också vikariat på 52%. om vi trivs ihop. Det finns dessutom goda möjligheter att jobba extra vid andra assistenter ledigheter. Jag sitter i rullstol med begränsad rörlighet. Jag talar själv om vad jag behöver ha hjälp med, men jag behöver dig som en högra hand och stöttning i det mesta, från hushållsgöromål, intimhygien, fritidsaktiviteter, trädgårdsaktiviteter med mera.  Jag har tak-lift, så det ingår inga tunga lyft i arbetet mer än ”handräckning”.   GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Modersmålslärare, flera språk

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Enheten för flerspråkighet (EFF) är en central enhet inom utbildningsförvaltningen och levererar elevbehovsstyrda tjänster utifrån rektorsbeslut enligt Skollag 2010:800, inom studiehandledning och ämnet modersmålsundervisning. Inom enheten finns bland annat IKT-pedagoger, kvalificerat administrativt stöd samt specialpedagog för att stödja modersmålslärarnas arbete med elevernas kunskapsutveckling.  Arbetsuppgifter Som modersmålslärare (och studiehandledare om behov uppstår) möter du elever med varierande kunskaper och ålder. Du stödjer eleverna i deras språk- och kunskapsutveckling med hjälp av modersmålet. Det gör du bland annat genom ett nära samarbete med elevens undervisande lärare och mentor. Du bedriver undervisning av hög kvalitet och har ett inkluderande förhållningssätt.  Grupperna består av elever med olika kunskapsnivåer och åldrar. Som pedagog anpassar du din undervisning utifrån elevernas behov och nuläge för att stödja deras kunskapsutveckling.  Ditt arbete är mycket självständigt vilket innebär att du ansvarar för din undervisning, bedömning och betygssättning enligt kursplanen samt övriga uppgifter som kommer att ingå i ditt uppdrag. I tjänsten ingår att: planera modersmålsundervisningen utifrån kursplanen i ämnet modersmål, planera studiehandledningen utifrån elevens och ämnets behov, planera din undervisning i samarbete med ämneslärare, mentorer och övrig pedagogisk personal så att den möter elevens individuella behov, använda digitala verktyg för såväl elevernas lärande som planering och dokumentation av undervisningen, ansvara för bedömning och betygssättning samt rapportera närvaro och hantera intern och extern kommunikation. Språk som efterfrågas inför läsår 2024–2025 -Nederländska -Italienska -Franska -Finska -Samiska -Rumänska -Ungerska - Meänkieli -Oromo -Swahili Kvalifikationer Vi söker främst dig som är behörig och legitimerad modersmålslärare med erfarenhet av modersmålsundervisning och studiehandledning. Du behärskar både närundervisning och fjärrundervisning. Du har dokumenterat goda kunskaper i det aktuella språket som modersmål och har mycket goda kunskaper i svenska och i ditt modersmål i både tal och skrift. Du har lärarutbildning eller likvärdig pedagogisk utbildning och erfarenhet. Du har god kännedom om den svenska skolans läroplan, styrdokument och skolsystem. Du ingår i ett arbetslag på din enhet och i olika arbetsgrupper på kommunens skolenheter och därmed ställs krav på mycket god samarbetsförmåga. Digital kompetens är ett krav för att hantera information, dokumentation och är en naturlig del av undervisningen. Övrigt Tjänsten innebär resor mellan kommunens skolenheter. Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning för läsåret 2024–2025. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Städ Hotell

Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet av hotellstädning. Tjänsten avser deltid ca 70-80 % . Måndag-Fredag dagtid. Timlön. Städning av hotellrum, renbäddning, rengöring av fönster osv. Vi letar efter någon som är noggrann, aktiv och som är självständig. Endast ansökan via mail till [email protected] Vänligen maila er ansökan med ett personligt brev samt CV med referenser/kontaktpersoner.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Butiksmedarbetare (Vikariat), Willys Älvängen Handelsplats

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Vikariat på 22 timmar i veckan till och med 2024-10-31 Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Willys Älvängen Handelsplats! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Patrik Carlsson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-04-30. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Butikssäljare Ale

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Välkommen till rollen som butikssäljare på Lidl! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du möjlighet att arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.Detta innefattar uppgifter som:  * Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda * Säkerställa färskhet och slutdatum på varor * Hålla rent och fräscht i butiken * Betjäna kunder i kassan * Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil * Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch * Du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång * Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras * Du vill vara del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt  * Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar  * Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 25 timmar i veckan. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: * Klicka på “Sök nu” * Fyll i formuläret  * Bifoga CV samt personligt brev Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

14 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Personlig assistent sökes till 6 årig flicka i Älvängen

Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Jag är en sex årig flicka med en muskelsjukdom som nyss blivit beviljad personlig assistans. Till vårt nystartade team söker vi nu assistenter som är genuint intresserad av att jobba med barn och som har ett respektfullt och varmt bemötande. Mitt hjälpbehov gäller främst de fysiska bitarna, som ibland kan bli tunga, så vi söker dig som har god fysik. Jag har också en omfattande slemproblematik så det gäller att man är på sin vakt och har lugn till att bemästra stressiga situationer som kan uppstå i samband med detta.  Jag kan själv berätta vad jag vill men det krävs ändå att man är lyhörd och kan läsa av mitt kroppsspråk. Det mesta lär vi oss tillsammans då mina behov som precis för alla andra är individuella, men vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller att du har jobbat med något liknande, men viktigast är såklart personkemin.  Det är viktigt för mig att mina assistenter är glada, har fantasi och tar egna initiativ så att jag får en rolig och meningsfull vardag med personer som jag kan förlita mig på.  På dagarna går jag i förskolan, då får mina assistenter följa med dit. Där vill jag gärna att mina assistenter främjar till lek med mina kamrater och däremellan håller en låg profil.  I dagsläget söker jag en assistent på ca 80%. Arbetstidderna är förlagda både dag och kväll måndag till fredag.  Jag ser gärna kvinnliga sökande och önskvärt är att man har körkort. Det är viktigt för mig att du pratar och förstår svenska bra för att kommunikationen mellan dig och mig ska kunna fungera.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ber dig söka tjänsten via söktjänsten men har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kontoret: 010-252 52 50. Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Då hon är minderårig krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister för arbete inom LSS-personlig assistans och det är en fördel om du beställt detta inför en eventuell intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid anställning inleds arbetet med introduktion. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Är du vår nya säljare till Dogman Älvängen?

Älskar du djur? Har du erfarenhet från zoo-fackhandeln, och tycker att försäljning och kundservice är det bästa som finns? Då är det dig vi söker! Vem är du? Du brinner för försäljning och kundservice på hög nivå och sätter alltid kunden i fokus. Du är en engagerad och ansvarsfull medarbetare med mycket energi och arbetar strukturerat med de arbetsuppgifter du har framför dig. Genom din tidigare erfarenhet i branschen har du produktkännedom och känner dig trygg i näringslära för hund och katt. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en utåtriktad lagspelare som gillar när det är högt tempo. Som person är du positiv och framåt med en egen drivkraft. Du sporras av att se goda försäljningsresultat och självklart älskar du djur! Din viktigaste uppgift är att skapa goda kundrelationer genom att med din kunskap guida djurägare att hitta rätt produkter till sina husdjur. Du är medveten om att en bra förutsättning för handel skapas genom påfyllning och tydlig exponering av produkter. Som säljare hos oss du rör du dig över hela butiken och har varierande uppgifter så som kassaarbete, uppackning och påfyllning av varor mm. Profil & Bakgrund Dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet från zoo-fackhandeln är viktig för oss, men alla kan lära sig och viktigast för oss att du är nyfiken med rätt inställning! Har grundläggande kunskap om hund, katt och smådjur Har erfarenhet från zoo-fackhandeln Har erfarenhet av kloklippning Drivs av försäljning och kundservice Förmedlar kunskap till djurägare och hjälper dem hitta rätt produkter åt sina husdjur Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt En vilja att utvecklas och att alltid göra ditt absolut bästa Vad erbjuder Dogman? Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi delar alla samma kärlek till djuren vi har runt omkring oss. Tillsammans arbetar vi efter uppsatta mål och drivs av att se goda försäljningsresultat ihop med våra kollegor. Vi utbildas kontinuerligt för att vara säkra på att vår kunskap möter marknaden. Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman. Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats." Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken. Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!" Anställningsform: Provanställning Sysselsättningsgrad: Deltid ca 30 timmar/vecka. Rapportering sker till: Butikschef Placering: Älvängen Tillträde: Snarast Ansökan Känner igen dig i beskrivningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 2024-05-31 men tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum. Så skicka din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Linda Larsson på mail [email protected]. Om Dogman Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och utvecklar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra egna varumärken Dogman, Shiro & Malou och Jacson med visionen att skapa ”Bästa Valet för Bästa Vännen” och kompletterar med externa varumärken och tjänster för att ge husdjursägaren allt han/hon behöver. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien.  Läs gärna mer om oss på; www.dogman.com (http://www.dogman.com/).

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hudterapeut

Vi söker nu en ny stjärna och kollega till vår klinik Beautaholic som är belägen i Älvängen i Ale kommun. Vi har funnits i 5 år och vår värdegrund bygger på känsla, noggrannhet med kunden i fokus. Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarstagande och som med stort engagemang kan ta plats hos oss som en deal i ett litet men familjärt team. Du är utbildad hudterapeut och meriterande är om du har erfarenhet men vi lägger större vikt vid personlig lämplighet och personkemi. Du skall kunna arbeta både dagar, kvällar och vissa helger men schema kommer att läggas främst dagtider. Du ska själv kunna ansvara för att följa upp och dokumentera dina kunder. Det är viktigt att du är självgående då delar av din arbetsdag kommer att vara ensam på plats på kliniken. Provanställning med 6 månader som övergår till fast anställning. 50% deltids anställning med möjlighet till högre procent om så önskas. Skicka din ansökan tillsammans med ett personligt brev där du också lägger till ditt löneanspråk. Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024