Lediga deltidsjobb i Åmål
Det finns totalt 5 lediga deltidsjobb att söka i Åmål
Som buffévakt/lunchvärd hos oss har du som huvudsaklig uppgift att se till att vår populära lunchbuffé är välfylld, ren och attraktiv för gästerna och håller en hög nivå. Samtidigt som du ger alltid utmärkt service. Arbetsuppgifterna kan inkludera att fylla på mat, hålla rent, ta hand om disk och se till att gästerna trivs. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Underhålla buffén: Se till att maten är fräsch, välfylld och presenteras på ett aptitligt sätt. -Hålla rent: Rengöra och hålla rent runt buffén, inklusive bord, golv och redskap. -Hantera disk: Ta hand om disk och se till att det finns tillräckligt med rena tallrikar, bestick och glas. -Serviceinriktad: Ge gästerna bra service, svara på frågor och se till att de har allt de behöver. -Samarbete: Arbeta tillsammans med andra i köket och disken. Tjänsten gäller under sommaren (så snart som möjligt) med chans till förlängning och är på 80%. Arbetstiden är tisdag-fredag 10.00-18.00. Lön efter kollektivavtal. Skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer hålls löpande. Motivera gärna varför just DU skulle passa i denna roll och märk ansökan med "Ansökan buffévakt". Oseriösa & icke kompletta ansökningar raderas.
En entrévärd är den person som möter gäster i entrén och ansvarar för att skapa en trygg, välkomnande och säker miljö. Entrévärdens uppgifter inkluderar att välkomna besökare, hantera eventuella köer/logistik och se till att alla gäster har det bra. De kan också behöva ingripa i situationer som rör säkerhet och ordning. Entrévärden är ofta den första kontaktpunkten för gäster och ansvarar för att ge ett positivt första intryck. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Välkomna och vägleda besökare: Hjälpa till med servering, disk och att hålla rent och snyggt. Övervaka säkerheten och skapa en trygg atmosfär. Entrévärden bidrar till att skapa en välkomnande och trygg atmosfär för alla besökare. Hantera eventuella konflikter. Kvalifikationer: Serviceinriktad och social. Lugn och stresstålig. Bra kommunikationsförmåga. Förmåga att samarbeta. Du bör vara minst 25 år. Från omgående till och med 9/8 med möjlighet till extrajobb helger efter 9/8. Arbetstid onsdagar-lördagar 22:00-02:30. Lön efter kollektivavtal. Märk din ansökan med: "Ansökan entrévärd" och motivera varför just DU hade passat till tjänsten. Oseriösa eller icke fullständiga ansökningar med CV och Personligt brev raderas.
Vad erbjuder vi Kulturskolan Åmål erbjuder undervisning i musik, dans, teater och konst för barn, unga och i vissa fall även vuxna. Förutom ämnesundervisningen har vi körer och ensembler för olika instrumentgrupper, genrer och nivåer, då vi lägger stor vikt vid att våra elever får spela och sjunga tillsammans. Positiva upplevelser och gemenskap står i centrum och under lustfyllda former vill vi få våra elever att växa och öka sitt självförtroende. För att fler barn och unga ska få ta del av kulturskolans möjligheter jobbar vi även uppsökande och med utåtriktad verksamhet. Kulturskolan bidrar till det offentliga kulturlivet i Åmål vid flera tillfällen under året samt ansvarar för undervisningen på Karlbergsgymnasiets musikprofil och musiken på gymnasiets skolavslutningar. Våra pedagoger är engagerade i sina ämnen och vi söker nu en likasinnad kollega som vill ta över och utveckla gitarrämnet vidare när vår gitarrlärare nu efter lång och trogen tjänst går i pension på deltid. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Undervisning i gitarr, elgitarr och elbas samt ansvar för instrumentvård och uthyrning av dessa instrument. Ensembleledning på kulturskolan och Karlbergsgymnasiet. Planering av och medverkan i konserter och uppsökande verksamhet. Administrativa uppgifter såsom elevkontakter, schemaläggning, närvarorapportering m m. Samverkan med kollegorna på kulturskolan, grundskolan och gymnasiet samt i nätverk med kollegor från andra kulturskolor. Ackompanjemang i andra ämneskurser och/eller i olika konsertsammanhang vid behov. Aktiv medverkan i kulturskolans utvecklings- och arbetsmiljöarbete. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du är en kompetent gitarrist och elgitarrist som behärskar och är intresserad av olika musikgenrer. Du behöver också kunna spela elbas. Om du spelar eller har spelat i band är det en stor fördel. Du har en positiv inställning, brinner för ditt ämne och gillar att lära ut dina kunskaper till barn och unga. Du kan skapa goda relationer till de du möter och tycker om att samarbeta i olika former. Du kan också arbeta självständigt, har ett stort eget driv och vill utveckla både dig själv och verksamheten. Du tänker långsiktigt och ser ditt arbete på Kulturskolan Åmål som en satsning för framtiden. Formella kompetenskrav - Musiklärarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Behörighet att undervisa i musikkurser på gymnasiet - Digital identifikation med Bank ID - B-körkort - Utdrag ur brottsregistret krävs Meriterande Erfarenhet från undervisning på kulturskola eller musikgymnasium är meriterande men inget krav. Detsamma gäller erfarenhet av att leda ensembler i olika former. Ett extra plus är om du kan undervisa i ytterligare ämnen, gärna piano eller musikproduktion, samt om du har kunskaper inom ljudteknik och inspelningsstudio. Personliga kompetenser värderas högt. Anställningen Tillsvidareanställning med tillträde 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Musikläraren är för närvarande placerad vid enhet kulturskola inom kultur- och utbildningsförvaltningen, som är organiserad direkt under kultur- och utbildningsnämnden. Närmaste chef är rektor vid enhet kulturskola. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Det finns möjlighet till höjd sysselsättningsgrad längre fram. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Till vårt team på hotellet behöver vi lite extra hjälp under sommaren. Arbetstider är mestadels dagtid. Tjänsten gäller städning av hotellrum och allmänna ytor på vårt vackra stadshotell. Är du en person som gärna har lite erfarenhet av städning och vill jobba cirka 50-70 % under sommaren med eventuell förlängning till hösten så hör av dig till oss. Skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer hålls löpande.
Ditt uppdrag Vi söker engagerade och omsorgsfulla personer som vill jobba som timvikarie inom personlig assistans till pojke 7 år. Du arbetar i pojkens privata hem och hjälper till med allt han inte klarar själv från omsorgsarbete till meningsfulla aktiviteter. Uppdraget du utför hos pojken är individuella utifrån hans behov, planer och önskemål. Pojken är aktiv och tycker om att vara utomhus. Vi ser gärna att ditt uppdrag hos oss sträcker sig över en längre tid då introduktionen är gedigen och pojken fäster sig vid sin personal. Som personlig assistent är du flexibel och kan även arbeta hemma hos flera av våra brukare. Vem är du Du är en aktiv person som tycker om att leka och har fantasi. Du har tålamod, ett gott bemötande och behåller lugnet i stressande situationer. Du behöver vara trygg som person då ensamarbete förekommer och du själv kommer behöva ta mycket ansvar och fatta egna beslut. Formella kompetenskrav - Undersköterska alt. Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. - Anställningen förutsätter att du har B-körkort - manuell växellåda. - Digital identifikation med Bank ID. - Goda kunskaper i svenska tal- och skrift samt vana av att dokumentera i digitala system. Meriterande - Erfarenhet av autism - Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av AKK (bildstöd). - Erfarenhet av arbete som personlig assistent och arbete med målgruppen. Anställningen Timavlönad anställning med varierande sysselsättningsgrad. Arbetstid är kl 14-18 tisdag, onsdag och torsdag. Fredagar kl 13,30-17,00. Personliga assistenter är för närvarande placerade vid Stöd och Funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb