Lediga deltidsjobb i Åmål

Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Åmål

Åmåls kommun söker löneassistent - visstidsanställning
Åmåls kommun
Löne- och personaladministratörer

Är du laddad för ett uppdrag där du får använda din förmåga till god struktur, noggrannhet och känsla för service? Då finns möjligheten för dig att bli vår löneassistent.    Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här:Jobba hos oss | Åmål kommun (amal.se)  Ditt uppdrag Som löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter med god erfarenhet. Tillsammans med dem arbetar du för att säkerställa att löner betalas ut till kommunens anställda. I rollen får du arbeta med olika typer av administrativa uppgifter kring lön, där registrering av löneunderlag till vårt lönesystem eCompanion är en återkommande uppgift. Arbetsuppgifterna kan även innefatta stöttning till chefer och adminstratörer samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom HR- och löneenheten.  Vem är du För detta uppdrag ser vi att du som person är serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann och strukturerad, har sinne för siffror och känner till gällande lagar och avtal.  Arbetsbelastningen varierar vilket ställer krav på din förmåga att kunna prioritera,och hantera flera processer parallelt. Du behöver ha helhetssyn och god koncentrationsförmåga. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  Formella kompetenskrav - Kandidatexamen inom personal och arbetsliv eller YH-examen inom lön/personal.  - Goda kunskaper i lönehandläggning, ekonomi och administration. - Digital identifikation med Bank ID - Goda kunskaper inom office 365 Meriterande - Några års erfarenhet av lönarbete, gärna i offentlig förvaltning.  Anställningen Tidsbegränsad anställning  på 100 % med tillträde snarast enligt överenskommelse till och med 2025-05-31. Löneassistent är för närvarande placerad vid HR- och löneenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchef.  Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.Varmt välkommen med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!    (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

13 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Åmåls kommun söker Kontaktperson
Åmåls kommun
Personliga assistenter

Vad erbjuder vi Du som kontatkperson är en viktig person som kan hjälpa till och bryta isolering och ensamhet samt ge uppmuntran att delta i samhällsaktiviteter. Du träffar personen som är i behov av hjälp, ett visst antal timmar per månad utifrån biståndsbeslut. Utifrån personens behov bestämmer ni gemensamt vad ni vill göra under tiden ni är tillsammans. Ni kan träffa varandra hemma eller gå ut, ni kan prata, promenera, se en film eller hitta på andra aktiviteter. Det viktigaste är egentligen inte själva aktiviteten utan att ni träffar varandra och umgås. Med dig som stöd kan hen känna sig trygg i att ha roligt tillsammans med en vän och kanske prova nya aktiviteter. För att bli kontaktperson krävs ingen särskild utbildning eller erfarenhet. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Du kommer hjälpa en kvinna som är rullstolsburen att ta sig ut och träffa andra, gå på café, gå till biblioteket samt känna sig delaktig i samhället m.m. Vem är du Visionen "Ett gott liv idag och imorgon" samt Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningens värdegrund är de plattformer som ditt arbete utgår ifrån. Där brukaren i fokus, respekt, delaktighet, gott bemötande och meningsfullhet är ledord. Du har ett genuint intresse av andra människor, är lyhörd, kan arbeta självständigt och har tid för ditt uppdrag. Du ska kunna anpassa dig så att den vård och omsorg du ger överensstämmer med de behov som personen har. Det är betydelsefullt att skapa goda relationer där personen känner sig delaktig och förstådd oavsett personens behov. Det är därför viktigt att du även är lugn, trygg och lyhörd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Formella kompetenskrav - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. - Anställningen förutsätter att du har B-körkort  - Digital identifikation med Bank-ID Meriterande Erfarenhet från tidigare arbete i verksamheter inom vård- och omsorg såsom särskilt boende och hemtjänst är önskvärd. Anställningen Anställningen gäller utifrån ett biståndsbeslut som den enskilde fått på kontaktperson enligt Socialtjänstlagen (SoL). Anställningen är tidsbegänsad och följer biståndsbeslut till och med 2024-10-31 med trolig förlängning och avser 24 timmar/månad. Som kontaktperson arbetar du i den enskildes hem. Närmaste chef är enhetschef. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

13 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Försäljare med ledningsgrupps- och varugruppsansvar till 1505 Åmål
Systembolaget AB
Butikssäljare, fackhandel

Gillar du mat & dryck? Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Till butiken i Åmål söker vi nu en engagerad försäljare som vill ta kundmötet till högsta nivå. Du kommer att medverka i butikens ledningsgrupp och ha ett utökat ansvar som varugruppsansvarig som du kan läsa mer om nedan. Omfattningen av tjänsten är 80%, arbetstiden per vecka kan variera.  Tjänsten är tillsvidare.  Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lager, upplockning av varor samt lokalvård. Som försäljare med ett varugruppsansvar (exempelvis ansvar för rött, vitt vin eller öl) ingår att hålla ansvarsområdet representativt enligt Systembolagets varuplaceringsregler. Du ansvarar för sortiment, logistik, urval och exponering inom ditt ansvarsområde. Du kommer även att kontinuerligt arbeta med analys av svinn och ge förslag till eventuella åtgärder. I ansvaret ingår också att fortlöpande förmedla kunskap till övriga medarbetare på butiken. Din roll i ledningsgruppen innebär att du tillsammans med butikschefen verkar för att effektivt nå butikens uppsatta mål med hög kvalitet och noggrannhet. Du ansvarar för sortiment, logistik, urval och exponering.  I arbetsuppgifterna ingår också att kontinuerligt vikariera för butikschefen, vilket innebär personalplanering och arbetsledning.  Om dig Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett stort intresse för butiksdrift och ledarskap och förstår nyttan av att ta till vara på kollegornas samlade kompetens, men vågar också fatta och stå för obekväma beslut. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Erfarenhet av arbetsledning eller medverkan i ledningsgrupp är meriterande. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ceder, butikschef, på telefonnummer 079-1433359.  Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.

12 september 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Hälsopromotör
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Friskvårdskonsulenter och hälsopedagoger m.fl.

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa från första tanden till den sista – för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till ny teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Beskrivning  Utifrån att tandhälsa är starkt kopplad till familjens och individens levnadsvanor är insatser som stödjer utvecklingen av mer hälsosamma levnadsvanor önskvärda. Tandvården behöver kompetens för att möta både individer och grupper som har hög risk att få ohälsa i munnen. Sedan 2021 har Folktandvården Västra Götaland därför anställt hälsopromotörer för att arbeta inom tandvården både på klinik och i samverkan med andra aktörer som förskolor, familjecentraler, barnhälsovård etc. Nu söker vi en hälsopromotör som vill pröva på detta arbetssätt, och delta i utvecklingen av detta arbete, på ett vikariat under 1 års tid.   Arbetsuppgifter Som hälsopromotör ska du fortsätta att utveckla konceptet med denna yrkesgrupp inom tandvården. Du kommer att ingå i tandvårdsteamet på 2 olika kliniker och vara bryggan till andra arenor och aktörer där målgruppen familjer med små barn rör sig. Det innebär att du dels i enskilda hälsosamtal med föräldrar till små barn ska kunna stödja föräldrar i en positiv förändringsprocess i hälsorelaterade beteendeförändringar. Dels att arbeta i andra samarbetsformer för olika verksamheter och exempelvis erbjuda hälsofrämjande verksamhet på arenor som förskolor och familjecentraler. Förutom att planera och genomföra insatser och inspirera alla parter till ett hälsopromotivt förhållningssätt kan det ingå arbetsuppgifter som att presentera konceptet för olika målgrupper, utveckla ytterligare hälsopromotiva aktiviteter, samt ha kontakt med berörda samverkansparter. Tjänsten innebär en placering på Folktandvårdsklinikerna i Mellerud och Åmål och det är även här som samverkansinsatserna kommer bedrivas. Kvalifikationer Du som söker har en kandidatexamen som hälsopromotör/hälsovetare, d v s examen från Hälsopromotionsprogram eller liknande, gärna med inriktning kostvetenskap. Kunskap inom folkhälsovetenskap och/eller beteendevetenskap är meriterande. Du skall ha kunskap om hälsans bestämningsfaktorer och drivas av utmaningen att minska skillnader i hälsa. I ett vidare perspektiv vill du medverka i utformningen av Folktandvårdens och regionens hälsofrämjande arbete. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som i denna roll innebär att du är initiativtagande och har förmåga att sätta igång aktiviteter och också uppnår resultat. Erfarenhet av enskilda hälsosamtal med inriktning mot beteendeförändring, erfarenhet att arbeta med vårdnadshavare och barn är meriterande. Du behöver vara strukturerad och kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Eftersom du förväntas ha många kontaktytor och presentera projektet i många olika sammanhang behöver du ha god samarbetsförmåga samt kunna kommunicera på ett lyhört, tydligt och engagerat sätt. Välkommen med din ansökan! Övrigt  Folktandvården Västra Götalandsregionen gör kontroll i misstanke- och belastningsregister innan anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

11 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Student, duktig på ekonomi och vill ha sommarjobbet 2025 klart redan nu?
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du student på eftergymnasial nivå med minst två års studier kvar? Då kan detta vara jobbet för dig! Åmåls Kommunfastigheter söker någon som vill stötta dom i deras ekonomiarbete framåt. Skicka in din ansökan direkt, vi stänger processen när vi hittat rätt person! OM TJÄNSTEN Åmåls Kommunfastigheter är ett kommunalt fastighetsbolag som ansvarar för att förvalta och utveckla Åmål kommuns fastighetsbestånd. Med fokus på hållbarhet och långsiktig utveckling arbetar Åmåls Kommunfastigheter för att säkerställa att kommunens fastigheter är välskötta och anpassade efter framtidens behov. Nu söker de en student med brinnande intresse för ekonomi som vill bli en del av deras härliga team! Vi ser att du som söker läser en eftergymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du ska ha minst 2 års studier kvar och ha möjlighet att arbeta på plats i deras kontor i Åmål några timmar varje månad samt under semesterperiod. Du behöver inte ha arbetat med detta förut, men vi ser att du som söker har någon form av arbetslivserfarenhet och en ekonomisk kompetensgrund att stå på sedan tidigare. Bor du i trakterna eller har familj du kan bo hos under sommaren är detta ett perfekt sätt för dig att ha säkrat upp ett meriterande sommarjobb redan nu! Du erbjuds - Tjänsten kan starta omgående, där syftet är att introducera dig till tjänsten på ett så bra sätt som möjligt så att du kan vikariera för ordinarie personal under sjukdom och ledighet. Du kan räkna med att få arbeta några timmar varje månad men sedan mer under bokslut och sommarsemester. - Anställningen är genom Academic Work och du arbetar på uppdrag hos Åmåls Kommunfastigheter. Under din anställning kommer du ha kontinuerlig kontakt med konsultchef på Academic Work som coachar och stöttar dig i din roll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leverantörsfakturor * Inbetalningar på kundreskontra * Svara på frågor från inkassobolag och hyresgäster * Bokföring VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver flytande på svenska - Har möjlighet att arbeta på plats i Åmål periodvis under terminerna samt cirka 50-75% flexibel tid under sommaren - Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 2 års studier kvar - Har grundläggande kunskaper inom ekonomi Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet från liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Vikarier till Årjäng!
God Assistans i Värmland AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker vikarier! Vi söker nu personliga assistenter under sommaren till en man i 50-års åldern. Han är bosatt på landsbygden utanför Årjäng. Han har lätt för skratt och har en stor portion humor.  Han har skador efter en dykolycka och har därför behov av hjälp med sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med sin personliga omvårdnad, träning och hushållssysslor. Han har även behov av hjälp när han förvärvsarbetar och vid fritidsaktiviteter.  Du som söker ska ha humor, en positiv inställning och en trygg personlighet. Vi söker dig som tycker om att arbeta i team och som vill bidra för att den bästa assistansen ska kunna utföras. Du ska ha sunt förnuft och tycka om att utföra sysslor som ingår i hemmet både utomhus och inomhus. Du som söker behöver ha en god fysisk förmåga.    Du som söker ska ha körkort, detta är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen.   Arbetspassen är dygnspass och man börjar 08.00 och slutar 08.00, viss del av arbetet under natten är jour.

3 september 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Åmåls kommun söker timvikarier till Personlig assistans
Åmåls kommun
Personliga assistenter

Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande | Åmål kommun (amal.se) Ditt uppdrag Vi söker engagerade och omsorgsfulla personer som vill jobba som timvikarie till våra brukare inom personliga assistans. Du arbetar i brukarens privata hem och hjälper till med allt hen inte klarar själv från omsorgsarbete till meningsfulla aktiviteter.  Uppdraget du utför hos brukarna är individuella utifrån deras behov och planer. Som personlig assistent är du flexibel och arbetar hemma hos flera av våra brukare.  Vem är du Du har tålamod, ett gott bemötande och behåller lugnet i stressande situationer. Du behöver vara trygg som person då ensamarbete förekommer och du själv kommer behöva ta mycket ansvar och fatta egna beslut.  Formella kompetenskrav - Undersköterska alt. Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. - Anställningen förutsätter att du har B-körkort - manuell växellåda.  - Digital identifikation som Bank ID. - Goda kunskaper i svenska tal- och skrift samt vana av att dokumentera i digitala system.  Meriterande - Erfarenhet av arbete som personlig assistent och arbete med målgruppen.  - Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av AKK (bildstöd).  Anställningen Visstidsanställning. Personliga assistenter är för närvarande placerade vid Stöd och Funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef. Arbetstid schemaläggs dag, kväll, helg samt natt.   Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

3 september 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Åmåls kommun söker skolsköterska till Karlbergsgymnasiet
Åmåls kommun
Skolsköterskor

Vad erbjuder vi Här passar du som trivs att både arbeta sjävständigt och i att samverka med andra med huvudfokus på elevers lärande, utveckling och hälsa!  Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Du kommer ansvara för den medicinska insatsen inom gymnasiet, som är en del av den lagstadgade elevhälsan, vilken består av specialpedagog, skolsköterska och skolkurator under ledning av rektor. Utöver sedvanligt uppdrag som hälsosamtal, hälsobesök och vaccinationer är skolsköterskans primära uppdrag att arbeta med hälsofrämjande och förebyggande insatser utifrån KASAM, känslan av sammanhang, meningsfullhet och begriplighet. Som skolsköterska ansvarar du tillsammans med övriga skolsköterskor för att Socialstyrelsens riktlinjer efterlevs och att arbetet sker enligt skollag samt hälso- och sjukvårdslag.  Vem är du För detta uppdrag ser vi att du har en genuin förmåga att vara lyhörd inför ungdomars fysiska och psykiska hälsa och att du har förmåga att skapa trygghet, såväl för elever som vårdnadshavare och personal. Vidare är du helhetsorienterad, kan anpassa dig efter olika situationer och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har ett professionellt, vänligt och hjälpsamt bemötande och sätter alltid elevens lärande, utveckling och hälsa i centrum. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Formella kompetenskrav - Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, distriktsköterskeutbildning alternativt den specifika skolsköterskeutbildningen eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god datorvana då all dokumentation i journaler sker digitalt - Anställningen förutsätter att du har B-körkort  - Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Anställningen Tillsvidareanställnig på 80% från 2025-01-07 eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erfordeliga beslut fattas. Skolsköterska är för närvarande placerad vid verksamhet stöd och resurs inom barn- och utbildningsförvaltningen, som är organiserad direkt under barn- och utbildningsnämnden. Närmaste chef är verksamhetschef/skolchef för verksamhet stöd och resurs/verksamhet anpassad skola. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

2 september 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Extrapersonal sökes till ny produktionsenhet i Åmål!
Industri Support Värmland AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om företaget Produktionsenhet i Åmål söker personal som vill arbeta några extra timmar med tillverkning av träprodukter till byggbranschen. Din profil Vi söker dig som vill arbeta extra och som bor i Åmåls-området. Du är sugen på att prova på en helt ny verksamhet med väldigt stor potential. Arbetet är fysiskt krävande med många, men inte så tunga, manuella lyft. Som person är du därför stark och uthållig. Truckkort och bilkörkort är meriterande. Svenska i tal och skrift är ett krav. För att ha möjlighet att ta detta erbjudande måste du ha någon annan huvudsaklig sysselsättning vilket kan innebära studier, ett annat deltidsarbete, vara egen företagare eller pensionär. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att passa in hos oss ska du vara en lagspelare och gilla att ingå i och vara en tillgång för arbetslaget. Vi tillämpar löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan, sök idag och bli en av våra nya poolmedarbetare i Åmål. Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

2 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Åmåls kommun söker Personliga assistenter
Åmåls kommun
Personliga assistenter

Vad erbjuder vi Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande | Åmål kommun (amal.se) Ditt uppdrag Vi söker engagerade och omsorgsfulla personliga assistenter till våra brukare. Du arbetar i brukarens privata hem och hjälper till med allt hen inte klarar själv från omsorgsarbete till meningsfulla aktiviteter.  Uppdraget du utför hos brukarna är individuella utifrån deras behov och planer. Som personlig assistent är du flexibel och arbetar hemma hos flera av våra brukare.  Vem är du Du har tålamod, ett gott bemötande och behåller lugnet i stressande situationer. Du behöver vara trygg som person då ensamarbete förekommer och du själv kommer behöva ta mycket ansvar och fatta egna beslut.  Formella kompetenskrav - Undersköterska alt. Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. - Anställningen förutsätter att du har B-körkort - manuell växellåda.  - Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande. - Goda kunskaper i svenska tal- och skrift samt vana av att dokumentera i digitala system.  Meriterande - Erfarenhet av arbete som personlig assistent och arbete med målgruppen.  - Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av AKK (bildstöd).  Anställningen Tidsbegränsad anställning 75-100% med möjlighet till tillsvidareanställning. Personliga assistenter är för närvarande placerade vid Stöd och Funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef. Arbetstid schemaläggs dag, kväll, helg samt natt. Tjänsterna tillsätts föutsatt att erfoderliga beslut tas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

3 juli 2024
Sista ansökan:
30 september 2024