Lediga deltidsjobb i Aneby

Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Aneby

Omsorgspersonal sökes för vikariat till Storgatan i Aneby kommun

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Välkommen till funktionshinderomsorgen i Aneby kommun! Inom funktionshinderomsorgen arbetar vi med att ge stöd och service till individer som av olika anledningar behöver hjälp med individanpassade insatser för att klara sitt liv och vardag. Vi arbetar hela tiden med utveckling och att göra saker ännu bättre. Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en person till vår servicebostad Storgatan. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom funktionshinderomsorgen i Aneby kommun innebär att dagligen underlätta vardagen för våra brukare med olika funktionsvariationer. Arbetsuppgifterna som du utför kan bestå av olika praktiska sysslor så som hjälpa till med tvätt, städ, matlagning, personlig hygien, inköp, läkarbesök samt sociala aktiviteter med mera. Vissa medicinska uppgifter förekommer efter delegering från sjuksköterska. Ett arbete inom funktionshinderomsorgen är omväxlande och stimulerande och kan innebära jobb både i team och ensam. Du som medarbetare behöver vara flexibel, lyhörd och ha ett gott bemötande, det är viktigt att kunna arbeta över gränserna och hjälpa andra verksamheter vid behov. Vi arbetar utifrån ett strukturschema, men då verksamheten är föränderlig så behöver du ha förmågan att kunna ställa om snabbt. Arbetstiderna inkluderar dag, kväll, natt och varannan helg på ett fast schema. Vi har sovande jour, och då arbetar du ensam i verksamheten. Du som medarbetare dokumenterar i vårt verksamhetssystem Combine. I vår verksamhet ges utrymme för dig att utnyttja din kunskap och kreativitet för att hitta rätt stöd och lösningar för människor i besvärliga situationer. Vi kan erbjuda ett arbete som ger möjlighet till breda erfarenheter och utveckling i din yrkesroll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Är aktiv och tycker om att hitta på nya saker - Vill arbeta med att göra skillnad för våra brukare i deras vardag - Tycker om att hjälpa andra - Är ansvarsfull, vågar be om hjälp och har en hög servicekänsla - Är trygg i det svenska språket, i både tal och skrift, då all kommunikation och dokumentation sker på svenska - Är handlingskraftig och kommer gärna med nya idéer och du har lätt för att ta egna initiativ - Kan samarbeta, är pålitlig och lyhörd samt att du gärna arbetar tillsammans med andra Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS och/eller utbildning till undersköterska är meriterande men inget krav. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Undersköterska sökes till särskilt boende i Aneby kommun

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Just nu söker vi nya medarbetare till Antuna, vårt särskilda boende för äldre. Att arbeta inom äldreomsorgen är ett viktigt och givande arbete, och vi söker dig som tillsammans med dina kollegor vill möta morgondagens välfärd för att utveckla en god och säker vård genom en verksamhet med professionalitet och hög kvalitet. Som undersköterska på Antuna arbetar du tätt tillsammans med kollegor och två enhetschefer. Du arbetar för hela verksamheten och har en av cheferna som din närmsta chef. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som undersköterska ingår att tillgodose den enskildes basala och specifika omsorgs- och omvårdnadsbehov såväl socialt och kulturellt som fysiskt och psykiskt. Det gör vi genom att värna om och respektera var och ens rätt till privatliv och kroppslig integritet, självbestämmande, delaktighet och individanpassning, så att den enskilde får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Som undersköterska på Antuna arbetar du nära de äldre och stöttar dem i vardagen genom personnära vård och omsorg. I arbetsuppgifterna ingår, förutom direkt vård och omsorg, även kontaktmannaskap och framtagande av genomförandeplaner för att säkerställa en äldreomsorg utifrån individens behov. Genom ansvarsfulla ombudsroller kan du också få möjlighet att i större utsträckning bidra till kvalitet och ständig utveckling tillsammans med dina kollegor. Medicin delegering kan komma att ingå i tjänsten. Vi söker nu flera personer som är intresserade av tillsvidareanställning i omfattningen 75 - 100%. Ange gärna i din ansökan vilken tjänstgöringsgrad som du är intresserad av. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har påbyggnadsutbildning för demensvård eller palliativ vård. För att lyckas i rollen ser vi att det är viktigt att du har vissa personliga egenskaper. I mötet med brukarna är integritet och empatisk förmåga tongivande. Kollegialt krävs samarbetsförmåga och flexibilitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tidigare erfarenheter är meriterande men ej nödvändigt. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Sommarjobb som receptionist och turistvärd

I Aneby kommun är våra medarbetare den viktigaste resursen. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda våra invånare och besökare tjänster och service med hög kvalitet. Till sommaren söker vi dig som vill vikariera i kommunens reception. Receptionsverksamheten ansvarar för reception, telefoni och turistbyrå. Aneby kommuns webbplats, www.aneby.se Letar du efter ett spännande sommarjobb där du kan få möjlighet att arbeta med människor och bidra till en positiv upplevelse för våra kunder? Då kan det här jobbet vara det perfekta valet för dig! Som receptionist hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta i en varierad och dynamisk arbetsmiljö, där ingen dag är den andra lik. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, våra personalförmåner, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Som receptionist och turistvärd kommer du att vara en viktig och central person som alltid är redo att hjälpa kommunens invånare och besökare på bästa sätt. Du kommer vara ansiktet utåt och ta emot besökare, koppla samtal i kommunens växel och ta dig an de planerade och spontana uppgifter som dyker upp under dagen. Rollen innefattar även posthantering och att stötta kommunens verksamheter och medarbetare på olika sätt. KVALIFIKATIONER Som receptionist kommer du att vara den första personen som våra besökare möter när de kontaktar oss, vilket gör att din roll är mycket viktig för att skapa ett positivt första intryck. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som gillar att ta ansvar, är flexibel och initiativtagande. Du har känsla för att ge god service, en positiv inställning till att arbeta självständigt och kan ta egna beslut samt är van vid att använda digitala verktyg. I egenskap av turistvärd behöver du kunna svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du flera språk är det ett plus. Vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet men har du arbetat i liknande roll tidigare är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Medicinsk resursperson sökes till Parskolan i Aneby kommun

Välkommen att arbetar i Aneby kommun där vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda och på spaning mot framtiden. Vi strävar efter att forma en effektiv verksamhet i framkant. Inom Barn-och Utbildningsavdelningen erbjuder vi dig som medarbetare en arbetsplats där utveckling och initiativtagande sätts i centrum. Vi arbetar hårt för att öka delaktigheten och engagemanget hos våra medarbetare genom att skapa forum för diskussion och kunskapsutbyte. Arbetet med så kallade lärgrupper syftar till att utgå ifrån vetenskap och beprövad erfarenhet för att nå och sprida medarbetarnas egna tankar och idéer. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs På Parkskolan ska alla känna glädje, nyfikenhet och lust att lära. Vi visar varandra respekt och tar ett gemensamt ansvar för att alla ska känna sig trygga. Alla som arbetar på Parkskolan tar bestämt avstånd ifrån all form av diskriminering eller kränkande behandling och ser olikheter som en tillgång. Ett viktigt led i detta arbete är samsyn och vårt aktiva arbete mot diskriminering och kränkande behandling och vårt värdegrundsord KRAM, som står för kunskap, respekt, ansvar och mod. För att nå våra mål och vår vision behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska all vår personal: • Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat och hälsa, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. • Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. • Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. • Skapa möjligheter för elevinflytande Parkskolan är en liten trevlig tvåparallellig, F-4 skola, med ca 190 elever, belägen i västra centrala Aneby. Skolan växer och kommer utökas med årskurs fem, läsåret 24-25. Parkskolans fritidshem växer också och är idag uppdelad på tre avdelningar, Snäckan, Drakarna och Månen. På Snäckan går de yngsta eleverna i årskurs F-1, på Drakarna elever i årskurs 2 och Månen elever i årskurs 3-4. Skolan har tillgång till en stor idrottshall och ligger nära naturen som är en naturlig del av skolans vardag. Hos oss finner du ett kompetent kollegium med hög kompetens, där alla värnar om att skapa en inkluderande atmosfär och god social arbetsmiljö med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla verksamheten på Parkskolan. I tjänsten som medicinsk resurs till elev i förskoleklass ingår att säkerställa barnets insulinnivå och planera matintag efter det samt ha överblick över barnets allmäntillstånd. Du kommer att ha tät och nära dialog med vårdnadshavare. I dessa kontakter är du professionell och engagerad med fokus på elevens bästa. Du kommer att arbeta närmast tillsammans med en lärare i förskoleklass och lärare i fritidshem och vara delaktig i den pedagogiska verksamheten under hela skoldagen och genomföra de arbetsuppgifter som innefattas i en resurstjänst. Om barnet av någon anledning inte är på plats i skolan fungerar du som resurs i klassen för att stötta andra elever. Du medverkar till att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö med balans mellan omsorg och lärande. Du handlar i enlighet med fattade beslut, läroplanen, mål, policys och riktlinjer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har arbetat som resursstöd till elev med diabetes. Har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg/erfarenhet och kunskap om diabetes. Utöver detta vill vi att Du: • Är lugn, trygg och har ett lågaffektivt bemötande • Är flexibel, noggrann och engagerad för att skapa bästa förutsättningar för lärande utifrån varje elevs förutsättningar och behov • Har god förmåga att agera självständigt och handlingskraftigt • Har ett tydligt elevfokus, förmåga att skapa goda relationer och samarbeta väl med elever, kollegor, vårdnadshavare och skolledning på ett lyhört och konstruktivt sätt • Har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Som medarbetare på Parkskolan vågar du prova och utveckla arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor. Du har god förmåga att skapa förtroende och tillitsfulla relationer samt att vara en trygg vuxen som finns där vid behov. Samarbetsförmåga och prestigelöst förhållningssätt, där du ber om hjälp när det behövs, ser vi som viktiga förmågor för detta uppdrag. Personlig lämplighet värderas högt. Ingen erfarenhet krävs. Erfarenhet är dock alltid meriterande. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Personlig assistent sökes

STIL är en ideell förening av personer med funktionsvariation. Vi är dessutom en rikstäckande kooperativ assistansanordnare och drivs helt utan vinstintresse. I STIL ser vi personlig assistans som en mänsklig rättighet och ett verktyg för att leva det liv vi vill. Vi kallar det Independent Living. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra medlemmar och våra personliga assistenter och vårt mål är ett jämlikt medborgarskap. Välkommen att läsa mer om oss på www.stil.se Vi bor i Jönköping med omnejd. Vi söker också personer som kan jobba i sommar. Att jobba som personlig assistent är väldigt varierande beroende på vem man är personlig assistent åt. Det ena jobbet är inte det andra likt. Därför kommer vi att handplocka dig till det uppdrag du får. Vi tror att du är: • Flexibel - Du kan arbeta när plötsliga behov uppstår. • Lyhörd – Du kan uppmärksamma behov och önskemål även om de inte alltid är uttalade. • Respektfull - Kan lägga dina egna värderingar åt sidan och vill förstå andras perspektiv. • Anpassningsbar - Du vill sätta dig in i arbetet snabbt och kan anpassa dig till de arbetsuppgifter, behov och önskemål som finns. • Ödmjuk - Du har bra självkännedom och är medveten om att du har begränsningar. • Professionell - Du kan skilja på din yrkesroll och ditt privatliv. Vi söker inte kompisar. • Tålmodig - Du kan vänta på instruktioner och ta ett steg tillbaka när det behövs. • Pålitlig - Förstår att jobbet innebär tystnadsplikt och håller vad du lovar. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2024, om du tror ett jobb som personlig assistent skulle passa dig! Glöm inte att svara på frågorna som finns med.   Hur är det att jobba i STIL? STIL har funnits sedan 1984, innan personlig assistans kom till. Idag är vi arbetsgivare åt runt 1500 personliga assistenter. STILs medlemmar bestämmer själva i sin assistans, från att välja assistenter till hur våra liv ska se ut. Våra assistenter är viktiga för att se till att vi kan bestämma i våra egna liv och vara en del av samhället på lika villkor. STIL jobbar politiskt med att försvara assistansen STIL har kollektivavtal, OB-ersättning och avtalsförsäkringar för dig som assistent. Om du ska jobba hos ett barn eller i vissa andra fall kan vi vilja att du ska visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ gärna utdrag hos polisen redan nu så att du har det tillgängligt den dagen som du erbjuds anställning hos STIL. Du beställer utdraget på polisens hemsida.

16 februari 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Personlig assistent Sunhultsbrunn

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Vindeln. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker en personlig assistent till vår kund i Sunhultsbrunn. Kunden bor i en villa tillsammans med make. Du har troligen erfarenhet av yrket eller av annat yrke inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och har hjärtat på det rätta stället. Du ska kunna arbeta självständigt, och ta egna initiativ. Du är trygg och är pålitlig. Arbetet innefattar att hjälpa kunden med olika hushållssysslor, ex städning, matlagning. Man hjälper till med matning mm, samt all omvårdnad. Kunden har hund så man bör inte vara rädd för hundar. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hon behöver i vardagen. Arbetstiderna är, morgon och kväll uppdelade till morgon och kvällspass Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024