Lediga deltidsjobb i Boden

Det finns totalt 52 lediga deltidsjobb att söka i Boden

Inre Kraft söker nu vikarier & sommarvikarier

Vi på Inre Kraft i Boden söker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov.Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi på Inre Kraft ser fram emot att höra från just dig!OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Vikarierande personliga assistenter sökes!

Vi söker vikarierande personliga assistenter till vår manliga kund med MS boendes i Boden. Kanske studerar du? eller jobbar deltid och vill jobba mer. Under sommar perioden kommer det att finnas chans till heltid då den ordinarie personalen har semester.Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid och kvällstid, årets alla dagar. Vi söker dig som är lyhörd, snäll och arbetsvillig.Önskvärt är att du har erfarenhet inom personlig assistans eller annat vårdarbete.Personkemin är dock avgörande! Det viktigaste är att utgå ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. Krav: -Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Personlig assistent sökes till en 65% tjänst

Du är tjej i en ålder mellan 24-30 år, har ettglatt och positivt sinne! Det är det våranunga kvinnliga kund, bosatt i Boden, önskar. Hondrabbades av en stroke för ett antal år sedanochvill leva,med din hjälp,ett normalt liv som möjligt.Du ska finnas tillhands, vara lyhörd, ta ett steg tillbaka när hon vill det. Arbetsuppgifterna består av medicineringochvanliga vardagligahushållssysslor och såklart tillmötesgå hennes intressen som promenader, måla, spela dator och mycket mer. Tjänsten är på 65 % Arbetstiderna är dag, kväll och natt med jour-vardag som helg. Känner du att vill arbeta extra nu och sedan hela sommaren? Välkommen att söka även du! Krav:-Vår kund vill endast hakvinnliga sökande. -Du får ej varaallergisk mot pälsdjur, då kunden har katter.-Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Du har ett brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Personlig assistent sökes till Vittjärv

Önskar du dig ettmeningsfullt och roligt extra och/eller sommarjobb? Då kanske du ska prova att arbeta som personlig assistent! Vår kvinnliga kunddrabbades av en stroke och har därav ett omfattande omvårdnadsbehov där du som personlig assistent blir viktig.Hon är förlamad, har afasi och sond. Hon behöver hjälp med allt i det dagliga livet. Innan stroken har hon alltid älskat att vara ute, och har tidigare levt ett aktivt liv och självklart vill hon i den mån det går fortsätta att komma ut. Hon tycker även om att lyssna på musik, poddar och se nyhetsmorgon på TV. Det är av högsta vikt att du är lyhörd då hon kommunicerar med ljud och ansiktsuttryck.Har du tidigare erfarenhet inom vården är ett plus, men inget måste.Den personliga kemin är avgörande och det är viktigt att matchningen mellan dig och kunden är bra. Kunden bor i ett hus tillsammans med sin familj, har en egen flygel där detfinns personalrum samt egen toalett. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll, vardag som helg.Då kunden bor ca 5 km utanför stadskärnan, och busstrafiken inte stämmer överens medarbetstiderna, är det givetvis en fördel om du har körkort och tillgång tillbil. Krav:- Endast kvinnliga sökande.- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Vikarierande kostenhetschef Bodens Kommun

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom Kostavdelningen tillagar och serverar vi måltider till förskolor, skolor, äldreboenden och hemtjänst i Bodens kommun. I dagsläget är vi ca 75 medarbetare. Hos oss erbjuds Du en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att uppfylla vårt övergripande uppdrag att laga god och näringsriktig mat som bidrar till hälsosamma val och långsiktigt goda levnadsvanor för våra barn, elever och äldre. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu Dig som vill vikariera som kostenhetschef hos oss. Som kostenhetschef är du underställd avdelningschefen och ingår i kostavdelningens ledningsgrupp. Ditt uppdrag omfattar ledningsansvar för ca 20 medarbetare, samordning, planering och utveckling av verksamheten vid ett antal kök. Du ansvarar för ekonomi, personal och verksamhet. Ditt uppdrag innefattar även ansvar för arbetsmiljö, rehabilitering, matsedelsarbete, livsmedelssäkerhet och att driva aktuella projekt. Arbetet sker i nära samarbete med övriga kostenhetschefer, kockar och medarbetare samt barn, elever och äldre inom de olika verksamheterna som kostavdelningen servar. Som kostenhetschef förväntas du vara en god ambassadör för Bodens kommun och Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är kostekonom eller kostvetare alternativt har annan eftergymnasial utbildning i i kombination med erfarenhet inom kök, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en person som förblir effektiv och motiverad trots motgångar och agerar med hög integritet och lojalitet i din ledarroll. Du har ett medskapande förhållningssätt som bygger på god kommunikation samt förmåga att bygga goda relationer. Vidare ska du ha god administrativ förmåga och kunna arbeta strukturerat. Din datavana är god. Du har erfarenhet av livsmedelssäkerhet och egenkontrollprogram. Du har förmåga att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap inom kostområdet och om du har kunskaper i kostdatasystem. B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vänlig bifoga examensbevis eller studieintyg. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Receptionist 80 %

Quality Hotel Bodensia i Boden söker receptionist, deltid 80 %. Får du energi av att göra dagen lite bättre för människor omkring dig? Vill du jobba i en miljö där vi fokuserar på service och kvalité samt sätter gästen i centrum? Är du noggrann, stresstålig, ansvarsfull, klarar du att jobba självständigt och har fyllt 20 år? Bra, då vill vi träffa dig! På grund av delvis ensamarbete, så är åldern satt till 20 år, detta p.g.a. lagkrav enligt alkohollagen för att ha alkoholansvar. Om anställningen: Tjänsten är på deltid, 80 %, och är förlagd på dagar, kvällar och helger. Tjänsten är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Maila din ansökan, CV samt personligt brev, till vår receptionschef: [email protected]

26 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
MAX söker medarbetare

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.  Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Matinspiratör

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i en livsmedelsbutik med deras inspirationskoncept på Fredagar mellan kl 11-19. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som - Är över 18 år - Är en glädjespridare - Har jobbat med försäljning, service eller inom restaurang tidigare - Har ett stort intresse för mat & dryck - Kan tillaga en rätt utifrån ett enkelt recept - Är serviceminded & har en professionell utstrålning - Håller vad du lovar - Är en duktig problemlösare - Kan jobba Fredagar Meriterande om du dessutom… - Har körkort och tillgång till bil - Har jobbat i livsmedelsbutik - Har försäljningsvana - Är tillgänglig för jobb även andra dagar än ovan Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning 🚀 Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Kundmottagare/ administratör

Vi söker en kundmottagare på Nyströms Trafikskola. Du kommer jobba med ett glatt gäng. Dina uppgifter blir att hjälpa elever att boka in körlektioner, teoriprov och körprov. Du kommer vara spindeln i nätet och ha koll på trafiklärarnas scheman. Ett super roligt jobb där man träffar fantastiska kunder varje dag. Det är av stor vikt att du kan ta personer på rätt sätt både inne på kontoret och i telefonen. Jobbet är till en början 50% men vi siktar på att tjänsten ska bli 100%

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Aktiv man i Boden söker engagerad personlig assistent

Jag är en 49-årig man som bor i en egen lägenhet i Boden och söker en engagerad personlig assistent. Jag har en intellektuell funktionsnedsättning, autism och jag kommunicerar med hjälp av bilder. Jag har ett aktivt liv som bland annat innehåller mitt arbete, ridning och bada på badhuset Du kommer att vara mitt stöd i alla situationer som uppstår i mitt liv. Jag gillar att vara ute i naturen och göra utflykter av olika slag. Att vara min personliga assistent är kvalificerat och ansvarsfullt. Det kräver mognad och förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Du ska assistera mig med det som jag skulle gjort själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Du ska vara rökfri. Omfattning: ca 28-30 timmar/vecka, med god chans till fler pass vi frånvaro. Arbetspass kan förekomma både dag, kväll, natt (sovande jour) samt helg. Tillträde: enligt överenskommelse. Betald utbildning kan påbörjas omgående. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024