Lediga jobb i Boden
Sök totalt 248 lediga jobb i Boden
Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kan gå till jobbet för att bidra till en säkrare framtid? Vi växer och söker nu en säkerhetshandläggare för att stärka vårt team! Försvarsmaktens Logistik (FMLOG) ansvarar för logistikstöd till förband, skolor och centra inom hela Försvarsmakten (FM) både nationellt och internationellt. I FMLOG ingår bland annat Försvarsmaktens Transportenhet med funktionsansvar för transporttjänstens planering och genomförande. Transportenheten är Försvarsmaktsgemensam och är Försvarsmaktens nationella transportkoordineringscentra samt central transportledning för samtliga transportsätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten som Säkerhetshandläggare hos oss är placerad i Boden och har ett ansvarsfullt och omväxlande arbete med möjlighet till både professionell och personlig utveckling i en dynamisk miljö under tillväxt. Du rapporterar till Chefen för Ledningstödsavdelningen i Stockholm och arbetar i nära samverkan med övriga inom enhetens säkerhetsfunktion samt förbandets underrättelse- och säkerhetsavdelning. Rollen kräver att du självständigt stöttar eller hanterar chefer och medarbetare i bl.a. säkerhetsprövningsprocessen, signalskydd, bearbetar och analyserar inkomna säkerhetsrapporter, utbildar personal inom gällande säkerhetsskyddsbestämmelser och hanterar tillträden. Vid behov stöttar med säkerhetsskyddsanalyser för de uppdrag som inkommer till verksamheten. Slutligen bidrar du i hanteringen av uppkomna säkerhetsrelaterade uppgifter. Du erbjuds som vår kollega med placeringsort Boden ett eget kontor i nya ljusa och fräscha lokaler där också våra chefer och medarbetare inom Försvarsmaktens reseavdelning är placerade. Det finns också ett antal kollegor inom säkerhetsfunktionen som arbetar inom andra enheter i förbandet i nära anslutning till kontoret. Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning • Relevant säkerhetsutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren finner likvärdig • Minst 3 års erfarenhet av generellt säkerhetsarbete • Erfarenhet av säkerhetsprövningsprocessen • God förmåga av svenska och engelska i tal och skrift • Körkort B (manuell) • God datorvana Personliga egenskaper Du behöver vara strukturerad med förmåga att ingå i en regelstyrd organisation där nya uppgifter och komplettering av ingångsvärden ständigt är närvarande. För slutförandet av uppgifter krävs en trygg och stabil personlighet med förmåga att självständigt bidra till att driva organisationen verksamhet utan att tappa fokus i att driva dess tillväxt och utveckling. Arbetet ställer kvar på yrkesmässig integritet, pedagogisk läggning och tydlig kommunikation. Då tjänsten innefattar många kontaktytor ser vi det som en klar fördel av ett intresse i etablering och upprätthållande av goda relationer. Du behöver vidare ha en analytisk förmåga samt flexibilitet till att vid uppkommet behov kunna ställa om till nytillkomna moment och arbetsuppgifter. Detta innefattar att både arbetsuppgifter och resor kan tillkomma med kort varsel. MERITERANDE • Annat arbete med personalsäkerhet • Annat säkerhetsskyddsarbete • Säkerhetsutbildning vid FMUndSäkC • Arbete i Försvarsmaktens säkerhetsskyddade informationssystem För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Boden Civil Tjänsteresor ingår i tjänsten. Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen rekryteringsprocessen: Välkommen att kontakta Ledningsstödsavdelningschef Håkan Lundgren. Fackliga företrädare OFR/S -Håkan Antonsson SEKO - Eva-Britt Steen OFR/O - Torbjörn Bäckman) SACO - Charlotta Billström Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08-788 7500 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-27. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du arbeta tillsammans med oss i ett engagerat team där du har möjlighet till att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens tillväxt? Vi befinner oss i en omfattande expansionsfas så läs då vidare! FMLOG Transportenheten- Ledningstödsavdelningen Försvarsmaktens logistik (FMLOG) ansvarar för logistikstöd till förband, skolor och centra inom Försvarsmakten (FM) nationellt och internationellt. Transportenheten är Försvarsmaktsgemensam och är organiserad inom FMLOG och är Försvarsmaktens nationella transportkoordineringscentra med central transportledning för samtliga transportsätt och finns på flertalet orter i Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter Detta är självständig roll där du kommer att hantera samtligt förekommande områden och uppgifter inom personalfunktionen, både operativt och strategiskt. Därmed ser vi att du har tidigare praktisk erfarenhet av arbete inom chefstöd. Hos oss ingår du i Ledningstödsavdelningen tillsammans med ytterligare två HR-generalister som är placerande i Stockholm. Ni utgör tillsammans chefsstödet inom Transportenheten där våra chefer är placerade på flertalet orter i Sverige. Din roll kommer främst att utgöra det lokala HR stödet till cheferna i Boden där arbetet innefattar samtliga förekommande områden inom personalfunktionen inklusive arbetsrättsliga frågor. Du kommer att ha löpande kontakt och samverkan med dina HR kollegor i Stockholm där ni tillsammans stödjer varandra i den dagliga driften för enheten. I dina uppgifter ingår också administrativa delar såsom beslutsunderlag, stöd vid rekrytering, KPI-rapportering, ärendehanteringssystem, mötesprotokoll, registervård, rapportering inom arbetsmiljö och rehabilitering m.m. HR-generalisterna på Transportenhetens Ledningstödsavdelning funktionsstyrs parallellt av förbandets HR-Chef på Staben i Stockholm där de förbandsgemensamma uppgifter som inkommer, löpande bereds och hanteras tillsammans med dina kollegor i genomförandet. Du erbjuds som vår kollega med placeringsort Boden ett eget kontor i nya ljusa och fräscha lokaler där också våra chefer och medarbetare inom Försvarsmaktens reseavdelning är placerade. Det finns också ett antal HR kollegor som arbetar inom andra enheter i förbandet i nära anslutning till kontoret. Resor där övernattningar förekommer ingår i tjänsten. Då vi är en myndighet under stark tillväxt så välkomnar vi dig som precis som vi vill ingå i ett team, där vi eftersträvar att tillsammans hjälpas åt att på bästa sätt lösa våra uppgifter. Kvalifikationer • Civil kandidatexamen inom PAO eller motsvarande erfarenhet eller utbildning som Försvarsmakten bedömer som likvärdig. • 2-3 års erfarenhet av praktiskt arbete med chefsstöd (gärna inom statlig sektor) • Vana av rekryteringsstöd • Engelska B Personliga egenskaper Då HR-generalisterna på enheten också funktionsstyrs av HR- avdelningen på Staben välkomnar vi dig som självständigt kan planera och prioritera inkommande arbetsuppgifter ifrån flera kanaler, av varierande karaktär och nivå. Egenskaper som lösningsfokus, hög nivå av eget ansvar, tydlig kommunikation, initiativförmåga samt flexibilitet är av stor vikt. En förutsättning som vi ser för att lyckas i denna roll är en salutogen inställning toppat med prestigelöshet och tålamod. Slutligen är skapande och upprätthållandet av goda relationer på flera nivåer inom organisationen en stark framgångsfaktor. Meriterande • Vana av SAP GUI • Körkort B (manuell) • Genomförd kombattant alt. GSU eller GMU För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Boden Befattning: civil Tjänsteresor ingår i tjänsten. Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Välkommen att kontakta Håkan Lundgren Chef Ledningstödsavdelningen. Fackliga företrädare OFR/S Håkan Antonsson) SEKO Eva-Britt Steen) OFR/O Torbjörn Bäckman) SACO Charlotta Billström Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på telefon: 08-788 7500. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-11-10. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar din lämplighet för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du intresserad av teknik i olika former och vill fortsätta lära dig mer? Försvarsmakten söker teletekniker inom teknisk bevakning till Boden. Med teknisk bevakning menas den teknik med säkerhetsprodukter som ersätter eller kompletterar manuell bevakning. Vanligt förekommande delsystem som skapar tekniska bevakningssystem är: • Inbrottslarm • Passerkontrollsystem • Kameraövervakningssystem • IT-säkerhetssystem Om enheten FMTIS har fem enheter som utför drift- och underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem. Genomförandeenhet Norr är en av dem. Enheten har en geografisk spridning som i stort sett omfattar Norrland och är bemannad med både militär och civil personal. Placering kommer att vara vid Genomförandeenhet Norr och arbetsorten är Boden. Arbetet är i första hand förlagt till Norrbottens län, men arbete kan komma att ske vid andra delar av landet eller utlandet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär drift- och underhållsåtgärder på delar av Försvarsmaktens tekniska bevakningsinfrastruktur. Med drift- och underhåll menar vi främst driftsättningar, förebyggande (tillsyner/revisioner) och felavhjälpande underhållsarbeten av tekniska bevakningssystem samt fortlöpande systemförändringar. Området omfattar främst larm-, passer- och CCTV-system med tillhörande IT-infrastruktur (servrar, klienter, switchar, routrar, brandväggar mm). Arbetet kräver noggrann fortlöpande registrering, uppdatering och dokumentation i stödsystem. Vidare ingår att hantera och svara på frågor inom området, ge tekniskt stöd till organisationen och till beslutsfattare. Du kommer att samarbeta med olika förband och leverantörer samt medverka i tillfälligt organiserade arbetsgrupper eller projekt (t ex vid nyinstallationer). Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning • Utbildning och i relevanta fall certifiering i din befattning KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med el/teleteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga • Erfarenhet av service och underhåll på tekniska bevakningssystem eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • God förmåga att kommunicera i tal och skrift (svenska och engelska) • Körkort lägst B Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du kan självständigt lösa tekniska problem och ser möjligheterna i en situation. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du är kvalitets- och säkerhetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och god planering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av dokumentation av teletekniska anläggningar och/eller AutoCAD • Erfarenhet av arbete med mekaniska samt elektromekaniska lås • Uttagen el-behörighet • Kunskaper om UPS • Goda kunskaper i nätverksteknik och Windows-baserade system • Genomförd militär grundutbildning • Kännedom om Försvarsmaktens materiel/utrustningar • Tjänsten kräver god fysisk förmåga med ett sunt förhållningssätt till din hälsa • BE- och/eller C-körkort För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattningen är civil. Resor inom tjänsten förekommer. Upplysningar om befattningen Peter Nilsson Upplysningar om rekryteringsprocessen Johan Bäcklund Fackliga företrädare SACO Pär-Erik Lohman SEKO Matz Felix OFR/S Martin Sparr OFR/O Johan Nestvall-Boo Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en självgående och erfaren lokalvårdare som söker jobb under helgerna? Vi söker nu nya medarbetare till vår lokalvårdsleverans i Boden. Är du vår nästa servicestjärna? Om rollen Som lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos våra kunder. Arbetet innebär att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra olika former av lokalvård. Exempel på arbetsuppgifter: • Städning av kontor, hygienutrymmen och övriga personalytor • Rumstädning • Byggstädning • Storstäd • Golvvård och fönsterputs • Hantering av städvagnar och material Tjänsten är en timanställning under lördagar och söndagar med placering i Boden. Arbetstiderna kommer variera men du kommer främst att vara schemalagd dagtid med start från kl 08.00. Vår kandidat Har du tidigare erfarenhet av arbete inom lokalvård ser vi detta som mycket meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hotellstädning eller hemstädning. Du behöver ha kunskaper i svenska eller engelska för att förstå instruktioner. B-körkort är ett krav för tjänsten. Din personlighet För att trivas i rollen behöver du vara självgående, noggrann, flexibel och kan ta eget ansvar för att se var du behöver lägga fokus. Du är positiv och serviceinriktad samt bra på att skapa en trevlig stämning med både kunder och kollegor. Vidare är du van vid och trivs med ett högt tempo där du snabbt måste kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera samt lösa de problem som uppstår. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med ständig förbättring och utveckling av vår leverans. Stämmer detta in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Coor är en trygg, säker och trivsam arbetsplats där du har möjlighet att påverka upplägget av ditt eget arbete och vi ger frihet under ansvar. Som ny hos oss på Coor kommer du självklart att få en introduktion till ditt nya arbete då vi är måna om att du ska få en så bra start som möjligt. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Vi erbjuder t.ex. vår egen utbildning ”Cleaning the Coor way” för dig som inte har en genomförd lokalvårdsutbildning sedan tidigare. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Kontakt och övrig information Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. För frågor om rollen är du välkommen att kontakta vår driftchef Malin Norgren på [email protected] OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du via annonsen på vår hemsida. Vi utför bakgrundskontroll på all vår personal inför anställning. Du kan läsa mer om det här Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du jobba inom lokalvårdens mest spännande, innovativa och framgångsrika företag? Då är Coor företaget du ska söka dig till! Vi söker nu kollegor till vår nya lokalvårdsleverans i Boden. Är du vår nästa servicestjärna? Om rollen Som lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos våra kunder. Arbetet innebär att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra olika former av lokalvård. Exempel på arbetsuppgifter: • Städning av kontor, hygienutrymmen och övriga personalytor • Rumstädning • Byggstädning • Storstäd • Golvvård och fönsterputs • Hantering av städvagnar och material Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med 6 månaders provanställning. Du kommer att vara placerad i Boden och schemaläggas främst på vardagar och dagtid, helgarbete kan förekomma. Vår kandidat Har du tidigare erfarenhet av arbete inom lokalvård ser vi detta som mycket meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hotellstädning eller hemstädning. Du behöver ha kunskaper i svenska eller engelska för att förstå instruktioner. B-körkort är ett krav. Din personlighet Som person är det av största vikt att du är noggrann, flexibel och kan ta eget ansvar för att se var du behöver lägga fokus. Du är positiv och serviceinriktad samt bra på att skapa en trevlig stämning med både kunder och kollegor. Vidare är du van vid och trivs med ett högt tempo där du snabbt måste kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera samt lösa de problem som uppstår. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med ständig förbättring och utveckling av vår leverans. Stämmer detta in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi erbjuder Coor är en trygg, säker och trivsam arbetsplats där du har möjlighet att påverka upplägget av ditt eget arbete och vi ger frihet under ansvar. Som ny hos oss på Coor kommer du självklart att få en introduktion till ditt nya arbete då vi är måna om att du ska få en så bra start som möjligt. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Vi erbjuder t.ex. vår egen utbildning ”Cleaning the Coor way” för dig som inte har en genomförd lokalvårdsutbildning sedan tidigare. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Kontakt och övrig information Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. För frågor om rollen är du välkommen att kontakta vår driftchef Malin Norgren på [email protected] OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du via annonsen på vår hemsida. Vi utför bakgrundskontroll på all vår personal inför anställning. Du kan läsa mer om det här Varmt välkommen med din ansökan!
Brigadtekniska sektionen ligger under Teknisk avdelning ( TekA ). Teknisk avdelning verkar inom Logistikenheten ( LogE ) på Norrbottens regemente med tekniskt systemstöd, tekniskt kundmottagning och genom att driva mekanikerskola. Brigadtekniska sektionen jobbar med förebyggande- och avhjälpande underhåll, systemstödsresor inom Sverige samt utomlands. Vi jobbar huvudsakligen i en verkstad men genomför även tekniskt underhåll i fält. Vi stöttar även utbildningar inom teknisk tjänst i Bodens garnison. För vår uppbyggnad av verksamheten i Boden söker vi nu mekaniker till Brigadtekniska sektionen. Beroende på din bakgrund och kompetens vidareutvecklar vi dig som mekaniker inom teknisk tjänst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer vara mekaniker/soldat på Brigadtekniska sektionen (BTS) som genomför förebyggande- och avhjälpande underhåll i Bodens garnison, vilken omfattar ca 50% av landets yta, främst hjulfordon, stridsfordon samt specialrep. Du kommer tjänstgöra på en sektion om 10st heltidsbefattningar. Du kommer att genomföra reparationer på hjulfordon och bandgående fordon samt genomföra övningar med förbandet. Sektionen består av 4st Officerare/Specialistofficerare och 6st mekanikerbefattningar. Vem är du? Som mekaniker/soldat på sektionen är du en individ med stort intresse av att som soldat verka i en teknisk miljö i fält och verkstad. Du är en person som har förmågan att stå upp för vår verksamhet och vara beredd att jobba i tillfälligt sammansatta reparationsenheter. Du har även ett intresse av utvecklingsarbete. Att vara soldat på sektionen innebär att du måste ha omdöme, kunskap och förmåga att fatta egna beslut. Du måste kunna jobba självständig samt i grupp. Det är centralt att du naturligt agerar inom ramen för Försvarsmaktens värdegrund. På sektionen eftersträvar vi en jämställd arbetsplats med mångfald. Om detta är naturligt för dig och om du ser det som en möjlighet och utmaning har du rätt förutsättningar för denna tjänst. Kvalifikationer Körkortsbehörighet B manuell växel Genomförd GMU/värnplikt Genomförd Mark- eller Signalmekanikerutbildning Önskvärda meriter Erfarenhet av något följande: Mekanikerutbildad hjulfordon/bandvagn Teknisk utbildning inom annat system i försvarsmakten Förarbevis inom Försvarsmakten Övrigt Tjänstgöringsort Boden Tjänsten kan innebära systemstödsresor nationellt samt internationellt Tjänsten kan innebära internationell tjänst Tillträde enligt överenskommelse Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper Anställningen är en tidsbegränsad soldatanställning med en anställningstid upp till 8 år med vanligen 6 månaders provanställning. Befattningsnivå: OR 2 Välkommen med din ansökan senast 2024-11-30 där personligt brev och meritförteckning bifogas. Ange även löneanspråk. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Erik Karlsson, Sektionschef på Brigadtekniska Sektionen Tel: 073-0530038 William Saarela, Stf Sektionschef på Brigadtekniska Sektionen Tel: 076-1048269 Anna-Lena Nilsson, Personalhandläggare Logistikenheten Tel: 076-1377077 Fackliga representanter: OF Bothnia: Björn Persson SACO: Björn Astermo SEKO: Susan Thunberg OFR/S: Per Eriksson Samtliga nås via växeln: 0505-451000 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om tjänsten Nu söker vi ekonomiassistenter till stor myndighet i Boden, för ett spännande och långsiktigt konsultuppdrag! Tjänsten är på heltid eller deltid med en omfattning om minst 75%. Uppdraget startar omgående och pågår i minst ett år, med möjlighet till förlängning eller övergång till kund. Vem är du? För att lyckas bra i rollen har du minst gymnasiekompetens inom ekonomi, eller universitetsexamen inom ekonomi. Kanske har du redan jobbat lite som ekonomiassistent i ett annat uppdrag? Du är även boende i Boden med omnejd eftersom det inte finns möjlighet till distansarbete. Vidare ser vi att du har: • Goda datakunskaper, inom exempelvis officepaketet. • Kunskap inom ekonomisystem, exempelvis U4 Agresso, Raindance mfl. • Kan kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift. Låter det som om detta kan vara något för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra, previously H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Lead Project Cost Engineer Are you a skilled cost control expert with a passion for driving financial excellence in groundbreaking projects? We are seeking a dynamic and experienced professional to join us as a Lead Project Cost Engineer. As part of our visionary team, you will have an important role in ensuring impeccable cost control and compliance with financial regulations for one major area of the Stegra Boden Project - one of the largest industrial projects in the history of Sweden. Responsibilities: Supervision, cost management for major areas, estimating in alignment of project objectives. Providing support to the given EPCM Contractors and assistance in resolution of problems. Co-ordinate monthly meetings with EPCM contractors to review Cost Reports, cashflows, change management etc. and establish a process to accurately forecast cost upwards from construction contractors and supply vendors. Coordinate the interface with stakeholders, including finance and accounting, to prepare written cost analysis and reports on timely and accurate forecast of project cost status. Coordinate with Area Managers on cost review meetings monthly. Interface with the cost team and finance to prepare monthly internal reports. Prepare and assist the Head of Project Services in the development and delivery of written/oral presentations to stakeholders. Keep abreast of the ongoing work of the project to discern adverse trends, potential problem areas, opportunities and participate in their proactive management. Qualifications: Approximately 10 years of experience in cost control on major industrial projects, ideally with EPCM contracting approach. Strong grasp of project delivery phases and associated activities, as outlined in cost management procedures and guidelines. Proficient in the application of cost engineering, estimating, and planning practices outlined in AACE and PMI standards. Comprehensive understanding of cross-functional collaboration, including interfaces with engineering, procurement, construction, safety, quality, finance/accounting, planning, and document control. Familiarity with cost control software and the ability to analyze cost-saving value engineering scenarios, implementing effective reporting in line with guidelines. Demonstrated expertise in estimating techniques, including overseeing major project estimating development and reviews. Foster good communication and inter-personal skills to ensure a smooth teamwork. Proactively work to anticipate challenges, collaborating effectively with various stakeholders, EPCMs and third-party suppliers to address potential issues promptly. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.
Vill du arbeta som personlig assistent hos en glad och aktiv 7-årig tjej, då är detta något för dig!Hos vår kund kommer du som personlig assistent få vara en del av mycket skoj och bus i vardagen. Både kunden och hennes familj är aktiva och tycker om att hitta på olika roliga aktiviteter, så du som assistent kommer i ditt arbete få följa med på utflykter som till exempel bad, fiske, åka till lekland, roliga cykelturer, lekparker med mera.Om tjänsten:Din roll som personlig assistent hos kunden är att vara behjälplig i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser för henne. Det innebär att du kommer stötta upp vid bland annat personlig omvårdnad, förflyttningar och vid måltider.Vem vi söker:Vi söker dig som har kvar ditt barnasinne och som är van att ta ansvar i ditt arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom omvårdnad, men det är inget krav för tjänsten då du får lära dig rollen på plats hos kunden. Som person är du påhittig och kan ta egna initiativ samtidigt som du kan vara lugn och lyhörd i arbetet.Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tjänst 1: är på 50% med ett rullande schema och vi tillämpar anställningsformen "Så länge uppdraget varar".Tjänst 2: är en tjänst för arbete varannan helg med nattpass och vi tillämpar anställningsformen "Så länge uppdraget varar". Vi söker även timvikarier som kan arbeta extra vid behov, till exempel vid sjukdom eller planerad ledighet.Arbetspassen är på en rullande schemarad varierande både på vardagar och helg. Du arbetar hos kunden antingen kl.15.10-20:00 eller kl.08-20:00, beroende på om kunden är i skolan eller inte. Arbetspass på helger är mellan kl.07.00-19:00 eller kl.21.00-07.00.På natten är det jour mellan 04:00-05:55, resterande timmar är aktiva.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse.För att bli aktuell för tjänsten krävs följande:-Du kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och i skrift-Du har körkort samt tillgång till bil-Du tål alla sorters pälsdjur.Det är även meriterande om du har:- erfarenhet av en liknande roll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Beställ utdrag Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Matilda Ehrencrona | Rekryteringsansvarig
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Hedforsens förskola är en nyöppnad förskola med 6 portaler. Utformad med gemensamma ytor - 2 torg, restaurang och ateljé/snickarrum/vattenlek. Förskolan är ljus och fräsch med planerade lärmiljöer. Förskolan är belägen i Heden området med bussförbindelse till centrum. Förskolan organiserar sig i åldershomogena grupper så långt det är möjligt. Förskolans medarbetare har god kunskap och bred erfarenhet. Kvalitetsarbete leds av medarbetare tillsammans med rektor och områdets förskolesamordnare. Prioriterade förmågor vi fokuserar särskilt i undervisning på är språk- och kommunikation, matematik och social kompetens. Vi arbetar med pedagogiskt material så som TRAS, MIO och Bornholmsmodellen/Babblarna. Bildstöd och tecken som stöd är en del av den dagliga verksamheten. Bodens kommun erbjuder en friskvårdstimme i veckan när verksamheten tillåter det och friskvårdsbidrag till månadsavlönade medarbetare. Förskolorna i Bodens kommun har 6 planeringsdagar per år då verksamheten är stängd. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Hedforsens förskola söker dig som är förskollärare eller barnskötare och vill arbeta med barn 1-5 år. Du ska vara beredd på att arbeta de tider förskolan håller öppet och kompetensutveckling kvällstid. Du kommer att arbeta utifrån förskolans Läroplan och arbeta för att nå ökad måluppfyllelse på ett engagerat och positivt sätt. Du kommer att använda dig av digitala verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet, kommunikation med vårdnadshavare och andra delar av arbetet på förskolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad förskollärare eller barnskötare. Vi välkomnar även ansökningar från dig som i nuläget har pågående studier till förskollärare. Du är samarbetsvillig, har en bra samarbetsförmåga och är lösningsinriktad. Du ska var flexibel samt vara beredd på att ta ansvar och initiativ. Det viktiga är att du ser helheten i verksamheten, och tillsammans med kollegor arbeta mot uppsatta mål, rutiner och riktlinjer. Du ska se varje barn utifrån hens individuella behov. Om du har erfarenhet av verktygen TRAS, MIO och arbete med barn med särskilda behov är det en fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vänligen bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Visar 1 till 10 av 248 jobb