Lediga jobb i Boden

Sök totalt 283 lediga jobb i Boden

Butikschef Boden

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2023? Vill du leda och utveckla människor samt ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som butikschef på Lidl!  Din roll Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse! Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.  Rollen innefattar också uppgifter som: * Leverera utmärkt kundservice i din butik  * Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra  * Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential  * Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik * Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal * Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser * Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik. Vi ser även att du: * Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel.  * Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln.  * Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.  Vi erbjuder Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Handläggare mobilisering/lokal inköp till Norrbottens regemente

Det säkerhetspolitiska läget i vårt närområde har förändrats och regeringen har beslutat att den militära förmågan ska stärkas. Det innebär att Norrbottens Regemente I 19, skall växa. Denna spännande och expansiva tillväxtperiod ställer höga krav på förberedelser och hantering av dess mobiliserande krigsförband. Därför söker nu Logistikenheten Boden (LogE) en handläggare mobilisering med inriktning lokala inköp. Om enheten LogE har uppgift att planera materielunderhåll och tillhandahålla förnödenheter samt transporter till hänvisade förband för att de ska kunna genomföra utbildning, övning, beredskap och insats. LogE ansvarar även för Boden garnison samtliga krigsförbands förberedelser för mobilisering. LogE består av cirka 150 anställda placerade i Boden, Kiruna, Arvidsjaur, Östersund, Härnösand och Sollefteå. LogE stab består utav ca 15 anställda placerade i Boden, där vi behöver just dig som handläggare mobilisering med inriktning lokala inköp Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i att stödja chefen för LogE i Boden. Du kommer ingå i LogE stab och tillsammans med chefen och övriga handläggare planera och samordna krigsplacering, förrådställning av materiel och förnödenheter, förrådsresursplan samt spridningsplan av materiel och förnödenheter. Förnödenheter kan vara allt från drivmedel till personlig utrustning. Befattningen omfattar eget funktionsområdesansvar i syfte att säkerställa en effektiv försörjningskedja i fred, kris och krig. Fokus för den lokala inköparen är planläggning och framtagande av underlag i nära samverkan med Garnisons krigsförband och FMLOG Inköpsenheten syftande till att öka krigsförbandens beredskap via avtal. Befattningen kommer även innebära: *  Förhandla avtal och priser med leverantörer * Övervaka och utvärdera leverantörsprestationer *  Följa upp och säkerställa leveransprecision *  Utveckla uppgiften lokala inköp inom mobiliseringsområdet Arbetet kommer ske i tät samverkan med krigsförbanden vilket kommer innebära rekognoscering samt uppföljning ute i fält. Arbetet kan även innebära visst arbete på kvällar och helger. Den kan också medföra tjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. KRAV Kvalifikationer * Gymnasial utbildning eller motsvarande kompetens med inriktning ekonomi, juridik eller logistik som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. *  Körkort klass B manuell växellåda Personliga egenskaper Vi söker dig har stor servicekänsla och lätt att ta kontakt med människor samt har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du är inte främmande för att arbeta självständigt, är lojal, flexibel, noggrann och ordningsam som person. Du bör ha en hög förmåga att kunna hantera varierande arbetsuppgifter, stundtals under tidspress. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE * Erfarenhet av Försvarsmaktens stödsystem SAP/ PRIO samt LIFT avseende    Materiel- och förnödenhetsprocessen samt inköp, eller motsvarande som av    arbetsgivaren bedöms likvärdiga. * Erfarenhet inom offentlig förvaltning och upphandling * Erfarenhet av inköp- och leverantörsförhandlingar * God förståelse för försörjningskedjan och marknaden för lokala produkter * Genomförd värnplikt/grundläggande militär utbildning med godkänt resultat * Tidigare anställd i Försvarsmakten * Kunskap om Försvarsmaktens materielsystem samt förnödenheter * God fysisk förmåga Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, snarast. För upplysningar om befattningen kontakta: Chef LogE stab, Förvaltare Eric Swärdh För information om rekryteringsprocessen kontakta: Personalhandläggare, Anna-Lena Nilsson Fackliga företrädare: OFR/S, Per Eriksson SEKO-F, Susanne Thunberg OFR/O, Björn Persson SACO, Björn Astermo Samtliga nås via växeln, 0505- 45 10 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ange även löneanspråk. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
BUTIKSSÄLJARE - SOMMARJOBB - LIDKÖPING

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är anställningsform på 9,5/veckan under perioden 10/6 t.o.m 12/8 2024 Sommarjobb med chans till fortsättning efter sommaren. Placering: Lidköping OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/5 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
BUTIKSSÄLJARE - VIKARIAT - BODEN

Söker du efter ett vikariat där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är ett vikariat på 30h/vecka med start omgående t.o.m 1/4 2025 Möjlighet till förlängning. Placering: Boden OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/5 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personlig assistent till kvinnlig brukare med autism

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Socialförvaltningen söker personlig assistent för arbete hos kvinna med autism. Kommunikation sker med stöd av symboler och rutiner. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning på 6 månader kan tillämpas. Tjänsten är deltid, men eftersom rätten till heltid tillämpas i Bodens kommun så kan vissa arbetspass göras på andra ställen. ARBETSUPPGIFTER Kvinnan behöver stöd och hjälp med det mesta för att klara sin vardag. I arbetet ingår att bistå henne i hennes behov av stöd och hjälp under arbete och fritid, såsom personlig omvårdnad, träning, sysslor i hemmet, fritidsaktiviteter med mera. KVALIFIKATIONER Den vi söker har en väl utvecklad empati, en god förståelse och respekt för den enskildes svårigheter och möjligheter samt respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vi söker dig som kan arbeta efter fastställda rutiner, kan anpassa ditt sätt att vara utifrån den du möter, som är lugn och trygg och kan sätta riktning och ramar för brukaren i hennes vardag. Meriterande är om du har läst Omvårdnadsprogrammet eller har utbildning som personlig assistent och/eller erfarenhet från yrket samt om du arbetat med Teacch-metoden. Det är också meriterande om du har B-körkort så ange gärna det i din ansökan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Drift/Processingenjör

Bodens Energi är en energikoncern där fjärrvärme, elhandel, elproduktion och administration bed-rivs i moderbolaget Bodens Energi AB. Det helägda dotterbolaget Bodens Energi Nät AB ansvarar för elnätets 17 000 kunder samt viss entreprenadverksamhet i kommunen. Det innebär att vi arbetar för alla bodensare och med hela staden. Att bedriva en hållbar verksamhet socialt, ekonomiskt och ekologiskt är en viktig ledstjärna för vårt företag och våra medarbetare. Vill du vara med på vår resa och delar du vår vision att vara en lokal kraft med ansvar för framtiden då är du välkommen till oss på Bodens Energi! ARBETSUPPGIFTER Som drift/processingenjör ingår du i ledningsgruppen på Värme där ditt huvudsakliga ansvarsområde är anläggningsutveckling. Du arbetar med ständiga förbättringar utifrån beslutade utredningar och analyser av produktions- och miljöprestanda. Du kan själv komma att driva vissa av projekten. Du stödjer verksamheten avseende utredningar beträffande produktionstekniska frågor samt miljöavvikelser till luft och vatten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en driftingenjörsutbildning eller civilingenjörsutbildning inom Energi. Du har minst 5-års erfarenhet av arbete inom energi eller processindustri där du har arbetat med anläggningsutveckling. Du har B körkort för manuell växellåda. Som person är du positiv, med förmåga att sätta upp mål och riktning för arbetsuppgifterna. Du är prestigelös, engagerad och har lätt för att knyta kontakter internt och externt. Du är en god kommunikatör med förmåga att förmedla dina expertkunskaper på ett pedagogiskt sätt till andra. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och din förmåga att utveckla- och samverka tillsammans med övriga medarbetare. ÖVRIGT Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar oss! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med på resan?

30 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Kock till Lunda förskolekök

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Lunda förskolekök ingår i Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningens Kostverksamhet med ca 30 kök inom utbildning och äldreomsorgens särskilda boenden. Verksamheten följer en politiskt beslutad kostpolicy där inköp av lokalt producerade livsmedel är prioriterat bland avtalade livsmedel. Arbetet med säkra och välsmakande måltider är prioriterat liksom avtalstrohet och arbetet med att motverka svinn. Köket är väl utrustat och beläget på Sävastön i Boden med goda förbindelser med kollektivtrafik inom Boden och mellan Boden-Luleå. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som vill arbeta som kock hos oss i Lunda förskolekök. Hos oss arbetar du vardagar från kl. 07.00, tillsammans med en kollega. I arbetsuppgifterna ingår beredning av frukost, lunch och mellanmål för åtta portaler med måltider i förskolans restaurang. Ditt uppdrag är att bereda sallad enligt säsong och följa den gemensamma menyn för tillagning. I ansvaret ingår rutiner inom egenkontroll, portionsstatistik, webbaserad beställning av livsmedel och kökets förbrukningsartiklar. Vi samarbetar inom verksamheten och det händer att du ersätter / får ersättning av kollega i närliggande kök. Vi genomför arbetsplatsträffar inom området där vi tillvaratar arbetsmiljö, erfarenheter och utveckling inom Kostverksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom restaurang och livsmedel, god förmåga till samarbete och dialog samt viss datorvana. Erfarenhet av arbete med tillagning av mat kan av arbetsgivaren bedömas som likvärdig med utbildning. ÖVRIGT Vänlig bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Tvätteriarbetare med chaufförskompetens - Tvättservice

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! ARBETSUPPGIFTER I rollen som tvätteriarbetare på Tvättservice blir du en del av enheten Arbete och sysselsättning inom Arbetsmarknads och utbildningsförvaltningen. Tvättservice utför på uppdrag av socialförvaltningen tvätt till de kommunmedborgare som har det beslutet inom ramen för sin hemtjänst. Tvättservice har även som uppdrag att bereda arbetsuppgifter till de som står en bit från ordinarie arbetsmarknaden eller till personer med funktionsvariation inom SoL och LSS med sysselsättningsbeslut. Vi söker nu en tvätteriarbetare med chaufförskompetens till vår bil som levererar och hämtar in tvätt från våra kunder. En viss del av planering och logistik ingår också i arbetsuppgifterna. Du kommer delvis att jobba med vår chaufför och vara vårt ansikte ut mot våra kunder men du kommer också att jobba inne i vår tvättinrättning. Utöver chaufförsuppdraget ska du som tvätteriarbetare efter introduktion kunna tvätta, stryka mangla samt sköta allmänt förekommande uppgifter som finns på en tvättinrättning och kunna avgöra kvalité samt konditionen på textilen så att behandlingen blir rätt. God syn och en bra hälsa är bra egenskaper då jobbet kan vara kroppsligt tungt i vissa moment. Vi söker dig som tycker om att ge service och som har en positiv framtoning. Du behöver ha god fysik och tycka det är roligt att träffa nya människor. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med ett flertal kollegor och med ett nära stöd av arbetsledaren. Vi söker en noggrann, positiv och initiativtagande person som ser möjligheter även i det lilla. Du trivs med att jobba med rutiner och bidrar med din erfarenhet och kompetens till verksamhetens utveckling. I rollen som tvätteriarbetare med chaufförskompetens är det viktigt med ett gott bemötande. KVALIFIKATIONER B-körkort samt Skriv och läskunnig i svenska är ett krav. God datavana och erfarenhet av Officepaketet är meriterande. Arbetslivserfarenhet utifrån ovanstående tjänst är meriterande. Allergi för pälsdjur eller kemikalier är ej förenligt med tjänsten. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare år 6-9 sökes till Fria Emilia

Skolan Fria Emilia Fria Emilia är en fristående grundskola, F-9 i Boden. Vi har funnits och vuxit sedan 2004. Vi är en F-9 skola i Boden som drivs som ekonomisk förening utan ekonomiskt vinstintresse. Medlemmarna i den ekonomiska föreningen är föräldrar och personal. På så sätt är det vi som tillsammans äger skolan. Läsåret 23/24 går 260 elever hos oss och vi är ca 48 anställda. Vår skola ligger på Intendenturvägen 11 b, övre stadsdelen av Boden. Det är nära till busshållplatsen och bussförbindelserna till skolan är goda. Det gör att vår skola är tillgänglig vare sig du bor i stan eller i byarna. Vi har nära till naturen och de fina skidspåren i Pagla. Skolgården är planerad av oss med hjälp av en landskapsarkitekt för att främja rörelseglädje för våra elever. Skolgården har även en skolskog där det finns möjlighet att bedriva undervisning. Våra fina lokaler är indelade i tre våningsplan där varje våning har ett torg- en mötesplats. Att skapa möten och relationer är viktigt för oss. Hos oss blir alla barn sedda. Samma pedagoger finns i huset hela skolgången och vikarier är kända för eleverna. Bekanta ansikten i en föränderlig ålder och en föränderlig tid skapar trygghet både för föräldrar och elever. Vi arbetar aktivt med tillvaratagandet av olikheter som en tillgång. Vår Bistro serverar två rätter samt salladsbuffé varje dag. En av rätterna är alltid vegetarisk och allt är tillagat i eget kök. Förutom den vällagade maten har eleverna tillgång till färsk frukt alla dagar. Att få lära sig på olika sätt är centralt i lärandet tillsammans med eleverna. I Reggio Emilia talar vi om 100 språklighet. På skolan finns en musiksal som är designad av musiklärare. Här finns möjlighet att prova på instrument och sång i salens olika rum. Varje våningsplan har även en egen ateljé. På Fria Emilia vill vi att eleverna ska få möjlighet att uppleva sin egen tid i skolan som en helhet och få en långsiktig syn på lärandet. Med helhet menar vi: Kontinuitet i förhållningssätt (människosyn), i relation med varandra, en kunskapssyn. Progression och komplexitet i stoff, process och reflektion. Eleverna från år F till år 9 ska vara ansvarstagande och äga sitt lärande och sin tid. Med det sagt, så hoppas vi på att just Du vill bli en viktig pusselbit i vårt gäng! Arbetsuppgifter Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i årskurs 6–9. I första hand har du behörighet i svenska och SO-ämnen, men andra ämneskombinationer är också intressanta. Vi arbetar även ämnesövergripande i projekt. Du kommer att ingå i ett av skolans härliga och drivande arbetslag och tillsammans med övriga pedagoger är du med och utvecklar skolan och lärandet för eleverna! Kvalifikationer Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Du kan ta ansvar och delar gärna med dig av dina idéer och erfarenheter. Du har en positiv elevsyn och utgår från att alla elever vill och kan utifrån sina förutsättningar. Du besitter god förmåga att skapa professionella och goda kontakter med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har även förmåga till reflektion och analys av din undervisning. Ansvarskänsla och god samarbetsförmåga är några av de personliga egenskaper som du har med dig tillsammans med ett intresse att jobba i enlighet med våra grundtankar. För att göra det krävs bl.a flexibilitet, god förmåga att lyssna samt mod att ifrågasätta och utmana sig själv och andra. Vi tror starkt på att arbeta tillsammans, arbete i skolan ska inte vara ett ensamarbete och vi strävar därför att så långt som möjligt göra arbetet till ett lagarbete. Anställningsvillkor 60 % med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering och intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Övrigt om lön, ersättningar och förmåner Individuell lönesättning tillämpas. På Fria Emilia tillämpas semestertjänst med ett lokalt avtal som innefattar en generell kompensationstid, detta innebär i praktiken att du kan vara ledig under i princip alla lovdagar och det liknar en ferietjänst, men med en fördel att du i högre grad kan påverka när du vill förlägga din ledighet. På Fria Emilia äter all personal pedagogisk lunch tillsammans med eleverna i vår Bistro där skolmaten tillagas av våra kockar. En timme friskvård i veckan samt ett friskvårdsbidrag på 1500 kr/år! Vi följer Bodens kommuns läsårsplan. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vänligen bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Grävmaskinist

Grävmaskinsförare med erfarenhet. Kunnig och samarbetsvillig maskinförare. Meriterade med förarbevis för fler anläggningsmaskiner samt erfarenhet från Va-arbeten. Arbeten i Boden med omnejd. Arbeten på annan ort i perioder.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024