Är du ute efter ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna och ett sommarjobb? Är du en social och målmedveten person som gillar att prata med människor och vill hjälpa dem till en bättre husupplevelse? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Mötesbokare – en roll där du får hjälpa villaägare till ett mer energieffektivt hem! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid. Du blir anställd hos Bravura och arbetar som konsult hos Sjömarkens. En förutsättning för tjänsten är att du kan arbeta minst 16h i veckan och är tillgänglig för att arbeta minst 20h i veckan under sommarperioden. Du arbetar antingen halvdag kl. 8-12 eller kl. 13-17, alternativt heldag kl. 8-17. Schemat är flexibelt och kan anpassas utifrån din huvudsakliga sysselsättning. Om företaget Sjömarkens Isolering är en marknadsledande lösullsinstallatör på sina marknader sedan 40 år tillbaka. Bolaget arbetar med ständig kompetensutveckling och installatörerna har stort hantverkskunnande. Från de största projekten för byggföretag till garagetillbyggnader hos villaägare – Sjömarkens hanterar alla situationer. De erbjuder alltifrån tilläggsisolering för att sänka energiförbrukningen, isolering av nybyggnad eller tillbyggnad av villor, samt storskalig nyproduktion som sparar på både tid och miljö. En unik framgångsfaktor för Sjömarkens är att de tillverkar sin egen isolering i Borås och har egna installatörer, något som möjliggör en snabb leverans. Lösull, som isoleringen bygger på, är det effektivaste sättet att isolera alla husets konstruktioner - väggar, golv och tak. Det sparar tid och snickarna slipper dammig hantering. Samtidigt behövs ingen plats för förvaring av isolering på bygget. Dessutom blir det inget spill, för det tar Sjömarkens installatörer hand om. Sjömarkens är ett familjärt bolag och består idag av cirka 40 medarbetare på 15 orter i Sverige, varav 9 distriktsäljare. Arbetsuppgifter I rollen som Mötesbokare utgör du en viktig roll i försäljningsteamet och arbetar med att kontakta villaägare inom utvalda geografiska områden i Skåne via telefon. Ditt huvudsakliga mål är att väcka intresse för Sjömarkens isoleringslösningar och boka in fysiska möten mellan villaägare och Sjömarkens lokala fältsäljare. Under samtalen informerar du om fördelarna med energieffektiv isolering och hur en kostnadsfri besiktning kan ge kunden ett skräddarsytt förslag på åtgärder och pris. Du arbetar nära säljarna och har en avgörande roll i att fylla deras kalendrar med kvalitativa möten. Vid start kommer du att få rätt introduktion och stöttning för att lyckas i rollen. Arbetet sker huvudsakligen från kontoret i Borås. Kontakta villaägare och boka in möten med lokala fältsäljare Informera om fördelarna med energieffektiv isolering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper För denna tjänst lägger vi störst vikt vid dina personliga egenskaper. Det viktigaste är att du har en positiv inställning, viljan att lära dig och har modet att ta första steget till ett samtal. Vi tror att du är en social person som trivs med att ta kontakt med nya människor över telefon och ser det som en spännande utmaning att boka in värdeskapande möten. Du motiveras även att nå tydliga mål och bibehålla en hög aktivitet, samtidigt som du vågar ta initiativ. Förutom dina personliga egenskaper har du även: Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, om du är studerande ser vi gärna att du har pågående studier fram till januari 2026 som tidigast God dator- och systemvana Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt Övrig information Start: 9 juni Plats: Borås Lön: Timlön och rörlig del Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Garda Alarm är ett snabbt växande larmföretag. Vill du vara en av oss och arbeta i ett starkt växande bolag med nyskapande tjänster och produkter? Som Larmtekniker hos oss kommer du att möta våra kunder i deras hem och leverera en högklassig trygghet genom att genomföra proffsiga installationer av nya larmsystem samt utföra service på befintliga anläggningar. Just nu behöver vi förstärka med en Larmtekniker i/runt Borås. Arbetet utgår hemifrån med arbetsfordon, du bör alltså vara boende i/runt denna plats. Om tjänsten Anställningen börjar med utbildning som består av teoretiska och praktiska moment samt avslutas med utbildning på fält tillsammans med en erfaren kollega som agerar mentor. Utbildningen gör dig redo för att sedan själv kunna driftsätta nya larmsystem samt utföra service av befintliga. Ditt fokus kommer vara att ge kunden ett förstklassigt skydd och trygghet genom att säkra upp deras hem. Det innebär också att du tillsammans med kund går igenom och utbildar kunden i användandet av vårt larmsystem och även introducerar våra appar. Målet är att inte lämna en kund med svaga säkerhetspunkter. Viktigt är att göra allt för att skänka trygghet åt kunden. Tjänsten är på 80% till att börja med men med stor chans till ökning i procent. Vad erbjuder Garda Alarm dig? Vi på Garda Alarm ser våra anställda som en av våra viktigaste resurser, därför är det extra viktigt att du ska trivas i rollen som Larmtekniker hos oss. Vi erbjuder dig en genomarbetad introduktion och utbildning som gör att du ska känna dig väl förberedd i rollen som tekniker. En attraktiv lönemodell. Kollektivavtal och grundläggande anställningsformer Väl genomarbetade vidareutbildningar inom både teknik, produktkännedom och försäljning Resor med övernattning och veckovisa arbeten på andra orter förekommer i yrket. Vem är du? Du har har B-Körkort Du är fri från anmärkningar i belastningsregistret, detta är av största vikt då vi är ett företag som levererar säkerhetslösningar till privatpersoner i deras hem Har du intresse för teknik och försäljning är det ett plus, men också något du givetvis får utbildning och coachning kring Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift Du är serviceinriktad, Kundorienterad, Målmedveten och lägger stor vikt vid kundernas önskemål och är mån om att de uppfylls Alltså är du en person som trivs med att hjälpa människor och kan bemöta dem på ett ödmjukt och professionellt sätt. Vi arbetar med svagström, vilket innebär att du ej behöver vara behörig elektriker för att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Om företaget Länsförsäkringar Larmcentral startades av Länsförsäkringar under våren 2008 som ett naturligt steg i ett redan etablerat trygghetskoncept. Med moderna larmtjänster skapar vi ett bra och tryggt skydd mot inbrott och brand. Tillsammans med Länsförsäkringar kan vi erbjuda helhetslösningar som är unika i vår bransch, från att spara, försäkra, låna och skydda till fastighetsförmedling. Din roll Är du student och vill arbeta extra vid sidan av studierna? Då är denna roll perfekt för dig! I rollen som Larmoperatör kommer du hantera inkommande larm från privat- och företagskunder eller arbeta med skadejour för alla Länsförsäkringars kunder. Det handlar om brand-, inbrotts- och driftlarm där du gör en bedömning och därefter sätter in rätt hjälpresurs. För oss är kunden i centrum och ett av våra viktigaste mål är att skapa nöjda och trygga kunder som ökar sitt engagemang inom Länsförsäkringars hela produktsortiment. Du kommer arbeta med inkommande såväl som utgående samtal samt uppföljning på tidigare ärenden. Du kommer även hantera first-line support kring våra produkter och tjänster. Under studierna kommer du att arbeta varannan helg och extra ströpass vid behov, under sommaren arbetar du heltid med varierat schema förlagda på veckodagar och helg. För detta uppdrag kommer du att vara konsult via Clevry och arbeta på Älvsborgs Larmcentral. Start: Omgående Kontor: Borås Arbetstider: Måndag till fredag mellan kl 16.00-19.00. Det finns även möjlighet till att arbeta fler timmar under fredagar, om så önskas. Det finns även möjligheten till arbete varannan helg under sommaren 2025 (07:30-18:00 lör & sön) om så önskas. Huvudsakliga arbetsuppgifter Bedriva arbetet enligt de styrande dokument, processer och arbetsinstruktioner som finns föreskrivna. Löpande dokumentera kundärenden och överenskommelser i verksamhetens systemstöd. Ta del av och använda den information som presenteras vid såväl regelbundna interna möten, intranät och andra informationskanaler. Kontrollera installatörernas arbete vid installation. Ge första linjens support till kunder på larmcentralens tjänster och produkter samt rapportera dessa vidare till andra linjens support då ärendet inte löses. Vara rådgivare när andra funktioner eller medarbetare söker kompetensstöd. Delta i projektarbete på såväl avdelnings- som bolagsnivå. Din profil Vi ser att du som söker är tillgänglig för deltidsarbete, måndag till fredag, vid sidan av studier. Vi söker dig som vill ge våra kunder trygghet i världsklass och genom ditt engagemang alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av kundservice via telefon. Meriterande är också om du har arbetat inom någon form av bevakningsföretag och/eller försäkringsbolag. Vi vill också att du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Då kunden arbetar med säkerhet och trygghet i våra kunders hem krävs att du är prickfri i polisens belastningsregister för att bli godkänd för arbete i bevakningsföretag. Som person behöver du vara handlingskraftig, ha hög social kompetens och en stark ansvarskänsla. Vi ser att du som vill jobba hos oss är kommunikativ och bra på att tolka både skriven och talad information och utifrån det fatta beslut så vår kund alltid upplever sig trygg och omhändertagen. Du trivs med att arbetet växlar snabbt i tempo och att ta egna initiativ under arbetspasset. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Nu finns chansen att vara med om något unikt och spännande! Agaton Omsorg kommer till Borås och öppnar helt nyrenoverat och modernt LSS-boende för personkrets 1. Preliminär invigning under september 2025! Om Oss Agaton Omsorg är det lilla genuina omsorgsföretaget som med gemenskap och glädje förändrar vardagen tillsammans. Entreprenörsdrivna med lång erfarenhet och hög kunskap kring att bygga upp och driva högklassig vård- och omsorgsverksamhet. Vi erbjuder moderna boendelösningar i framkant för vuxna inom ramen för LSS och SoL. Agaton är det enkla och pålitliga alternativet som med engagemang, omtanke och glädje ger trygghet och stöd på vägen mot ett självständigare liv. Vår vision är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen. Vill du bidra i det nya hängivna Team som byggs och ingå i ett snabbfotat, nytänkande och växande företag? Sök då till oss på Agaton Omsorg och Villa August Gruppbostad. En helt unik möjlighet att få vara med i starten av det som kommer att bli ett fantastiskt boende för målgruppen. Du har stor möjlighet att påverka verksamheten tillsammans med teamledare och verksamhetschef på Villa August. Om Villa August Gruppbostad Vi på Agaton Omsorg är stolta över att till hösten kunna erbjuda toppmodernt och nyrenoverat LSS-boende i Borås. Villa August kommer ligga lugnt beläget i villaområde med närhet till både natur och centrala Borås och därmed all tänkbar samhällsservice. Boendet innehar 6 platser där varje boende har sin egen lägenhet med fullvärdigt kök och badrum och egen uteplats. Därtill finns gemensamhetsutrymmen såsom kök/matplats och gemensamhetsytor. I boendet utformas stöd för dem som bor i syfte att kunna leva så självständigt som möjligt med ett varierat innehåll vad gäller sysselsättning, aktiviteter och gemenskap. Till varje boende utses en kontaktperson vilken ansvarar för planering, genomförande och uppföljning kring den boende. Om Rollen Som Boendestödjare är du en viktig del i de människors liv vilka är boendes på Villa August och en garant för att arbetssätt och bemötande gentemot våra kunder följer Agaton Omsorgs vision, värderingar och pedagogiska grundsyn. Vårt mål är att tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen för de personer som vi får förmånen att ta hand om. Vi söker dig som har vård och omsorgsutbildning eller likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete inom exempelvis vård och omsorg eller liknande. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik är meriterande. Vi söker: - Vi söker nu flera Boendestödjare, heltid/deltid. - Arbetstid dag, kväll, natt och helg. - Provanställning 6 månader. - Tillträde sker enligt överenskommelse med preliminär start i september 2025. - Vi söker dig som har relevant utbildning inom vård och omsorg/psykiatri (ex. undersköterska med eller utan inriktning psykiatri, vårdbiträde, skötare, behandlingspedagog, socialpedagog, stödpedagog) - Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom liknande verksamhet och kan lämna goda referenser. - Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. - B-Körkort är meriterande. Är du: - prestigelös och ansvarstagande i ditt medarbetarskap? - driven, engagerad och hängiven uppgiften att stödja andra människor i deras utveckling? - initiativrik och har en god förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt? - har förmåga att få förtroende hos andra och är lösningsfokuserad? Då är du rätt person för oss! Läs mer om oss och vår verksamhet på www.agatonomsorg.se Vad händer nu? Ansök gärna så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag. Intervju kommer att ske både genom fysiskt möte och/eller Teams. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktuppgifter vid frågor: Jennie Andersson, Verksamhetschef, [email protected], 079-143 22 98 Agaton Omsorg har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.
Nu söker vi på Våglängdsgatan 91B i Borås en stödassistent för vår gruppbostad med inriktning personkrets 2. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdrag: rollen som stödassistent utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, läkemedelshantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att bibehålla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull vardag och fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Om Våglängdsgatan 91B: Våglängdsgatan 91B ligger på Hässleholmen i Borås med närhet till naturområden, affärer och kollektivtrafik. Hos oss bor boende med varierat behov av stöttning och stöd i vardagen. Det är ett varierat arbete där du får utföra både rena omvårdnadsinsatser samt stödjande insatser. Hos oss är vi 15 anställda och en gruppledare som är närvarande i verksamheten. Våglängdsgatan är en väl inarbetad enhet med bra struktur och rutiner. Vi jobbar ständigt med utveckling och kvalitet för att ge våra boende det bästa stödet. Hos oss finns; • Gruppledare: Du har ett närvarande ledarskap som stora delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig. • Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen personkrets 2. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-04 (rekrytering kommer ske löpande under perioden) För mer information kontakta: Lisa Larsson, Verksamhetschef Våglängdsgatan 91B [email protected] / 0735-04 24 57 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Du blir den naturliga länken mellan teknik, affär och människa – den som håller ihop trådarna, skapar struktur och driver arbetet framåt. Du kommer att arbeta i nära och samarbeta med flera delar av organisationen, inklusive produktutveckling, IT, försäljning och ledning, likväl som med externa kunder och leverantörer. Din förmåga att kombinera tekniskt kunnande med stark projektledarkompetens blir avgörande för projektens framgång och kundnöjdhet. Här får du inte bara leda projekt – du får vara med och påverka hur vi leder projekt. Vi ser gärna att du bidrar med nya perspektiv, förbättringsförslag och metodik som höjer nivån ytterligare. Vissa resor kan förekomma. Du kommer bland annat att: Leda, planera och följa upp projekt inom både interna och externa tekniska initiativ Säkerställa att projekt blir klara i tid, inom budget och i linje med uppsatta kvalitetsmål Koordinera och driva samarbetet med interna resurser, utvecklare, kunder och leverantörer Identifiera potentiella risker samt ta fram och implementera riskhanteringsplaner Ansvara för projektdokumentation, statusrapporter och uppföljning gentemot ledning och nyckelpersoner Kontinuerligt förbättra våra projektprocesser, arbetssätt och verktyg – för högre effektivitet och bättre resultat Vi söker dig som... … är en strukturerad och lösningsorienterad projektledare med teknisk förståelse och stark drivkraft. Du har lätt för att skapa ordning i komplexa sammanhang och trivs i en roll där du får kombinera teknik med ledarskap. Du är van att leda projekt från start till mål, hantera flera intressenter parallellt och kommunicera tydligt med både tekniska team och affärssidan. Du har ett öga för detaljer, men förlorar aldrig helhetsperspektivet. Med din nyfikenhet, samarbetsförmåga och ditt resultatfokus bidrar du till både framdrift och utveckling – i varje projekt du tar dig an. Vi ser att du har: Minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna i en agil miljö Eftergymnasialutbildning inom teknik, IT eller projektledning – eller motsvarande arbetslivserfarenhet God förståelse för tekniska miljöer inom hårdvara, mjukvara eller IoT Erfarenhet av projektverktyg och metoder som Agile, Scrum, Waterfall Förmåga att bygga relationer och skapa struktur i föränderliga miljöer Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Garda Alarm är ett snabbt växande larmföretag. Vill du vara en av oss och arbeta i ett starkt växande bolag med nyskapande tjänster och produkter? Som Larmtekniker hos oss kommer du att möta våra kunder i deras hem och leverera en högklassig trygghet genom att genomföra proffsiga installationer av nya larmsystem samt utföra service på befintliga anläggningar. Just nu behöver vi förstärka med en Larmtekniker i/runt Borås. Arbetet utgår hemifrån med arbetsfordon, du bör alltså vara boende i/runt denna plats. Om tjänsten Anställningen börjar med utbildning som består av teoretiska och praktiska moment samt avslutas med utbildning på fält tillsammans med en erfaren kollega som agerar mentor. Utbildningen gör dig redo för att sedan själv kunna driftsätta nya larmsystem samt utföra service av befintliga. Ditt fokus kommer vara att ge kunden ett förstklassigt skydd och trygghet genom att säkra upp deras hem. Det innebär också att du tillsammans med kund går igenom och utbildar kunden i användandet av vårt larmsystem och även introducerar våra appar. Målet är att inte lämna en kund med svaga säkerhetspunkter. Viktigt är att göra allt för att skänka trygghet åt kunden. Tjänsten är på 80% till att börja med men med stor chans till ökning i procent. Vad erbjuder Garda Alarm dig? Vi på Garda Alarm ser våra anställda som en av våra viktigaste resurser, därför är det extra viktigt att du ska trivas i rollen som Larmtekniker hos oss. Vi erbjuder dig en genomarbetad introduktion och utbildning som gör att du ska känna dig väl förberedd i rollen som tekniker. En attraktiv lönemodell. Kollektivavtal och grundläggande anställningsformer Väl genomarbetade vidareutbildningar inom både teknik, produktkännedom och försäljning Resor med övernattning och veckovisa arbeten på andra orter förekommer i yrket. Vem är du? Du har har B-Körkort Du är fri från anmärkningar i belastningsregistret, detta är av största vikt då vi är ett företag som levererar säkerhetslösningar till privatpersoner i deras hem Har du intresse för teknik och försäljning är det ett plus, men också något du givetvis får utbildning och coachning kring Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift Du är serviceinriktad, Kundorienterad, Målmedveten och lägger stor vikt vid kundernas önskemål och är mån om att de uppfylls Alltså är du en person som trivs med att hjälpa människor och kan bemöta dem på ett ödmjukt och professionellt sätt. Vi arbetar med svagström, vilket innebär att du ej behöver vara behörig elektriker för att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Du blir den naturliga länken mellan teknik, affär och människa – den som håller ihop trådarna, skapar struktur och driver arbetet framåt. Du kommer att arbeta i nära och samarbeta med flera delar av organisationen, inklusive produktutveckling, IT, försäljning och ledning, likväl som med externa kunder och leverantörer. Din förmåga att kombinera tekniskt kunnande med stark projektledarkompetens blir avgörande för projektens framgång och kundnöjdhet. Här får du inte bara leda projekt – du får vara med och påverka hur vi leder projekt. Vi ser gärna att du bidrar med nya perspektiv, förbättringsförslag och metodik som höjer nivån ytterligare. Vissa resor kan förekomma. Du kommer bland annat att: Leda, planera och följa upp projekt inom både interna och externa tekniska initiativ Säkerställa att projekt blir klara i tid, inom budget och i linje med uppsatta kvalitetsmål Koordinera och driva samarbetet med interna resurser, utvecklare, kunder och leverantörer Identifiera potentiella risker samt ta fram och implementera riskhanteringsplaner Ansvara för projektdokumentation, statusrapporter och uppföljning gentemot ledning och nyckelpersoner Kontinuerligt förbättra våra projektprocesser, arbetssätt och verktyg – för högre effektivitet och bättre resultat Vi söker dig som... … är en strukturerad och lösningsorienterad projektledare med teknisk förståelse och stark drivkraft. Du har lätt för att skapa ordning i komplexa sammanhang och trivs i en roll där du får kombinera teknik med ledarskap. Du är van att leda projekt från start till mål, hantera flera intressenter parallellt och kommunicera tydligt med både tekniska team och affärssidan. Du har ett öga för detaljer, men förlorar aldrig helhetsperspektivet. Med din nyfikenhet, samarbetsförmåga och ditt resultatfokus bidrar du till både framdrift och utveckling – i varje projekt du tar dig an. Vi ser att du har: Minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna i en agil miljö Eftergymnasialutbildning inom teknik, IT eller projektledning – eller motsvarande arbetslivserfarenhet God förståelse för tekniska miljöer inom hårdvara, mjukvara eller IoT Erfarenhet av projektverktyg och metoder som Agile, Scrum, Waterfall Förmåga att bygga relationer och skapa struktur i föränderliga miljöer Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Är du en ansvarsfull och social person som trivs med att arbeta med barn? Har du D-körkort och YKB? Då har vi ett spännande jobb för dig! Vi söker just nu bussförare till våran kund för skoltrafik i Borås och Falkenberg. Vår kund är ett internationellt bussföretag i expansion som fokuserar på hållbarhet och ekodrivning. Företaget strävar efter att minska sin klimatpåverkan, vilket ger dig som medarbetare möjlighet att bidra till en grönare transportlösning. Här värderas mångfald och inkludering, och du får arbeta i en positiv arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas. Du blir en del av ett engagerat team som gör skillnad för både resenärer och planeten. Tjänsten är på deltid cirka 50-85% och rekrytering sker löpande med start så snart som möjligt. Om tjänsten Som bussförare kommer du att ansvara för att köra skolbuss mellan olika adresser där du transporterar barn till och från skolan. Din arbetsdag består av två körningar: förmiddag och eftermiddag. Detta innebär att du har en flexibel och varierad arbetsdag med goda möjligheter till fritid mitt på dagen. Arbetsuppgifter: Köra skolbuss (skoltrafik) mellan olika adresser. Säkerställa att barnen transporteras tryggt och punklligt. Kommunicera med föräldrar och skolpersonal vid behov. Vi söker dig som: Har D - Körkort. Har YKB. Har B-Körkort och tillgång till egen bil för att ta dig till och från jobbet. Är social, ansvarstagande och kommunikativ. Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: En direktrekrytering till vår kund. En flexibel deltidsanställning på 50-85% med varierande arbetstider. Konkurenskraftig lön enligt kollektivavtal Ett ansvarsfullt och roligt jobb där du får vara med och bidra till barns trygghet och skolväg varje dag. Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Välkommen att bli en del av vårt team på adacto people! Om adacto people: adacto people är ett bemannings- och rekryteringsföretag som specialiserar sig på att erbjuda skräddarsydda lösningar för transport- och logistikbranschen. Vi fokuserar på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag för att säkerställa effektivitet och pålitlighet i transportkedjan. Hos oss blir du en del av ett engagerat och professionellt team, där vi arbetar för att skapa långsiktiga och framgångsrika relationer mellan arbetstagare och arbetsgivare, och tillsammans driva utvecklingen framåt.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Du blir den naturliga länken mellan teknik, affär och människa – den som håller ihop trådarna, skapar struktur och driver arbetet framåt. Du kommer att arbeta i nära och samarbeta med flera delar av organisationen, inklusive produktutveckling, IT, försäljning och ledning, likväl som med externa kunder och leverantörer. Din förmåga att kombinera tekniskt kunnande med stark projektledarkompetens blir avgörande för projektens framgång och kundnöjdhet. Här får du inte bara leda projekt – du får vara med och påverka hur vi leder projekt. Vi ser gärna att du bidrar med nya perspektiv, förbättringsförslag och metodik som höjer nivån ytterligare. Vissa resor kan förekomma. Du kommer bland annat att: Leda, planera och följa upp projekt inom både interna och externa tekniska initiativ Säkerställa att projekt blir klara i tid, inom budget och i linje med uppsatta kvalitetsmål Koordinera och driva samarbetet med interna resurser, utvecklare, kunder och leverantörer Identifiera potentiella risker samt ta fram och implementera riskhanteringsplaner Ansvara för projektdokumentation, statusrapporter och uppföljning gentemot ledning och nyckelpersoner Kontinuerligt förbättra våra projektprocesser, arbetssätt och verktyg – för högre effektivitet och bättre resultat Vi söker dig som... … är en strukturerad och lösningsorienterad projektledare med teknisk förståelse och stark drivkraft. Du har lätt för att skapa ordning i komplexa sammanhang och trivs i en roll där du får kombinera teknik med ledarskap. Du är van att leda projekt från start till mål, hantera flera intressenter parallellt och kommunicera tydligt med både tekniska team och affärssidan. Du har ett öga för detaljer, men förlorar aldrig helhetsperspektivet. Med din nyfikenhet, samarbetsförmåga och ditt resultatfokus bidrar du till både framdrift och utveckling – i varje projekt du tar dig an. Vi ser att du har: Minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna i en agil miljö Eftergymnasialutbildning inom teknik, IT eller projektledning – eller motsvarande arbetslivserfarenhet God förståelse för tekniska miljöer inom hårdvara, mjukvara eller IoT Erfarenhet av projektverktyg och metoder som Agile, Scrum, Waterfall Förmåga att bygga relationer och skapa struktur i föränderliga miljöer Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Välj ett jobb för att visa detaljer