Lediga deltidsjobb i Borlänge
Det finns totalt 87 lediga deltidsjobb att söka i Borlänge
Nordsjö Idé & Design butiker inspirerar och levererar hög service med fokus på färg av hög kvalitet till konsumenter och den professionella målaren. Butiken säljer även tapet. Nordsjö Idé & Design butikerna ägs av AkzoNobel Decorative Coatings AB och som består av över 110 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr, som till största del drivs och ägs av franchisetagare. Har du passion för färg och kundkontakt? Till vår fina butik i Borlänge söker vi nu en sommarjobbare på 50%. Vad kan AkzoNobel erbjuda dig? Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2025. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss! Vad kommer du att arbeta med? Vi erbjuder dig ett varierat arbete där vi tillsammans i vårt team samarbetar för att dela med oss av vår kunskap och passion för färg till våra kunder. I vårt sortiment har vi dessutom tapeter, arbetsverktyg, spackel med mera. Du kommer att få utvecklas och bli ett proffs på att hjälpa både yrkesmålare och konsumenter med deras projekt. Som butikssäljare hos oss sätter du alltid kunden i fokus. Öppettider vardagar mellan kl 06:30 till kl 18:00 samt lördag kl 09:00 till kl 14:00, söndagar stängt. Placeringsort är Borlänge. Tjänsten är ett sommarvikariat från Juni till Augusti, på 50 % (vissa veckor kan det bli mer än 50%). Vem är du? Du har en stor passion för färg och inredning och känner stolthet i det arbete du gör. Du tycker det är viktigt att ha kunden i fokus och du trivs med att ge råd kring kulör och känsla. Du brinner för att sälja genom att ge våra kunder den bästa servicen och hitta lösningar som överträffar kundens förväntningar. För att du ska trivas hos oss är samarbete och lagkänsla viktigt. Som person sprider du glädje och härlig energi bland dina medarbetare, men också till kunderna. Du är dessutom lyhörd och serviceminded. Har du erfarenhet av arbete inom service och försäljning är det meriterande. Har du erfarenhet från färgbranschen är även det meriterande men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Utöver det har du goda kunskaper i det svenska språket. Din ansökan På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. Av denna anledning utbildar och tränar vi våra Talent Acquisition Partners och rekryterande chefer i att förstå och hantera våra omedvetna fördomar. Genom detta arbete strävar vi efter medvetenhet och att vidta åtgärder när det aktuellt. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Benjamin Carlsson, Regionchef, +46 708 35 06 32 Alternativt Linda Söderlund, Butikschef, +46 761 26 41 79, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Samuel Johannesson, Talent Acquisition Partner Nordics, [email protected]
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu en personlig assistent som vill arbeta i Insjön. Under perioden före och efter sommaren kommer du att arbeta ett fast arbetspass per vecka, med möjlighet att ta på dig fler timmar vid behov. Under veckorna 27–31 finns det även möjlighet att arbeta upp till två pass per vecka då du täcker upp för ordinarie personal under deras semester. I rollen som personlig assistent kommer du att vara aktiv både i hemmiljö och på skolan i Borlänge. Under sommarlovet kommer du huvudsakligen att arbeta från hemmet i Insjön, medan arbetspassen innan och efter sommaren börjar och slutar på skolan i Borlänge. Arbetstiderna är vanligtvis förlagda enligt följande: Kl. 13:00 – 08:00, med väntetid under natten. OM KUNDEN Vår kund är en glad, sprallig och livfull kille i 18-årsåldern som bor tillsammans med sin familj. Han har en autismdiagnos och behöver stöd i många delar av vardagen för att den ska fungera på ett bra sätt. Vidare är han aktiv och nyfiken på omvärlden – han gillar att hitta på saker och uppskattar utflykter och roliga aktiviteter. Det kan vara allt från att åka tåg, ta ett dopp i badhuset, till att kolla på en spännande hockeymatch. För att ni tillsammans ska kunna ge er ut på äventyr är det ett krav att du som assistent har B-körkort. VEM ÄR DU? För att trivas i rollen som personlig assistent hos vår kund behöver du vara en varm, positiv och lyhörd person. Du har nära till skratt, är trygg i dig själv och möter andra med ett öppet sinne. Eftersom kunden tycker om att hitta på saker och göra utflykter, är det viktigt att du är nyfiken, engagerad och tycker det är roligt att vara med och skapa meningsfulla stunder i vardagen. Du behöver vara flexibel, initiativrik och ha lätt för att kommunicera – både med kunden, hens familj och arbetsledaren i teamet. Det är en fördel om du trivs med att arbeta i en familjär miljö, där relationer och samspel är en stor del av arbetet. För denna tjänst krävs det att du: Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Har B-körkort Inte är allergisk mot katter Har ett aktuellt registerutdrag Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av att jobba som assistent Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Eller vill du bara ha ett extra jobb vid sidan av studierna? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Kökspersonal hos oss? Tjänsten innebär att du jobbar i köket och roterar mellan stationer som stekbord, fritering och sallad. Du ser till att det är rent i köket och att egenkontroller följs. Som kökspersonal på Brödernas arbetar du i team och det är därför viktigt att du är en lagspelare och förstår vikten av kommunikation och gruppsamverkan. Vem är du? Vi söker dig som gillar ett högt arbetstempo, är serviceinriktad och älskar att jobba med människor. Du tycker om att jobba med andra och vill ha en karriär i restaurangbranschen. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Or do you just want an extra job alongside your studies? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Kitchen staff with us mean? The service means that you work in the kitchen and rotate between stations such as frying tables, frying and salad. You make sure that the kitchen is clean and that self-checks are followed. As a kitchen staff at Brödernas, you work in teams and it is therefore important that you are a team player and understand the importance of communication and group collaboration. Who are you? We are looking for you who like a high work pace, are service-oriented and love working with people. You enjoy working with others and want a career in the restaurant industry. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Servicepersonal hos oss? I tjänsten ingår det att vara ansiktet utåt. Dina arbetsuppgifter består av att välkomna gäster, ta emot beställningar i kassan eller vid bordet, servera mat och dryck, se till att gästerna är nöjda och lämnar restaurangen med gott humör. I arbetsuppgifterna ingår också att öppna och stänga samt säkerställa en ansvarsfull alkoholservering. Vem är du? Som person har du god arbetsmoral, är en social person och tycker om att ha kontakt med människor. Du är samarbetsvillig och trevlig. Du har ett öga för vad du behöver prioritera och tar självständiga beslut i ditt arbete. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter till att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Service Personnel with us mean? The service includes being the face outwards. Your duties consist of welcoming guests, taking orders at checkout or at the table, serving food and drink, making sure guests are happy and leaving the restaurant in a good mood. The tasks also include opening and closing and ensuring responsible alcohol serving. Who are you? As a person, you have a good work ethic, are a social person and enjoy having contact with people. You are cooperative and nice. You have an eye for what you need to prioritize and make independent decisions in your work. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 90 öppnade enheter i Sverige och vi öppnar nya enheter varje månad. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Servicepersonal hos oss? I tjänsten ingår det att vara ansiktet utåt. Dina arbetsuppgifter består av att välkomna gäster, ta emot beställningar i kassan eller vid bordet, servera mat och dryck, se till att gästerna är nöjda och lämnar restaurangen med gott humör. I arbetsuppgifterna ingår också att öppna och stänga samt säkerställa en ansvarsfull alkoholservering. Vem är du? Som person har du god arbetsmoral, är en social person och tycker om att ha kontakt med människor. Du är samarbetsvillig och trevlig. Du har ett öga för vad du behöver prioritera och tar självständiga beslut i ditt arbete. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en fartfylld arbetsplats som är mitt under en stor expansion vilket innebär mycket goda möjligheter till att utvecklas med företaget. Rekryteringsprocessen När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://my.hubert.ai/advice-before-hubert-interview/sv-se Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Service Personnel with us mean? The service includes being the face outwards. Your duties consist of welcoming guests, taking orders at checkout or at the table, serving food and drink, making sure guests are happy and leaving the restaurant in a good mood. The tasks also include opening and closing and ensuring responsible alcohol serving. Who are you? As a person, you have a good work ethic, are a social person and enjoy having contact with people. You are cooperative and nice. You have an eye for what you need to prioritize and make independent decisions in your work. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Kulturcentrum Asken är ett resurscentrum inom estetiskt lärande och språkfrämjande arbetssätt för Borlänge kommuns kommunala förskolor, grundskolor och anpassad grundskola. Vi bedriver pedagogisk verksamhet som syftar till att inspirera och utveckla barnens kreativitet, samt att främja lärande genom estetiska uttryckssätt som ytterligare en nyckel till ökad måluppfyllelse. Arbetet utgår från LGR 22. Vi möter grupper i egna lokaler eller genom besök i kommunens förskolor/skolor/anpassad grundskola. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Uppdraget är att verka inom ramen för Skapande skola och målgruppen är elever i grundskola och anpassad grundskola i olika teman och upplägg. Kreativt och pedagogiskt arbete med stort fokus på lärande och estetiska lärprocesser, temaarbeten, värdegrundsarbeten och gruppstärkande arbete inom skolans uppdrag i hela Borlänge kommun genom ditt estetiska uttryckssätt. Under läsåret kommer du bland annat arrangera en filmfestival, jobba filmskapande med elever i årskurs 5 samt jobba i gemensamma projekt med andra pedagoger på arbetsplatsen. Arbetsgruppen på Kulturcentrum Asken består av 5 pedagoger inom olika estetiska uttryckssätt. Dessa kommer du samarbeta ämnesövergripande med samt med andra lärare på grundskolor och anpassad grundskola. Borlänge är en kommun med mångfald och vi vill självklart spegla denna verklighet. Därför ser vi gärna sökande med olika bakgrund. KVALIFIKATIONER Du som söker har konstnärlig utbildning och kompetens inom film, filmskapande och även utbildning eller likvärdig erfarenhet och kompetens inom pedagogik. Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska krävs. Körkort är meriterande. Utöver din estetiska och pedagogiska kompetens söker dig vi som har kompetenser att arbeta med temaarbeten, värdegrundsarbeten och gruppstärkande arbeten genom ditt estetiska uttryckssätt, och en stor lust och vilja att arbeta med olika barngrupper. Du är kreativ, självständig, har hög pedagogisk medvetenhet och har förmågan att själv driva flera processer med planering, genomförande och uppföljning/reflektion. Din syn på barn, kunskap och lärande är av stor vikt och du bör ha erfarenhet av arbete med barn i olika åldrar och med estetiska lärprocesser, samt ha god kännedom om LGR 22 och möjligheter för att uppnå måluppfyllelse. Vi förutsätter att du har ett stort engagemang i ditt yrke för att möta både elever och personal med olika upplägg och att du kan/vill ha parallella processer igång i ditt uppdrag. Att arbeta gränsöverskridande med andra ämnen är självklart för dig och du trivs med att samarbeta med dina kollegor. Du har god insikt i din ledarroll där du är flexibel, noggrann och genomförande. Du är erfaren med att arbeta reflekterande kring lärandeprocesser och din funktion som ledare. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Kulturcentrum Asken är ett resurscentrum inom estetiskt lärande och språkfrämjande arbetssätt för Borlänge kommuns kommunala förskolor, grundskolor och anpassad grundskola. Vi bedriver pedagogisk verksamhet som syftar till att inspirera och utveckla barnens kreativitet samt att främja lärande genom estetiska uttryckssätt som ytterligare en nyckel till ökad måluppfyllelse. Arbetet utgår från LGR 22. Vi möter grupper i egna lokaler eller genom besök i kommunens förskolor/skolor/anpassad grundskola. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Uppdraget är att verka inom ramen för Skapande skola och målgruppen är elever i grundskola och anpassad grundskola i olika teman och upplägg. Kreativt och pedagogiskt arbete med stort fokus på lärande och estetiska lärprocesser, temaarbeten, värdegrundsarbeten och gruppstärkande arbete inom skolans uppdrag i hela Borlänge kommun genom ditt estetiska uttryckssätt. Under läsåret kommer du bland annat möta elever i både grundskola och anpassad grundskola i ditt ämne, genomföra gemensamma projekt och arrangera en Kulturfestival med arbetsgruppen. Arbetsgruppen på Kulturcentrum Asken består av 5 pedagoger inom olika estetiska uttryckssätt. Dessa kommer du samarbeta ämnesövergripande med samt med andra lärare på grundskolor och anpassad grundskola. Borlänge är en kommun med mångfald och vi vill självklart spegla denna verklighet. Därför ser vi gärna sökande med olika bakgrund. KVALIFIKATIONER Du som söker har konstnärlig utbildning och kompetens inom dans och skapande av dans. Du har även utbildning eller likvärdig erfarenhet och kompetens inom pedagogik. Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska krävs. Körkort är meriterande. Utöver din estetiska och pedagogiska kompetens söker dig vi som har kompetenser att arbeta med temaarbeten, värdegrundsarbeten och gruppstärkande arbeten genom ditt estetiska uttryckssätt, och en stor lust och vilja att arbeta med olika barngrupper. Du är kreativ, självständig, har hög pedagogisk medvetenhet och har förmågan att själv driva flera processer med planering, genomförande och uppföljning/reflektion. Din syn på barn, kunskap och lärande är av stor vikt och du bör ha erfarenhet av arbete med barn i olika åldrar och med estetiska lärprocesser, samt ha god kännedom om LGR 22 och möjligheter för att uppnå måluppfyllelse. Vi förutsätter att du har ett stort engagemang i ditt yrke för att möta både elever och personal med olika upplägg och att du kan/vill ha parallella processer igång i ditt uppdrag. Att arbeta gränsöverskridande med andra ämnen är självklart för dig och du trivs med att samarbeta med dina kollegor. Du har god insikt i din ledarroll där du är flexibel, noggrann och genomförande. Du är erfaren med att arbeta reflekterande kring lärandeprocesser och din funktion som ledare. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 3 & 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Hej! Jag är en glad kille som är 20 år och bor mellan Falun och Borlänge med min familj. På min fritid gillar jag bland annat matlagning, utflykter, dataspel och att bada. Vem är då du som läser detta? Jag söker dig som har livserfarenhet och är självgående. Du har högt i tak och har en stor portion humor. Är du också motiverande, drivande i dig själv? Härligt – Då kan du passa bra! Detta krävs för att vara aktuell för tjänsten: Ej allergi mot pälsdjur då det finns i hemmet. Ej klorallergi, då bad förekommer. Du behöver även behärska svenska flytande. Utdrag ur belastningsregistret. B-Körkort. Om tjänsten: Tjänstgöringsgrad ca 65% Arbetstider: Dag, och dygn. Första anställningsdatum: Enligt ök, snarast. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Arbetsbeskrivning Vi söker efter vår nya kollega, en skolsköterska till en trevlig grundskola i Borlänge. Tjänsten är på 60 % med start augusti 2025. Vårt erbjudande Alltid Astrid erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet till utveckling och påverkan. Vi arbetar nära varandra för att lära av varandra och stötta varandra. Du kommer få en genomarbetad introduktion till din nya roll och tillhör sedan vår medicinska organisation med uppbackning och handledning från vår medicinska verksamhetschef och övriga resurser. Alla våra skolsköterskor får betald medlemsavgift i Skolsköterskornas riksorganisation. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du känner igen dig i flera av följande egenskaper: - Van vid att planera och strukturera ditt arbete - Proaktiv och handlingskraftig - Social med en vilja att arbeta tillsammans i professionsöverskridande team - Lösningsorienterad - Ett stort intresse för barn och ungdomars utveckling - Stort intresse av och nyfikenhet kring förebyggande elevhälsa Erfarenhet av arbete som skolsköterska är meriterande. Om oss Alltid Astrid är ett nytt bolag inom elevhälsan, men med lång och omfattande erfarenhet och högt ställda mål inför framtiden. Tillsammans ska vi göra Alltid Astrid till det självklara valet att samarbeta med. Med Alltid Astrid kan du få en långsiktig och spännande karriär eller ett intressant och omväxlande deltidsuppdrag. För oss är kulturen det viktigaste vi har och vi agerar och arbetar efter våra tre värderingar: Alltid tillsammans - partnerskap med uppdragsgivare, inom teamet och kring barnet Alltid framåt - anamma ny forskning och tekniska möjligheter som kan stärka elevhälsans erbjudande Alltid på riktigt - riktig kvalitet, riktigt ansvar och riktig omsorg Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag! Välkommen till Alltid Astrid - elevhälsa på riktigt!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 87 jobb