Lediga deltidsjobb i Borlänge
Det finns totalt 67 lediga deltidsjobb att söka i Borlänge
Immanuelskolan är en mindre friskola som funnits sedan 2003. Vi arbetar för att både vår personal och våra elever skall trivas. Kristna värderingar är viktiga för oss och vi arbetar ständigt med att skolans klimat skall vara tillåtande och tryggt. Du som arbetar här märker du snart att det är lätt att göra sin röst hörd och att beslutsvägarna är korta. Teamarbete är oerhört viktigt för oss - att vi finns för varandra och hjälps åt för att nå så långt det är möjligt. Vi vill se barn och unga växa och utvecklas till sin fulla potential. Hos oss skall man få vara den man är och tränas i att visa respekt till varandra. Vi finns nära Borlänge centrum och vi har ca 140 elever på skolan med upp till 22 elever i varje klass. Kunskaper är ovärderliga och vi vill att alla elever som går här skall ha möjlighet att uppnå sin fulla potential. Du är utbildad grundskollärare med behörighet i SO-ämnena, dvs samhällskunskap, geografi, historia och religion för år 7-9. Det finns möjlighet att kombinera med något annat ämne om Du har kompetens och vill. Erfarenhet är meriterande, men inget krav. Du skall tycka om att arbeta med ungdomar och vilja hitta vägar för att de skall lära sig så mycket som möjligt. Du skall kunna sätta gränser och vara tydlig i ditt yrkesutövande. Flexibilitet och förmåga till samarbete är en förutsättning. Kunskaper om hur man anpassar sin undervisning för barn med olika svårigheter t.ex. dyslexi eller NPF är också meriterande. Du är ansvarig för undervisningen i SO-ämnena i år 7-9 med allt vad detta innebär av planering, genomförande samt erforderlig dokumentation. Du ansvarar för planering och genomförande av undervisningen i två klasser åk 7-9. Det är sammanlagt cirka sex lektionspass varje vecka och dessa går att lägga på olika sätt beroende på Dina önskemål och hur schemat i övrigt ser ut. Tjänsten tillsätts till höstterminen 2025, med start 11 augusti 2025. Utdrag från belastningsregistret är ett krav. För att bli tillsvidareanställd måste du ha lärarlegitimation. Om du är nyexaminerad blir du visstidsanställd fram till att du fått klart med lärarlegitimation.
Are you passionate about teaching and do you want to make a meaningful impact by helping non-Swedish-speaking employees master the Swedish language? If so, this role is for you! Acolad is seeking a dedicated Swedish instructor. OM TJÄNSTEN Acolad is a renowned global leader in language and content solutions, committed to providing top-quality language training, translation, and localization services across various industries. Known for its expertise and commitment to cultural diversity, Acolad helps bridge language barriers and supports international employees in adapting to new environments. Your role will focus on promoting understanding and enhancing communication to improve the language skills necessary for daily work, whether that work takes place individually, with a colleague, or in a larger group setting. You’ll receive comprehensive lesson materials and support from Acolad, and you must have access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation. ARBETSUPPGIFTER Work tasks As a Swedish Language Instructor for Acolad, you will provide language training to non-Swedish-speaking employees at a prominent company in Ludvika. You’ll conduct approximately one to three 90-minute sessions per week on-site, carefully planning and preparing engaging lessons based on provided materials. You’ll create a supportive learning environment tailored to adult learners in a professional setting, while also offering cultural insights to help employees integrate smoothly into Swedish workplace culture. VI SÖKER DIG SOM - Current student pursuing a teaching qualification or similar educational background, with a minimum study load of 50% or someone looking to work part-time with limited and variable number of working hours. - Native or fluent proficiency in both Swedish and English or a TISUS, Swedex or other formal proof of language proficiency - Strong organizational and communication skills. - Ability to work independently and create a motivating learning environment. - Sufficient IT skills, with proficiency in MS Office tools. - Working proficiency in English for internal co-operation at Acolad and as support language for the students. It is meritorious if you have - Previous experience as a teacher - Experience in teaching the Swedish language To succeed in the role, your personal skills are: - Social - Orderly - Responsible Additional Information - Location: On-site in Ludvika - Schedule: Approximately one to three sessions per week, 90 minutes each - Start Date: Middle of August - You must have: Access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad säljare till vår butik i Borlänge som vill inspirera fler till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus. Tjänsten är ett vikariat, ca 20h/v, på 1 år med chans till förlängning.Start under hösten enligt överenskommelse. Som säljare hos oss kommer du - ge varje kund det lilla extra - bjuda på dig själv, ta ansvar och vara en lagspelare - packa upp varor och se till att det är snyggt exponerat i butiken Vem söker vi? Vi tror att du brinner för försäljning, har lätt för att skapa kundkontakter, är initiativrik och ger gärna det lilla extra. Du gillar när det är full fart, är en bra problemlösare och vet att det gynnar alla när vi jobbar tillsammans har roligt på jobbet. Du har erfarenhet av att arbeta i butik, är över 18 år och självklart kan du häst och hästutrustning. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett kul jobb i ett företag som kan hästar och hundar. Du kommer ha kollegor och dagligen träffa kunder som delar ditt stora intresse inom häst och hund. Vi är ett team med kompetenta och engagerade medarbetare som trivs tillsammans och jobbar åt samma mål. Välkommen med din ansökan redan idag! Ditt engagemang, vår styrka! Vi som arbetar på Hööks vet vad vi pratar om. Tillsammans har vi 490 hästar och drygt 300 hundar. Vårt engagemang, kunskap och passion för hästsport gör oss unika och skapar stolthet och arbetsglädje. När vi trivs på jobbet trivs även våra kunder hos oss. Vi vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen i fokus och vår affärsidé är tydlig: Vi erbjuder alla aktiva utövare av hästsport ett prisvärt sortiment av utrustning, kläder och skor med rätt design, funktion och kvalité. Engagemang, omtanke, samarbete och en helhjärtad passion för häst och hund är vår gemensamma styrka som gör det möjligt för oss att utvecklas som arbetsgivare, skapa tillväxt och ge det lilla extra till våra kunder. Familjeföretaget Hööks grundades 1931 och har gått från att vara det lilla sadelmakeriet till att vara Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med 57 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter 590 miljoner och varje år tar våra 450 engagerade och kunniga medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen. www.jula.se
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Är du intresserad av inredning, design, elektronik och smarta lösningar? Är du bra på att coacha och utbilda andra? Då kan du vara vår nästa Kitchen Specialist! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att utforma våra kunders drömkök, varje dag! Din roll som Kitchen Specialist För dig är kommunikation, coacha andra och nå resultat en drivkraft. Du gillar att skapa goda relationer och ta dig an olika uppgifter varje dag. Du kommer i rollen som Kitchen Specialist utbilda och coacha i försäljning och produktkunskap och vara en viktig nyckel för motivationen för att kunna uppnå produktområdets bästa resultat. Kreativa lösningar och noggrannhet är egenskaper du besitter vilket bidrar till att kunderna erbjuds den bästa kökslösningen av just dig! Köksutställningen ser alltid tiptop ut när du är i tjänst och du har inga problem med att arbeta självständigt. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära, du medverkar och agerar i det dagliga arbetet och är en förebild för andra. Vem är du? Som Kitchen Specialist på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du ansvarar för köksområdet, din uppgift är att använda din specialistkompetens för att skapa ett förtroende i teamet men även för kunderna som behöver stöd i denna viktiga köpprocess. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Kan erbjuda våra kunder en helhetslösning genom att sälja våra produkter och tjänster • Är kreativ och kan hjälpa våra kunder på vägen till deras drömkök • Älskar att utbilda och utveckla andra inom ditt specialistområde • Kan följa upp och utveckla resultatet inom produktområdet • Är noggrann och mån om att hålla köksutställningen uppdaterad Erfarenhet av kök- och vitvaruförsäljning är en fördel i denna roll men inte ett krav. Vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i som Kitchen Specialist, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information: Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 70%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31, rekrytering sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du en strukturerad och kommunikativ person som vill ta dina första steg inom rekrytering och personalfrågor? Kommer du fortsatt vara student minst ett år framöver? Då kan du vara den vi söker! Som personaladministratör hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker. Du blir en viktig del av teamet och stöttar dina kollegor med att skapa en smidig process för både kandidater och konsulter. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär både administrativt arbete och direktkontakt med konsulter och kandidater. Du kommer även att ingå i vårt centrala jourteam och hantera sjukfrånvaro på våra uppdrag. Arbetsuppgifter inkluderar: • Skapa och publicera jobbannonser • Urval, telefonintervjuer, boka intervjuer och ta referenser • Delta i arbetsmarknadsaktiviteter som mässor • Schemaläggning och bemanning • Telefonkontakt med konsulter och kunder • Administrera och uppdatera listor och dokument • Ingå i vårt jourteam med möjlighet till extraarbete på kvällar och helger Vi erbjuder en flexibel deltidstjänst på 10–20 timmar per vecka under terminstid. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag, med möjlighet till halvdagar och extraarbete vid behov. Vi ser gärna att du är flexibel och kan rycka in med kort varsel. Som en del av vårt jourteam finns det även möjlighet att jobba extra under kvällar och helger. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola inom personal, ekonomi eller liknande och har minst ett år kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av personalarbete, service eller rekrytering är meriterande men inget krav. Som person är du: • Kommunikativ och duktig på att bygga långsiktiga relationer • Självgående, handlingskraftig och strukturerad • Bra på att prioritera och leverera mot mål och deadlines • En lagspelare med en positiv inställning och vilja att anta nya utmaningar Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god datorvana. B-körkort är ett krav då resor till kunder kan förekomma. I denna rekrytering använder vi personlighetstester och kunskapstester som del av urvalsprocessen. Testerna finner under din profil på www.studentconsulting.com. Låter tjänsten intressant? Skick in din ansökan till oss! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Borlänge till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 100 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Vi söker säljande lagspelare till Albrekts Guld med placering i Borlänge! Är du en driven säljare med erfarenhet av försäljning som sätter kunden i fokus och gör det lilla extra för att överträffa deras förväntningar? – Då har du hittat rätt! Som säljare hos oss sätter du en ära i att överträffa kundens förväntningar avseende bemötande, produkt, pris samt butiksmiljö. Du ser merförsäljning som ett naturligt sätt att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en roll i ett engagerat team som tillsammans jobbar för att nå butikens uppsatta mål. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och att du drivs av det personliga mötet. Att du har en positiv inställning, erfarenhet av försäljning samt att du gillar att jobba i ett högt tempo är en förutsättning för att lyckas i rollen. Tjänsten är en Tillsvidareanställning 5 tim/v som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde i augusti. Låter detta intressant är Du välkommen med din ansökan! Vi kallar till intervju löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.
Extrajobb i Hedemoras krogliv Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Hedemora, Borlänge, Avesta och Ludvika. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Bil och körkort är meriterande. Att arbeta som dealer är ett väldigt spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Inga förkunskaper krävs eftersom vi kostnadsfritt utbildar våra egna medarbetare. Åldersgräns är 18 år. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämnar du enkelt din ansökan genom att klicka på “sök tjänsten” här nedan. Om du har frågor kan du vända dig till Nanny Helgesson som är ansvarig i Dalarna. Du når Nanny på 0732-945833 eller [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.
På Paradisskolan, F-6, ges du som lärare mot fritidshem möjlighet att göra skillnad - vilket är viktigt på riktigt! Vi söker lärare mot fritidshem alternativt fritidspedagog som är intresserad av att vara del i vår arbetsplats där utveckling, kreativitet och teamkänsla är framträdande. På vår skola har elever och lärare goda och tillitsfulla relationer. Vi har undervisningen i fokus och arbetar språkutvecklande. Vi arbetar i team och hjälper varandra. Vi har ett målinriktat systematiskt kvalitetsarbete där struktur, analys och pedagogisk kreativitet möts. Vår arbetsplats är mångkulturell och helt unik! Borlänge kommun värnar om alla Borlängebor vi möter i vår arbetsvardag samt våra anställda. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem har du, gemensamt med andra lärare i fritidshem, ansvar för att undervisningen på fritidshemsavdelningen uppfyller kraven som tydliggörs i fritidshemmets styrdokument. Utförandet görs tillsammans med hela avdelningens personal men du har ansvaret för att utbildningen blir varierad både vad gäller ledd och fri verksamhet samt att olika material och lärmiljöer erbjuds och används för att stimulera elevernas lust att leka, leva och lära. Du har därmed huvudansvar för att se till att undervisningen på fritidshemmet blir målstyrd. Du arbetar för att främja elevernas sociala utveckling och arbetar samtidigt praktiskt för att eleverna ska nå kunskapsmålen, du ser det som en självklar del av den vardagliga verksamheten. Du ingår i ett årskursteam där du tillsammans med dina kollegor har stöd i varandra kring det dagliga arbetet samt gemensamt driver utveckling av undervisningen samt verksamheten. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare med svensk lärarlegitimation och är behörig att undervisa i fritidshem. Tidigare arbete minst ett läsår i svensk skola är meriterande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, i svenska språket. Det är meriterande att ha kompetens inom språkutvecklande arbetsmetoder, tecken som stöd, alternativ och kompenserande kommunikation, erfarenhet av arbete med elever som har behov av särskilt stöd samt bildstöd. Tidigare erfarenhet av arbete med elever eller barn i behov av stöd är också önskvärt. Du är skicklig att ge eleverna möjlighet att fortsätta sin kunskapsutveckling på fritids genom att arbeta ämnesöverskridande med fokus att integrera matematik och språkinlärning. Du arbetar med elevgruppen som en styrka där du ser att olikheter berikar. Du tror på det kollektiva lärandet där individen är en tillgång till gruppen och lärsituationer. Du använder dig av ett nyfiket, lustfyllt och lekande arbetssätt. Du är väl insatt i fritidshemmets läroplan och bygger verksamheten på denna. Du har en fallenhet för att skapa tillitsfulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Det förväntas att du är strukturerad, analytisk och arbetar målinriktad. Du vill aktivt vara med och utveckla vår enhet och skapa en kompensatorisk skola som gynnar alla elever. Du har stort engagemang, deltar gärna i den pedagogiska debatten och ser möjligheter för både arbetskamrater och elever. Du är samarbetsvillig, flexibel och självständig. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att skapa relationer samt kommunicera med kollegor, elever och föräldrar. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Nu söker vi ett gäng personliga assistenter till vår kund i Ludvika. Start i augusti med chans att få en rad till hösten. Kunden är en pojke i 10-årsåldern som behöver hjälp och stöttning i sin vardag. Kunden bor tillsammans med sin familj i ett hus. Tidigare erfarenhet av vård är meriterande men vi söker framförallt någon som gillar att jobba med barn och kan stöta upp i allt från lek med andra barn till egenvård. Det viktigaste är att du och kunden klickar och du får alltid göra ett hembesök hos kunden i samband med rekrytering för att säkerställa att det känns bra för alla parter och du och kunden får möjlighet att hälsa på varandra. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag så hörs vi kanske snart! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 67 jobb