Pedagog sommarvikariat / timanställning till Eskilstuna Om oss Clustera Sverige AB är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har cirka 17 000 medarbetare med verksamhet i 11 länder runt om i världen. APM hjälper över två miljoner människor varje år att leva ett bättre liv och tillhandahåller tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning eller utbildning. Verksamheten i Sverige omfattar cirka 130 medarbetare. Clustera levererar arbetsmarknadstjänster och program i hela landet. Vi har ett genuint intresse av att hjälpa människor att komma vidare i både livet och karriären, och under åren har vi gjort det med mycket goda resultat och hög kvalitet. Vi är ISO-certifierade inom ISO 14001 och ISO 9001. Vad innebär det att vara en del av Clusteras team? Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchningstjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta dem. I arbetet möter vi människor där mötet med oss ska ha resulterat i motivation och inspiration till nya möjligheter för våra kunder, deltagare och samarbetspartners, men även för oss själva och samhället. Tjänsten som pedagog Det övergripande syftet och målet med tjänsten är att deltagaren med hjälp av individuellt anpassat pedagogiskt stöd (IPSU) ska kunna bli självständig och fullfölja en utbildningsinsats med godkänt resultat. Vi söker en pedagog för både sommarvikariat och timanställning i Eskilstuna. Du kommer att vikariera under sommarsemestern och vid annan ledighet, sjukdom med mera. Det finns även möjlighet till förlängning efter sommaren. Som pedagog stöttar du enskilda deltagare som har en funktionsvariation och går utbildningar genom Arbetsförmedlingen. Stöttningen sker i de specifika delar som deltagaren behöver hjälp med, genom pedagogiska insatser och arbete med arbetshjälpmedel. Utifrån hur behoven i utbildningssituationen ser ut skräddarsys IPSU med rätt kompetens, pedagogiska insatser och arbetshjälpmedel för respektive deltagare. Du arbetar med deltagarna på utbildningsplatserna. Resor förekommer till de olika utbildningsplatserna. Du ingår i ett team tillsammans med ytterligare pedagoger i närliggande område samt med specialister och samordnare. För att trivas i rollen känner du dig trygg med att arbeta självständigt tillsammans med deltagarna, är lösningsfokuserad och flexibel. Kommunikation, återkoppling och att skapa goda relationer med deltagare, kollegor, kunder med flera är naturligt för dig. Vi ser gärna att du har intresse av att nätverka. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Behörighetskrav Arbetslivserfarenhet • Dokumenterad erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariation i en utbildningssituation under minst 1 år. • Dokumenterad erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en utbildningssituation under minst 1 år. Arbetslivserfarenheten måste intygas. Utbildningskrav Relevant utbildning inom pedagogik och/eller funktionsvariation. Behärskar svenska språket i tal och skrift. Meriterande: Teckenspråkstalande Anställning: Sommarvikariat och timanställning vid behov med möjlighet till förlängning efter sommaren. Tillträde: Enligt överenskommelse, men väldigt snart. Sista ansökningsdag: 6 juli. Skicka gärna in dina ansökningshandlingar så snart som möjligt, eftersom vi rekryterar löpande. Vi erbjuder dig Varje medarbetare är lika viktig i Clusteras framgång! Personalen på Clustera är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda en utvecklande och stimulerande roll. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Eva-Marie Johansson, [email protected]
We are looking for new home cleaners to join our team in Eskilstuna. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------------------------------------------- Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Eskilstuna. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
Är du nyfiken på lager och logistik samt vill samla på dig nya erfarenheter? Nu söker vi truckförare till en av våra lagerkunder i Eskilstuna! Uppdraget Under högsäsong söker vi nu erfarna truckförare som trivs i högt tempo för att få ut kundens varor i tid. Du som söker kommer att arbeta med plock och pack med hjälp av plocktruck. Arbetet innebär en tempofylld miljö med tydliga mål, med trucken som ditt främsta arbetsredskap. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann och som trivs med högt tempo. Du som söker är initiativtagande, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Du har tidigare stor erfarenhet av att köra plocktruck och känner dig trygg i att manövrera den. Du har truckkort A1-A4 samt B1-B4 för att kunna vara behjälplig vid olika stationer där annan truckkörning förekommer. Du som söker har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i form av studier eller annat arbete. Dina kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av lagerarbete Truckkort A1-A4 samt B1-B4 Innehar B-körkort Du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Arbetstider Måndag-Fredag 7-16, beroende på din tillgänglighet bokas du ut olika dagar Tillsättning Planerad start V26 med en högsäsong till ca V34 I denna rekrytering utför vi ett utdrag från belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt sommarjobb hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varuplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss i sommar har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande sommarjobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är på 50% och arbetstiden är förlagd dagtid vardagar. Det ska bli så kul att höra från dig! Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande. KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Nu söker vi dig som Driftoperatör till kund i Eskilstuna! Vi söker dig med goda tekniska kunskaper till ett jobb som sträcker sig från och med juli till september/oktober. Arbetstiderna kommer vara varannan vecka, detta är alltså en 50% tjänst. Arbetsuppgifter: Övervakning: Övervakar och monitorerar anläggningar och system för att upptäcka eventuella avvikelser eller problem. Felsökning: Identifierar och löser tekniska problem som uppstår. Reparation och underhåll: Utför reparationer och underhållsarbeten för att säkerställa att anläggningar och system fungerar korrekt. Kundkontakt: Kan ha kontakt med kunder om det uppstår problem med leveranser eller tjänster. Samarbete: Samarbetar med andra medarbetare, till exempel driftekniker, för att lösa problem och säkerställa driften. Arbetstid varierar och är följande: Kl.6.00-14.30 inkl. 30 min rast, det blir i arbetad tid 7 h och 30 min per dag och 37 timmar och 30 min per vecka. Kl. 7.00-16.00 inkl. 30min rast, det blir i arbetad tid 8 h och 30 min per dag och 42 timmar och 30 min per vecka. Då blir snittet 40 tim/vecka på en månad. Vem är du? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och gärna är bra på att hantera excel och andra tekniska program.
HANDLEDARE Rusta och Matcha 2 i Eskilstuna Kommun Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige? Brinner du för att hjälpa människor vidare till sitt nästa mål i livet? Har du fokus på utveckling och resultat? Då kan du vara vår nästa medarbetare. Till Eskilstuna söker vi dig som vill arbeta i team med kollegor, alla med samma uppdrag - att rusta och matcha våra deltagare till arbete eller utbildning. Intermatch söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt.
Passen kommer vara förlagda om kvällspass plus helg. På lovdagar är det även dagspass. Kombitjänst dag/-kväll och natt kan vara aktuellt Vi söker engagerade och trygga personliga assistenter till en 7-årig pojke med stort tillsynsbehov och visst omvårdnadsbehov. På grund av sin sjukdom har han svårbehandlad epilepsi, intellektuell funktionsnedsättning och autism. Han behöver tillsyn dygnet runt och en assistent som kan skapa en lugn och trygg vardag. Om pojken: Pojken är en glad och charmig kille som älskar att bada och lyssna på musik. Han kommunicerar delvis med ord och delvis med kroppsspråk. Tidigare har hans främsta språk varit tecken som stöd, vilket fortfarande är en hjälp för honom. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av tecken som stöd. Hans humör kan skifta snabbt, och det är viktigt att du som assistent har en lugn och tålmodig personlighet. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och att hantera utåtagerande beteende är meriterande. Om rollen: Som assistent behöver du vara uppmärksam och ligga steget före för att minimera risker och skapa en trygg vardag. Arbetet sker främst i hemmet, vilket kräver god samarbetsförmåga, kommunikation och ett respektfullt bemötande av både pojken och hans familj. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans och epilepsi, men personlig lämplighet är det allra viktigaste. Krav och meriter: ✔️ Du är lugn, trygg och lyhörd ✔️ Du har god empatisk förmåga och samarbetsvilja ✔️ Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är meriterande ✔️ Erfarenhet av epilepsi och personlig assistans är meriterande ✔️ Kunskap i tecken som stöd är ett plus ✔️ Körkort är meriterande men inget krav Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.
Vill du jobba inom lager? Har du ett flexibelt schema och kan arbeta 2–3 vardagar i veckan under terminerna? För denna tjänst söker vi dig som är studerande eller har ett arbete på minst 50% och du ska kunna uppvisa intyg på detta. Vi ser gärna att du innehar erfarenhet inom lagerarbete, det är även meriterande om du har ett truckkort med behörighet A1-4, samt B1-B4. I rollen som lagermedarbetare kommer du att utföra sedvanliga lageruppgifter såsom paketering och sortering av paket. För att vara aktuell för tjänsten måste du vara mycket flexibel i din tillgänglighet och kunna arbeta minst 2–3 vardagskvällar / vecka. Arbetspassen är förlagda måndag till fredag främst kvällstid med varierande arbetstider. Starttiden är vanligtvis förlagd från kl. 15:00 och 16:00 med en passlängd på 4–6 timmar. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men kommer att vara uthyrd till vår kund. Du som söker bör se detta som ett långsiktigt extra arbete och inneha en hög arbetsmoral. Just nu rekryterar vi med start omgående. DETTA SÖKER VI Detta söker vi: För att vara aktuell för tjänsten är det KRAV att du har ett annat arbete eller studier på minst 50% och ha minst ett år kvar på dina studier. Vidare är det ett krav att du har: * God fysisk form då arbetet innebär tunga lyft. * Godkänt belastningsregister. * Mycket god förmåga att förstå och kommunicera på svenska. * Truckkort, A1-4/B1-4 Meriterande * Truckvana och erfarenhet av lagerarbete. I denna roll arbetar man efter högt uppsatta mål och coachas dagligen i utveckling, det är därför viktigt att man trivs i ett högt arbetstempo. Vi söker dig som är social och framåt, noggrann, flexibel, stark och arbetsvillig. Du tycker om att arbeta självständigt samt tar eget ansvar i ditt arbete. Vi kommer att begära ut polisregisterutdrag som en del av processen. Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Intervjuer och urval sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Assistenter sökes till roligt uppdrag i Ärla (Eskilstuna) Vi söker nya medarbetare! Varmt välkommen att söka jobb som personlig assistent hos oss. Tycker du om tecknad film och djur är det här jobbet för dig! Vi bor i Ärla, bussförbindelse finns. Sarah är 34 år och har en grav intellektuell funktionsnedsättning. Hon tycker om att titta på Disneyfilm, promenera. och äta god mat. Sarah kommunicerar via ljud och kroppsspråk. I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa henne med allt som hör vardagen till samt personlig hygien. Arbetet inkluderar inga tunga lyft eller förflyttningar. Hund, katt och kanin finns i hemmet - så du får inte vara allergisk. Vi söker dig som är glad, lyhörd, noggrann och självgående. Meriterande är tidigare erfarenhet av att arbeta med personer utan tal/alternativa kommunikationssätt, men störst vikt läggs på personlig lämplighet. Tjänsten är på x %, fördelat på dag, kväll och sovande journatt. Vi ser helst kvinnliga sökande med tanke på att vissa arbetsuppgifter är av intim karaktär I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer