Lediga deltidsjobb i Falköping
Det finns totalt 20 lediga deltidsjobb att söka i Falköping
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-10 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Uppdraget passar dig som vill arbeta som timvikarie vid behov – exempelvis när ordinarie personal är frånvarande på grund av sjukdom, semester eller andra tillfälliga orsaker. Det kan även finnas möjlighet till ett kortare vikariat på cirka 100% under hösten. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss. VAD SÖKER JAG SOM ANSVARIG HOS EN SÄLJARE? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som säljare och som brinner för aktiv kundkontakt, försäljning och utmaningar. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av dig som blir anställd hos oss utan det vi vill se är att du har ett intresse för det vi gör och är beredd på att gå in med vilja, driv och engagemang för att lägga hårt arbete bakom. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med både privat och företagskunder samt med stor professionalism installera sålda larmlösningar. Till detta team så söker vi även en Team ledare som innebär att om du som säljare är redo för att ta dig an ansvaret och att som ledare kan motivera dina kollegor, inspirera genom att boka/sälja själv men även är duktig på att strukturera upp dagen så kan denna roll vara något för dig. VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv eller dina kollegor VAD KAN VI ERBJUDA? - Vi söker både heltid och deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat/genomfört möte och sälj. - Varierande arbetstider - Karriärs möjlighet Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet till tjäna pengar och engagemanget för att våga utmana dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst så är där inget krav på körkort. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/ Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Jag är en kille på 30 år och jag söker dig som vill vara mitt stöd i vardagen. Jag behöver stöd i att utveckla min självständighet och mina förmågor för ökad livskvalité i vuxenlivet. Jag har ett behov av att du som min personliga assistent är mitt stöd och hjälper mig att skapa trygghet i vardagen. För att kunna stötta mig behöver du vara lyhörd och nyfiken på mig som person. Du behöver också vara lugn och stresstålig. För att vi skall fungera bra tillsammans och att du skall kunna hjälpa mig i min vardag är det bra om du har erfarenhet av autism och intellektuell funktionsnedsättning. Men det avgörande är ditt engagemang och att du har ett genuint intresse av att bidra till ökad livskvalité för mig. Vi kommer trivas bra tillsammans om du också har ett sinne för humor samt tycker om att hitta på roliga saker då jag tycker om att vara aktiv. Du kommer vara med mig på fritidsaktiviteter så som bowling, bad, dans och annat som jag önskar göra. Som person ser jag att du är glad och positiv, lyhörd och ansvarstagande. Du skall vara rökfri och det är en fördel om du har körkort. Jag ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, men det viktigaste är personkemin. Att arbeta med mig och mina assistenter ingår dygns pass samt långa dag/kvällspass. Vi ser helst att du är vaccinerad mot Covid-19. Företagsinformation Mira Assistans är ett assistansbolag med basen i Skövde. Vi anordnar assistans för ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är särskilt inriktade på assistans för personer med autism, där vi jobbar mycket med utbildning och handledning inom området. Mira betyder beundransvärd, och det är just så vi ser på både våra brukare och duktiga medarbetare. Mira Assistans mål är att skapa livskvalitet för alla!
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Hos oss på Humana S:t Olofsgatan LSS kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för de som bor på boendet. Hos oss på Humana S:t Olofsgatan LSS får du även chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Humana S:t Olofsgatan LSS ligger i Falköping och är beläget i ett tvåvåningshus med närheten till stadens centrum och till parkområde. Boendet riktar sig till personkrets 1 enligt § 9.9 LSS för vuxna och har plats för 6 personer. Om tjänsten Vi söker nu fler boendestödjare till vår verksamhet för timvikariat med möjlighet till visstidsanställning och eventuell provanställning. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning inom vård- och omsorg alternativt gymnasial utbildning från barn- och fritidsprogrammet Erfarenhet från liknande verksamhet och den målgrupp vi arbetar med Kunskaper inom lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Meriterande är: Erfarenhet av att arbeta med personer som har svår intellektuell funktionsnedsättning Erfarenhet av att arbeta med alternativ kommunikation så som bilder och symboler Erfarenhet av att arbeta med personer som har epilepsi Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Theresia Wilson [email protected]
Låga trösklar och samverkan är två av grundtankarna med vårt arbete. Nu har du chansen att bli en del av vårt fantastiska team! Just nu söker vi en vikarierande familjebehandlare på 75 % till Familjecentralen och Ällagatans förebyggande team. Vilka är vi? Hos oss i Falköping satsar vi på barn och familjer och vågar tänka nytt tillsammans. Vi jobbar för att ge rätt stöd i tidigt skede för att gynna positiva relationer i familjer och förebygga att problem uppstår. På enheten Barn och Unga Resurs är vi ca 25 medarbetare som tillsammans utifrån våra olika roller arbetar med öppna insatser till barn, unga och deras familjer. Du kommer att ingå i två olika verksamheter, Familjecentralen och Ällagatans förebyggande team. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder ett omväxlande och meningsfullt arbete där du får vara med och skapa trygghet och ge stöd till barn och föräldrar i deras vardag. Familjecentralen är en mötesplats för föräldrar och barn 0 – 6 år som erbjuder öppen förskola samt råd och stöd till föräldrar både individuellt och i grupp. Familjecentralen är en samverkan mellan Falköpings kommun, Närhälsan, Västra Götalandsregionen och Bräcke diakoni. På Familjecentralen arbetar en familjepedagog och en förskolelärare i samverkan med sjuksköterskor specialiserade inom barnhälsovård och barnmorskor. Ällagatans förebyggande team är en verksamhet som erbjuder råd och stöd till föräldrar och/eller andra närstående vuxna kring ett barn. Ällagatans förebyggande team består av 3 familjebehandlare och en arbetsledare. Arbetsledaren och kollegor stöttar dig i ditt vardagliga arbete. Tjänsten är kombinerad och innebär arbete både på Familjecentralen och Ällagatans förebyggande team. Som familjebehandlare/familjepedagog arbetar du med samtal utifrån familjens behov samt med olika gruppträffar för föräldrar och barn. På Familjecentralen förväntas du även att finnas med på den öppna förskolan. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom socialt arbete. Du har socionomexamen, socialpedagog alt. annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av behandlingsarbete inom socialtjänsten är önskvärt. Det är meriterande att vara utbildad i olika evidensbaserade behandlingsmetoder och föräldrastödsprogram. Arbetet kommer innebära en del utåtriktat arbete och det är viktigt att du är bekväm med att tala inför folk, hålla i grupper och knyta nya kontakter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar Du kommer organisatoriskt att tillhöra Enheten för Barn och Unga Resurs. Enheten består av enhetschef, arbetsledare, HVB för ungdomar, Fältare, behandlingsteam barn och unga/KRAFT samt verksamheterna Familjecentralen och Ällagatans förebyggande team. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten kan du under semesterperioden kontakta ebhetschet Anna Lena Rydberg under vecka 26-28 och Anna Ahlin under vecka 39-31. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kunden har ett medfött funktionshinder, vilket innebär att du kommer att vara hennes förlängda arm. Kunden bestämmer själv över sin vardag utefter sina egna behov, men behöver hjälp med dagliga sysslor så som personlig hygien, dusch, tvätt, städ, handling mm. I den här dygns tjänsten kommer du att arbeta mycket ensam tillsammans med kunden. Då hon endast har dubbelassistans mån-fre 08:00-12:30 då de flesta lyft/förflyttningarna sker. Hon söker dig som är kvinna och i åldern 30-50 år. Du behöver inte ha någon vårdutbildning eller tidigare erfarenhet inom assistans då kunden prioriterar personkemin. Vi ser gärna att du som söker är lugn, trygg, lyhörd, noggrann, flexibel, stresstålig, pålitlig samt lättlärd. För vår kund är det viktigt att du som söker har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Vår kund lyssnar gärna på dansbandsmusik. Ett av hennes stora intressen är matlagning, framförallt husmanskost i alla de slag och hon lagar gärna maten från grunden tillsammans med sin assistent. Hon gillar även inredning och vill ha det fint och iordning omkring sig. Vår kund tycker om att umgås med sin familj. Vi vill att du ser långsiktigt på ditt arbete då det krävs en tids introduktion och god kännedom om kunden och arbetsrutinerna. Kvalifikationer: • Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift, då vår kund kan behöva hjälp med att kommunicera. • God fysik, då dagliga lyft/förflyttningar förekommer (då är man alltid två assistenter). • Rökfri • Ej allergisk mot pälsdjur. • Körkort (B) • Att du ser långsiktigt på ditt arbete. Arbetstid/Varaktighet: 67% tidsatt "sluv" som kan leda till fast anställning. Dygns pass Sovande jour/väntetid mellan kl.02:00-08:00. Rullande 4 veckors schema. (Var 4:e helg, storhelger samt ett par veckor på sommaren är vår kund hos sina föräldrar, och då är ordinarie assistenter lediga). Tillträde: Sker enligt överenskommelse. Din arbetsgivare blir Din personliga assistans Falköping, assistansbolaget i det lilla formatet med den breda kompetensen, läs mer på vår hemsida, https://dinpa.se/ Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal och erbjuder friskvårdsförmåner / friskvårdsbidrag. Ser framemot din ansökan!
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymvärd som vill jobba ca 4-12 timmar i veckan till vårt gym i Falköping och som vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt. Ditt uppdrag I rollen som Gymvärd är du vårt ansikte utåt och arbetar för att ge varje medlem en förstklassig serviceupplevelse. Ditt fokus ligger på att aktivt driva försäljning av medlemskap och våra övriga produkter, och du kommer att vara en viktig del av vårt team när det gäller att skapa värde för både medlemmar och verksamhet. Försäljning, kundservice och att skapa en välkomnande miljö är kärnan i ditt arbete. Du ser även till att våra medlemmar följer våra trivselregler för att säkerställa en positiv och trygg gymmiljö för alla. Detta innebär att du aktivt påminner och informerar medlemmarna om reglerna, hanterar störande beteenden och eventuellt hjälper till att skapa en trygg atmosfär. Genom att vara närvarande och tillmötesgående bidrar du till att alla medlemmar känner sig välkomna och kan träna i en positiv miljö. Dina arbetsuppgifter omfattar framförallt: Försäljning av medlemskap och tilläggstjänster som personliga träningspaket, produkter från vårt butikssortiment, samt eventuella kampanjer. Även uppföljning via telefon, där du ringer upp befintliga kunder för att höra om deras upplevelse om gymmet och för att höra om de vill förlänga sina medlemskap, kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. Kundservice på hög nivå, där du svarar på frågor både i telefon och direkt på gym, hjälper medlemmar att lösa problem och ser till att de får den bästa upplevelsen. Daglig drift, vilket inkluderar att hålla rena och välkomnande lokaler, att utrustningen är i gott skick och att gymmets allmänna standard upprätthålls. Arbetstempot kan variera och snabbt växla beroende på tiden på dygnet och antalet medlemmar som besöker vårt gym. Eftersom våra gym har flexibel bemanning och varierande arbetstider behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider, inklusive helger och kvällar. Vem är du? Vi söker dig som är positiv, social och har en naturlig förmåga att skapa en hög servicenivå i alla möten med våra medlemmar. Du brinner för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö där medlemmarna känner sig sedda och uppskattade och känner träningsglädje. För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv attityd och en lösningsorienterad inställning när det gäller att möta olika situationer och behov. Du är en person som lätt anpassar dig efter förändrade omständigheter och har förmågan att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i det arbete du utför. Krav: Har fyllt 18 år Har en hög servicenivå Hög känsla för försäljning och kvalité Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor Talar och skriver flytande på svenska. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra gym där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Varför STC? Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Sista ansökningsdag: 2025-06-29
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Vi erbjuder ett kortare vikariat på ca 75-80% under 6 veckor, med start i maj. Tjänsten kan förlängas för att täcka ordinarie personals semester, särskilt i juli. Det finns även möjligheten att arbeta som timvikarie både före och efter vikariatsperioden, beroende på behov. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Om mottagningen Centralhälsans vårdcentral har idag cirka 8750 listade patienter med fast läkarkontakt. Här möts dem av fem specialister, fyra ST-läkare, en AT-läkare och en BT-läkare. Vi är en kompetent personalgrupp med professionellt bemötande som trivs på arbetsplatsen. Detta eftersom vi lägger stor vikt på att ha en god arbetsmiljö både avseende arbetsbelastning, utbildning och teamarbete. För våra patienter fokuserar vi på att erbjuda trygghet genom kontinuitet. Det uppnår vi bland annat genom att dela lokaler och samorganisera oss med Bräcke Rehabmottagning där vi har ett nära samarbete med arbets- och fysioterapeut. Om rollen Som ST-läkare i allmänmedicin hos oss träffar du patienter i alla åldrar. Det är ett omväxlande arbete. Allt från att arbeta på vår lättakut, till utredningar, planerade kontroller av kroniska sjukdomar samt hembesök. Du har en personlig handledare och möjligheter att rådfråga specialist i ditt dagliga arbete. Du lägger upp en individuell studieplan tillsammans med din handledare och studierektorn efter dina önskemål och för att tillgodose alla krav i Socialstyrelsens målbeskrivning för ST. Tid avsätts varje vecka för utbildning och självstudier. Vi ser gärna att du arbetar heltid men omfattningen kan diskuteras. Tillträde enligt överenskommelse. Om dig Du har svensk läkarlegitimation, samt svenska språkkunskaper motsvarande dokumenterad nivå C1, då du ska kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor obehindrat. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team samt att arbeta med förbättringar i både det lilla och det stora. Självklart har du god samarbetsförmåga och vänligt bemötande gentemot både patienter och kollegor. Vi erbjuder flera fördelar kopplade till din anställning, men tror att du kommer trivas särskilt om du prioriterar: - Stora möjligheter att påverka ditt arbete - vi jobbar med nytänkande och värdesätter ditt engagemang. - Personlig utveckling och lärande - vi ger dig en möjlighet att utvecklas och fortsätta lära. - En hälsofrämjande arbetsplats - hos oss får du en hälsofrämjande arbetsplats med en glädjefylld vardag och där en god arbetsmiljö är en självklarhet. - Medverkan i en idéburen organisation och möjlighet att göra skillnad - för dem vi finns till för och för samhället i stort. Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse med över hundra års erfarenhet som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi skillnad, för ett medmänskligare samhälle. I den här rekryteringen har vi valt annonseringskanaler och undanbeder oss därför kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb