Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete. Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder. Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass. Arbetsbeskrivning: Som säljledare på Mio ingår du i butikens ledningsgrupp vars ansvar är att utveckla och driva butiken mot uppsatta mål. Ditt uppdrag som säljledare är att leda och fördela arbetet genom ett coachande ledarskap. Du har både ett operativt ansvar och ett personalansvar. Tillsammans med ledningsgruppen ansvarar du för att driva försäljningsarbete samt hålla butiken uppdaterad utefter Mios koncept och sortiment, därigenom skapa en attraktiv och inspirerande miljö för våra kunder. Du leder genom att vara en förebild och själv leverera ett kundmöte i världsklass. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du med påfyllnad av varor, kampanjomställning samt säkerställer att butiken håller god ordning. Arbetstider är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en ledande position med personalansvar samt att du är van att prestera utifrån högt uppsatta affärsmål med fokus på lönsamhet. Du motiveras av att utveckla dig själv och andra genom feedback och coachande samtal. Du är en lagspelare med tävlingsanda som är bra på att stötta och engagera dina medarbetare. Ditt ledarskap är rakt och tydligt samtidigt som du är lyhörd och förtroendeingivande. Du är mån om din arbetsgrupp och bidrar till ett trivsamt klimat fyllt med respekt och öppenhet. Vi förväntar oss att du har ett brinnande intresse för kundbemötande, personlig service och en fallenhet för att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer. Du är en handlingskraftig ledare med förmågan att driva projekt och fatta egna beslut. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker timvikarier - kanske är du pensionerad sjuksköterska eller vidareutbildar dig inom yrket och vill arbeta extra ibland? Avdelning 60 vid Falu lasarett är en allmänpsykiatrisk slutenvårdsenhet med 14 vårdplatser. Avdelningen erbjuder behandling med elektrokonvulsiv terapi (ECT) samt repetitiv transkraniell magnetstimulering (rTMS), och tillämpar även brukarstyrd inläggning. Här vårdas patienter med varierande psykiatriska diagnoser, enligt olika vårdformer och med individuellt anpassade vårdtider. Tack vare vårt nära samarbete med den somatiska vården tar vi emot patienter med komplex samsjuklighet - där psykiatriska tillstånd ofta kombineras med somatiska vårdbehov. Det gör vår arbetsmiljö både varierad, lärorik och meningsfull. Sjuksköterska, timvikariat, avdelning 60 i Falun Arbetsuppgifter Vill du arbeta extra vid behov och samtidigt göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Vi söker legitimerade sjuksköterskor som med kort varsel kan stärka upp vår verksamhet. Kanske är du pensionerad med värdefull erfarenhet, eller vidareutbildar dig inom sjuksköterskeyrket och vill arbeta extra vid sidan av dina studier - oavsett bakgrund är du varmt välkommen att söka! Som sjuksköterska hos oss har du en central roll i teamet kring patienten. Du ansvarar för medicinska bedömningar, läkemedelshantering, dokumentation och samverkan med andra professioner. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Eftersom vi vårdar patienter med både psykiatriska och somatiska behov ser vi gärna att du har god kunskap inom somatisk vård - erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har ett gott bemötande och trivs med att arbeta i team. Du har ett genuint intresse för människor och vill bidra till en trygg och kvalitativ vård. För att säkerställa en trygg vårdmiljö för både patienter och medarbetare genomförs drogtest samt kontroll i misstanke- och belastningsregistret innan anställning. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Falun. Tjänsten är en behovsanställning som timvikarie, med möjlighet till ett tidsbegränsat vikariat på cirka 83%. Dubbelassistans tillämpas under hela arbetstiden, förutom under skoltid, och under natten förekommer väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass: kl. 07:15 – 07:15 Kvällspass: kl. 14:45 – 07:45 OM KUNDEN Du kommer att arbeta hos en glad och social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och familjens hund. Hon har Cornelia de Langes syndrom och använder rullstol som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent åt vår kund är du en viktig del av hennes vardag och ger stöd där det behövs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Att bistå vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Att hjälpa till med personlig hygien Att assistera vid förflyttningar Vidare uppskattar kunden att umgås med vänner, komma ut på promenader och ta en fika på stan – därför ser vi gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en trygg, positiv närvaro i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar att du som söker är kvinna. För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person med nära till skratt och ett varmt bemötande. Du är flexibel, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl – både med kunden och med dina kollegor i teamet. Eftersom arbetet sker i ett hem där hela familjen finns nära, är det viktigt att du känner dig bekväm i en familjär miljö och har respekt för den balans som krävs. Du är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att göra vardagen både trygg, rolig och meningsfull för kunden. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det är din personlighet och vilja att bidra som är allra viktigast. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Ej allergisk mot pälsdjur, då hund finns i hemmet MERITER Tidigare arbetat i rollen som personlig assistent B-körkort Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 60 vid Falu lasarett är en allmänpsykiatrisk slutenvårdsenhet med 14 vårdplatser. Avdelningen erbjuder behandling med elektrokonvulsiv terapi (ECT) samt repetitiv transkraniell magnetstimulering (rTMS), och tillämpar även brukarstyrd inläggning. Här vårdas patienter med varierande psykiatriska diagnoser, enligt olika vårdformer och med individuellt anpassade vårdtider. Tack vare vårt nära samarbete med den somatiska vården tar vi emot patienter med komplex samsjuklighet - där psykiatriska tillstånd ofta kombineras med somatiska vårdbehov. Det gör vår arbetsmiljö både varierad, lärorik och meningsfull. Undersköterska (timanställning), avd 60 Länsvuxenpsykiatrin, Falun Arbetsuppgifter Vi söker timvikarier - kanske är du pensionär eller studerande och vill jobba extra ibland? Vill du arbeta extra vid behov och samtidigt göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Vi söker timvikarier som med kort varsel kan hoppa in och stärka upp vår verksamhet. Kanske är du pensionär med värdefull erfarenhet eller studerande inom vård och omsorg - oavsett bakgrund är du varmt välkommen att söka! Som undersköterska hos oss är du en viktig del i det dagliga arbetet kring patienterna. Du deltar i omvårdnadsarbetet, stöttar i vardagsnära aktiviteter, dokumenterar och samarbetar tätt med andra professioner. Eftersom vi vårdar patienter med både psykiatriska och somatiska behov är din kompetens inom somatisk vård av stor betydelse. Vi söker dig som är trygg i din roll, gillar teamarbete och har ett genuint intresse för människor. Tidigare erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande. Innan anställning genomförs drogtest samt kontroll i misstanke- och belastningsregistret, i enlighet med våra rutiner för att säkerställa en trygg vårdmiljö. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Det är meriterande om du har erfarenhet inom relevant område. Ansökan Information om yrkestiteln Fr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Söker du ett arbete där du får arbeta fysiskt med kroppen? Trivs du med ett högt arbetstempo och gillar du att arbeta fokuserat i det höga tempot? Då är jobbet på vårt lager något för dig! Arbetsuppgifter som förekommer är orderplock, packning, slutmontering av vissa produkter samt avgångsregistrering. Vi arbetar även med godsmottagning, ankomstregistrering, inleverans och upplockning av produkter på hyllplats och pallplats och påfyllningsarbete, makuleringsarbeten och ompallningar. Delar av lagerhanteringen sker med truck vilket underlättar arbetet. Arbetet på lagret är stundtals mycket fysiskt krävande så god fysik är viktigt. Arbetstiderna är varierande enligt schema mellan 07.00-18.00 och arbete utförs till största delen på lagret i Falun men arbete kan även förläggas till Hofors. Vi söker självständiga och effektiva medarbetare med sinne för siffror och system, som har förmåga att kunna fokusera i en verklighet som är föränderlig. Vi tror att du har lätt för att se helheten och en förmåga att skapa ordning och reda, har hög arbetsmoral, stor vilja, drivkraft och lätt för att lära. Vi trivs med medarbetare som har ansvarskänsla, social kompetens och sunt förnuft. Som alltid vid rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du har god datavana, kanske erfarenhet från systemstöd, talar och skriver bra svenska. Har du vana från liknande arbeten, kanske distributionslager eller från styckegodshantering så är det meriterande. Likaså är det meriterande med truckkort A+B. Det är krav på B-körkort. Stardist erbjuder helhetslösningar för e-handel, som inkluderar lagerhållning, logistik, distribution, fakturering, betallösningar och kundtjänst. Vi erbjuder också nyhetsbrev, produktfotografering och vi kan tillfredsställa företagens behov av trycksaker via vårt digitala tryckeri. Vi utvecklar webbshopar via plattformen NopCommerce, vi har kompetenta medarbetare inom systemutveckling som kan göra integrerade lösningar som passar de flesta. Vi har huvudkontor och lager i Hofors och lager i Falun.
Vill du vara med och skapa ett gott samhälle genom att säkerställa rättssäker och effektiv tentamen? Som tentamensvärd hos oss ansvarar du för att säkerställa att examinationsmiljön är lugn och trygg och ser till att genomförandet sker på ett rättssäkert sätt. Din roll är med andra ord mycket viktig. Din arbetsdag som tentamensvärd Dina huvudsakliga uppgifter är att planera och förbereda inför tentamenstillfällena samt att övervaka tentamen som studenter skriver i salar och digitala rum via nätet. Utöver papperstentamina genomför Högskolan Dalarna digitala salstentamina i allt högre grad och den digitala inriktningen kommer att bli alltmer omfattande framöver. I rollen ingår praktiska och administrativa uppgifter i samband med tentamen såsom: • genomföra legitimationskontroll • ge information innan tentamen (på både svenska och engelska) • digital support tex hjälpa till med inlämningar i lärplattformarna Canvas & Inspera. Är du personen vi söker? Som tentamensvärd ska du: • ha tillgång till egen dator samt stabil internetuppkoppling • vara kommunikativ och bekväm med att prata inför stora grupper • ha ett professionellt bemötande • ha förmågan att följa instruktioner och regelverk • ha mycket god samarbetsförmåga Det är meriterande om du har: • kunskap och erfarenhet av office 365, Zoom samt Teams • genomförd gymnasieutbildning • arbetat vid universitet/högskola • erfarenhet av att ha arbetat med tentamina/högskoleprov Anställningen Anställningen är en särskild visstidsanställning i form av en intermittent anställning. Det innebär att du anställs vid varje enskilt tillfälle efter behov och får ekonomisk ersättning per timme. För tentamensvärdar gäller en fast timlön. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid. Tentamen sker oftast på vardagar dagtid men även kvällar och helger kan förekomma i undantagsfall. Huvudorten för anställningen är Falun men arbete sker även i Borlänge. För att arbeta som tentamensvärd hos oss ska du först gå en obligatorisk tentamensvärdsutbildning. Därefter får man gå ett läropass då man går bredvid en erfaren tentamensvärd för att lära sig hur arbetet går till i praktiken. Du kan inte kombinera tentamensvärd arbetet med att vara student vid Högskolan Dalarna. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen. Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen. Välkommen med din ansökan! Du ansöker via vår webbplats senast 2025-09-07. Urval och intervju sker löpande under perioden. Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar. Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. På Högskolan Dalarna är du med och skapar framtiden. Vårt uppdrag är att utbilda och forska kring aktuella frågor. I nära samarbete med näringsliv och omgivande samhället skapar vi spännande möjligheter och erfarenheter för både studenter och medarbetare. Vi är en akademisk miljö som bygger på öppenhet, mod och ansvar och för oss är våra medarbetares kompetens och kreativitet viktig. Högskolan Dalarna är en högskola med två campus som lockar studenter och forskare från hela världen. Hos oss studerar ca 17 500 studenter och vi är ca 750 anställda.
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
Vi söker 1-3 kvinnliga personliga assistenter, både för fast tjänst och vikariat. Vi söker dig som är en engagerad och empatisk kvinna i åldern 30 och uppåt som vill arbeta som personlig assistent och hjälpa vår kund i vardagen. Vi värdesätter en person som är beredd att ta initiativ samtidigt som man i rollen som personlig assistent kan behöva ta ett kliv bakåt. Du som söker jobbet är omtänksam, flexibel, trygg, lugn och lyhörd som person. Arbetsuppgifterna innefattar stöd vid vardagliga sysslor i och utanför hemmet. Du ska gilla att vara utomhus då vår kund tycker om att vara ute och promenera. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personkemi. Du får gärna ha körkort men det är inget krav. Du får inte vara rökare. Tjänsten är deltid dagtid, och arbetspassen är på vardagar. Tjänsten startar omgående. Vi tar endast emot ansökningar via mail. Mer information om vår kund får du vid en intervju. Mail: [email protected]
Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får vara med och skapa en rolig, trygg och innehållsrik vardag för en ung kille? Då är detta tjänsten för dig! Vi på Shamsen Omsorg AB söker nu en personlig assistent till en 20-årig kille i Svärdsjö. Han har ett stort behov av stöd i vardagen, och vi letar efter en lyhörd, trygg och engagerad person som kan finnas där för honom under dygnspass. Arbetet innebär att du jobbar ett helt dygn i taget, med både aktiv tid och jourtid. Om jobbet Som personlig assistent blir du en viktig del av kundens vardag och hjälper honom med: ● Personlig omvårdnad och vardagssysslor ● Planering och genomförande av aktiviteter ● Struktur och trygghet i vardagen ● Kommunikation och stöd i sociala sammanhang Han gillar att hålla sig aktiv, så vi söker dig som kan stödja och motivera honom till en rolig och stimulerande vardag. Samtidigt kräver rollen att du har tålamod och kan vara lugn när det behövs. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och flexibel. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är önskvärt, då det är en viktig del av arbetet för att skapa en trygg och förutsägbar miljö för vår kund. Det är även meriterande om du har: ● Vårdutbildning ● Erfarenhet av att arbeta med autism ● Kunskap om bildstöd ● God fysik B-körkort är ett krav. Varför jobba hos oss? På Shamsen Omsorg AB värdesätter vi gemenskap, trygghet och glädje – både för våra kunder och vår personal. Vi är ett familjärt företag med mottot att sprida solsken till alla i vår närhet. Företagets huvudkontor finns i Djurås men denna specifika kund är bosatt i Svärdsjö. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer