Gaming Expert - Göteborg (Deltid)
NRG Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

NRG söker nu för kunds räkning flera passionerade och sociala gamingexperter som vill hjälpa andra gamers att hitta utrustningen som tar deras spelande till nästa nivå. Om Kunden En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter självgående, utåtriktade och sociala personer som vill guida kunder till rätt PC gaming-produkter. Vi söker dig som har stor passion, glädje och nyfikenhet för allt som rör PC-gaming och för kundmötet. Du kommer att hantera olika typer av kunder där intresset varierar, allt från hardcore gamers till mor- och farföräldrar på jakt efter en födelsedagspresent. Vi söker alltså dig som trivs lika bra med att prata om vilka komponenter du behöver när du bygger din egna dator som att förklara vad fördelarna är mellan 60Hz och 180Hz på en skärm.  I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om olika varumärken och dess produkter samt säkerställa att ytorna är i gott skick. Du kommer även hålla kortare utbildningar för säljare i butik. Butiker: - Sisjön - Backaplan - Bäckebol Vi erbjuder dig Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-Gaming  Sälj- och serviceutbildningar En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Ett sjukt roligt jobb där du kommer ingå i ett team av service-minded gamers Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat inom service eller event Du gillar att jobba i ett högt tempo Du har ett gediget intresse av PC-gaming (Elite-ranking i CS är meriterande!) Du är den personen dina vänner vänder sig till när de ska köpa ny teknik Personliga egenskaper: Du är social och gillar att träffa nya människor Du brinner för gaming och allt runt det Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du älskar att hjälpa andra och är duktig på att interagera med olika typer av människor Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i systerbolaget Field Flex AB men utför uppdraget hos vår kund. Passen kommer att vara schemalagda torsdag-söndag, antalet timmar kommer att variera per månad.   Tjänsten erbjuds som en projektanställning under ett års tid och beräknas tillsättas i juni. Intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Jennie Valentin, [email protected] Om NRG NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Bli en viktig del av ett meningsfullt liv!  Vi söker en timanställd personlig assistent till en man i 66-årsåldern som bor med sin fru i Göteborg. Han uppskattar musik, frågesport, sällskapsspel och att komma ut – gärna på en fika eller en promenad i Slottsskogen. Han har vissa svårigheter med tal, men kan uttrycka sig genom enkla frågor och svar. Därför är det viktigt att du är uppmärksam, inkännande och har ett lugnt sätt. Som personlig assistent blir du ett stöd i hans vardag – med påklädning, måltider och annat praktiskt. Du följer även med till daglig verksamhet och är med och skapar en trygg, trivsam och meningsfull tillvaro. Vi söker dig som: Är flexibel och självgående. Har lätt för att ta initiativ och skapa en trygg miljö. Har ett gott omdöme och visar respekt för individens behov.   Har tidigare erfarenhet av assistans (meriterande men inget krav.  Det viktigaste är din personliga lämplighet – att du är någon han trivs med och känner sig trygg tillsammans med. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Avtal: Timanställning vid behov för att täcka upp ordinarie personals semester, sjukdom etc. Du erbjuds introduktionspass för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Förlagda under dag, kväll och helg samt vakennatt. Viktigt att du är flexibel och kan hoppa in kort om varsel.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Teknisk expert/byggledare hissar & rulltrappor
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en teknisk expert/byggledare hissar och rulltrappor för uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på deltid, med en uppskattad omfattning på 50 procent.  Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde  Som en del av förberedelsearbetet inför öppnandet av Västlänken och Varbergstunneln behöver Trafikverket stärka sin organisation inom drift och underhåll av systemen och installationerna i stationsmiljöer och tunnelanläggningar. Uppdraget går ut på att stärka Beställarens kompetens och resurser för tekniska system och installationer inom teknikområdena hissar och rulltrappor. Initialt kommer uppdraget fokusera på mottagandet av anläggningen. Arbetsuppgifterna omfattar att förstå anläggningens uppbyggnad och omfattning, vara underhållsrepresentant gentemot projekt Västlänken i sakfrågor inom aktuellt teknikområde, granska dokumentation ur ett underhållsperspektiv samt utforma och ställa tekniska krav i förfrågningsunderlag till nya drift- och underhållsupphandlingar inför drift och förvaltning av anläggningen. I ett senare skede, när program Västlänken lämnar över delprojekt Centralen till Underhåll, kommer uppdraget övergå till en byggledande roll. Konsulten kommer då att bistå Beställaren med att driva kontrakt gentemot entreprenör och följa upp dessa. I rollen ingår också att stödja ansvarig projektledare för Underhåll med generella förvaltningsfrågor, till exempel utveckling av processer och uppföljning av anläggningens status. Eftersom Västlänken öppnas i etapper kommer dessa arbetsmoment att ske i olika faser kopplade till olika delprojekt inom Västlänken. Uppdraget är komplext. Det är därför viktigt att konsulten har förmåga att snabbt sätta sig in i och följa rutiner och riktlinjer, även under press. Konsulten behöver dessutom ett arbetssätt och administrativ förmåga som säkerställer spårbarhet i arbete och beslut. Drift- och underhållskompetens samt erfarenhet av förvaltning av infrastrukturanläggningar är avgörande för att uppdraget ska kunna genomföras effektivt. Före mottagandet av anläggningen ingår att lära sig anläggningen genom dokumentation, systembeskrivningar, platsbesök och möten. Det ingår att stödja och bevaka att underhållsperspektivet tillvaratas i samarbete med Program Västlänken. Konsulten ska även delta i skapandet av förfrågningsunderlag för kommande entreprenadkontrakt och agera som underhållsrepresentant vid tester inom aktuellt teknikområde. Efter mottagandet ingår att säkerställa att projektet följer Trafikverkets interna process för projektstyrning (GÅ-processen). Konsulten ska följa upp entreprenörens operativa arbete och säkerställa att entreprenaden följer kontraktet. Vidare ingår att bereda och leda byggmöten, föra dialog med entreprenören kring övergripande planering och prioriteringar samt bereda beställningar av förändringar i kontrakt (UR/ÄTA). Konsulten kommer även föra dialog med entreprenör i samband med förändringar av anläggningsmassa, leverera statusrapporter till projektledare, säkerställa att entreprenörens egenkontroller, kvalitets- och miljöprogram efterlevs samt kontrollera att överenskommet FU- och AU-arbete genomförs enligt fastställda krav. Riskhantering inom entreprenörens kontrakt ska genomföras löpande och rapportering ske till delprojektledare för DP Installation/Infra. Krav (OBS, obligatoriska) Mnst 5 års (minst 3000 timmar) erfarenhet av byggledning eller projektledning inom teknikområden Hissar eller Rulltrappor. Arbetslivserfarenheten ska omfatta anläggning inkluderande lokala styrsystem och får ej vara äldre än 10 år Gymnasieutbildning el minst 3 år alternativt annan utbildning kompletterad med erfarenhet som vi bedömer likvärdig  Genomfört utbildning i Elsäkerhet vid arbete - skötsel av elanläggningar SSEN 50110-1. Genomfört utbildning i BAS-P / BAS-U Meriterande  För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap inom både teknikområde hissar samt teknikområde rulltrappor. Om konsulten kan uppvisa att krav 1 i  uppnås inom båda teknikområden erhålls mervärde. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap i entreprenadjuridik. Konsulten ska ha utbildning inom minst en av följande: AB, ABT eller ABFF samt erfarenhet av entreprenadjuridik om minst 1000 timmar. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av operativt underhållsarbete inom aktuellt teknikområde. Konsulten ska kunna uppvisa erfarenhet inom byggledning med operativt ansvar för projekt om minst 3 år (minst 1500 timmar), alternativt ha arbetat operativt som tekniker eller arbetsledare hos entreprenör/leverantör under minst 3 år. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av arbete inom drift och underhåll samt hantering av digitala ärendehanteringssystem och förvaltningssystem. Beställaren använder exempelvis GUS/Maximo. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Administrativt stöd
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker Administrativt stöd till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg.  Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid med en omfattning mellan 40-50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder vilka, inom tidsperioden 2025–2030, bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket Det administrativa stödet skall arbeta med följande arbetsuppgifter och områden:  • Stödja uppdragets respektive huvudområde med administrativt stöd • Ingå som administrativ stödresurs för respektive projekt inom infrasystem • Etablera och driva överlämnandeprocess som överlämnandekoordinator • Kontinuerligt rapportera till sammanhållande resurs för uppdraget Krav (OBS, obligatoriska) A. Minst 3 års erfarenhet av arbete inom projektledningsorganisation med planering och genomförande av byggnads- och anläggningsarbeten för infrastrukturobjekt på väg. B. Dokumenterad erfarenhet av arbete med tid och resursplanering. C. Dokumenterad erfarenhet av arbete med överlämnade process från utförande organisation till mottagande organisation avseende infrastruktur väg. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Samordnare Lundbyleden
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en Samordnare för projekt Lundbyleden hos Trafikverket med stationering i Göteborg.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på deltid, med en omfattning mellan 60-80 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder vilka, inom tidsperioden 2025–2030, bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket. Del av uppdraget innefattar även detaljerad projektkoordinering och samordning inom objektet Lundbytunneln, där flera samtida åtgärder kommer projekteras och genomföras av olika organisationer. Delområdet inom aktuellt uppdrag redovisas som Samordning inom objekt Lundbytunneln. Delområdet styrs och rapporterar till enheten Infrasystem inom Underhåll Västra regionen. Flera samtida åtgärder kommer projekteras och genomföras inom objektet Lundbytunneln, både av verksamhetsområde Investering och verksamhetsområde Underhåll, enhet Infrasystem. Delområdet Samordning inom objekt Lundbytunneln syftar till att vara ett operativt sponsorstöd för de projekt som utförs av Underhåll, enhet Infrasystem, samt samordningsstöd mot sidoprojekt (Investering) inom Lundbytunneln. I ovan beskrivning preciseras detta som ”projektsamordnare” som direkt stöd till projektsponsorn. Projektsamordnaren ska stödja projektsponsorn i beredande och koordinerande arbete för intern samordning och styrning av projekten. Rollen innebär att vara en stödjande resurs med hög grad av samordningsansvar och teknisk kompetens för att identifiera och föreslå hantering av olika beroenden och samband inom och mellan projekten för ett smidigt, koordinerat och effektivt genomförande. Projektsamordnarens uppgifter: Etablera och driva interna tvärprojektmöten inom Infrasystem Etablera och driva projektsamordningsmöten med sidoprojekt Etablera och driva projekteringsmöten med sidoprojekt För kommande skede, etablera och driva produktionsplaneringsforum, arbetsmiljö-/riskforum samt test- och driftsättningsforum Upprätta projektets övergripande aktivitets- och tidplan samt säkerställa att allt projektrelaterat arbete inom projekten utförs i enlighet med dessa planer Sammanställa och kontinuerligt genomföra riskhantering inom projektet samt underliggande riskhantering för respektive delprojekt Krav (OBS, obligatoriska)  Erfarenhet av intern och extern beslutsförankringsprocess för investerings eller underhållsprojekt av hög komplexitet. Med hög komplexitet avses projekt med flera teknikområden, flera inblandade parter och stor påverkansgrad för verksamheten.  Erfarenhet från nyckelroll inom projektorganisation (projektledare, delprojektledare, projekteringsledare eller likvärdig funktion) för ett avslutat projekt med en total projektbudget över 100 Mnkr vilket ska ha utförts inom de senaste 3 åren. Som avslutat projekt accepteras även avslutad deletapp inom projekt, driftsatt och ibruktagen anläggning eller liknande. C. Erfarenhet från nyckelroll inom projektorganisation (projektledare, delprojektledare, projekteringsledare eller likvärdig funktion) för teknikområde Installation och ITS (Intelligenta Transportsystem) gällande projektskeden avseende projektering och produktion. Med teknikområde Installation avses EL, TELE och STYR-tekniska installationer för vägtrafiktunne Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Kvällsjobb som personlig assistent till Wilma, 9 år – kvällsjobb i Majorna
God Assistans i Väst AB
Personliga assistenter

Nu söker Wilma en trygg kvinnlig assistent. Wilma är en flicka på 9 år. Hon bor med sina föräldrar växelvis varannan vecka i Majorna och Mölndal. Wilma söker nu en lugn och trygg personlig assistent som kan aktivera henne, under hennes förutsättningar. Under veckodagarna går hon i skolan. Hon gillar att lyssna på musik, få sagor upplästa för sig och att vara ute i sin vagn. Wilma har en svår psykisk utvecklingsstörning, autism, grav synnedsättning samt en motorisk nedsättning och behöver därför hjälp med allt i sin vardag. Då hon inte gillar förändringar och lätt blir väldigt orolig blir din främsta uppgift att få henne lugn och avslappnad under hennes tid med dig. Samtidigt ska du kunna initiera lek. Om tjänsten: Vi söker dig som kan arbeta vardagar (måndag–fredag) under ojämna veckor, kl. 17.00–20.00. Eftersom det handlar om kortare kvällspass är det en stor fördel om du bor i närheten av Majorna, där Wilma bor dessa veckor. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som: Studerar Jobbar deltid Har en flexibel vardag Vem vi söker: Du har fyllt 20 år och är kvinna. Du har god fysik. Du är rökfri. Du är trygg i dig själv, inkännande och lyhörd för andras behov. Du är noggrann och ansvarsfull. Du pratar flytande svenska. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbetet som personlig assistent och barn med funktionshinder. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av autism. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju. Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida. Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss.

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gymnastiktränare för Svenska Balettskolan
GÖTEBORGS KOMMUN
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en gymnastiktränare för danselever i åldern 10-16 år. Som gymnastiktränare håller du i akrobatiklektioner för danselever i åk 4-9 som utbildar sig inom klassisk balett och modern nutida dans. Eleverna ska under sin dansutbildning lära sig gymnastiska moment som kullerbytta, hjulning, handvolt och flickflack - både med redskap och på golv kopplat till skolverkets kursplan i ämnet dans inom dansarutbildningen. Som tränare ansvarar du för planering, genomförande samt halvårscheck av progression hos varje elev samt fram- och bortplockning av redskap. Arbetsuppgifter kan även inkludera hjälp vid skolutflykter och vid sceniska framträdanden samt tillsyn av danselever och andra förekommande uppgifter. Rollen som gymnastiktränare för akrobatiklektioner passar dig som älskar gymnastik samt att arbeta med barn och unga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som tränare eller hjälptränare för gymnaster inom truppgymnastik, artistisk gymnastik eller liknande. Då du i den här rollen kommer arbeta med barn i åldrarna 10-16 år är det positivt om du tidigare har arbetat med målgruppen samt om du har arbetat för att elever ska uppnå mål. Som person är du driven och inspirerande. Du har lätt för att samarbeta med andra samt är öppen för att etablera nya relationer och kontakter. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt samt har förmåga att skapa entusiasm hos både elever och kollegor. Tjänsten är ett vikariat och avser perioden augusti 2025 - maj 2026. Tjänsten är deltid ca 40% eller enligt överenskommelse och innefattar ca 7 pass á 50 min per grupp. Träningarna ligger på tisdagar ca 10.00-12.00, onsdagar ca 15.30-17.30 samt lördagar ca 08.00-15.00. Intervjuer sker löpande. Det görs arbetsprov som en del av rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! Om Skolan En nationell grundskola med yrkesförberedande elitutbildning i dans. Svenska Balettskolan är en grundskola med riksintag till åk 4-9, inom Grundskoleförvaltningen i Göteborgs Stad. Till skolan kommer elever från hela Västsverige, för att utbilda sig inom klassisk balett och modern nutida dans, samtidigt som de läser grundskolans obligatoriska ämnen. Förutom grundskolans obligatoriska ämnen, som matematik, svenska och engelska, står klassisk balett, modern nutida dans, pilates, styrketräning, akrobatik, scenisk folkdans, jazz- och streetdans samt drama, på schemat. Skolan samarbetar med professionella och internationella dansare, pedagoger och koreografer, samt med GöteborgsOperan och Kungliga Operan för att ge eleverna de färdigheter som krävs för att kunna ha dans som profession. Flera gånger per år sätter skolan upp föreställningar på olika teatrar och åker ut på turné i regionen. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Strategisk samordnare/uppdragsledare
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en strategisk samordnare/uppdragsledare till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på deltid, med en omfattning mellan 50-60 procent.  Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder, vilka inom tidsperioden 2025–2030 bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket. Syftet med uppdraget är att på strategisk, övergripande nivå koordinera, samordna och föreslå korrigerande åtgärder med beslutsunderlag för att säkra förutsättningarna för samtida genomförande. Aktuell del av uppdraget redovisas som Övergripande strategisk samordning. Beställaren har rutiner för koordinering av trafikpåverkande åtgärder, vilket även för denna perioden är aktivt och har varit aktivt under flera år. Uppdraget syftar till att förstärka aktuell funktion med beslutsstöd till regional ledning samt arbeta proaktivt över projektgränserna för att stärka och säkra en samlad helhet. Arbetssätt och processer för programstyrning finns tillgängliga men kommer av konsulten att behöva anpassas och optimeras för aktuellt uppdrag. Delområdet styrs och rapporterar till enheten Byggnadsverk inom Underhåll Västra regionen. Sammanhållen uppdragsledning för uppdraget ingår även inom området. Konsultens uppgifter: Samordna de ingående projekten och samverkande parter inom projekt Älvsnittet Samordna en proaktiv kommunikation till allmänheten och interna parter Ta fram och ajourhålla en produktionstidplan och riskhantering Strukturera upp arbetssätt Informera intressenter Samordnaren har inte något beslutsmandat, utan ska lyfta beslutspunkter till den operativa styrgruppen Kontinuerligt rapportera till enhetschef Byggnadsverk Underhåll Västra regionen Vara föredragande för den operativa styrgruppen Krav (OBS, obligatoriska) A. Dokumenterad kunskap och flerårig (minst 10 år) arbetslivserfarenhet av att i rollen som projektledare, programledare eller likvärdigt ha samordnat och ansvarat för styrning av multidisciplinära infrastrukturprojekt, program eller likvärdigt. (Multidisciplinärt innebär projekt/program innehållande mark/grundläggning/väg, konstruktioner/byggnadsverk samt tekniska Installationer. Samtliga delar ska ingå för att definieras som multidisciplinärt).. B. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och arbeta med processer för styrning och uppföljning av större multidisciplinära infrastrukturprojekt, program eller likvärdigt. Arbetslivserfarenheten ska inte vara äldre än 10 år. C. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av projektledning för arbeten i hög trafikintensiv vägmiljö. Med hög trafikintensiv vägmiljö avses trafiksnitt med ÅDT över 80 000 fordonspassager/dygn och inom TEN-T vägnätet. Med erfarenhet av projektledning avses planering och styrning av åtgärder i trafikmiljö med risk för stor trafikpåverkan och etablering av kompenserande insatser, tex produktionsanpassning, trimningsåtgärder, intressenthantering och operativ samordning. D. Kunskap inom kring entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK. E. Kunskap gällande inköpsprocesserna LUF och LOU Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Butikssäljare 20% - Trademax Backaplan
Home Furnishing Nordic AB
Butikssäljare, fackhandel

Home Furnishing Nordic söker en driven butikssäljare till vår Trademax-butik i Backaplan. Är du målinriktad, ambitiös och älskar att möta kunden genom aktiv försäljning? Vi söker en person med ett stort driv och resultatfokus som älskar att prata med människor och erbjuda service i världsklass. Till denna tjänst värderar vi vilja och driv högre än erfarenhet!  Om tjänsten Som butikssäljare på Trademax kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att sälja möbler och heminredningsprodukter genom aktiv försäljning till kunder i butik. Du ansvarar för kundupplevelsen genom ditt bemötande och säkerställer att butiken upplevs som välordnad och attraktiv. För att passa i tjänsten ser vi att du är: Resultatdriven - du älskar att sälja och motiveras av goda försäljningsresultat. Du är driven och prestigelös i din försäljning och kämpar för att ständigt förbättras. Relationsinriktad - du har ett genuint intresse av kundmötet och förstår värdet av att leverera högklassig service till alla besökare. Lagspelare - du bidrar till god stämning och ser styrkan i att samarbeta för att nå gemensamma mål. Vi söker dig som har: Erfarenhet inom försäljning. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll som butikssäljare, men inget krav.  Avslutad gymnasieutbildning Fyllt 18 år Övrigt Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 20% till och med 2025-12-31. Tillträde snarast möjligt. Matchar du vår beskrivning och tycker att detta låter som en intressant tjänst för dig? Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!   Om företaget Trademax är en del av Home Furnishing Nordic AB och är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox. Vi har även 9 fysiska butiker i Norden.  Nu ger vi dig möjlighet att få vara med att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Ta chansen att söka till en av Sveriges främsta e-handlare!

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Sommar- och timanställda till skyddat boende hos Stadsmissionen
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. OM OSS  Göteborgs Stadsmissions skyddade boende har hög säkerhetsklassning och erbjuder trygga boenden för kvinnor och deras barn, i kombination med individanpassade stödinsatser och ett strukturerat säkerhetsarbete. Skyddsbehövande män, med eller utan barn, erbjuds placering i våra externa lägenheter. Vi har ett traumamedvetet förhållningssätt och arbetar med evidensbaserade riskbedömningsinstrument. Verksamheten är öppen dygnet runt och tar emot placeringar under dygnets alla timmar. Verksamhetens mål är att ge kvinnor och barn ett liv fritt från våld och skapa förutsättningar för ett självständigt liv i trygghet.  Verksamheten utgår från ett barnrättsperspektiv och barn som vistas på våra skyddade boenden, tillsammans med förälder, placeras med stöd av socialtjänstlagen. Barnet har därmed en egen juridisk ställning och har rätt till stöd- och behandlingsinsatser, hälso- och sjukvård samt skolgång. Verksamheten för bland annat journal, upprättar genomförandeplaner och utformar säkerhetsplaneringar avseende barnet. Läs mer om oss på vår hemsida: https://www.stadsmissionen.org/detta-gor-vi/skyddat-boende/ OM TJÄNSTEN I vårt boende arbetar behandlingspedagoger med kontaktmannaansvar gentemot våra placerade kvinnor och barn under arbetsledning av boendets samordnare. Vår extrapersonal är med och stöttar upp i verksamheten under arbetsintensiva perioder samt vid sjukdom och ledigheter. I tätt samarbete tillser ni att boendet blir tryggt, säkert och håller hög kvalitet. Vid boendet medverkar också volontärer för att berika de boendes vardag. I arbetsuppgifterna ingår dokumentationsarbete så som journalföring och så småningom kan det bli aktuellt att utforma genomförandeplaner och månadsrapporter beroende på hur insatt du har blivit i vårt arbete. Du håller stödjande samtal, genomför gruppaktiviteter, medföljer som stöd vid kontakt med vård- och myndighetskontakter, är behjälplig med ansökningar samt utför praktiskt hushållsnära arbete i boendet och i våra lägenheter. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är engagerad och relationsskapande och har utbildning till socionom/behandlingspedagog/socialpedagog eller likvärdig högskole- eller eftergymnasial utbildning, alternativt har en pågående utbildning inom dessa yrkesområden. Vi ser att du har erfarenhet av att möta människor i kris med olika förutsättningar och bakgrund. Du ska kunna bemöta både vuxna och barn från olika kontexter med svåra upplevelser på ett prestigelöst sätt. Ett lyhört förhållningsätt, stor personlig mognad och förmåga att skapa en trygg och lugn miljö är därför av stor vikt. Du har en förmåga att sätta lämpliga gränser, skapa tydlighet och struktur i vardagen och kan även stötta kvinnorna i att göra detta. Du är trygg, strukturerad och har god förmåga till samarbete, samtidigt som du uppskattar självständigt arbete. Du ska även ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer i kris, helst i stödjande/förändrande roll. B-körkort och körvana är ett krav då verksamheten är geografiskt spridd. Du är praktiskt lagd och inte rädd att rycka in där det behövs. Då husdjur är välkomna i våra boenden är det viktigt att det inte medför något hinder.  Det är mycket positivt om du har dokumenterad utbildning och erfarenhet inom arbetsområdena våld i nära relationer och hedersrelaterat våld. Vidare är det en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med barn som har bevittnat/varit utsatta för våld. Även utbildning i TMO, MI, FREDA, SARA och PATRIARK samt språkkunskaper, utöver svenska och engelska, är meriterande. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION  Tjänsten är en anställning vid behov, timlön tillämpas. Innan anställning ges behöver du lämna utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission?  Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster  Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025