Lediga deltidsjobb i Göteborg

Det finns totalt 556 lediga deltidsjobb att söka i Göteborg

DJ sökes
EEM Food & Fun Investment AB
Musiker, sångare och kompositörer

DJ sökes till Izakaya i centrala Göteborg Vi söker en DJ som kan spela 2–3 kvällar i veckan på en populär och livlig Izakaya mitt i stan. Du behöver inte ha massor av erfarenhet – det viktigaste är att du kan spela, har känsla för musik och gillar att skapa bra stämning. All utrustning finns på plats – det är bara att komma och köra. Bra lön utlovas. Vi letar efter dig som: – Har koll på musik och kan bygga en vibe – Är trygg bakom spelarna – Är punktlig, social och gillar att spela för publik Intresserad? Skicka ett kort meddelande med lite om dig själv + gärna ett ljudklipp eller länk till något du spelat tidigare.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Rutinerad kock sökes till a la carte, bankett och lunchservice.

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Quality Hotel™ är en del av Strawberry. Är du vår nya kollega i köket? En stor del av hotellupplevelsen handlar om fantastiska matupplevelser. Det ska både smaka fantastiskt och serveras med ett leende! Men det är många trådar som dras innan gästen tar sin första tugga. Är du en riktig foodie med känsla för planering och ledarskap? Då bör du fortsätta läsa! Nyfiken på vad rollen innebär? • Rollen innebär att laga fantastisk mat till både a la carte gäster, sportgrupper, konferensgäster och barnfamiljer. • Vi följer rutiner för ekologiska produkter och kraven för källsortering. • Lagar kopplade till hälsa, miljö och säkerhet kommer också att vara din högsta prioritet! • Tjänsten innebär arbete dag, kväll och helg. Låter detta som du? • Du älskar att laga mat och skapa positiva upplevelser för gästerna. • Du har positiv energi som sprider sig och inspirerar andra. • Du är noggrann samtidigt som du är kreativ och vill bidra till minskat matsvinn. • Du har minst 6 års erfarenhet som kock och är van vid a la carte service. • Du trivs i en snabb och dynamisk miljö och kan hantera nästan allt som dagen bjuder på. • Du har en särskild talang för att hitta den bästa vägen framåt. • Du är en lagspelare, och dina kollegor ser dig som tillgänglig och stöttande. • Erfarenhet inom restaurang i hotellbranschen är ett plus. • Du kan förstå och prata flytande svenska och engelska. Förbered dig på att skapa oförglömliga ögonblick tillsammans med oss! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90% med tillträde i augusti 2025. Annan överenskommelse om tillträdelsedatum kan ske för rätt kandidat. Vi tillämpar provanställning på 6 månader och vi har kollektivavtal med HRF. Ansök idag för att bli en del av vårt team och skapa oförglömliga gästupplevelser! Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varför välja Quality Hotel™ & Strawberry? Vi erbjuder mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där du kan växa, både personligt och professionellt. På Quality Hotel™ tror vi på generös gästfrihet, och det gäller även vår personal. Hos oss får du: • En dynamisk och snabb arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. • Möjligheter till karriärutveckling och tillväxt inom Strawberry-gruppen. • Personalrabatter och förmånliga friends & family-priser på våra 200+ hotell. • Fyra gratis hotellnätter varje år. • 25 % rabatt på mat och dryck på alla våra restauranger och barer. • Fantastiska erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mycket mer. QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter. Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, àla carte restaurang och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på "vanliga" hotell! Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något. På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Strawberry koncernen tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Forskare till Psykologiska institutionen
Göteborgs Universitet
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Forskare Psykologiska institutionen söker en forskare för arbete i LETS-studien – Långtidseffekter av tidigt föräldraskapsstöd. Psykologiska institutionen har drygt 130 anställda, och bedriver en omfattande utbildnings- och forskningsverksamhet i samverkan med det omgivande samhället. Den forskning som bedrivs bedöms av internationella granskare som mycket god och söktrycket på våra utbildningar är sedan många år tillbaka högt. Se www.gu.se/psykologi för mer information.   Forskningsområde För att utjämna skillnader i hälsa och främja en god start i livet har Göteborgs Stad och Västra Götalandsregionen infört föräldrastödsprogrammet Utökade hembesök enligt Rinkebymodellen. Programmet erbjuds i prioriterade områden till förstagångsföräldrar samt till föräldrar som har barn sedan tidigare men får sitt första barn i Sverige. Hembesöksprogrammet är en del av ett familjecentrerat arbetssätt och genomförs av team bestående av sjuksköterskor från barnhälsovården och föräldrastödjare – förebyggande socionomer anställda av socialtjänsten eller Angereds närsjukhus. Programmet kompletterar barnhälsovårdens ordinarie program och innebär att familjen får sex hembesök under barnets första 15 månader. Tidigare studier har undersökt implementeringen av programmet i Göteborg samt dess kortsiktiga effekter för föräldrar och barn. Det aktuella forskningsprojektet utgör en långtidsuppföljning som syftar till att undersöka effekter och upplevelser av programmet över tid. Studien följer barn och föräldrar fram till att barnen är fem år gamla och fokuserar på långsiktiga utfall vad gäller barns hälsa och utveckling, föräldrars tillit till hälso- och sjukvård och andra samhällsaktörer, samt upplevd föräldraförmåga. Projektet inkluderar även en hälsoekonomisk analys. Arbetsuppgifter  Som forskare i projektet har du en central roll i att driva och koordinera en av delstudierna inom forskningsprojektet. Arbetet innefattar planering och genomförande av en enkätstudie med föräldrar vid barnavårdscentraler och familjecentraler i prioriterade områden i Göteborg. Du kommer att samarbeta med yrkesverksamma inom både barnhälsovård och förebyggande socialtjänst samt ha direktkontakt med föräldrar med olika modersmål och varierande grad av läs- och skrivkunnighet. Samarbete med språktolkar förekommer också. Vidare ingår bearbetning och analys av såväl kvantitativa som kvalitativa data, författande av vetenskapliga rapporter och artiklar, samt ett övergripande ansvar för den administrativa hanteringen av delstudien.   Kvalifikationer  Behörig att anställas är den som har avlagt doktorsexamen i psykologi. För anställningen krävs mycket goda kunskaper i Excel och SPSS samt dokumenterad erfarenhet av både kvantitativa och kvalitativa forskningsmetoder. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är ett krav, liksom goda kunskaper i somaliska och/eller arabiska. Den sökande ska även ha tidigare erfarenhet av arbete med föräldrar och små barn inom hälso- och sjukvård eller socialt arbete. Vidare krävs dokumenterad erfarenhet av att starta upp verksamhet, utforma rutiner, driva projekt samt hantera administration inom forskningsverksamhet eller liknande. Det är meriterande om den sökande innehar svensk psykologlegitimation, samt har dokumenterad erfarenhet av projektledning eller ledning av forskargrupp inom utvecklingspsykologiska forskningsprojekt. Aktuella kunskaper inom utvecklingspsykologi, särskilt med fokus på tidig utveckling samt hälsofrämjande och förebyggande insatser riktade till barn och föräldrar, bedöms som särskilt meriterande. Vid urval av behöriga sökanden ska den sökande väljas som, efter en helhetsbedömning av skicklighet (utifrån erfarenhet och personliga egenskaper) samt utvecklingspotential, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra de ovan beskrivna arbetsuppgifterna. Därutöver kommer även personliga egenskaper som planeringsförmåga, självständighet och kommunikationsfärdigheter att beaktas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med intervjuer och referenstagning. Dessa moment kommer i förekommande fall också att ligga till grund för bedömningen. Anställning  Anställningen är en tidsbegränsad särskild visstidsanställning om 20-50% under 12 månader, med placering tills vidare vid Psykologiska institutionen. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Arbetets förläggning planeras i överenskommelse mellan arbetsgivare och arbetstagare.    Kontaktuppgifter för anställningen  Upplysningar om anställningen kan lämnas av Elin Alfredsson, [email protected], 031-786 59 52. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Therese Björkäng, [email protected], 031-786 1632.   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-25   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Eventpersonal till Svenska Mässan 2025
Adecco Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på framtida mässor på Svenska Mässan. Svenska Mässan har några av Nordens största mässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger. Detta uppdrag kan innebära att det inte finns arbete under några veckor men att när det väl annordnas mässa så blir det många timmar under några få dagar, vilken kan kompensera för resterande månad. Perfekt för den som är pensioner eller student och vill få in lite extra under vissa perioder. Viktigt för tjänsten är: Vi ser gärna att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Kontakt med andra människor faller dig naturligt och du tycker om att ta hand om besökarna för att säkerställa en bra upplevelse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och till viss del på engelska. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. För rätt person finns det även goda möjligheter att arbeta på flera event som anordnas under året. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personliga assistenter till härlig 12-årig pojke i Torslanda!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. I denna assistans är det viktigt att man trivs med kundnära arbete med många aktiviteter i vardagen.  Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 12-årig pojke bosatt i Torslanda har goda kunskaper i svenska har barnasinnet kvar samtidigt som du är en ansvarstagande vuxen Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen så som utomhusaktiviteter, utflykter, båtar, brädspel, disneyfilmer och en stor dos av skratt och lek! har kunskap om AKK så som bildstöd och tecken som stöd har erfarenhet av PEG Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar".  Den ena tjänsten är på ca 20% varannan helg, jämn vecka. Tjänsten innebär arbete under dagtid kl. 10:00-18:00 både lördag och söndag.  Den andra tjänsten är på ca 50% med möjlighet till ökning. Tjänsten innebär arbete under dagtid samt kvällstid måndag till fredag samtliga veckor. Vecka 1 är arbetet förlagt mellan klockan 16:00-20:00. Vecka 2 är arbetet förlagt mellan klockan 07:00-11:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Introduktion/bredvidgång sker i god tid innan uppstart. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personliga assistenter till härlig 12-årig pojke i Torslanda!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. I denna assistans är det viktigt att man trivs med kundnära arbete med många aktiviteter i vardagen.  Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 12-årig pojke bosatt i Torslanda har goda kunskaper i svenska har barnasinnet kvar samtidigt som du är en ansvarstagande vuxen Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen så som utomhusaktiviteter, utflykter, båtar, brädspel, disneyfilmer och en stor dos av skratt och lek! har kunskap om AKK så som bildstöd och tecken som stöd har erfarenhet av PEG Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar".  Den ena tjänsten är på ca 20% varannan helg, jämn vecka. Tjänsten innebär arbete under dagtid kl. 10:00-18:00 både lördag och söndag.  Den andra tjänsten är på ca 50% med möjlighet till ökning. Tjänsten innebär arbete under dagtid samt kvällstid måndag till fredag samtliga veckor. Vecka 1 är arbetet förlagt mellan klockan 16:00-20:00. Vecka 2 är arbetet förlagt mellan klockan 07:00-11:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Introduktion/bredvidgång sker i god tid innan uppstart. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Jobbcoach
TETIKO AB
Arbetsförmedlare

Kul att du tittar på vår annons och kanske är nyfiken på att arbeta som jobbcoach tillsammans med oss på Tetiko! Vi söker nu både en sommarvikarie och en person som vill arbeta under en längre tid. Vi som arbetar på Tetiko har ett motto: Vi arbetar med hjärtat på rätta stället och huvudet på skaft! Att arbeta med hjärtat på rätta stället betyder att vi ser alla vi möter och genuint vill arbeta på ett sätt som lyfter både deltagare och kollegor. Vi delar med oss av våra kunskaper och gläds åt små som stora framsteg. Vi ser det som en självklarhet att vara stöttande och motiverande. Att arbeta med huvudet på skaft betyder att vi alltid gör det där lilla extra för att få ut deltagaren i arbete eller studier. Vi tycker om att nätverka, älskar att se resultat, att förkovra oss i nya arbetssätt och skaffa oss själva nya kunskaper för att utvecklas i vår roll som handledare/jobbcoacher. Vi är helt enkelt lite klurigare! Vi har arbetat tillsammans med Arbetsförmedlingen sedan 2010 och hjälpt oräkneliga individer ut i arbete och till studier. Vi lyckas med det, tack vare våra breda kunskaper, vårt stora kontaktnät, professionella och samtidigt personliga arbetssätt. Tetiko har nu en 50%-öppning. Vi vill hitta dig som är sugen på att hjälpa andra att hitta jobbet! Om arbetet och vad som behövs för att du ska trivas i rollen som handledare: I det dagliga arbetet möter vi individer med olika bakgrund. Ena samtalet kan innefatta konkret hjälp med hur man navigerar på Platsbanken. Nästa samtal kan handla om att stötta någon i hur den skall göra sitt val till en vuxenutbildning eller högskolan. Någon kanske har en klar bild av sin framtid men saknar kontaktnät, en annan behöver hjälp med CV eller behöver stöttning i att lyckas på sin stundande intervju. Många gånger sitter vi och kollar efter potentiella arbetsgivare för specifika deltagare hos oss. Som jobbcoach håller vi även olika aktiviteter för deltagare i grupp. Vi brukar lyckas väl med att få ut folk i arbete så man får vara beredd på att ta emot både snälla ord och kramar ifrån vår deltagare. Vi för anteckningar vid alla möten med deltagare, upprättar individuella utvecklingsplaner och jobbar i system som är kopplade direkt mot Arbetsförmedlingen. Vi redovisar och rapporter alltså gentemot en myndighet. Du behöver därför kunna prata och skriva svenska, då all dokumentation till Arbetsförmedlingen sker på svenska. Du som söker känner igen dig i beskrivningen av att: - Arbetar aktivt för att nå målet att få ut folk i arbete - Tycka om att arbeta stöttande och motiverande - Ser potential i alla människor du möter - Har förståelse för hur arbetsmarknaden ser ut och hur man hittar öppna som dolda jobb - Vara orädd i att skapa kontakter med arbetsgivare för presentation av dina deltagare - Vilja att lära av andra och dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper - Tycka det är roligt med administration - Vilja hålla i gruppaktiveter inom arbetssökning Krav på tjänsten som handledare: Då vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen ställs formella krav på tjänsten. Detta innebär att du måste uppfylla något av nedan alternativ: Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare/jobbcoach enligt något av nedan alternativ. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år Övrigt meriterande är: - Om du tidigare arbetat med Rusta & Matcha, Stöd & Matchning, Studie -och yrkesvägledning eller inom annan Myndighet - Om du utöver svenska och engelska, pratar ytterligare något språk OBS! Vi tar inte emot personliga brev i denna ansökan utan önskar att du bifogar följande: - Bifoga CV - Bifoga ett dokument där du besvarar följande frågor: När kan du börja? Vilka språk behärskar du? Vad är det som lockar dig till att söka denna tjänst på Tetiko? Berätta varför just du är den vi söker till denna tjänst och inom vilket område du tror att du kommer kunna bidra bäst. Berätta även inom vilket område du kan tänkas behöva mest stöttning? Ge ett konkret exempel på när du lyckats motivera någon på ett coachande sätt? I vilket sammanhang har du arbetat administrativt? Välkommen med din ansökan! Din ansökan skickar du till [email protected] senast den 1a augusti. Vid frågor om tjänsten mailar du [email protected] så ringer vi upp dig. Övrig information: Vi är i behov av att tillsätta tjänsten omgående så tveka inte att skicka in ansökan! Vi söker både dig som vill hoppa in direkt i ett vikariat under sommaren och dig som vill jobba under 6-12 månader eller längre. Ansökningsprocessen och återkoppling: Välkommen med din ansökan redan idag. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Är du aktuell för tjänsten, kommer vi att kontakta dig för vidare information kring eventuell intervju. #Tetiko #Rustaochmatcha #Handledare #coach #göteborg

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Löneadministratör till Primär i Göteborg
PRIMÄR Fastighetsförvaltning AB
Löne- och personaladministratörer

Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Vill du arbeta i en roll där du verkligen gör skillnad? Trivs du i en vardag där du får arbeta både självständigt och nära kollegor i olika delar av verksamheten? Då kan det här vara en möjlighet för dig! Om tjänsten Som löneadministratör hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att våra anställda får rätt lön i rätt tid. Du kommer att arbeta brett med löneprocessen och vara en viktig kontaktpunkt för både medarbetare, chefer och externa parter. Du är en rådgivande och stöttande funktion och en garant för att vi följer lagar, avtal och interna rutiner. Tjänsten är på 70 % och du kommer att ingå i vårt engagerade och kompetenta team som arbetar med lön, HR och kommunikation med placering på vårt huvudkontor. Arbetsuppgifter: • Löneberedning och lönekörning • Framtagning av lönelistor och månadsrapporter till chefer • Hantering av nya anställningar och anställningsavtal inom koncernen • Rapportering till Kronofogden, Collectum, fackförbund, statistikmyndigheter, AGI och Fora • Semesterskuldsavstämningar och övriga avstämningar • Deltagande i interna möten och samverkan med andra funktioner • Löpande hantering av e-post och telefonfrågor inom löneområdet Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Vi präglas av en hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och därmed kontinuerligt flytta fram positionerna. Vi är i stark utveckling och fokuserar på att hela tiden förbättra våra leveranser och relationer med våra härliga kunder. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Vi ställer upp för varandra och agerar hela tiden med ett lösningsorienterat sikte på framtiden. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vem är du? Du har utbildning inom eller erfarenhet av löneadministration, gärna inom liknande bransch. Det är viktigt att du har god förståelse för gällande lagar och kollektivavtal. Du gillar att jobba smart och effektivt och har lätt för att sätta dig in i digitala verktyg och system. Som person är du noggrann och strukturerad. Du är serviceinriktad och kommunikativ och trivs med både självständigt arbete samtidigt som du bidrar i samarbete inom teamet och organisationen. Övrigt Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten. Då många är på semester under juli månad vill vi informera om att urval och intervjuer påbörjas i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu! Om Primär Primär startades 1987 av Bengt Jildmalm. Idag är vi nästan 600 medarbetare och omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet, vilket är resultatet av ett fokus på att leverera kvalitetsservice och skapa långsiktiga partnerskap. Våra nöjda medarbetare är också en avgörande faktor för vår framgång, vilket återspeglas i vårt höga NMI. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet inom dessa områden. Du hittar Primärs nöjda kunder inom såväl offentlig som privat sektor och bland fastighetsägare, hyresgäster, bostadsrättsföreningar, kontor, industrier med mera. Vi ser också till att infrastruktur för kollektivtrafik fungerar och tillhandahåller lokalvård för skolor, äldreomsorg och myndigheter. Om du åker buss, shoppar i gallerior eller arbetar på kontor är det stor chans att vi tar hand om din närmiljö även där. Och har du en bredbandsleverantör är det möjligt att vi är involverade i både installation och service. Läs mer om oss på https://www.primar.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Daily host/Värd Göteborg

Lexium är en snabbväxande entreprenörsdriven företagskoncern som erbjuder högkvalitativa och kostnadseffektiva tjänster och lösningar inom Integrerad Facility Management, Facility Management, Arbetsplatsservice, Fastighetsdrift- & förvaltning, för arbetsplatser, fastigheter och industrier. Vårt koncept innebär en helhetslösning med ett avtal, en kontaktperson och i huvudsak en faktura per månad. Allt för att underlätta för våra kunder. Vi är ISO-certifierade enligt de senaste standarderna; för Kvalitet (ISO 9001), för Miljö (ISO 14001) och för Arbetsmiljö (ISO 45001). Lexium-koncernens bolag är medlemmar i Almega Tjänsteförbunden samt Almega Fastighetsarbetsgivarna och har därmed kollektivavtal med Unionen, Ledarna och Sveriges ingenjörer. Är du vår nästa stjärna och vill bli en del av detta fantastiska team med drivna och engagerade medarbetare? Vi söker nu en Daily host/värd för vår kund i Göteborg! Är du en självgående och positiv person som har ett öga för detaljer? Vill du göra vardagen smidigare för våra kollegor och gäster på kontoret?  Då är det dig vi söker! Dina dagliga arbetsuppgifter är att: Vara ansiktet utåt och få medarbetare och gäster att känna trivsel på kontoret Ta hand om planerade event, såsom fika och lunch – från beställningar till att duka upp, plocka etc. Fylla på kaffemaskinen och se till att kaffe alltid finns Kommunicera med våra servicepartners Hjälpa till med allmänna kontorsuppgifter Vi söker dig som: Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Har erfarenhet av lokalvård (meriterande) Är en självgående och positiv person som gillar att ta egna initiativ. Har glimten i ögat och ett serviceinriktat mindset. Om rollen: 4 timmar om dagen Daily host/värd Är du redo att bli vår nästa stjärna och vill sprida glädje varje dag? Skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten är tillsvidare med tillämpad provanställning 6 månader. Senaste ansökningsdag 10/8 Urval samt intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.   Vi ser framemot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Psykolog till Kungsladugårdsskolan

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu psykolog till Kungsladugårdsskolan. Kungsladugårdsskolan är en skola med 650 elever till höstterminen, från förskoleklass till årskurs 6 samt anpassad grundskola årskurs 1-6. Skolan ligger centralt i Majorna och har nära till både skog och hav. Som psykolog blir du en del av ett elevhälsoteam (EHT), som styrs och leds av rektor för skolområdet. Elevhälsoteamets gemensamma uppdrag är att främja och stödja elevers lärande, hälsa och utveckling i samarbete med lärare och i samverkan med vårdnadshavare. Tillsammans arbetar ni utifrån ett förebyggande och hälsofrämjande perspektiv kring elevernas lärmiljö. I ditt dagliga arbete på skolorna samarbetar du tätt och aktivt med övriga professioner i EHT och medverkar du på EHT-möten där du bidrar med din psykologiska kompetens. I uppdraget som psykolog ingår handledning, konsultation och stöd till enskilda pedagoger och arbetslag. Arbetet innefattar även utredningar och bedömningar av elever, grupper eller delar av organisationen för att bidra till kunskap om förutsättningar för hälsa, lärande och utveckling. I ditt arbete samarbetar och samverkar du med andra aktörer kring barn och ungdomar så som primärvård, barn- och ungdomspsykiatri, socialtjänst och habilitering. Som psykolog har du möjlighet att delta i professionsmöten en halvdag i månaden för professionsutveckling och patientsäkerhetsarbete, vilka leds av professionsutvecklare och psykologiskt ledningsansvarig (PLA). I psykologgruppen finns goda möjligheter att få stöd i din yrkesroll både av erfarna kollegor och av professionsutvecklare. För de arbetsuppgifter som lyder under hälso- och sjukvårdslagens område finns ett kvalitetsledningssystem och metodstöd framtaget och en PLA som stödjer, följer upp och kvalitetsgranskar psykologernas arbete. Dessa uppgifter utförs i psykologernas gemensamma lokal på Drottninggatan, där även kontorsplats finns. Tjänsten på Kungsladugårdsskolan är en tillsvidaretjänst på 50%. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som psykolog i skola. Även erfarenhet av att arbeta med handledning, konsultation, samt utredning och bedömning är meriterande. Du har förmåga att lyssna på andra människor och är lyhörd efter deras behov. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan! Urvalsarbetet i denna rekryteringsprocess kommer att inledas v.32. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Tjänsten tillsätts under förbehåll att de inte tas i anspråk av interna skäl. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025