Är du den vi söker? Vi söker en lyhörd, kärleksfull och empatisk personlig assistent till en pojke som lever med en progressiv sjukdom och har omfattande omvårdnadsbehov. Som assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag och ge honom stöd i hans dagliga liv. Det är viktigt att du är bekväm med att jobba nära och att du jobbar med hjärtat. Ni arbetar aldrig ensamma utan är alltid dubbelbemannade. Arbetsuppgifter: Stödja pojken i hans dagliga aktiviteter och vardagliga rutiner. Hjälpa till med förflyttningar då han är rullstolsburen. Utföra omvårdnad som kan inkludera hjälp med medicinsk utrustning. Vara lyhörd för hans behov och anpassa arbetet efter hans dagsform. Bidra till en meningsfull vardag genom att vara en närvarande och omtänksam stödperson. Kvalifikationer: Empati, ödmjukhet och ett genuint intresse för att hjälpa andra. Förmåga att hantera medicinsk utrustning och lära sig nya rutiner. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg eller har en medicinsk utbildning. Tjänsten innebär ett nära och personligt samarbete med pojken och hans familj, och du tillsammans med dina kollegor kommer att spela en viktig roll i hans liv. Om du känner att detta är ett uppdrag som passar dig, tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rollen Som assistent kommer du att vara ett stöd i alla delar av vardagen. Du är vår kunds armar och ben, men lika viktigt att vara dennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Din närvaro blir en viktig del av vår kunds trygghet och glädje i vardagen. Du arbetar alltid tillsammans med en annan kollega. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: deltid, vardagar och varannan helg. Arbetstid: dag- och kvällstid Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vi söker dig som vet att städning handlar om mer än att göra rent. Att kunna städa är en sak. Att göra det på ett sätt som får folk att trivas och må bra är någonting annat. Det handlar om det där lilla extra, en omtanke och känsla för detaljer. Den är den känslan hos våra serviceassistenter som gör våra kunder så nöjda. Just nu behöver vi fler som har förmågan — som vet att städning handlar om mer än rengöring. Som Serviceassistent inom fönsterputs, flyttstäd och storstäd har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Göteborg Anställning:timmar - 50% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 31/3 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Är du den vi söker? Vi söker en lyhörd, kärleksfull och empatisk personlig assistent till en pojke som lever med en progressiv sjukdom och har omfattande omvårdnadsbehov. Som assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag och ge honom stöd i hans dagliga liv. Det är viktigt att du är bekväm med att jobba nära och att du jobbar med hjärta. Arbetsuppgifter: Stödja pojken i hans dagliga aktiviteter och vardagliga rutiner. Hjälpa till med förflyttningar då han är rullstolsburen. Utföra omvårdnad som kan inkludera hjälp med medicinsk utrustning. Vara lyhörd för hans behov och anpassa arbetet efter hans dagsform. Bidra till en meningsfull vardag genom att vara en närvarande och omtänksam stödperson. Kvalifikationer: Empati, ödmjukhet och ett genuint intresse för att hjälpa andra. Förmåga att hantera medicinsk utrustning och lära sig nya rutiner. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg eller har en medicinsk utbildning. Tjänsten innebär ett nära och personligt samarbete med pojken och hans familj, och du kommer att spela en viktig roll i hans liv. Om du känner att detta är ett uppdrag som passar dig, tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rollen Som assistent kommer du att vara ett stöd i alla delar av vardagen. Du är vår kunds armar och ben, men lika viktigt att vara dennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Din närvaro blir en viktig del av vår kunds trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: deltid, vardagar och varannan helg. Arbetstid: dag- och kvällstid Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vill du ha ett flexibelt arbete där du får besöka olika livsmedelsbutiker runt om i Göteborg? Har du körkort och egen bil samt trivs med självständigt arbete och kundkontakt? Då är detta jobbet för dig! Om tjänsten: Som inventeringspersonal hos Lexman Bemanning ansvarar du för att scanna och registrera butikernas artiklar med hjälp av scanner och dator. Arbetet sker på plats ute hos kund, vilket innebär att du får möjlighet att uppleva olika butiker och miljöer varje dag. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till egen bil. Bor i Göteborg med omnejd. Trivs med självständigt arbete och har en positiv inställning till kundkontakt. Har erfarenhet från livsmedelsbutik och är bekant med butikens rutiner och artiklar. Anställningsform: Tjänsten är en behovsanställning med varierande arbetstider baserat på våra kunders behov. Vi på Lexman Bemanning är en auktoriserad bemanningsbyrå som värdesätter flexibilitet, självständighet och servicekänsla hos våra medarbetare. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Om jobbet: Vi söker dig som har några års erfarenhet som servitör/servitris och vill jobba extra när det passar just dig! Hos oss får du möjlighet att jobba på några av Göteborgs mest populära hotell och restauranger och ge gästerna en fantastisk upplevelse. Om du söker ett arbete vid sidan av dina studier eller annat arbete är det här för dig. Vem är du? Vi söker engagerade och utåtriktade medarbetare som trivs med utmaningar och att arbeta i en dynamisk bransch. Vi ser gärna att du är van vid att hantera en egen station och har erfarenhet av att på ett professionellt sätt presentera både mat och dryck för gäster. Vi ser att du är social, serviceinriktad och alltid strävar efter att ge bästa möjliga kundbemötande. Du ska ha ett stort intresse för att ge bra service, vara engagerad och ha en god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har ett starkt engagemang för att leverera högkvalitativ service. Har du körkort och bil är det ett plus, men inget krav. För att passa i denna roll har du även en annan huvudsaklig sysselsättning, som exempelvis studier eller ett annat arbete på hel- eller deltid. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Om jobbet: Vi letar efter dig som har dokumenterad erfarenhet som köksbiträde på större enheter! Vi söker nu personal för arbete på uppdrag för lunchverksamheter i Göteborg med omnejd. Arbetsuppgifterna består främst av: Att bistå vid matlagning och förberedelser av salladsbuffé, uppläggning av mat samt portionering. Obehindrat kunna skala/skära/hacka grönsaker/sallad med precision och tempo. Vana att använda större köksmaskiner på ett säkert och effektivt sätt Förbereda matsalen för servering, matservering samt att ställa i ordning efter servering. Diska och städa Medverka i arbetet med egenkontroll Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta inom bemanning och trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på varje dag. Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats. Du är nyfiken, arbetsvillig och lösningsfokuserad. Du är självgående men har inga problem att arbeta i team. Plikttrogen – Dvs du dyker på avtalad tid. ALLTID Prestigelös – Du har inte några problem att ta direktiv och göra det du blir ombedd att göra. Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel Du talar och förstår svenska obehindrat – Det innebär att du ska kunna ta del av all och kommunicera information och instruktioner både muntligen och skriftligen. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat i antingen storkök eller i skolkök som köksbiträde eller kock. Giltigt utdrag ur belastningsregistret Det är meriterande men inget krav om du även har någon form av utbildning från hotell och restaurangskola alternativt en yrkesutbildning inom kök eller som måltidsbiträde. Låter detta intressant? Tveka inte! Skicka in din ansökan redan idag. Har du de kvalifikationerna som krävs kontaktar vi dig inom kort för ett möte där vi lägger upp en plan för hur vi tillsammans kan briljera. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på kul saker tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vill du vara med och ge resenärer den bästa upplevelsen i kollektivtrafiken? Vi söker nu flera engagerade personer för rollen som Trafikinformatör i Göteborg. I denna roll blir du en viktig del av resenärernas vardag genom att informera och ge service i kollektivtrafiken. Om tjänsten: Som trafikinformatör hjälper du resenärer med information om taxor, färdvägar, trafikförändringar och evenemang. Arbetet sker på olika platser i kollektivtrafiken och omfattar skift på dygnets alla tider, årets alla dagar. Tjänsten är på deltid. Vi söker dig som: Har fyllt 18 år och har en avslutad gymnasieexamen. Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Har ett servicetänk och sätter alltid kunden i fokus. Har god lokalkännedom och ett intresse för kollektivtrafik. Är flexibel, stresstålig och kan arbeta vardagar tidiga morgnar från kl. 06:00. Hög social kompetens och förmåga att bemöta många olika typer av människor. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är engagerad, initiativtagande och social. Du trivs i en utomhusmiljö, är tålmodig, lugn och stabil. Dessutom är du punktlig och har hög arbetsmoral. Arbetsuppgifter: Ge resenärer information om taxor, färdvägar och trafikförändringar. Ge professionell service och ett respektfullt bemötande. Samarbeta med kollegor och dela erfarenheter. Bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt. Söka och förmedla relevant information till resenärer. Hålla dig uppdaterad om trafiksituationen. Kommunicera med samordnare och rapportera eventuella avvikelser. Obligatorisk utbildning vecka 16: 14 april kl. 09:00-14:15 15 eller 16 april kl. 08:30-14:45 (en av dagarna) 17 april kl. 09:00-13:30 (inkl. 45 min rast) Anställningsvillkor: Start: 14 april Omfattning: Deltid Lön: Enligt kollektivavtal Övrigt Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] Om Miljonbemanning Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.
Vi brinner för att hjälpa människor må bättre genom massage! Nästa kursstart är den 8 maj, söker du tjänsten måste du kunna närvara på alla utbildningsdagar, se schema längre ner i annonsen. Våra tjänster är vanligtvis på 75-80% när vi erbjuder grundutbildning, men i vår söker vi även nya kollegor som kan arbeta deltid på helger och kvällar och sedan mer under sommaren när ordinarie personal är på semester, så en perfekt tjänst för dig som studerar. Är du den vi söker? Vi söker personer som delar våra värderingar och engagemang för hälsa. Dessa människor erbjuder vi sedan att utbilda från grunden. Vi är säkra på att det finns många personer som skulle passa hos oss och arbeta med massage och få människor att må bättre, men att det kan vara utmanade att först utbilda sig utan att veta att man har ett nytt arbete som väntar. Vi söker självklart dig som redan är utbildad massör, men även dig som vill utbilda dig och som vill vara med och göra skillnad för våra kunder. För att trivas som massör hos oss behöver du, förutom att tycka om att hjälpa människor med olika typ av smärta, även vara flexibel, utåtriktad och självständig. Du tycker om att arbeta både i team och individuellt. Vi söker dig som känner dig trygg att bygga relationer och skapa ett förtroende hos dina kunder som gör att de vill komma tillbaka. Din arbetsuppgift som massör är att ge massage i form av djup klassisk massage, gravidmassage och bindvävsmassage samt hantera kassan och ta hand om mottagningen. Ett service arbete som passar dig som tycker om att ta hand om andra människor och få dem att må bättre! Hur vi går till väga för att hitta rätt personer? Du gör en ansökan för tjänsten. De som är av intresse kallas sedan till intervju. Rätt person är en person som passar in i vår beskrivning. Vad vi erbjuder dig? Korta arbetsdagar (6 - 6,5 tim.) En härlig gemenskap med kollegor som är omtänksamma. Ett fysiskt arbete med god ergonomi och nogrann utbildning. Kontinuerlig vidareutveckling. Ett lugnt och harmoniskt arbete där du hjälper en kund i taget. En arbetsplats som är mån om sina anställda. Bara trevliga och tacksamma kunder. Utöver detta erbjuder vi även: Friskvårdsbidrag En massage i månaden i utbildning och friskvårdssyfte. Engagerade kollegor och ledare. Intern hälsostrategi för all personal. Fina och fräscha miljöer. Möjlighet att vidareutvecklas och arbeta med support, utbildningar inom massage eller i en ledande roll inom kedjan. Vår rekrytering: Att vara massör handlar till största delen om personlighet, engagemang, intresse och service. Att lära sig massera är inte svårt om man har intresse och uppfyller allt ovan och verkligen vill lära sig. Kika gärna runt på vår rekryteringssida för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Ett av våra viktigaste värdeord är Flexibilitet! Vi har under de senaste åren framgångsrikt anställt över 120 massörer den här vägen. Att första ha intervju, anställa och sedan utbilda till massör från grunden. Det är ett vinnande koncept där vi fått många väldigt nöjda kunder samt nya medarbetare. Något vi är glada för är att våra massörer kan ha långa anställningar och att vårt koncept har gjort att det är hållbart att arbeta som massör så länge man vill, inte så länge kroppen orkar! Anställningsform/villkor Vi har seriösa avtal på 75-80% med 6-6,5 timmars arbetsdag (våra tjänster är på minst 126tim/månad) fast månadslön samt en bonusdel som ger dig ökad motivation samt extra tillägg. Vi har självklart semesterlön, OB, sjuklön och följer LAS. Grundlönen sätts utifrån ålder, erfarenhet samt utbildning. Du får även en bonus utifrån hur mycket bokad du är och är i stor grad påverkningsbar genom att du bygger upp relationer med dina kunder som är återkommande. För att vi skall kunna ge dig en kostnadsfri utbildning så behöver du så behöver du ha en långsiktig målbild med arbetet hos oss. Vi lägger ner mycket tid och engagemang för att göra dig till en fantastisk massör så självklart är målsättningen för oss att det skall bli en lång anställning! Varaktighet Tjänsten startar efter godkänd utbildning. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Utbildningsdatum: 8/5 Torsdag 13.00-20.00 (Torslanda rehabcenter) 9/5 Fredag 13.00-20.00 (Torslanda rehabcenter) 10/5 Lördag 09.00-16.00 (Torslanda rehabcenter) 11/5 Söndag 09.00-16.00 (Torslanda rehabcenter) 15/5 Onsdag 07.30-14.00 (lokal ej bestämt) 16/5 Torsdag 07.30-14.00 (lokal ej bestämt) 19/5 måndag 07.30-14.00 (lokal ej bestämt) 21/5 onsdag 07.30-14.00 (lokal ej bestämt) (100% närvaro krävs) Under utbildningsperioden mellan träffarna ska du göra praktik på vänner och familj, antingen hemma om du kan låna en bänk, men helst på den mottagning du ska arbete på så får du in rutiner och en känsla för arbetsplatsen samtidigt. Du kommer även att få utbildning i våra administrativa verktyg lokalt på din mottagning samt gå bredvid erfarna massörer och se hur de bemöter kunder, är med i behandlingsrummet hos några kunder för att se upplägg och anpassning, förstå rutiner samt att ta betalt. Allt för att du ska bli så redo som möjligt för ditt nya arbete som massör! Utbildningen har ett värde på 20 000kr och vi har som krav att anställning är minst 6 månader för att vi ska stå för investeringen och att göra dig till en framgångsrik massör. Flex-konceptet Vi arbetar med ett koncept som du får utbildning i och som gör det enklare för dig som massör att kunna arbeta hållbart och skonsamt med djupgående massage. Alla mottagningar har öppet alla dagar i veckan och du arbetar på ett "rullande schema". Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några års erfarenhet av att arbeta med el? Söker du en arbetsplats som kännetecknas av en samarbetsinriktad miljö och en arbetsgivare som arbetar för att projekten du arbetar med ska linjera med dina intressen? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ELK. Om företaget ELK i Göteborg AB är ett konsultföretag som specialiserar sig på projektering och konstruktion av el- och telesystem inom bygg- och infrastruktursektorn. Företaget arbetar med allt från kraftförsörjning och belysningslösningar till säkerhetssystem och flerfunktionsnät, där fokus ligger på att skapa hållbara och effektiva lösningar som möter aktuella normer och kunders krav. Deras verksamhet sträcker sig över både nybyggnation och renovering av anläggningar och de driver hela kedjan från projektering och dimensionering till teknisk dokumentation. De har ett erfaret team av ingenjörer och tekniker och de arbetar nära sina kunder för att skapa skräddarsydda lösningar som är anpassade till deras behov. Företaget är FR2000-certifierat, vilket garanterar att deras arbetsprocesser uppfyller höga krav på kvalitet, miljö och säkerhet. Arbetsuppgifter Som elkonstruktör hos ELK arbetar du med hela spektrat av el- och telesystem, där AutoCAD och Revit är ett centralt verktyg. Du får vara med och projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter. Ditt arbete innebär även att samordna och samarbeta inom projekten för att säkerställa att alla delar hänger ihop och fungerar optimalt. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor, vilket ger dig både lärande och möjlighet att dela med dig av dina idéer. På ELK värdesätter de samarbetet mellan teammedlemmar och en arbetsmiljö där ni gemensamt arbetar mot de bästa lösningarna. Som ny i teamet får du en strukturerad introduktion med internutbildningar och en fadder som följer dig genom din första tid. De satsar på din utveckling och erbjuder goda möjligheter att växa både professionellt och personligt och du kommer att få arbeta med projekt som intresserar dig och ger dig nya utmaningar. Konstruerar el- och telesystem i AutoCAD och Revit Projektera och konstruera nya el- och teleanläggningar, vilket inkluderar effektberäkningar, kabeldimensionering, belysningsberäkningar och val av tekniska lösningar och komponenter Samordna och samarbeta inom projekt Nära samarbete med kollegor – ni arbetar gemensamt mot de bästa lösningarna Strukturerad introduktion med fadder Goda möjligheter att växa genom projekt som intresserar dig Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper YH- eller ingenjörsexamen inom el eller flerårig erfarenhet som elektriker inom elinstallation till byggnader Några års erfarenhet av arbete inom el Goda kunskaper i AutoCAD och MagiCAD Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir utförda i tid. Därtill är du duktig på att organisera och planera ditt arbete för att driva arbetet framåt. Du har ett intresse för att hjälpa andra, sätter kollegor och kunder i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och du förstår vikten av att vara noggrann och ordningsam. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Efter sommaren Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Storesupport är en del av Job&Talent. När du klickar på "Ansök här" kommer du att dirigeras vidare till Storesupport. ArbetsuppgifterSom lagermedarbetare hos Dagab är dina huvudsakliga arbetsuppgifter orderplock av livsmedel på pall, arbetet sker med hjälp av truck. Denna tjänst avser Dagabs frysavdelning som har en temperatur på -26 grader. Arbetet är mycket fysiskt krävande och tunga lyft är vanligt förekommande. Arbetet innebär också hantering av alla sorters livsmedel. Arbetstider Arbetet är framförallt förlagt till vardagar. På sikt finns även möjlighet för arbete under helgen. Dagpassen är förlagda mellan cirka kl. 06:00-15:00 och kvällspassen är förlagda mellan cirka kl. 15:00-23:00. En förutsättning för att anställas i denna tjänst är att du vill och kan jobba upp till heltid under somrar och storhelger. Arbetet börjar med två veckors betald utbildning på heltid måndag-fredag under kvällstid, cirka kl. 15:00-23:00. Truckkort är inget krav då du utbildas på plats! Start för tjänsten sker under april/maj. Vi erbjuder dig: Arbete på en välbetald avdelning. Utöver GFL-lön, OB och semesterersättning ingår ett frystillägg på denna avdelning. Flexibel schemaläggning då du lägger dig tillgänglig veckovis. Möjlighet att arbeta 1-3 pass i veckan. Sommarjobb upp till heltid samt jobb under helger och lov Personalbutik med förmånliga priser Gym Att bli del av en engagerad och sammansvetsad arbetsgrupp Vi söker dig som: Är student och har minst 2 år kvar på dina studier Vill och kan jobba 1-3 pass i veckan, samt upp till heltid under sommaren Har tidigare lagererfarenhet Trivs med ett fysiskt och aktivt arbete Krav: För att anställas och vara anställd i denna tjänst krävs det att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 procent. Truckutbildning, arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska vilket innebär att du behöver behärska det svenska språket bra. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna anställas i denna tjänst. Om Dagab Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp, till lagerhantering och distribution. Om Job&Talent Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen. Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!
Välj ett jobb för att visa detaljer